Honda CR-V: jót tett a frissítés

Vezettük: Honda CR-V 2015

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 06.00

Új motor és váltó, frissített motor a Honda CR-V-ben. Nagyon kellett már.

Röviden – Honda CR-V 2015

Mi ez?

A világ legnépszerűbb szabadidő-autója modernizált formában.
Mit tud? Modern biztonsági elektronikát, kiváló motort és váltót kínál.
Mibe kerül? 6,9 milliótól indul az alap benzines, az új dízel ára a kilencfokozatú automata váltóval legalább 9,7 millió Ft-
Kinek jó?  Tágas, praktikus családi autót keresőknek.

Alapos, a tartalmat rendesen megmozgató ráncfelvarrással újult meg a világ legnépszerűbb szabadidő-autója, a Honda CR-V. Az 1997-es bemutató óta 750 ezres darabszámban elkelt SUV negyedik generációja fut jelenleg, amely a 2012-es bemutató után most részletes átdolgozáson esett át. Műszaki tartalmát tekintve rá is fért a megújítás, bár enélkül is elkelt belőle közel 50 ezer darab a tavalyi évben. A hazai helyzetet tekintve sem áll rosszul a Honda, bár itthon csak a negyedik helyet csípte meg a CR-V, és dízelből is kisebb az arány, mint a világpiaci átlag. Talán ez most változik, mivel a facelift főleg ezen a fronton hozott fejlődést.

Pofásabb

Sokszor elhangzott Európán kívüli gyártók szájából a mondat: az európai ízlésvilághoz alakították a formát. Hiába a kissé elkoptatott mondat, a szélesebb első lökhárítók, a módosított első fényszórók valóban frissebbnek és szebbnek hatnak a korábbinál, de ez továbbra is ízlés dolga. Kapott új könnyűfém felniket és változott a hátsó lámpa is.

Szélesebb lökhárító, elnyújtott lámpatestek - jól áll neki


Csendesebb, modernebb belső

Ránézésre is könnyen kiszúrni az új, 7 col átmérőjű érintőkijelzőt, amely minden 2015-ös gyártású CR-V-ben az alapfelszerelés része lesz ezentúl. Az Android operációs rendszerrel működő kütyü egy okosmobilhoz hasonlóan működik, logikája, kezelése gyorsan kitanulható. A feláras Garmin navigáció sebessége azért nem teljesen olyan, mint egy csúcskategóriás készüléké, de alapvetően jól használhatónak tűnik és külön öröm, hogy a gyengébben felszerelt modellekhez is megrendelhető, nem kell miatta szintet ugranunk.

A médiarendszer kezeli a bluetooth-os telefonokat, megjeleníti a tolatókamera jó minőségű felvételét, a Mirrorlink funkcióval tükrözhetjük rá a mobiltelefonunkat, sőt utóbbi megosztott adatelérésével akár internetezhetünk is rajta. Előre telepített alkalmazások is járnak a Hondához, így számtalan rádiócsatornát, podcastot, időjárás-jelentést, útinformációt, stb. elérhetünk.

Enyhén változott a beltér, a lényeg az új kijelző

A modernizálás itt még közel nem ér véget, a 2015-ös CR-V-ben mutatkozik be a Honda SENSING – ami a kamerákra és radarokra épülő menetbiztonsági rendszerek összefoglaló neve. Ügyesebb lett az ütközésre figyelmeztető asszisztens és az adaptív tempomat működése, de ezeken kívül felismeri a táblákat is a CR-V, jelzi a keresztirányú forgalmat tolatáskor, és figyeli a holtteret.  

Sajnos, nem tudtuk kipróbálni a CR-V legérdekesebb újítását, amely többsávos úton az adaptív tempomatot használva érzékeli és elemzi a velünk párhuzamosan, de másik sávban haladó járművek mozgását. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy az előttünk haladó autós túl gyorsan közelít az azelőttihez, és várhatóan átsorol majd a sávunkba – magától lelassít a CR-V.

Magától lassít a CR-V, ha az előttünk haladó túl gyorsan közelít az előtte haladóhoz

Az utastér rejt még néhány apró változtatást a korábbi modellhez képest, de vannak láthatatlan módosítások is, mint például a vastagabb hangszigetelés, aminek köszönhetően 6 százalékkal kisebb menetzaj mérhető belülről.

