BMW 650i – Elég volt az alibi átdolgozás

Vezettük: BMW 650i Coupé

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.04.04. 06.00

Módosult a 6-os BMW, mert eljött az ideje, de az alibi frissítésre nem volt szükség. 650i-ként a duplaturbós V8 maradt, amilyen volt: mesebeli.

Röviden – BMW 6 LCI (Life Cycle Impulse)

Mi ez?

Szerény modellfrissítés utáni kabrió illetve két- és négyajtós kupé az 5-ös és 7-es BMW közös alapjaira 

Mit tud? Egész modellcsalád van belőle a különféle igények kielégítésére
Mibe kerül? 24 720 00 Ft a 640i Coupé listaára, a legdrágább az M6 Cabrio, 41 675 000 forinttól kapható
Kinek jó?  A Gran Coupé akár családos embereknek is jó, a másik kettő inkább drága ajándék önmagunknak.

Idén januárban a Detroiti Autóshow-n a BMW egyik attrakciója az átdolgozott 6-os modellcsalád volt. Módosításból annyira kevés van, hogy a többnyire csak kínunkban felsorolt öt új fényezést és az új keréktárcsákat is megemlítem. Elöl átrajzolták a veséket, újak a csak LED-ekkel világító fényszórók, felárért automatikus vakításgátlással (tompítással).

Excellence és Experience

Belül két új hangulatot vezet be a gyár, a sportosabb a Design Pure Experience, az elegánsabb a Design Pure Excellence vonal. Hátul a hathengeresek nagyobb kipufogóvéget kapnak, a benzines sorhat és a V8 pedig alapáron sportkipufogóval örvendezteti meg nemcsak a bent ülőket, de a buszmegállók népét is.

10 helyett 9 lamella osztja a veséket. Csak a V8-é aluszínű, a soros hathengeres dízelé és a benzinesé sima fekete

Mi a megújult 6-ost a V8-as benzinessel vezethettük, amely maradt közvetlen befecskendezéses és változó szelepvezérléses. Szelepmozgatásában minden paraméter módosítható, tehát az 1991 óta bevetett Doppel VANOS (Variable NOckenwellen Spreizung), a szívó- és a kipufogó oldali vezérműtengely-állítás mellett a szelepnyitás mélységét is variálja a Valvetronic.

450 lóerős a motor, 650 Nm maximális forgatónyomatéka majdnem a teljes a fordulatszám-tartományban repíti az autót. Ez az érték 2000 és 4500 között állandó. A számoknál maradva a csupán 70 literes tank túl kicsi egy nyolchengeres autóhoz, ha a fedélzeti számítógép a nem túl hajszolt menetpróba után 17,8 l/100 km átlagfogyasztást ír ki. A gyári átlagérték azonban 8,6 liter, egyenletes tempónál a kettő között lehet a reális átlag.

Minden motorhoz van xDrive

Ezekben az autókban a teljes Adaptive Drive futóműarzenál benne volt, tehát az automatikusan vezérelt lengéscsillapítás és a változó áttételű kormányzás hátsókerék-kormányzással, az Integral Active Steering.

Digitálisak a műszerek, az aktuális érték megnő a sebességmérőn

Vezetés közben is nagyágyúnak érződik az F13. A fejlett technika az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros futóművel megtámogatva nem tünteti el tömegét, de agilisebbnek mutatja annál, amit egy 9,3 négyzetméter alapterületű, vezető és csomag nélkül 1795 kilós autótól remélnénk. Kormányzása pontos, kellően nehéz és parkolásnál annyira megváltozik az áttétele, hogy egyszer sem kell körbefordítani kiálláshoz. A beállást meg elvégzi a parkolórendszer.

A hangja a legjobb

A benzineseken szériafelszereléssé vált sportkipufogó csodát tesz. Amikor mély gázra a kipufogórendszerben lévő szelep kinyit és a hangtompító dob nem fogja vissza a gázokat, a 650i maradandó hangélmény. Ha képregényt írnék, az egész oldalt betöltené a vrooooaaaaaam-buborék.
 
Az egyetlen dízelváltozat, a 313 lóerős, 630 Nm nyomatékú 640d tényleg kiváló motor, de ebben az árkategóriában tényleg nem értem, miért mond le valaki a soros hatos benzines vagy a V8 hangjáról a csekélyebb fogyasztás fejében. Talán a nagyobb hatótáv kényelme motiválja őket.

GT3 versenyautók – Z4 helyett M6

A kisebb és könnyebb Z4 helyett a gyár a jóval nagyobb M6 alapján fejleszti GT3-as versenygépét

A kisebb és könnyebb Z4 helyett a gyár a jóval nagyobb M6 alapján fejleszti GT3-as versenygépét


Szinte egyszerre váltja le GT3-as versenyautóit a három nagy német prémiummárka. Az Audi az R8 GT3 utódát az alapautóval egyszerre, a Genfi Autószalonon leplezte le. Elkészült a Mercedes AMG GT versenyváltozata is, a BMW pedig már pályán tesztelte a fejlesztés alatt álló M6 GT3-ast. A Z4 jóval kisebb és könnyebb alapokat adott a sikeres pályaautó kifejlesztéséhez, a gyár most a jóval nagyobb M6 alapján fejleszti versenygépét. A motor versenyváltozatban is a duplaturbós nyolchengeresre épül.

