Villámgyors kombi a családnak: Leon ST Cupra

Vezettük: SEAT Leon ST Cupra

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 06.00

Micsurin mind a tíz ujját megnyalná: keresztezzünk 280 lovas sportkocsit tágas, kényelmes kombival. Szép, és nem reménytelen feladat.

Röviden – SEAT Leon ST Cupra

Mi ez?

Igen sportos, tágas családi kombi 
Mit tud? Öt emberrel és csomagokkal állat módjára száguldani
Mibe kerül? Idehaza az év második felétől lesz kapható, az ára is akkor derül majd ki 
Kinek jó?  Annak, akinek a kapuzárási pánik idején még hordozni való gyermekei is vannak

Nem tudom eldönteni, hogy menő, vagy inkább kínos ez a narancs. Tényleg így van.

Szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt vezettük először a mezei SEAT Leon Cupra változatát, míg idén februárra az ötajtós Leonnál 27 centiméterrel hosszabb és 45 kilogrammal nehezebb kombiból készült el a Cupra kivitel. Na de kinek kellhet egy állat módjára száguldó – 6 másodperc alatt éri el a 100-as tempót – hatalmas, kényelmes családi kombi, akár 1470 literes csomagtérrel? 

Külső

Az alapváltozatnál nem vitték túlzásba, hogy atlétává szteroidozzák a Leon ST testét, különleges képességeiről mindössze a finoman módosított lökhárítók mellett pár szerény zászló embléma árulkodik. Az élesre vasalt vonalak, törések, szigorú vágások így is egész izgalmassá teszik a kasztnit, a lámpa – benne a LED-es nappalifény rajzával – és a külső visszapillantó duója pedig még úgy is telitalálat, hogy a funkciót mintha feláldozták volna a szépség oltárán. Ugyanis a két külső tükör elég kicsi, nem túl sokat látni bennük vezetés közben. Aki valami látványosabbra vágyik, az színes kiegészítőkkel, illetve extra karosszériaelemekkel dobhatja fel a kocsi megjelenését. Megkockáztatom, hogy jelenleg a Leon ST Cupra a legdögösebb testű jószág a sportos kombik között, legfeljebb majd a hozzászólásokban megcáfolnak, akik másként látják.

Nem tudom eldönteni, hogy menő, vagy inkább kínos ez a narancs. Tényleg így van.

Belső

A külsőhöz hasonlóan a belsőben sem adagolták túl a sportos hangulatot. Ugyan akad pár finom utalás, de mégiscsak egy kényelmes, hétköznapi autóban ülünk, hiába fekete a tetőkárpit, hiába van 300-ig számozva a kilométeróra skálája, vagy indulnak 6-órától a mutatók. Ülései hosszabb távon is kényelmesek, van oldaltartásuk, és a vastag, jó fogású kormány is feltűnés nélkül elmenne bármely más hétköznapibb autóban ugyanúgy, mint itt. 
SEAT Leon ST Cupra egy percben:
Az utastérben többfelé látható – küszöbön, kormányon, váltón, műszerfalon – zászló-motívum egy kapcsolón is feltűnik, amelyet megnyomva különféle, előre definiált menetprogram között lehet váltogatni. A kapcsoló állása a kormányzásra, motorra, első differenciálzárra, és még a légkondira is hatással van. Értelemszerűen Cupra állásban van legélvezetesebb formában minden állítható dolog.
Elöl hátul nagyvonalú helykínálattal, és hatalmas csomagtartóval – alapból 587, míg lehajtott támlákkal 1470 literes – teszi magát alkalmassá a hétköznapi munkára is. Gombjai, kapcsolói, illetve azok elrendezése pedig a VW által kijelölt utat követik, ugyanazokból az elemekből állnak, mint a Volkswagen család többi márkájánál. Így a minőség is könnyedén hozza a Golfban megszokott szintet.