A lényeg: új motor és váltó

Az új CR-V legnagyobb újdonsága egyértelműen a vadiúj dízelmotor a meglévő kétliteres benzines (155 LE) és az 1,6 literes dízel mellé (120 LE – csak elsőkerék-hajtással). Az új dízel is pont ugyanakkora, sőt, a meglévőre építkezik, de azzal ellentétben 160 lóerős, nyomatékát pedig 350 Nm-re növelték (300-ról). A teljesítménytöbblet a kétlépcsős feltöltésnek köszönhető: indulásnál egy kisebb tehetetlenségű feltöltő dolgozik, amit később egy nagyobb turbó egészít ki, ami végül egyedül veszi át a főszerepet. A maximális nyomaték ennek ellenére “csak” 2000/perc fordulaton áll rendelkezésre, de jelentős turbólyuk nem érezhető, könnyen indul a CR-V.

Kilencfokozatú az új automata. Fényévekkel jobb a korábbinál.

Kézi és automata váltóval is próbáltuk a modellt, utóbbi az érdekes, mivel az szintén teljesen friss. A régebbi ötfokozatú automata bőven megérett a frissítésre, és nem is aprózta el a Honda a választást, az egyik legfrissebb, kilencfokozatú ZF váltó került a helyére. Ez a váltó egyelőre csak az új dízelhez jár, a benzines összkerékhajtásút csak a régivel lehet egyelőre társítani.

 Motorválaszték

 1.6 i-DTEC (dízel)

1.6 i-DTEC (dízel)

2.0 i-VTEC (benzin)

Lökettérfogat

1597

1597

1997

Furat x löket

76.0 x 88.0

76.0 x 88.0

81.0 x 96.9

Sűrítési viszony

16.0

16.0

10.6

Teljesítmény

160 LE/4000 f./perc

120 LE/4000 f./perc

155 LE/6500 f./perc

Forgatónyomaték

350 Nm/2000 f./perc

300 Nm/2000 f./perc

192 Nm/4300 f./perc

Milyen vezetni?

A váltó fürgén és finoman vált, talán a dízelmotor az, ami pöröghetne kissé fickósabban a mostaninál. A legalább 1650 kilogramm össztömegű CR-V-t még akkor is szépen mozgatja, ha a 160 lóerőt nem is érezni mind. A kézi váltónál viszont egyértelműen jobban illik a dízelhez az automata, bármilyen meglepő is, akárcsak az, hogy a motor is csendesebbnek tűnt vele.

A vezetési élményt javítja a futómű néhány apró változtatása is, erősebb a kerékdőlés valamivel, és növeltek a nyomtávon is. A kormánymű áttételét 8 százalékkal közvetlenebbre hangolták, amely így személyautósabb lett a korábbinál. Gokartos feelingre és mozdulatlan karosszériára azért ne számítsunk, de méretéhez képest szépen veszi a kanyarokat a CR-V, nem szédültünk benne a kanyargós útszakaszokon sem.

Enyhén módosult a hátsó lámpa


Mikortól, mennyiért?

Már rendelhető a modellfrissített CR-V, amely heteken belül megtekinthető a kereskedésekben is.  Az Elegance, Lifestyle és Executive felszereltségben kínált új dízelmotor legolcsóbb kivitele 9 189 000 forint lesz, a kilencfokozatú váltó felára 500 000 forint.

Mellette – Ellene
  • Erős, modern és takarékos dízelmotor
  • Gyors, finoman kapcsoló 9 fokozatú automata
  • Modern, egyszerűen használható médiarendszer
  • Sok vezetői asszisztens
  • Csendesebb utastér
  • Az új automata váltó csak a dízelhez rendelhető
  • Az új dízel kicsit nehezen veszi a fordulatot

Szavazás

Honda CR-V 2015

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Mennyivel harmonikusabb, arányosabb egy CX5 mint ez!
    Tudásra kb. hasonló szinten vannak, úgyis az ízlés/márkaszeretet dönt.

  • M_m_m

    Nem rossz kocsi.
    Csak elég kicsinek tűnik a hasmagassága.
    7 millióért pedig már sok mindent lehet venni,

  • hova

    Pedig pofás autóra sikerült és persze remek kordé.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.