Itt az új Fabia! Ami egy régi Polo

Teszt: Škoda Fabia 1.2 TSI 90 LE Ambition

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 06.00

Jól összerakott, masszív, félfapadosan is szerethető az új Škoda Fabia, ami nem csoda, mert ez a kocsi egy az egyben egy régi Polo.

Röviden – Škoda Fabia Ambition, 90 lovas TSI-vel

Mi ez?

A harmadik generációs Škoda Fabia majdnem-belépő szintje

Mit tud? Komoly, felnőttes autó, lélektelen beltérrel de sok hellyel az első traktusban, jó kis turbómotorral  és egy-két menő alapáras extrával
Mibe kerül? 3,96 millió az Ambition alapára, a szürke tesztautó 4,76 milla
Kinek jó?  Annak, aki nem igényli a vidámságot, de szereti a komoly megjelenést egy kisautóban

Már a Párizsi Autószalon óta csesztetek mindenkit a szerkesztőségben, hogy eszébe ne jusson senkinek rárakni a koszos mancsát az első hivatalos Škoda Fabia-tesztautóra, mert én akarom! Aztán most itt áll ez a kívül-belül és lelkében egyaránt végtelenül szürke kiskocsi az udvarban (időnként kinézek rá, ahogy ezt a cikket kopogom a konyhában), és nem értem, miért is volt bennem ekkora a szerzési vágy.

Valahogy úgy képzeltem, hogy majd magyar rendszámmal is olyan fehér tetejű, méregzöld kis fenevad lesz az új Škoda Fabia, mint Párizsban volt a hostessek között volt a standon, de persze nem. Az első benzines Fabia tesztautó, egy magyar rendszámos Ambition nagyon józan, nagyon praktikus, nagyon komoly, egyelőre ugyan kicsit túlárazott Hétköznapi Autó, a flottaszolgáltatók alaptípusa, ami, ha egy kicsit lejjebb megy az ára, éppen olyan tizenkettő egy tucat  lesz majd a forgalomban, mint a szintén csinos első generáció vagy a kevésbé jól sikerült második generáció volt.

Divatosan szögletes, harcias, nem rosszak az arányai: úgy látszik, Fabiából minden második lesz szép


Kívül

Az Audi A1-re emlékeztető, élesen kicsípett oldalvonal, a sötéttel kihúzott női szemet idéző hátsó lámpa, az övvonal hetyke felsliccelése a C-oszlopnál és persze a szigorú pofa, a szögletes fényszórókkal és a nagy hézagokkal rakott függőleges hűtőmaszk-oszlopokkal. Ezek azok a stíljegyek, amiket egy körbenjárás után bárki végig tud sorolni arra a kérdésre, hogy mi a fenétől is sikerült ennyire dögösre az új Škoda Fabia.

Ami pedig nem ilyen nyilvánvaló: az arányok sokkal-sokkal jobb megválasztása a maga alá húzott kerekein billegő magas elődhöz képest. 1642 mm széles volt az előd, kilenc centivel szélesebb az új. És három centivel alacsonyabb. Márpedig ha egy autó széles és lapos, az mindig jobb optikailag, mintha keskeny és magas.

Jobb kiállású a szélesebb, alacsonyabb új Fabia elődjénél

Mondjuk tiszta röhej, hogy a képeken szereplő kocsin egy 124 ezer forintos, feláras extra ez a jellegtelen szürkemetál szín, viszont nagyon is érdekes, hogy az alapforma és a részletek összesen annyira jól sikerültek, hogy még a a menetjelzőt is meg lehetett úszni egy pár hagyományos villanykörtével. Nem hiányzik az ún. “visual signature” erőltetése a Fabiának ahhoz, hogy jól nézzen ki.

A 16 collos, ötküllős alufelni is feláras, 248 ezret kell értük fizetni. Szó se róla, jól áll a kocsinak, de negyedmillió azért túlzás. Egy százasból már bőven válogathatunk a nevesebb gyártók keréktárcsáiból, azt a 150-et költsük inkább más extrákra, ha új Fabiát veszünk. Nem lesz probléma elikszelgetni ennyi pénzt, a felszereltségi lista németautósan visszafogott.

250 ezer forintos extra az ötküllős alufelni


Belül

Ahogy beültem a kocsiba, letaglózott a déja vu: én ilyet már vezettem! De hogy vezethettem volna, mikor ez az első új Škoda Fabia nálunk? Ja, megvan: legutóbb még VW-embléma volt rajta! Hát persze, az új Fabia alatt már ugyanaz az A05 platform adja a műszaki bázist, amire a Polo (2009 óta), az Audi A1 vagy a Seat Ibiza épül. A Fabia első traktusa szinte egy az egyben megegyezik a testvérmodellel, a Volkswagen Polóval. Ülésállítás, klímakonzol, kormány, műszerblokk, mind ugyanaz, csak a szellőzőrostélyok és az érintőképernyős Skoda-fejegység más egy kicsit.

Hogy a Skoda szlogenje, a Simply Clever a Fabiában is jogos lehessen, pár jópofaságot elrejtettek a kabinban. Az első ülések alatt fedeles fiókok találhatók, kis kuka került az ajtóbelsőbe a jobb egy mellé, telefontartó gumibetét van a hamutartóban, a csomagtérben egy ívelt térelválasztót találunk, a tanksapka alatt pedig ott a zöld jégkaparó, aminek már a Rapidban is örülhettek a skodások.

Az alapvonalak jók, de ilyen mennyiségű sötétszürke plasztiktól elmegy az ember életkedve

Az apróságokon kívül van egy kényelmes, széles első traktusunk (a Fabia könyöklője talán az első olyan kisautó-könyöklő a praxisomban, ami nem feleslegesen fogja a helyet, hanem tényleg kényelmesen rá lehet könyökölni – mindez 36.830 forintos extraáron) és egy tágas, 330 literes, az elődnél 15 literrel nagyobb csomagterünk. A kettő között van egy átlagos férfiméretben épp-csak elfogadható méretű hátsó üléssorunk; a széles kabin miatt viszont a szűkebb gyerekülésekből is beférhet hátra három.

Technika

Ebbe a fejezetbe is húzgálhatnék be tetszés szerint bekezdéseket bármelyik konszernen belüli kisautóról. A futómű (elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkarok, természetesen), az 1,2 TSI jelzésű négyhengeres turbómotor, az ötfokozatú, precíz, legfelül kicsit rövid váltó és minden más ugyanaz, mint a tesóknál. A kormányzás az elektromos szervóval könnyű, de pontos.

