Még egy 15 milliós Passat sem tud Audi lenni

Teszt: Volkswagen Passat 4Motion 2.0 TDI 240 LE

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 06.00

Erős motorral, fabetéttel is hagy egy kis fanyar utóízt a szájban az új Passat. Remek autó, de érezni, hogy direkt nem tökéletes, nehogy Audivá váljon véletlenül.


Röviden – VW Passat 2.0TDI DSG 4Motion 240LE

Mi ez?

A német középkategóriás ikon legfrissebb változata, abból is egy majdnem fullextrás darab, nyomasztó technikai tökéletességgel

Mit tud? Az autóipar legdurvább literteljesítményű dízelmotorja egy kiváló autóban
Mibe kerül? 12,6 millió a 4×4-es, DSG-s csúcsdízel Highline alapára, a tesztautó az extrákkal kb. 15 millió
Kinek jó?  A fullextrás változat magas árával a céges policy által a márkához kötött vevőknek lehet jó; ennyi pénzért már hiányzik a prémium-embléma a kocsiról

A Golf után az új Passat is nyomasztó fölénnyel érkezett saját kategóriájába. Magától értetődő természetességgel küldi csatába a gyár a VW-konszern autóitól megszokott tömör minőségérzetet a legkorszerűbb technikával társítva, a modern turbómotoroktól a duplakuplungos robotváltókon át a teljesen up-to-date infotainment rendszerig és vezetéstámogató szolgáltatásokig.

Még a konnektoros hibrid, a GTE is csak mintegy mellesleg mutatkozott be ősszel a Párizsi Szalonon, a többi motorválaszték mellett: igen, ilyet is tudunk, miért, ki nem? Most pedig megkaptuk tesztre a kétliteres dízelmotor elképesztően felhúzott verzióját, egy 240 lóerős, 1968 köbcentis TDI-vel szerelt limuzint. Automatával, összkerékhajtással, fabetéttel. Hát kellhet még ezek után bárkinek is Audi? Igen, kellhet – arra azért vigyáz a gyártó, hogy a VW ne legyen túl tökéletes. És ettől az óvatoskodástól lesz egy kicsit disszonáns ez a csúcsmodell.

Külső: hibátlan

A kifutó Passat utolsó faceliftjével már előkészítette az új modell érkezését a Volkswagen. Az előd ducibb alapformáján kicsit furán hatott az éles vonalakkal határolt fényszórópár, a vaskos krómlécekből álló hűtőrács. Az új generáción (B8-as széria) már helyükre kerültek az arányok és a formák. Az elődjénél 2 mm-rel rövidebb, de majd’ 8 centivel nagyobb tengelytávú szedán nyurga sziluettje a CC kupé-limuzin eleganciáját idézi; amikor visszavittem a kocsit a Porsche Hungária telepére, és megálltam az ablak előtt, az átvevőt úgy is hívta fel az irodából kollégája: Gyere, hoztak vissza egy CC-t! Pedig a Fáy utcában azért látnak pár Volkswagent az urak.

Az autó oldalán ugyanaz a hegyesre kicsípett él fut végig, amit az Audikon, SEAT-okon és az új Fabián is láttunk, a tesztautó 18-as kerekei sallangmentesen, ha tetszik, németesen gyönyörűek. Manapság nincs autó saját visual signature nélkül, a Passat menetjelző fénye és zárófénye is gondosan megtervezett. Igaz, ez a gondos tervezés a kezdeti primitív LED-csíkok meghaladásával mostanság elég sok autógyártónál valahogy egy irányba látszik tendálni – a BMW fényjátéka felé:

Ez most a divat: U-alakú LED-csík a főfényszóró alatt, megy egy nagyobb U az egész alatt, befelé megnyújtva. A dupla optikával mintha mindenki BMW szeretne lenni egy kicsit


Ez most a divat: U-alakú LED-csík a főfényszóró alatt, megy egy nagyobb U az egész alatt, befelé megnyújtva

Elegáns, szép, arányos autó, minden idők legszebb Passatja. Na, ugorgyunk.

Belső: direkt hibás

Az agyonlakkozott fabetétek a műszerfalon – alighanem ez az oka annak, hogy nem tudtam olyan kritika nélkül odáig lenni az új Passat enteriőrjéért, mint sok utasom. Ez prémiumautókba volna való, a Passatban modoros, kiemeli a kocsi egyetlen zavaró jellemzőjét: tudott volna, de nem volt szabad neki prémiumautóvá válnia. Tessenek csak megnézni ezt az illesztést, minden benne van, ami a bajom ezzel az autóval:

Olyan nincs, hogy ez a ronda összefuttatás ne szándékos legyen! Hadd érezze a vevő: azért ez nem Audi!


Egy Audi A6-ban így fut össze az ajtókárpit a műszerfallal

Ahogy a Škoda nem lehet Volkswagen, a Volkswagen sem lehet Audi, és ehhez direkt apró disszonanciákat terveztek az utastérbe. A hatalmas tér megengedné azokat a formai játékokat, gömbölyítéseket, funkciótlan dekorációkat, amik ott vannak az Audikban (és BMW-kben és Mercikben és Lexusokban és Infinitikben), de szigorúan ki vannak tiltva a Passatból. Az egyszerű klímakonzol, a gyéren kárpitozott lábtér, az arányosnál kicsit több műanyag és gumi fém és textil helyett, a jellegtelen egyen-VW kormány – ezekből a kis szándékolt igénytelenségekből áll össze az az enyhe, de folytonos szúrós diszkomfort érzés, ami végigkísérte a csúcs-közeli Passattal töltött időmet. Ez nem egy tökéletes VW, hanem egy direkt elrontott Audi!

Ami a korábbi Passatoknál sosem, ennél a kocsinál felötlött bennem: ez az autó felesleges, elég lenne helyette egy kombi Golf. Az is kényelmes, kábé ugyanezeket az extrákat meg lehet venni hozzá, van belőle 4×4 és ahogy visszagondolok, sosem éreztem magam egy sokkal kisebb, szerényebb kocsiban a Golf (ugyanilyen) kormánya mögött.

A vezetői ergonómia kitűnő, minden jó helyen van, a menürendszer logikus

Persze ettől a Passat még kiváló autó, ergonomikus, kényelmes, tágas és praktikus, valamint abszolút korszerű. Épp csak  mindig ott motoszkál az emberben: akármilyen jó is a kocsi, mégiscsak másodosztályon utazunk, nem kaptuk meg a legjobbat, amit a gyártó adni tud. És nehéz szeretni egy ilyen autót. Még ilyen baromi jó motorral, váltóval, futóművel is.

Technika: újra csak hibátlan

500 Nm, 240 lóerő a kétezres dízelből – meghibbantak ezek Wolfsburgban? Nem, csak van némi rutinjuk a gázolajos technikával és meg merték csinálni ezt a rettentően kihegyezett motort. A két turbóval lélegeztetett, brutális ereje dacára kimondottan finom járású négyhengeres fityiszt mutat a 2,2 literre növelt motorokkal trükköző konkurenseknek: látjátok, nem igaz, hogy no replacement for displacement, csak érteni kell hozzá.

