Drága csábító a Mazdától

Teszt - Mazda2 1.5 Skyactiv G

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.29. 09.10

A legfrissebb Mazda2 minden tekintetben a felnőtt prémium-kisautók kategóriájába tartozik, felszereltsége, külső megjelenése, és ára alapján legfőképp.

Röviden – Mazda2
Mi ez? A Mazda legkisebb modellje, új minőségi ruhában  
Mit tud? Kisautó, több nagyautós trükkel
Mibe kerül? 3 779 900 és 5 933 900 forint között
Kinek jó?  Főleg városi, pörgős hölgyeknek, akiknél nem kérdés a vételár, vagy bárkinek, aki szeretne egy agilis kisautót, és nincs szüksége nagyobbra.

A legfrissebb Mazda2 minden tekintetben a prémium-kisautók kategóriájába tartozik, felszereltsége, külső megjelenése, okán is, de ára alapján legfőképp. 

Külső

Ha dizájn alapján kell ma választani ebben a méretben, nem találunk számára méltó ellenfelet. Ízléstől függetlenül el kell ismerni, hogy kitűnő munkát végeztek a Mazdánál, amikor a nagyobb típusok fizimiskáját kellett erre a méretre szabni. 

Kívül

Jól vették az akadályt, amikor a Kodo stílus első képviselőjét a Mazda6-ost kellett zsugorítani a 3-as méretére, de most, ennyi helyre is tisztességgel odazsúfolták a jellegzetes, szárny formájú hűtőmaszktot, és a szigorú lámpatesteket, valamint az oldalnézetnek egyedi hangulatot adó széles sárvédők felett futó ívet.  
Az előző Mazda2-höz képest, nőtt az új autó hossza, a 406 centiméteres típus rövidebb túlnyúlásokkal, de hosszabb tengelytávval készül, így nagyobb, jobban kihasználható beltér mellett megmaradt a kitűnő városi manőverezhetőség tulajdonsága. 

Belső

A Mazda nagyot lépett előre az utasteret tekintve, a formaterv vagány, az anyaghasználata jó, ergonómiailag pedig igen nehéz fogást találni rajta, olyan finomságok is kerültek a típusba, amelyek ebben a kategóriában még ritkaságszámba mennek. Ilyen például a head up display, amely a műszerfal tetejéből előbújó olcsóbb, apró plexilap csupán, de használata mégis kényelmes, biztonságos. Az érintőképernyős (7 colos) médiarendszer már alapnak számít, ezt minden új autónak tudnia kell lassan. 

Érdekessége, hogy a japánok vigyáznak ránk, és szigorú pedellusként tiltották le az érintőképernyő funkcióját, ha már elindultunk. Elsőre okozott pár káromkodással tarkított percet, mire rájöttem, hogy csak megállva tudom beírni a navigációba a kívánt címet.

Drága csábító a Mazdától 1
A navigáció szerint itt egyenesen, nyugodtan mehettünk volna tovább.
Ha már navi, a szoftver több alkalommal komoly szarvashibát vétett, egyirányú utakkal nem volt tisztában, egyszer pedig szívbaj nélkül bevitt volna egy kerékpárútra, ami jól láthatóan nem pár hónapja került oda. 

Tiszta olasz. Ha Alfa Romeo lenne a logó a kormányon, csont nélkül elhinném, sőt örülnék. A kerek légbeömlők, egyszerű, tiszta, mégis barátságos, és stílusos műszerfalat fognak közre, az ajtókon végigfutó ív tökéletesen folytatódik az A-oszlop mentén

Az egész műszerfalról süt a minőségi összeszerelés, minden kapcsoló finoman mozog, a kerek levegőbeömlő nyílások veszett jól néznek ki, az első ajtókra varrt puha könyöklőrész, és a világos bőr utánzat a műszerfalon pedig egyértelműen jelzik, hogy a Mazda2 már nem az olcsó, buszpótlóra vágyó embereket célozza. 

