Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2

Vezettük: Mazda2 - 2015

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 17.00

A Mazda2-es vagányabb külsőt, minőségben és dizájnban is erős belsőt kapott

Röviden – Új Mazda2
Mi ez? A Mazda legkisebb modellje, új ruhában  
Mit tud? Kisautó, itt-ott nagyautós tudással
Mibe kerül? 3 779 900 és 5 933 900 forint között
Kinek jó?  Főleg városi, pörgős, pénzes, csajoknak. Vagy bárkinek, aki szeret vezetni, és nincs szüksége nagy autóra.

A 2-es is megkapta a Mazda egyenarcát

A Mazda sokat vár 2015-től. Nemrég újult meg a Mazda6-os,  hamarosan már próbálhatjuk a frissített CX-5-öst, érkezik a vadonat új MX-5, lesz CX-3-as, és utódot kapott a 2008-ban Év Autója címet nyert Mazda2-es is. Nem is akármilyet.

Külső

A Mazda nagyobb modelljeihez hasonló fizimiskát kapott a 2-es is. A jellegzetes, szárny formájú hűtőmaszktól és a szigorúbb, LED-es betéttel is kapható fényszórótó kifejezetten nagyautós megjelenése van az amúgy 406 centi hosszú kiskocsinak. Rövidebb túlnyúlásokkal, nagyobb tengelytávval, a Mazda2-es tágasabb, kényelmesebb is elődjénél, igaz, hogy ezt leginkább csak az első sorban ülők élvezhetik. Hogy a forma a 3-ashoz és a 6-oshoz hasonlóan ütős legyen, a tervezők az A-oszlopot 80 milliméterrel hátrébb tolták, így sokkal elegánsabb, finomabb formát kaptak, mint ami ebben a kategóriában megszokott. Bár az érezhetően közel került A-oszlopot bentről szokni kell egy ideig.
Kiskocsi nagy tudással: Új Mazda2 1
Így néz ki négyajtós kivitelben az új Mazda2-es. Európában ilyet nem forgalmaznak belőle.

Belső

Sokáig a Mazdákat leginkább a belsejük miatt érhette kritika. Hiába építettek remek motorokat, reszelték a végletekig a váltót, futóművet, ha az autóba ülve hamar elmúlt a varázs a béna gombokat, hiányzó funkciókat látva. Szerencsére a Mazdánál ha kissé lassan is, de mégiscsak reagálnak a vásárlók észrevételeire,  így a Mazda2-es belsejét tisztességesen gatyába rázták. 

Vékony piros csík dobja fel a fekete üléskárpitot

Mind dizájn, mind ergonómia tekintetében, de még olyan finomságok is kerültek a kisautóba, amelyek ebben a kategóriában még ritkaságszámba mennek. Ilyen például a head up display, amely a műszerfal tetejéből előbújó olcsóbb, apró plexilap csupán, de használata mégis kényelmes, biztonságos. A plexin a sebesség mellett a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés jelzései, illetve a navigációs utasítások is kivetíthetőek. Igaz, csak egyetlen színben, kékben jelennel meg az adatok.
Új a műszerfal is, amelyből felszereltségtől függően többféle is van, az egyszerűbb modellekben sebességjelző, a komolyabbakban fordulatszámmérő van középen, a csúcsmodellben head-up display egészíti ki. Kormánya minden irányban állítható és az ülései is a megszokottnál nagyobb úton tologathatók előre-hátra. A közelebb hozott A-oszlop miatt javult a kasztni átláthatósága is. Biztonsági felszereléssel is gazdagon megpakolták a kis Mazdát, a sávváltást segítő és holttérfigyelő rendszer mellett városi vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és visszagurulás-gátló és távolságifény-vezérlés is rendelhető bele.