A hétfokozatú, duplakuplungos váltó és a motor remekül megérti egymást, akár nyomjuk neki, akár ráérősen autózunk, finomak és gyorsak a váltások. Csak a gázpedálon való táncolással (gyorsítsunk-ne, mégse-na mégis) lehet egy kicsit zavarba hozni a rendszert, illetve a piros lámpáknál a motort leállító automatika kavar be néha egy picit, ha pont a leálláskor jön a zöld és azonnal indulnánk tovább. Ilyenkor egy másodpercnyi tétovázás jelzi: semmilyen vezérlőprogram nem lehet tökéletes.

A modern érintőképernyő felett ott az eleganciát jelképező analóg óra - de ettől még nem lesz prémiumautó a Passat

Adatlap

Volkswagen Passat 4Motion 2.0 TDI 240 LE

Még egy 15 milliós Passat sem tud Audi lenni 2
Motor 1968 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 240 LE
Nyomaték 500 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,1 sec
Végsebesség 240 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

A motor SCR-katalizátorral teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normát, a tanknyílás-fedél alatt nem csak a gázolajtank, hanem az AdBlue adalék tartályának sapkája is ott lapul. Az olcsó adalékból ritkán kell löttyinteni az autóba, a Passat a teszt során már előre jelezte a műszerfalon, hogy majd 2300 km múlva gondoljak erre is a benzinkúton.

Vegyes üzemben, kétharmadrészt 140-es tempomatos autópályázással  7,4 literes átlagfogyasztást számoltam a benzinkútnál. Ez a mai kétliteres fronthajtású dízel középkategóriásokhoz képest magas érték, de az összkerékhajtással és a motorban szunnyadó, egy átlagos D-szegmensbéli dízelhez képest jó másfélszeres erőtartalékkal együtt elfogadható. Persze kicsit elszomorító is: úgy tűnik, az emissziós normákkal elértük azt a fordulópontot, amikor a tisztább kipufogógáz paradox módon többletfogyasztást is igényel.

A kocsi alatt elöl MacPherson, hátul négy-négylengőkaros felfüggesztés található, felárért adaptív lengéscsillapítással. Az összkerékhajtás ötödik generációs Haldex, elektro-hidraulikus kuplunggal a tengelyek között, amely az első kerekek elpörgése esetén szinte a motor teljes nyomatékát képes hátraküldeni.

A legrosszabb választás: ennél az alapáras fél-alcantara ülés is jobb meg a még drágább, motoros combtámaszos is


Szolgáltatások: az Élenjáró Munkás

Egy korszerű, modern, drága autó opciós szolgáltatásait egy effajta cikkben részletesen felsorolni már rég nem érdemes, nem is lehet: terjedelmi okokból legfeljebb arra szoktunk kitérni, mi hiányzik egy-egy új modellből. A Passatból semmi. Ehhez az autóhoz minden van, csak pénze legyen a vevőnek: a háromzónás klíma hátsó ülésfűtéssel egészül ki, elektromos ülésből is két szint létezik, a drágábbnak (a 15 millás tesztautóba ez már nem fért bele) még a combtámasza is motorral hosszabbítható-rövidíthető. Természetes, hogy a Dynaudio hifi kiválóan szól és csont nélkül fogadja a telefonról Bluetoothon a muzsikát éppúgy, mint az SD-kártyán vagy USB-n beletolt hangfájlokat, és persze Mirror Linkkel a kocsi érintőképernyőjére is exportálhatjuk telefonunk képét. Automata ablaktörlés és full-LED-es, a reflektort is önállóan kezelő világítás, követőradaros, állóra fékező majd elinduló tempomat – naná.

Az új Passatban a láblendítéssel nyitható csomagtartóval kiegészített kulcs nélküli nyitás-indítástól a gombnyomásra kioldható vonóhorogig körülbelül minden benne lehet, amit ma az autóipar kínálni tud. Ez a naprakészség és komplexitás különösen az új TFT-műszeregység rugalmasságával és a vezetéstámogató rendszerek fejlettségével illusztrálható. Íme:


Vezetési élmény: van, ha akarom

Az az igazság, hogy elmentem Debrecenbe és vissza úgy a tesztautóval, hogy csak utána tudtam meg: ez bizony a 240 lóerős csúcsváltozat, ami egy kétliteres dízeltől egyedülálló teljesítmény. Útközben nem tűnt fel, mi is van alattam, nem siettem ugyanis.

Ezzel a kocsival pedig lehet lassan menni. Finoman gyorsítva, autópályán 140-es tempomattal békésen elandalogtam több mint ötszáz kilométert, a városi forgalomban sem akartam jaszkarizni. Sőt, még földúton is csettegtem vele, mert Putyin pont akkor tisztelte meg a fővárost, amikor nekem a Chuck Norris hídon át kellett volna elérnem az M3-ast, aminek a bevezetője volt zárva, az M0 egy jelentősebb szakaszával együtt, így Fót határán, lovardák között evickéltünk a homokban egy félórácskát, sikeresen elkerülve a dugót. Mindezek után teljességgel meglepett, mit tud ez a szürke szedán, amikor úgy istenigazából először megnyomtam a gázt.

A piros TDI felirat utal a 240 lóerős borzalomra a motortérben

A több mint 16 mázsa mellett egyébként nem annyira nagy ez a teljesítmény, és még az összkerékhajtás súrlódási veszteségei is leveszik a sápot a motor erejéből. De ami marad, még mindig épp elég ahhoz, hogy az ember csak röhögni tudjon a többi mai 2-2,2 literes dízelen. 175 lóerő az új Mazda 6-ban, szintén 4×4 mellé, hahaha. 210 lovas TDCi az új Mondeóban, hehehe. 180 lóerős BlueHDI a Peugeot 508-ban, hihihi.

Ha úgy istenigazából megkergetjük a csúcsdízel Passatot, már-már S jelzésű audis élményeket kapunk az összkerékhajtással. A szekvenciálisan felváltogatva villámgyors DSG-t a kormány mögötti fülekről is van értelme kapcsolgatni, a futómű elég kemény és precíz a gyors terhelésváltásokhoz, a kormányzás rásegítése sem eltúlzott, az elődben 2,75-öt, ebben 2,1-et kell tekerni a kormányon ütközéstől ütközésig. Az erős motor és a nagy tömeg mellett azonban a fékkel érdemes csínján bánni, ha nagyon belelendülünk egy szerpentinen, hamar megmelegszenek a tárcsák.

Sallangmentesen szép a 2x5 küllős felni

A Passat autópálya-tempóig csendes, komfortos autó, sztrádán viszont a nagy napfénytetővel (280 ezer forintos extra) már a legális sebességtartományban megjelent a szélzaj. Az autó összerakottsága, tömörsége elképesztő, minden egyes kapcsoló, pedál, bajuszkar olyan precizitással működik, ahogy egy VW-ben illik.