Sajnos az autóról nem tudunk teljesítményadatokat. A fejlesztésben részt vevő pilóták a jó kilátást és a kényelmes üléshelyzetet dicsérték, ami a váltott vezetős, de 24 órás viadalokon fontos szempont. A hosszabb tengelytáv könnyebb uralhatóságot, nyugodtabb, de nehézkesebb viselkedést ígér, mint a Z4 GT3 esetében. A GT3 versenyautók építése üzlet is, ezért a BMW-nek anyagi okokból sem mindegy, hogy szerepel az M6 GT3 első futamain 2016-ban. A sikeres versenygépekből, amilyen az Audi R8 GT3, privát csapatoknak akár 100 db körüli nagyságrendben lehet autót eladni.

Az autó kipróbálását megnehezítette, hogy a tesztút olyan mellékutakból állt, ahol egy Suzuki Swift Sport érzi jól magát, nem pedig a 450 lóerős luxusjacht. Esőben a kétszer egy vékonyka sávval ez az erő még ijesztőbb, hiába vannak hátul a feláras, 275/35 R19-es kerekek.

4,4-4,6 mp százig

Ahogy mondani szokás, a gyorsulástól szem nem marad szárazon. A gyári adat 4,6 mp százig, mármint a hátsókerekessel, mert az xDrive összkerékhajtás ebből lefarag még két tizedet. Egy Porsche 911 Carrera tudja ezt. A portugál autópályákon 120-130 volt a megengedett sebesség, ami a fele annak, amit az autónak a 250-es leszabályozás enged és még kisebb része annak, amire a 650i képes volna.

Nemes ősök: balról a 2003 utáni M6 Convertible, a 8-as sorozat, az E24-es Cápa és az E9 kódú kupé

Ha akarjuk, a gyorsulás valóban drámai lehet, de nem illik az előkelő kupéhoz, ha feszegetjük a határait. Egy nagyon tehetős svéd úrtól hallottam egyszer idézni, hogy csak a csórók tolakodnak, aki úr, az kényelmesen utazik.

Mert ehhez az autóhoz az autópályás száguldás mellett a mértéktartó suhanás is passzol. Ilyenkor szerephez juthat a Bang & Olufsen hifirendszer, amely a B&O nimbuszához méltó hangminőségben zengi be az utasteret. Lehet, hogy audiofil szakemberek tudnak ennél szebben szóló rendszert más nemes vadakban, de rendes CD-vel emlékezetes a hangminőség.

Coupé, Gran Coupé, Cabrio

Továbbra is a BMW szélvédőre vetített kijelzője tetszik a legjobban a most piacon lévők közül, a színes kijelző a navigációs utasítások követését is megkönnyíti. 14 évvel az E65-66 bemutatása után az iDrive használhatósága példásan egyszerű, kis rutinnal gyerekjáték eligazodni az ezernyi funkció között.

F06 a Gran Coupé, F12 a kabrió és F13 a kétajtós kupé gyári kódja. Az értékesítések majdnem fele négyajtós

Adatlap

BMW 650i Coupé

BMW 650i – Elég volt az alibi átdolgozás 1
Motor 4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 450 LE
Nyomaték 650 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,6 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,6 l / 100 km

Az eső miatt a kabriót kihagytuk, amely külön világ. A nyitott 6-os hazája Észak-Amerika, elsősorban Kalifornia állam. Kalifornia, amely külön országként a világ 8. legnagyobb gazdasága volna, önmagában is az autó első számú piaca.

Ez a modell kerül legtöbbe a három közül, ha a 640i Coupé 24 720 000 forintos belépőárát ismerve van egyáltalán értelme a pár százalékos különbségekről beszélni. Mindenesetre a sorhatos turbómotorral a Gran Coupé felára 725 000 Ft, a kabrió pedig 1,9 millió forinttal kerül többe a négyajtós kupénál.

Ezen a szinten az autóválasztás ízlés dolga, de a 6-os Coupé dolgát megkönnyíti, hogy nincs igazán közeli konkurense. A Hatos sorozat hagyományosan az 5-ös kupéváltozata, már az E24 idejében is az volt.

Az Audi A7-nek túl sok az ajtaja a kétajtós kupéhoz képest, az inkább a Gran Coupé ellenfele lehet. A luxus Mercedesre épülő S Coupé viszont még magasabb régió, annak az ellenfele egy mai 8-as lehetne.

Mellette – Ellene
  • Nívós motorok
  • Pazar kényelem
  • Jó minőségérzet
  • Kitűnő menetteljesítmények
  • Szép motorhang a széria sportkipufogóval (benzinesek)
  • Igen jó futómű
  • Magas ár
  • Jelentős értékvesztés
  • Minimális módosítások a modellfrissítéssel


Szavazás

Hogy tetszik az átdolgozott 6-os kupé?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.