Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Teszt: Mercedes-Benz CLS 220 CDI

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.28. 12.46

Ritka látvány az utakon a CLS. Az előkelő négyajtós egy ideje kapható a taxik dízelmotorjával. Rangon aluli kombináció?

Röviden – Mercedes CLS 220 CDI

Mi ez?

Új alapmodell a modellfrissítés utáni négyajtós kupéból.

Mit tud? Taximotorral is megkérdőjelezhetetlenül a felső kategóriába tartozik.
Mibe kerül? 16,5 milliótól kapható, de temérdek extrájával a tesztautó új listaára 23 831 550 Ft.
Kinek jó?  Szeretném azt hinni, hogy nemcsak korosodó pozőröknek. Ha adott az anyagi háttér, bárkinek jó, aki fogékony a szépségére.

Nem volt dicső korszak a Mercedes-Benz történetében az ezredforduló körüli időszak. A Daimler konszern tévelygése a Chryslerrel és a Mitsubishivel temérdek pénzt vitt el, kétes minőségben készült az amúgy nagyívű W220-as S-osztály, a legszomorúbb pedig a Vaneo piacra dobása, amely Mercedesnek méltatlanul tré, haszonjárműnek eladhatatlanul drága volt.

Ám ebben az időszakban is megcsillant a márka nagysága, amikor a 2003-as Frankfurti Autókiállításon egy lélegzetelállító standépület szentélyében ott csillogott a bordó CLS tanulmány, amelyből megszületett a C219, az első négyajtós kupé az E-osztály alapjaira.

A középső nagy csillaggal más modellek is díszíthetők, de a klasszikus kupémaszk az egyetlen krómozott lamellával nem kapható az olcsóbb típusokhoz

Mivel a 220-as gyári kódot a korábbi S-osztály lefoglalta, a 219-es utóda a C218. Úgy repül az idő, hogy a CLS második generációja tavaly ősszel modellfrissítésen esett át. Az újdonságot érdekes összetételben, négyhengeres belépőmotorral és az adaptív LED-es csodalámpával teszteltük.

Karosszéria, design

Ízlés dolga, de nehéz nem lelkesedni ezért az autóért, amely élőben szép igazán. Klasszikus arányaival, eltalált íveivel igazán sikkes. Ezzel a testtel a hátsó lámpák is megtalálják a helyüket, szemben a CLA-n idétlenül mutató, túlméretezett egységekkel. Bár a hűtőmaszk közepén trónoló csillagot a Mercedes-Benz erősen devalválta az utóbbi években, az egy krómlamellás maszk a nagy csillaggal a kupék privilégiuma maradt.

Belső tér

Hátul középen nincs ülés, négy személyre szabták az elegáns és hangulatos belső teret. A térkínálat hosszában bőséges, a fejtér elfogadható, de a hátsó utasok ne nőjenek180 centinél magasabbra. Igen sok rakodóhely van az autóban, a hátsó utasok kardánboxa is mély üregben folytatódik a légrostélyok után.

Szép a belső tér, de a táblagép széles, élettelen fekete kerete nem elegáns

Hasznos, hogy hátul is van kulcsérzékelő a kilincsekben, japán márkák ezt hajlamosak kispórolni. Szintén jól végiggondolt az elektromos csomagtérfedél-nyitás. Ha kézzel állunk neki zárni a fedelet, nem kell a mozgatószerkezet ellenállásával szkanderozni, kis erővel lecsapható.

Hogy fogadja az okostelefont?

Logikus lépésekben talál egymásra az autó és az okostelefon, legalábbis az az androidos, amit én használok. A menürendszer használata nem annyira intuitív, mint a BMW régóta tökéletesített iDrive-ja, az Audikban is könnyebben boldogulunk, de talán csak a rutin teszi a több tesztautó miatt. A fix középső képernyő leolvashatósága kitűnő, bár esztétikailag vitatható a műszerfalon trónoló táblagép, mert túl széles a feketén ásító keret a kijelző méretéhez képest.

Kicsit szokatlannak tűnt a konzervatívnak ismert Mercedesben az ikonok játékos grafikája

Kicsit szokatlannak tűnt a konzervatívnak ismert Mercedesben az ikonok játékos grafikája, de a navigációsrendszer klassz többletfunkciókkal segít a vezetésben. Átlagon felüli például a hasznos pontok választéka. A Harman Kardon-hangrendszer szépen bezengi a négyüléses kupét, az autópályás csendben kibontakozhat a muzsika.

Milyen városban?

Adatlap

Mercedes-Benz CLS 220 CDI

Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban? 1
Motor 2143 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,3 sec
Végsebesség 226 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,7 l / 100 km

Napokig olyan óvatosan osontam az autóval, mintha ma kezdtem volna a vezetést. Nemcsak a kocsi értéke miatt, főként az igen rossz kilátás és áttekinthetőség okán.

