Van sok pénzed? Ezzel villogtasd a népnek!

Teszt: BMW X6 3.0d - 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.02.20. 15.00

A BMW valahogy nem tud rossz autót csinálni. Illetve mégis: ha direkt olyat akar, mert azt igényli a vevő. De valahogy még az a rossz autó is jó lesz a végén.

Röviden – BMW X6 30d, 2015

Mi ez?

Luxus-terep-kupé, nagyon nehéz, alapmotorral is erős gazdagautó

Mit tud? Felsőbbrendűségi érzést kelt gazdájában, félelmet a többi közlekedőben
Mibe kerül? 19,8 millió forint az alapár, ez a barna kocsi kb. 25, az extrákkal
Kinek jó?  Maffiózóknak, ízléssel nem rendelkező újgazdagoknak, celebeknek

Ez a kocsi úgy hülyeség, ahogy van. A tágas, komfortos, arányos X5-öst direkt el kellett rontani, hogy létrejöjjön ez a csótányhátú, túl nehéz, egyáltalán nem praktikus terep-luxus-sportkupé, aminek egy célja van: megmutatni a csóró pórnépnek, hogy mekkora ízlésficamos kivagyi újgazdag is vagyok, mert én még azt is megtehetem, hogy ezzel járok. Aztán ez a koncepció annyira bejött, Európában is, Amerikában is, Kínában is, hogy a 2008-as első széria után elkészült az új generáció, ami nagyon gondos munka eredményeképp ugyanazt az összhatást nyújtja, csak modernebb technikával, mint az első.

Mivel az X6-ost a BMW gyártja, természetesen ez az értelmetlen, fából vaskarika BMW X6 is egy fantasztikusan jó autó, ami még az agyonbiztosított, agyonelektronizált 2015-ben is képes számottevő vezetési élményt produkálni.

Külső

Az újragondolt X6 (kódjele: F16) fő vonalaiban pont ugyanolyan, mint az előző modell (E71) volt. Kapott egy kis barokkos ívet a hátsó kerék fölé (ami nekem egyébként az egyik fő hazai célcsoport, a vastag aranyláncos, kopasz vállalkozó archetípusának obligát tarkóredőjét juttatja eszembe):

A célcsoport biztosan értékelni fogja ezt a hájráncot a hátsó kerék felett

A pofa egy kicsit részletgazdagabb és még harapósabb lett, a takaroggyelőlem-hatás még markánsabb, mint volt:

Milyen kedves, ugye?

 a dupla kipufogós irdatlan fenék pedig remekül lovagolja meg a Kim Kardashian keltette mai divathullámot:

Kim Kardashian nem rokon véletlenül?

Nem reprezentatív, szóbeli megkérdezéses közvélemény-kutatásom alapján az új X6 sokaknak mégis nagyon tetszik. Az a fura, hogy ezek a sokak főleg azok, akiket amúgy nem érdekelnek az autók. Különösen a nők vannak odáig a behemót BMW kupéért; kedves feleségem még a “nagyon szép autó” kifejezést is a szájára vette vele kapcsolatban. Az igazi autóbuzik, köztük a márka rajongói viszont jellemzően ugyanazzal az ellenérzéssel viszonyulnak a kocsihoz, mint jómagam. Egy büszke E34-tulaj ezzel fogadott például, amikor kiszálltam a kocsiból: “Olyan autóval jöttél, amihez nem kell jogosítvány?”, és bele se nézett a legújabb, elvileg legérdekesebb új BMW-be.

Az X6-osnak ezidáig nemigen volt közvetlen vetélytársa, prémium terepkupéjával a bajor gyártó egyedül kaszálhatta le az ilyesfajta értelmetlen autókra vágyók piacát. A Mercedes azonban jókora késéssel, de a második generáció színre lépésének idejére meghúzta a maga válaszát a sakktáblán; íme, a Mercedens-Benz GLE, ami mintha pár gyors photoshop-manőverrel és egy emblémacserével készült volna az X6-ból:

Van sok pénzed? Ezzel villogtasd a népnek! 1

A GLE egyelőre még nem rendelhető, ára még nincs a magyar importőrnél, de ha majd megindul a forgalmazás, bizonyára ugyanolyan sikerrel fogy majd ez a másik gyönyörű német csoda is, mint az X6, amiből nagyjából száz darab ment el itthon évente hivatalosan, plusz szürkeimport.

