Új Suzukink, a Vitara: fura szerzet

Teszt: Suzuki Vitara 1.6 VVT GLX 4WD

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.01. 06.00

Ellentmondásos az új Suzuki Vitara fullextrás, 4×4-es kivitelben, szívómotorral, 6,3 millióért. Lehet gyűlölni, szeretni, vagy mindkettőt egyszerre.

Röviden – Suzuki Vitara 1.6VVT All Grip GLX – 2015

Mi ez?

A legújabb magyar Suzuki crossover legdrágább benzinmotoros változata, összkerékhajtással
Mit tud? Sok extrát kínál, de butácska megoldásokkal találkozunk benne lépten-nyomon. A benzinmotorral zavaróan gyenge
Mibe kerül? 6 310 000 forint az ára
Kinek jó?  Akinek kell a 4×4, elég a benzinmotor csekély ereje és nem zavarja, hogy a Suzuki Vitara sok szolgáltatása egy kicsit amatőr

Ellentmondásos jármű az új Suzuki Vitara fullos kivitele. Drága, és érthető is a magas ár az extralistát elnézve, viszont szinte minden érdekesebb új szolgáltatással kapcsolatban felmerül valami kis működési bibi. Már a felvezetésben kimondom a verdiktet: alapvetően egész jó kis autó lenne, ha nem lenne így kicsicsázva. Aki az árlista felső végéből választana magának Vitarát, mondjuk a fapadosabb régi SX4 után, először mindenképp tegyen egy tesztkört egy korszerű extrákkal felszerelt nem-Suzukival. Látni, érezni kell egy másik modellben, Volkswagenben, Volvóban, Peugeot-ban, hogyan kéne jól működni a követőradarnak, az automata klímának, a kulcsnélküli nyitásnak, a stop-start rendszernek, vagy akár a hathangszórós hifinek, hogy el tudjuk dönteni: hajlandók vagyunk-e pénzt adni a Suzukinak az ő autójukban, vagyis a Mi Autónkban valahogy szerényebb képességű megoldásokért.

A GLX kivitel LED-es lámpákkal érkezik, az éjszakai fény tényleg nagyon szép, messzire látni éjjel a Vitarából


Kívül

Máig nem bírtam eldönteni, szép-e ez a kis kocsi. A fényszórók és a hűtőrács csíkja az audis-volkswagenes divathullámot követi, az A-oszlop tövében a kis álkopoltyú az előző Vitarák formai jellegzetessége – az alvázas terepjáró elődök legalább ebben a pici stíljegyben tovább élnek az új modellben. Szépek a 17-es felnik, jól mutatnak a nagy kerekek a magas, 18,5 centis szabad magasságú bódé alatt. Csinos a magasra beépített hatszögletű hátsó lámpapár, egyszerű, de hatásos a függőlegesen tájolt menetjelző LED-csík az első lökhárító két szélén.

Ha viszont lehántjuk a morcosító részleteket, marad a keskeny és magas, orrnehéz alapforma, hátul túl alacsonyra húzott tetővel, keszeg fenékkel. Nincs olyan jó kiállása, mint a korábbi Vitaráknak, de sokkal több rajta az ékszer. A fehér-vörösarany színkombinációval különösen attraktív a kocsi (de van még pár érdekes színárnyalat a katalógusban). A tapasztalat szerint az utca emberének kimondottan tetszik az új Suzuki Vitara, sok-sok elismerő pillantást gyűjtött be, akármerre jártam vele.

18,5 centis hasmagasságával nem ijed meg a földutaktól


Belül

Az utastérben már közel nem ilyen látványos a Vitara. Olcsó műanyagok közé huppanunk be még a GLX fél-Alcantara, félbőr, kicsit keskeny, de nem kényelmetlen ülésébe is. Előttünk a jó fogású, kézreeső gombokkal megszórt kormány mögött két egyszerű óra, köztük monokróm kijelző a kismenü számára. Ebben a menüben 2015-ben már igen kínos módon, a kormányon átnyúlva, a plexilap alól kinyúló pöcök csavargatásával és nyomkodásával navigálhatunk. Érdekes, hogy mondjuk a BMW és a Volvo réges-rég kínál magyar nyelvű beállítást a menüben, a Suzuki nem, biztos nem dolgozik senki a cégnél, aki bírná ezt a nehéz nyelvet.

A középkonzolon az egyzónás, durván működő automata klíma gombcsoportja felett viszont nagyon is modern, láthatóan nem saját fejlesztésű, szabvány két DIN-es fejegység található, érintőképernyővel. A képminőség remek, a tolatókamera képének színei szépek, a látvány éles. A grafika mondjuk nem túl fantáziadús, de a beállítási, rádiós, navigációs funkciókat nem nehéz megtalálni. Van pár hülyeség, például hogy minden célpont-beadásnál ki kell választani az országot is, navigálás közben nem látjuk, melyik rádiót hallgatjuk, melyikre kapcsolunk, és a kedvencem: az érintőképernyőn lévő órát külön kell beállítani, nincs szinkronban a felette lévő analóg órával és a műszeregység kismenüjének órájával. Vagyis egyszerre három helyen láthatjuk a Vitarában, mennyi az idő, de ezen a három helyen két különböző időt is láthatunk. Hm.