Kinek ajánljuk?

Sosem volt még ennyire érdekes ez a kérdés egy Passat esetében. A B6-os szériáig a Volkswagen középkategóriás modellje egy nagy, takarékos, olcsón fenntartható, tartós hétköznapi igavonó volt, nagyon robusztus technikával, spéci kivitellel az ínyenceknek (VR6). Aztán jött a B6 és B7: ezek már áttörtek valami láthatatlan határt és egy picit prémiumautóvá váltak. Magyarországon mindenképpen, de még Európa szerencsésebbik felén is komolyabb kocsik voltak, mint a többi kommersz középkategóriás. Egy malacorrú Passatnál még tudott menőbb lenni egy 406-os Peugeot vagy egy Honda Accord, de a kupolatetős utód és a most kifutó generáció a TDI majd a TSI-motorokkal mintha a kategória felett lebegett volna. És egy ilyen fullfullos, méregdrága vadonatúj változat, mint ez az MXN-rendszámú tesztautó, elvileg még jobb kellene, hogy legyen.

Pár menő autó, amit megkapnánk a 15 milliós Passat áráért Listaárak
Lexus NX300h Executive (197 LE) 14 800 000 Ft
BMW 525xd (218 LE) 14 355 000 Ft
Infiniti Q70 GT 3.0d (238 LE) 14 950 000 Ft

Jobb is, de nem annyival, mint amennyivel drágább. A Passat a nyolcadik generációval minden szempontból megváltozott. Az elképesztő csúcsdízellel olyat tud, amit más senki. A felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, amelyek, pláne együtt még a luxusmárkákban sem feltétlenül érhetők el (a konszernen belüli Audit kivéve, persze). És mégsem olyan kerek egész, mint két elődje volt.

Élekben és szegletekben gondolkodtak az új Passat tervezői, ívek nem merültek fel a munka során

Mert az szerintem nem megy, kedves VW Csoport, hogy presztízsáron akarok valamit eladni, amit szándékosan alábutítok a valódi presztízstermékemnek. A Škodának meg lehet bocsátani, hogy nem Volkswagen, mert olcsóbb nem csak a VW-nél, de sok más konkurens modellnél is. Az új Passatban viszont, így agyonstafírozva már zavaró, hogy mindennél drágább, ami nem prémium, de hiányzik belőle a prémiumhangulat.

Egy új Passat 1,6-os alapdízellel, alku után normális áron bizonyára éppen olyan megfellebbezhetetlenül jó autó a középkategóriában, mint az eddigi TDI Passatok voltak. De ez a fás-bőrös csúcs a maga bitang erejével is csak másodvonalnak tűnik a BMW-k, Mercik, Lexusok és persze Audik között. Úgyhogy ezt a Passatot azoknak ajánlom, akik már tudják, hogy ha CEO-k lesznek, vagy bejön a tőzsdézés vagy a lottó, Volkswagen Phaeton lesz a következő családi autójuk, és nem A8 vagy egy 7-es, esetleg egy S.

Mellette – Ellene
  • Elegáns forma
  • Magas presztízsérték itthon
  • Tágas, kényelmes belső
  • Korszerű technika
  • Bikaerős motor, tolerálható fogyasztással
  • Magas listaár
  • Hiányzik a prémium életérzés
  • Tetőablakkal nagy tempónál zavaró szélzaj
  • Lopásveszély

Szavazás

VW Passat 2.0 TDI DSG 240 LE 4Motion

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • crowbar

    Nem akarok kötözködni, de “Az autóipar legdurvább literteljesítményű dízelmotorja” az nem a BMW 381 LE-s, 3 literes dízelmotorja, 127 LE / liter teljesítménnyel?

  • Vorserie

    “fityiszt mutat a 2,2 literre növelt motorokkal trükköző konkurenseknek: látjátok, nem igaz, hogy no replacement for displacement, csak érteni kell hozzá.”

    Ez majd 150-200e km után derül ki!
    Felturbózni bárki tud egy motort,de életben tartani megbízhatóvá tenni már csk nagyon kevesen.

  • Vorserie

    crowbar!
    De igen!
    De a legdurvább az nem a legnagyobb! :)

  • Norbi50

    15 millió egy Passatért, te atya gatya, egy átlag vidéki családi ház ára…
    3 év múlva mg jó, ha 4,5 milláért el lehet adni 150e km-rel.
    Na, mi akkor tudjuk kb. megvenni.
    Vorserinek igaza van, hogy mennyire lesz tartós, azt majd a 2. és 3. tulaj fogja igazán tudni…

  • apaarpi

    crowbar:

    De az, ezt elszámolta R.Tamás

    Vorserie:

    Ráadásul ezzel a motorral az AB tesztjében többet eszik, és persze gyengébben megy, mint a 330d xdrive az R6 3 literessel, 258 lóerővel.
    Tehát azzal összevetve 0 értelme volt a downsizingnek.

  • Iceman.

    Szerintem a vezess.hu-n volt egy másik cikk csak erről a motorról (épp nem találom), ahol helyesen volt leírva a motorról, hogy a legnagyobb fajlagos teljesítményű 4 hengeres dízel motor, erre itt meg hibásan jelenik meg! :)

    Mindegy. Egyébként csak érdekességképp megnéztem azt a kézikamerás videót, amikor Csikós Zsolt közvetlenül a Mondeo után ment egy B7 Passattal és végigröhögtem, mert folyamatosan látszott az arcán az a mérhetetlen csalódás, hogy ez mennyivel jobb, mint a ford. :)

  • Vorserie

    “Ekkora tömeg és erő mellett már elkélne a tárcsán néhány lyuk”

    Ennél sokkal nagyobb tömeghez és erőhöz sem kell/jár furatos tárcsa.
    Lásd A6/A8 stb…
    Esetleg nagyobb méretű kellett volna de hát ezen lehet spórolni mert az átlag usernek úgysem tünik fel hogy mikor kezd el nem fogni a fék.

  • Vorserie

    Iceman!

    Nem!
    Csak simán a “Legnagyobb literteljesítményű négyhengeres dízelmotor”!
    Ennyi!

    Persze ettől még igaz lehet amit te írzs de az is amit Rácz úr hiszen ő azt írta hogy a legdúrvább ez pedig szubjektív vélemény! :)

  • Iceman.

    Vorserie: Az Audinál általános a 320-as első tárcsa, ez van pl. egy a4 1.8-t-n és egy a8 3.0tdi-n is és a kettő között bármin gyakorlatilag. Azért az a méretű fék már hamar fárad…

  • DTF

    240 lóerő egy szaros 2.0-es motortól? kíváncsi leszek ezekere motorokra 10-12 év múlva… addig felejtősek sztem, inkább szívó benzines vagy hybrid :)

  • menõmanó

    “500 Nm, 240 lóerő a kétezres dízelből – meghibbantak ezek Wolfsburgban? Nem, csak van némi rutinjuk a gázolajos technikával és meg merték csinálni ezt a rettentően kihegyezett motort.”

