Tiszta apja: VW Caddy 2015

Bemutató: VW Caddy 4. generáció

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 16.30

Bő egy évtizede gyártják a VW Caddy-t, lényegében változatlanul. A mostani frissítés sem lett igazán mélyreható.

Röviden – Volkswagen Caddy 2015

Mi ez?

A Volkswagen haszongépjárműnek és családi autónak is bevethető tolóajtós furgonja
Mit tud? Ha kell hatalmas raktérrel, ha kell temérdek üléssel áll munkába
Mibe kerül? A negyedik generációs Caddy nyáron érkezik, pontos ára is csak akkortájt lesz 
Kinek jó?  Kiviteltől függően munkaautónak, vagy nagycsaládos csapatszállítónak is megteszi

Hát ez csak egy ráncfelvarrás?

A legelső Volkswagen Caddy 2004-ben gördült le a gyártósorról és eddig durván másfél millió darab fogyott belőle világszerte. Az azóta eltelt több, mint egy évtized alatt alapjaiban változatlan maradt a modell, a frissítések leginkább csak felületi kezelések voltak csupán. Nincs ez másként a negyedik generációnak mondott, de leginkább csak ráncfelvarrásnak számító 2015-ös Caddy esetében sem.

Külső

Orrát a jelenlegi egyen VW dizájnhoz igazították, a korábbi gömbölyded formákat szögletesebb, szigorúbb ívek váltották fel. Valamivel szélesebb lett a hűtőmaszk, új a fényszóró, a hátsó lámpatest, és az oldalán lévő irányjelzők is komolyabbak megjelenést kaptak, valamint egy további élet is vasaltak az ajtóba. Külső méretei nem változtak, hossza 4405, szélessége 1794, magassága 1822 milliméter. A négykerék-hajtású 4Motion változat 1846, míg az extra takarékos BlueMotion 1806 mm magas. 

Állítólag mindig a Caddy a legjobb választás

Belső

A lemezek alatt kényelmi és biztonsági berendezésekkel is gyarapodott az autó, így városi vészfékező funkcióval – 30 km/órás sebesség alatt szükség esetén magától fékez – biztonsági berendezései között oldal- és függönylégzsák is szerepel, kapott még LightAssist távolságifény-asszisztenst és Driver Alert fantázianevű fáradtság érzékelő szenzort  is. Aki pedig még több kényelmet kíván, az távolságtartó tempomatot, fűthető első szélvédőt, és magától beparkoló parkolóasszisztenst is rendelhet hozzá.
Odabent a műszerfal újult meg, a jobban felszerelt változatok a VW Golfban megismert kormányt is megörökölték, frissült a légbeömlők formája, valamint a fedélzeti navigációs rendszer is, valamint választhatók nagyméretű, színes dekorelemek is az utastérbe. A praktikus, nagyméretű tolóajtók megmaradtak, és a tekintélyes utas- illetve raktér is változatlan. Igaz, ami már bevált, azon nem is nagyon kell változtatni. A kárpitozás, illetve a dizájn, kivitelezés egyaránt sokkal közelebb van a személyautókban, mint a haszongépjárművekben megszokotthoz.

Elegánsabb, csinosabb műszerfal

Motorválaszték

Változott a motorkínálat is, az összes választható darab teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát és start-stop rendszerrel is rendelkezik, így akár 1,2 literrel is kevesebbet fogyaszthat az új Caddy elődjénél. Az 1,6 literes dízel eltűnik a listáról, helyett az összes gázolajos motor 2,0 literes lesz, teljesítményük pedig 75, 102, 122, 150 lóerő. Utóbbival a Caddy akár 200-zal is hasíthat és 9,2 másodperc alatt futja a 0-tól 100 km/óráig tartó sprintet is.  
Benzinesek közül a legkisebb az 1 literes, háromhengeres, 102 lóerős, amelyet az 1,2 literes TSI követ, valamivel kevesebb, 84 lóerővel, majd az 1,4-es TSI következik 125 lóerős teljesítménnyel. Az 1,4-es motorból készül 110 lovas TGI változat is, vagyis földgáz-üzemű kivitel, amelynek átlagfogyasztása 4,1 kg gáz 100 kilométerenként.

Egy csicsásabb, családi kivitel

Motorjaihoz a teljesítmény függvényében többféle váltó társítható, 5, és 6 fokozatú kézi váltókkal és 6-7 fokozatú automatikus, DSG váltóval is érkezhet az új Volkswagen Caddy.

Mikortól, mennyiért?

A Poznanban, Lengyelországban gyártott új Caddy Németországban júniustól lesz kapható, idehaza nyár közepén, végén lehet majd hozzájutni. Pontos árat is csak majd a megjelenés körül várhatunk.

Szavazás

Szerinted hány pontot ér, Szavazz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • somebody

    A legelső Caddy valamikor 79 táján gördült le a gyártósorról. 2004-ben maximum a harmadik generációból gördülhetett le a legelső.

  • Vortep 13

    Nagyon tetszik!
    Viszont az 1 literes 3 hengeres nem egy ekkora homlokfelülető és komoly terhet is cipelni képes autóba való.A többi motor viszont korrekt.Grat,VW!

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.