Teszt: Nyomasztóan jó a dízel Passat

Teszt: VW Passat 2,0 TDI Highline

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.02.16. 06.00

Mindent jobban akar csinálni a Passat a konkurenseknél, de a Mazda6 vagy a Mondeo sem kezdő. Mit tud a Passat a kétliteres TDI-vel?


Röviden – Volkswagen Passat B8 2,0 TDI

Mi ez?

Alapjaiban új középkategóriás autó. Kombi és limuzin van belőle, a CC a régi.

Mit tud? Extrákkal nagyjából mindent, amit ma az autóipar kínálni tud.
Mibe kerül? 7,7 és 12,9 millió Ft között mozog a kombik ára. Alapmodell csak az 1,6 TDI-ből van, a 2,0 TDI Comfortline szintről indul, a DSG-váltóval 9,8 millió Ft.
Kinek jó?  Családi vagy céges autóként bárkinek, ha belefér az értékhatárba.

Olvasóink Volkswagenre fújó, japánautó-rajongó rétegének szeretnénk előrebocsátani: nem a szaksajtó van megvéve kilóra, egyszerűen a VW hibaelimináló gépezetének működése új szintre ért a Passat nyolcadik generációjával. Ha szigorúak vagyunk is vele, az autó olyan kevés botlást enged meg magának, mint eddig soha.

Külső, design

Pengeéles vonalaival, nemesen egyszerű felületeivel az autón messziről látszik a modellváltás. Széles és szokatlanul lapos orrú autónak hat. Kiugróan igényes a kocsi kivitele, legyen szó a fémlemezek találkozásáról, a fényszórók illesztéséről vagy a hegesztési varratokról. Gyártási minőségben (nem megbízhatóságban!) látványos az előrelépés a többiekhez és az elődhöz képest, pedig az kilenc évesen sem szorult a mezőny második felébe.

Belső tér

Barokk pompa híján is előkelő belül a Passat. Műszerfala és a légrostélyokat integráló, egy lendülettel végigívelő rácsozás nagystílű.

Kifogástalan a minőségérzet. A Highline kivitelhez is rengeteg extrát kell megvenni, hogy a Passat B8 hozza azt, amire képes

Minden részlete gondos munka a szövettel kibélelt tárolórekeszektől a csomagtér alatti kalaptartó-rögzítésen át a csomagtér zárjának tokozásáig, hogy ne lékelje meg a belebólintók homlokát. Viszont nem találtuk az extrák között az előző Passat egyik legvonzóbb tételét, a hátsó ülésekből kihajtható integrált gyermekülést.

Elvileg a csomagtérajtó lábbal a lökhárító alatt kalimpálva is nyitható, de ezt nem próbáltuk ki. Jó ötlet, hogy nyitáskor a kalaptartó roló félig hátraszalad. Maga a csomagtér nemcsak bődületesen nagy, de praktikus formájú és átgondolt is. A kivett védőhálónak és a kalaptartónak is van helye a padló alatt. Az üléseket a csomagtér felől, az oldalfalban lévő karok meghúzásával síkba hajthatjuk a csomagtér aljával. A 40:20:40 arányú osztásból a középső támlarészt eltüntetve könnyen vihetünk sílécet, hosszabb cuccok hurcolásához az utasülés támlája is lehajtható.

650-1780 literes a csomagtér. Kárpitozása igényes, átgondoltsága dicséretes és ha kell, az első utas háttámlája is lehajtható

Optimális az üléshelyzet, furcsa viszont, hogy nincs térdlégzsák, ami egy alap Swiftben szériafelszerelés. Nagyobb autókból ezt hajlamosak kihagyni a gyárak, mert a lábsérülés másképp is elkerülhető. A térkínálat fejedelmi, hátul ülni szinte ugyanolyan kényelmes, mint elöl.

Digitális funkciók: mindent tud

Okostelefon-integrálásban, legalábbis androidos készüléket használva, a Passat mindent megad, ha szorgosan fizetünk. Van képernyőtükrözés, tehát a mobiltelefon képernyője megjeleníthető a központi kijelzőn és ott lehet nyomkodni az ikonokat, ami így már szabályos.