Olcsó, kemény anyagokból épül fel, de nem barátságtalan a Vitara műszerfala


A két óra két különböző menüben állítható be, tudnak különböző időt is mutatni


Biztos nem volt Esztergomban egy informatikus, aki felprogramozza a magyar nyelvet is a Mi Autónkra

A hátsó traktusban is keskeny a tér, ellenben a lábtér és fejtér meglepően tágas. 181 centi és 1 mázsa vagyok; térdem előtt négy, fejem felett két ujjam fért el gond nélkül magam mögött. A csomagtér 375 és 1120 liter között variálható, a fenéklemezt több pozícióban is rögzíthetjük, oldalt mély tárolórekeszek, kis akasztók segítik a cuccolást.

A Vitara összességében belülről olcsó, de gondosan megtervezett, ergonomikus kisautó érzetét kelti, egy pillanatig sem érezni benne a bő hatmilliót. A sok szolgáltatás, extra inkább tűnik utólagos tupírozásnak, semmint a Vitara alapkoncepciója részének.

A fotózás előtt, takarításkor vettem észre a kocsi egyik legjobb tulajdonságát: könnyen tisztítható! A kommersz kiskocsik szőnyegeibe rendszerint beleragadnak és tíz körömmel kapaszkodnak a morzsák, fűszáltöredékek, a könnyen karcolódó műanyagokon felhabosodik a tisztítószer, nem lehet letörölni róluk a cipőtalpnyomot, gyerekek által felvitt változatos mocskokat. A Suzuki Vitara ellenben olyan könnyen engedte pucolni magát, ami jellemzően a prémiumautók sajátja szokott lenni; csak úgy röppentek a portartályba a szöszök, morzsák, egy mozdulat volt lesimítani a foltokat.

A fél-alcantara, félbőr ülések kicsit keskenyek, de nem kényelmetlenek


Magam mögött, térdem előtt még tenyérnyi hely marad hátul


Az átrakható fenéklappal szeparálhatjuk a kisebb-nagyobb holmikat


Technika

A Suzuki hagyományosan nem igazán tobzódik motorokban; az első magyar Swifthez is csak kétféle motor volt, a mostanihoz is csak a Sport 1,6-osával van három. A Kizashi pedig, ugye, képes volt mindössze egyetlen motor-egyetlen automata váltó kombinációjával létezni. Az S-Cross műszaki alapjaira épülő Suzuki Vitarához is csak két motor közül lehet választani, mi a benzines, 120 lóerős, változó vezérlésű szívót kaptuk. Sajnos.

Azért sajnos, mert az All Grip nevű, elektronikusan vezérelt központi kuplungos, automatikus, de fixre is zárható összkerékhajtás viszont benne volt az autóban. Ez egyrészt nagyon megdobja a tömeget, 1235 kiló lesz vele a Vitara. A kocsi légellenállása sem kicsi, hivatalos értéket nem találtunk róla (ez nemigen lehet véletlen), nagy tempónál, nagy szélben kínosan gyengévé válik az autó.

Suzuki Vitara 2015, 1.6VVT All Grip
Motoradatok
Lökettérfogat 1586 / 1598
Hengerek/szelepek S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 88 (120)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 156/4400
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12
Végsebesség (km/h) 180
Méretek, fogyasztás
Hosszúság x szélesség x magasság (mm) 4175x1775x1610
Tengelytáv (mm) 2500
Saját tömeg (kg) 1235
Katalógus szerinti/mért átlagfogyasztás (l/100 km,
mért adat: kb. 70% országút, 10% autópálya, 20% város)
5,6/6,5
Üzemanyag-tartály térfogata (l) 47

Az ötfokozatú kézi váltó sem szerencsés a motorhoz. 40 felett már jelzi a műszerfalon, hogy ideje ötödikbe váltani, autópályán viszont, 130-nál 3200 körüli fordulaton jólesne, ha nem ugyanabban a fokozatban lennénk, amiben már a városban is voltunk.

A hagyományos Suzuki-erény, a megbízhatóság ígérete viszont ott susog a turbó nélküli technikában. Alapértelmezésben három, de öt évre kiterjeszthető, 150 ezer kilométerig érvényes jótállás van a Vitarára, ami még ma is jónak számít (ha nem nézzük a Kia hét év garanciáját, persze).

A változó vezérlésű 16 szelepes 1,6-os szívómotornak kicsit nagy a légellenállás és a tömeg


Vezetési élmény

A stop-start elektronika városban időnként nem volt hajlandó újraindítani zöld lámpánál, a gombra rányomva pedig hosszas köszörüléssel rúgható be ilyenkor a motor. Jó érzés volt a mögöttem dudáló kamiont győzködni a piszmogásom alatt újra pirosra váltó, nagyon rövid Árpád híd előtti lekésett zöld után (Szentendreire forduló sáv), hogy nem tanulóvezető vagyok, elnézést Esztergom nevében.

Valószínűleg az előszériás gyártás az oka, de a 6,3 milliós árcédulával országúton fülsértően zúgott a fejem mellett a szél, háromból kétszer újra és újra rá kellett csapni a behúzott ajtókra, lenyomott csomagtérfedélre. A sztrádán pedig nagyon gyenge volt szegény, ötödikben nehéz kivárni, amíg újra eléri a 130-at egy-egy kényszerű lassítás után. Szóval nem szerettette meg magát velem a kocsi már az elején.