Utastér

A magyar importőr remek érzékkel olyan beltéri kompozícióval rendelte meg a tesztautót, ami kiválóan rímel az autó formájára. Narancsszín bőr, agyonlakkozott fabetétek és eloxált alumínium giccses keveréke kavargatja a gyomrot a kabinban, de mindenen látszik, mindenen tapintható, hogy jó sok pénzbe került:

Az agyonlakkozott fa, narancssárga bőr, matt alumínium ízléstelen kombinációja kiválóan illik az autó imidzséhez

Szerencsére nem kötelező ilyen béllel megvenni a kocsit. Ha valaki mondjuk sikeres autókereskedő a Fehér úton és szolgálati kocsinak kötelező az iparági elvárások miatt X6-ost választania, de van egy kis szépérzéke, fehér bőrrel, fehér szőnyegekkel és matt fabetétekkel is megrendelheti, akkor pedig legalább belül azt az eleganciát és finom luxust sugározhatja az autó, amit a BMW belső formatervezői még az X6-ban is képesek előállítani.

A széles műszerfal, a legapróbb részletekig gondosan kimunkált kezelőszervek és dekorelemek, a hatalmas, kényelmes, testalkattól függetlenül tökéletesen beállítható (feláras) fotel, a nagy BMW-k számtalan funkcióját is logikus, átlátható rendszerbe foglaló menüvezérlés egy pillanatig sem hagy kétséget afelől, hogy valódi trendszetter gyártó nagyon nívós, nagyon precízen megtervezett és összeállított csúcstermékében ülünk.

Az új BMW X6 kabinjában az általános korszerűsítés, szintre hozás mellett a legmarkánsabb változás, hogy a hátsó ülés már nem két-, hanem háromszemélyes. A négyzónás klímás, alapterületre tágas utastérben átlagos testmagasságig kellemes élmény hátul utazni, de magasabbak számára nyomasztó a nagyon erősen lehajló tető és a befelé dőlő oldalablakok által teremtett kalodahangulat.

Technika

A BMW X6 motorpaletta leggyengébbikével, a 30d jelzésű egyturbós dízellel hoztuk el a tesztautót. (Van még ugyanez a háromliteres, hathengeres dízel 40d jelzéssel 313, 50d-ként három turbóval 381 lóerővel, benzinesben pedig 35i jelzéssel hat hengerrel 306, 50i plakettel V8-assal 450 lóval.)

Adatlap

BMW X6 3.0d – 2015

Van sok pénzed? Ezzel villogtasd a népnek! 2
Motor 2993 cm3, Dízel, S6
Teljesítmény 258 LE
Nyomaték 560 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,7 sec
Végsebesség 230 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6 l / 100 km

A kocsi a 258 lóerővel és főleg 561 Nm-rel az alapmotorral minden, csak nem gyenge. A nyolcfokozatú automata váltó és az Xdrive állandó összkerékhajtás sem vesz el sokat az erőből, az üresen is két tonna feletti tömeget 6,7 másodperc alatt gyorsítja százra a technika, a végsebesség 230 km/h. A motor stop-start rendszeres, de a fizikát ezzel a trükkel sem lehet átverni: a fogyasztás a teljesítményhez és a súlyhoz illően elég magas. Főként országúti üzemben, 100-110-es tempóval 9,6 litert úgy bekajált százon a BMW X6 30d, mint a huzat – ez az érték egy sima 5-ös kombiban ugyanezzel a műszaki tartalommal tapasztalható adatnál 30-40%-kal magasabb. Ennyi a brutális megjelenés, a nagy kerekek, nagy súly, nagy légellenállás felára.