A középre helyezett fordulatszámmérő sportosságra utal, amiből ezzel a 115 lóerős motorral nincs s hiány. Bátor elrendezés, de csak a magasabb felszereltséghez jár.

Kormánya minden irányban állítható, és az ülései is a megszokottnál nagyobb úton tologathatók előre-hátra. A 8 centiméterrel hátrébb tolt A-oszlop miatt javult a kasztni átláthatósága is. Tehát 185 centiméteres magasságommal könnyen megtaláltam a megfelelő üléspozíciót, a párnázott szélű középkonzol pedig hatalmas piros pont, a Mazda2 nem fogja térdünket kemény, éles élű műanyaggal zaklatni.

hátul

Hátul a második sorban szűkebb a helykínálat, mint a legnagyobb konkurensek esetében. A nemrég megjelent átfogó, összehasonlító tesztünkből kiderült, hogy minden tekintetben alulmarad a Mazda az ellenfelektől, nézzük az ülőlap hosszát, vagy a fejtér méretét. Ezt utóbbit a csinos külső oltárán áldozták fel a tervezők, de azért még hosszabb utakat is vállalnék a rám beállított első vezetőülés mögött. A világos kárpit itt is sokat dob a hangulaton, fájó hiány, hogy nincs ajtózseb.

Csomagtér

Milyen vezetni?

Vezetését tekintve a Kettes is hozza a Mazdák egyedi hangulatát, ami szembemegy a mai trendekkel. Orrában turbós motor helyett egy 1,5 literes szívó benzinmotor dolgozik Skyactive technológiával. Sűrítése 14-es, a szívószelepek vezérműtengelyét elektromosan állítja, és a kipufogórendszer is – hasonlóan a sportautókéhoz – négy a kettőbe az egybe képletű. 
Több kritikus megjegyzést kapott a szerkesztőségben, miszerint lomha a turbós ellenfelekhez képest, és a 8,7 másodperces katalógusadat a százas sprintre erős túlzás. Én viszont imádtam, élénk, morogva, lelkesen felpörgő, klasszikus japán hangulatú karakterét. Volt benne lendület, csak annyit kellett tenni, hogy lusta punnyadás, helyett a kuplungot benyomva szúrni egy menekülő kettest, és a megfelelő fordulaton, 3000 felett már rendelkezésre állt a ménes, és lehetett kergetni egészen hétezerig. 

Motor

Adatlap

Mazda2 1.5 Skyactiv G

Drága csábító a Mazdától 2
Motor 1496 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 148 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,7 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

Ez annyira fellelkesített, hogy általában, ahol lehetett ki is használtam a hatsebességes kézi váltó első két fokozatának teljes tartományát, de a fogyasztás mégsem szökött az egekig, 6,3 literes átlaggal zárult a kizárólag városban zajló tesztperiódus. A váltóról nem mellesleg azt állítják a japánok, hogy az etalonnak számító MX-5 rokona, és ebben az esetben sem lódítottak nagyot, a kapcsolási érzet tényleg feszes, szinte férfiasan kemény, de kitűnően precíz. Amint elindítjuk a kart a kívánt irányba, már olvas a gondolatainkban, és magától folytatja az útját, szinte elég csak határozottan pofozgatni a megfelelő égtájak felé.

Futóműve szintén felnőtt kategóriába lépett, felülkerekedett a fekvőrendőrökkel, úthibákkal gazdagon tűzdelt magyar utak jelentette kihíváson, halkan, magabiztosan csillapította az agresszív behatásokat. Feszes hangolása miatt azért beszűrődnek az utastérben a zajok, de a kátyúkból, úthibákból inkább tompa puffanás jut el a fülünkig, hátsónkig, mint éles csattanás. 
A vezetést segítő rendszerek közül kiemelkedő a head-up-display, de rendelhető a 2-eshez holttérfigyelő, koccanásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető, hátsó keresztirányú forgalomra a figyelmet felhívó és a távolsági fényt automatikusan váltogató rendszer is.