A sportosság kimerül a 300-ig feliratozott sebességmérőn és a 6-órától induló mutatókon

Motorválaszték, teljesítmény:
Motor: 2,0 265 LE TSI 2,0 TSI 265 LE DSG 2,0 280 LE TSI 2,0 TSI 280 LE DSG
Teljesítmény: 265 LE 265 LE 280 LE 280 LE
Nyomaték: 350 Nm 1700-5300 350 Nm 1700-5300 350 Nm 1700-5300 350 Nm 1700-5300
Gyorsulás: 6,2 sec 6,1 sec 6,1 sec 6,0 sec
Fogyasztás: 6,7 l 6,6 l 6,7 l 6,6 l
Ahogy a táblázatból kiderül, csak kétliteres, turbós benzinmotorral kapható az autó, de rögtön kétféle teljesítménnyel. Igaz, nem nagy a különbség, illetve a forgatónyomaték mindkét típusnál ugyanannyi, 350 Nm. Alapból hatfokozatú kéziváltó jár hozzá, de kapható szintén hatfokozatú DSG-vel is. Utóbbi hosszú utazások alkalmával is kényelmes, és ha versenypályán kell bohóckodni, akkor is lehet rá számítani. Sosem éreztem, hogy én okosabban, gyorsabban tudnám kapcsolgatni a fokozatokat, de nem vagyunk egyformák, van aki él-hal a manuális váltóért.

LED-es fényszóró, szögletes szemek és fülek

Hogy megy?

Már a papíron 6 másodperces gyorsulás is jó előjel, és ha abba is belegondolunk mennyi versenypályára felesleges dolog van egy kombi családi autóban, még szebbnek látszik ez az adat. Aztán ott van még az elektronikus vezérlésű differenciálzár, amely a kanyarokból kigyorsításnál lehet hasznos. A Leon ST Cupra bemutatóján elegánsan nem hajszoltak bele senkit autópályás szabálytalankodásba, a tesztprogram nagy része a Castelloli versenypályán zajlott. A dimbes-dombos, kanyargós, de aránylag nagy bukóterekkel rendelkező pálya már többször volt egyik helyszíne a márka sportosabb autóinak bemutatóinak.

3 előre meghatározott beállítás és egy személyre szabható negyedik

Már az első körben is merész tempóval vágtattunk a felvezető autó mögött, a difizárral élmény a kanyarodás, a fék pedig óriásit harap a tárcsába, és a sokadik vészfékezés után is ugyanolyan hatékonyan lassítja a járgányt. A nagyobb mókafaktor érdekében az ESP kikapcsolható, van egy megengedőbb és egy teljesen kikapcsolt állapota is. A DSG váltó csudajó dolog, pláne egy hozzám hasonló, versenypályára csak néhanapján betévedő alaknak. Képtelen lennék ilyen tempóban váltani, és igazából sokkal jobb, a közvetlen, változó áttételű kormány tekergetésére, illetve a kanyarokra koncentrálni. 
Valószínűleg a sportosabb gumik – nem az utcai próbára kapott autókkal hajtottunk a pályára – sokat segítettek abban, hogy még a párás, hideg aszfalton is legfeljebb semlegesen sodródó autót minden nehézség nélkül tudtuk irányítani, míg az utcai változatok nagyobb gázadásra mindig durván elkapartak. Bár papíron a sportos beállításokkal együtt az autó hangja is megjön, ebből sem bent, sem kint nem sokat hallani. Talán ez az egyetlen, ami hiányzik ebből az autóból, egy kicsit lehetne civilizálatlanabb, üvöltősebb is. 

19 colos, narancs felnik

Kinek, mikortól, mennyiért?