Az autó kiválóan integrálja a vezetőt a rendkívül tág tartományban állítható üléssel, de a magas övvonal ferdén előre és oldalra pillantva nagyon sokat takar. A belső tükör terebélyes tokozása is rontja az esélyeinket, a helyzetet súlyosbítják a ferdén ívelő tetőoszlopok.

Parkolni mégsem nehéz. Egyrészt Mercedeshez méltó a fordulékonyság a 11,18 méteres fordulókör-átmérővel. A kerekek jól alászedhetők és messze kiemelkedő támogatást kapunk a kamerarendszertől, amely sokféle nézettel segít meglátni mindazt, amit szemünk elöl elrejt a fém.

Induláskor tolakodóan nagyot húz az övön a szíjat az üléshelyzethez és a vezető alkatához igazító elektronika. Nem eretnekség helyből kikapcsolni, a belt adjustment menüpontban lehetséges.

Kellemetlenebb volt a túlbuzgó stop-start rendszer. Azonnal lelövi a motort megállás után, majd mire a fokozatválasztó kart rükvercbe húzzuk, indíthatja is újra. Nagyobb ráhagyást kellene beállítani.

Vonalakkal, éles képpel, szokatlan szögekkel és számítógépes grafikával segít megóvni a fényezést a 360 fokos kamerarendszer

Máris az automatikus váltónál vagyunk, amely csillagos ötöst érdemel. Nemrég a 200 és 220 CDI az ötfokozatú váltót kapta az E-osztályban, most pedig a kilencgangos, saját fejlesztésű váltóval a Mercedes megmutatja a világnak, hogy a ZF nyolcfokozatú kiválóságával sem állt meg a fejlődés.

A vezérlés hibátlan, ha ráérünk, 1300-as fordulaton baktatunk fel a hegyre, ha sietünk, arra is kisujjából rázza ki a megoldást. A szerkezet kicsiket ejt és csodálatos lágysággal vált. DSG ilyen finoman talán sosem fog működni.

Szokatlan, de nem rangon aluli kombináció az előkelő CLS és a legolcsóbb dízelmotor

Városban rontja a kényelemérzetet a dízel csúf hangja és a kissé sprőd rugózás. Ha a felfüggesztés egy oldalról kapja az ütéseket, azt jól kimozogja, de mindkét kereket egyszerre támadó úthibákkal a futómű nehezebben boldogul. Gyorsan beindul az ülésfűtés, a klímakomfort is kiváló, amiben egy jól felszerelt Mercedes-Benz hagyományosan erős.

Mit tud hosszabb úton?

Korábban nem volt kapható a 170 lóerős alapváltozat a négyhengeres dízelből, csak a 204 lóerős CLS 250 CDI. A modellfrissítéssel érkező 220 CDI jó erőben van. 400 Nm nyomatéka 1400-2800 közötti fordulatszámon él, a CLS ezzel az erőtartalékkal szépen söpör a belső sávban.

Gyorsan kiviláglik, hogy kettővel kevesebb benne a henger a korábban tesztelt 350-es dízelnél, de hosszabb utakon kellemes a belépőmotor. Egyenletes autópályás száguldáskor hangja visszafogott.

Sokat dob az autón a kilencfokozatú váltó. Finomsága és vezérlése példaértékű

Nagyon fekszik neki az autobahn, 150-nél 1800-at forog a motor kilencedikben Ez azonban magától értetődő ebben a kategóriában. A CLS-ben a dinamizmus a meglepő. Aki még ott tart, hogy a Mercedesek kormánya tetszhalott és kézzel kell visszasegíteni középállásba, menjen egy kört vele!

Közvetlenül, egészségesen feszes erővel irányítható. Kanyarban is van mit mutatnia, csekély oldaldőléssel, váratlan sebességgel szelhetjük a kanyarokat. Szűk utakon, sok visszafordítóval nem tud kibontakozni, de jó ritmusú országúton élvezet vele hasítani.

Sokféle vezetőtámogató rendszer működik a CLS-ben, többségük kiiktatható, de kár bántani őket

Az automata  hosszabb utakon is remekműnek bizonyult, mindennek tetejébe komolyan veszi és szorosan követi a kézi parancsokat is, ha ritmust váltanánk. A szoftver nagyon jól ráérez, mikor, meddig jó húzatni a motort. Dicséretesen szolgál a vezetőtámogató rendszerek armadája, köztük a sávbantartás, az adaptív távolságtartó tempomat és a többi berendezés is olajozottan működik.

A Multibeam LED-fényszórót feltétlenül érdemes megrendelni az autóhoz, fényelosztása és fényereje is élmény éjszaka vezetve. A számítógép kimaszkolja a fénykévéből ez előttünk haladót és a szembejövőket, de az elvileg vakításmentes technika ellenére is villantottak páran.