Összegzés

A Mazda2-es sok tekintetben verhetetlen – tőle kapjuk a legtöbb élményt vezetés közben, lehetetlen nem bámulni, miután megálltunk vele a parkolóban, belső tere tényleg kacsingat a prémium kisautók felé – a durva ár, illetve a csomagkapcsolt extra felszerelések miatt viszont komoly hátrányba kerül a konkurenciával szemben. 
Pár menő autó, amit megkapnánk az 5,8 milliós Mazda2 árkategóriájában Listaárak
Citroen DS3 1.6 VTi (120 LE). 5 800 000 Ft
MINI Cooper (136 LE)  5 620 000 Ft 
Audi A1 (122 LE) 6 248 000 Ft
A tesztelt motor alapára 5,8 millió, és ezt nem tornázhatjuk lentebb, nincs puritán belső erős motorral kombinálva. Ebből a szempontból a Skoda Fabia, 110 lóerős verziója 3,75 millióért, illetve a vadonatúj Opel Corsa 115 lovas egyliteres turbós motorral 4,4 millióért egyértelműen jobb ajánlat, kár hogy ezen a téren nem kínál rugalmasabb megoldást a Mazda, pedig ezt a hibát kiküszöbölve tényleg verhetetlen lenne.
Mellette – Ellene
  • Valódi vezetési élmény
  • Takarékos, pörgős benzinmotor
  • Minőséget sugárzó belső tér
  • Elől kényelmes, jó vezetői üléshelyzet
  • Hátul szűkebb az átlagnál
  • Átlagos méretű csomagtartó
  • Csak dobfék hátul
  • Vaskalapos árazás, rugalmatlan felszereltségi szintek

Kommentek

  • luxusbatar

    Ezekbe az új mazdákba nem az NNG (Igo) szállítja a navit? Mert annál nem szokott ilyen hiba lenni.

  • luxusbatar

    A mazda2 cikkben a műszerfal tiszta olasz, a mazda6 facelift cikkben meg BMW-s. Akkor melyik? Mert a két autó műszerfala között nincs ekkora különbség.

  • hova

    Nekem tetszik, jó választás, aki kedveli a Mazdákokat.Stabil,vezetés barát,kényelmes és tuti kiszolgál 15 évig.

  • Vorserie

    hova!

    Múltkor véletlenül nem pont te hőbörögtél a “Mazdákok” szóhasználat miatt?
    Ilyen hülye vagy vagy csak simán gerinctelen?

  • v_johny

    Szerencsére bőven van választék ebben a szegmensben/méretkategóriában. Van használhatóbb, racionálisabb választás mint a Mazda 2. A mi kis országunkban ezen szegmens sem a második autó kategória, így van mit meggondolni hogy mit vesz magának a kis család.

  • hova

    Szerbusz Vorserie.
    Valóban, de később- elolvashatod- elfogadta, sőt meg is kedveltem ezt a szóhasználatot- szíves engedelmeddel. Nem tartom magam hülyének és gerinctelennek sem. Te hogy állsz ezzel a kérdéssel?

  • ACC.600

    PIROS MATRICA??????

    ÚJ AUTÓNÁL?????

    milyen károsanyag normát teljesít ez?????

  • Kisatti29

    Az a piros matrica a műszaki vizsga érvényesítő matrica! ;)
    Alatta lévő zöld matrica a környezetvédelmi matrica! ;)

  • ACC.600

    oszt akko fábiánál mér sárga pölö? mer ollan színt vót kedvük förakni?
    na menj má…..

  • menőmanó

    Biztos nem rossz autó, de teljesen komolytalan az ára. A német prémiumokat idézi. :)
    Érdekes, de a 3-as formája élőben nem jön be. Ezt még nem láttam úgy, de nem vagyok tőle elájulva.
    Ebben a kategóriában (sportos kisautó) számomra egyértelműen a Swift Sport a nyerő. Állva hagyja ezt a Mazdát minden téren.