Nincs agyonburkolva a kis turbómotor; nem is kell, nem zajos

Adatlap

Škoda Fabia 1.2 TSI 90 LE Ambition

Itt az új Fabia! Ami egy régi Polo 1
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 160 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 182 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,7 l / 100 km

A hatéves platform egy pillanatig sem hat korszerűtlennek. A német autókra oly jellemző tankszerű összerakottság, masszivitás, a tartósság ígérete a Fabiában is megvan, az ajtók csukódásának hangjától a motor magabiztos reggeli indulásán át a kezelőszervek határozott kattanásáig a kis Škoda azt susogja: számíthatsz rám, alaposan végig vagyok gondolva, nem adom ám fel tíz perccel a garanciaidő lejárta után.

Az aktuális műszaki és emissziós előírásoknak megfelelően a Škoda Fabia még fapadosan sem primitív. Stop-start rendszer, menetstabilizáló elektronika, menetjelző fény és defektre figyelmeztető jelzés alapáron is van benne. A tesztautóban feláras tételként még olyan igazi hájtech cuccoknak is örülhettünk, mint az ütközésveszélyre figyelmeztető jelzés vagy a röhejes, 12.700 forintos felárért adott fáradtságra figyelmeztető jelzés.

Milyen vezetni?

A Fabia vezetőülésében könnyű megtalálni a kényelmes pozíciót, a kilátás egész jó a meredek hátfalú, éles lemezillesztésekkel összerakott kisautóból. A pedálok könnyen járnak, a fék finoman adagolható, a kormányzásra sem lehet panasz. A kocsiban már most ott lenne elrejtve az RS, csak le kell hámozni róla a felesleges sallangot, megkeményíteni itt-ott – különösen a pontos, de túl könnyen járó váltónál – és egy igazán fáintos kis gétéi válhatna majd belőle.

Vegyes használatban, nem kímélve, hidegben, sok rövid úttal, ötgangos váltóval hét liter volt a fogyasztás

Különös, hogy egy ilyen precízen irányítható, jóindulatú kisautóban nem engedi magát teljesen kikapcsolni a menetstabilizáló elektronika. Az élménydús téli autózás, hiába van jóféle mechanikus kézifék is a Fabián, csak biztosíték-babrálással oldható meg.

A motor elég, pont elég az 1109 kilós tömeghez – viszont az ötgangos váltóban egy kicsit kevés a fokozat. Már hatvannál kéri sík úton a váltásra figyelmeztető kijelzés az ötödiket, ilyenkor 1200 körül forog a motor. Az alacsonyan, 1400 körül érkező nagy nyomatékkal elbírna egy hosszabb autópálya-fokozatot a Fabia; így se üvölt nagyon, meg eleve kellemesen csendes a motor is, az autó is, de csak hiányzik az a hatodik. Emelkedőn érdemes visszaváltani, de nagyon kihúzatni felesleges a kis négyhengerest. Úgy ötezernél már neki is, nekünk is kellemetlen az akusztikus élmény, ez a motor jobb szeret inkább nyomatékból gurulni, mint a dízelek.

330 liter az új Fabia csomagtere, 15 literrel nagyobb az elődénél

Vegyes használatban, lendületesen autózva, autópályára is rá-rátévedve hét litert számoltam a benzinkútnál fogyasztásra, ami nem világbajnok érték, de télen, sok rövid úttal és könyörtelen kigyorsításokkal elfogadható.

Ár

Easy kivitelben, légkondi és villanyablak nélkül, hatvan lóerős háromhengeres motorral 2,7 millió forint a Škoda Fabia induló ára. Aki új autót ennyire fapadosan vesz, az meg is érdemli; a márkakereskedések átfogó tapasztalatai szerint manapság ezek a kocsik (lásd még: fekete lökhárító!) már nem mennek, az embereknek vannak igényeik, aki nem tud többet kiszorítani egy új kocsira, inkább vesz egy picit használtat, de klímával, normális gyári rádióval és legalább az alapvető elektromos extrákkal, meg persze olyan motorral, aminek nem gond a lépéstartás legalább a városon belül.

A világos textilek sikertelenül próbálják feldobni a hangulatot az olcsó kárpitok, kemény plasztikok és az átható szürkeség birodalmában

A Škoda Fabia esetében ez valahol a képeinken is szereplő kocsi, a harmadik, Ambition felszereltség (van még előtte egy Active, de még abban sincs klíma). A 90 lovas turbómotorral már a teljesítmény is méltó a modern formához – alapáron ez a szürke autó 3,96 millió forintba kerülne. És az úgy 300 ezer forint ára utastéri extra az amúgy is közepes felszereltségű Ambitionben nagyon kell ahhoz, hogy a 4,76 milliós kiskocsiban ne érezzük úgy: itt valaki valakit nagyon át akar verni.

Ez van, új modell, ráadásul szép is: egyelőre eléggé túlárazottan fut. Majd egy-két év múlva lemegy épeszű mértékűre a katalógusár, addig alkudni kell rá kegyetlenül. Mutatom, mi van más márkától a Fabia áráért:

Benzines, ötajtós konkurensek
(listaárak)
Listaár (Ft) Dolgok, amik nincsenek a Fabiában, man. klíma,
elektr. alapcuccok, érintőképernyő felett
Renault Clio Intens 0.9 90LE 3.880.000 Bőrkorm., kulcs nélküli nyitás/indítás, tempomat,
eső/fényérzékelő, navigáció(!)
Kia Rio 1.4 CVVT EX Limited, 109 LE 3.785.000 Korm. vez. rádió, 7 év/150e km gar.
Peugeot 208 Style 1.2 82LE 3.737.000
Toyota Yaris 1.33 99 LE 6 fok. Active 3.875.000 tolatókamera, bőrkormány, 6 hangsz.
hifi,
Škoda Fabia 1.2TSI 90 LE 5 fok. Ambiente 3.958.820

Kinek ajánljuk?

A Fabiát a kisautók között elsősorban a nagyon magas és nagyon pici embereknek ajánljuk. Az irgalmatlan széles tartományban mozgó vezetőülés és kormány bármilyen testalkattal kényelmesen és biztonságosan beállítható. Ahogy ebben a kategóriában a VW autói hagyományosan nagyon jól sikerülnek, a Fabia is parádésan tágas elöl.

Az előző Fabia sosem bírta levetkezni a szegényemberautója-imidzset. Az újnak jó esélye van rá, hogy sikerül

Másodsorban pedig annak ajánljuk ezt a kocsit, aki kedveli a német autók kemény, de nem fárasztó futóművét, ülését, a látványos és divatos újdonságok helyett jobban szereti a praktikumot és az átláthatóságot. Olyat pedig nem mondunk, hogy annak ajánljuk a kocsit, akinek tetszik. Ugyanis mindenkinek tetszik. Egy hét, 500 közös kilométer alatt nem találtam olyan embert, aki rosszat mondott volna a kocsi formájára.

