Hazai teszt: mit tud az új Ford Mondeo?

Teszt: Ford Mondeo 2,0 SCTi Titanium

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 06.15

Nagyon vártuk a Mondeót és sokat is vártunk el tőle. A 240 lóerős motorral teszteltük, hogy ártott-e neki az amerikai befolyás.

Röviden – Ford Mondeo 2,0 SCTi

Mi ez?

Amerikában 2013 óta Fusionként árult, Európának Spanyolországban gyártott középkategóriás autó ötajtós és kombi karosszériával illetve kötelezően hibridhajtású limuzinnal.

Mit tud? Semmi olyat, amivel kiemelkedne a mezőnyből, de sok mindent, amivel meggyőzi az embert.
Mibe kerül? Listaáron a tesztelt modell 10 005 000 forintba, az alapváltozat 7 750 000 forintba kerül 160 lóerős benzinessel.
Kinek jó?  Mutatós és modern extrákkal ellátott, középkategóriás autót keresőknek.

Eddig a Mondeo mindhárom nemzedéke a kategória csúcsán nyitott. 1993-ban, 2001-ben és 2007-ben biztosan a mezőny legjobb középkategóriás autói között volt, ha nem épp a legjobb, ha a vezethetőség is számít. 1998 óta az éppen új Focus és Fiesta is dobogós a maga szegmensében, tehát a Fordoktól megszoktuk, hogy kiegyensúlyozott, súlyos hibák nélküli autók, igen jó ár/érték aránnyal, átlagon felüli futóművel és kormányzással. Jónak ez a Ford Mondeo is jó autó, de a negyedik generáción nem érezni előrelépést elődjéhez képest.

Külső

Na, nem a formaterven, mert fehérben a Ford Mondeo nagyon dögös. 19 colos kerekével nagymenő, értékes autónak mutatja magát. Azt sugározza, hogy akinek ilyen kocsija van, az anyagi téren elért valamit az életben. Motorháztetejének élei, aston martinos hűtőmaszkja, látványos ék alakja, lendületes tetőíve szerintünk telitalálat, de ez ízlés dolga. Nyugat-Európában a kombik túlsúlya miatt nem probléma, de itthon gond lehet, hogy a lépcsőshátú csak hibridváltozatban kapható.

Belső tér

Megálláskor a pocakasszisztens diszkréten hátratolja az ülést, hogy nagyobb helyünk legyen kiszállni. Érzésre nem annyira tágas a belső tér, mint eddig. Ez azonban belefér, mert a karosszériára öröm ránézni és az előd úgyis a kategória legtágasabb autói közé tartozott.

Nem olyan bődületesen tágas, mint eddig, de így sem szűk az utastér. Hátul is van elég hely

Külön dicséretet érdemel a csomagtér mérete. A duplaágynyi fedél kolosszális nyílást tesz szabaddá, ide csak úgy behullik egy sítúra összes kelléke.

Sajnos az ötödik ajtó alig vánszorog felfelé, kézzel kell felemelni, mint egy öreg használt autón. Tízmilliós autóhoz mérten zavaróan egyszerűek az oldalsó tépőzáras rögzítőszíjak, de a legrosszabb az ócska, csúszkáló padlóburkolat.
 

Neve a világ, olaszul mondo szóból ered. Az új Mondeo ismét világautó, mint az 1993-as Év Autójának választott elődje

Aki behuppan és a középkonzolt meglátja, nem érti, a Ford hogyan is gondolja a termék közelítését a prémiummárkákhoz, ami létfontosságú lenne a népi középkategóriában. A minőségérzetnek a klímapanel és főleg az érintőképernyőt keretező műanyag tesz be, ebben az igényes mezőnyben a Mondeo átlagon aluli. Egy 508-as Peugeot, pláne a Passat sokkal jobb benyomást kelt.

Elsőre furcsa, de valójában tökéletes megoldás a tesztautó elektromos csatlakozója. Látványra hárompólusú, ahogy Angliában szokás, de bele lehet dugni az európai és az amerikai villásdugót is, mindent megeszik az univerzális aljzat. Kár kihagyni, a 75 000 forintos téli csomag részeként rendelhető. 

Váratlanul gyenge a minőségérzet, a középkonzol szimpla műanyaga sokat ront a hangulaton

A klímakomfort nem egészen érte el a kategóriában elvárhatót. A szellőzőrendszer hangos ventilátorkergetéssel dolgozott, amit érzésre nem indokolt az időjárás, sokszor kellett kézzel közbeavatkozni. A hőmérséklet állításakor az alsó menüsorban nehezen látható az épp aktuális Celsius-fok, jobb volna nagyobb karakterekkel kiemelni, ha épp birizgáljuk menet közben.

