Röviden – BMW X3 xDrive20d
Mi ez?A BMW közepes méretű, tágas terepjárója, amivel még a belvárosban is lehet közlekedni.
Mit tud?Mindent és semmi különlegeset. Csak egyszerűen tökéletesen teszi a dolgát
Mibe kerül?Alapáron 11,7 millió a 20d, de tesztautónk 17 941 900 Ft-ot ért
Kinek jó?Mindenkinek, aki megengedheti magának. Városba, utazásra, családnak, egyedülállóknak.

Rendszeres olvasóinkban és márkára irányt fogékonyakban felvetődhet a kérdés, miért járt nálunk most az X3-as BMW? Az ok egyszerű, és jól indokolható: a tavaly év elejei ráncfelvarrás óta mostanra érkezett belőle csak tesztautó, és mert szerettük volna kipróbálni a megújult kétliteres dízelmotort. Sajnos, nem csak mi örültünk az X3-as érkezésének, hanem néhány kisstílű zsebes is, akik a négy felnikupakot a motorháztetőn lévő BMW embléma társaságában lefeszegették látótávolságban a 6.kerületi rendőrőrstől.

Kívül

Most már az X3-ast is sokkal könnyebb összekeverni nagyobb testvérével, amiről a megnövekedett BMW vesék és a modernebb, vágottabb fényszórók tehetnek a tavalyi frissítés óta. Apró módosítás a lökhárítókon, irányjelzővel extrázott visszapillantó tükrök – nagyjából itt véget is ért a változások sora, de még mindig friss és tekintélyt parancsoló az X3-as ránézésre. A felnit díszítő kupakok hűlt helyét vizsgálgatva vettem észre, hogy a tesztautó kerekeire csak 17 colos abroncsokat szereltek, ami kifejezetten pozitív meglepetés a nem ritkán 19-20″-os kerékkel szerelt középkategóriás limuzinok korában. A drága gumizást gumizást így nem lehetetlen megúszni 150 ezer forintból. És ami legalább ilyen fontos, az X3-as nem nézett ki bután velük.

A 17 colos abroncsok meglepően kicsik és olcsón pótolhatók

Belső tér

Megfelelő ízlés nélkül feltehetően elég unalmasra is sikerülhet összeválogatni azt a nem túl változatos BMW belsőteret, amelyet tulajdonképpen bármelyik modellből kiemelhettünk volna. Ugyan a változás fényes fekete panelbe öltöztette a középkonzolt az X3-asban, de tulajdonképpen semmi lenyűgöző nincs az unalomig ismert műanyagokban. Még sincs komoly baj az eleganciával, se a minőségérzettel – főleg ha ilyen szép és igényes bőrkárpit borítja az üléseket és az ajtópaneleket. A bőséges térérzet, és valódi helykínálat pedig csak az egyik, amelyik a X3-ast ideális választássá teszi a nagyobb, sokszor feleslegesen vásárolt X5-ös helyett.

A hátsó sor egy 190 centis vezető mögött és élvezhető méretű hellyel fogadja utasait, igaz az alacsony ülőfelület miatt a térdünk magasabbra került, mint azt várunk volna – ez hosszú távon nem feltétlenül kényelmes pozíció.  Az automatikus működtetésű csomagtérajtó alaphelyzetben is 550 literes teret rejt, a közel síkba dönthető hátsó támlákkal ez 1600 literesre bővíthető. A csomagtérroló nem csak a betolakodók ellen lehet védelem, de kihúzható belőle a plafon felé egy elválasztóháló is, ami megakadályozhatja, hogy a nagyobb dolgok a hátul ülők nyakába zúduljanak. Elöl pazar helykínálat, kényelmes ülések, és a kézírást felismerő új iDrive rendszer fogadja az ott utazókat, aminél könnyebben használható médiarendszer továbbra sem érhető el a piacon.

190 lóerő és 400 Nm nem rossz egy kétliterestől. És érezhetően csendesebb lett

Milyen vezetni?