Kétféle műszerfallal is érkezhet a Mazda2-es, ez az egyik, nagy fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel a sarokban

A tengelytáv 8 centiméteres növelésével több hely jut a bent ülőknek, illetve a csomagtartó kapacitása is nőtt valamicskét, egészen pontosan 280 literre, a korábbi 250-ről. Persze a külső méretei is növekedtek, a legújabb, legkisebb Mazda 17,5 centivel hosszabb és 2 cm-rel magasabb. A formás külső persze nincs ingyen, a hátsó utasok a fejtér elvesztésével fizetnek meg érte. Igaz, csak úgy 180 centitől ér hozzá az ember fejbúbjához a tetőkárpit, szóval az átlagember még akár el is férhet hátul, gyerekek meg pláne.
Skyactiv G 1,5 75 LE Skyactiv G 1,5 90 LE Skyactiv G 1,5 115 LE Skyactiv D 1,5
Teljesítmény/nyomaték: 75 LE / 135 Nm 90 LE / 148 Nm 115 LE / 148 Nm 105 LE / 220 Nm
Váltó: 5 fok. manuális 5 fok. manuális/ 6 fok. automatikus 6 fok. manuális 6 fok. manuális
Gyorsulás: 12,1 sec 9,4 sec / 12 sec 8,7 sec 10,1 sec
Átlag fogy.: 4,7 l 4,5 / 4,8 l 4,9 l 3,4 l
Kárpitozása, ergonómiája valóban rettentő sokat javult, de puha műanyagokkal továbbra sem nagyon találkozunk a kisautóban. A kerek szellőzők, a nagyméretű klímavezérlő kapcsolók, vagy a legjobb helyre került, nagyméretű folyadékkristályos kijelző mind-mind klasszra sikerültek, de még az ajtók csapódásának hangja, érzése is telitalálat. Nem kong, nem lötyög semmi.

Akár Audi is lehetne

Milyen vezetni?

A nagyjából 150 kilométeres tesztkört az erősebb, 115 lóerős 1,5-ös benzinmotorral kezdtük, amelyhez hatfokozatú manuális váltó járt. A katalógusban szereplő 8,7 másodperces gyorsulási adat egész izgalmasan hangzott, de élőben sajnos elmaradt a varázs. Hatfokozatú váltója pontos darab, könnyen, gyorsan kapcsolható, kár, hogy a sajtóanyagban az MX-5-öséhöz hasonlítják, de nem olyan. Benzinmotorja csendes, és egész jól pörgethető darab, amely 2000-es fordulattól már tisztességesen viszi az autót. Ugyan fogyasztást a nemzetközi menetpróbán nem tudtunk mérni, de a fedélzeti számítógép nem mutatott 7,3 liternél többet, még határozottan goromba, hegyen-völgyön történő élményautózás után sem.

A 115 lóerős változat papíron 8,7 másodperc alatt van 100-on

Futóműve okozta a következő meglepetést, a fekvőrendőrökkel, úthibákkal olyan magabiztossággal küzdött meg, mint ami egy kategóriával feljebb sem mindennapos. Ha hallani is valamit az utastérben a kátyúkból, úthibákból, az inkább tompa puffanás, mint ordenáré, aggasztó csattanás. Kanyarokban nem imbolyog, és a fékek is megbízhatóan lassítják a Mazda2-est, pedig hátra csak dobfék jutott. 
Következőnek a hazai eladások várható legkedveltebb darabját, a 90 lovas benzinest vittük el, hatfokozatú automatikus, majd kéziváltós kivitelben is. Az automata újabb kellemes meglepetést okozott, gyorsan, okosan váltogatja a fokozatokat, sportmódban pedig könyörtelenül megpörgeti a kis benzinmotort, szinte leszabályozásig. Olyan jól teszi a dolgát, hogy nem is nagyon vágyunk utána arra, hogy kézzel kapcsolgathassunk. Pedig azt is megtehetjük vele.