Az amerikai Explorer öröksége az övbe hajtogatott légzsák, két oldalra összesen 57 000 forintért. Az integrált légzsákos biztonsági öv a hátsó szélső üléseken utazókat védi. A felfúvódó szíj azért jó, mert sokkal nagyobb felülettel és kisebb borda- és kulcscsontterheléssel tartja meg az előrezuhanó utasokat, akiket hátsó ülésfűtéssel is kényeztet az autó. 

A légzsákos öv nem barátja a gyermeküléseknek

Az övbe hajtogatott légzsák miatt nem sikerült rögzíteni a csattal az övet, ezáltal a gyermekülést

Az övbe hajtogatott légzsák miatt nem sikerült rögzíteni a csattal az övet, ezáltal a gyermekülést


Nem minden vásárlót érint, ezért is van külön blokkban az a küzdelem, amivel különféle gyermeküléseket próbáltunk használni az extraként rendelhető légzsákos övekkel. Az Isofix rendszerűeket a vastag, speciális övcsat tette szinte használhatatlanná (ld. a képgalériában). Mivel a fém csatlakozók mellett nincs elég hely, komoly erőkifejtéssel lehet csak beleerőltetni az övcsatot a foglalatba, ha sikerült az ülést gyermekestül arrébb rángatni. Egy nőies felépítésű hölgy nem tudja becsatolni a gyermekeket, csak az NDK-s nehézatléták.

Felsültünk a régebbi típusú gyermeküléssel is, ennél meg az integrált légzsákos biztonsági öv vastagsága miatt nem lehetett biztonságosan rögzíteni a szíjjal az ülést. Itt tényleg nehéz volna három gyermekülést elhelyezni hátul. Az új fejlesztésű öv azoknak jó, akik legfeljebb egy gyermeket visznek rendszeresen és középre be tudják kötni az ülését.

Hogy fogadja az okostelefont?

Androidos telefonnal gyors a csatlakoztatás, az alapfunkciók közül jól működött a zenelejátszás és a kihangosítás. Titanium szinten digitálisak a műszerek, a fordulatszámérő és a kilométeróra közepén jelennek meg a menük. A kormánykeréken lévő kapcsolókkal vezérelhetők a menük, kiismerésükre érdemes rászánni az időt.
 

Nagy szó a működőképes hangvezérlés. A SYNC2 jól használható, az érintőképernyő reakciói kicsit lassúak és a grafika is szimpla

Kategóriájában a Ford Mondeo a legokosabb autók közé tartozik. Ezernyi funkciót nyújt a városi vészfékezéstől a lilára váltható belső téri világításig. Ennek ellenére nincs agyonszórva gombokkal, kapcsolókkal és nagyra értékeltük a hangvezérlést is.

Más autókban tébolyítóan tré megoldásokat volt alkalmunk kipróbálni, ezért is értékeltük, hogy a SYNC2 viszont jól működik. Telefonálni akár a call Irén paranccsal is tudunk, a zenelejátszáshoz elég a Play Bluetooth félmondat és ott van még a példabéli éhes vagyok kijelentés, amire reagálva az autó elvileg közeli éttermeket ajánl. Ezt richtig elfelejtettem kipróbálni, majd a dízellel.

Milyen városban?

Budapesten küzdelmesek voltak az első napok az új Ford Mondeóval. Szépséges karosszériája a kis üvegfelületekkel és a látótérbe ferdén belógó első tetőoszloppal rontja a kilátást.
 

40 alatti sebességnél önműködően vészfékez a Mondeo. Az ütközés-megelőzés először piros fények felvillantásával jelzi a túl csekély követési távolságot. Felárért holttérfigyelés, fáradásérzékelés, sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó berendezés teszi biztonságosabbá a vezetést, akárcsak a Focusban

Az autó fordulékonysága ezekkel az óriási kerekekkel is megfelelő, a Mondeo ráadásul nemcsak a járdával párhuzamosan tud parkolni magától, hanem merőlegesen is. Próbánk során szűk parkolóhelyre is jól betalált, ügyesen igazított a rendszer az autón, hogy jó legyen az oldaltávolság.

