Álomország nyugdíjasainak kedvence

Teszt: Mercedes-Benz B-osztály (2015)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.02.05. 06.00

A fénysebességgel múló esztendőket mi sem jelzi jobban, hogy immár tíz éve készít a Mercedes-Benz B-osztályokat, komoly sikerrel. 1,6-os turbómotorral próbáltuk.

Röviden – Mercedes-Benz B osztály (B 200)

Mi ez?

A Kecskeméten is gyártott kompakt Merci-egyterű felfrissített verziója 

Mit tud? Modern vezetői asszisztensek és médiarendszer, csendes benzinmotor, tágas beltér
Mibe kerül? 7,7 millió forintról indul az árlista, a tesztelt modell ára 10,3 millió forint
Kinek jó?  Akinek fontos a kifogástalan megjelenés, és eleve egy extrákkal felpumpált kompakt egyterűre vágyik

A fénysebességgel múló esztendőket mi sem jelzi jobban, hogy immár tíz éve készít a Mercedes-Benz B-osztályokat, komoly sikerrel. Az első szériából 2011-ig több mint 700 ezer darabot adtak el, a másodikból pedig már biztosan elérték a 400 ezres darabszámot. (Részben az általunk is vizslatott, magyar rendőrség által rendelt flottának köszönhetően.)

Ha semmit sem változtatnak, talán akkor is maradnak a pozitívba hajló mutatók, de eltelt négy év, szaporodott a konkurencia, így elkerülhetetlenné vált, hogy kés alá kerüljön a B-osztály, és megkapja a kötelező, a modellciklus közepén esedékes ráncfelvarrást.

Külső változások

Finom változások. Így jellemzik a reklámszövegek a B-osztály stílusában bekövetkezett, apró, szabad szemmel szinte észrevehetetlen újításokat. Valószínűleg ebéd után, kávészürcsölés közben rajzolták a nagyobb légbeömlővel ellátott, átdolgozott első lökhárítót, a fényszóróba integrált nappali menetfényt, frissített hűtőrácsot, no meg a hátulra kerülő LED-es új lámpatesteket.

A ráncfelvarrás leginkább szembetűnő eleme az átrajzolt, integrált nappali menetfénnyel gyártott első fényszóró

Miért is tettek volna másként? A Mercedes B-osztály egy józan, praktikumra optimalizált, jól használható autó, kissé bumfordi külsővel, a márkától elvárt magas minőségben tálalva. Amit lehet, megléptek már a 2011-es bevezetéskor, alacsony hasmagassággal, sportos apróságokkal, egész tisztességes (0,26 cw) értékű alaktényezővel formálták csábítóbbá a tipikus családi egyterű dobozformáját. Ezt nem érdemes tovább cifrázni, akit örömmel tölt el az autójára ragadó tekintetek hada, válasszon inkább kombi C-osztályt, ott a hatás garantált.

Beltér újdonságai

Nem reprezentatív minta, de több ismerősöm szerint az előbb említett C-osztályra jellemző egyfajta zavaró túldíszítettség. Nos, a B-osztály esetén nincs ilyen jelenség, visszafogottabb a belső tér, mégis minden részletéből minőségi hatás árad. Tartósságot sugallnak az anyagok, pontosak az illesztések, vaskos a kormányt borító puha bőr, és örök vesszőparipám, a finoman állítható szellőző is megvan. Ez utóbbi tényleg mestermű, ellenállása a nagyiféle szilvalekvárba mártott fakanálra emlékeztet, emberiség ellenes bűn lesz, ha egyszer lecserélik.

A C-osztály túldíszítettségével ellentétben ez a típus még visszafogottan elegáns, mégis lazán hozza a főúri hangulatot.

Az üléspozíció kellően magas, kényelmessé teszi a be és kiszállást, ahogy a Keyless Go rendszer is, aminek köszönhetően a kulcsmentes bejutás mellet már indítani-leállítani is gombnyomással lehet az autót.

