Megérkezett Magyarországra a terepjáró Fiat 500

Vezettük: Fiat 500X

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.21. 06.00

A Fiat tovább lovagol az 500-as hullámon: az egyterű 500L, annak hétszemélyes és megemelt változata után most itt az 500x, ami mellesleg egy Jeep ikertestvére.

Röviden – Fiat 500X

Mi ez?

A Fiat kis crossovere, az 500-as stílusában
Mit tud? Különleges, retrós és olasz hangulatot kínál, egész jó általános minőségérzet mellett
Mibe kerül? Alapára 4,39 millió forint, 1,6 literes szívó benzinmotorral. A legdrágább a kétliteres, 4×4-es, automata dízel, 8,2-ért, de még ez is bőven extrázható
Kinek jó?  Aki nem bírja az unalmas kocsikat, ellenben szereti az olasz életérzést

Nyúlfarknyian rövid menetpróbával és lelkes magyar hobbidizájnerek ötleteivel érkezett meg hivatalosan a magyar piacra a Fiat 500X. A budapesti Eiffel téren rendezett bemutatón és a városhatár-tábláig sem tartó próbaúton nagyon belopta magát a szívembe az új Fiat.

Gulyás Sára, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem divattervező mesterszakán végzett formatervező bírálta el az 500X-hez szervezett amatőr dizájner-pályázatot


Kutyahordozó táska, a Fiat 500X-hez igazítva - az ötletből egy prototípus biztosan elkészül, hogy világpiaci árucikk is lesz-e belőle, még nem tudni


Fiat, ami egy kicsit Jeep

Az 500X-ről Gajdán Miklós kollégánk, aki Év Autója zsűritagként gyakran szagolhat bele hamarabb a jóba a mezei újságíróknál, már novemberben leadta jelentését Olaszországból. Az autó az új nagy autóipari társulás, az olasz-amerikai FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) első teljesen saját terméke a korábbi átemblémázások (Lancia Thema a Chrysler 300C-ből, Fiat Freemont a Dodge Journey-ből) után.

A Fiat 500X és testvérmodellje, a Jeep Renegade a ma nagyon divatos kis városi crossoverek vásárlóközönségére lő, olyan modelleknek jelent konkurenciát, mint a Nissan Juke, a Peugeot 2008, az új Suzuki Vitara és társaik. Az 500X tágas csomagtartójával (350 literről 1000 literig bővíthető), elöl-hátul egész jó helykínálatával kicsit ki is lóg az emelt kisautók közül, némely kompakt SUV (Citroën C-Cactus, Nissan Qashqai) helyett is szóba jöhet.

Az amerikai piacra is viszik az új Fiatot

Az 500-as legenda hangulatát kívül-belül sikerrel teremti meg az autó, minduntalan rácsodálkozik az ember, hogy mennyire tágas és nagy is tulajdonképpen. A legtöbb korszerű szolgáltatást felkínáló utastérben igazi bravúr, ahogy megjelenik ez a miniautós jelleg; a vaskos, de nagy átmérőjű kormány, a nagy gombok, a kerek csoportokba szervezett kapcsolók a klímakonzolon, a hatalmas, jópofán öreges hatású kilincsek és a karosszéria színére fújt dekorbetét együtt – tisztára, mint egy 500-asban, csak minden sokkal nagyobb.

Az sem igazán az 500-as világa, hogy az 500X összkerékhajtással is rendelhető, legerősebb motorjai, a 140 lóerős, 1,4 literes T-Jet vagy a kétliteres dízel az ikonikus kisautóénál – még a modern változatnál is – jóval komolyabb menetteljesítményeket kínálnak a sofőrnek.

A nagy gombok, nagy átmérőjű kormány sikerrel kelt kisautós illúziót


Hány a mennyi?

Az 500X árazása a konkurenciához igazodik, cseppet sem száll el annyira, amennyire a meglehetősen magabiztos, öntudatos marketingkampány alapján vártuk. A fronthajtású, 1,6 literes, 110 lóerős benzines szívómotorral szerelt alapváltozat 4,39 millió forintba kerül – klíma nélkül. A Nissan Juke 4,2 millióról indul 1,6-os motorral, a Škoda Yeti 4,1 millió fapadosan, a 105 lóerős 1.2 TSI-vel.