A fullextrás változatot alaposan túlárazta a Suzuki: nehéz egy ilyen kis szívó benzines SUV-ocskát 6,3 milliós autóként értékelni

Aztán a hosszabb zalai túrán kijöttek az erényei. 95-105 tempomat mellett alig megy hat liter fölé a fogyasztás (városban vagy sztrádán viszont 7,3-7,5 a realitás). A futómű inkább komfortos mint precíz, ami a budapesti darálóban idegesítő, de hosszú úton nem hátrány. A kormány könnyű, a váltó pontos, a fék hatásos és nincs túlszervózva, szóval nyugis kirándulóautónak jó a Vitara. Pláne, ha a kövesútról is letérünk néha, és mély homokban, vagy kis sárban-hóban kell megmutatni valamit az ősök képességeiből.

Városi autónak drága és sokat eszik, autópályán gyenge és megint csak sokat eszik a benzines, összkerekes Vitara, de vidéken, családi autóként megállhatja a helyét.

Problémás szolgáltatások

Bár a legdrágább benzines Vitara nagyon ki volt stafírozva, a legtöbb extrával volt valami baj. A prospektusban büszkén hirdeti a pötty a hifi-sorban, hogy a GLX-ben két magassugárzó is társul a négy hangszóró mellé, ehhez képest síri fahangon szólt a rádió. Az ütközésgátló automatika nagyon hasznos lehet évente egyszer-kétszer, de túl érzékeny, és óránként hozza ránk a frászt a már megkezdett bicikli-kikerülés vagy az enyhe kanyar külső ívén lévő sövény miatt.

A menetdinamika sportos, havas vagy automata üzemmódba kapcsolható, a LOCK gomb zárja a központi kuplungot. Legjobb mindent AUTO-ban hagyni, nincs sok értelme játszadozni a tárcsával

A követőradar nagyon jó, ha tényleg csak szimplán követünk valakit, de lelassítja a kocsit akkor is, ha – tapasztalat – a 8-as úton a belső kanyarodósávba állt ki előttünk valaki, hogy balra forduljon. Az érintőképernyő megtagad egy-két szolgáltatást menet közben, biztonsági okból – például nem lehet navigációt programozni ilyenkor. Jó, a Mazdákban sem, de azokban pont ezért van alternatív beviteli mód, kis tárcsával-gombokkal a váltókar mögött.

A tempomat csak tíz másodperc elteltével old ki a kuplung lenyomása után – a többi kocsi úgy általában igen, illetve a kézi váltós VW-csoportos autók, ahogy emlékszem, visszagyorsítanak, ha emelkedőnél visszaváltunk, de ha pár tizedmásodpercnél tovább van kinyomva a kuplung, mondjuk a kanyar előtti kigurulás után, nem ijesztenek meg azzal, hogy megint gyorsítani kezdenek, ha viszatesszük negyedikbe és motorfékeznénk még kicsit a kanyar előtt. És ott van még a nehézkes kezelésű kismenü, a szeszélyes stop-start, a csomagteret kiismerhetetlen logika szerint nyitó vagy nem nyitó kulcsnélküli rendszer – úgy érzem, vagy sokkal olcsóbbnak kéne lennie, mint amennyit így feldíszítve kérnek érte a nem igazán jól működő, a nagyobb autók hasonló megoldásainál sokkal többet hibázó kacatokkal.

Jópofa a két kerek szellőző között az óra


Ér ez ennyit?

A fronthajtású Vitara sok konkurens modellel harcol a vásárlókért, nagyon divatos ez a városi terepjárós szegmens mostanság. 4×4-es kis crossover már kevesebb akad, pláne olyan, ami árban is versenyképes lenne. Ezzel az aranyszín tesztautóval pedig aztán tényleg zseniálisan talált rést a piacon a Suzuki. Így csak azt mondhatom: akinek PONT nem túl erős benzinmotor, ötgangos kézi váltó, automatikus, de kézzel is zárható 4×4 és a követőradar, az automata klíma és kulcsnélküli nyitás-indítás kell, kénytelen lesz kifizetni a Suzuki-viszonylatban elég megdöbbentő 6,3 milliós listaárat. És akkor olyan autója lesz, ami érzésre látványosan nem ér meg ennyi pénzt.

A Renault Captur, a Peugeot 2008 csak elsőkerék-hajtással kapható, pedig elsőre ez a két kedves, modern, árban is jó modell ugrik be alternatívaként. A MINI-t és a Fiat 500X-et nem volna igazságos idekeverni, a retrohullámon lovagoló kocsik árazása más világ. Škoda Yetiből csak dízelhez járhat 4×4, Nissan Juke-ból csak a 190 lóerős 1,6-os turbós benzinmotorhoz.

De egy autó azért van, amihez képest megítélhető, drága-e vagy sem ez a csoda-Vitara.

A Dacia pár hete kínálja a Dustert az 1,2 literes, turbós benzinmotor és az összkerékhajtás kombinációjával. Ez a kocsi fullextrásan, Celebration kivitelben 4,77 millió forintba kerül. A Vitaránál jóval tágasabb, terepezésre jóval alkalmasabb Daciába, az 1,6-as szívónál jóval fickósabb turbómotor mellé nem rendelhető sem követőradar, sem ráfutás-gátló automatikus fékrendszer, sem automata klíma. Kérdés, hogy ez a pár extra megéri-e a másfél milliós felárat a Suzuki Vitaráért. Már persze ha kérdés ez egyáltalán.