    Ezen jót röhögtem.
    A VW csoport sok mindent meg mer csinálni. Az, hogy ezt a dilettantizmusuk vagy a nemtörődömségük okozza, már más kérdés.

  • zoldfulu2000

    A korábbi VW ömlengéseknél mindig halkan igyekeztem megjegyezni, hogy a VW Passat sosem volt prémiummárka, nem csak a V8asok hiánya miatt (mintha az eladott Audik oroszlánrésze nem lebutított négyhengeres lenne) ehhez túlságosan is éreztetik hogy van feljebb. Annak idején a B6 passat nyilvánvaló esélyesként kekerült a szórásba és az esélytelenek nyugalmával esett is ki, mert bár jelentős felárért fel lehet csicsázni, igényessé azonban nehéz tenni. Ez egy korrekt családi vagy cégautó, nem több, és az ősöreg kifutó A4 még mindig jól tartja magát mellette, ráadásul a korral már eléggé akciózzák ahhoz hogy ne kelljen rengetek kompromisszumot kötni a felszereltségben.

    Amúgy nem lett rossz a B8 Passat stílusos és karakteres ahogy minden páros számú Passat. Ez a motor petig elmebeteg, vajon hol van a dízelek vége? Lassan egy félliteres dízel fog pörögni a tucatautókban :)

  • Vérmacy

    15 milla! Ha most lenne rá ennyim (nincs, sajna), akkor 3-er vagy C klasse ill. Ősztől a Giulia.
    Sajna, a VW nem ad “vasat”, csak elektronikát, mint azt a Macan jávorszarvas tesztjén is láthattuk…

  • Hawaii-

    “180 lóerős BlueHDI a Peugeot 508-ban.”
    Van abba 204 lovas 2.2-es dízel is. Vagy az nem ér?

  • Iceman.

    Vérmacy: Ha nem ezt csinálja, akkor meg felborul. Az jobb?

  • somebody

    A múltkori X6 cikk után itt egy újabb, ami terjedelme nagy részében teljesen fölösleges és ostoba “problémákon” rugózik. Kedves Rácz úr, autós újságíróként, gondolom ön is nagyon jól tudja, hogy mindig is voltak drága Passatok (VR6, 2.5 TDI, W8, előző széria V6-os benzinese, de akár egy 170 lovas TDI jól felszerelve is bőven belekarcolt a 10M Ft-ba listaáron), szóval teljesen fölösleges azon rugózni unalmas sorokon keresztül, hogy a Passat miért nem prémium. Sohasem akart prémium lenni, arra ott az Audi. Igen van egy drága csúcskivitele, aminek cégautóként vagy a feltűnést kínosan kerülő vásárlók autójaként a maga módján sikeres. De ugyanúgy ahogy eddig is az alku után kb. 8M Ft-ba kerülő, közepesen felszerelt 2.0 TDI-k fogják kitenni az eladások 80%-át. Tehát meg is érkeztünk a “pórias” középkategóriába. Akkor mégis mi a bánatért kell ezen a prémium marhaságon rugózni?

  • geotrinus

    Szép is jó is ez a VW, de egy ilyen kifeszített dízelmotor a fene tudja mit bír ki. Olyan , mint a turbós pöcsköszörűk. Felejtős…

  • Norbi50

    Somebody,
    az nem igaz, hogy a VW nem akar prémium lenni, mert igenis vannak ilyen céljai a márkának, a célokat pedig a Touareg, a 15 miskás Passatok és a Pheoton testesíti meg, de gyakorlatilag a Golfból is prémium terméket akarnak árulni, nem kommerszet.
    Minimális ma már a minőségbeli rés egy Vw és egy Audi között, sőt, egyes újságírók szerint nincs is. Egy Seat és egy Audi között azért jócskán akadna…
    Nézd meg az AutoMagazin és AutoBild nyálas, német újságíróinak ömlengéseit a VW tesztekben. Sorra verik a három prémiumot az új Passattal, na nem azért mert ennyivel jobb lenne a Passat, csak épp a prémiumokat az áruk miatt lepontozzák és így a Passat nyer. Habár a prémium attól is prémium, hogy a márka miatt többet adnak érte a vásárlók… Egy Vw soha nem lesz Audi, mert ha minőségben ugyanazok is, a nimbusz -amennyit a piac – a közvélemény- ad érte az mindig épp eggyel több lesz a prémiumoknál, mint a Vw-nál.

  • Iceman.

    “Minimális ma már a min?ségbeli rés egy Vw és egy Audi között, s?t, egyes újságírók szerint nincs is. ” Lofaxt nincs. Nincs más olyan csoport és márka a világon mint a VW, aki ennyire ügyel, hogy elkülönítse egymástól a modelljeit, egy golf után -ami kiváló autó- beülsz egy azonos évjáratú a3-ba és vágyni fogsz rá és ez minden típusnál ugyanígy van.

    Pontosan tudják, hogy milyen részletek maradhatnak ‘hibásak’ egy Audiban A8-ban egy Bentley Flying Spurhoz képest és mire kell kínosan ügyelni. Ugyanez megvan az A8->Phaeton között is, ugyanígy tök más egy Q7->Touareg összevetés is.

  • zoldfulu2000

    “Minimális ma már a minőségbeli rés egy Vw és egy Audi között…Egy Seat és egy Audi között azért jócskán akadna.” Azért kiváncsi lennék hogy ezt a kijelentést mire alapozza a szerző. Mit is jelent a “minőség”, mivel szinte minden darab azonos. A belső finomságában pedig finoman szólva is nem mindig volt a VW kiemelkedő, mégha mostanában tényleg összeszedték magukat a Golf VI-VIInél. De mondjuk a kifutó passatot prémiumnak gondolni eléggé meredek azért…

  • Vérmacy

    Iceman! Hogyan használja pl. a magyar mas levedlett “mocskát”?
    Egy muszerfali lámpa nem számít és akkor meg hol vannak a karacsonyfakent világító autok?
    Igenis számít hogya VAS mit tud és igenis az NCAP szigorodhatna, hogy csak vassal mit lehet produkálni!
    Sajnálom, hogy a VW eljutott a Windowsos aurokig, azaz szoftver nélkül csak egy potenciális veszélyforrás és ócskavas…

  • Iceman.