Az utóbbi években a biztonsági-kényelmi elektronikai extrákról talán több szó esik az autós szakmában, mint a motorokról-váltókról. Az X6 második generációja e téren remekül felzárkózott az élmezőnyhöz. Már alapáron gazdag felszereltséggel várja a vevőket, de ha buzgón ikszelgetjük az extralistát, szinte minden korszerű extra benne lehet a kocsiban. A kb. 25 milliós, az alapárnál bő öt millával drágább tesztautóban az internet-hozzáférés lehetősége, az automatikus reflektor-kapcsolás, a LED-es főfényszóró, az állóra fékező és újra elinduló követőradaros tempomat, az automata parkolás képessége, a körpanorámás kamerarendszer is ott volt. Csak egy dolgot hiányoltunk, amit nem csak a Mercedes és az Audi, de már egy Golf is tud(hat): sávban tartó, aktívan kormányzó automatika helyett az X6 még mindig csak a kormányt rezgető sávelhagyásra figyelmeztető elektronikával (Lane Departure Warning) rendelhető.

Az X6 (és minden mai nagy BMW) talán leglátványosabb extrája a színes, éles képet adó, szinte minden érdemi információt megjeleníteni képes Head Up Display, a szélvédőre vetítő kijelző. A navigációs utasítások, a sebességértékek, a kamerarendszer által felismert táblák de még a rádióállomás-lista is ott van az orrunk előtt, le se kell pillantanunk az X6 amúgy is kicsit kiábrándító, igazi mutatók nélküli TFT-paneles műszeregységére. Nem új technika, de mindmáig lenyűgöző.

A HUD helyes kis zöld táblával jelzi az út számát is, amire rá kell kanyarodnunk


Vezetési élmény

A jó kéttonnás monstrum magas bakján trónolva az indítógombot a vecsési BMW-központ parkolójában először megnyomva még nem igazán számítottam arra, hogy akármilyen böszme, nehéz és ormótlan ez a BMW, úgy fogom érezni magam benne, ahogy csak egy BMW-ben lehet. Aztán jött egy-két vízfolt az aszfalton, meg egy-két sodrósabb kanyar, és rájöttem, hogy de bizony!

Sem az összkerékhajtás, sem az automata váltó nem tompítja el a kapcsolatot az ember és a gép között a kocsiban. Az erősen hátsókerék-dominánsra beállított Xdrive, a villámgyors kapcsolások és alig csúszó erőátvitel még ezt a szörnyet is képes ficánkoló gazellává változtatni időnként. A menetstabilizáló elektronika teljesen kiiktatható, így, ha meri az ember, a 25 milliós luxusautóval igazán látványos dolgokat művelhet. A tesztautó alatt – ha jól értelmeztem a SPORT beállítás jellemzőit a menüben – acélrugós, de változtatható keménységű lengéscsillapítós futómű volt, ami kifejezetten támogatta a vadulós stílust. (A további feláras légrugós rendszerrel a sportos autózás helyett inkább komfortra vágyók járnak jól.)

Éjjeli lightshow: narancsszín hangulat

A kormányzás is kellően közvetlen, a motor pedig még ezzel az egy turbóval is igazi BMW-féle vérnősző barom, dízel létére 4000 felett is él és húz és akar menni, tolni, kaparni. Kicsit is síkos úton hamar megcsúszik a nagy tömeg, és éppen ettől a könnyen átléphető, könnyen érzékelhető tapadási határtól válik az X6 élővé, fickóssá, kockázatmentesen élményt adó driver’s car-rá, minden luxus és súly és bőr és fa ellenére. Nem agyonbiztosított amerikás luxusgép, nem billegős batár, nem lusta behemót, hanem, a fene egye meg, ízig-vérig BMW, két tonnával is.

Ezt a kivagyi, felvágós, ízléstelen vackot akkora élmény volt vezetni, hogy bizisten voltak pillanatok, amikor megbocsátottam neki, hogy néz ki. És szerintem ennél nagyobb dicséretet nem kaphat ez az autó. Ijedőseknek nem való, cseppet sem gazdagfeleség-autó, még alapmotorral sem. Esküszöm, érdekelne, mit tudna az X6 M50d a Hungaroringen!

Kinek ajánljuk?

A fenti kérdésre egy választ adhatok: senkinek. Az X5 ugyanezzel a motorral, normálisan kihasználható, hétüléses kabinnal, két tizeddel rosszabb gyorsulással, de több mint kétmillióval alacsonyabb induló listaáron annyival okosabb választás, hogy el se lehet mondani. Sportolni meg nyilván valami sokkal kisebbet, mozgékonyabbat kell használni.