Vagyis: a próbaút az új Fabiával kötelező feladat mindenkinek, aki modern kiskocsit keres magának. Egyelőre kicsit drága, de lehet alkudni (a Fabia konfigurátorában fel-feltűnik egy olyan tétel, hogy “árengedmény, 399 000 forint”), a minőségérzet meggyőző, a kis turbómotor remek szerkezet – az új Škoda Fabia fapadosan nyomasztóan szürke, de még így is elvitathatatlanul nagyszerű kisautó.

Mellette – Ellene
  • Jól néz ki
  • Tágas elöl
  • Megnyugtató masszivitás
  • Jó kis turbómotor
  • Tágas csomagtér
  • Kissé magas ár
  • Olcsó utastéri anyagok

Szavazás

Mennyire jön be az új Fabia?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • luxusbatar

    Különös, hogy egy ilyen precízen irányítható, jóindulatú kisautóban nem engedi magát teljesen kikapcsolni a menetstabilizáló elektronika. Az élménydús téli autózás, hiába van jóféle mechanikus kézifék is a Fabián, csak biztosíték-babrálással oldható meg.
    Ez most komoly volt? A Fabia vásárlók (de úgy általában az autó vásárlók) hány százalékát érinti ez a “probléma”? Élménydús téli autózás? Vagy erről a dögunalmas autóról nem lehetett többet írni, viszont a karaktereknek meg kellett lenni, nosza, csináljunk belőle rally autót.

  • Iceman.

    Kedves Tamás,

    Amikor a felni feláráról elmélkedsz, akkor miért hagytad ki a számításból a gumit? Ez a méret önmagában nem olcsó, pláne nem úgy, hogy egy teljesen új modell van rajta egy prémium gyártótól.

    A négy gumi ára 2 perc keresgélés után: Minimum 165k + kell még 4 16-os felni, ami már akkor is 100k körül van, ha megelégszünk a gyárinál kicsit gyengébb minőségűvel is. A gondolom 14-es lemezfelniket + gumikat esetleg el lehet passzolni. 50-60k-ért. Akkor mennyi is az egész ‘autógyári felára’? 45k? Az sok?

  • Rácz Tamás

    Luxusbatár: én biza bármivel behúzott kézifékkel csúszkálok haza az utcánkban 20-szal, ha leesett a hó, feltéve, hogy kikapcsolható az ESP. A Fabiával ez a móka elmaradt.
    Iceman: azért a gyárnak kicsit olcsóbban méri a gumit a beszállító, mint nekünk a boltban. Egyrészt. Másrészt 15-ös az alapméret, nem kell eladni semmit, csak venni egy garnitúra télit a lemezekre meg szép és olcsó alukat a gumik alá.

  • Norbi50

    Szerintem nagyon jellegtelen autó, pont mint a Polo, de ilyen is kell, csak ez a szegmens soha nem erről szólt.
    Egyetlen érdeme van számomra, a 330 literes csomagtartó űrméret.
    Ha a Polo és a Fabia között kéne választanom az érzelmek alapján, hát k. nehéz dolgom volna. De akinek ez kell, annak egészségére.

  • demagóg

    Vidámabb színű fényezéssel és belsővel teljesen jó kis autó ez.

  • Vortep 13

    Tisztelt Tamás!
    Ha jól tudom,”Ambiente”felszereltség nincsen!Ambition van!
    Érdemes lett volna azt is megemlíteni,hogy ezen felszereltség esetén 400.000Ft ÁRKEDVEZMÉNY is van az autóhoz!Így azért már mindjárt más a leányzó fekvése nem?

  • Vortep 13

    Még annyit,hogy sokkal ésszerűbb az Ambition helyett a Clever felszereltséget választani.Olcsóbb és többet ad.

  • oszkopeter

    Már a Polo-t is egy korrektül összerakott, de rettentően unalmas, átlagos minőségű és helykínálatú autónak találtam. Ez a kocsi még egy lapáttal rátesz az unalomra. Olcsó bératónak kiváló, minden kezelőszervről lehet tudni hogy hol van, minden korrektül működik, elvisz A-ból B-be, de semmi több. Másrészt a VW csoport autóinál emlegetett minőséget már a legtöbb gyártó tudja ebben a ketegóriában is, akár jóval kedvezőbb áron is. Maradt a Fabia az igazi egyszerű vidéki-öreguras-kalapos autó, ami korábban is volt. Annak viszont kiváló.

  • PROVOCATOR

    Ez az autó külsőre olyan mintha egy kezdő kínai autógyár készítette volna prototípusnak. Szóval ótvar fosvágen termék ez is.

  • menőmanó

    Sokkal szimpatikusabb mint az előző Fábia.
    Kíváncsi leszek, hogy valóban nem csinálnak e belőle egy erős változatot. Ugyanis az előző RS változat bukása miatt ezt írták.
    Az nem csoda, hogy megbukott. Csak DSG-vel volt, egy betegágy 1,4-es duplán feltöltött motorral és optikailag teljesen antisport kinézettel a magas építése miatt. :)

  • Kempelen

    Van ám kis izzadtság szaga ezeknek a kifogásoknak. Csak nehogy sportcsíkot hagyjon a bugyitokban lányok. :-DDD
    Ez a szín rettenetes. Az autó meg egy Skoda. Fogás kevés lesz rajta. Tisztességesen megcsinált józan autó. Sokaknak ez a vágya.

  • Iceman.

    Kedves Tamás,

    Ezen a felszereltségen valóban 15″ az alapméret, de igazán kíváncsi volnék, hogy az autón lévő 16-os felnikre hogyan felszerelhető az autóhoz meglévő 15-ös gumiszett!

    Kicsit az almát a körtével nem? Persze lehet venni egy 100-asért 4 szép 15-ös alufelnit és akkor nem kell mást csinálni mint kicserélni a gumit, csakhogy ezen az autón nem ilyen van és nem egy 15-ös felni felára 250k.

    “…azért a gyárnak kicsit olcsóbban méri a gumit a beszállító, mint nekünk a boltban.” -Igen, és az autógyártó meg kereskedelmi haszonnal értékesíti azt tovább meglepő módon és nem önköltséggel. A ZF 75%-kal olcsóbban adja a gyárnak a kocsimban lévő automatát, mint amennyiért én megtudom venni mégis érdektelen ez az információ.