Adatlap

BMW X3 xDrive20d

BMW X3: Amikor a kisebb több 1
Motor1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény190 LE
Nyomaték400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,1 sec
Végsebesség210 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,4 l / 100 km

A ráncfelvarrás leginkább értékelhető változása az átalakított kétliteres dízelmotor – új befecskendezési rendszerrel.  Ennek eredménye +6 lóerő (190 LE) és + 20 Nm (400 Nm), de nem ennek örültünk igazán, hanem a csendnek. A 20d alaphelyzetben nem egy kifejezett száguldós fajta, így nem elhanyagolható szempont a komfort, amelyet a korábbi dízelmotor bizony erőteljesen rontott.  Talán most sem az X3-asé a leghalkabb dízelmotor, de érezhetően csendesebb lett, és ha nem húzatjuk,kifejezetten kellemes orgánummal csendesen elkattog magában a motorháztető alatt, anélkül hogy azzal bárkit is megzavarna.

Ami a menetteljesítményt illeti, szintén volt némi javulás, már 8,1 másodperc is elegendő álló helyzetből a száz kilométeres sebesség eléréséhez; végsebessége 210 km/óra. Hogy ez mire elég? Kellemes-kényelmes, dinamikus autózásra éppúgy, mint a kétliteres benzines verzió legyorsulására, amiért valamilyen különös oknál fogva még többet is kell fizetni az aktuális árlista szerint. A dízel mellett szól az a plusz 3 liter is, amivel kevesebbet kell tankolni városi használatban (8,5 liter/100 km körül fogyasztott nálunk).

A négyhengereshez párosított nyolcfokozatú automata váltónál jobbat kívánni sem lehetne, nem csak sima és villámgyors kapcsolási ideje miatt, de a dízelmotorral is tökéletes szimbiózisban él.  Hibátlanul vált, pont amikor kell, ennek ellenére kézzel is beavatkozhatunk (akár a kormány mögötti váltófülekkel is, de egyszerűen semmi szükség és inger nincs rá).

Pont ugyanilyen jól működik az X3-as rugózása és csillapítása is, kényelmesen, de pontosan, és ha úgy akarjuk, némi sportosságot is kicsikarhatunk belőlük.

A nyolcfokozatú automata tökéletes, az adaptív futómű hasznos

A kormányt pont kellemes erőkifejtést kíván a vezetőtől, és bár nem túl közvetlen, az X3-assal így is meglepően nagy sebességgel lehet stabilan kanyarodni. Az oldaldőléstől viszont nem szabad megrémülni, mert abból jár bőven. Utóbbit főleg akkor érezni, ha szlalomozni próbálunk a BMW-vel, így ez aligha lesz zavaró a hétköznapokon.  A viszonylag kisméretű felnik és a ballonos abroncsok sokat segítettek az úthibákon, akárcsak a puhább beállítás az adaptív futóművel.

Ár és konkurensek

Az X3-as és konkurensei:

Típus, modell
Árak
Audi Q5 2.0 TDI quattro 190 LE12 045 060 Ft
BMW X3 xDrive20d 190 LE.11 837 000 Ft
Mercedes GLK 250 Bluetec 4MATIC14 164 310 Ft

Az X3-as a kétliteres dízelmotorral és automata váltóval gyakorlatilag egy tökéletes autó a mindennapokra, kellően erős, tágas, kényelmes, mondhatni az arany középút. A belépő dízelmotor utáni eggyel magasabb szinttel jogosan gondolhatnánk, hogy még a megfizethető kategóriába is tartozhatna ára alapján – kár hogy alaposan tévedünk. A 11,7 millió forintos alapárat még csak-csak elnéznénk az X3-asnak, de 6,2 millió forintos felár az extrákért 18 millió forintos autóvá teszi az X3-ast. És még csak nem is drágább a konkurenseknél, úgy hogy ez sem szólhat igazán ellene.

Mellette – Ellene
  • Csendes, erős, takarékos dízelmotor
  • Tágas hátsó helykínálat
  • Jó minőségérzet
  • Sportos vezetési élmény
  • Kényelmes napi használatra
  • Drága extrák
  • Erős oldaldőlés


Mennyire tetszene egy X3-as BMW? Értékeld 1-től 10-ig!

464 szavazat - átlag: 6.2 (10-ből)

Mennyire tetszene egy X3-as BMW? Értékeld 1-től 10-ig!