i20: nem hisz a szerelemben

Teszt: Hyundai i20 1.25

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.02.24. 15.00

Amikor többet ér néhány jó dolog a tüzes vágynál.

Röviden – Hyundai i20

Mi ez?

A Hyundai új kisautója, Polók, Corsák, 208-asok ellenfele

Mit tud? Mérete, kifinomultsága, minősége nagyobb autókat idéz
Mibe kerül? 3,5 milliótól indul az ára a gyengébbik benzinessel
Kinek jó?  Akit nem zavar, hogy érzelmek helyett az észérvek fogják meg egy autóban

Nem jut eszembe. Az első generációs i20 talán legnagyobb gyengesége az volt, hogy nem volt elég ismert ahhoz, hogy eszünkbe jutott volna a neve, amikor egy kiskategóriás autóban gondolkoztunk. A gyártási évek vége felé is növekedni képes eladási számok viszont több dologra is engednek következtetni: nem lehet rossz autó, és ismertsége is növekszik szépen lassan. Vajon mi lesz az új i20-assal, amelyik minden szempontból jobb autó elődjénél?

Külső

Az új Hyundai i20 szép, igényes, formás. Gyengeségei között ennek ellenére is a külsőre emlékszem majd, ami leginkább visszafoghatja a tömeges elterjedéstől. Hogy miért? Mert az nem ébreszt igazi érzelmeket, nincs meg az a plusz rajta, amibe könnyű volna beleszeretni. Ennek persze semmi köze az autó valódi tudásához, de ha a vásárlók nagyobbik része szerelemből választ, akkor ez biztosan hátrányt jelent majd az i20-asnak. Továbbra is. És most hiába példálóznánk hasonlóan szürke kinézettel rendelkező márkákkal  – teljesen más, ha valamit generációk óta szeretnek az emberek.

A felnőttes méretű, 4035 milliméteres hosszúra gyártott karosszériát egyébként kifejezetten kellemes részletek gazdagítják, a fényszórók modernek, sportosak, de szinte minden egyéb részlet magas szintű odafigyelésről árulkodik. Talán túlságosan komoly is egy kisautóhoz képest, talán éppen emiatt olyan könnyű kompaktnak nézni. Ám ez legyen a legnagyobb baja. 

Igényes, könnyen átlátható, logikusan kezelhető a belső. Az ilyet szeretjük!


Belső, csomagtér

Nem csak kívülről hat nagyobbnak az i20 valós méreteinél, az utastérben is pont ez az érzés fogott el bennünket. Magasabb kategória hangulatát idézi a kis Hyundai: a minőségérzet kellemes, több a puha műanyag az átlagosnál. Látványos dizájnmegoldásokkal viszont itt sem találkozunk, cserébe minden ott van, és pont úgy működik, ahol a legtöbben keresnénk és ahogy használnánk azt. Egy méretes kijelző (opciós) hiányzik csak nagyon középkonzolról, enélkül kicsit ódivatú az összkép. A rádió, a fűtés, a kormányon elhelyezett gombok viszont abszolút logikusan működnek, könnyen kezelhetők, tényleg nehéz ennél ergonomikusabb belsőt találni – bármelyik prémiumgyártó termékében megállná a helyét.

A két első ülés mögött a hátsó sorban sem kell szorongani, használható a lábtér, a fejtérről nem is beszélve 190 centivel is simán elférni. Nagy öröm, hogy a csomagtartóról sem kell lemondanunk, a 326-1042 literes térben több csomag fér el az átlagosnál.

Meglepően csendes az 1.25-ös, és nem is gyenge igazán


Menet közben: városban, országúton

Adatlap

Hyundai i20 1.25

i20: nem hisz a szerelemben 1
Motor 1248 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 84 LE
Nyomaték 121 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,1 sec
Végsebesség 170 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,7 l / 100 km

Hátrányos helyzetűnek mondanánk az i20-ast a motorpalettát kiterítve. Tesztautónkat a három benzinesből a középső hajtotta – az 1,25 literes benzinmotorból az erősebb, 84 lóerős. Turbós motor egyelőre nincs, leszámítva természetesen a dízelt. Mégis tökéletes az összhang a motor és az i20 egyéb részei között. Ilyen finoman és csendesen járó benzinmotor alig akad másik, alapjáraton egyetlen rezdülés sem érezhető – pont olyan csendes, mintha csak leállította volna a start-stop rendszer.

A szívómotoré azért nem vetekedhet egy turbós nyomatékával, mégis kellően erősnek tűnik az 1,25-ös – mindjárt az indulásnál, nincs az az érzésünk, mint a hasonló hengerűrtartalmú motoroknál. Nem kell őrülten taposni neki, ha haladni szeretnénk. 