A kombiból faragott spanyol sportkocsi igazából bárkinek jó lehet, aki szeret dinamikusabban közlekedni, de emellett szüksége van bitang nagy csomagtartóra és a tágas, praktikus utastérre is. Ezeket az igényeket simán kielégíti a Leon ST Cupra, sőt, bónuszként még határozottan dögös megjelenés is jár hozzá. Már ha a tulaj nem sajnálja a pénzt a Performance Pack fantázianevű csomagra, amely olyan extra kiegészítőkkel bolondítja meg az autót, mint a négydugattyús Brembo féknyereg, a 370 mm-es féktárcsa, vagy a 19 colos alufelni, amire nagy teljesítményű Michelin abroncsot szerelnek, mert ezek nélkül a Cupra nem sokban különbözik az átlagos kombi Leontól. Igaz, annak is megvan a maga varázsa, amikor valaki szürke, hétköznapinak látszó autóval alázza meg a díszmajmokat.
A SEAT Leon ST Cupra változata Magyarországra – Európában szinte utolsóként – valamikor 2015 második felében érkezik. Azt, hogy mennyiért lehet majd hazavinni, szintén csak akkor derül ki. Mindenesetre akik hasonló tudású autóra vágynak, de az Octavia RS-t túl cégautó-ízűnek érzik, azoknak érdemes megvárni a nyarat és megnézni közelebbről is a Leon ST Cuprát. Illetve az árcéduláját.
Mellette – Ellene
  • Remek forma
  • Izmos motor
  • Elő differenciálzár
  • Kényelmes, praktikus belő
  • Lehetne sportosabb a belső
  • Száguldás közben alig van hangja

Szavazás

Szerinted hány pontot ér a spanyol sportkombi?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Levrone

    Basszus, így elcseszni egy viszonylag szép autót… :-( Nekem az alap tetszik, de ez a sufnituning-külső valami katasztrófa. A jajjdecsunya blogon láttam hasonló stílust, egy régi CsontiCar demóautó volt, de annak legalább volt mentsége, mert régi és tényleg sufni volt…

  • menőmanó

    Nagyon bazári ez a narancs színű betét. Kizáró ok lenne a vásárlásnál. :)
    A sok csicsa sem kellene feltétlenül. Nálunk a 19″-os kerék inkább hátrány mint előny. A növelt fék teljesítmény már érdekes lehet, de nem lét kérdés.
    Nekem tetszik ez az autó. Egy kicsit talán túl erős, de még nem az esztelen kategória.
    Láttam a videót a Cupra nürburgringi vezetéséről, de ott a DSG váltó nagyon szánalmas teljesítményt nyújtott. :)

  • Benics

    az első lökhárítón még jól is mutat az a narancssárga keretezés meg talán a visszapillantó tükör is de a kerekeken csúnyácska
    amúgy a 280lovas simán 9millió körül lesz és télleg vagy nagyon gazdagnak vagy nagyon butának esetleg márkafanatikusnak kell lenni hogy egy ilyen autót vegyen:D

  • Kempelen

    Benics, a 9 millióval nagyon konzervatívan becsültél, de egy ilyen autó nem olcsó újként. Ilyen teljesítmény és vigyorfaktor ennyibe kerül.
    Használtan úgyse mer senki ilyet megvenni. Én vállalnám ezt a kiegészítő színt, egy ilyen autó sok mindent elbír, ne legyünk álszentek.

    Attila! Te sem tudod, hogy mit szeretnél….belül kevés, kívül sok? Nem könnyű neked örömet okozni ;-DDD

  • Barca

    Volt szerencsém 1.4 Tsi Leon-hoz. Egyszerűen túl drága, sokat butított egy Golfhoz képest. A belső design kritikán aluli, érezni, hogy rondább és olcsóbb hatást keltő kellett, hogy legyen, nem lehet állítani az övet – :D igen egy simán 6-7 millióra konfigurálható autóban – nem kanyarodnak a csoda LED fényszórók, érezhetően gyengébb futómű, de valamivel direktebb kormányzás a Golfhoz képest. Az extrák árai a földön járnak, de az értékvesztése óriási lesz, sokkal jobban megéri a W-s emblémával ezt megvenni, legalább 20-30%-al magasabb áron fog elmenni mindig, mint Seatként. Új Seat helyett, egy jó, aig használt Golf azonos áron 1000x jobb választás.

  • Vorserie

    menőmanó!

    Nálad a megnövelt motorteljesítményhez a megnövelt fék teljesítmény nem lét kérdés?!?!?!