  • v_Petya25

    Szerintem az új Corsa is befért volna az összehasonlító táblázatba.

  • marsizoli

    4.000.000,-Ft ezért a Fabiáért? Ez remélem, hogy komoly, mert viccnek durva lenne! Vagy ennyire szar a Forint?

  • Vortep 13

    marsizoli!
    Vagy csak te nem értesz ahhoz,hogy mennyibe kerül egy jól felszerelt kisautó ma.

  • marsizoli

    Vortep 13. Kia Ceed 1.4, 7 év garanciával, minimum egyszámmal nagyobb. A Fabiát kb. 1.000.000-tal kellene olcsóbban adni. Bár, ha 230,-Ft lenne 1 EUR, akkor kb. ott is lenne az ár. Na erről ennyit.

  • marsizoli

    Egyébiránt az alapára 4.000.000,-Ft a 90 lovas Fabiának. Az általad említett “jól felszerelt” változata már 4.800.000,-Ft. Ugye ezt nem gondolod komolyan?

  • M_m_m

    3,6 millió az ára a 90 lóerős clever fabianak, ez korántsem az alapverzió. Józan választás, korrekt minőség, kombiban még családi kocsinak is megteszi.

  • Vortep 13

    marsizoli!
    A vásárlók kajálni fogják a Fabiát!
    Ki a hülye?-?k,vagy te?-Jó töprengést.

  • marsizoli

    3.6 millióért nincs benne pl. távirányítós központi zár (52.000,-F), nincs benne klíma (84.000,-Ft), hátul kurblis ablakok vannak stb. Ott lesz az, hogy 3.960.000,-Ft. Sok egy kisautóért.

  • marsizoli

    Vortep-13 Az, hogy ki a hülye a hozzászólásodból egyértelműen kiderül. Sajnos az ország lakosainak 2/3-a hozzád hasonló inteligenciával rendelkezik. Ész érveket nem sikerült felsorakoztatnod. Ne búsulj, következő életedben hátha több ésszel áld meg a Jóisten!

  • marsizoli

    Vortep-13 Érthető, hogy a szakmai hozzá nem értésed és az alpári stílusod miatt kivágtak a Totalcarról! Phhhh

  • Vortep 13

    Csak ismételni tudom magam,még ha az emberek döntése téged fel is háborít.Kajálni fogják a Fabiát.Az emberek többsége a hülye,vagy te?Nem értem,ebben mit nehéz felfogni annak,aki elmúlt 12 éves és az IQ-ja több,mint 40.A Totalcaron is jól vagyok,köszönöm.Nem tudom miért jó,ha saját magadnak hazudsz.Mert mást úgy sem érdekel.Üdv!

  • marsizoli

    Az Autó Pulton Sütő Zsolt csúnyán lealázott, úgy tűnik azóta sem sikerült kiheverned a traumát. Szánalmas, hogy az igazad bizonyítására képes voltál egy újságot is elküldeni a szerkesztőségbe, de Sütő újságíró Úr az általad beküldött újsággal nemes egyszerűséggel kitörölte a fenekét. Szegény Vortep!Ha tudtam volna, hogy az eset miatt még mindig sokkos állapotban vagy, akkor még válaszra sem méltattalak volna. Nem állt szándékomban belerugni egy földön fetrengő emberbe. Tényleg nagyon sajnálom! (Van neked elég bajod, amióta bezárták a pszichiátriát. Így magadra maradtál a problémáddal.) A blog
    hu-n rajta van a históriád, ezért felesleges hazugsággal vádolnod. Ezt megszívtad
    Tényleg csak érvelned kellett volna a hülyézés helyett. Legalább tanultál valamit. :)

  • Vortep 13

    M m m!
    Egyet értek veled.Tesztek alapján ráadásul akkora a belső tér,mint egy alsó közepesben.Üdv!

  • marsizoli
  • Vortep 13

    Marsizoli!
    Jó szívvel tölt el,hogy nem akarsz belém rúgni.Mivel a földön fetrengek.Jó szívű,sértődéstől mentes ember vagy.Egyébként melyik pszichiátriát zárták be?Ahova járok,azt biztosan nem.;)Örülök annak is,hogy tanítottál valamire.Igazán nagy tanácsadó vagy.De hogy a témánál maradjunk.A sok 100.000Fabia vásárló a hülye és te vagy az okos.Tényleg így gondolom.Jó éjt!

  • Vortep 13

    Ja,kicsit törd még magad a linkkel,mert nem jött össze.;)

  • marsizoli

    Vortep-13! Látod-látod, alakul ez! Sehol nem írtam, hogy hülye aki Fabiat vesz 4.000.000,-Ft-ért
    Ezt csak Te szajkózod, immáron a harmadik hozzászólásodban. Jó éjt neked is! És jobbulást!

  • marsizoli

    Vortep-13 ott van az! Ezt Te is jól tudod! Elindultál a gyógyulás útján!

  • Vortep 13

    marsizoli!
    Nézzük reálisan a dolgokat!
    Feltettem egy kérdést neked.Te ezt magadra vetted és elkezdtél nekem támadni.Majd közlöd,hogy kitiltottak a TC-ről.-Ez nem igaz!
    Majd jössz azzal,hogy volt vitám valakivel egy internetes médiánál,amiben az igazamat állítottam és bizonyítottam is.Erre azt írod,hogy szánalmas.Tehát szerinted szánalmas az,ha valakinek igaza van és bizonyítja?Szerintem az lett volna a szánalmas,ha nem bizonyítom.Majd jössz azzal,hogy pszichiátriai eset vagyok.Szerintem túlságosan mellre szívtad a dolgokat,nem gondolod?

  • M_m_m

    Marsizoli, kérlek nézd meg jobban a skoda konfigurátorát.
    A clever csomag része többek közt:
    Multifunkciós kijelző
    Bőr kormány
    Távirányítós zár
    Tolatóradar
    Légkondicionáló
    Fűthető első ülések
    Speedlimiter
    Függönylégzsák

    Mindezt 3,6 millióért 90 Lovas motorral, ami bőven elég egy ekkora kocsiba.