Városban közepes fordulat mellett is könnyedén felvehető a forgalom ritmusa, és valahogy nem is jut eszünkbe száguldozni vele. Ügyesen eltereli a gondolatot erről az i20, de jobb is, mert a 13,1 másodperces 0-100-as érték nem is volna alkalmas rá. Cserébe a nagyon jól szigetelt utastér és a kellemesen, kompakt méretre jellemző komfortos futóműben lelhetjük örömünket. Már-már unalmasan jó volna az i20, bár autópályára tévedve azért jól érzékelhetően nő a szélzaj, és itt szívesen kapcsolnánk egy fokozattal feljebb  – de az 1,4-essel szemben ehhez a motorhoz csak ötfokozatú kézi váltó jár.

Négy méter fölé nőtt a hossza, tágasabb is lett

A futómű 100 km/óra felett haladva is jól tart, kellemesen rugózik, a hosszant úthullámokon pedig ugyanolyan könnyedén átgördül, mint városban a keresztirányú gyűrődéséken, vagy a csúnyán kiálló villamossíneken. A kormányról vezérelhető tempomat használata szintén pofonegyszerű, akárcsak a  rádió vezérlése, vagy a Bluetooth-on keresztül kapcsolódott mobiltelefon használata.

Komoly, kategóriát megszégyenítő elektronikák viszont nem színesítik az i20 egyéniségét, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzésen kívül sajnos csak magunkra számíthatunk, városban és azon kívül egyaránt. Fogyasztási adataiban nincs akkora átverés, mint a turbós motoroknál. A rövid, belvárosi szakaszokra mért 8 liter körüli fogyasztás abszolút reális (gyári adat: 7 l/100 km), de ezt a külső kerületekből járva sikerülhet alulmúlni is.

A 3 899 000 forintos Hyundai i20 és konkurensei Listaárak
Peugeot 1.2 Puretech Active (82 LE) 3 692 000 Ft
Toyota Yaris 1.33L Dual VVT-i Live Plus (99 LE) 3 695 000 Ft
VW Polo 1.2 TSI Comfortline (90 LE) 3 999 460 Ft

Összegzés: kinek, mennyiért

Meglepően kiforrott darabnak tűnik az új i20-as, leginkább egy jól összeérett kompakt autóhoz tudnánk hasonlítani az élményt – amely a vezetői asszisztensek hiánya miatt hamarosan frissítésre szorulna. Persze a kiskategóriában mindezek kevésbé zavaróak.

Rugózása, hangszigetelése, helykínálata viszont mind meghaladja a kategória átlagát, kezelhetősége példaértékű. Pillanatok alatt megszokható, az a fajta, amely inkább megbízhatóságával hódít, mintsem szellemes, vagy kreatív oldalával. Aki ezt többre tartja, mint a szerelmet, annak jó szívvel ajánlható a Hyundai, mert egyszerűen semmi bosszantó nincs benne.  Igazából egy jól kiforrott német márkára emlékeztet ezzel – hogy a Hyundainak mire lesz elég, az kiderül. A viszonylag magas alapár az ötéves garancia ellenére viszont nem olyan, amire könnyen felkapja a fejét márkák közt eltévedt vásárló.

Mellette – Ellene
  • Csendes, finoman járó benzinmotor
  • Jó hangszigetelés
  • Tágas, letisztult utastér
  • Egyszerű kezelhetőség
  • Jó rugózás
  • Nincs turbós benzines
  • Kevés modern asszisztens
  • Magas alapár
  • Kevésbé vágykeltő forma


Szavazás

Hyundai i20 1.25 2015

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • DTF

    Sztem meg nem hátrány h nem turbós a motor, sőt!
    Kár h szinte mindenütt jön már a turbó, már csak a dél-kóreai gyártók, és a japánok tartják magukat.
    Ha kisautót vennék, akkor tuti ez vagy a rio lenne a legjobb választás (meg a mazda 2-es :))

  • pqowieurzt

    már a koreaiak sem tartják magukat:
    http://www.kia.com/hu/hirek_es_informaciok/sajtokozlemenyek/hir_2013_03_07_6/

    kicsit túl van ez árazva az az érzésem, az elődöt pár éve 2.5M-ért vágták az emberhez, annyiért tényleg ajándék volt, viszonlyag jó felszereltséggel, tűrhető motorral.

    3.5 körül azért már van miből válogatni, pl az említett mazda2, sőt már ceed is van ilyen-olyan akciókkal.

  • v_johny

    Hát ez a szín… Meg arról az érdekes fekete betétről is lemondhatott volna a tervező… Azonban az hatalmas pozitív pont nálam (is), hogy nem turbós a kis benzines, sőt használhatónak tűnik (cikkre támaszkodva) és a fogyasztása is rendben (bár a mostani 1.6 kombim jár el ennyivel sok városi használat mellett). Összességében engem egyelőre meggyőzött ez a kocsi, van keresnivalója a piacokon, csak az az árképzés… Meglátjuk néhány év múlva.

  • Vortep 13

    Egyes elkényeztetett firkászok azt írták,hogy még a 100lovas motorral is gyenge az autó.Itt meg azt olvasni,hogy a 85 lovassal sem érezhetően gyenge.Na ennyit a realitásokról.

  • hova

    Nem szabad megvenni ilyen áron,valóban ár/érték arányban sokkal jobbak vásárolhatók.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.