BMW X3: Amikor a kisebb több

Teszt: BMW X3 xDrive20d

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.04.24. 15.00

Csendesebb motor, X5-összekeverhető tekintet, és egy mindenre jó konfiguráció a ráncfelvarrott, kétliteres dízel X3-as tesztautóban.

Röviden – BMW X3 xDrive20d

Mi ez?

A BMW közepes méretű, tágas terepjárója, amivel még a belvárosban is lehet közlekedni.

Mit tud? Mindent és semmi különlegeset. Csak egyszerűen tökéletesen teszi a dolgát
Mibe kerül? Alapáron 11,7 millió a 20d, de tesztautónk 17 941 900 Ft-ot ért 
Kinek jó?  Mindenkinek, aki megengedheti magának. Városba, utazásra, családnak, egyedülállóknak.

Rendszeres olvasóinkban és márkára irányt fogékonyakban felvetődhet a kérdés, miért járt nálunk most az X3-as BMW? Az ok egyszerű, és jól indokolható: a tavaly év elejei ráncfelvarrás óta mostanra érkezett belőle csak tesztautó, és mert szerettük volna kipróbálni a megújult kétliteres dízelmotort. Sajnos, nem csak mi örültünk az X3-as érkezésének, hanem néhány kisstílű zsebes is, akik a négy felnikupakot a motorháztetőn lévő BMW embléma társaságában lefeszegették látótávolságban a 6.kerületi rendőrőrstől.

Kívül

Most már az X3-ast is sokkal könnyebb összekeverni nagyobb testvérével, amiről a megnövekedett BMW vesék és a modernebb, vágottabb fényszórók tehetnek a tavalyi frissítés óta. Apró módosítás a lökhárítókon, irányjelzővel extrázott visszapillantó tükrök – nagyjából itt véget is ért a változások sora, de még mindig friss és tekintélyt parancsoló az X3-as ránézésre. A felnit díszítő kupakok hűlt helyét vizsgálgatva vettem észre, hogy a tesztautó kerekeire csak 17 colos abroncsokat szereltek, ami kifejezetten pozitív meglepetés a nem ritkán 19-20″-os kerékkel szerelt középkategóriás limuzinok korában. A drága gumizást gumizást így nem lehetetlen megúszni 150 ezer forintból. És ami legalább ilyen fontos, az X3-as nem nézett ki bután velük.

A 17 colos abroncsok meglepően kicsik és olcsón pótolhatók


Belső tér

Megfelelő ízlés nélkül feltehetően elég unalmasra is sikerülhet összeválogatni azt a nem túl változatos BMW belsőteret, amelyet tulajdonképpen bármelyik modellből kiemelhettünk volna. Ugyan a változás fényes fekete panelbe öltöztette a középkonzolt az X3-asban, de tulajdonképpen semmi lenyűgöző nincs az unalomig ismert műanyagokban. Még sincs komoly baj az eleganciával, se a minőségérzettel – főleg ha ilyen szép és igényes bőrkárpit borítja az üléseket és az ajtópaneleket. A bőséges térérzet, és valódi helykínálat pedig csak az egyik, amelyik a X3-ast ideális választássá teszi a nagyobb, sokszor feleslegesen vásárolt X5-ös helyett.

A hátsó sor egy 190 centis vezető mögött és élvezhető méretű hellyel fogadja utasait, igaz az alacsony ülőfelület miatt a térdünk magasabbra került, mint azt várunk volna – ez hosszú távon nem feltétlenül kényelmes pozíció.  Az automatikus működtetésű csomagtérajtó alaphelyzetben is 550 literes teret rejt, a közel síkba dönthető hátsó támlákkal ez 1600 literesre bővíthető. A csomagtérroló nem csak a betolakodók ellen lehet védelem, de kihúzható belőle a plafon felé egy elválasztóháló is, ami megakadályozhatja, hogy a nagyobb dolgok a hátul ülők nyakába zúduljanak. Elöl pazar helykínálat, kényelmes ülések, és a kézírást felismerő új iDrive rendszer fogadja az ott utazókat, aminél könnyebben használható médiarendszer továbbra sem érhető el a piacon.

190 lóerő és 400 Nm nem rossz egy kétliterestől. És érezhetően csendesebb lett


Milyen vezetni?

Adatlap

BMW X3 xDrive20d

BMW X3: Amikor a kisebb több 1
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,1 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,4 l / 100 km

A ráncfelvarrás leginkább értékelhető változása az átalakított kétliteres dízelmotor – új befecskendezési rendszerrel.  Ennek eredménye +6 lóerő (190 LE) és + 20 Nm (400 Nm), de nem ennek örültünk igazán, hanem a csendnek. A 20d alaphelyzetben nem egy kifejezett száguldós fajta, így nem elhanyagolható szempont a komfort, amelyet a korábbi dízelmotor bizony erőteljesen rontott.  Talán most sem az X3-asé a leghalkabb dízelmotor, de érezhetően csendesebb lett, és ha nem húzatjuk,kifejezetten kellemes orgánummal csendesen elkattog magában a motorháztető alatt, anélkül hogy azzal bárkit is megzavarna.