  • Vorserie

    hova!

    Én egyenes embernek tartom magam veled ellentétben!
    A “Szerbusz” meg maximum egy Belgrádba tartó tömegközlekedési eszköz,de nem köszönés!
    A szó amit keresel a SZERVUSZ!

  • Vorserie

    Manó!

    Hagyd már ezt a minden cikk alatt Swift Sportozást!
    Szerinted ez mennyire akar sportos lenni 1.5 115 LEvel?!
    Menjél vegyél egy Swiftet oszt nyugodj meg!
    Minden rosszindulat nélkül!
    :)

  • v_johny

    menőmanó – 2015.03.30 09:20:

    Csomagtartó méretben is ennyire jeleskedik a Swift? Sajnos ez a szegmens sok magyar családnál (és ők már szerencsésebbek mivel megengedhetik maguknak) a mindenes szerepét töltik be, emiatt inkább van jelentősége a méretnek mint a menettulajdonságoknak.

  • menőmanó

    v_johny

    Valóban igazad van, a csomagtartó nem egy családbarát darab, sőt a TS Yarishoz mérve nem is olyan praktikus, de igazából nem is azért vesz ilyen autót az ember.
    Viszont a motor, a váltó és a futómű remekel és a kinézete is mindig vigyort csal az arcomra, akár csak a vezetése.
    Mondjuk az ára miatt ez a Mazda sem lesz a magyar családok nagy barátja, hiába élhetőbb a csomagtartója. :)

  • Vorserie
  • mtbe

    ACC 600!
    Az narancs matrica (pötty), vagyis idén lett forgalomba helyezve újonnan.
    És zöld hatszög, vagyis környezetbarát :)

    Sok idő alatt szoktam meg az új Mazdák formáját, mostanra megtetszett a 6-os és a 3-as is meg ez se rossz. Viszont szerintem ez a motor egy kisautóba sok. Felesleges 100 LE fölé menni ebben a kategóriában (kivéve sportmodellek).
    A majdnem 6milliós áron meglepődtem már az összehasonlító teszt megjelenésekor is. Kicsit túlzás, mondjuk nem muszáj megvenni :)

  • v_johny

    menőmanó – 2015.03.30 15:14:

    Én tökéletesen értem amiről beszélsz/írsz, de ez nem az a cikk… Itt szó sincs TS Yaris-ról vagy Swiwt Sport-ról, de még csak semmilyen sportról sem. Ezek “mezei” kisautók alap vagy közép szintű motorral és felszereltséggel, nem akarnak semmilyen extra/extrább -vezetési- élményt nyújtani mint ami ebben a szegmensben várható (alap)…

  • menőmanó

    v_johny

    Én a 115 ló, a 9mp alatti gyorsulás és a 200km/h végsebesség miatt nem igazán tartom EZT a Mazdát átlagos kisautónak az áráról nem is beszélve, de valóban nem ezt az oldalát hangsúlyozta a cikk. :)

  • Vorserie

    Hova!

    Látom talált,süllyedt!:)
    Jól belegázoltam a kis lelkedbe!
    Javaslatom: -Több tudás,kevesebb önbizalom!

    Minden jót!

  • Vorserie

    Menő!