150 ezer Ft a digitális műszeregység felára, sajnos csak Highline-hoz választható. Sok nézete van, a montázs a kisebb és a nagyobb térképest mutatja

Nem egészen 150 ezres felárért kapjuk a nagy varázslatot: a teljesen digitális műszeregységet, ami nem sok autóba jutott eddig. Sajnos csak a Highline-hoz rendelhető az Audi TT-ére hasonlító display, amely képes megjeleníteni a Google Earth térképet és az utcaképet.

Középre, az órák méretét visszavéve, kirakja az útvonalat nagyobb méretben, ugyanoda kérhetünk a takarékos vezetést segítő ábrákat, itt látni a vezetőtámogató berendezések visszajelzését. Akit az egész csak zavarna, a Classic nézetben a modellfrissített B5-ös Passat műszergrafikájával nyugodtan autózhat. Sok a kapcsoló és a menü, mert rengeteg a funkció, de az egészet ésszerűen építették fel. A nagy központi kijelző menüje kezünkkel a monitorhoz közelítve ugrik elő, egy átlagembernek ez valódi mágia.

Milyen városban?

Hidegindítás után is viszonylag csendes az utastér, ahonnan nem az igazi a kilátás. Ebben az autóban mulasztásnak tűnik, ha valami csak átlagos, mint a fordulókör. A 11,7 méteres érték gyakorlatilag megegyezik a Mazda6-éval (11,8 m), az Opel Insignia viszont falak között 11,4, járdaszigetek között 10,9 méteres körön megfordul, ami lényeges különbség. Az alapjárati motorleállítás működése nem harmonikus, gázadással indulva kis rántással lódul neki az autó. Hamar kikapcsoltuk.

Érezni a különbséget az üzemmódok között váltva. A rugózás Sport állásban sem kényelmetlen

Megnehezíti a parkolást a 488,2 centiméteres karosszéria, ami a kategória összes többi autójára is jellemző. Ha megvan az alkalmas hely, beállni egész könnyű, mert a parkolássegítő elöl és hátul is remekül működik. A tolatókamerát villanymotor fordítja ki az emblémával együtt, ami kiváló megoldás, mert mindig tiszta a lencse, nem kell kiszállni esőben, hogy letörölgessük.

Kell a támogatás, mert az automatika darabosan adagolja a kuplungot és nehéz centizni az autóval. A duplakuplungos automata váltó felára 727 710 Ft, amely városban nagyban megkönnyíti az együttélést a Passattal. A DSG időnként rángatva kapcsolt, működése nem hozza az igazán jó hidrodinamikus nyomatékváltók kifinomultságát, de a kapcsolások gyorsasága továbbra is impresszív. A szoftver nagyon jól ráérez a vezetési stílusra, hogy mikor mennyire érdemes forgatnia a motort.

Csomagokban is elérhető a városi vészfékrendszer, a 160-ig működő adaptív tempomat, a parkolóautomatika, a holttérfigyelés, a sávbantartó berendezés és a többi vezetőtámogató rendszer

Eco-üzemmódban a váltó gázelvételkor üresbe kapcsol, konkrétabban nyitja a kuplungokat, így az autó motorfék nélkül gurul előre. Csak a fékre lépve vagy gázt adva zár újra az adott fokozathoz tartozó kuplung. A rollerozással vagy vitorlázással kevesebb lehet az újragyorsítás, de jobban kopnak a fékek.

Városban a sávtartó rendszert hamar kikapcsoltuk, mert idegesítően belenyúlkál a kormányzásba. Mivel az általa elképzelt íven vinné az autót, másképp forgatva a kormányt zavaró az ellenállása. Olyan, mintha a kormányon át szkanderoznunk kéne egy szellemmel.

Mindig is tágas autó volt, a B8 sem okoz csalódást. A bőrhatású Alcantara-kárpit szériafelszerelés

A temérdek budapesti úthibán a futómű megcsillogtatja kényelmi tartalékait. Sport üzemmódban sem rázós, kényelmesre állított lengéscsillapítással majdnem úgy suhan, mint egy klasszikus Citroën.

Mit tud hosszabb úton?

Aki megrendel egy jól felszerelt Passatot, átadáskor erősen rászorulhat az értékesítő magyarázataira. A kormányon 18 féle gomb van, a váltókar körül is rengeteg funkciónak lenne helye a tesztautó vakkapcsolóiból ítélve. Az autó lenyűgözően sok mindent tud, így használata a jól strukturált menük, az ésszel elhelyezett gombok ellenére is beszokást igényel.