Kapubejárón, rámpán állva kínosan nyikorgott a tetőborítás, mintha a csavarodó karosszéria ropogtatná a burkolatot. Reméljük, hogy ez csak a tesztautó egyedi hibája volt és nem a gyönyörű üvegtető velejárója. Maga a panorámatető nem nyitható. Árnyékolója motorral mozgatható és most tavasszal varázslatos pillanatokkal gazdagította az utasokat.
 

Európában veszteséges a Ford, ezért bezárta a Mondeót és a rokon egyterűeket gyártó belgiumi üzemet. Mivel a gyártóbázis kialakítása nagy feladat, a bevezetés sokat csúszott

Bár duplakuplungos automatikus váltós, a kocsi nem araszol magában dugóban, amit pl. egy Passat vagy Golf VII tud, ha a tulaj áldozott a DSG-váltóra. Nagyon kis sebességnél kikapcsol az adaptív tempomat.

Milyen hosszabb úton?

A Fordnál régóta nem engednek gyártásba rossz futóművű személyautót, ami a Mondeóra is igaz. A kormányerőket jól szabták meg, az autó pontosan irányítható, de a kormány kicsit többet is elmondhatna arról, mi történik a kerekekkel.
 

240 lóerős a turbómotor, 340 Nm a nyomatéka. 7,9 mp alatt gyorsul vele 100-ra az autó. Kicsit jobbat vártunk, de a Mondeo nehéz

Agilitása a mai mezőnyben átlagos, hiába kapott a tesztautó 235/40 R19-es gumikat. A kényelem viszont megérzi a peres abroncsokat, kicsit kenetlenül reagált a rugózás az úthibákra. Akinek fontos a kényelem, kisebb felnivel vegye a Mondeót, mert rugózási komfortja adaptív lengéscsillapítással és anélkül is jó.

A hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó átlagos, sem különösebben finom kapcsolásokkal, sem zavaró rántásokkal nem véteti észre magát. Ha rákapcsolunk, nem fogjuk szeretni tétova reakcióit, ilyenkor sportprogramba kapcsolva vehetjük élénkebbre a ritmust. Nagyon tetszett a LED-es fényszóró. Az adaptív rendszer felára 395 000 forint, ezt az extrát igazán érdemes megrendelni az autóhoz.

Továbbfejlesztett hátsó futóműve ellenére sem nyújtja az előd vezethetőségét az új Mondeo

Jövő kedden, április 14-én jelenik meg az Autó Magazin következő száma, amelyben a 150 lóerős Passat Variant TDI a 180 lóerős Ford Mondeo TDCi kombi ellenfele. Az anyagban nekem az volt a legtanulságosabb, hogy a Mondeo 214 kilóval többet nyom a szintén jól felszerelt Passatnál.

Adatlap

Ford Mondeo 2,0 SCTi Titanium

Hazai teszt: mit tud az új Ford Mondeo? 1
Motor 1999 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 240 LE
Nyomaték 340 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 sec
Végsebesség 240 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,3 l / 100 km

De nemcsak ellenfelénél, saját elődjénél is testesebb az új Mondeo, ami érthetetlen visszalépés. Mintha az amerikai befolyás Insignia-effektussal járt volna: szép kasztni, pazarló térkihasználással és túlsúllyal. (A Mondeo Amerikában, Fusion néven, harmadik éve piacon van. A hibridről itt írtunk részletesen.)

Az adaptív távolságtartó tempomat rutinosan vezetett, az M7-esen jól kezelte a belső sávba 110-zel kivágó ignises kamikázékat. A fékezések és az újragyorsítások intenzitása eltalált. Az automatikus távolságtartás a komfortnak is jót tesz, ami a Mondeo erőssége. Kényelmesek az ülések, korrekt a zajcsillapítás, nem kell szorongani bent, ahogy ezen a szinten lennie kell.

Van mit mozgósítani, ha amúgy istenigazából odalépnénk. A motor jó erőben van, hamar megjön 340 Nm maximális nyomatéka és akkor sem fullad ki, ha kihúzatjuk és a kis fordulaton leadott nyomaték után kellene fent a teljesítmény is.

Világraszóló dolgokra ne számítsunk, 7,9 mp a százra gyorsulás ideje, viszont 240 km/ó a végsebesség. A halk motor mellett a szépen zengő Sony-audiorendszer ki tud teljesedni hosszabb utakon.

Nagy ötlet: mindent megold egy aljzattal a Mondeo


Ár, fogyasztás

Igen ésszerű az ár és felszereltségi lista. A nem túl kopasz Trend alapváltozat és a bőségesen felszerelt Titanium gyakorlatilag lefedi az igényeket, kár lenne bonyolítani a viszonyokat. 310 000 forinttal kerül többe a 240 lóerős benzines turbómotor, mint a 180 lóerős, automata 2,0 TDCI, ami örvendetesen csekély különbség.

