Röviden – Volkswagen Caddy 2015

Mi ez?

A Volkswagen haszongépjárműnek és családi autónak is bevethető tolóajtós furgonja
Mit tud?Ha kell hatalmas raktérrel, ha kell temérdek üléssel áll munkába
Mibe kerül?A negyedik generációs Caddy nyáron érkezik, pontos ára is csak akkortájt lesz 
Kinek jó? Kiviteltől függően munkaautónak, vagy nagycsaládos csapatszállítónak is megteszi

Hát ez csak egy ráncfelvarrás?

A legelső Volkswagen Caddy 2004-ben gördült le a gyártósorról és eddig durván másfél millió darab fogyott belőle világszerte. Az azóta eltelt több, mint egy évtized alatt alapjaiban változatlan maradt a modell, a frissítések leginkább csak felületi kezelések voltak csupán. Nincs ez másként a negyedik generációnak mondott, de leginkább csak ráncfelvarrásnak számító 2015-ös Caddy esetében sem.

Külső

Orrát a jelenlegi egyen VW dizájnhoz igazították, a korábbi gömbölyded formákat szögletesebb, szigorúbb ívek váltották fel. Valamivel szélesebb lett a hűtőmaszk, új a fényszóró, a hátsó lámpatest, és az oldalán lévő irányjelzők is komolyabbak megjelenést kaptak, valamint egy további élet is vasaltak az ajtóba. Külső méretei nem változtak, hossza 4405, szélessége 1794, magassága 1822 milliméter. A négykerék-hajtású 4Motion változat 1846, míg az extra takarékos BlueMotion 1806 mm magas. 

Állítólag mindig a Caddy a legjobb választás

Belső

A lemezek alatt kényelmi és biztonsági berendezésekkel is gyarapodott az autó, így városi vészfékező funkcióval – 30 km/órás sebesség alatt szükség esetén magától fékez – biztonsági berendezései között oldal- és függönylégzsák is szerepel, kapott még LightAssist távolságifény-asszisztenst és Driver Alert fantázianevű fáradtság érzékelő szenzort  is. Aki pedig még több kényelmet kíván, az távolságtartó tempomatot, fűthető első szélvédőt, és magától beparkoló parkolóasszisztenst is rendelhet hozzá.
Odabent a műszerfal újult meg, a jobban felszerelt változatok a VW Golfban megismert kormányt is megörökölték, frissült a légbeömlők formája, valamint a fedélzeti navigációs rendszer is, valamint választhatók nagyméretű, színes dekorelemek is az utastérbe. A praktikus, nagyméretű tolóajtók megmaradtak, és a tekintélyes utas- illetve raktér is változatlan. Igaz, ami már bevált, azon nem is nagyon kell változtatni. A kárpitozás, illetve a dizájn, kivitelezés egyaránt sokkal közelebb van a személyautókban, mint a haszongépjárművekben megszokotthoz.

Elegánsabb, csinosabb műszerfal

Motorválaszték

Változott a motorkínálat is, az összes választható darab teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát és start-stop rendszerrel is rendelkezik, így akár 1,2 literrel is kevesebbet fogyaszthat az új Caddy elődjénél. Az 1,6 literes dízel eltűnik a listáról, helyett az összes gázolajos motor 2,0 literes lesz, teljesítményük pedig 75, 102, 122, 150 lóerő. Utóbbival a Caddy akár 200-zal is hasíthat és 9,2 másodperc alatt futja a 0-tól 100 km/óráig tartó sprintet is.  
Benzinesek közül a legkisebb az 1 literes, háromhengeres, 102 lóerős, amelyet az 1,2 literes TSI követ, valamivel kevesebb, 84 lóerővel, majd az 1,4-es TSI következik 125 lóerős teljesítménnyel. Az 1,4-es motorból készül 110 lovas TGI változat is, vagyis földgáz-üzemű kivitel, amelynek átlagfogyasztása 4,1 kg gáz 100 kilométerenként.

Egy csicsásabb, családi kivitel

Motorjaihoz a teljesítmény függvényében többféle váltó társítható, 5, és 6 fokozatú kézi váltókkal és 6-7 fokozatú automatikus, DSG váltóval is érkezhet az új Volkswagen Caddy.

Mikortól, mennyiért?

A Poznanban, Lengyelországban gyártott új Caddy Németországban júniustól lesz kapható, idehaza nyár közepén, végén lehet majd hozzájutni. Pontos árat is csak majd a megjelenés körül várhatunk.

Szerinted hány pontot ér, Szavazz!

317 szavazat - átlag: 7.2 (10-ből)

Szerinted hány pontot ér, Szavazz!