Takaroggyá' mer' erősebb vagyok, üzeni a BMW X6 minden eleganciát nélkülöző pofája

Persze a racionalitás cseppet sem érdekli a célcsoportot. Aki ezzel a pofával akarja lenyomni a többi autóst az utakon, ezzel a fura terepkupé-formával akar villogni a haverok előtt, pont ezzel az értelmetlenül pazarló BMW-vel akarja demonstrálni, hogy mekkora király, ezt fogja megvenni. Aki ebbe a körbe tartozik, vegye is meg bátran, mert boldog lesz vele, még ezzel a legkisebb motorral is. Hibája a kocsinak, már attól eltekintve, hogy az egész autó egy, a jó ízlés és a józan ész ellen elkövetett szándékos hiba, nincs.

Mellette – Ellene
  • Kiváló minőségérzet
  • High-tech az utastérben
  • Kiváló műszaki tartalom
  • Alapmotorral is erős, gyors
  • Mindenki utat enged neki
  • BMW
  • Aki ilyet vesz, bekerül egy olyan klubba, amibe nem biztos, hogy szeretne
  • A nagy tömeg miatt csúszós úton váratlan reakciókra képes hirtelen fékezésre, kormánymozdulatra, gázadásra
  • Sok pluszpénzt kell fizetni azért, hogy az X5-ösnél jóval használhatatlanabb és kellemetlenebb presztízsértékű kocsink legyen


Szavazás

Új BMW X6 - hány pontot adsz neki a tízből?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • somebody

    Azon már nem csodálkozom, hogy a kevés kivételtől eltekintve finoman szólva sem túl intelligens kommentelők többsége szerint ez az autó ízléstelen, olyan emberek vásárolják akik biztosan a rokkantparkolóban fognak megállni vele, villogni fognak az autópályán stb. De az mélységesen elkeserítő, hogy egy értelmiségi újságíró is csak ezeket az ostoba és alaptalan proli közhelyeket tudja puffogtatni egy országos autós média címlapján. Kedves Rácz Tamás, gondolom nem mondok Önnek semmi újat azzal, hogy a BMW “valószínűleg” nem annak a pár száz magyar vásárlónak (köztük valóban sok kétes “vállalkozóval”) készítette az autót, akiket itthon azonosítanak az X6-al. A világ boldogabbik felén ez egy átlagostól tehetősebb, újdonságra fogékony (vérmérséklettől függően ízléstelen) vevőknek készült, akik ki akarnak kicsit lógni a tömegből és nem a kertvárosban utcánként is tucatszám felbukkanó X5/Q7/ML/XC90 és társaik egyikében szeretnének nap mint nap utazni. Így is túl sok ostoba sztereotípia kering az autós köztudatban, teljesen fölösleges újabb marhaságokkal táplálni. Arról nyilvánvalóan nem az autó tehet, hogy itthon olyan társadalom alakult ki amilyen és hogy itthon milyen mentalitású emberek vásárolnak hasonló kategóriájú autókat. Nem is gondolom azt, hogy ezt egy autós portálnak kellene boncolgatnia. Egyébként jó cikk volt, de ez a demagóg bevezető és végkövetkeztetés a béka segge alá rántotta az egésznek a színvonalát.

  • menõmanó

    Valóban elég komoly hangsúlyt kapott a cikkben a lehetséges tulajdonosok jellemzése, de ez nálunk sajnos nem alaptalan.
    Nem tudom, hogy a többség valóban előzékenyebb e az ilyen autókkal esetleg félelmet kelt e bennük, de ez nekem furcsa.
    Bennem inkább az ellenkezőjét váltja ki, főleg ha a mozgása ezt indokolja.
    Az autó egyébként szerintem egy ormótlan bálna és elhiszem a tesztelőnek, hogy teljesen értelmetlen konstrukció. A feltűnési viszketegségben szenvedőknek viszont telitalálat. :)

  • Benics

    somebody
    Rácz úrnak mérhetetlenül savanyú a szőlő..több cikkében is visszajött ez.Érdekes hogy máshol örömmel nézik/vásárolják ezt az autót akinek meg egy Szuszkára van pénze az mindent és mindenkit csak ócsárol..erről ennyit
    Az autó nem rossz de szerintem az előző X6 dögösebb volt.Nem értem miért kellett “puhítani” külső terén..

    utóirat: Én sem engedhetek meg magamnak ilyen autót,de emiatt nem ócsárolom le se a kocsit se azokat akik tudnak ilyet venni!!