    Vérmacy: mit szeretnél mondani? Egy szót sem értek belőle…

  • Vérmacy

    Hát ezaz… :(
    A lényeg, hogy a pl. egy magyar megveszi a visszatekert, leharcolt vasat No-ból, Svájcból, Belgiumból és használjka úgy is, ha a hibavisszajelző lámpák, mint egy Karácsonyfa világítanak a műszerfalon. Namármost ez azt jelentheti, hogy az agyonmagasztalt elektronika nem működik, így pl. a jelenlegi jávorszarvas teszt semmit sem ér.
    Futómű helyett nem elég a “pozitív kisugárzás”…

  • TaaT

    A mennyit fog bírni ez a 2literes dízel kérdésre a választ nem idehaza fogjuk megtalálni úgy érzem…

    “Tavaly eladtam egy TDI Passatot 621 ezer kilométerrel, ennek megfelelő áron. Egy héttel később küldte a volt tulaj, akitől én vettem, a hirdetés linkjét a netről, 179 ezerrel hirdették dupla áron Békéscsabán.”

  • Iceman.

    Nem a gyártó problémája, hogy a 9. tulajdonos nem tudja fenntartani az autót 15 év múlva.

  • Vorserie

    Iceman!

    Nem a gyártó problémája de sokat segítene ha nem úgy adnák el manapság ezeket az autókat, mintha valami titánból készült százmillió kilómétert elbíró űrsiklók lennének amik a megbízhatóság szobrai.
    Mivel ilyen irányzatot kapnak a vevők a gyártól így nem fordítanak elég figyelmet a szervizelésre mert hát ez VW,kimegy a világból,jobb nincs is ennél ezt le lehet szarni mert akkor is jó.
    Így aztán persze,hogy már a 3.tulajnál szétesik rajta minden nem ,hogy a 9.nél.Ennyi a gyártó hibája, a többi meg az ajnározóké meg a VW rajongó szakújságíróké akik szintén elhitetik a világgal,hogy ez valami csoda és csak néha be kell dobni a márkaszervízbe és mindegyik kimegy a világból.
    Kivéve amik 10-20-30-80 ezer kilométernél leböknek az út szélén.

    Kb mint a mostani okostelók amik már vízállóknak vannak hirdetve,eladva aztán amikor beteszed a vizes gatyádba beázik,megdöglik és irány a márkaszerviz.

  • menõmanó

    Iceman.

    Az valóban nem, de az a baj, hogy az sem érdekli őket, hogy az első tulajnak szinte garantáltan (eddigi tapasztalatok alapján) százezreket kell költenie a garancia után a motorra.
    Esetleg ezt kitolhatja, ha a garancia időn belül már kicserélték egyszer a fél motort. :)

  • Iceman.

    Vorserie: Minden gyártó ezt a marketing irányt használja, mert ezzel hat a legkönnyebben a vevőre. Aki abban a hitben vesz autót, hogy ezzel nem lesz semmi gond soha, mert a gyártó azt mondta csak simán hülye, ha pedig gondot jelent a szervizelése egy ponton túl, akkor egyáltalán nem mérte fel jól az anyagi lehetőségeit.

    Az egésznek a másik oldala a lehasznált prémium. Ma a legolcsóbb új autó árának feléért kapsz S8-at. Jó vételnek tűnik? Igen annak, de nem úgy ahogy az egyszeri felvágós szeretné annak látni. Egy 1 milláért megvásárolt autó azonnali 1 milliós költést igényel és még 1-1.5 milliós tartalékot a következő két évre. Íme rögtön három és félben lesz a csoda jó vételed, de az úgy már autó. Na az esetek 99%-ban nemhogy az alap állag javítását nem végzik el, hanem semmit. Persze az autó elpusztul és folyamatosan csak a hibaüzenetekkel telifosott műszerfalat fogja látni a tulaj, meg a 20 szétesett szilentet hallani, meg a nem működő ablakemelő miatt nyígni. Ebből a 99%-ból kiindulva bármilyen következtetést levonni az autóval kapcsolatban lehetetlen és fölösleges is. Persze tudom, hogy a 20 éves s8 szélsőség, de általánosan igaz majdnem minden 5 évnél idősebb autóra.

    A nagybátyám vett egy 525D E60-at, úgy tűnik, hogy tönkremegy benne a DPF. Na mi a paraszt magyar első gondolata? Üssük ki belőle… Pedig több órában részleteztem neki, hogy egy CR, DPF, AT autóban minimum 1 milla azonnali bizonytalanság van, de ő szerette volna elhinni, hogy 3.5m-ért új kocsit kap.

  • hova

    Nyomasztó technikai fölény, legerősebb motor a kategóriában, legkiválóbb autó, tökéletes formatervezés-győzelem!! Nem is értem miért nem vw autóm van………………Talán majd a következő életemben, eddig hajtom a megszokott és csodák-csodája tökéletes huszonéves autóm. Lehet, hogy mégis jól döntöttem!!

  • Vorserie

    Iceman!

    “Aki abban a hitben vesz autót, hogy ezzel nem lesz semmi gond soha, mert a gyártó azt mondta csak simán hülye, ha pedig gondot jelent a szervizelése egy ponton túl, akkor egyáltalán nem mérte fel jól az anyagi lehet?ségeit. ”

    Elég sok ilyen hülye szaladgál ma a világban nem gondolod?!

    Másrészt nem tartom épp reálisnak ha egy átlag autóban 4-5-600.e HUF-os hibajelenség merül fel az első egy néhány évben és vagy 100e km alatt.
    És ma elég sok ilyen autó szaladgál.

    “Na mi a paraszt magyar els? gondolata? Üssük ki bel?le..”

    Tudod ez elég erős!
    Nagyon sok felesleges vacak van egy mai autóban ami csaka zért kell,hogy az EU ilyen olyan normáinak megfelelően lehessen legyártani és az autógyárnak ne kelljen büntetést fizetni.
    Másrészt én örülök ,hogy a paraszt magyaroknak legalább van sütni valójuk és nem agyhalottként rohannak az első márkaszervízbe 650 ezerért biztosítékot meg izzót cserélni.

    Ha láttad a Toyota Camry Hybrid cikket akkor tudod hogy máshol sem csak a márkaszervízbe járnak 2 millióért akksit cserélni.
    Annak akinek van esze.

  • Iceman.

    Vorserie: De egyébként úgy gondolom, hogy rendkívül sok hülye van. Egészen pontosan rendkívül sok olyan, aki képtelen felmérni egy kisebb lakás árának befektetése után felmerülő költségeket.

    Az első néhány évben kit zavar ha felmerül? Már általában 200k km-ig van általános garancia, ami 2+x évig kiterjeszthető, ha akarod. Ha nem, akkor fel kell szépen vállalni a kockázatát ennek is.

    Szerintem nem erős egyébként. A vásárláskor tisztában volt vele, hogy DPF van a kocsiban ismerte a kockázatát és mégis teljesen elfogadhatatlan megoldást szeretne választani, ugyanez a katalizátor is. Ugyanúgy 100k huf egy 4 kilót érő autóban, mint egy 6 milliósban. Szerintem ez túlmegy az ésszerű ktgs. csökkentés határán, inkább arról van szó, hogy az átlag teljesen fogalmatlan egy autó üzemeltetésével kapcsolatban.