    Megint sokat elárultál magadról….

    Mára ez volt a mindent vivő jolleyjokered.

  • menőmanó

    Vorserie

    Megint kezded a kötözködést? Nem kéne, hiszen magad alatt vágod a fát. :)

    Neked mint állítólagos hozzáértőnek illene tudnod, hogy több sportkocsihoz is lehet rendelni erősebb fékeket (kerámia féktárcsákkal) a gyári azonos teljesítmény mellett.
    Ez nyilván nem azt jelenti, hogy az eredeti gyári állapotában nem jó az autó fékhatása. Annak aki gyakran nagyon extrém körülmények között használja az autóját (pályanapok, gyakori szerpentinen való száguldozás stb.) lehetősége van nem kevés plusz pénzért ezt a megoldást választania.
    A Seat esetében is ez a helyzet, ha még nem is akkora a többlet költség mint egy kerámia féktárcsa esetén.

    “…ha a tulaj nem sajnálja a pénzt a Performance Pack fantázianevű csomagra, amely olyan extra kiegészítőkkel bolondítja meg az autót, mint a négydugattyús Brembo féknyereg, a 370 mm-es féktárcsa, vagy a 19 colos alufelni, amire nagy teljesítményű Michelin abroncsot szerelnek”

    Szóval az eredeti normál fék valószínűleg kiszolgálná az igényeimet, de azért elgondolkodnék a dolgon.
    Remélem kielégítő és érthető volt a magyarázat. :)

  • Vorserie

    Nem!Nem volt az!

    Bizony megint nem jól beszélsz.

    A kerámia féktárcsa annyit segít a fékhatáson,hogy nem melegszik olyan hamar mint a fém tehát tovább bírja ugynazt a terhelést ám ha féknyeregben taláható dugattyúk száma és a kerámia féktárcsa átmérője megegyezik a sima fém tárcsával akkor fákhatás közel ugyanaz lesz.
    Ezzel szemben ha megnöveljük a fékerőt kifejtő dugattyúk számát és lehetővé tesszük egy nagyobb átmérőjű tárcsával,hogy ezt az erőt nagyobb felületen tudja leadni akkor megnöveltük a fékhatás drasztikusabban.

    Ezért kevered te már megint a szezont a fazonnal.

  • Iceman.

    Menőmanó; Emlékszem arra a nordschleife videóra, ott is megjegyeztem, hogy versenypályán Nem illik d, de még s fokozatban sem vegigmenni, mert fölöslegesen fog váltogatni. Persze ez téged nem érdekel, mert még az életedben nem láttál dsg-s autót közelről, nemhogy tartósan használtál volna… Az a váltó hozzád képest végtelenül rövid idő alatt vált, mert esetében nincs nyomatékmegszakítás, nullával meg kevés értelme van az osztásnak.

  • Iceman.

    A 370es tárcsa meg állat, bár biztosan rohadt nehéz. Ha jól tudom, a több mint két tonnás és több mint 500le s8-on is 370-es első tárcsák vannak…

  • menőmanó

    Vorserie

    Nem kell magyarázni a bizonyítványt. :)
    A lényegen mit sem változtat. A normál fékek normál körülmények között simán elegendőek és nem megy a biztonság kárára.

  • menőmanó

    Iceman

    Te is szeretsz okoskodni, de ismét mellé lőttél.
    Vezettem DSG-vel szerelt autót és sportos használatban a szememben egy rakás sz.rt nem ért az a váltó. Erről ennyit.
    Fakezü és falábu vezetőknek viszont egy főnyeremény. ;)

  • Iceman.

    Mellé? Neked herótod van az automata váltóktól és különféle sztorikat költesz, hogy a véleményed szentenciává váljon. Semmi gond csak kínos kicsit. Lehet, hogy vannak akik szeretnek kapcsolgatni, mert okoz egyfajta élvezetet a nagyobb kontroll az autó fölött, de az teljesen biztos, hogy sportos használatban (értsd, ahol az idő számít) sehol sincs ma már egy kézi váltó. Biztos fakezű és falábú az összes f1 versenyző is, meg a dtm sofőrök is, meg a wrc-k is. Tény, ahol valóban számít a teljesítmény (és az utcai rizsrakéták nem ilyen terület) ott már 20 éve sem volt opció a klasszik keziváltó… De okoskodj csak tovább!