  • DTF

    az előz x6 ból még ano néztük a hybridet, de sem a konstrukció, sem a techinka nem fogott meg, sőt, sosem bennék ilyen autót, főéeg nem bmw-t/mercit/audit.
    Ha külföldön élnék, akkor igen, de itthon sajnos rossz a megítélése, köszönhetően azokna, akik az iylen német pérmium-termékekket villogásra és magukat a társadalom fölé helyezésre használják.
    Az előz x6 ezetrszer szeb votl, ez a mosatni nagyon konzevrtaív (mármint az elpzphöz képest)
    még talán a porsche, ja mjad lesz Macan hybrid :)

  • Vorserie

    Ha bármelytek ült volna X6-ban tudnátok,hogy a cikkírónak nagyvonalakban igaza van.
    Egy semmire sem jó divatcikk.
    Terepjárónak nem jó,elférni csak elől lehet benne,a csomagtartó kicsi,egyszerűen egy értelmetlen autó amit pont azért lehet eladni amiért egy másfél milliós karórát,mert értelmetlenül sokba kerül de van aki megteheti,megteszi,hogy értelmetlen dolgokra költ ezzel mutatva,hogy neki erre is futja.
    Ez ennyi nincs benne több sem amerikában sem itthon sem máshol.
    Ezt mutatja az is,hogy eddig semmilyen más autógyárnak nem jutott eszébe ilyet gyártani.Mert a józan ész nem ezt diktálja.

    somebody!

    Akikről írsz,nem csak itt léteznek hanem ugyanúgy orosországban is látunk ilyeneket vagy akár a balkánon de bőven van belőlük az USA-ban is.

    Tehát a BMW ezt nem a pár száz magyar kedvéért gyártja aki le akar vele tolni mindenkit az útról hanem azért a pár százezer olyan habitusú emberért aki ugyanígy használja mint az a pár száz magyar(tisztelet a kivételnek,ami ritka).

    Nehogy azt gondoljátok,hogy máshol azért vesznek ilyet mert kíváncsiak ,nyitottak vagy érdekli őket…azért veszik mert tudják,hogy semmire sem jó mégis mutatják,hogy ők bizony megtehetik hogy vesznek egyet.

    Ami engem illet a saját kocsimból csak nevetek egy X6-oson. :)

  • somebody

    Csak az a baj, hogy megjelenés óta nagyjából 250.000 darabot adtak el a világon, amiből talán fut itthon 1000 darab, de biztos, hogy sokat is mondtam. Ez 0,004%-ot jelent. Ehhez képest a magyar piac szemszögéből bemutatni és jellemezni a típust több mint ostobaság. Másrészt én sem értem miért kell ilyen nagy feneket keríteni ennek a bunkó Audis/BMW-s/Mercis témakörnek. Akárki akármit mond, nagy részük normálisan közlekedik. Van köztük is életveszélyes barom, az tény, de ilyen alapon az Octavival/Focussal/Astraval közlekedők is mind potenciális tömeggyilkosok, mert például én napi szinten látok életveszélyesen cikázó, előzgető, autópályán 180-al közlekedő “nagymenő managereket” (értsd huszadrangú lótifuti senkik), akik alapján nyugodt szívvel megítélhető a többi márkatársuk is a prémiumautók analógiájára. Én a magam részéről próbálok intelligensen, ahol lehet dinamikusan, a forgalom ritmusában autózni. Ha valaki gyorsabb elengedem, ha normálisan közlekedik felveszem a tempót. Ilyen egyszerű. De ha valaki az autópálya belső sávjában balf@szkodik 100-al és levillogják hátulról, azon bárgyú és gyerekes dolog megsértődni és egyből bunkó BMW-s monológokban kitörni.

