Alakformálás után: Škoda Fabia

Teszt: Škoda Fabia 1,2 TSI 110 LE

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 15.30

Laposabb, szélesebb és jóval szögletesebb lett a harmadik generációs Škoda Fabia.

Röviden – Škoda Fabia 1,2 TSI Style
Mi ez? A csehek kisautójának legfrissebb kiadása  
Mit tud? Kicsi, praktikus, a korábbinál jóval felnőttebb autó, amely hátul nem túl tágas
Mibe kerül? 3,75 millió forint a legolcsóbb Fabia, ezzel az 1,2-es motorral a tesztautó 4,4 millió forintba kerül
Kinek jó?  Egyedülállóknak, pároknak, de kompromisszumokkal akár egy kis helyigényű családot is kiszolgálhat

Sokat komolyodott, emellett laposabb és szélesebb is lett a legfrissebb, tavaly év végén bemutatott Škoda Fabia. 1,2-es benzinmotorral, Style felszereltséggel, Sprint-sárga fényezéssel, és dögös fekete tetővel járt nálunk. 

A fekete tető a sötét ablakok és a szintén fekete tető egész merész összeállítás

Külső, karosszéria

A legújabb, harmadik generációs Škoda Fabia is magára húzta a Rapidnál és az Octaviánál már bevált szögletesebb, katonásabb egyenformát. De nemcsak a szögletes idomok, vasalt élek, a hűtőmaszk vastag függőleges rácsai jelentik az újdonságot, hanem a Fabia testarányai is észrevehetően megváltoztak. 
Az egy centi alatti kurtítás ugyan nem szúrja ki a gyanútlan bámészkodó szemét és a tengelytáv növekedése is elhanyagolható. Viszont szabad szemmel érzékelhető mértékben – 9 centivel – lett szélesebb a kocsi, valamint 3-mal alacsonyabb a teteje. Az új arányokkal sokkal harmonikusabb, felnőttebb külsőt kapott a Fabia, amire a tesztautó fekete felnije, teteje és sötétített üvegei is rátesznek egy lapáttal. A legújabb Škoda Fabia már nem egy kedves, pufók kis óvodás, hanem már egy komolyan vehető figura.

Ergonómiailag nehéz rajta fogást találni, de nem lehetetlen

Belső

A Fabia belseje természetesen megkapta az összes olyan škodás okosságot, amitől a csehek autója annyira szerethető. A már sokszor megdicsért, tanksapka mögé rejtett, mindig kéznél lévő jégkaparót, az ülések háttámlájának belső oldalán lévő hálós zsebet, vagy a parkolócédula tartó, szintén nagyjából háromforintos műanyag csipeszt, vagy az ajtózsebbe tehető higiénikus, aprócska szemetest, ülések alatti fedett fiókot.

A sötét, komor hangulatot a világos díszvarrás oldja

Adatlap

Škoda Fabia 1,2 TSI 110 LE

Alakformálás után: Škoda Fabia 1
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 110 LE
Nyomaték 175 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 sec
Végsebesség 199 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,8 l / 100 km

Utaserének ergonómiája ugyanúgy kifogástalan, mint a berendezés kidolgozásának minősége. Minden a helyén van, a VW-es hangulatú tereptárgyak között nem érik kellemetlen meglepetések az utazókat. Minden úgy működik, hogy hajlamosak vagyunk elhinni, ugyanígy kapcsolódnak, forognak, kattannak majd tíz év múlva is.

Ugyan a belső műanyagjai még az elődénél is keményebbre sikerültek, de ha nem fogdosni, hanem nézni akarjuk a felületeket, akkor semmi bajunk nem lehet a Fabiában. Szemnek kellemes a látvány, még ha kissé talán túl komor is a fekete és szürke színek uralta utastér, amelyet csupán a kényelmes ülések fehér díszvarrása és a kesztyűtartó feletti dekorbetét dob fel némileg.
A Fabia kisautó létére sem szűk. Feltéve, hogy a szélesítés miatt vállban szellősebb helyen, az első ülésekben foglalunk helyet, mert sajnos a hátsó lábtér ugyanúgy szerénynek érződik, mint a korábbi modellben. Itt elfért volna még pár centi, bár akkor a nagyobb testvér Rapid feje biztos elvörösödne a dühtől.
Csupán egyetlen dologgal nem tudtam mit kezdeni, a bicskakulcs és a gombnyomásra induló motor duójával. Két hét alatt sem tudtam megszokni, hogy miután a kulcs távirányítójával nyitottam az ajtót és beszálltam, akkor ne a kulccsal kutassak eredménytelenül lyuk után a kormányoszlop jobb oldalán. 

Érintőképernyős kistévé, kihangosítóval, de navi nincs benne

Csomagok

Papíron a Fabia keskeny, de hosszú csomagtartója 330 literes, amelyet költözködéskor, vagy brutális sörakcióknál 1150 literesre lehet felhozni. Ez a konkurens, kategóriatárs autók tudásához képest határozottan jó érték. Nagy kár, hogy az előrehajtott hátsó háttámlák nem süllyednek vízszintesig. Jó hír viszont, hogy a több emeletesre épített, okos extrákkal, sok rakodóhellyel megtömött csomagtartó mélyére ásva nem a kontinentális talapzatba, hanem igazi pótkerékbe lyukad a kutató kéz. Kalaptartója két emeleten is rögzíthető, illetve a csomagok lekötözéséhez szükséges fülek, határoló elemek is mind megvannak.

Két helyen is megáll a kalaptartó

Milyen vezetni?