  • Vorserie

    Icemannél a pont!
    Tartom!:D

  • Barca

    Iceman

    Mindenképp élvezetesebb egy manuális váltó, abban a havi 5 percben, amikor kietlen szerpentineken vezet az ember, minden más helyzetben én DSG-t tologatnám ;). Egyébként a fülekkel azért lehet játszani, persze a férfias lenyúlok és betolom sebességbe érzetet nem adja vissza, de egyszer keveredjen valaki 30 perces dugóba, aki már vezetett DSG-s autót, soha többé nem kívánja majd a kézit :).
    Ha valami visszatartana a DSG-től az a megbízhatatlansága, 40e km-ként cseréljen olajat, akinek olyan váltója van!

  • menőmanó

    Iceman.

    Jó neked, hogy te csak városi dugóban, autópályán és versenypályán autózol, ahol valóban számít a teljesítmény. :D
    Én főleg országutakon és sokat szoktam előzni. Ott mint írtam nem előny ez a váltó. Nem magyarázom, mert úgysem értenéd.
    A másik oldala a komoly felára és a hibalehetősége a drága olajcseréről meg ne is beszéljünk.

  • Kempelen

    Nwem menőmanó, ott sem előnye a manuális váltónak, amit mantrázol. A többi állításod meg nem igaz.
    De tudom, hogy ez téged nem zavar, így továbbra is mosolyogva olvasom ámokfutásodat. Kicsit Don Quijote ízű a te sztorid.

  • Iceman.

    Kedves Menőmanó,

    soha nem a saját igényeddel volt probléma, hanem a több talicskányi hülyeséggel amit összehordasz releváns tapasztalat nélkül.

    A DSG felára abszolút vállalható 420-560k között van, legalábbis a Skodánál és a Seatnál, ráadásul az 560k már egy 10 millás autónál annyi. 5-8% ezért egyáltalán nem sok, az persze lehet, hogy nincs erre igényed, hát nem kell azzal kérni.

    Az én autóm használata 60% város, 30% autópálya és minimális országút. A te leírásod alapján egyébként pont ugyanolyan bután kezeled az automataváltót a kocsiban, mint a Nordschleifés körön a sofőr, nem gond az automatát meg kell szokni, persze ezen te még nem vagy túl.

    Az automataváltó nem gondolatolvasó. Éppen ezért amikor te egy országúti előzés előtt már hármat visszaváltottál és tartott pici gázon várod a szembejövő elhaladását az automata még békésen hatodikban lesz, hát csodálkozol, hogy időbe telik neki visszakapcsolni?

    Ha ilyen szituációban vezetsz egész egyszerűen kézzel visszaváltasz kettőt az előválasztó karral vagy a kormányfüllel és ugyanúgy késlekedés nélkül indulhatsz el, ha lesz hely. Ezért van ott, erre való, pontosan azért rakták oda, mert az automataváltó nincs annyi információ birtokában, mint a sofőr a következő 5-10-20s teljesítményigényével kapcsolatban, dehát könyörgöm ezért van kézi opció is rajtuk, a váltószoftver, főleg egy utcai autóé egyáltalán nem lehet kompromisszummentes, mert akkor mindig leszabályzásig forogna és mindig határon váltana vissza, így biztosítva a legnagyobb kerékre eső nyomatékot.

    Emellett vannak a régi hidrodinamikus váltók, amelyek nem voltak túl gyorsak és vannak a modernek, amelyek már jóval gyorsabbak mint az ember, aztán van a DSG, ami felváltásnál össze sem hasonlítható az emberrel. Kevered a fogalmakat meg a váltás sebességét a váltó logikával, meg úgy általában mindent mindennel. Érdemes volna utána nézned kicsit…

    A 7 fokozatú DSG-k egyikében sincs olajcsere, mert száraz tengelykapcsolósok, a lamellás kuplungos hatfokozatúakban meg 60k km-enként 60k olajcsere nem a világvége, aki ilyet vesz ezzel a tudattal veszi.