    Azért az tényleg érdekes,hogy a Corolla TS katalógus szerint 8.6 alatt van százon 192 lóerővel,ez meg 115 lóerővel 8.7alatt.
    Valamelyik csal.
    A TS Corolla felfelé a Mazda meg lefelé!:D

  • hova

    Kedves vorserie!
    Ami nekem sértő, / gerinctelen, hülye stzb / az maradt a lapon, amit én írtam, az persze nem. A barátság és ismerettség jól jött neked, de a kérdés az, milyen fényt vet a VEZESS.HU szerkesztőire?? Az erkölcs, az etika olvasgatását javaslom neked / és a lapnak is /

  • menõmanó

    Vorserie

    A TS-re tudtommal 8,4-et írtak, de bizonyítottan sokkal gyorsabb kb.7,3-7,4mp a nagy átlag, de ha nagyon eltalálod be lehet vinni 7mp alá.
    Ennek Mazdának a katalógus szerinti gyorsulása elég hihetetlen, de talán nem lehetetlen. :)

  • Vorserie

    Ja lehet rosszul emlékeztem és tényleg 8.4mp de amiket én láttam mind 7mp körül gyorsult.
    Ez a Mazda meg annyival nem könnyebb amennyivel a TS erősebb,úgyhogy ez biztos nincs 9mp alatt százon.

  • hova

    Minden alkalommal rosszul emlékszel, most is. Ez a Mazda 8.4 mp-t is tud, csak egy jó vezető kell hozzá.

  • menõmanó

    hova

    Meg egy erős lejtő sem árt.
    Ez a videó nem a gyorsaságát erősíti:
    https://www.youtube.com/watch?v=Ok7fCk1ludE

  • hova

    Lehet igazad, négyszer mértük, két fővel, viszonylag egyenes úton, de nagyon erős szembe széllel / 60-70 Km/h / így kaptunk 8.4-es értéket, de visszafelé, hátszéllel, de mértünk 9.2-t is. De nekem nem is a gyorsulásért kellene ez az autó.

  • menõmanó

    hova

    Valóban nem az a lényeg, főleg egy ilyen autónál. Majd ha lesz egy MPS, akkor már fontosabb lesz. ;)

  • hova

    Szerintem is.

  • Kisatti29

    ACC.600!

    Kérlek tájékozódj, mielött hülyeségeket írsz! :)

  • tomsimpson

    Szerintem meg aki szívó benzines akar venni, az nem véletlenül veszi, mert egy 3-4-5 km-es városi ide-oda rohangálás, folytonos leállások, stb, elég zsebbe nyúlósan hazavágják a turbót, szóval nem olyanokkal kéne összehasonlítani, mint az 1.4 tsfi, vagy az opel turbósa!!!
    Hanem mondjuk egy máig érthetetlenül lenézett swift sport-tal!
    Kiváló motor, váltó, futómű, ebben nem marad el a Mazdától. Felszereltségben valamiben jobb, valamiben rosszabb. Pl nincs benne használhatatlan navigáció, de legalább lehet bele venni akármilyet, mert szabvány helye van, ellentétben pl a Mazda kör alakú gagyi magnó fejegységével, amivel semmit nem lehet csinálni.
    Az Suzuki 1.6-os motor kicsit többet eszik mint a Mazda 1.5, cserébe viszont be lehet menni a gyári gyorsulási adat alá!
    Ja, és persze alkatrész árban hosszútávon úgyis behozza a Mazda minimálisan kevesebb fogyasztását.

  • tomsimpson

    Ja, elolvastam a többi hsz-t is, látom volt szó a Swift Sport-ról.
    Őszintén szólva nem elfogultságból, vagy a sportosság miatt említettem meg, hanem mert reálisabb összehasonlításnak tűnt. A Swift Sportot se azért venném meg, mert menne van a nevében a sport, vagy mert állítólag sport autó. Egyszerűen szerintem ekkora tömeghez, szívó benzinből ekkora motor kell egy élhető autózáshoz.
    Említhettem volna a régebbi Polo, Fabia, Ibiza 1.4-esét, azok még úgy-ahogy elporoszkáltak, végül is teljesen megfelelő volt abban a kategóriában. De úgy tudom, azokat már lecserélték sz 1.2 tsi-re, és csak régebbi kiadásokban van.
    Úgyhogy ilyen szempontból kb maradnak a japán szívó benzinesek, pl Civic 1.8, csak az meg nagyobb kategória, mint a Mazda 2.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.