Ami a menetteljesítményt illeti, szintén volt némi javulás, már 8,1 másodperc is elegendő álló helyzetből a száz kilométeres sebesség eléréséhez; végsebessége 210 km/óra. Hogy ez mire elég? Kellemes-kényelmes, dinamikus autózásra éppúgy, mint a kétliteres benzines verzió legyorsulására, amiért valamilyen különös oknál fogva még többet is kell fizetni az aktuális árlista szerint. A dízel mellett szól az a plusz 3 liter is, amivel kevesebbet kell tankolni városi használatban (8,5 liter/100 km körül fogyasztott nálunk).

A négyhengereshez párosított nyolcfokozatú automata váltónál jobbat kívánni sem lehetne, nem csak sima és villámgyors kapcsolási ideje miatt, de a dízelmotorral is tökéletes szimbiózisban él.  Hibátlanul vált, pont amikor kell, ennek ellenére kézzel is beavatkozhatunk (akár a kormány mögötti váltófülekkel is, de egyszerűen semmi szükség és inger nincs rá).
 
Pont ugyanilyen jól működik az X3-as rugózása és csillapítása is, kényelmesen, de pontosan, és ha úgy akarjuk, némi sportosságot is kicsikarhatunk belőlük.

A nyolcfokozatú automata tökéletes, az adaptív futómű hasznos

A kormányt pont kellemes erőkifejtést kíván a vezetőtől, és bár nem túl közvetlen, az X3-assal így is meglepően nagy sebességgel lehet stabilan kanyarodni. Az oldaldőléstől viszont nem szabad megrémülni, mert abból jár bőven. Utóbbit főleg akkor érezni, ha szlalomozni próbálunk a BMW-vel, így ez aligha lesz zavaró a hétköznapokon.  A viszonylag kisméretű felnik és a ballonos abroncsok sokat segítettek az úthibákon, akárcsak a puhább beállítás az adaptív futóművel.

Ár és konkurensek

Az X3-as és konkurensei:

Típus, modell
Árak
Audi Q5 2.0 TDI quattro 190 LE 12 045 060 Ft
BMW X3 xDrive20d 190 LE. 11 837 000 Ft
Mercedes GLK 250 Bluetec 4MATIC 14 164 310 Ft

Az X3-as a kétliteres dízelmotorral és automata váltóval gyakorlatilag egy tökéletes autó a mindennapokra, kellően erős, tágas, kényelmes, mondhatni az arany középút. A belépő dízelmotor utáni eggyel magasabb szinttel jogosan gondolhatnánk, hogy még a megfizethető kategóriába is tartozhatna ára alapján – kár hogy alaposan tévedünk. A 11,7 millió forintos alapárat még csak-csak elnéznénk az X3-asnak, de 6,2 millió forintos felár az extrákért 18 millió forintos autóvá teszi az X3-ast. És még csak nem is drágább a konkurenseknél, úgy hogy ez sem szólhat igazán ellene.

Mellette – Ellene
  • Csendes, erős, takarékos dízelmotor
  • Tágas hátsó helykínálat
  • Jó minőségérzet
  • Sportos vezetési élmény
  • Kényelmes napi használatra
  • Drága extrák
  • Erős oldaldőlés


Szavazás

Mennyire tetszene egy X3-as BMW? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Első körben egy baráti javaslat: le kellene szokni arról a marhaságról hogy automatikusan odabiggyesztünk két német konkurenset, ha egy harmadikat teszteltek. Józan ésszel nem lehet egy napon említeni a GLK-t és az X3ast,pláne ezzel az árral vicc a sváb ajánlat, igaz legalább rossz motort tettetek mellé (a 220as moci a 20d párja). A kis gnóm legfeljebb azoknak konkurens akik nem tudnak háromnál tovább számolni. Talán majd az utód már méltó kihívó lesz.

    Ellenben ott az Xc60 és a Disco Sport, ami viszont tényleg konkurensek, méretben, tudásban és árban is.

  • zoldfulu2000

    Pár éve az első gen. X3ashoz írta valamelyik vezető újság, hogy tökéletes autó, én akkor erősen vitattam. Ez viszont már nagyon közel áll hozzá. AZ ár viszont szerintem picit fölé lett lőve, egy jó barátom egy nagyon hasonló autót vett 45.000 EUR körül, én magam is kaptam versenyképes ajánlatot a bajoroktól, igaz megalkuvásokkal, de jóval olcsóbban. Akárhogyis ez egy nagyon jó autó, ha az ár nem számít akkor a legjobb is a piacon a kategóriájában.

  • DTF

    18? Ezert olyan full lexus nx300h-t kapsz h ihaj! Nem is ertem azokat akik kepesek dizelt venni! Milyen hangja van mar azoknak? Meg egy modern dizel (nemreg hallottam egy uj 4-es 420d-t is szornyen kelepel es hangos!

  • Fel_x

    Én meg azokat nem értem, akik 10 millióért japán autót vesznek DTF. Pont akkora marhaság, mint 10ezerért gumicsizmát venni.

  • DTF

    Fel_x: en dizelt irtam nem adott nemzet markajat. Hogy jon ez ide? Japan auto van olyan jo, mint nemet, sot! Vezetni kell midnegyiket (volt mar francia, nemet premeium, amerikai es most japan premium). Maradok az utobbinal ;)

  • PROVOCATOR

    Nagyon csúnya, ki vesz ilyet?

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.