A legdrágább változat, a kétliteres, 140 lóerős dízel, 4×4-es, automata 500X 8,2 milliója azért már kissé túlzásnak tűnik. Pláne, ha végigszámoljuk, hogy bőrkárpittal (350 ezer), gyöngyházfénnyel (380 ezer), tetőablakkal (350 ezer), komolyabb hifivel és biztonsági elektronikai kiegészítőkkel tízmilliós autó legózható össze az 500X-ből, és azért ez a Fiat talán még toronyórával-lánccal se lenne egy tízmilliós autó.

A teljes 500X árlista ide kattintva tölthető le.

Nem lehetett egyszerű összehozni az 500-as vonalait a hobbiterepjárós, magas építésmóddal, de egész jól sikerült


Egy menet az 1,6-os dízellel

A hazai bemutatón a 120 lóerős dízelmotorral, fronthajtással autóztunk egy rövidkét Budapesten. Az első benyomásaim: a kocsi sokkal tágasabb, mint amilyennek látszik, sokkal csendesebb és kifinomultabb, mint amilyennek gondolnánk a bohókás dizájn alapján, sokkal frissebb biztonsági elektronikát és műszaki tartalmat kínált, mint a retrós hangulat sejteti. Az 500L-ben tapasztalt hibáknak, korszerűtlenségeknek, igénytelenségeknek nyoma sincs; fura, hogy ezek a kocsik névleg igen közeli rokonok.

Erős, nyomatékos a motor, pontos a váltó, a rövid úton kényelmes volt az üléshelyzet, szépen szólt a hifi, és semmit nem kellett keresgélnem, az a pár dolog, amit használni akartam, elsőre meg is volt. Az összeszerelési minőség, ha nem is éri el a betonszerű audis, vagy újabban mazdás szintet, cseppet sem a hagyományos olasz lógás-leffegés. Első találkozásunk alkalmával rendkívül egyben levőnek tűnt az 500X.

Az utastér négy, átlagos alkatú felnőtt számára eléggé kényelmes és nagyon-nagyon hangulatos

Nagyon várom az igazi tesztautót, mert egyelőre hihetetlennek tűnik, hogy az önmagában azért általában eléggé problémás amerikai és olasz autógyártás összefogva ilyen jó kis valamit dobjon ki magából.

Szavazás

Mennyire jön be a terepes fityó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Vérmacy

    500 L, 500 X, Renegade…

    Meg kell néznem pár verdát vásárlás előtt :o)

  • M_m_m

    Nagyon drága! Alapverzió 4,39 millió klíma nélkül:-)))

    Vitara sokkal jobban megéri!

  • Guevara

    Lájkolom a cikket, Tamás! Lélekmelengető volt nekem fiatosnak.

    3M: Semmi gond, a Vitara a te autód.

  • Vérmacy

    Láttam mindkettőt élőben! A Vitarához nem mertem hózzányúlni, nehogy szétessen…

  • M_m_m

    Nem azt írtam, hogy nem jó, hanem, hogy drága.

    Nem vagyok suzukis, de miért esne már szét a Vitara?:-)
    Erős túlzásnak érzem.

  • Vérmacy

    Vitarától egy masszív terepjárót vár/képzel az ember, de ez az új egy gyerekjáték ahhoz képest, ami pl. az előző generáció volt…

  • hova

    Nekem ez az autó sajnos nem tetszik, sőt mi több, rettenet. Olasz autót pedig leginkább nem vennék, volt kettő is régebben, elég volt belőlük!!

  • Vérmacy

    hova! Én a némettel vagyok ugyanígy…

  • Hivo

    Vérmacy- Vitárához nyúlj hozzá bátran, meglátod nem fog szétesni.
    Ilyen kis terepjárós crossvert akartak csinálni, így 3.790 000.-Ft vételárért te is meg tudnád venni.
    A cikk a Fiat 500 SX-ről szól, szép kis autó. Foglalkozz ezzel.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.