    Mi lesz a következő? Tönkremegy a légzsákvezérlő és kivesszük a műszerfalból a visszajelzőt? Ez nem a Camry-s kreativitása, hanem agyatlanság. A Camrynál csupán a gyári állapotra történő visszaállítás történt meg, nem gyári technológiával, ezek meg fent gányolások. Értem, amit írsz a márkaszervizbe rohangálásról, de nem ugyanarról beszélünk.

    “Nagyon sok felesleges vacak van egy mai autóban ami csaka zért kell,hogy…” – Ha nem lennének szabályok, akkor ma még mindig karburátoros/adagolós motorokkal futna mindenki, mert az az olcsó. Túl sok felesleges dolgot nem tudnák mondani egyébként pl. az említett DPF-re érzékeny vagyok, mert rühellem a koromgyárakat.

  • Iceman.

    ‘tudnák’->’tudnék’ természetesen

  • Vorserie

    “Az els? néhány évben kit zavar ha felmerül? Már általában 200k km-ig van általános garancia, ami 2+x évig kiterjeszthet?, ”

    Azt akinek családdal,kutyával csomagokkal bök le mondjuk Bulgária kellős közepén a szép új Passat.(Megtörtént)
    Azt akinek a német autópályán a 87.756. kilométer után elszakad a vezérműszíj amit a gyártó szerint 90.000km-nél kellett volna cserélni. (Megtörtént,mondjuk ez C Vectrával).

    Attól,hogy garancia van rá még nem vagyok kimentve.

  • Iceman.

    Vorserie: Tudok ilyet mondani én is. Ezért van az assistance, nekem még régen garancián túli autómon is van, nem költség egy dubrovnik-budakalász trailerhez képest.

  • Vérmacy

    Az assitance nem vígsztal, csupán könnyíthet a bajban.
    A gond, ha 180-al jön szembe egy karácsonyfaműszerfalas, 9-ik tulajos “német vas”, ami már nem marad az úton és elsodora családommal együtt. Ez nem érdekli sem a törvényhozókat, sem az autógyártókat. Műszaki vizsgán is csak azt nézik, hogy van-e hibavisszejlző lámpa, azt nem, hogy ki van-e szedve az izzó. A vetített műszerfalal ezt nehezebb lesz kijátszani, azaz csupán többet kell csengetni a sufniműhelyben, hogy kiprogramozzák a szoftverből.
    A lényeg, ha a vas nem képes a “teszt” elvégzésére, akkor nem engedném forgalomba, legyen akármilyen “DirectX” vezérlő is benne… Ez a Mi és gyerekeink érdeke is!

  • Vérmacy

    Nem szereted a kormosat, akkor ne kacsintgass a német autóipar felé. Nem láttam még dízel germán vasat (újat se), amelyik ne pukkantana fekete pamacsot. Az Euro 5-6 is csak bizonyos fordulatszámtartományban, terhelés mellett van mérve.
    A DPF-et meg van, aki a szalonautóból is kiszedi, mivel ilyenkor nincs “utánégetés”, visszafolytás és “feleslegesen eltömődő alkatrész”. Mindemellett ez pár plusz lóerőt is jelent és azért dögöljön meg pár fa, madár, hal főleg itthon… (bár ezt németeknél tapasztalható).
    Még EGR szeleppel trükköznek páran. Ezek viszont NEM biztonsági, csupán környezetvédelmi és tartóssági tényezők.

  • Vorserie

    Ice!

    Járt hozzá assistant!
    Pont leszarom egy családi nyaralás vagy egy gyorsnak ígérkező üzleti út esetén!
    Nem a pénz a lényeg.
    Hanem, hogy kicsengetsz egy bizonyos összeget egy megbízhatónak mondott autóért ami az első pár ezer kilométeren ott rohad veled együtt a bús francba.
    Az a szar!

  • Vorserie

    Ja!

    Nem mellesleg 4 hétig nem volt Passat helyette Polo,6 hétig Vectra helyette G Astra!
    Szuper!

    Végülis ezért csengetek ki 8-9 millát.

  • Iceman.

    Vérmacy – 2015.03.03 15:38:

    Az assistance adott esetben több száz ezer forintot spórol neked és ugyan bosszantó, hogy a kocsi lerohadt, de legalább nem a halál faxa 2-ben kell hirtelen előteremtened beláthatatlan összeget.

    “A gond, ha 180-al jön szembe egy karácsonyfam?szerfalas, 9-ik tulajos “német vas”, ami már nem marad az úton és elsodora családommal együtt.” -Ennek semmi köze sincs a német vashoz, se semmilyen vashoz. Ennek legfeljebb az autó műszaki alkalmasságához és az azt vizsgáló szervhez van köze, ami még véletlenül sem az autógyár.

    “Ez nem érdekli sem a törvényhozókat, sem az autógyártókat.” -Az autógyár berakta azt a lámpát és az autó ki is jelzi a hibajelzést. Nem elvárható, hogy mindenféle trükkre felkészüljenek, hogy ezt megakadályozzák. A közlekedési hatóság meg 20 évvel van elmaradva attól, hogy az ilyen trükköket felderítse. Amíg az autóm szó nélkül átment a műszaki vizsgán úgy, hogy jobb elöl a pótkerék volt felszerelve (egy collal kisebb, 30mm-rel keskenyebb mint a fent lévő szett), addig nincs miről beszélni…

    “A lényeg, ha a vas nem képes a “teszt” elvégzésére, akkor nem engedném forgalomba, legyen akármilyen “DirectX” vezérl? is benne…” -Milyen vas? És milyen tesztet? Már régen nem elválaszthatóak a vezetéstámogató rendszerek a vastól. Idegen pl. ugyan, de az F16-os vadászgéppel kezdve (1976!!!) már már általános az instabil aerodinamikai kialakítású repülőgép. Ez repülni sem képes az irányítórendszer korrekciói nélkül. Baromság? Nem a legnagyobb fejlesztés ever ebben a műfajban.

    A 9. tulajdonosnál már semmi nem garantálja egyébként, hogy a ‘vas’ az a ‘vas’, amit a gyár annó elképzelt.

  • Iceman.

    Vérmacy – 2015.03.03 15:45:

    “Nem szereted a kormosat, akkor ne kacsintgass a német autóipar felé.” -Egy DPF-rel felszerelt autó semennyi látható kormot nem köp ki magából. Majd lefotózom apám dízel a8-ának a kipufogóját meg az én benzinesemnek. Meg fogsz lepődni az egyik teljesen fémtiszta a másik meg egy merő korom. Na melyik melyik?

    ” Az Euro 5-6 is csak bizonyos fordulatszámtartományban, terhelés mellett van mérve.” -A DPF-hez azon túl, hogy az euro 5-öt már nehéz lenne nélküle teljesíteni semmi köze a fordulatszámhoz-terheléshez.