Bátran lehet utálni az überstrébert, de kvalitásaival a Passat kiemelkedik a mezőnyből. Végsebessége 216 km/óra DSG-váltóval, kézivel 218, gyorsulásuk egyformán 8,9 mp 100-ra

Bizonyos fokig élmény vezetni, mert annyira jó autó, de mindenképp elégedetten hajthatjuk bele a kilométereket. Hátul is független a felfüggesztés, de kicsit más a hátsó futómű konstrukciója, mint az összkerékhajtásúnak, ami a 240 lóerős dízellel szériatartozék. A 4Motion ebben a modellben 656 590 forintért rendelhető, ami méltányos. Az Insignia AWD esetében 760 000 Ft a felár.

A Passat valamivel könnyebb lett, rövidebbek a túlnyúlásai és 58:42 aránnyal jobb a súlyeloszlása is. A 300 ezer forintos adaptív lengéscsillapítással érezhetően másképp hasít Sport üzemmódban, de automatikus vagy Comfort állásban sem tompa batár.

330 000 forint sok pénz értük, de az ergoComfort-ülések kiválóak

Kényelme autópályán rezzenéstelen. A motorhang elhanyagolható, a szelet hallani 150 felett, de az autópályás vezetés nem elfáraszt, hanem kisimítja az idegeinket. Az adaptív tempomat igen finoman fékezve és gyorsítva tartja a beállított sebességet 160-ig, ameddig hajlandó átvenni a vezetést.

Adatlap

VW Passat 2,0 TDI Highline

Teszt: Nyomasztóan jó a dízel Passat 1
Motor 1968 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 340 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 sec
Végsebesség 216 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,7 l / 100 km

A sávtartó nem ennyire profi, de sztrádán megbízhatóan követi az íveket, amíg rá nem szól a vezetőre, hogy vegye már vissza az irányítást. Elég megérinteni a kormányt, ez a nyomaték már elég ahhoz, hogy elaltassuk a számítógép gyanúját.

A 340 Nm nyomatékú, 150 lóerős motor ideális országútra és sztrádára. A kétliteres négyhengeres ereje hamar ébred, rendesen megindul vele az autó. A motorhang sosem válik kellemetlenné, a messze szabálytalan sebességet sem érezni soknak belül.

Ülése, legalábbis a feláras ergoComfort, több mint meggyőző, de 327 660 forintos felárért ez a minimum. Lábtámasza kihúzható, jól tartja a testet, széles tartományban állítható és motoros állítású deréktámasszal nem téma a hátbántalom.

Városon kívül a LED-es fényszóró eltiporja az éj sötétjét. Fényereje, az út megvilágításának egyenletessége, a fénykéve hatótávolsága egyformán imponáló.

Fogyasztás, költségek

Városban magas, 8,5-9,8 l/100 km közötti értékeket írt ki a pontosan mérő fedélzeti számítógép. Autópályán a motor hozta az elvárható takarékosságot, kúton mérve csupán 6,9 litert fogyasztott 140-150-es sebességnél, ami jó eredmény.

A limuzinhoz képest 296 000 Ft a kombi felára, a kétliteres TDI és a szintén 150 lóerős, hengerkiiktatással spóroló 1,4 TSI között 221 000 Ft az árkülönbség. Egyik sem túlzás. A konfigurátor reális árképzésről tanúskodik, az érdekességként betett A4 nagyon mezítlábas lenne a jól felszerelt Passat Highline árában.

Középkategóriás dízel kombik, kézi váltóval Telj. lóerő Listaár, Ft
Audi A4 Avant 2,0 TDI 150 9 198 990
Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium 150 9 174 000
Mazda6 Sportkombi Revolution 150 9 178 900
Opel Insignia ST EcoFlex Cosmo 140 9 090 000
Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Limited 150 8 450 000
Volkswagen Passat 2,0 TDI Highline 150 9 666 350

Két év vagy 30 000 km a szervizperiódus maximuma, de városi használatban jobb 15 ezrenként olajat cseréltetni. Az erősebb változatok karbamid-befecskendezéssel csökkentik a dízelek nitrogénoxid-mérgezését, a 150 lóerős azonban be tudja tartani a határértéket AdBlue nélkül. Ez mérsékli az egyébként jelentős karbantartási költségeket a VW-márkaszervizekben. A garancia kedvező, 2+2 év/200 000 kilométer.