Tényleg különlegesen jó a Multibeam LED-fényszóró. A 36 LED-egységből 24 vezérelhető önállóan, amivel szembejövő autókat körbelövi a reflektor, de a távfényből kimaszkolják a vezetőket vakító részeket

A csodalámpát a középső tükör melletti kamera képe alapján vezérli négy számítógép, amelyek másodpercenként százszor képesek módosítania fénykévét. Ha a navigációs útvonal körforgalmat jelez, ara is van külön fényelosztási ideál.

Költségek

Az adekvát konkurensek nem kaphatóak négyhengeres motorral, de jobb híján szerepeltettem őket. Alternatíva lehet a Jaguar XF 2.2D, jóllehet kevésbé kupés. Az A7 ezért az árért elöl hajt, ami elég szerencsétlen megoldás háromliteres dízelmotorral. A felső kategóriában nem ugyanaz két első és két hátsó hajtott kerék.

Audi A7 3,0 TDI Ultra (218 LE), 17 321 100 Ft
BMW 640d Gran Coupé (313 LE), 26 535 000 Ft
Jaguar XF 2.2D (163 LE), 12 884 000 Ft
Mercedes-Benz CLS 220 CDI 16 526 510 Ft
Mercedes-Benz CLS 350 CDI, 18 731 230 Ft

Többet tud a nagystílű hömpölygésnél. A futómű és a kormányzás váratlanul dinamikus

Tankolás után azt láttuk, hogy van értelme a négyhengeres motornak. 6,85 l/100 km tesztfogyasztást mértünk. Csak városban nagyjából 7,6 litert, országúton és autóúton maradva 6,1 litert fogyasztott az autó. A lakott területen kívüli értéket elég sportos tempóval mértük, civilizált suhanással 5 liter is elég lehet, ami egy ekkora autótól több mint jó. A hatótávolság a mindössze 59 literes tank dacára tisztességes, 800 km. Nyilván jobb bele egy hathengeres motor, de a CLS varázsát nem kezdte ki a pórias dízel.


Mellette – Ellene
  • Esztétikus belső tér
  • Korrekt térkínálat
  • Praktikus tárolóhelyek
  • Remek ülések
  • Hatásos parkolókamera-rendszer
  • Igen jó útfekvés
  • Kiváló automatikus váltó alapáron (9G Tronic)
  • Csekély fogyasztás
  • Rengeteg, jól működő vezetőtámogató rendszer
  • Karbantartási csomag 4 évre/120 000 kilométer
  • Nagyon rossz kilátás
  • Csúnya hangú, kulturálatlan dízelmotor
  • Közepes rugózási kényelem
  • Drága extrák
  • Nominálisan erős értékvesztés


Szavazás

Szerinted passzol a kupéhoz a 170 lóerős négyhengeres dízel?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Mmm, V8-as benzinessel kéne ha nagyon gazdag lennék.

  • Zside

    Nekem elég lenne egy V6-os benzines is! :) Bár ha nagyon gazadag lennék akkor már miért ne V8… :D
    Egyébként nincs olyan kijelző amin nem ekkora a káva? Szerintem ez az alap ami ebbe található,egyedül ez nem tetszik az új Mercikbe bár ebbe legalább nem olyan vészes mint az A-ba,CLA-ba…stb

  • DTF

    Egyszeru a valasz: semmit. Nem ertem azokat akik megvehetnek egy ikyet h mi a fenenek egy szar 4 hengeres dizellel veszik. Rohej… Esszeruen, kis logikaval kene autot vasarolni es akkor ezek a rothadek kis loketes dizelek nag ytestben kipsuztulnanak :)

  • Kempelen

    DTF! Nem kell őket megértened. Neked még ezzel a motorral sem lesz rá pénzed soha. Nem is baj.

    Nekem jöhet. Bevállalom!

  • Zside

    A négy hengeres dízel motor miatt pontozzák le vajon ennyire ezt a kocsit vagy elég ha az orrán csillag,propeller vagy négy karika van?
    Nem mintha nagyon érdekelne csak azért meglepő 6.6-os “osztályzatot” látni a kocsi mellet

  • Nick Árpi

    DTF! Az autógyártók pontosan tudják, hogy melyik vásárlórétegnek szerelik ezzel a motorral ezeket az autókat. Ha dolgoztál,éltél volna a Lajtán túl, megtapasztalnád és megértenéd pl. a sparen szó fogalmát. Magyar létemre nekem is furcsa ez a típusú mentalitás, de hát nem vagyunk egyformák.

  • mtbe

    Én egy ilyet szívesen használnék itthon, egy nagyobb teljesítményt úgysem tudnék kihasználni. Ráadásul remekül is fogyaszt.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.