A Fabia orrában 1,2-es, turbós benzinmotor dolgozik, amely 110 lóerőt és 160 Nm nyomatékot ad a vezető jobb lába alá. Motorja kellően erős, hatfokozatú váltója, kormánya kényelmes, mégsem túl könnyű. Kanyarokban sem jön zavarba, a stabilitásnak jót tett a kasztni szélesítése illetve, az előző generációénál kisebb saját tömeg is. Letisztult, egyszerű műszerfala minden fontos információt megmutat, és a kilátás is egész jó a kocsiból. Városi használat mellett a tolatóradar még jól jött volna a kocsiba, de ez valamiért kimaradt belőle. Persze lehet élni nélküle, de jobb ha van. Rugózási komfortja inkább feszes, mint kényelmes. 

Erős, nyomatékos az 1,2-es motor

Škoda Fabia és hasonszőrű konkurensei: 
Hyundai i20 1,25 – 3 499 000 Ft
Mazda2 1,5 90 LE – 3 799 900 Ft
Opel Corsa 1,0 Turbo – 3 400 000 Ft
Škoda Fabia 1,2 TSI – 2 699 300 Ft
Üléspozíciója valamivel magasabb az ideálisnál, viszont ülései kényelmesek, masszívak, a hosszú, egyhangú vezetéseket pedig a lehajtható, tárolórekeszként is funkcionáló könyöklő teszi komfortosabbá. Kár, hogy használat közben nagyon rálóg a rögzítőfék karjára. Telefonnak, üdítőnek, kulcsnak, és egyéb apróságoknak sokfelé találni helyet a kocsiban, a váltórekesz, kesztyűtartó, könyöklő, ajtózseb sok apró kacatot nyel el. A pohártartóba illeszthető telefontartó szintén filléres dolog, ami nagyot dob az autó élhetőségén.

A lábtér szerény, de a plafon nincs közel

Fogyasztás

A normálisnál dinamikusabban hajtva az 1,2-es motor 7,7 liter üzemanyagot dönt le a torkán, de ha spórolósan akar vele valaki közlekedni, akkor a 6 liter körüli fogyasztás is teljesen reális lehet. A gyári 4,8 literes fogyasztási adaton mindenki nyugodtan hahotázzon egy nagyot. 
A harmadik generációs Fabiát azoknak ajánlanánk, akiknek a német autók feszes, határozott stílusa tetszik, a praktikumot többre értékelik a mindenféle csicsás, divatos újdonságoknál, és nem omlanak össze, ha VW embléma helyett más csillog az orron. 

Szavazás

Mennyire lett klassz az új Fabia? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Iceman.

    Ebben a kocsiban DAB rádió van? Vagy honnan szedi a csatornalogókat?

  • menőmanó

    “A normálisnál dinamikusabban hajtva az 1,2-es motor 7,7 liter üzemanyagot dönt le a torkán…”

    Ez is élő példája annak a hülyeségnek, hogy ezek a kis turbó motorok jól fogyasztanak.
    Jelenleg sokat használok egy 1,5-ös Yaris TS-t amivel NAGYON sportos használattal a városban eljárok 7,4 literrel.

  • largo

    Ugyanez az autó csak kombiban a Winklernek 9.5 litert evet,az is elég jó érték.

  • Gianniz

    Ezzel az 1.2 TSI-vel simán el lehet járni 6.X aljával vegyesben, lásd Spritmonitor:

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2014&power_s=110&power_e=110&gearing=1&powerunit=2

    Az, hogy falábú tesztelők dugóban padlózták, érdekel valakit? Annó én is 9.5-el jártam céges Fabia 1.2 HTP-vel, mások meg vidéken 5.5-ből elgurulnak vele.

    Yarisos:

    A Yaris TS-ed többet bezabál, 6.X teteje az átlag:

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=105&power_e=105&powerunit=2

    És még csak jobban se megy, pedig -200 kiló a rízsrakétád:

    http://www.zeperfs.com/duel371-5565.htm

  • Gianniz

    Egyébként meg, ez egy teljesen korrekt gép, kár a szűk hátsó lábtérért.

    Skoda fóbiások trollok! Rohamra fel!

  • Qkac

    A táblázatban (hasonszőrű társak) 1.2 TSI 2.699.300 forintos áron szerepel viszont a hivatalos konfigurátorban (skoda.hu) háromhengeres 1,0 literes 60 lőerős szívómotor indulóára Easy kivitelben 2.699.300 forint a legolcsóbb 1,2 literes 110 lőerős TSI motor indulóára Active kivitelben 3.750.540 forint, a Style kivitelé 4.652.240 forint. Jól láttam?

  • Iceman.

    Van egy 97-es 2.0sd 323-as Mazdám. Városban ‘NAGYON sportos’ használat mellett 8 liter fogyaszt. Ez is azt bizonyítja, hogy…? Lófaxt sem bizonyít! :)

  • Kempelen

    Na ezért vannak a fogyasztásra vonatkozó laboratóriumi mérések. Mert a botlábú márka fóbok úgyis fölhazudnák az égre a fogyasztást.
    Jó kis autó.

  • Qkac

    Ugyanezen rendszámú autó az Origo autó rovatában:
    Költségek. Alapár (1.2 TSI Style): 4 652 000 Ft. Tesztautó ára: 5 307 000 Ft
    Itt:
    Mibe kerül? 3,75 millió forint a legolcsóbb Fabia, ezzel az 1,2-es motorral a tesztautó 4,4 millió forintba kerül
    Melyik a korrekt ugyan arra az autóra? Nem tűnik korrekt cikknek!

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.