A világos színű, Artico műbőr kárpit, és a kéttónusú színösszeállításban beépített műszerfal még tovább fokozza a szellős beltér kellemes hangulatát. Közel ezer kilométert sikerült beletekerni a benzines turbómotorral szerelt B-osztályba, és egyszer sem éreztem rosszabbul magam, mintha egy jobb hotel halljában ücsörögtem volna.

A nyolc colos képernyő felára nem vészes, de hozzá a gyári navigációt tartalmazó COMAND csomag már bőven egymillióval toldja meg a vételárat. Ez a Garmin navigációval szerelt köztes verzió tűnik pénztárcabarát megoldásnak, ha nem akarunk szélvédőre tapasztott mobillal járni.

De lássuk az újdonságokat! Belül már több változás érhető tetten, mint a külső esetén. Az eddigi hétcolos központi kijelző mellett már rendelhető a kornak megfelelő, remek felbontású, élénk színekkel, jobb grafikával hódító nyolccolos egység, amit a Mercedes modelleknél megszokott, három sávos menürendszerrel, a két ülés közé helyezett forgókapcsolóval kezelhetünk.

A napfénynél jól látszott a maszatoló ujjak nyoma, többen arra számítottak, hogy végre érintőképernyőt kap a frissített verzió. Erre azonban még várnunk kell, pár évig marad a saját telefon nyomkodása. A menüben barangolva meglepődve bukkantam a gyári rendszertől eltérő grafikával operáló Garmin navigációs rendszerre. Kétszázezer forintba kerül ez az öszvér megoldás, ami még mindig jó üzletnek tűnik, az egymillióval drágább COMAND rendszerhez képest.

Egy típusidegen újítás. Jó móka a 12 árnyalatú belső világítás, de picit elüt az autó karakterétől

Megváltozott, új gombokkal bővült a kormány, valamint színes, rengeteg információt ránk ömlesztő LCD kijelzővel bővült a műszeregység. Legmókásabb kiegészítő a 12 színből álló palettát felvonultató, LED hangulatvilágítás. Úgy tűnik, a MINI után a Mercedes is beveti ezt az egyéni ízlésre szabható apróságot, és nem lennék meglepve, ha esetleg az ázsiai piacokon felmerülő igényekre válaszolnának a márkától kissé idegen fejlesztéssel.

Hátul nem kell kompromisszumot kötni a kényelem terén, hely minden irányban van bőven, de szinte minden alapvető, a kategóriában elvárható praktikus kiegészítő feláras extra. A tesztautó összeállításakor nem kérték ezeket, mivel nincs automata klíma, így nincs légbeömlő sem, ahogy a kartámasz hiányát is meg kell szokniuk a hátul ülőknek.

Termetes az csomagtér, hátránya, hogy ezen a felszereltségi szinten a bővítéskor nem kapunk sík rakodó felületet.

Az utasok mellett a csomagok számára is bőséges teret kínál a típus, sík felületekkel határolt, igényesen kárpitozott poggyásztere 488 literes, és egészen 1545 literig bővíthető. Az igazi, praktikus apróságok itt is magasabb felszereltséggel érhetőek el, az Easy-Vario-Plus elnevezésű rendszerrel már mozgatható hátsó üléssort kapunk, de elérhető a hosszú tárgyak szállítását segítő vízszintes állapotba hajtható, jobb első üléstámla is.

Vezetés, menetkomfort

Nincs jobb társ a nyugodt, csendes, stresszmentes autózáshoz ennél az 1,6 literes turbómotornál. Nesztelenül, visszafogottan jár, hamar bemelegszik, maximális 250 Nm nyomatéka pedig széles tartományban, 1250-4000-es fordulat között rendelkezésre áll.

Adatlap

Mercedes-Benz B-osztály

Álomország nyugdíjasainak kedvence 1
Motor 1595 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 156 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,6 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

Ekkora erőtartalékkal 8,4 másodperc alatt teljesíthető a százas sprint, ami bőven elég egy reggeli iskola-munkahely rutinkörre tervezett célszerszám esetén. A kormányoszlopra szerelt karral kapcsolható, hétsebességes, duplakuplungos váltó inkább finoman, mint gyorsan váltja a fokozatokat, végáttétele kedvez a hosszú utaknak, hetedikben, autópálya-tempónál 2400-at mutat a fordulatszámmérő.

