BMW és kabrió. Hibátlan?!

Teszt: BMW 228i Cabrio

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.04.21. 06.00

Ha modern technikával, sok kényelmi extrával teletömünk egy hátsókerék-hajtású autót, akkor az tökéletes? A BMW 228i Cabrio volt a hipotézis alanya.

Röviden – BMW 228i Cabrio

Mi ez?

A 2-es sorozat nyitható tetős kivitele. Az 1-es Cabrio utódja.

Mit tud? Ha kell, csak suhan, ha kell, adrenalint adó élményautó.
Mibe kerül? Ezzel a motorral listaáron  11,5 millió forintba, de a tesztautó felszereltségével 16,5 millióba.
Kinek jó?  Aki szereti a feltűnést, a kabriókat és van elég pénze, hogy megfizesse a BMW színvonalát és technikáját.

A prémiumautó-gyártók újabb és újabb kategóriákban jelennek meg, így a 3-as sorozat alá 2004-ben BMW belőtte az 1-est. Ferdehátúként vették leginkább, de kupé és kabrió karosszériával is készült, utóbbiból 130 ezret adtak el.

2011-ben megjelent utódját a BMW szétbontotta, a három- és az ötajtós maradt Egyes, a kupé meg a kabrió pedig Kettes néven folytatta 2014-től, és megjelent az egyterű is. Szinte pontosan egy évvel ezelőtt járt a Vezess.hu-nál a BMW 2-es kupé változata, nemrég pedig a sorozat új változatát, a kabriót próbáltuk ki. Nem lesz népautó.

50 km/óráig menet közben is nyitható-csukható a vászontető


Külső

4432 milliméteres hosszával az Egyesnél több mint tíz centivel hosszabb a 2-es Cabrio, míg közvetlen elődjénél, az 1-es Cabriónál 72 mm-rel hosszabb. A változás harmonikusabbá tette az autó formáját, nyúlánkabb, laposabb, miközben még 2,5 centivel szélesebb is. Az alapvető BMW-s arányok viszont megmaradtak, így a rövid túlnyúlások, a hosszú motorháztető, illetve a hátsó tengelyhez tolt utastér. Az övvonal finoman emelkedik.

Mivel a BMW maradt a vászontetős megoldásánál, az autó nemcsak nyitottan, zárt karosszériával is pofás. Látható bukókeret nincs, azt évtizedek óta a hátsó fejtámlák mögül – a másodperc tört része alatt – előugró csövekkel oldja meg a BMW. De nem csak a bent ülőkre vigyáz a kocsi, de az aktív motorháztető hátsó része megemelkedik gyalogosgázolás esetén, így csökkentve a fejsérülést.

A vászontetőnek köszönhetően nem kell, hogy túl ívelt legyen az A-oszlop

Normál esetben talán nem lenne ennyire feltűnő a 2-es, de az M-es optikai csomag (egyedi lökhárítókkal) és a különleges kék fényezés nyomán mindenki megfordul az autó után. Exhibicionistáknak előnyös. Olyan részletek teszik különösen izgalmassá a kocsit, mint az M235i-hez kitalált antracit színű felnik és a mögöttük látható M-Sport kék féknyergek. Az egész kasztni dinamikus, élek és hullámok futnak a motorháztetőn, az oldalán, mindenfelé.

Ezzel a lökhárítóval az autó engem egy vadállatra emlékeztet, a Jégkorszak című mese kardfogú tigrisére, Diegóra. A lámpák a szemei, a vesék az orrnyílásai és a szélső hűtőnyílások élei a fogai. Utóbbiak alakítják ki egyébként a BMW által kitalált, úgynevezett légfüggönyt az első kerékjáratoknál, így csökkentve a turbulenciát.

BMW és kabrió. Hibátlan?! 1
Háromféle színben választható a vászontető, amely 20 másodperc alatt nyitható menet közben is, akár 50 km/órás sebességig. Na ezzel lehet igazán tátott szájakat “gyártani”, amikor menet közben alakul át az autó. A tető egyébként a távirányítóról is nyitható, így a zárt autóhoz indulva, sétánk végére már lenyitott tetővel vár a kocsi. 

A vezető köré épül a műszerfal


Belső

A méretnövekedés jót tett az autónak, a csomagtartó zárt tetővel 335 literre (+30 liter) bővült, míg lenyitott tetővel 280 literes (+20 l). Így már nemcsak bevásárláshoz elég, de utazásnak is nekivághatunk csomagokkal.

Az utastér is tágasabb, kifejezetten a hátsó üléseknél. Könnyebb beszállni hátra, mint az 1-es Cabrióba. Két átlagos felnőtt mögött elfér két másik átlagos termetű felnőtt, de a helyet csak a kabriózás élménye teszi elviselhetővé. Túlságosan meredek ugyanis a háttámla, rövid az ülőlap és ha az első üléseket alacsonyra engedték, akkor úgy kell beszuszakolni a hátsó utasok lábfejét alájuk. Hátul ülve nagyjából 70 km/óráig élvezhető a kabriózás, de mindenképpen jobb sapkát viselni.