Reális a 10 milliós listaár ezzel a teljesítménnyel és felszereltséggel

Városban 14,3 literre adódott a fogyasztás. Autópályán 10,1 l/100 km fogyasztást mértünk, pedig ez nem belső sávos döngetés volt, míg nyugodt stílusban vezetve, a 240 lóerőből nagyon keveset mozgósítva 7,7 literre adódott az országúti érték. Látszik rajtuk az autó súlya, de nem vészesek a motor teljesítményéhez képest. Mivel a tesztút legnagyobb része Budapesten kívüli szakaszokból állt, az átlag 11,5 literre adódott. 

Listaárat listaárral összevetve a Mondeóért elkért összeg fejlett valóságérzékről tanúskodik. Egyedül a sokkal gyengébb motorú Mazda6 kerül kevesebbe. Nem kell hüledezni a tízmilliós Mondeón. Egyrészt flottavevőknek ezeknek az összegeknek az ötöde-negyede is leolvadhat, ha esetleg most még nem is, majd később. Másrészt gazdagon extrázva a prémiumtermékek súlyos milliókra vannak ettől az autótól, amit a Q50 ára is mutat.

Erős benzines kategóriatársak, automatikus váltóval

Típus, modellváltozat Teljesítmény Listaár, forint
Ford Mondeo 2,0 SCTi EcoBoost Titanium 240 lóerő 10 005 000
Audi A4 limuzin 2,0 TFSI Multitronic 225 lóerő 11 236 540
Infiniti Q50 2,0t Premium Tech 211 lóerő 14 069 500
Mazda6 2,5 Revolution Top 192 lóerő 6,14 l/100 km
Opel Insignia 2,0 Turbo Cosmo 250 lóerő 10 700 000
Volkswagen Passat 2,0 TFSI DSG Highline 220 lóerő 10 882 210 Ft

Szögezzük le, hogy a One Ford stratégia megmentette a konszernt, a Ford kiugróan gyors és sikeres újjászületése nemigen ment volna másképp. Nekünk semmi bajunk a globális modellekkel, csak az európai színvonal legyen a mérvadó. Ha viszont elég az, amivel Amerikában beérik, azzal nemhogy az új Passatot és a májusban érkező Superbet, de az átdolgozott Mazda6-ot és az új motorokkal frissülő Insigniát is nehéz lesz sarokba szorítani.

Váratlanul közepes színvonala ellenére az új Ford Mondeo sikere biztosra vehető. A design megnyitja a vevők bugyellárisát, a flottavásárlókat pedig amúgy is nehéz átültetni más márkába, mert joggal elégedettek a Ford Mondeóval. Mármint az előzővel.

Mellette – Ellene
  • Összességében tágas utastér
  • Óriási csomagtartó
  • Okos hangvezérlés
  • Erős motor
  • Jelentéktelen felár a 180 lóerős dízelhez képest
  • Gazdag felszereltség
  • Rengeteg modern vezetőtámogató rendszer
  • Kényelem hosszú utakon
  • Kitűnő LED-es adaptív fényszórók
  • Rossz kilátás
  • Pazarló térkihasználás
  • Szokatlan túlsúly
  • Olcsó hatású középkonzol
  • Tompa automatikus váltó
  • A feláras övvel problémás gyermekülés-használat
  • Határozott benzinszomj
  • Hiányzó ugrás elődjéhez képest


Szavazás

Hogy tetszik az új Mondeo?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_Petya25

    Mazda listaár: 6,14 l/100 km :D

    A többiekkel összevetve ez csak egy drága gagyi műanyag doboz.

  • AMDPower

    Ez ennyiért egy vicc. Elég nagy csalódás volt! :(

  • subtotal

    Lett volna két plusz évük a gyártás áttelepítése miatti csúszás során reszelgetni a kocsit. Akkor most jön egy 2 év utáni gyors facelift? Mert ráférne, sok ponton. Németek se ájultak el, ugyanezeket sorolták fel nagyjából. Ez kevés lesz így. Az új Insignia is a sarkon van, ha már most elvérzik a teszteken, mi lesz 1-2 év múlva?

  • Gianniz

    Zs kategória. Amerikai fostrágya.