    “A DPF-et meg van, aki a szalonautóból is kiszedi, mivel ilyenkor nincs “utánégetés” ” -A kezét is levágnám, de az biztos, hogy a következő műszakin kivonnám a picsába a forgalomból azt a szemetet.

    A DFP egy szűrő, aminek a működése során merül fel pár közvetlenül nem előnyös tulajdonság ilyen a sligthly magasabb fogyasztás pl. Ez van, le kell nyelni. Az EGR szelep működését meg a legtöbb ledugózós zseni nem is ismeri.

    ” Ezek viszont NEM biztonsági, csupán környezetvédelmi és tartóssági tényez?k.” -Így is lehet nézni, meg úgy is, hogy a szabály az szabály még akkor is, ha az egyszeri majom nem ért vele egyet.

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.03.03 15:51:

    Nyilván kínos egy ilyen, de előfordul.

  • Iceman.

    Egyébként mi a lófüttyöt csináltak a Passattal 4 hétig?

  • Vorserie

    Az egész üzemanyag befecskendező rendszert cserélték.(CR)

  • Vorserie

    “az szabály még akkor is, ha az egyszeri majom nem ért vele egyet.”

    Mert az nem majom amelyik hozza a szabályt?
    Mivel tud többet mint te vagy én?:)
    Az is szabály hogy 30km/h-ra fékezz minden vasúti átjárónál!
    Megteszed mindig?
    Az is szabály hogy csak a gyári méretű gumikat teheted a kocsira.
    Az is szab

  • Vorserie

    Az is szabály,hogy csak a gyári üzemanyagot tankolhatod!
    Ha mindenki betartotta volba a szabályokat ma nem lenne összkerékhajtású személyautó.
    Ma nem lenne Quattro.

  • Vorserie

    Aki mindig betartja a szabályokat az vagy nem tud/akar vagy nem mer gondolkodni’

  • Vérmacy

    :o)
    Viccesek a hozzászólások. Mi is a szabály az egytengelyen egyforma abroncsokról?-)
    Pont ez a lényeg! z F16-os nem polgári felhasználásra készült és nem egy 80 órás tanfolyamot kell elvégezni, míg akár csak a gép közelébe is engednek vkit. Ellenben a B-s jogsi. Írástudatlnok is tömegével kapják, meg nem tudják/érdeklik a lámpácskák! Iszonyatos problém a lent említett Macan! Divattosz és nem marad meg az úton! Vazze, ehhez hozzájön a pénzért vett jogosítvány meg a másfél tonna szorozva sebesség és máris egy gyilkológép jön velem szembe az úton. Én jól vezetek? Ki tudja, majd az ÉLET megmondja. A jól meg előrelátóan két különböző dolog, de a nagy számok törvénye alapján nem lehet mindenre felkészülni ezért kell a “vas” az ember alá/köré, hogy megóvja. Nem azért vettem 1,6 tonnás autót, mert feltéltenül az ekllett, de a családomnak csak ebben van esélye túlélni adott helyzetben, bármennyire is vágyom egy 4×4-es Prismára.
    Füstpamacs, S8, Focus… Így van. Amit Én látok, azok vadiúj céges autók kormolnak (német autók) meg a Fiat dízel, amiből közel 10 évesen sem jön ki fekete pamacs. CR vagy nem, nem számít. Tudom, miért van DPF meg EGR a kocsiban, azonban ha ezeket kikötöd, átvered akkor máris max. Euro 2-öd van, de ez kit érdekel, amíg a kettesFOSvágenGolFOS még a jövő hetet is beteríti korommal és nyersz 5-15% teljesítményt. De nem is ez a lényeg, hanem a futómű és a súly!
    Rossz futómű, nagy súllyal az bizony gyilkológép! Rossz futómű, nagy súllyal, tele elektronikával 10-20 év múlva lesz gyilkológép! Jó futómű és karbantartás elhanyagolása szintén lehet gyilkológép, de…
    Az elektronika elromlik, beázik, felülírják. A futóművet átalakítani viszont eléggé bonyolult.

  • Vérmacy

    A 30-as szabáyl vasúti átjáróknál még létezik? Nem törölték azt el?

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.03.03 // 19:13:

    Értem én, hogy nem volt alkatrész, de még soha nem találkoztam olyannal, amit a puhu vagy a mozaik ne tudott volna beszerezni 3 nap alatt. Kivenni a befecskendezőket és kicserélni a nagynyomású pumpát meg worst case 1 munkanap. Egy hónappal viszont valóban bosszantó ez az egész nem is értem!

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.03.03 // 19:22:

    Azért a legtöbb -a beszélgetésben korábban érintett- szabályozás jól előkészített és annyival tudnak az alkotói többet nálad vagy nálam, hogy a szempontrendszerük nem egyelemű, hanem kiterjed és akkor is képesek kompromisszumot hozni, ha a végfelhasználót ez közvetlenül károsan érinti -ilyen döntést az egyszeri végfelhasználó soha nem hozna meg a saját érdekeinek védelme miatt-, de mondjuk tesz egy lépést azért, hogy az unokáid esélye kisebb legyen a tüdőrákra. Ezt a szemléletet az egyén nem képes alkalmazni, mert mindig erősebb lesz a ‘csepp vagyok a tengerben’ típusú hozzáállás.

    Ahol én lakom, ott gyalázatos a vízmű szolgáltatása -kicsi kapacitású a kút és egyébként is havonta lerohad a szivattyú- és nyaranta általános az öntözési tilalom, hogy a normál fogyasztást fedezni tudják. Mit csinál mind a két szomszédom? Éjszaka locsol…

    Lehet, hogy a szabályok egy része nem átgondolt vagy nem tűnik átgondoltnak, de még mindig sokkal jobb, hogy vannak és nincs totális, millió egyéni érdek vezette anarchia.

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.03.03 // 19:30:

    Persze, hogy szabály, vagy méginkább: előírás. Te talán benzint tankolsz a dízel kocsidba? Az a motor tud működni egy specifikációnak megfelelő üzemanyaggal, azon túl a gyártó nem vállal a hibákra felelősséget, de miért is tenné?

    A quattros példát nem értem, személyautókban soha semmi nem tiltotta a használatát, legfeljebb volt egy bigott elképzelés arról, hogy a személyautó csak kétkerék meghajtású lehet…

  • Vorserie

    A quattros példát?! :)
    Dehogynem érted!

    “legfeljebb volt egy bigott elképzelés arról, hogy a személyautó csak kétkerék meghajtású lehet… ”

    Ahogy szabályok nagy része is egy bigott elképzelés reciprokának a visszaszorítására készül.

    Egész más ha egy dízelmotorba benzint töltesz mivel tudod,hogy csak azzal megy ami rá van írva!
    Ez nem szabály!
    A szabály az ha például a laktanyában minden péntek és kedd este locsolni kell,akkor is ha esik az eső.

    Például ha arábiában valakit megcsal a felesége akkor nyiltan kivégzi mert ez a szabály! :D
    Akkor ez jó?!