Eddig a panaszok. Elöl ülve ugyanis tökéletes az élmény. Mi dönthetjük el, mennyit kérünk a szélből. Az ablakokat lehúzva igazi kabrió, felhúzva még országúton is alig mozog a levegő, ha pedig a viharhálót is bevetjük – kétszemélyessé alakítva az utasteret – autópályán is simán kabriózhatunk. Ha a zajtól is megszabadulnánk, csak be kell csuknunk a tetőt. Ilyenkor meglepően csendes az utastér, az előző generációs kompakt modellek szintjén van.

Érdemes áldozni a sportülésekre

Az utastér formái követik a BMW trendet, kevés gomb a műszerfalon, a funkciók a kormányról illetve a váltókar környékéről érhetőek el. A szín- és az anyagválasztás elsőrangú. A tesztautó velúros kárpitjához az autó színéhez passzoló varrás tartozik, de a kék szín visszaköszön a műszerfalon, sőt a slusszkulcson is. Bár a műanyagok és a kárpitok sötét tónusúak, a sok fém- és krómdíszítés miatt mégsem nyomasztó a hangulat. Erre mondjuk, hogy sportosan elegáns.

Érdemes pénzt áldozni a pazar sportülésekre, mert állítható comb- és oldaltámaszuk különösen kényelmessé teszi az utazást, miközben gyors kanyarokban is remekül tartanak. A kormányról meg annyit, akkor lehetne tökéletesebb, ha a hagyományos helyett hasított bőr borítaná. Jól is menne a velúros üléskárpithoz.

A fedélzeti rendszereket felügyelő iDrive működése gyorsan tanulható, kezelése egyszerű. A nagy tekerőgomb tetején lévő felület a kézírást is felismeri – pl. a navigációs cím megadásakor -, tapasztalatom szerint a legnehezebben az O betűvel boldogul, de egyébként ügyes. Telefont Bluetoothon vagy a könyöklőbe rejtett aux és USB csatlakozókon keresztül fogad.

A fix féknyergek a hagyományosnál nagyobb féktárcsába harapnak


Milyen vezetni?

Csak nagyon rossz úton érezni a karosszérián, hogy kabrió, vagyis jobban csavarodna, mint zárt testvérei – de ez el is várható egy ilyen árú kocsitól. A tető akusztikai szigetelést is kapott, így zárt állapotban szokatlanul csendes az utastér. A hangkomfortba a motor sem rondít bele, a 7 éves fiam azt hitte, villanymotor van benne, amíg oda nem léptem a gázra rendesen.

Adatlap

BMW 228i Cabrio

BMW és kabrió. Hibátlan?! 2
Motor 1997 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 245 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,1 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,8 l / 100 km

A motor, illetve a kipufogó a Driving Experience-szabályozás Comfort és Eco Pro változatában csendes, viszont Sport és Sport+ módokban hangélményt párosít az erő mellé. A 2,0 literes turbómotor 245 lóerős teljesítménye bőven sok, ha kell, parittyaként lövi ki a kocsit. Érezni rajta, hogy mikor épül fel a turbónyomás, de onnantól egyenletes a teljesítmény leadása. Könnyedén veszi a fordulatot és nem zavarja, ha 6000 fölé pörgetjük. A gyenge pontja a gázpedál érzéketlensége.

Az említett üzemmód-szabályozás a nyolcfokozatú automata váltó működését is vezérli. Ha kell, a ZF szerkezete alacsony fordulatszámon tartja a motort és finoman kapcsolgat, viszont ha Sport módban vadulnánk, minden váltásánál rúg egyet és alacsonyabb fokozatban maradva magasabb fordulatot, nagyobb teljesítményt biztosít. Van manuális mód is, de ez csak arra jó, hogy pályanapon egy-egy kanyart biztosan az adott fokozatban vegyünk, hétköznapokon, aligha vagyunk jobbak a gépnél.

Rajtautomatikával is felvértezték, így a 0-100-as sprintet a kézi váltós variánsnál is gyorsabban, 6,0 másodperc alatt letudhatjuk. Farolni már Sport módban is lehet kisebbeket, de a Sport+-t aktiválva a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) jóval később avatkozik be.

A takarékos üzemet nemcsak az alapjárati motorleállító Stop&Start rendszer támogatja, de 50-160 km/órás sebesség között működik a siklás funkció is, amikor egyenletes tempónál a váltó lekapcsolja a hajtásláncról a motort, így a jármű szabadon fut.

Nemcsak látványra M-es a tesztautó, de felszerelték M-es fékkel és futóművel is. Előbbi a normál változatnál nagyobb féktárcsákat, utóbbi 10 milliméteres ültetést takar. Az adaptív futómű elektronikus vezérlésű lengéscsillapítói alkalmazkodnak a vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz, de Driving Experience-szabályozással a vezető is kifejezheti igényét. Nekem Comfort módban nagy tempónál, a hazai utakon bizonytalanságot sugallt, de a Sport mód feszesebb beállítása már kellő stabilitást ad.

Összességében a Comfort és Eco Pro módokban az autó visszahúzódik, egy  kényelmes eszköz, ami eljuttat A-ból BMW-be, Sport és Sport+ módban viszont BMW-vé válik, amivel nem közlekedünk, hanem AUTÓZUNK. 