Az új magyar Suzuki, a harmadik generációs Vitara

A fullos Vitarával töltött hét, 700 kilométer után a magam részéről annyit mondhatok: nem rossz kis kocsi ez. Vagyis nem lenne rossz, a takarékosabb de nem ilyen nyomasztóan gyenge Fiat-féle dízelmotorral, hatfokozatú váltóval, de nem annak a kocsinak a 6,5 milliós listaárával, hanem másfél millióval olcsóbban. Mint amennyiért bizonyára árulni is fogja majd az autót a Suzuki, úgy három év múlva, amikor múlni kezd majd az újdonság varázsa, és az új Suzuki Vitara elfoglalja majd a valódi értéke szerint őt megillető helyet az újautó-piacon.

Mellette – Ellene
  • Suzukitól meglepően korszerű extralista
  • Divatos megjelenés
  • A konkurenciával a katalógusban összehasonlítva kedvező ár
  • A bonyolultabb extrák darabosan működnek
  • Városi tempó felett nagyon alulmotorizált az autó
  • Méretéhez, menetdinamikájához képest magas országúti fogyasztás
  • Túlárazottság érzése a fullextrás autóban
  • Nehezen záródó ajtók, erős lecsapást igénylő csomagtérajtó

Szavazás

Tízből hány pontot ér neked az új Vitara?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bochi

    Köszönjük, Szuzukifób kollega.

  • Tibor79

    Tamás, ha már a Dusterhez hasonlítod, azért megemlíthetted volna a kidolgozás minőségét, hogy az sokkal gyengébb a Daciaban, a kormány abban csak fel-le állítható, az ülőlapja rövid, az ülésmagasság csak nagyon bénán állítható. Azért van különbség a két autó között, a Suzuki sokkal minőségibb termék. Az lehet, hogy a Dacia nagyobb, meg jobb terepjáró, de nem csak a méret a lényeg…

  • Tibor79

    Ja, az kimaradt, hogy a Daciaban a fényszórómagasságot egy bovdenes tekerővel lehet állítani, ami kicsit kőkorszaki megoldás. Meg az is, hogy hasonló szinten extrázva nem 1,5 millió az árkülönbség, hanem max 1 millió és minőségben van is annyi a kettő között.
    Aki ült már Daciaban azért annak feltűnik ez.

  • krs.sandor

    “Grat.” a cikkhez. Szerintem baromi jól néz ki, élőben pláne, fekete tetővel főleg. Szerintem az országúti 6 alatti és városi, autópályás 7.5 jónak számít manapság, a konkurenciához képest is. Lehet kötekedni, hogy drága, de ez a “csúcsmodell”, így nyilván az. Pont mint egyéb márkáknál. Pl. 12 milliós Golf, stb. A 4.1 milliós (talán gl+) modell sokkal szimpibb ez tény. Mindegy. A cikk rendkívül elfogult, eleve el volt döntve, bár ezen nem csodálkozom. A szerzőtől ezt megszoktam már az elmúlt tizen-pár év alatt. :(

  • Norbi50

    Kinek a pap, kinek a papné. Jó kis kocsi ez a Suzuki Vitara, de én mégis a formája miatt egy Opel Mokkába, vagy egy Yetibe ülnék be.
    Ettől függetlenül vegyék és szeressék a magyarok a Vitarát, mert egyáltalán nem gáz autó…

  • v_gabe

    Volt alkalmam beleülni és vezetni a benzinest. Hátul valamivel szélesebb mint az S-cross, a lábtér nyilván kevesebb mint a testvérben. A motorról annyit, hogy 3 felnőtt 2 gyermek (10 és 12 évesek) volt a fedélzeten, de a motor egyáltalán nem tűnt nyomasztóan gyengének. Alul kellemesen, zokszó nélkül vitte az autót (bár nyilván nem turbómotor, hanem szívó egyhat mércével mérve), felül meg ugyan ordít, de megint csak dinamikusan mozgott az ésszerű határokon belül. Egy ilyen autótól még gondolati szinten sem lehet elvárás, hogy pályán kell jól teljesítenie (ha lassan éri el a 130-at ötödikben, arra ott van a negyedik fokozat öhhömm…) és az sem lehet kizáró oka a városi használatnak, hogy ott esetleg többet fogyaszt (mellesleg nem többet mint mondjuk egy átlagos kisautó). Városban és országúton egy átlagos családnak kifogástalan megoldás lehet, a Duster ellenében pláne. Amúgy ha már Dacia, nem is értem, hogy nem kerültek elő a használt kompakt suv-ok mint konkurencia…

  • v_gabe

    Tegyük hozzá még, hogy jelenleg ez a benzines csúcsmodell 5.5-5.6 millióért vihető haza, míg pl. a Dacia nagyon már nem enged a listaárból. A GL+ benzines 4-4.1 milliós ára pedig kifejezetten versenyképes.

  • Szani84

    Iszonyatosan Szubjektív cikk. Rácz Úrnak inkább blogot kéne írnia!
    Ha valaki autót akar venni ne Rácz Úrtól kérjen tanácsot, látogasson meg pár szalont, menjen el tesztvezetésre.

  • pqowieurzt

    1, ezt az autót a vásárlók mintegy 90%-a a GL+ felszereltséggel fogja venni. a 4M körüli ár pedig igencsak versenyképes. Ezt valahogy elfelejti mmegemlíteni az elfogulatlan szerző.

    2, ha már a “fullos” dusterrel megy az összehasonlítás, akkor helytállóbb lenne a már említett gl+ felszereltséggel hasonlítgatni az árakat, hiszen mint a szerző is beismeri, a dusterből hiányoznak ezek a kritizált extrák. Még a gl+ változat is jobban felszereltnek tűnik, mint a fullos duster.