Ha minden áron ki szeretnénk törni a nyugdíjas hangulatból, Sport üzemmódba kapcsolhatjuk, de ez inkább ok nélkül kitartott fokozatokat hoz, mintsem tüzes dinamikát.

Rugózása jó értelemben lágy, mindegy, hogy macskakő, vagy irtózatos kátyú az ellenfél, amennyire lehetséges, megkímél minket az efféle traumáktól. Mindez köszönhető a józan méretű, 205/55 R16-os abroncsoknak is, ezzel az összeállítással csak a jellegzetes, “plumpogó” hang jelzi, ha áthaladunk a villamossíneken.

Lassításkor sem zökkenünk ki az arisztokratikus hangulatból, a buci talpú téli bakancs ellenére jól érezhető a fékerő. A rendszer meggyőzően, mégis puhán emészti fel a mozgási energiát, egy nyak sem csípődik be óvatlan pedálmozdulatok miatt. Ha későn lépünk a pedálra, egyből nagy lármával rémít az ütközésre figyelmeztető elektronika, néha hétköznapi helyzetekben is, feleslegesen.

Egy 156 lóerős, automata váltós, turbós motor esetén nem sok jelentősége van az általam mért 6,8 literes átlagfogyasztásnak, használattól függően itt nagy eltérések lehetnek, de aki 7-7,5 liter körüli átlagot saccol, jó úton jár.

Összegzés

Nincs kétség, ha észérvek alapján választunk Mercedest, akkor a B-osztály abszolút befutó. Minőségben, kidolgozottságban hozza a márkától elvárt maximális szintet, a hifi csodásan szól, autópályán sincs zavaró menetzaj, biztonsági felszereltségét tekintve élen jár (alapáras szolgáltatás a vészhelyzetben fékező Collision Prevention Assist Plus nevű rendszer). Emellett, a megfelelő tételeket rendelve a praktikus ötletek is helyükre kerülnek.

 A B osztály, és a konkurensek árai  Teljesítmény:  Ár:
BMW 2 Active Tourer  136 LE  7 364 000 Ft
Volkswagen Golf Sportsvan  150 LE  6 945 860 Ft
Mercedes B osztály  156 LE  7 670 000 Ft

A legjózanabb, igazi jóléti-nyugdíjas hangulatban fürdő Mercedes beszerzésével szemben legerősebb ellenérv szintén egy józan, földhözragadt tényező: az ára, ami jelen tesztautó esetén 10,3 millió forint. 

Hamarosan megjelenő összehasonlító tesztünkből kiderül mit tud a Mercedes B-osztály legközelebbi riválisa, a BMW 2 Active Tourer ellen!

Ha sikerül elrugaszkodnunk a csillag vonzáskörzetéből, felsejlik a konkurencia, a BMW 2-es Active Tourer, esetleg a Volkswagen Sportsvan (ezek pedig erős kihívók, nehéz lenne mindent összevetve sorrendet kihirdetni. Ha sikerül…

Mellette – Ellene
  • Kényelmes, puha futómű
  • Minden tekintetben csendes
  • Rengeteg extra
  • Prémium hangulat
  • Biztonsági szolgáltatások
  • Szerény alapfelszereltség
  • A váltó lehetne fürgébb
  • A Garmin-féle navigáció nem tud magyarul


Szavazás

Hogy tetszik az új B-osztály?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Norbi50

    Látom, a képek Vácon készültek a Duna partján :-) Kedvelt helye az autók fotozasanak.

  • M_m_m

    Vicces az 5.4 literes gyári fogyasztási érték. A spritmonitor.de-n 7.66 literes átlagfogyasztás jött ki.

    Nem mindegy.

    Drága és sokat is fogyaszt és ezzel az alacsony hasmagassággal nem a magyar utakra való.

  • luxusbatar

    Soha nem tetszett a B osztály, de ez még az elődnél is rondább. Jellegtelen, furgonos oldalnézet. Oké, hogy csodát nem lehet ebből a szegmensből kihozni, de ez nagyon furgonos lett. Kia Carens, szerintem sokkal szebb.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.