  • Fogash73

    hát, szomorúan látom, hogy az a forma, ami 3 éve “húdejólnézki” jelzőt kapott tőlem, mára teljesen elfáradt, unalmas, öregecske forma lett. Ez az autó 3 éve helyben lett volna felszereltségben, tudásban, de mára ez kevés.

  • hulyemernok

    A súlyfelesleg és a középkonzol/műszerfal anyagminősége a legnagyobb probléma. Volt szerencsém beleülni egy ilyenbe és a faceliftes Focus után teljes mértékben visszalépésnek tűnt. Döbbenetes volt egy elvileg feljebb pozícionált autónál. A külső az szubjektív, de akikkel eddig beszélgettem szinte mindenkinek tetszik és az öt ajtós változatot szerintem is nagyon eltalálták. Más kérdés, hogy 2-3 évvel ezelőtt mekkorát ütött volna. Külseje azért jó néhány darabot el fog adni aztán jöhet a gyors facelift.

  • DTF

    ezt az autót úgy is cégek vásrloják felő-középvezetőknek. magánszemély ilyet nem venne. ennyiért kapősz 2-3 éves gs450h-t ?(meg egy kisit ráfizetz sé skötsz rá 2+2 év jótállást)…

  • Kanyaró Malvin

    Nekem az jött le, hogy nem rossz autó, csak jónak sem mondanám. A faceliftes Focus tényleg nagyobb eresztés, de a Mondeo formája nekem nagyon bejön. Ez az eredménye, ha a fejlesztési primátus odaát van. Remélem, a kiskategória és az alsó közép marad Európában, különben a Focusnak és a Fiestának is lőttek.

    Az azért furcsa, hogy a Ford a felső közép után végignézi, ahogy a középkategóriából is egyre visszább szorul a termékszínvonal romlása okán. A Scorpio halála intő jel lehetne.

  • hanigabi

    Hát ennek a tesztnek köze nincs a valósághoz. A felszereltségi lista kb a google fordító szintjét éppen megüti, ráadásul úgy ahogy van egy összeollózott fércmunka ez az állítólagos teszt.
    – “tiptronic váltó” – Hol?
    – “Vészhárítók teljesen a karosszéria színében” – hogy mi van??????
    – “Küszöb krómbetétes” – látszik, hogy még csak a környékén sem járt a kocsinak a tesztelő Úr

    Az áraknak köze nincs a valósághoz, nem is értem, honnét szedték, két mondeót teszteltem, egy kombit, és egy ötajtósat. A panoráma ablak egyikben sem nyikorgott.

    Szóval ezt a “tesztet” újra kellene gondolni, feltéve ha az a cél, hogy egyszer komolyan is vegye valaki a vezess.hu tesztjeit.

  • PDA FAN

    Az a csomagtérfedél teljesen rendben van így. Egész biztos, hogy ez a működés nem bug, hanem feature.

    Én speciel nem szeretném, hogy egy rugó magától jól nekivágja a csomagtérajtó peremét a garázs mennyezetének. Inkább legyen ilyen, és kézzel annyira nyitom, amennyire akarom.

    Azért egy autós újságírónak lehetne annyi rutinja, hogy nem fikáz élből valamit, mert nem gondolja végig, vajon miért is van valami úgy tervezve, ahogy.

  • Ragnotti

    hanigabi: ha megfigyeled, a felszereltségi lista automatikusan kerül oda minden teszt végére egy adatbázisból, nem a szerző írta össze.

  • a.szorenyi

    Kedves Hanigabi!

    Én tapasztalatból nem nyitnék ilyen magasan, de Ön tudja.

    A 10 005 000 forintos listaár az importőri árlistából származik. A világhálóról le lehet tölteni, csak másolja be az ugróhivatkozást böngészőprogramja címsorába:

    http://www.ford.hu/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22Uj_Mondeo_arlista.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214488079842&blobkey=id

    Az Eurotax adatbázisából származó felszereltségi lista terminológiáját lehet vitatni. Én is jobb szeretem a lökhárító, mint a vészhárító kifejezést, de sok helyen használják, pl. a Porsche Hungaria járműparkjánál, biztosítási iratokban.

    A Tiptronic váltó a kézzel is kapcsolható automatikus váltóra vonatkozik, hiszen ezen a néven terjedt el a Porsche, majd az Audi típusaiban és sokan így hívják. Nem baj, ha nem találkozott vele, de pl. használtautó-hirdetésekben is sokszor ezzel jelölik más márkák tulajdonosai, mert ezt érti a nép.