  • Kempelen

    Iceman!
    A talicskával szerintem beletenyereltél a lelkébe….

    Amúgy ott a pont, megjegyzem a legtöbb japán autó váltójában is előírás az olajcsere pl. 80 ezer kilométernél.

  • Barca

    Iceman

    Az hogy száraz kuplungos az új DSG és szerinted pozitívum, hogy nem kell az olajjal vakolni…
    Szerintem meg gagyi, mert sokkal több vele a gond, arról nem is beszélve, hogy olaj nélkül kopik és előbb utóbb cserélni kell, a hagyományos 3-4x annyit elmegy betartott olajcserékkel! Azt már hozzá se teszem, hogy 300nm-t bír, így kb. 1.4 Tsi, meg 1,6Tdi az amire rá lehet kapcsolni, más szóba se jöhet.
    DSG hibáiról regényt lehetne írni, csak az 1,2 Tsi az ami problémásabb! Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy kifogod, vagy nem vigyáztál rá, nem tartottad karban, hanem úgy hogy full sz@r a konstrukció és fixen elromlik, csak idő kérdése! Nem tudok olyan 1,2 Tsi-ről, aminek 60e km-ig nem kellett volna legalább 1x vezérlést cserélni, de volt az 2x is…

  • Iceman.

    Barca:

    Gyakorlatilag gyártótól függetlenül egy ideje az összes láncos motor problémás. Nekem leginkább VW/Audival van tapasztalatom, abból is az egyik legszerencsétlenebb motorról (90°, 3.2 FSI), az enyémben már mielőtt megvettem cseréltek vezérlést, aztán én is cseréltem egyszer, mert átugrott a lánc(!!), akkor kérdeztem a márkaszervízt, hogy lehet-e ellenőrizni az elhasználódás mértékét, hogy következő alkalommal ne jussunk el idáig, szerintünk nem lehet csak teljes szétszereléssel (kb 200+fa), a ‘maszek’ szerelő szerint sem lehet bontás nélkül.

    Na aztán kiderült, hogy minden változó szelepvezérlésű FSI, TFSI, TSI, TDI (tehát az összes modern VW motor) lánc-nyúlása kiolvasható egy 300

  • Iceman.

    Barca:

    Gyakorlatilag gyártótól függetlenül egy ideje az összes láncos motor problémás. Nekem leginkább VW/Audival van tapasztalatom, abból is az egyik legszerencsétlenebb motorról (90°, 3.2 FSI), az enyémben már mielőtt megvettem cseréltek vezérlést, aztán én is cseréltem egyszer, mert átugrott a lánc(!!), akkor kérdeztem a márkaszervízt, hogy lehet-e ellenőrizni az elhasználódás mértékét, hogy következő alkalommal ne jussunk el idáig, szerintünk nem lehet csak teljes szétszereléssel (kb 200+fa), a ‘maszek’ szerelő szerint sem lehet bontás nélkül.

    Na aztán kiderült, hogy minden változó szelepvezérlésű FSI, TFSI, TSI, TDI (tehát az összes modern VW motor) lánc-nyúlása kiolvasható egy 300

  • Iceman.

    Kedves vezess.hu a komment-motorotok egy szar.

  • Iceman.
  • Iceman.

    300

  • Iceman.

    Ez röhej basszus. X karakter után nem jelenik meg, persze a komment többi részét elnyeli ez a szar, ha kettészedem és

  • Iceman.

    Na most már x/4 karakternél tartunk… Király

  • menőmanó

    Iceman.

    Látom több ponton sem fogtad fel a leírtakat, így könnyű hülyeségnek titulálni.