  • somebody

    Vorserie –
    Volt már dolgom X6-al képzeld, nem csak a parkolóban láttam. De ezek szerint nem, mert ekkora marhaságokat nem írnál. Egyik SUV sem terepjáró. Terepjáró az a G-osztály, a Land Rover és a Landcruiser és kb ennyi. Nyilván nem annyira praktikus, mint egy X5, de nem is az a vevőkör. Az USA-ban ez az autó pedig pont nem a feltűnősködésről és a másik letolásáról szól. Egy ilyen “kis gyösz” majd pont le fogja tolni a másfélszer ekkora amerikai terepjárókat… Nagyon képben vagy :D Leírom még egyszer egyszerűen: a világ boldogabbik felén ez az autó a felső középosztálynak készül, aki nem akar egy snassz SUV-al járni, hanem a sportosabb dizájn oltárán feláldoz valamit a praktikumból. Teljes ostobaság buta elméleteket gyártani arról, hogy a balkánon kik és hogy használják. És zárójelben a másfél milliós óra sem csak az árcédulában különbözik a tömegcikkektől ;)

  • Vorserie

    somebody!

    Azt hiszem itt az ideje tisztába tenni a fogalmakat!

    A Range Rover is SUV nekem az van de attól az még terepjáró!

    SUV definícója:

    “A szabadidőautó (vagy

  • Vorserie

    A szabadidőautó (vagy

  • Vorserie

    A szabadidőautó (vagy

  • Vorserie

    Az SUV:

    “Sport Utility Vechile” meghajtás szempontjából 2WD vagy 4WD működhet benzinnel vagy gázolajjal.
    Megnevezése arra utal,hogy eredetileg sporttevékenységet űzőknek ,sípálya,horgászás,túrázóhely megközelítésére alkalmas katonai terepjárók úriasabb módjai.Ám a tapasztalat szerint főként aszfalton használják őket.

    Tehát én Range Roverrel járok ami SUV de terepjáró is egyben!
    A SUV definícójának megfelel az X6?
    Nem hinném!

    A világ boldogabbik része Németország,USA,Svájc,Kanada,Hollandia,Norvégia,Svédország,Oroszország,Kína egyes részei stb.stb.stb….is azért veszik amit én és a cikkíró i s leírtunk.

    Emelett a nem olyan boldog részén pl,Makedónia,Bulgária,Ukrajna és Mo.-is veszik legfeljebb nem olyan sokan de ez a népesség számából is adódik.

    Ezen kívül ha te egyszer lopsz akkor a hatóság és az emberek szemében te tolvaj vagy,hiába nem csináltad se előtte se utána.Ez ilyen!

  • M_m_m

    Aki becsületes munkával, vállalkozással, a tisztességesen leadozott jövedelméből, mindamelett hogy az alkalmazottait egyébként nem “éhbérért” foglalkoztatva tud ilyet vásárolni annak komolyan gratulálok!De mindegyik kritérium fontos amit írtam.

    Ezekkel semmi gond, hagy mutogassak magukat.

  • somebody

    Vorserie –
    Még mindig nem értem az erőlködésedet. Írtam is, hogy a Land Rover (Range Rover) elsősorban terepjáró a képességei alapján, nem SUV. Mivel persze senki nem fog tengelyig érő sárban dagonyázni velük ma már inkább SUV-okként definiálják őket, hiszen “aszfaltterepjárók” lettek. Egyébként az X6-al is meg tudod közelíteni a sípályát és a halastavat. Sőt kapaszkodj meg egy átlag Opel Astrával is. Az pedig tény, hogy a világ boldogabbik felén egy Ferrari, Aston Martin, Lamborghini stb. a minimum, hogy valaki “villantani” tudjon, egy 60.000 dolláros X6 édeskevés. És ami a fő baj, még mindig nem értem, hogy miért az alapján kell leszólni egy típust, hogy az eladott példányok 10-20%-át pár balkáni bunkó felvágásra használja. Miközben 80%-uk átlag családi autóként üzemel Nyugaton.

  • Vorserie

    Somebody!

    Te sok mindent nem értesz!