    Amúgy meg tényleg a piac, a vásárlók döntik el a sikerességét.
    Én nem féltem a cseheket:-)

  • marsizoli

    Vortep-13! Az első reakciód az általam feltett kérdésre az bolt, hogy én nem értek ahhoz, hogy mennyibe kerül Magyarországon egy jól felszerelt kisautó. Miután kifejtettem a véleményem a jól felszerelt kisautóról és az EUR árfolyamról, a következő hozzászólásodban elküldtél azon töprengeni, hogy mennyire vagyok hülye. Eddig a pontig én normális hangnemben érveltem egy vitában.Te voltál, aki próbáltál ledegradálni a hozzászólásaidban. Ez egyszerűen visszaolvasható. Most meg azt írod, hogy túlságosan mellre szívom a dolgokat? Én? Nem te voltál aki beküldtél egy újságot egy szerkesztőségbe, hogy az igazad bizonyítsd? Nem szívtad túlságosan mellre a Sütő Zsolt által reagáltakat? Hogy egy klasszikust idézzek: “Jó töprengést”

  • marsizoli

    M_m_m! Mobilról olvasom a cikket
    A cikkben hivatkozott: “Tovább az autó teljes adatlapjához” oldalon az általam említettek rendelhető extraként szerepelnek, az ott megjelölt árral.
    http://www.vezess.hu/skoda/fabia/fabia-nj-11583/?kod=Amp2BRVjZQp
    Ha rosszul értelmeztem a felszereltségi listát, akkor elnézést kérek. Ha abból indulok ki, hogy 3.999.999,-Ft-ért adják az Octáviát, akkor túlárazták a Fabiát. Ahogyan írtam normális EUR/Ft árfolyam mellett az autó 1.000.000-Ft-tal lenne olcsóbb Magyarországon. Bár abbam a helyzetben lennénk, hogy a Vortep által említett “sok 100 ezer” Fabia kellne el Magyarországon. (2014-ben összesen 67.000 db új autót értékesítettek Magyarországon.) Vortep szerint én nem értek a dolgokhoz ;)

  • Vortep 13

    marsizoli!
    Ha már ennyire érdekel a történetem…Autó tesztelésen voltam.Van egy csapat,akiket nagyon tisztelek és szerencsére ez kölcsönös.Az általad említett úrral volt egy témában vitám.Beszélgettünk egy témáról.Ellenkező véleményen voltunk,ami persze önmagában nem baj.Én bizonyítást találtam az igazamra.És megbeszéltük,hogy fogok neki küldeni bizonyítás képpen egy újságot,mivel úgy is megyek egy BMW 6Gran Coupe-t tesztelni.Amikor találkoztam a tesztelés közben a kollégájával,megbeszéltem vele,hogy adja át neki, és ennek fényében folytatjuk a vitát.Sajnálatos módon a további vita a témában elmaradt.Annyit közölt,hogy kitörölte vele a seggét.Úgy gondolom,ez a stílus és hozzáállás nem méltó egy újságíróhoz,de nem engem minősít.Egyéb iránt már nem is ír cikkeket,gondolom nem véletlenül.De hogy megnyugtassalak,a többi kollégájával megbeszéltük a dolgokat.A hülyézéssel kapcsolatban megkövetlek.Nem az én stílusom,hirtelen és gyorsan reagáltam neked.

  • Vortep 13

    A sok 100.000 Fabiát természetesen nem Magyarországon eladottnak értem,hanem globálisan.

  • marsizoli

    Vortep-13
    Látod ez a normális hangnem. Örülök, hogy beláttad, hogy nem helyes – indok nélkül – ledegradálni a másikat. Részemről ez a csúnya vita lezárva
    További minden jót! Jó éjszakát!

  • marsizoli

    Míg Magyarországon 25 havi nettó átlagkeresetből vehető meg az új Fabia, addig pl. a sokat emlegetett németek 4 havi átlagbérből hazavihetik. Ezért írtam, hogy túlárazott, illetve szerencsétlen a Forint gyengesége is.

  • Vortep 13

    marsizoli!
    De remélem,te is belátod,hogy ismeretlenül másokat pszichiátriai esetnek tituálni és azt hazudni,hogy valahonnan is kitiltották,valamint,hogy földön fetrengenek,az sem szép dolog.;)
    Azt érdemes még tudni,hogy a kategória társak sem olcsóbbak semmivel.Sem a Mazda 2,sem a Corsa,a Polo meg főleg.Egy közepesen felszerelt Fabia,mint ahogy a többi kisautó is,bizony ennyibe kerül.Más kérdés,hogy az átlag magyarnak nem olcsóak.De ez van.Jó éjt!

  • marsizoli

    Vortep-13! Ahogyam írtam “nem helyes – indok nélkül – ledegradálni a másikat”. Az hogy nyiltan lehülyéztél az én olvasatomban alapos indok volt (tudod amilyen az Adjon Isten,! olyan a Fogadj Isten!) a viszonzásra. Természetesen én is szivesebben “vitázok” ész érvek mellett, mint “alpáriaskodok” ismeretlenül. De megy ez is -és ha okot adnak rá- az is. Szerintem ez így rendben van. Jó éjt!

  • M_m_m

    Marsizoli, igazad van, sajnos tényleg nem olcsók a kisautók, de a nagyobbak sem a magyar keresetekhez viszonyítottan, és utóbbi nagyon fontos, hogy mihez viszonyítunk. Egy normálisan felszerelt Octavia is 5 millió forint legalább. De igazából abszolút értékben mégsem drágák nálunk az újautók, ezt bizonyítja a reexport is. És a kedvünkért nem fogják sokkal olcsóbban adni, mert profitra dolgoznak, és a profit nem tudja figyelembe venni az egyre leszakadó magyar bérszínvonalat.
    Csak meg kell nézni, például hogy Csehországban mekkora az újautó piac, sokkal jobban állnak.

  • M_m_m

    Jó kis autó lesz ez, főleg kombi kivitelben. Benne van minden ami kell, és méreteihez képest biztonságos, nem papirvékony.
    Bárcsak a magyar családok többségének egy ilyen autó valósan elérhető lenne…

    A kekecek meg fanyalogjanak csak a szürke belső terén, és vesződjenek mondjuk egy számukra igényesebb Peugeot 308 bonyolult érintőképernyőjével, vagy műszerfalat kitakaró dizájnos kis kormányával. Na eközben a “kalapos skodás” élvezi, hogy minden a helyén van, és ergonomikus, egyszerűen kezelhető:-)))
    De nincs semmi baj a Peugeotosokkal sem, mert ízlés és preferencia kérdése minden.

  • marsizoli

    M_m_m! Teljesen igazad van, jól látod. Abból a 67.000 autóból nem tudni, hogy mennyi a reexport. Viszont az átlag magyarnak egy ilyen Fabia kategóriájú autónak valahol 2.760.000,-Ft körül kellene lennie (12.000 EUR, 230,-Ft/Eur esetén). És még úgy is messze lennénk még a cseh átlagtól is.