    Akik a szabályokat alkotják azok a saját szempontrendszerüket követik a saját érdekeiket szem előtt tartva!

    Lásd Orbán kormány.

    Arra alapoznak,hogy elhiszed azt,hogy többet és jobban tudnak nálad és a szabályokat érted vagy az unokádért hozzák pedig javarészt csak magukért előrelátóan és hosszútávra.
    Ez egy sima sakk játszma,ahol nem szabad hagyni hogy mattot kapjon a többség a nép.

  • Vorserie

    De nagyon elkanyarodtunk már a tárgytól! :)

    A Passat a tököm tudja miért rohadt 4 hétig a szervizben?!
    Kérdeztem,hívogattam,megnéztem semmi.Annyira nem volt időm,hogy még a nyakukra is járjak állandóan.

    De pl a maszek szerelőm a 8 éves családi kombinkba szintén négy hétig cserélt komplett kuplungot.
    Azt hittem hülyét kapok már.
    Mondtam,hogy ez volt az utolsó ,hogy hozzá mentem.

  • Iceman.

    Vérmacy – 2015.03.04 // 10:38:

    “Iszonyatos problém a lent említett Macan!” -A Macan futóműve mechanikusan a kategória legjobbja. A Macan a teljes elektromos arzenállal, sőt amiatt produkált furcsa jávorszarvas tesztet. Ennek az oka az, hogy az esp-je megakadályozza a borulást az ívkülső első kerék tapadásának csökkentésével (blokkolás). Lehet persze vitatkozni azon, hogy melyik a jobb megoldás…

    “Divattosz és nem marad meg az úton!” -Tévedés, az említett Macan a kategóriájában sokkal jobban megmarad az úton, mint bármelyik másik. És az autó soha nem gyilkológép. A gyilkológép a sofőr az autótól függetlenül.

    “Amit Én látok, azok vadiúj céges autók kormolnak (német autók)” -Ez a mondat elárult nagyjából mindent rólad, és egyúttal ez az utolsó hozzászólásom ebben a témában feléd, mert abszolút felesleges bármilyen ‘fannal’ vagy ‘antival’ vitatkozni. Egy DPF-es autó nem kormol. Mivel ma már szinte mindegyik új autó DPF-es, ezért se a japó se az olasz se a német nem kormol, kivéve, ha a leleményes tulajdonos kikaparja belőle, az említett 10% teljesítményért, vagy másért. Ez meg nem számít, mert nem az autó gyári állapota. Miről is beszélünk?

    “Tudom, miért van DPF meg EGR a kocsiban, azonban ha ezeket kikötöd, átvered akkor máris max. Euro 2-öd van, de ez kit érdekel, amíg a kettesFOSvágenGolFOS még a jövő hetet is beteríti korommal és nyersz 5-15% teljesítményt.” -Ja pont erről a hozzáállásról beszéltem kicsit korábban. Kit érdekel, ha egy 1984-es td golf kormol? Jézusom ez komoly?

    “De nem is ez a lényeg, hanem a futómű és a súly!” -Az egyre újabb autóknak egyre kifinomultabb futóművük van mechanikailag is, annak ellenére, hogy emellett 10 elektronikus segéd is figyel rád. A súllyal meg nem nyersz semmit, csak azt, hogy nagyobb energiát kell elnyeljen a kocsi egy ütközéskor. Ma amikor egy Q7 300kg-mal könnyebb mint az előző, emellett merevebb és biztonságosabb egy kicsit, finoman szólva is butácska ez az érvelés.

    “A futóművet átalakítani viszont eléggé bonyolult.” -Lófaxt. A futóművet leamortizálni úgy, hogy minden irányban lóg 3 centit csak igénytelenség. A 20 éves autók többsége igénytelen állapotban van a nevetséges értékük miatt, össze vissza lengőkarok, szakadt, de bezsírozott szilentek (hogy ne nyikorogjon) megroppant segédváz kiegyengetése, szar gumik, utángyártott és egyébként is összeégett fékek. Ez vár egy ilyenre elhanyagolt használat mellett. A legkisebb baja az lesz, hogy az esp nem működik benne…

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.03.04 12:28: Én alapvetően egyet értek veled. Sok olyan szabály van, ami nem logikus, ami nem egyértelmű, amit egyszerű sarcként él meg az átlagember.

    Vannak köztük szélsőségesek is, néz meg szingapúrt. Tilos a rágózás (nem tudom, hogy csak a metróban vagy minden közterületen), micsoda baromság, de azért találták ki, mert a high-tech önvezető metrójuk nem tud mit kezdeni az ajtóba ékelődött kiköpött rágóval. Túlszabályzottnak tűnik? Igen. Indokolható? Szerintem igen.

    Visszakanyarodva az eredeti példához a katalizátorhoz meg a DPF-hez. Itt az a dühítő, hogy olyan alkatrészeket nyilvánít az átlagember meg az egységsugarú szerelő szükségtelennek, amelyeknek fontos szerepe van az autó emissziójában. Persze van akinek ez semmit sem számít, engem rettenetesen zavar. És persze a legnagyobb gond, hogy nincs fék, mert a műszakin akármit át lehet rugdosni, mobil emissziómérés meg nincs is.

    Az Orbán kormány meg rossz példa. Egy normális országban mindig érvényesülnie kell a fékek és ellensúlyok elvének, még, ha nem is az eredeti koncepciónak. Itt ilyenről szó sincs és csak hab ezen a kurva tortán, hogy egy arrogáns, dilettáns ökörhugyozás ennek a bagázsnak a 80%-ka. (lásd napelem és környezetvédelmi termékdíj példát mint egyet az ezerből)

    Témát váltva: Jó szerelőt találni igazi kihívás. Én egyrészről azért szeretem a márkaszervízeket, mert pikk-pakk beszerzik és beszerelik az alkatrészeket. Komolyan mondom soha nem volt olyan alkatrész, legyen az akár a legegzotikusabb hülye patent a szívócső aljára, amit ne tudtak volna beszerezi három nap alatt. Egyszerűen döbbenetes, hogy mi a szart csináltak vele 4 hétig. Ez akárhonnan nézve legfeljebb 5 munkanap.

    A maszek szerelő meg más kérdés, ott teljesen általános, három heti munka előre betárazása az udvarba és az adhoc munkavégzés.

    Keresztmotoros kocsin egy kuplungcsere legyen mondjuk 2 embernek 4 órája, 1-nek meg egy egész napja, de nem több hosszmotorosnál meg ennek a duplája, de a 8 nap ott is meredek.

    Nekem az automataváltó javítás bruttó 1 hét volt. Ebből nettó 4 óra valódi munkavégzés, mert azt végignéztem.

  • Vérmacy

    :o)
    Igaz, az Én hibám. Én állok szóba akárkivel…
    A kifinomult meg kispórolt között óriási a különbség! Az első pl. egy 500L-ben van, míg a második az új kú-széria. Mindkettő “nálunk készül”…

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.