Értékelés

Jókor lép piacra az újdonság. Az Európában szerencsétlen időrenddel bevezetett Mondeo a Mazda6-tal együtt erős szereplő, az Insignia is sikeres. Ám az Opel és az Avensis hat éve van piacon. Az 508 nemrég frissült, de messze nem fiatal, a C5 és a Laguna leváltás előtt áll, az Accord pedig eltűnik Európából.

Bármely Avant, Touring vagy T-Modell mellé oda lehet tenni, bár a prémiummárkák technikájában egyre ritkább az egyedi megoldás, amit tömeggyártók ne kínálnának

A modellváltással a Passat felért a prémiummárkák nívójára. Ez nem kis dolog, persze ettől még senki nem fog Volkswagent venni helyettük, mert az Audi, a BMW, a Jaguar vagy a Mercedes-Benz neve, emblémája és dizájnja vonzóbb lehet az adott vásárlórétegnek. A népi középkategóriában jelenleg a Passat a legjobb termék. A japánautó-rajongók azzal vigasztalódhatnak, hogy Genfben a Toyota átdolgozott Avensist mutat be, ami esély a lemaradás csökkentésére.

Mellette – Ellene
  • Feltűnően jó karosszériaminőség
  • Kitűnő utastéri minőségérzet
  • Kimagaslóan átgondolt részletmegoldások
  • Tágas belső tér
  • Praktikus és tágas csomagtartó
  • Rezzenéstelen kényelem
  • Jó vezethetőség
  • Hosszú úton csekély fogyasztás
  • Kényelmes ülések (extra)
  • Csodás LED-fényszórók
  • Számos vezetőtámogató rendszer
  • Igen széles extrakínálat
  • Viszonylag jó értéktartás
  • Időnként rángató DSG-váltó
  • Magas városi fogyasztás
  • Elég nagy fordulókör-átmérő
  • Viszonylag drága márkaszervizek



Szavazás

Hogy tetszik az új Passat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • macuda6

    Jópofa a cikk elején található leszögezés :) A passat és úgy alapjaiban véve a német autók mindig is jók voltak!

    Egy megingathatatlan japánautó fan

  • Vérmacy

    Pont olyan, mint az előzők kettő! Ha ebben is olyan “elven” készült a futómű, mint a Macanban, akkor köszönöm, de nem kell…

  • Norbi50

    El is hiszem, hogy a minősége prémium, az előző is már nagyon igényes volt.

  • lpetri

    csak a “számmisztika” kedvéért írom be:

    a 14 éves mondeomat erre az 1.4 TSI Pasatra becserélném! :) Akár az alapverzióra is.

  • Vorserie

    Örömmel látom,hogy kedvenc szerzőm Szörényi úr megtanult objektív szemmel látni és írni.
    Egyértelműen és tisztán látja az autó pozitív és negatív tulajdonságait.

    Valahogy így kéne minden tesztet megírni…

    Pl.:

    Mondták hogy van benne de nem próbáltam ki.

    Ilyen olyan dolgok jók benne de ésszerűtlenül drágák.

    Vannak konkurensek amik bizonyos dolgokban jobbak…stbstb.

    Ettől még ez egy jó autó talán a piac legjobbja és nem veszít vele srm a szerző sem az autó ha elismerik az esetleges hibáikat ha akad olyan.

    Egy ilyen tesztet inkább elhiszek és döntök egy esetleges vásárlás mellett mintha azt olvasom hogy ennél jobb sosem lehet nem is volt nem is lesz és hibátlan…

  • Vorserie

    Ipetri!

    Csak számmisztikum nélkül:

    -Én bármilyen 14 éves autót becserélnék egy bármilyen újra.;)

  • szaboata

    Biztos jó autó,hozza ajapán autók minőségi szintjét,és ugyanolyan unalmas kinézetre.Használati tárgy,sok pénzért.
    Azt sem értem,hogy miért kell számítógép köré autót építeni,de a paraszt ettől vakul igazán.