  • pqowieurzt

    azt kifelejtettem, hogy ha a 7.5 literes autópályás fogyasztást soknak találja valaki, akkor üljön be a pályán egy dusterbe, és utána nyilatkozzon…

  • v_gabe

    Egyébként Tamás, ne haragudj meg, de az utolsó mondatodat lehetetlen komolyan venni. 5 millióért akarsz 120 lovas dízel, 4×4-es, LED fényszórós, bőrös, 7 légzsákos stb., lényegében fullos Vitara-t, aminek a használati értéke egyértelműen meghaladja az átlag 5 ajtós alsóközepesek használati értékét? 5 millióért?:)

  • Rácz Tamás

    v_gabe: van olyan pont ekkora dízel picisuv, ami hatmiliióért fullosan dízelben nem drágállok: http://www.vezess.hu/teszt/kia_soul_teszt_2014/53742/
    A Vitarának véleményem szerint semmilyen alapja nincs drágábbnak lennie a Soulnál, hiába mutatnak jól katalógusban az extrái, ha egyszer sorozatos kellemetlenségeket tapasztaltam benne 900 kilométeren át – bocs.

  • Rácz Tamás

    Szani 84: “Ha valaki autót akar venni ne Rácz Úrtól kérjen tanácsot, látogasson meg pár szalont, menjen el tesztvezetésre.”
    IGEN!!! Én is mindenkinek ezt tanácsolom!

  • pqowieurzt

    Rácz Úr: a Soul lehet hogy “fullos” 6M-ért, de az a felszereltség a kiánál kb a gl+ szintnek felel meg, nincsenek benne azok az extrák, amiknél a suzukiban kellemetlenségeket tapasztalt.

    Bosszantó apróságok pedig a kiában is vannak, ha utólag elolvassa a tesztet.

  • KN21

    Tisztelt Olvasók !
    Nem vagyok fórumozó, viszont most fizettem be az új Vitara-ra 1.6 GL+ 2WD változatra, kízárólag ezért olvastam el a cikket. Több mint szerencsés helyzetben voltam japán autóval ( Honda-val ) autóztam évi 35-40ekm-t. Soha ismétlem soha nem volt meghíbásodási gondom és ugyan ez igaz a Suzuki-ra is. Az autó ár 4.2 mió Ft lesz még köszönö vzsonyban sincs azzal a z árral amiről a T. Szerző ír aki véleményme szerit full full német autó buzi mint a magyarországon élők többsége ! Igenis ez az autó ezzel a felszereltséggel, árral tudással éppen megfelelő Nekünk akinek meg van 5-6 vagy több milliója az üljön bele olyanba. A véleményem a cikkről és annak szerzőjéről hogy bugyuta és abszolút nevetséges amiket felsorolt összehasonlításban !

  • hova

    A kérdés szerintem az a mai magyar vásárló többségének, hogy melyik az a tartós, neki tetsző autó, amit meg tud vásárolni és hosszú ideig nem lesz vele gondja. E gondolat jegyébe a duster szóba sem jöhet a vitarával szembe.

  • oszkopeter

    Én sem tudok lelkesedni a cikkben szereplő változatért. Egyik ismerősöm nemrég vásárolt 1.6 HDi Peugeot 3008-ast. 6 millió alatt volt a vége, bőrkárpit és navi kivételével szinte minden extrával. Az a kocsi 6 liter körül eszik városban, megfelelően dinamikus és csendben viszi a 150-es pályatempót is. Voltam velük síelni, 4+1 gyerek csomagokkal kényelmesen elfértünk, egy szó nélkül tettük meg a 600 km-es utat. Azt mondhatom hogy vezetési élményt is kínált. Ezek után nem értem miért választana valaki egy kategóriával kisebb benzinest, kisautós beltérrel, jóval egyszerűbb megoldásokkal ennyi pénzért. Amúgy nekem tetszik a Vitara, de inkább az alap változat, az is inkább városba vagy rövidebb távokra, jóval olcsóbban.

  • vaLacky

    A “mi autónk”, itt gyártják, és nem képesek egy magyar nyelvű menüt beletenni. Nesztek Magyarok, ennyire vagytok fontosak a Suzukinak…

  • M_m_m

    Kn21, jól döntöttél.
    Alapvetően az a baj a cikkel, hogy értelmetlen és nem releváns változatot tesztel.
    A 4,2 milliós változatot kéne objektíven kielemezni, mert a magyar vásárlókat az érdekelhet.

  • OKdoki

    Nekem semmi gondom Rácz Tamás írásával. Pontosan értem mit akar mondani, mint ahogy már itt is többen megfogalmazták. Ez az autó az olcsóbb változataiban versenyképes. Pontosan arra szánták. A Suzuki a mechanikába, abból is bizonyos részekben mester. Egyébként nekem is tetszik ez a jármű. A szépség viszonylagos. De ha a saját alapjait adó S-Crosshoz hasonlítom akkor egyértelműbben szebb jelenség. Belül persze sokkal inkább hasonlít hozzá. Mivel a legtöbb magyarnak nincs szüksége 4×4-re, ez az árban nagy előnyt fog jelenteni. Valamivel a motor is élénkebb lesz. Élhető, kellemes autó, előnyökkel-hátrányokkal. Már mutattam a feleségemnek, de megdöbbenésemre egyáltalán nem tetszett neki jobban, mint az S-Cross, bár azért sincs oda. És ezzel el is dőlt a kérdés. Minek veszítenék el 65 litert a csomagtartóból az S-Crosshoz képest? Ha már! Az automata váltóra leszek kíváncsi. Igazából egy összehasonlító tesztre az S-Cross CVT és a Vitara (állítólag) sima bolygóművese között.