    Én az MUN 333 Mondeót vezettem. Abban feltűnő hangot adott a tetőborítás. Ha Ön más autót vezetett, abban ez lehet másképp, simán elfogadom. Ha Ön ezt ebben az autóban nem hallotta ki, arra nem tudok magyarázatot, ha másik Mondeót vezetett, akkor viszont nem lehet tapasztalata a fehér ötajtósról. De talán nincs is vita köztünk, hiszen én sem a nyikorgó panorámatetőről írtam, hanem az azt körbevevő burkolat ropogásáról.

    Ezzel az autóval egy hetet volt módom eltölteni, így állításával szemben többször is láttam közelről. A design megítélését segítette például a kézi mosás, szivacsozás közben kijönnek a finomságai.

    Kérem, legyen annyira tisztességes, hogy belinkeli vagy elküldi részünkre azokat az anyagokat,amelyekből állítása szerint összeollóztam a cikket. Ilyen súlyú állításnál ez a tisztesség minimuma lenne! Tudja, én sem “macifül” álnéven írok ide.

    A felszereltségi adatok és az extraárak forrása az Eurotax, ezt ki is írju. Az eltérő árak oka, hogy az Eurotax rendszere az importőri központi kedvezményt levonja az autó listaárából. Ettől még a listaár, amit nem véletlenül nem vételárnak vagy simán árnak nevezünk, most épp 10 005 000 Ft, előtte pedig 10 020 000 Ft volt.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • Norbi50

    Néhány újdonság a tesztből számomra:
    – veszteséges a Ford európai részlege (nocsak… az Opel is veszteséges, sőt a Renault is, akkor kinél van a nyereség?)
    – ezt az autót a teszt alapján az USA-nak tervezték, gyártották;
    – ebben a fehér színben nekem Jaguár-sziluettet idéz a Mondeo oldalról.
    – súlynövekedés és belső méret csökkenés (komoly hibák a kategóriában).

    Ezeken az új Passat röhög, az Insignia pedig simán elhúz a jövő évi új modellel.
    Mikor jön az újabb Mondeo modell ? :-)
    (Megjegyzés: ha az összes hozzászólást akarom látni, akkor szétcsúszik az oldal és nem látni a hsz-ek jobb szélét… Javítsátok már ki légyszi)

  • geotrinus

    A “minőségérzet” elég szubjektív értékelési pont, bár valóban nem valami szép a konzol. A régebbi Mondeok ütősebbek voltak a maguk korában.

    Szörényi Úr! Egy Mustang tesztet mikor olvashatunk végre?

  • Iceman.

    A korábban megjelent hírek (hazudott a ford a mondeo súlyáról) után szívesen vettem volna, ha ezt a példányt is leméritek, hogy csak a dízelre vonatkozik az irreális különbség a mért és a specifikált súlyban vagy globálisan az összes mondeora.

  • hanigabi

    Tisztelt Szörényi Úr,
    Köszönöm a válaszát. Az összeollózott alatt nem másolatot értettem.
    Az árakról: nem hiszem, hogy egy hétköznapi felhasználó sokra megy a nettó árakkal. De legalább fel kellene tüntetni. Nekem ez szúrt szemet először.
    Váltó: természetesen tisztában vagyok vele, mi is a tiptronic váltó. Pont emiatt lepődtem meg az olvasottakon. A tiptronic (legalábbis az én ismereteim szerint) az egy hidraulikus nyomatékváltó, a Mondeóban Powershift váltó van, ami nem nyomatékváltó, hanem dupla kuplungos. És ugyan lehet, hogy a népnyelvben tiptronic van, de attól még nem lesz az.
    A tetőborításnak nem volt hangja egyik általam tesztelt kocsiban sem. Viszont tele tank esetén mindkettőben olyan hangosan lötyögött az üzemanyag, hogy behallatszott az utastérbe.
    Üdvözlettel: Hanák Gábor

  • a.szorenyi

    Tisztelt Hanák Úr!

    Köszönöm válaszát! A váltó elírt fajtáját javítottam, köszönöm!

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • dorax

    “Egyedül a sokkal gyengébb motorú Mazda6 kerül kevesebbe” ezek a kijelentések elég kétélűek, mert “sokkal gyengébb” Mazda 6-nak jobb gyorsulása turbo nélkül is. :-) A fogyasztás meg külön kategória. Azért a 200kg mínusz, az 200kg. Itt is volt tesztelve anno, 7.8-as gyorsulás, 7.3l átlag..
    http://www.vezess.hu/teszt/mazda6_2_4_teszt_2013/44249/

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.