    “Írtam is, hogy a Land Rover (Range Rover) elsősorban terepjáró a képességei alapján, nem SUV. Mivel persze senki nem fog tengelyig érő sárban dagonyázni velük ma már inkább SUV-okként definiálják őket, hiszen “aszfaltterepjárók” lettek.”

    Rendelkezem egy Range Roverrel és volt rá példa,hogy nem tengelyig hanem ajtóig érő sárban dagonyáztam vele.Ugyanzt nem tudom megtenni egy X6-al se Opel Astrával.

    A terepjáró is SUV,viszont nem minden SUV terepjáró ezt nehéz felfogni?

    “ami a fő baj, még mindig nem értem, hogy miért az alapján kell leszólni egy típust, hogy az eladott példányok 10-20%-át pár balkáni bunkó felvágásra használja. ”

    Bizony elég nagy baj ez meg az ,hogy nem érted de ez inkább neked baj!

    Vajon miért minősítenek megbízhatatlannak egy autómárkát ha 1000 darab gyártott autóból átlagban 12 darabbal van probléma?!
    Ugyanez a helyzet itt is.

    Lehet hogy a tulajok 100%-ából csak 25%-uk viselkedik a leírtak szerint de ez elég ahhoz,hogy ez a típus ilyen megítélést kapjon.
    Ugyanazért amiért a francia autókat megbízhatatlannak ítéli meg a fél világ miközben a számok nem mindig ezt mutatják,vagy ahogy a VW-t a megbízhatóság szobrának tekintik miközben a számok szintén nem ezt kutatják csak sokan szeretik a hibáik ellenére is.

    Az utolsó mondatod a legviccesebb:

    “Miközben 80%-uk átlag családi autóként üzemel Nyugaton.”

    Ha láttál volna X6-ost belülről és nyitottál volna egy csomagtartót akkor tudnád,hogy kb. annyira családi autó mint egy Opel Astra vagy egy Golf.Egy bébihordozó alig fér el a hátsó ülésen a csomagtartóba meg egy babakocsit úgy kell betuszkolni nem beszélve hogy méter magasan van.

    Kíváncsi lennék mennyi egy,két vagy három gyerekes család dönt X6-os vásárlása mellet??

    Az ismerőseim körében egy családos ember sem rendelkezik ilyen autóval X5-el annál inkább.

  • fank1970

    Jó irányba megy a német autóipar… (családi elsőkerekes egyterű BMW)

  • apaarpi

    Szia Tamás!

    Szerintem egy kicsit túlerőltetted ezt az értelmetlen dolgot, a forma pedig szubjektív, látod, a párodnak is tetszik.
    Nekem is, pedig autóbuzi vagyok, mint tudod, és gyermekkorom óta a BMW a kedvenc márkám, tehát már erős 4 évtizede. Persze sok más is tetszik.

    BMW-ből ez, és az előző is, az 5 GT az, ami szerintem aránytalan, és persze az előző 7er az, ami nagyon nem tetszett, meg az akkori 6-os segge.
    Az 1-esnél örülök a faceliftnek.

    A motorok felsorolásánál kihagytad a “legértelmetlenebbet”, az X6 M 575 lovas motorját.

  • mojszipupi

    Akárhányszor látok egy x6 ot mindig arra gondolok h egy ennyire elbaszott koncepció h lehet ennyire sikeres. Ez az új generáció pont olyan csúnya mint az elődje, akárhogy faragják finomítják. Az úgymond “sportos terepjáró” koncepciót sokkal inkább tudnám elképzelni egy csapott tetős kicsit nyújtott formát normális hátsóval, nem ezzel a találóan csótány formának nevezett valamivel.

  • kiafaszagyerek

    Kedves Rácz Tamás Úr! (a cikk írója)

    Javasolnám Önnek, és vezetőjének, hogy minden autós újságíró a saját kategóriájának, pénztálcájának megfelelő autóról írhasson csak tesztet. Amennyiben ez túl szűk spekrtum lenne, akkor kötelező jelleggel legalább a cikk írásának erejéig képzelje magát az adott kategória vásárlójának bőrébe. Az Ön írásából süt a proletár irigység. Ez amellett, hogy Ön nem tud objektíven bemutatni egy felső kategóriás szabadidőautót egy BMW viszonylatban közepes motorral azért hatalmas probléma, mert az Ön szintjén (inkább gondolati, mint anyagi értelemben) lévő olvasóból útálatot vált ki a sikeres emberek irányába.
    Természetesen egyszerűen le kisbuzizhattam volna ezért, de akkor meg én lennék a bunkó.