  • Rácz Tamás

    KN21: sok örömteli élményt kívánok az új autóval! Úgy gondolom, az alapkivitel-közeli autó fronthajtással, benzinmotorral lényegesen harmonikusabb és szerethetőbb lesz, mint ez az aranyszínű lenne.
    Én nem is arról a verzióról írtam tesztet, hadd idézzem saját magamtól az első mondatot: “Ellentmondásos jármű az új Suzuki Vitara fullos kivitele.”
    6,3 milliót szerintem nem ér meg a fullos. 4,2-t a GL+? Elképzelhető, de olyan tesztautónk még nem volt.

  • Activia

    Kedves Rácz Úr!

    Valóban nem fekete és fehér dolog egy autót tesztelni és létezhetnek akár nagy véleménykülönbségek is, de ezt az írást sem tesztnek, sem szakmai munkának nem tudom tekinteni. Egy elfogult, első benyomásoktól vezérelt böfögés az egész. Ja és nem vagyok Suzuki hívő.
    1. Terepjáró képességek bemutatásának teljes hiánya (4×4-es szabadidő autónál nem lenne mellékes)
    2. Listaárak mellett a kocsi valós kereskedői árát sem ártana megemlíteni, mert van jelentős különbség és máris más a leányzó fekvése.
    3. Mindenki tudja, hogy nem ezzel a felszereltséggel és hajtással fogják eladni Mo-n az autók 90%-t, ez sem mellékes, hiszen 4,1 M Ft-ért kínálják ennek az autónak egy közepesen felszerelt változatát a kereskedésekben. Tessék annak az ár-érték arányát is bemutatni egyszer, ha fair szeretne lenni.
    4. Az autó méretéhez és hajtásához kifejezetten alacsony a tömege, amit nem igazán találtam feltüntetve.
    5. Ha a leírt fogyasztások egy benzines, összkerekes suvtól rossznak számítanak, akkor én kérek elnézést.
    Visszasírom a 90-es évek nyomtatott szaklapjaiban megjelent TESZTEK minőségét és szakmaiságát, akkor még talán hozzáértők foglalkoztak a témával és autóvásárlás előtt valós segítséget jelentett egy teszt átolvasása.

  • IGMA

    Amiben igaza van a cikk írójának:
    1. A GLX ára túlzott! (Még a 700.000 beszámítási kedvezmény mellett is…)
    2. A Duster tágasabb autó
    Amiben nincs:
    1. A legmagasabb felszereltségű 1,2 TCE Dustert a GL+ 4WD-hez kell hasonlítani. Az ár mindkét esetben cc. 4,7 milla, de a felszereltség a Vitarában sokkal magasabb!
    2. Amennyiben sokallja a Vitara 7,5 l/100 km-es autópályás fogyasztását akkor minek nevezi a 1,2 TCE Duster 10 literes autópályás fogyasztását?

  • Kanyaró Malvin

    Az én szememben a mért fogyasztás kiváló. Városban 7,5 liter 4×4 benzinestől kitűnő, az elsőkerekes S-Cross 1,6 evett ennyit, ami szintén remek eredmény.

    Viszont a Suzuki marketinggépezete nagy öngólt rúgott, amikor nem a földközelibb változatokat szórta ki az újságoknak. A GL+ 4×2 élénkebb volna, sokkal kevesebbe kerülne, még takarékosabb lehetne és nem merülne fel, hogy hatmillióért már tényleg nagyon jó autókat kapni, listaáron is. Nem a tesztelő tehet arról, ha egy cég házhoz megy a pofonért. Ezért a pénzért ez nem jó, négymillióért az egyszerűbb viszont nyerő lehet.

    Egyébként a Duster ugyanez. 4,8 millióért én nem ülnék a Dacia tré ülésében, ha engedménnyel 4,1-4,4 között turbós Focust és Astrát kapni, amik klasszissal kulturáltabb autók. Várom az alapközeli modell tesztjét, mert az a Vitara lesz az igazi Vitara.

  • kisgyorgyeva40

    Nekem egy 2008as grand vitarám van, renault dízel motoros, szerelő még nem látta az olajcserén kívül, kíváncsi lennék a dacia dusterre 7 éves korában, mik lesznek a szervizfüzetébe beírkálva, meg egyáltalán nem e esik szét annyi idős korára.

  • automotor

    Nem tudom milyen vezetni az új Vitarát, mert még nem mentem vele…
    Az hozzá hasonlított autók viszont zavarnak. A Soult nem lehet összkerékhajtással megvenni, ezért értelmetlen volt felhozni. A Dusterben pedig 4 légzsák van szemben a Suzuki 7 légzsákjával. A Vitara várhatóan maximális eredménnyel végez a törésteszten, a Duster talán 3 csillagot kapott. Hitetlen távolságra van egymástól a két autó… az autópályás fogyasztást meg már írták mások.