A nyolcfokozatú automata hibátlan


Fogyasztás, költségek

A BMW 228i Cabrio belefér az álomautó kategóriába. Nyitható tetős, erős benzinmotorral, hátsókerék-hajtással alapára is több, mint 11,5 millió forint. Etetni is kell ezt a drágaságot, mert a szabvány szerinti 6,8 literes átlagfogyasztást talán félúton tréleren szállítva tudja a kocsi. Sokkal reálisabb a 10-11 liter és akkor csak dinamikusan vezettünk. 

Az M-es kivitel 1,2 millióval dobja meg a számlát, de ebben nincs benne az M-es fék 200 ezres felára. Az automata váltóért 740 ezret, a fogyasztásra is optimalizáló navigációs rendszerért 688 ezret, a xenon fényszórókért 300 ezret kell fizetni. Szinte már bagatell a riasztóért kért 160 ezer, vagy az adaptív kanyarvilágítás 180 ezres tétele és ha már belendültünk, jöjjön az automatikusan sötétedő visszapillantó 160 ezerért az ülésfűtés 100 ezerért. stb.stb. A tesztautó végösszege (jaj!) 16,5 millió forint.

Drága lenne? Nincs konkurenciája. Az A3 Cabrio prémium modell, de elsőkerék-hajtású. A Mercedesnek, a Lexusnak nincs ilyen autója. Az Opel Cascada hiába remek autó csak egy szűk megfontolt réteget csábíthat el. A 2-es viszont kannibalizálhatja házon belül a 4-es Cabriót. Igaz, hogy a 4-es szépségének a közelébe sem érhet, de helykínálata nem rossz és lehet, hogy a vevők egy része inkább extrákra költ, mint nagyobb autóra.

Nyitható tetős modellek
Opel Cascada 1.6 Turbo  (200 LE)           8 139 000 Ft
Peugeot 308 CC 1.6 THP (156 LE) 7 777 000 Ft
BMW 420i  (184 LE) 10 979 000 Ft
MINI Cabrio 1.6 JCW  (211 LE) 8 622 000 Ft
Audi A3 Cabriolet 1.8 TSI (180 LE)                 10 249 280 Ft

Zárt tetővel nehézkes a kilátás hátra, nagy segítség a tolató radar



Mellette – Ellene
  • Erős motor
  • Kiváló sebességváltó
  • A hátsó ülés is használható
  • Van használható csomagtartó
  • Csendes
  • Prémium utastér
  • Nem huzatos
  • Kevés visszajelzés a kormányon
  • Comfort módban hiányzó stabilitásérzés a futóműben
  • Drága


Szavazás

Mennyit ér a BMW 2-es kabrió temérdek extrával? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Barca

    Én nagy Bömbi fan voltam, viszont az utóbbi 3 év nálam kuka, mindegyik ugyanúgy néz ki, belül már halál unalmas design. BMW anno a szívómotor és hátsókerék hajtást hirdette, 6 hengernél kezdődik az élet stb. mindenki más hülye. Jelenleg fokozatosan vezetik be az első kerekes autókat, amúgy is egyre több őszkerekes fogy, 300 lóerő alatt 4 hengeres turbó motorok vannak, felette egy 6 hengeres, utána V8-asok, azaz legkisebb arányban vannak az istenített sorhatosok…
    Ez a kocsi ronda, keménytetőről is lemondtak már a bajorok, úgy néz ki mint egy elfuserált bogárhátú azzal a randa aránytalan hátsó ablakkal, tényleg ronda. Kívül belül BMW egyen arc, lassan már Audi szintre süllyed a dolog, bár azok legalább belül eltérnek, meg ötletesebbek, a minőségibb összeszerelés és anyagokról nem is beszélve.
    Szóval itt vagyok BMW fan ként, de nem látom mit kéne venni. Semmi olyat nem látok, ami a gyártó sajátja, sőt azt látom azt kapom, amit máshol évek óta, 4 hengeres turbós, egyen arcú, unalmas autókat. Legalább ez nem elsőkerekes, még!

  • hioz

    E90 325i vagy 330i (ezt vezethettem is) és E60 530i. Nálam ezeknél fejeződött be a BMW “lájk”ami a külsőt illeti; és megértettem, miért fontos a fanatikusoknak a motorhang és -karakter. :-)

  • BeZol

    Aki 6hengerre vágyik, annak érdemes lehet 1-2 évesen 20-30ezer km-esen M235i-ként közel ennyiért megvásárolni, az még ugyanúgy új autó lesz, és akár még full extrásan is találhatunk.
    Maga a kocsi formája nagyon tetszik coupe-ként, sajnos számomra pont a vászontető az, ami szétbarmolja az összképet, főleg hátulról nézve, nekem nem tetszik így képen, aztán élőben kitudja.
    Nekem egyébként az E93-as frissített, mai divatú kistesója ugrik be, csak vászontetővel. Lehet nálam a hiba, de inkább keménytető és 4évszak, mint alkalmi nyári használat, és még a bicskázástól sem kell rettegni.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.