    Mivel csak egy 35 perces országúti próbaúton vezettem a DSG váltós autót, így valóban nem volt sok alkalmam próbálgatni, de ahhoz épp elég volt, hogy elmenjen tőle a kedvem. Lehet, hogy nem a legoptimálisabb módot választottam, de védelmemre legyen mondva betartottam az eladó utasításait.
    Az általad felvázolt kézi váltós országúti előzési technikát inkább nem kritizálom, mert csak megsértődnél. Legyen elég annyi, hogy nem úgy csinálom. :)

    Az viszont tény, hogy aki megszokta az általad említett “láncnyúlós műszaki hulladékokat”, annak biztos természetes egy olajcserére 60.000 Ft-ot kicsengetni és állandóan a szervizbe járkálni.
    Én ezt nem szeretem és nem is szeretném megtapasztalni, főleg nem jó sok feleslegesen kiadott pénzért. :)

  • Kempelen

    Barca, k…. kevés ilyen autóval találkozhattál, ha ekkora marhaságot ilyen meggyőződéssel adsz elő.

  • Barca

    Kedves Kempelen!

    A cég, ahol voltam Skodákat, VW-ket használ, ráláttam a szervizelésre. 10-ből 6 1.2 Tsi-n cseréltek vezérlést (85 meg 110 lovasokon is), volt amelyiknek 40e km alatt 2x! A maradék 4 még nem volt 15e km-nél öregebbi, de ez is biztos hülyeség…
    DSG váltóval kevés kocsi volt, 2. A szervizben azért (nem én) elmondták rengeteg velük a baj, alig győzik, állandóan teli vannak. 1.4 Tsi-k megbízhatók, mármint vezérlésben, ott a turbó adja meg magát, 6 ilyen kocsiból csak 2-nél kellett cserélni, igaz mind garis, de az egyszer lejár! A zavaró ez a gránitból faragott badarság, hogy megbízható a VW, de… Ez nem csak az én véleményem, régebben ott dolgozók is alátámasztják ezt, ha gondolod. Nem arról van szó -10 pirsoba forgatva jártak volna vele, legtöbbjük nem is tud, reggel beáll a dugóba, meg este kiáll otthon a dugóból, sőt vannak telephelyen pihenők is. Régebbi VW-k futóműve katasztrófa volt, a turbókompresszoros 1.4 Tsi-t meg hál isten nem gyártják, azok 60e km tájékán kukákba tudnak kerülni városi használat mellett. A vicc az, hogy a dízelekkel sokkal kevesebb baj van, nyilván azok egyszer fognak nagyon fájni, de addigra itt eladásra kerülnek, addig meg a benzinesek sokkal többet vannak szervizbe.

    Persze mondhatod ezt csak én meg bla bla, de érdeklődj bármelyik szerviznél, használt autó kereskedőnél, sőt tudod mit, hívj fel bármilyen 2013-ig gyártott 1.2 Tsi autó tulajt a használtautón, akinek túl van a 80e km a kocsija, ha nem volt vezérlés csere rajta meghívlak egy rekesz sörre vagy amire akarod és komolyan mondom!

  • Iceman.

    probaljuk meg a folytatast: 300

  • Iceman.

    300

  • Iceman.

    Nem hiszem el, mar a masodik geprol sem tudom elkuldeni ennek a kommentnek a folytatasat… Mi az isten van?

  • Iceman.

    300$-s diagnosztikai szoftverrel, aminek a nagytesója bent van a márkaszervízben a kicsi meg a maszek szerelőmnél. Ennyit a hozzáértésükről. Ha korábban tudom, különösebb kár nélkül megúszom az egészet. Egyébként a lánc ami az enyémbe való asszem E-vel végződő cikkszámú, a feszítő meg talán F-fel, tehát megéltek pár módosítást, a csere óta több mint 100k km minimális nyúlással.

    Tipikusan ilyen gondokkal küzd az 1.2-is. Számomra mivel ismert az alkatrész alacsony élettartama ez már csak karbantartási kérdés.