  • Vortep 13

    marsizoli!
    Tehát szerinted az is rendben van,hogy azt hazudtad,hogy kitiltottak a TC-ről…Mert erről megfeledkeztél az “Adjon Isten”-nel kapcsolatban.Na mindegy.Belőled egy hazugságot hozott ki a “Fogadj Isten” a pocskondia mellett,amit persze én váltottam ki.Részemről lezártam.A jövőben értelmes vitákra nyitott vagyok.PEACE.

  • marsizoli

    A Pegeot 308 és az általam példaként említett KIA Ceed is egy számmal nagyobb kategória.

  • Vortep 13

    A Fabiával kapcsolatban az a személyes véleményem,hogy a kombi verzió még szebb is,mint az 5 ajtós.Lévén kombi POLO nincsen,így nem kellett a dizájnt mesterségesen lebutítani.Szerintem a jövő héten ki is próbálom.Bár a kategória legjobbja számomra továbbra is a Mazda 2 a SkyActive technológiával.

  • Vortep 13

    M m m!
    Ráadásul a németekben a lámpakapcsoló is hagyományos,külön elhelyezett tekerőgomb.Nem úgy,mint a franciákban és a koreaiakban.Utóbbiakban a bajuszkapcsolón található forgógomb,ami kifejezetten idegesít engem.

  • M_m_m

    Marsizoli, sajnos 230 forintos EUR már a múlt. Az meg összetett dolog, hogy most épp miért 308 forint.
    A Peugeot 308-at nem a méret miatt írtam, és nem is neked szólt, arra céloztam, hogy van akit nem a csilivili dizájn fog meg, hanem mondjuk a megbizhatóság és az ergonómia. Én például sosem értem, amikor a tesztekben ostorozzák a belső fekete teret. Nem tudom más hogy van ezzel, de vezetés közben én általában kifelé nézek az ablakon a kocsiból, a kmórát nézem maximum, leszarom milyen színű a műszerfal:-) A kormány fogása, és az első ülések kényelme, oldaltartása sokkal fontosabb nekem, mint a színe. A világos szín nem is praktikus annak, aki maga takarítja a kocsiját.
    De elfogadom, ha mások ezt nem így gondolják.

  • M_m_m

    Vortep, már a japánokban is a bajusz kapcsolón van a világítás. Meg tudtam szokni, de valóban nem olyan praktikus.
    Amitől én ideg bajt kapnék, ha a légkondit nem vakon tudnám tekergetni, hanem érintőképernyőn nyomogatni, 5 lépésben. Ez baromi balesetveszélyes is szerintem.

  • M_m_m

    A Mazda valóban betalált mind dizájnban, és mond technikában.
    Bizonyítják, hogy felesleges a turbó egy benzines kocsiba.

  • Iceman.

    marsizoli: Mégis mit jelent az, hogy ‘normális euró’? :) A 230 minden körülmények között irreálisan erős forintot jelentett, ezzel egyébként számottevő exporthátrányt okozva. Sokan szeretik leegyszerűsíteni a dolgokat úgy, hogy akkor ‘normális az euró’, ha gyenge. Csodákat! Ez nem arra jó, hogy kiegyenlítse a magyar és a német átlagkereset különbségét…

  • Iceman.

    M_m_m: A Mazda megoldása az egyik irány. Szerintem azon túl, hogy a szívó benzinesek hatékonyság növelésére is van még ma mód nem bizonyított semmit. Vezettem Mazda 6-ot 2.0 skyactive benzinessel és iszonyatos csalódás volt egy 1.8 TFSI Audi A5 után. A turbós jelentősen nagyobb nyomatékú volt -azt hiszem 320nm- és 1500nál már meg volt ez a nyomaték, a mazdát meg szarrá kellett forgatni (200nm@4000), hogy menjen. Nekem személy szerint hétköznapi használatra egy downsized turbómotor 1000x inkább kéne mint egy szívó. Ma nagy lökettérfogatú szívó benzinessel járok, de kínosan gyengén megy pont a normál – 1500-2500- használati tartományban, persze az enyém is mókás 4000-7000 között.

  • marsizoli

    Iceman

    Szerintem a gyenge forint akkor lenne jó hatással a magyar gazdaságra, ha az exportcégek magyar vállalkozások lennének. Tekintettel arra, hogy az export jelentős hányadát az autóipari (Audi, Merci, Opel) termelés adja (tudom, hogy sok magyar beszállító cég van) a gyenge forint akkor lenne kedvező, ha az előállított “érték” belföldön kerülne elköltésre. Nyilvánvaló, hogy gyenge forint esetén egységnyi megtermelt euro több forintot ér, amit aztán ha itthon költenének el nőne a belső kereslet, a fogyasztás, így pl. több Áfa. folyna be stb., stb. és az lendítene a magyar gazdaságon. Sajna ez nem így van. Szerintem ha ismét 230,-Ft lenne egy EUR és 150,-Ft a CHF, akkor sok millió magyar honfitársunk fellélegezhetne. Másrészt -lehet, hogy ez nem is tartozik ide- ha megnézel néhány vagyonnyilatkozatot kiderül belőle, hogy sok népképviselő jelentős EUR és CHF megtakarítással rendelkezik, miközben forintban el vannak adósodva. Na nekik sem jó az erős forint.
    Na de az autókról: ha engem kérdezel, hogy normál, hétköznapi használatra melyik autót választanám az általad említett két típus közül? Nos, figyelemmel a magyar utak állapotára, a KRESZ előírásaira – szem előtt tartva a 14 milliárd körüli összegből beszerzett trafipax állományra – én egy szívó benzines Mazdát választanék a kihegyezett TSI helyett. Nyilván az idő fogja megmondani, hogy melyik a kiforrottabb motortípus. Félre értés ne essék, ha bárki hozzám szeretne vágni egy Audi-t, akkor ne fogja vissza magát, tegye nyugodtan. Nme fogom visszautasítani:) Legfeljebb eladom az Audit, veszek, egy kombi Mazda 6-ot a maradékból pedig alapítok egy internetes autós portált és egy TSI-re specializálódott diagnosztikai műhelyt (bízva a jóslatokban) :)
    Ez csak egy vélemény!!!!

  • Iceman.

    “Szerintem ha ismét 230,-Ft lenne egy EUR és 150,-Ft a CHF, akkor sok millió magyar honfitársunk fellélegezhetne. ” -Ja hát persze, hogy fel ennek a régiónak a fő jellegzetessége volt, hogy mindenki forex befektetőt játszott a hitelfelvételnél.