  • Vorserie

    kiafaszagyerek!
    Képzeld akadnak itt olyanok akik megtehették volna ,hogy vesznek egy ilyen vackot de azok inkább mint X5-öst,RX-et,Landcruisert,vagy (mint jó magam) Range Rovert vettek.Asszem egyértelmű,hogy miért!

    Ez pont arra való amit a neved is sugall!

    “kiafaszagyerek?”!

    Ha valaki attól érzi magát fasza gyereknek ,hogy vesz egy ilyen autót annak az értékrendje nagyon alacsonyan lehet.

    Képzeld lehetsz faszagyerek egy Suzukiban megy egy Bentleyben is.

  • Gólya

    Végülis a célnak teljesen megfelel,az ilyen aut

  • Gólya

    Levagta a kommentemet.Végülis a celnak tokeletesen megfelel,az ilyen autokban mindig csak egy ember szokott ulni-maga a soför-,vagy maximum ketten.Egy laptoptaska vagy legfeljebb egy sporttaska miatt meg meg senkit nem idegel a csomagtarto vagy a hatso ulohely merete miatt

  • somebody

    Vorserie –
    Gratulálok barátom, sikerült megérteni amit én mondok és példákkal alátámasztani, mekkora baromság előítéletesnek lenni és ostoba sztereotípiákban gondolkodni. Innentől akár saját magaddal is vitázhatsz a semmiről… A többihez egy-egy mondat: A SUV az SUV a terepjáró pedig terepjáró. Fölösleges keverni a szezont a fazonnal. Ma már szinte mindenre azt mondják SUV (RR-re, LC-re is pedig terepjárók), az X széria pedig mindig is SUV (pontosabban SAV-Sports Activity Vehicles) kategóriába sorolta az autóit. Ha csak egy wikipediás szócikket tudsz puffogtatni, azt fölösleges. Az hogy nem családi pedig végképp baromság, egy közel 5 méteres autó, majdnem 600 literes csomagtérrel, nyilván nem olyan praktikus mint egy doboz formájú autó, de a hátsó fejtér kivételével nem egy kompakt méretű autó. De hogy örüljön a kicsi szíved, akkor átfogalmazom, hogy Nyugaton egy hétköznapi autó.

  • Gianniz

    Tökéletes autó, nagyarcú felvágós parasztoknak.

  • M_m_m

    Kiafaszagyerek,

    Sikeres emberekkel szembeni utálat?
    Szerinted ez miért alakult ki?
    Vajon miben sikeres a magyar x6-os vásárlók egyrésze??? :-))

  • Kanyaró Malvin

    Kedvencem a tarkóredős rész volt, mély ungarise társadalom-ismeretről tanúskodik! Ritka kínos egy autó ez. Az X6 a tahóság és a tömpepöcsűség bizonyítéka. Pironkodásra késztetne olyan emberek között, akik érettségiztek és nem ölnek embert saját kézzel. De a “vállalkozói” szféra legeslegalját vonzza.

  • ACC.600

    “ÁTLAGOS CSALÁDI AUTÓK NYUGATON”

    jó pár éve nyugaton dolgozom de ez túlzás. Még Luxemburgban sem!
    ilyet nem vásárolnak családi autónak, inkább passat variantot és bmw 3 touringot, audi a4 avant…és még sorolhatnám

    ez a bmw x6 még nyugaton is annyira ritka, mint a fehér holló.
    maradjunk a bmw-nél, egyébként nagyon érdekes dolog, hogy nyugaton a legnépszerűbb típusok a 3-as és 5-ös széria, míg Mo.-on az x3 és x5.
    persze eladási adatok alapján messze nagy a különbség azonos típust illetően, de azért érdekes, hogy Mo.-on többen vesznek x3-ast mint 3-ast.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.