    A száraz tárcsás és a lamellás is kopik, a lamellás jobban bírja, de a száraz tárcsát sem kell 200k-ig cserélni. Ennyi erővel kopik a kéziváltós kuplungja is. Gyakorlatilag minden bonyolult alkatrész meghibásodásáról regényt lehetne írni, az én környezetemben nagyságrendekkel több gond volt a bolygóműves váltókkal mint a DSG-kkel.

  • Iceman.

    300

  • Iceman.

    Bexarok, ha az euro jelet kicserelem dollarra megy. Kijavitottatok az ekezeteket, azt behoztatok egy tok uj hibat? Gratulalok!

    Ha megtenne valaki probalja mar meg a 300$-ral kezdodo kommentemet bemasolni ugy, hogy nem dollar van hanem euro benne, kivancsi vagyok megy-e!

  • Vorserie

    300

  • Vorserie

    Nem!
    Nem megy nekem sem!

  • Vorserie

    Iceman!

    A V6FSI vezérlés cserje vagy nézegetesé azért is nagyon bonyolult mert maga a vezérlés oldal a tűzfal felé néz az autóban.Így aztán nem szívesen áll neki senki javítani de ha mégis megkéri az árát.

  • Vorserie

    Egyébként szerintem az egy viszonylag jó motor bár a 3.0 TFSI jobb lett.

  • Vorserie

    Egyébként nem értem ,hogy tud átugrani a lánc?
    Automata (hidraulikus) lácfeszítők vannak benne és vezérműtengelyen a lánckerék is automatikusan állítódik a szívó oldalon két vezérlőszeleppel.
    Ennyire megnyúlt volna?

  • hova

    Állat módjára száguldózni egy családi autóval????????? Ugyan kérem…..Jelentkezzen az, aki beülteti hátra egy balatoni túra előtt a pl.6-9 éves két gyerekét és mint az állat leszáguld, -de mint az állat- a tópartra!

  • Iceman.

    menőmanó:

    35 perc tapasztalat utan megmosolyogtato, hogy a 911 GT3-om duplakuplungos valtojat fikazod! :)

    Igazan kivancsi lennek, hogy milyen utasitasokat kell betartanod egy automatavaltoval kapcsolatban… A legrosszabb amit kiprovokalhatsz belole egy rantas valami szelsoseges szituacioban, tonkretenni nem tudod.

    Biztos 0.002s alatt szursz egy harmast ha kell, ez volna hat a nagy csoda? Avass be, hogy milyen specialis fogast hasznalsz…

    60k km alatt elfogyaszt az autó egy szett téli és egy szett nyári gumit, mondjuk 160k, olajcserére elköltesz 4x30k-t, tehát 120k-t, egy szett fékbetét csere reális 30k, eltankolsz mondjuk 60000/100*6*340=1224000Ft-ot, befizetsz mondjuk 2 év gépjárműadót 2x20k=40k, befizetsz 2 év kötelező biztosítást mondjuk 2x20k=40k, veszel 10db 10 napos matricát 30k és így, ha nem volt semmilyen egyéb hibád, akkor az autód üzemeltetése ebben az időszakban elköltöttél 160+120+30+1224+40+40+30= 1644k huf, tehát elköltesz egymillió-hatszáznegyvennégyezer Forintot a tök átlagos fogyasztású 0 karbantartású autódra és 4%-on rinyálsz? :) Meg azon, hogy kétévente be kell ballagni a szervizbe egy órára, hogy lecseréljék az olajat? Ezek buta kifogások. Nem szereted, semmi gond nem veszel ilyet, de tényleg nem kellenek a marhaságok.

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.02.24: Tudom. Hengerfejek le, motor-váltó szét, utána a; autóban motor és tűzfal közötti 20 centin lánccsere vagy b; motor ki. Egyébként a gyári utasítás a ‘b’. Szar na.

  • Iceman.

    Vorserie – 2015.02.24 // 19:19: Az enyém egy lomha dög a 3.0tfsi leggyengébb változatához képest is. Addig szerettem igazán a kocsim, amíg nem mentem egy olyannal.

  • Vorserie

    Hát azért kompresszorral más a helyzet…. :)

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.