  • oszkopeter

    Maximálisan egyetértek. Mindenki ajnározza a Mazda szívómotorjait, csak azt felejtik el leírni, hogy 4000 fölé kell forgatni annak érdekében, hogy kisajtoljuk belőle a névleges teljesítményt. Ilyen fordulaton viszont már nem annyira takarékos és meglehetősen zajos is. Én szerettem a szívómotorokat pörgetni és élvezni a hangorkánt, de egy átlagos felhasználónak, hétköznapi közlekedésre ezerszer kényelmesebb, rugalmasabb egy kisebb turbós. Igazából akkor döbben meg az ember, amikor visszaül egy modern turbósból egy régi vágású szívó benzinesbe, hogy mennyire lomha. Használt autó esetén, főleg ha ismeretlen az előélete, én is a szívóra szavaznék, de új autó esetén eszembe sem jutna szívómotorost venni.

  • marsizoli

    Iceman!

    Szerintem ebbe ne menjünk itt bele. Valamilyen szinten igazad van (könnyen beszélek, nekem nincs deviza hitelem), de ez a problémakör ettől lényegesen összetettebb.

  • Iceman.

    “Szerintem ebbe ne menjünk itt bele. Valamilyen szinten igazad van (könnyen beszélek, nekem nincs deviza hitelem), de ez a problémakör ett?l lényegesen összetettebb.” -Persze, hogy összetettebb probléma lett, amit még külön súlyosbít a populista kormányzás…

  • marsizoli

    Sajnos nem vezettem egyiket sem. Ha azt mondjátok, hogy a lakott területen 0-ról 50-re történő gyorsításhoz 4000 fölé kell forgatni a Mazdát, akkor kellene a kutyának! Abba már bele sem merek gondolni, hogy mibe telhet vele autópályán elérni az utazó 130 km/h-t. Persze csak viccelek, megyek és kipróbálok egy 1.8 TSI-t aztán megírom a tapasztaltakat :)

  • marsizoli

    Hogy jutottunk idáig – a szerző szerint is túlárazott, szerény alapfelszereltségű – Skoda Fabiától? Na ezt nem tudom…..

  • Iceman.

    “…én egy szívó benzines Mazdát választanék a kihegyezett TSI helyett. Nyilván az id? fogja megmondani, hogy melyik a kiforrottabb motortípus.” -Lelked rajta, de nem igazán értem, hogy milyen kihegyezésről beszélsz… Amivel én mentem 1.8t volt 170Le-vel. Már 1999-ben 225le-s 1.8t-i voltak az audinak és az egy legendásan tartós és jól tuningolható motor volt.

  • Iceman.

    “Sajnos nem vezettem egyiket sem. Ha azt mondjátok, hogy a lakott területen 0-ról 50-re történő gyorsításhoz 4000 fölé kell forgatni a Mazdát, akkor kellene a kutyának!” -Nem erről van szó. Lakott területet elhagyva kényelmesen gyorsítasz 5-6 ból ameddig akarsz a turbóssal egyetlen váltás nélkül ezt meg kacsolgathatod oda vissza, ha nem akarsz vánszorogni.

  • Vortep 13

    Mielőtt elkezdenétek rettegni a Mazda SkyActive hajtásláncától,meg kellene néznetek a sebességre és gyorsulásra vonatkozó adatokat.Semmivel sem rosszabbak,mint a kis turbós egységeké.Számos teszt pedig azt bizonyítja,hogy jóval szerényebb a Mazdák fogyasztási adatai használat közben,mint a modern turbósoké.

  • M_m_m

    Miert kéne pörgetni a szívó benzinest állandóan? Az enyém 3300-at forog 130-nál. Nyugodt vezetési stílussal igenis megfelelően fogyaszt, és gyorsul is. Persze annak nem jó aki összevissza cikázik a sávok között városban.
    Amúgy a tesztek bizonyítják, hogy a turbós motor is fogyaszt bőségesen ha kihasználják a dinamikáját. Vagy meg kell nézni a spritmonitort.

  • M_m_m

    Én szívesen kapcsolgatok a japán váltóval. Persze egy nyúlós francia váltóval lehet nem nagy élvezet visszakapcsolni :-)

  • Vortep 13

    Egyébként sokan szidják a TSI-ket.Céges autóként volt a családban egy 1.4TSI Seat Altea XL.Ment,mint a tűzgolyó,nagyon szerettük.Népítéletben fel is tettem képet,hogy 140-nél mennyit forog a motorja,meg lehet nézni,akit érdekel.Soha semmi baja nem volt,de a fogyasztása eléggé sok volt.

  • marsizoli

    Iceman!

    Normál, hétköznapi használatról volt szó. Ehhez szerinted szükség van 170 lóerőre? Az 50, 90, 130 km/óra sebesség limit és minősíthetetlen utak és csapnivaló közlekedési morál mellett? Kövezzetek meg, de én egy 15 éves, 1.6-os, szívóbenzines, 100 lóerős, 1.300 kg önsúlyú japán autót használok 7 éve. Megtettem vele 100.000 km-ert belföldön és külföldön vegyesen, de Isten látja lelkemet nem volt olyan helyzet, amikor hiányzott volna az a plusz 70 lóerő. Félreértés ne essék, lendületesen szeretek autózni. (Azelőtt egy 55 lóerős Audi 80 1.6 dezsőt használtam 5 évig, na azt kellene megpróbálni mindenkinek a hétköznapok során)

  • Iceman.

    “Az 50, 90, 130 km/óra sebesség limit és minősíthetetlen utak és csapnivaló közlekedési morál mellett?” -Semmi szükség rá, de 60 le felett ebből nézőpontból minden szükségtelen, visszatérve a Fábiára abból sem kell a 90le-s, hanem bőven elég a 60 2.7-ért és rögtön nem lesz túlárazott sem.

  • Iceman.

    Vortep 13 – 2015.02.10 // 12:17:

    A Mazda 6 2.0 Skyactive és az Audi A4 1.8tfsi között 10% fogyasztáskülönbség van úgy, hogy az Audik kb harmada permanens Quattro. Ez lenne a jóval szerényebb? :)

  • marsizoli

    Iceman

    :) Az érvelésem nem erről szólt, de legalább visszakanyrodtunk az alap témához.

  • marsizoli

    Veled kapcsolatban a kérdés a maayarországi, normál, hétköznapi használatról szólt.Audi A5 TSI (cca. 11.000.000,-Ft) kontra Mazda 6 szívóbenzin (cca. 7.500.000,-Ft).

  • Iceman.

