Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2

Vezettük: Mazda2 - 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 17.00

A Mazda2-es vagányabb külsőt, minőségben és dizájnban is erős belsőt kapott

Röviden – Új Mazda2
Mi ez? A Mazda legkisebb modellje, új ruhában  
Mit tud? Kisautó, itt-ott nagyautós tudással
Mibe kerül? 3 779 900 és 5 933 900 forint között
Kinek jó?  Főleg városi, pörgős, pénzes, csajoknak. Vagy bárkinek, aki szeret vezetni, és nincs szüksége nagy autóra.

A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát

A Mazda sokat vár 2015-től. Nemrég újult meg a Mazda6-os,  hamarosan már próbálhatjuk a frissített CX-5-öst, érkezik a vadonat új MX-5, lesz CX-3-as, és utódot kapott a 2008-ban Év Autója címet nyert Mazda2-es is. Nem is akármilyet.

Külső

A Mazda nagyobb modelljeihez hasonló fizimiskát kapott a 2-es is. A jellegzetes, szárny formájú hűtőmaszktól és a szigorúbb, LED-es betéttel is kapható fényszórótó kifejezetten nagyautós megjelenése van az amúgy 406 centi hosszú kiskocsinak. Rövidebb túlnyúlásokkal, nagyobb tengelytávval, a Mazda2-es tágasabb, kényelmesebb is elődjénél, igaz, hogy ezt leginkább csak az első sorban ülők élvezhetik. Hogy a forma a 3-ashoz és a 6-oshoz hasonlóan ütős legyen, a tervezők az A-oszlopot 80 milliméterrel hátrébb tolták, így sokkal elegánsabb, finomabb formát kaptak, mint ami ebben a kategóriában megszokott. Bár az érezhetően közel került A-oszlopot bentről szokni kell egy ideig.
Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2 1
Így néz ki négyajtós kivitelben az új Mazda2-es. Európában ilyet nem forgalmaznak belőle.

Belső

Sokáig a Mazdákat leginkább a belsejük miatt érhette kritika. Hiába építettek remek motorokat, reszelték a végletekig a váltót, futóművet, ha az autóba ülve hamar elmúlt a varázs a béna gombokat, hiányzó funkciókat látva. Szerencsére a Mazdánál ha kissé lassan is, de mégiscsak reagálnak a vásárlók észrevételeire,  így a Mazda2-es belsejét tisztességesen gatyába rázták. 

Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot

Mind dizájn, mind ergonómia tekintetében, de még olyan finomságok is kerültek a kisautóba, amelyek ebben a kategóriában még ritkaságszámba mennek. Ilyen például a head up display, amely a műszerfal tetejéből előbújó olcsóbb, apró plexilap csupán, de használata mégis kényelmes, biztonságos. A plexin a sebesség mellett a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés jelzései, illetve a navigációs utasítások is kivetíthetőek. Igaz, csak egyetlen színben, kékben jelennel meg az adatok.
Új a műszerfal is, amelyből felszereltségtől függően többféle is van, az egyszerűbb modellekben sebességjelző, a komolyabbakban fordulatszámmérő van középen, a csúcsmodellben head-up display egészíti ki. Kormánya minden irányban állítható és az ülései is a megszokottnál nagyobb úton tologathatók előre-hátra. A közelebb hozott A-oszlop miatt javult a kasztni átláthatósága is. Biztonsági felszereléssel is gazdagon megpakolták a kis Mazdát, a sávváltást segítő és holttérfigyelő rendszer mellett városi vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és visszagurulás-gátló és távolságifény-vezérlés is rendelhető bele.

Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban

A tengelytáv 8 centiméteres növelésével több hely jut a bent ülőknek, illetve a csomagtartó kapacitása is nőtt valamicskét, egészen pontosan 280 literre, a korábbi 250-ről. Persze a külső méretei is növekedtek, a legújabb, legkisebb Mazda 17,5 centivel hosszabb és 2 cm-rel magasabb. A formás külső persze nincs ingyen, a hátsó utasok a fejtér elvesztésével fizetnek meg érte. Igaz, csak úgy 180 centitől ér hozzá az ember fejbúbjához a tetőkárpit, szóval az átlagember még akár el is férhet hátul, gyerekek meg pláne.
Skyactiv G 1,5 75 LE Skyactiv G 1,5 90 LE Skyactiv G 1,5 115 LE Skyactiv D 1,5
Teljesítmény/nyomaték: 75 LE / 135 Nm 90 LE / 148 Nm 115 LE / 148 Nm 105 LE / 220 Nm
Váltó: 5 fok. manuális 5 fok. manuális/ 6 fok. automatikus 6 fok. manuális 6 fok. manuális
Gyorsulás: 12,1 sec 9,4 sec / 12 sec 8,7 sec 10,1 sec
Átlag fogy.: 4,7 l 4,5 / 4,8 l 4,9 l 3,4 l
Kárpitozása, ergonómiája valóban rettentő sokat javult, de puha műanyagokkal továbbra sem nagyon találkozunk a kisautóban. A kerek szellőzők, a nagyméretű klímavezérlő kapcsolók, vagy a legjobb helyre került, nagyméretű folyadékkristályos kijelző mind-mind klasszra sikerültek, de még az ajtók csapódásának hangja, érzése is telitalálat. Nem kong, nem lötyög semmi.

Akár Audi is lehetne

Milyen vezetni?

A nagyjából 150 kilométeres tesztkört az erősebb, 115 lóerős 1,5-ös benzinmotorral kezdtük, amelyhez hatfokozatú manuális váltó járt. A katalógusban szereplő 8,7 másodperces gyorsulási adat egész izgalmasan hangzott, de élőben sajnos elmaradt a varázs. Hatfokozatú váltója pontos darab, könnyen, gyorsan kapcsolható, kár, hogy a sajtóanyagban az MX-5-öséhöz hasonlítják, de nem olyan. Benzinmotorja csendes, és egész jól pörgethető darab, amely 2000-es fordulattól már tisztességesen viszi az autót. Ugyan fogyasztást a nemzetközi menetpróbán nem tudtunk mérni, de a fedélzeti számítógép nem mutatott 7,3 liternél többet, még határozottan goromba, hegyen-völgyön történő élményautózás után sem.

A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on

Futóműve okozta a következő meglepetést, a fekvőrendőrökkel, úthibákkal olyan magabiztossággal küzdött meg, mint ami egy kategóriával feljebb sem mindennapos. Ha hallani is valamit az utastérben a kátyúkból, úthibákból, az inkább tompa puffanás, mint ordenáré, aggasztó csattanás. Kanyarokban nem imbolyog, és a fékek is megbízhatóan lassítják a Mazda2-est, pedig hátra csak dobfék jutott. 
Következőnek a hazai eladások várható legkedveltebb darabját, a 90 lovas benzinest vittük el, hatfokozatú automatikus, majd kéziváltós kivitelben is. Az automata újabb kellemes meglepetést okozott, gyorsan, okosan váltogatja a fokozatokat, sportmódban pedig könyörtelenül megpörgeti a kis benzinmotort, szinte leszabályozásig. Olyan jól teszi a dolgát, hogy nem is nagyon vágyunk utána arra, hogy kézzel kapcsolgathassunk. Pedig azt is megtehetjük vele.

A dizájnra már nem lehet panasz

Érdekes, hogy a gyengébb motorhoz az automatikus váltó végfokozata jóval hosszabb, mint a 115 lovashoz tartozó hatfokozatúé, sőt, még a 90-eshez járó ötfokozatú végáttétele is takarékosabb. Amúgy a 90 lovas változat is bőven elég az autóba, így az importőr jóslata – miszerint ez lesz a legnépszerűbb – valószínűleg beválik majd.
Az első új Mazda2-esek március 20-án kerülnek a kereskedésekbe, és idén durván 300 darab autó eladását tervezik. Ez durván fele a Škoda Fabia és duplája a Honda Jazz eladásoknak.
Árlista:

2015.03.01-től érvényes árak:
M2/G75/EMOTION 3 779 900
M2/G75/CHALLENGE 3 979 900
M2/G75/ATTRACTION 4 279 900
M2/G90/CHALLENGE 4 279 900
M2/G90/ATTRACTION 4 579 900
M2/G90/ATTRACTION AT 5 065 800
M2/G90/HAZUMI 4 849 900
M2/G90/REVOLUTION 4 968 900
M2/G115/REVOLUTION TOP 5 783 900
M2/CD105/ATTRACTION 5 119 900
M2/CD105/REVOLUTION TOP 5 933 900

Kommentek

  • oszkopeter

    De miért van floppymeghajtó a középkonzolon??? :)

  • v_Petya25

    Kívülről izgalmas, belülről pusztulat.

  • hanyistok

    Az hagyján, de 5,25-ös floppy. :)

  • MetroGoldwinMayer

    Csinos.

    20 éve a M323P méretre és súlyra ugyanitt volt, úgyszintén 90 (88) lovas motorja 12 másodperces gyorsulásra volt elég, 6,5es reális vegyes fogyasztásnál (nyugiban). Tönkre nem ment rajta semmi.

    Ha ez 1 literrel többet eszik mint a gyári érték, és több mint 2 másodpercet ver sprintben a 323-ra, akkor elképesztő jól sikerült sportos kiskocsi.

  • Danasom

    “2008-ban Év Autója címet nyert Mazda2-es is. Nem is akárhogy.”

    Egész pontosan sehogy. 2008-ban az Év Autója címet, azaz a Car of The Year díjat a FIAT 500 nyerte. Második lett a Mazda 2, 60 ponttal lemaradva.

    A Mazda a Világ Év Autója – World Car of the Year – díjat nyerte el 2008-ban.

    Mivel a két díj nem ugyanaz, így az írás félrevezető.

  • Vortep 13

    Számomra a kiskategória legjobb autója.Belül egyszerű és sportos,úgy mint a dizájnja is.Még az alap motorral is jók a sebességi adatai és igen könnyű.

  • demagóg

    Szimpatikus, van benne élet. Nagyon vagány, stílusos a belseje is.
    Nem gondoltam, hogy dízellel is kapható lesz.

  • Danasom

    Amúgy mutatós kisautó, de miért kell mindig valami igénytelenséget benne hagyni?
    A kilincsen látszik a kulcslyuk és a mikrokapcsoló is?!
    A műanyagok bizonyos helyeken miért mindig ugyanazok a gusztustalan, kemény kopogós és csillogós szemetek amit már 10 éve is cinkes lett volna használni?

    Nagyon drága ez az autó ahhoz, hogy ilyen dolgokat megengedjenek maguknak! A Mazdának egy jó belsőépítészre lenne szüksége, aki hasonló reformot hajt végre bent is, mint tették azt a külsőn, a motoroknál és a súlycsökkentésnél!

  • fank1970

    Hogy lehetnek a Mazdák ennyivel könnyebbek?

  • Ankhiszesz

    Ronda. Belülről lemegy…

  • trexi

    Nekem nagyon tetszik. Rég fogott meg ennyire kisautó. Végignyomkodtam a konfigurátorban a Fiestát és a Corsát is kb. azonos felszereltséggel, motoradatokkal, és messze veri mindkettőt a Mazda. És azért az is jó jel, hogy az elődje a megbízhatósági listák élén van.

    A 9.4-es gyorsulási érték viszont egyáltalán nem reális 90 lóval. A Fiesta is kb. ebben a súlyban van, az 125 lóval tud ennyit.

    És nagyon megnézném 3 ajtósban is, de képet sem találok róla. Remélem lesz egy ilyen verziója is.

  • hova

    A legszebben megtervezett kisautó, elképesztően csinos, remek motor, szerintem a fogyasztása megbocsátható. Belső tér sokat változott előnyére! Kifogástalan bármilyen használatra- pörgős pénzes csajoknak? baromság- és a megbízhatósági foka messze-messze híres.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.