Tiszta apja: VW Caddy 2015

Bemutató: VW Caddy 4. generáció

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 16.30

Bő egy évtizede gyártják a VW Caddy-t, lényegében változatlanul. A mostani frissítés sem lett igazán mélyreható.

Röviden – Volkswagen Caddy 2015

Mi ez?

A Volkswagen haszongépjárműnek és családi autónak is bevethető tolóajtós furgonja
Mit tud? Ha kell hatalmas raktérrel, ha kell temérdek üléssel áll munkába
Mibe kerül? A negyedik generációs Caddy nyáron érkezik, pontos ára is csak akkortájt lesz 
Kinek jó?  Kiviteltől függően munkaautónak, vagy nagycsaládos csapatszállítónak is megteszi

Hát ez csak egy ráncfelvarrás?

A legelső Volkswagen Caddy 2004-ben gördült le a gyártósorról és eddig durván másfél millió darab fogyott belőle világszerte. Az azóta eltelt több, mint egy évtized alatt alapjaiban változatlan maradt a modell, a frissítések leginkább csak felületi kezelések voltak csupán. Nincs ez másként a negyedik generációnak mondott, de leginkább csak ráncfelvarrásnak számító 2015-ös Caddy esetében sem.

Külső

Orrát a jelenlegi egyen VW dizájnhoz igazították, a korábbi gömbölyded formákat szögletesebb, szigorúbb ívek váltották fel. Valamivel szélesebb lett a hűtőmaszk, új a fényszóró, a hátsó lámpatest, és az oldalán lévő irányjelzők is komolyabbak megjelenést kaptak, valamint egy további élet is vasaltak az ajtóba. Külső méretei nem változtak, hossza 4405, szélessége 1794, magassága 1822 milliméter. A négykerék-hajtású 4Motion változat 1846, míg az extra takarékos BlueMotion 1806 mm magas. 

Állítólag mindig a Caddy a legjobb választás

Belső

A lemezek alatt kényelmi és biztonsági berendezésekkel is gyarapodott az autó, így városi vészfékező funkcióval – 30 km/órás sebesség alatt szükség esetén magától fékez – biztonsági berendezései között oldal- és függönylégzsák is szerepel, kapott még LightAssist távolságifény-asszisztenst és Driver Alert fantázianevű fáradtság érzékelő szenzort  is. Aki pedig még több kényelmet kíván, az távolságtartó tempomatot, fűthető első szélvédőt, és magától beparkoló parkolóasszisztenst is rendelhet hozzá.
Odabent a műszerfal újult meg, a jobban felszerelt változatok a VW Golfban megismert kormányt is megörökölték, frissült a légbeömlők formája, valamint a fedélzeti navigációs rendszer is, valamint választhatók nagyméretű, színes dekorelemek is az utastérbe. A praktikus, nagyméretű tolóajtók megmaradtak, és a tekintélyes utas- illetve raktér is változatlan. Igaz, ami már bevált, azon nem is nagyon kell változtatni. A kárpitozás, illetve a dizájn, kivitelezés egyaránt sokkal közelebb van a személyautókban, mint a haszongépjárművekben megszokotthoz.

Elegánsabb, csinosabb műszerfal

Motorválaszték

Változott a motorkínálat is, az összes választható darab teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát és start-stop rendszerrel is rendelkezik, így akár 1,2 literrel is kevesebbet fogyaszthat az új Caddy elődjénél. Az 1,6 literes dízel eltűnik a listáról, helyett az összes gázolajos motor 2,0 literes lesz, teljesítményük pedig 75, 102, 122, 150 lóerő. Utóbbival a Caddy akár 200-zal is hasíthat és 9,2 másodperc alatt futja a 0-tól 100 km/óráig tartó sprintet is.  
Benzinesek közül a legkisebb az 1 literes, háromhengeres, 102 lóerős, amelyet az 1,2 literes TSI követ, valamivel kevesebb, 84 lóerővel, majd az 1,4-es TSI következik 125 lóerős teljesítménnyel. Az 1,4-es motorból készül 110 lovas TGI változat is, vagyis földgáz-üzemű kivitel, amelynek átlagfogyasztása 4,1 kg gáz 100 kilométerenként.

Egy csicsásabb, családi kivitel

Motorjaihoz a teljesítmény függvényében többféle váltó társítható, 5, és 6 fokozatú kézi váltókkal és 6-7 fokozatú automatikus, DSG váltóval is érkezhet az új Volkswagen Caddy.

Mikortól, mennyiért?

A Poznanban, Lengyelországban gyártott új Caddy Németországban júniustól lesz kapható, idehaza nyár közepén, végén lehet majd hozzájutni. Pontos árat is csak majd a megjelenés körül várhatunk.

Szavazás

Szerinted hány pontot ér, Szavazz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • somebody

    A legelső Caddy valamikor 79 táján gördült le a gyártósorról. 2004-ben maximum a harmadik generációból gördülhetett le a legelső.

  • Vortep 13

    Nagyon tetszik!
    Viszont az 1 literes 3 hengeres nem egy ekkora homlokfelülető és komoly terhet is cipelni képes autóba való.A többi motor viszont korrekt.Grat,VW!

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.