    “Veled kapcsolatban a kérdés a maayarországi, normál, hétköznapi használatról szólt.Audi A5 TSI (cca. 11.000.000,-Ft) kontra Mazda 6 szívóbenzin (cca. 7.500.000,-Ft).” -Az összehasonlítás csak a motorra vonatkozott, pont nem sikerült 1.8t passattal menni, mert elég ritka. A súlyuk meg a méretük viszont nagyjából passzol, bár az audi kicsit nehezebb mindenesetre menetdinamikai összehasonlításra abszolút alkalmas.

  • marsizoli

    Iceman

    Értem.

  • menõmanó

    Iceman.

    Szerintem túldimenzionálod a dolgokat a turbó motor javára. Nincs ott akkora különbség, főleg úgy, hogyha nem autóversenyzőként akarsz közlekedni.
    Ha igen, akkor meg ott a váltó. :)

  • Iceman.

    men?manó: Ja kb 80% a nyomatékkülönbség a normál tartományban (1500-2500), biztos túldimenzionálom…

  • M_m_m

    Megnézném, hogy sok turbómotor mit csinál 1500-as fordulaton…
    Valahogy mégsem tükrözik a tesztekben a gyorsulási adatok az 1.2-es, 0.9-es turbós motorok fölényét, egy jó 1.6-os szívóhoz képest. És fogyasztásban sem jobbak!!!
    Aki meg nem élvezi a váltásokat, az vegyen nyugodtan automata kocsit.

  • menõmanó

    Iceman.

    Csak, hogy lásd a tényeket.
    A száraz adatok nem sokat mondanak a valóság tükrében. Ne haragudj, hogy a saját autómmal példálózok, de ott még durvábbak a különbségek. Tapasztalatból tudom, hogy soha senki nem hiszi el az általam írtakat, így bizonyítom egy autós teszt oldallal:
    http://www.zeperfs.com/en/duel4351-367.htm

    Az adatok elképesztő nyomaték különbséget adnak a fordulatszámról nem is beszélve.
    Ezzel szemben mit mutat a valóság? Semmi nagy különbséget, sőt egy adat meg is egyezik. :)

  • Iceman.

    Zseniális összehasonlítás Menőmanó. Fogtál egy olyan A3-at amiben egy fejletlenebb 1.8t van (250nm vs. 320nm) és összehasonlítottad egy erősebb, könnyebb sportmodellel, amiben egyébként kb. röhejesen rövid váltó van (ennyit a nem kell szétforgatniról). Mennyit is forog a Corolla 80-nál négyesben? 3600-at? És az Audi? Kb 2500-at. Ennél a gyorsulásnál a Corolla már kezd a jó tartományában lenni, 120-ig eléri a nyomatékmaximumát is ötösben és hatosban meg az iszonyat hosszú váltó ellenére is elveri a könnyebb autót. Nem is értem…

  • menőmanó

    Iceman.

    Ezt írtad:
    “A turbós jelentősen nagyobb nyomatékú volt -azt hiszem 320nm- és 1500nál már meg volt ez a nyomaték, a mazdát meg szarrá kellett forgatni (200nm@4000), hogy menjen.”

    Adj már valami infót erről az általad próbált 320-as nyomatékú 1,8-as Audiról, mert nem igazán találtam olyat.
    A lényeg, hogy a Mazda pont nem olyan gyenge alacsony fordulaton, hogy szét kelljen forgatni. Ez egyszerűen nem felel meg a valóságnak, hiszen az, hogy 4000-nél 200Nm az nem azt jelenti, hogy 2000-nél nem lehet 160-170Nm. 1-2 mp-cel valószínűleg lassabb alacsony fordulaton, de ettől nem kell átesni a ló másik oldalára.
    Arról nem is beszélve, hogy ki az a balfék, aki 50-ről 6.-ban akar erővel gyorsulni? Ebben az esetben vissza kell váltani és kész. Mellesleg egy benzines motornak sem előny, ha 2000 alatt járnak vele.

  • marsizoli

    Gyerekek korábban is írtam, hogy ezek a downsizing keretében megtervezett TSI motorok ki vannak hegyezve. Az volt a válasz, hogy már 16 évvel ezelőtt is tudták az 1.8-as turbós motorok a 200 lóerőtt. Igen, de azok a mototok éppen kétszer ilyen tömegű motorok voltak. A költség- és súlycsökkentés jegyében a lehető legminimálisabb anyagmennyiséget használják az alkatrészek kédzítése során. A TSI motor a turbó mellett egy mechanikus fefeltöltővel is meg van bonyolítva. Bonyolultabb tecnika, több hibaforrás. Egyébiránt pont az lett volna az elvárás, hogy csökkenjen a fogyasztás és ezzel együtt a károsanyag kibocsájtás. Na ez most úgy fest, hogy az 1,2- es 100 lovas turbós motor pont annyit fogyaszt, mint az 1.6-os, 100 lovas szívó benzines.Ezért írtam, hogy várjuk meg, hogy ezek a motorok mit fognak mutatni 250.000 km megtételét követően.

  • M_m_m

    Marsizoli,
    Egyetértek semmivel sem fogyasztanak jobban mint pl. a viszonylag frissebb fejlesztésű 1.5, 1.6-os Mazda, Mitsu, Suzuki szívók. Az 1.2tsi még elég jó, viszont az 1.4 tsi már a spritmonitor szerint iszákos. Ha valaki vigyáz a turbós motorra, pl. mindig vár leállítas előtt egy percet, akkor bírniuk kell. De kétlem, hogy az 1500-as fordulaton való erőltetést szeretné, ott is vissza kell kapcsolni egy dinamikusabb előzéshez, mert úgy jó a motornak, viszont ilyenkor meg már fogyaszt. Egyenesen röhely szerintem pl. egy nissan Qasqhaiban az 1.2 tce motor. Főleg ha benne ül az egész család csomagokkal, tuti nem lesz 6 liter a fogyasztás.

  • marsizoli

    M_m_m
    Egyetértek, a véleményünk azonos. Na majd az új Ford Mondeo az 1.0-ás EcoBoost motorral. A motortérben azonos méretű helyet fog elfoglalni a motor és az akkumulátor :)

  • marsizoli

    Végül is a Barkas is elketyegett a 3 hengeres, 995 cm3-es, kétüteművel. Fogyasztott is rendesen, viszont egyáltalán nem ment. És kb. 2.000 km-enként cserélni kellett a kuplungot a rengeteg csúsztatás miatt!

  • marsizoli

    Arra is kíváncsi lennék, jogy egy 999 cm3-es motor milyen motorféket fog produkálni a Mondeoban, ha 2-3 személlyel lesz vagy 1.700 kg a súlya! Kb. olyan motorfék lesz benne, mint a szabadonfutós Barkasban!

  • Iceman.

    Hogy rohadna meg a kommentmotor…

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.