  • a.szorenyi

    Kedves Vorserie! Sosem célunk elhallgatni egy autó rossz vagy jó tulajdonságait, de a teszteket író emberek különbözőek alkatra, habitusra, lendületre nézve, nem ugyanazt várjuk el a kocsiktól. Sajnálom, hogy máskor nem ugrottam meg a lécet, de annál jobban örülök, hogy ezúttal igen.

    Üdv, Szörényi András

  • demagóg

    Túl komoly autó nekem. Talán 10 év múlva tetszeni fog.
    Most inkább egy 6-os mazda felé hajlok.
    Vagy egy kevésbé felszerelt, de azért nem mezítlábas Octaviára, ami a Passat árának szinte fele.

  • Barca

    A Passat olyan, mint egy tökéletesre csiszolt, végletekig átgondolt célszerszám. A Golf is ilyen, de valahogy ebben a kategóriában még nem annyira egyértelmű a fölénye, mint a közép-alsóban a Golfnak. Ennyi pénzért, már egy 10-20e km-es 3-as BMW is pottyan, tökéletes autó a Passat, de a 3-as más világ. Rátesz egy akkora lapáttal, amit el sem hiszünk, mert már egy ilyen Passatból kiszállva is (ezt még nem vezettem, de előzőt igen) csak mosolyogva fogunk, de tényleg van feljebb! A BMW dízelei lehetetlenül keveset fogyasztanak és elképesztő jól mennek, még az Audiknak is van mit tanulni, a TDI motorcsaládtól, főleg a 2 liter alattiaktól nem voltam soha oda meg vissza.
    ui.: Ez LED fényszórók istenítése annyira nem jön át, próbáltam sokat, a xenon sokkal jobb. Az új Matrix LED-ekhez nem volt szerencsém, de pl.: az összes VW-s konszern (Audi, Seat) fényszórója nem muzsikált jól. Túl erősen világítja meg az első 50m-et, utána semmi, Leonba tán még nem is kanyarodtak, ha jól emlékszem… A Xenon mindig erősebb, jobban telített kévét adott idáig, én biztos nem vennék bele ilyet, főleg, hogy horror áron adják, az egyébként olcsóbb fényszórókat… Parasztvakítás.

  • vaLacky

    Túl drága ez ide nyomorországba, de azért elfogadnám.

  • apaarpi

    Szia András!

    Nem csak, hogy te írod a legkorrektebb cikkeket, hanem te maradtál gyakorlatilag egyedül a csapatból, aki válaszolt itt a cikk alatt az írásokra, tehát érdekli az olvasók véleménye.
    A napokban pl. két cikkhez is írtam egy kis korrekciót, mert hiba volt bennük, semmi válasz, pedig nem csak a cikk alatt, hanem az auto… emailcímen és facebookon is jeleztem.
    A többiek szarnak ránk. Tényleg, ha email címed változott a cégváltással, légyszi jelezd mailben, akár nekem, vagy valakinek a csapatból, hogy a kislistás csoportban átírjuk.
    Hogy aktuális is legyek, az autó tetszik, elfogadnám a 190 lovast a 177-es Ave helyett, pedig az se rossz.

  • tmerai

    Egy majdnem tökéletes csaladi auto értekelése 500 szavazat utan alig 7,minek szavaznak azok akiknek még nem volt jo autojuk( nem vagyok vw fan),ha egyesek nem lennének obijektivek már valahol 5 nél tartana, ez olyan mint mikor a luzer gyerek lesajn

  • zoldfulu2000

    Az előző két Passat elég nagy csalódás volt, nagy adag forró levegő marketingbe csomagolva. Mondjuk a golf VII kellemes csalódás volt, lehet hogy érdemes lesz elnézni a VW szalonba? :)

  • olomana

    Mivel engem ez a sok okoskodó extra meg az “érezhető minőség” engem nem hat meg, ennél 4-5 misivel olcsóbban vettem egy kombi 1.8 TSI Octaviát, ami ennél bőven jobban megy, van benne ugyanennyi hely az utastérben meg a csomagtartóban is. A hátsómat ugyan nem törli ki, de nagyon hepi vagyok vele.

  • Zoli33

    Üdv!