A dizájnra már nem lehet panasz

Érdekes, hogy a gyengébb motorhoz az automatikus váltó végfokozata jóval hosszabb, mint a 115 lovashoz tartozó hatfokozatúé, sőt, még a 90-eshez járó ötfokozatú végáttétele is takarékosabb. Amúgy a 90 lovas változat is bőven elég az autóba, így az importőr jóslata – miszerint ez lesz a legnépszerűbb – valószínűleg beválik majd.
Az első új Mazda2-esek március 20-án kerülnek a kereskedésekbe, és idén durván 300 darab autó eladását tervezik. Ez durván fele a Škoda Fabia és duplája a Honda Jazz eladásoknak.
Árlista:

2015.03.01-től érvényes árak:
M2/G75/EMOTION 3 779 900
M2/G75/CHALLENGE 3 979 900
M2/G75/ATTRACTION 4 279 900
M2/G90/CHALLENGE 4 279 900
M2/G90/ATTRACTION 4 579 900
M2/G90/ATTRACTION AT 5 065 800
M2/G90/HAZUMI 4 849 900
M2/G90/REVOLUTION 4 968 900
M2/G115/REVOLUTION TOP 5 783 900
M2/CD105/ATTRACTION 5 119 900
M2/CD105/REVOLUTION TOP 5 933 900

Kommentek

  • oszkopeter

    De miért van floppymeghajtó a középkonzolon??? :)

  • v_Petya25

    Kívülről izgalmas, belülről pusztulat.

  • hanyistok

    Az hagyján, de 5,25-ös floppy. :)

  • MetroGoldwinMayer

    Csinos.

    20 éve a M323P méretre és súlyra ugyanitt volt, úgyszintén 90 (88) lovas motorja 12 másodperces gyorsulásra volt elég, 6,5es reális vegyes fogyasztásnál (nyugiban). Tönkre nem ment rajta semmi.

    Ha ez 1 literrel többet eszik mint a gyári érték, és több mint 2 másodpercet ver sprintben a 323-ra, akkor elképesztő jól sikerült sportos kiskocsi.

  • Danasom

    “2008-ban Év Autója címet nyert Mazda2-es is. Nem is akárhogy.”

    Egész pontosan sehogy. 2008-ban az Év Autója címet, azaz a Car of The Year díjat a FIAT 500 nyerte. Második lett a Mazda 2, 60 ponttal lemaradva.

    A Mazda a Világ Év Autója – World Car of the Year – díjat nyerte el 2008-ban.

    Mivel a két díj nem ugyanaz, így az írás félrevezető.

  • Vortep 13

    Számomra a kiskategória legjobb autója.Belül egyszerű és sportos,úgy mint a dizájnja is.Még az alap motorral is jók a sebességi adatai és igen könnyű.

  • demagóg

    Szimpatikus, van benne élet. Nagyon vagány, stílusos a belseje is.
    Nem gondoltam, hogy dízellel is kapható lesz.

  • Danasom

    Amúgy mutatós kisautó, de miért kell mindig valami igénytelenséget benne hagyni?
    A kilincsen látszik a kulcslyuk és a mikrokapcsoló is?!
    A műanyagok bizonyos helyeken miért mindig ugyanazok a gusztustalan, kemény kopogós és csillogós szemetek amit már 10 éve is cinkes lett volna használni?

    Nagyon drága ez az autó ahhoz, hogy ilyen dolgokat megengedjenek maguknak! A Mazdának egy jó belsőépítészre lenne szüksége, aki hasonló reformot hajt végre bent is, mint tették azt a külsőn, a motoroknál és a súlycsökkentésnél!

  • fank1970

    Hogy lehetnek a Mazdák ennyivel könnyebbek?

  • Ankhiszesz

    Ronda. Belülről lemegy…

  • trexi

    Nekem nagyon tetszik. Rég fogott meg ennyire kisautó. Végignyomkodtam a konfigurátorban a Fiestát és a Corsát is kb. azonos felszereltséggel, motoradatokkal, és messze veri mindkettőt a Mazda. És azért az is jó jel, hogy az elődje a megbízhatósági listák élén van.

    A 9.4-es gyorsulási érték viszont egyáltalán nem reális 90 lóval. A Fiesta is kb. ebben a súlyban van, az 125 lóval tud ennyit.

    És nagyon megnézném 3 ajtósban is, de képet sem találok róla. Remélem lesz egy ilyen verziója is.

  • hova

    A legszebben megtervezett kisautó, elképesztően csinos, remek motor, szerintem a fogyasztása megbocsátható. Belső tér sokat változott előnyére! Kifogástalan bármilyen használatra- pörgős pénzes csajoknak? baromság- és a megbízhatósági foka messze-messze híres.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.