  • v_gabe

    Tamás: a Vitara olcsóbb mint a Soul. Nem kevéssel. Nem kell más hozzá mint a két hivatalos árlista. A “fullos” Soul nem áll meg 7 millióból (5.6 mFt akciósan + 600eFt a bőr + 800eFt techno csomag + 450eFt a navi/tolatóradar/kamera, ez haverok is között verdesi a 7.5 milliót metálfény nélkül) és még mindig csak az első kerekei hajtottak (!). Ugyan ily módon felszerelve néhány dologgal többet ad mint a Suzuki (fűthető kormánykerék, napfénytető, automata parkolórendszer és szellőzik a bőrülése is), de hogy a Vitara GLX dízel 4×4 ezzel szemben 5 millióért lenne csak jó vétel? 2.5 millióval olcsóbban? Ez viccnek és elfogult válasznak tökéletes lenne, de egy szerkesztőtől több megfontoltságot/tényszerűséget és persze egy kicsivel kevesebb pökhendiséget várnánk el.

  • v_gabe

    IGMA: a GLX ára valóban túlzott, de nem milliókkal, csak 1-2 százezerrel mentek fölé a fájdalomhatárnak. Tegyél mellé bármit, ismétlem BÁRMIT, ami funkcióban és motorizáltságban hasonló valamint ugyanígy van felszerelve és olcsóbb. Én átnéztem a kínálatot: nem tudtam.

  • v_gabe

    Kanyaró Malvin: 6 millióért már tényleg sok szép autó közül lehet válogatni, de nem ebben a kategóriában és messze nem így felszerelve.

    Egy kezemen meg tudnám számolni például, hogy hány modell kapható LED fényszóróval az alsóközép kategóriáig bezárólag, de egészen bizonyos vagyok abban is, hogy ha a középkategóriánál húznánk meg a határt, akkor se mennénk 10 fölé. :)

    Azon lehet vitatkozni, hogy melyik extrák hogyan és miként működnek, nyilván ezen még csiszolni fognak, a Suzuki valljuk be kezdő a finomságok tálalásában, de mindenképpen jó tanuló.

  • IGMA

    v_gabe:
    Nem írtam olyat, hogy milliókkal túlzott, csak azt hogy túlzott.
    A GL+-hoz képest nekem nem ér annyit a +felszereltség mint amennyit kérnek érte.
    GL+ AllGrip szerintem megéri az árát és elegendő a felszereltsége.
    Remélem ilyen lesz a következő autóm.
    A személyes tesztek során meggyőzött!

  • v_gabe

    IGMA: Valóban nem, mivel én írtam.:) Egyébként ugyanez a véleményem: 900 ezret nekem se érne meg a benne lévő plusz annak ellenére sem, hogy valójában nem sok érte. Nekem mindössze az esőérzékelő meg a LED fényszóró hiányozna.

  • demagóg

    GL+ 4,1-ért nagyon jó ajánlat, a tesztalany kevésbé…

  • KN21

    Tisztelt Rácz Úr !
    Köszönöm jó kívánságát az autóhoz és ne haragudjon, hogy egyszerűen fejeztem ki véleményemet. Engedjem meg hosszabb véleményt:

    47 éves vagyok a múlt század 80-90 es évek fiatal generációjához tartozom. Első autóm Trabant 601 amit még 4 db követett. Haverokkal ezzel jártunk bulizni és élveztük, de volt Wartburgom, kis Polskim és végül a nagy “álom” 1200 Lada.
    És akkor jött a nagy váltás a nyugati autókkal. Akinek voltak ilyen autói azoknak nem gáz ha egy kicsit sok a műanyag stb. stb. A mai generáció ( 25-35 ) között akik előszeretettel fikázza a Suzukit mindet beültetném egy régi szoc. autóba aztán lehet különbséget tenni mitől jó a Suzuki. Ön szerint egy Skoda Fabia 1.9 superdízel motorral megér 6.5 millió forintot ? Nekünk magyaroknak ezért az árért hosszútávon megbízható autót ad a Suzuki. Akinek pénze van vegyen “jól ” felszerelt nem “műanyagos ” német autót. Üzlettársam 11.5 milliós VW Multivanjának éves szervizköltsége + a javítások összege nekem fedezi az egész évi benzinköltségemet vagy ismerősöm hiper-super 280 LE-s BMW 530D nek szervizköltségeinek árát ( a meghibásodások miatt ) kell megkérdezni. Véleményem annyi, hogy sok-sok magyar embernek ezzel az árral, felszereltséggel hosszú távon nyújt megbízható megoldást ! Kompromisszumot mindig kell kötni, de a japánok tudják mit csinálnak, viszont sajnos nem mi vagyunk az autógyártóknak az első számú eladási célpont !

  • peters

    Haha, kiváló hozzászólások!
    Sajnos a cikkhez nem tudok gratulálni, én is megnézgettem és kipróbáltam egy Vitarát a Kapuvári márkakereskedésben, akárcsak az S-Cross esetében itt is egy vicc a Dusterrel egy lapon emlegetni a Vitarát, ráadásul sosem venne egy Suzukis vagy japán autó-fan Daciát… Amúgy klassz autó a Dacia 2-2,5 Misi körül, akárcsak a Suzuki Vitara vagy S-Cross 4-4,5M körül…
    Szóval egyetértek az egyik hozzászólóval, Rácz Úr inkább írjon blogot, vagy tanulja meg hogyan kell egy gyártó adott modellét elhelyezni a piacon…

  • Hivo

    Vajon miért nem sikerül megvédeni a Vitarát?