    Passat+pár extra. Ennyi pénzért inkább egy INFINITI-t.
    Ültem ilyen Passat-ban a budapesti autókiállításon. Hát nem estem hanyatt tőle. Nem baj úgy is megveszik a cégek meg a vállakozók.

  • M_m_m

    olomana,

    Jól tetted!
    Raionális és okos döntés volt az Octavia!
    Hány család vesz manapság passatot?
    Akinek meg ennyi pénze van, az már BMW-re vágyik nálunk.

  • a.szorenyi

    Kedves Árpi!

    A fogyasztásos TOP 10-ben szerintem igazad volt, szólok Attilának. Bocsánat, hogy nem reagáltunk! Mindenkinek fontos a Te vagy mások visszajelzése, de sajnos ha elmegyünk 2-3 napra kipróbálni egy autót, közben elsüllyed az itthoni anyagok követése. A címem működik, de lesz vezesses végű is, azt majd elküldöm, ha kész. Biztos jó lehet a 190 lóerős Passat, de azért várd meg az új Avensist. Én nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy a Hondának miért nem jó jelen lenni ott, ahol a Toyotának érdemes.

    Kedves Barca!

    Szerintem próbáld ki a fejlettebbik LED-es fényszórót a Passatban, nekem nagyon tetszett.

    A statisztika szerint eddig 189 db 10-es, 96 9-es és 90 8-as szavazatot kapott, de beszedett 66 1-est és 33 2-est is. Ezek szerint sokakban van ellenszenv a Volkswagenekkel illetve a Passattal szemben. Az új Mazdákat viszont szeretik az olvasók, simán szórnak 8-8,5-ös átlagot.

    Egy jól felszerelt kompakt kombinál csak aránytalan többletköltséggel ad többet és jobbat egy nagyobb autó, ami a Passatra és az Octaviára is igaz. Az 1,8 TSI nagy királyság, remek motor bele.

    Üdv, András

  • apaarpi

    Kedves Andás!

    Köszi, hogy ismét megtiszteltél engem és a többieket, és a saját cikkedet is a válasszal, kedves, természetes, ahogy próbálod “védeni” a benti fiúkat, de azért a tendencia látszódik, és ahogy írtam, 3 helyen is jeleztem.
    Kíváncsi leszek, mik lesznek az új motorok az Ave-ben, pl. ha az enyémben is szereplő D-cat helyére beteszik a 190 lovas 20d motort, az talán menetteljesítményben is – bár ott nincs szükség rá, bika ez is – , de főleg fogyasztásban hozhat előrelépést. Ami még nem ártana, kicsit finomítani a rugózáson, de úgy, hogy a kanyarstabilitás maradjon, azzal meg vagyok elégedve. Gondolom lesznek benne új vezetéstámogató rendszerek, persze nem baj, de azok annyira nem hatnak meg.
    A többiben szerintem most is a legjobbak között van, tágas is, és a D-Cat motorral sincs semmi gond, ez már nem a 2005-ös.

  • demagóg

    “beszedett 66 1-est és 33 2-est is”

    Ezek a számok egyértelműen nem a konkrét autónak szólnak, hanem csak az átlagot akarták lehúzni velük.

    Kíváncsi lennék, hogy ezeknek a szavazóknak mi számít 10-es autónak a kategóriában.

  • csakgabi

    Tegnap vettünk át egy Highline 2.TDI-t DsG(150le)-vel cégesnek! Vártam már mert kívülről nagyon tetszik. Viszont a motor nem halkabb, mint a régebbiben(értsd: kerreg, mint állat), az a 8,9-es gyorsulás is inkább enyhe túlzás. A nyomasztóan jó minőségről meg annyit, hogy a jobb hátsó ajtónál a gumigéder gyűrött, és anyaghibás, az ajtó teljesen kinyitva recsegve lifeg(de csak ez az egy ajtó!!). Lefényképeztem, szívesen feltöltenék róla fotót, de hát gondolom ti is “megvett” újságírók vagytok, ugyh nem lehet! Szóval, aki cégesnek szintén ilyet szeretne az olvasottak alapján, mindent erős kérdőjellel kezeljen. Mert sajna, nem túl bizalomgerjesztő így elsőre egy közel 10 gurigás autónál…

  • apaarpi

    Szia demagóg!

    Olyanok adnak 1-2 pontot, mint Géderes :) csakgabi, aki seggre megmérte a Passat gyorsulását is.
    “Megvett” troll.

  • a.szorenyi

    Kedves Csakgabi! Bár ez téged aligha érdekel, ha így ismeretlenül is van kész koncepciód rólam, de a kulturáltabb olvasók kedvéért érdemes leszögeznem, hogy a havi fix a Central Médiacsoporttól érkezik, nem a wolfsburgi óriástól.

    Ötféle új Passatban ültem eddig, egyik tesztautón sem tapasztaltam hasonló hibákat. Alighanem peched van, remélem, remélhetőleg a márkaszerviz korrigálni tudja a hibákat.

  • csakgabi

    Apaarpi! A gyorsulást nem seggeddel, hanem a fejeddel “méred meg” …bár gondolom az esetedben a kettő ugyanaz!
    …és hogy megnyugtassalak 7-et adtam, nemúgy mint a cikkíró, aki legszívesebben 11-et adott volna. (ezért írtam a “megvett” dolgot)
    Nagyon szívesen küldök át neked képet a “géderről”, ha adsz egy e-mail címet! Levideózni az ajtó kattogását, meg a motor kelletlen hangját nem fogom, mert annyira nem érdekel a véleményed! ;-)

  • csakgabi

    a.szorenyi
    Igen ezek a hálapénzek általában bankszámlára jönnek, és ÁFA-tartalommal is bírnak! Jópofa vagy! :-D És én demagóg nem tudtam hogy a Porsche Hungária székhelye wolfsburgban van! :-O

  • M_m_m

    csakgabi,

    Ha annyira rossz, akkor a cég miért Passatot vett?
    Valaki fegyvert tartott a beszerző fejéhez?:-)))

  • apaarpi

    Kedves csakgabi!

    Igen, valóban én lehetek a seggfej, ezt az olvasók el is fogják dönteni az írásaink alapján.
    A cikkírót szerintem sokkal jobban ismerem, mint te, de azért nyugodtan mondd meg azt is, mit evett ma reggelire, hiszen tudod, hogy a sertés vagy a marhatenyésztők pénzelik.
    A videót megköszönöm, az emailcímem helyett szerintem elég, ha elküldöd a szerkesztőségbe, András alkalomadtán szerintem továbbküldi nekem, ha megkérem.
    A motorhangról én nem kérdeztelek. Persze, nem R6 benzines.

    Szép estét.

  • Kovijani

    Tenyleg csak az erdekessseg kedveert irom le, hiszen otthon ugyis mindegy. Kivancsisagbol atvaltottam a 13 es fel miskat, es meg a mai beka segge alatt levo forintal is kerek $50,000 jott ki. Ennyi penzert pedig nagyon sok premium kocsit lehet kapni. Tehat innen nezve ez a Passsat biztos hogy jo kocsi, de a versenytarsai ezt mar evek ota tudjak! :)
    A WV-nek az a szerencseje, hogy a eu-ban magasak a vedovamok( kivancsi vagyok kik miatt..hmmm :) , viszont amerikaban, ahol kiengyensulyozottabb a verseny, bizony nem nagyon tud labdaba rugni. Ha eros az idegzeted akkor nezd meg, hogy ennyi penzert miket lehet kapni! ( google a baratod)

  • luxusbatar

    A belső fotók gyalázatosan rosszak.

  • Iceman.

    Kovijan: Az USA-ban 21k$ a Passat alapára, miről beszélünk?

  • Kovijani

    Az amerikai Passat teljesen mas! Ide lett kitalalva, es itt is gyartjak! Lejebb van pozicionalva az europai tarsanal. Mexicoban is van egy gyaruk, ott a Golfokat es a Jettakat keszitik, ha jol tudom. (Mexikoval vamunio van)
    Ja! Amugy a Golf az ev autoja lett itt! :)

  • hova

    Príma családi autónak néz ki, hiszem, hogy minden benne van- az is ami nem kellene/?/ hátul lehet pakolni rendesen,gyerekeket, cuccot, nagypapát, de a külső forma nekem nem jön be. Tudom,hogy a németek precízek, de ilyen tekintetben / is/ jobban kedvelem a japán autókat. A cikk nagyon jó, gratula Szörényi úr!!

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.