  • Hivo

    A teszt írója rendkívül negatívan állítja be a Vitárát.
    Nem a valós vételárat álítja be. A legkorszerűbb biztnsági elemeket butácskának nevez, másikat mint LED tompított fény ,térdlégzsák, tolatókamera meg sem említ.
    A típust használom , minden funkcionisan jól működik.
    Legközelebb nézzen bele a kezelési könyvbe , ne írjon zölségeket.

  • Hivo

    Az uj VITARA kapcsán, Rácz Tamás által irt teszthez lenne kritikai megjegyzésem.
    Én elfogadom az újságírói szabadságot, és függetlenséget.
    Ezzel szemben elvárható, hogy a témában publikáló újságíró, az adott termékkel kapcsolatban legyen tájékozott műszaki, mint tecnikai újdonság mint annak funkcióival kapcsolatban, és az árakban is.
    Tudja pozicionálni a terméket, és a tesztnek nem biztos, hogy része kell hogy legyen az összehasonlítás.
    Születnek összehasolító tesztek, és cikkek de akkor azok legyenek szakmailag alaposak, és tárgyilagosak.
    Más oldalról megközelítve egy hazai gyár termékéröl van szó.
    Fél millió magyar ember ül valamilyen SUZUKI termékben vagy terméken. Mért kell azok önbecsülését temékbe vetett hitét alázni.
    És biztos sokan szeretnének LED tompított fényt, radaros adaptív tempomatot, kombinálva vészfékasszisztensel, fél bőr-alcanrtra ülést, tolató camerát, tolatóradart első-hátsó hagjezéses rásegítéssel, 7″-os 4 funkciós központi kijelzővel, navival, vagy egy több módban is használható összkerékhajtást, kulcs nélküli indítást, start-stop rendszert, 7 légzsákkal, a 7-ik a térdlégzsák, Euro6 120LE-s motor, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Ez keül 5.6 millióba, az ár mindig sok de ez elfogadható. A rend kedvéért a GL model 3.8 millió.
    A SUZUKI szokott funkcionálni, nem a szervizek ördöge.

  • grobi74

    Kedves cikkíró gondolom a BMW X 5-hez hasonlítja a Suzukit mint minden sznob magyar! Szerintem egy jó autó én kipróbáltam mivel Barátom vett egyet igaz nem 6 milláért hanem olcsóbbért 4+4 -est és szerintem nagyon jó vétel, a Daciat meg vegye aki akarja 1,2-es turbóval majd kíváncsi leszek 5 év múlva milyen lesz! A Suzuki megbízható, olcsón fenntartható, és még jól is néz ki. És szerintem a 120 “ló” bőven elegendő a Magyar jó minőségű utakra!! :-)

  • Latz

    itt végig 6 milliós benzines Vitaráról ír a szerző. nem akarok ünneprontó lenni, de a benzines 3.790.000.-től indul. 4.7-ért pedig már 4WD is van. 6 millió körül a dízelek kezdődnek, talán elnézhette az áristát vagy frissíteni kéne a cikket

  • rokasz

    Csak azért regisztráltam, hogy felháborodásomnak adjak okot. Volt már egy teszt a legújabb Swiftel is ahol szintén lehúzta, hogy milyen trutyi, és a Dacia milyen jó. Most megint a Vitara milyen sz.r, bezzeg a Dacia. Nézzen már magába, feltünő, mennyire isteníti a Dacia-t. Röhej. De soha jobb autója ne is legyen.

  • ribiszke

    Szerencsésnek mondhatom magam, mert egy Vitara GL+ autót tudtam vásárolni. Jelenleg sok tapasztalatom nincs vele mert 800 km-t vezettem, de ilyen rövid távon mondhatom, jó vétel volt. Kényelmes, keveset fogyaszt 5 liter alatt mutat a fogyasztásmérő és a tankolás is igazolta a műszer adatait. 500km re 21 liter ment bele. Nyilvánvaló ha túl az 1000-en erőteljesebben kezelem ez emelkedni fog. A felszereltség, belső dizájn nekem ezért az árért kiváló. A motor még így nyersen is erőteljes, jól húz. Szerintem aki elmegy tesztvezetésre, nem fog csalódni benne. És Rácz úrral ellentétbe nekem tetszetős a külső és belső megjelenése is.

  • hova

    Nem irigylem, Rácz úr. Kapott ezért a cikkért hideget-meleget,de úgy érzem meg is érdemli.Megmondom miért:nem képes azokon a “fokokon” lépkedni, amiről éppen beszél. Hosszú évek tapasztalata ez, nem ebből a cikkből sarjadzik. Nemrégen azt írta az egyik német autóról, hogy ATOMHASADÁS, pedig nem ment vele többet, mint 400 km-t! Tudom, nehéz átülni egy 30 milkós autóból egy 3-4 milkósba, de nem lehetetlen, önnek ellenére ez nem sikerül és lehordja a sárga földig azokat, akiknek a Vitara egy olyan autó, amit még megvehetnek. Ráadásul azért, mert a hosszú véek tapasztalat szerint a Suzukik bírják a gyűrődést, de ez emberek pénztárcája nem. Pattog a “lovakról” ide-oda, ami nagy élmény, de a hadsereg nem I.osztályú kancákon ül!! Ráadásul az is szépen kijön-ismét- a cikkből, hogy aki nemnémet autót vesz, az egy bunkó-finoman szólva. Na ezt nem szabad és nincs is igaza a véleményt illetően!!

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.