Íme, a tavalyi Év Autójának új csúcsváltozata!

Vezettük: Peugeot 308 GT és 308SW GT

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.01.30. 15.00

Nívós anyagokkal, sportos dizájnnal, erős motorokkal nyit a prémiumautók irányába a Peugeot 308. A GT modelleket nézni is jó, vezetni is.

Röviden – Peugeot 308 GT

Mi ez?

A tavalyi Év Autójának eddigi legmenőbb változata
Mit tud? Erős, harmonikus kompakt autó, jó vezetni és nem drága
Mibe kerül? 7,5 millió a 205 lovas benzines, 8,6 a 180 lóerős automata dízel, a kombi 280 ezerrel drágább
Kinek jó?  A benzines akár boyracereknek is, a kombi dinamikus családoknak

A Peugeot és a Ford kicsit szerencsétlenül időzítette kompakt modelljeik (308 és Focus) új, sportos változatának bemutatóját: szinte egyszerre mutatkozott be a faceliftes Focus ST és 308 GT. Vicces, hogy e cikk megjelenésekor mértékadóan szórakoztató autós webmagazinunk címlapján is egymás mellett szerepel a két bemutató ajánlója, a két ellenfél képével:

Íme, a tavalyi Év Autójának új csúcsváltozata! 1

És ma jött a hír az új Golf GTD kombiról is. No de legyen ez a gyártók gondja. A 180-200 lóerős modern kompaktra vágyó vevők csak örülhetnek, hogy éleződő versenyben harcolnak kegyeikért a márkák. A 308 GT és a kombiváltozat, a 308 SW GT a csúcsfelszereltségű és legerősebb változat lesz addig is, amíg (valószínűleg őszre, a Frankfurti Autószalonra) meg nem érkezik a GTI, a végletekig kihegyezett 1,6-os turbómotorral. A kocsikat Portugáliában, esőben és ködben vezettük, nagy megelégedésünkre.

Szép, de nem hivalkodó

Apró, ízléses trükkökkel tette már első pillantásra is menőbbé, megjelenésében erőteljesebbé a GT változatot a Peugeot. Szolid GT-plakett került a hűtőmaszkba, a sárvédőkre és a kocsi fenekére, 225/40-es Michelin Pilot Sport a gyári szerelésű gumi a 18-as, csinos alufelniken. Dupla, lapos kipufogóvég jelzi a forgalomban a többieknek, hogy nem háromhengeres autó megy előttük, alapáron is teljesen LED-es fényszórók figyelmeztetik a sofőröket a tükörben, hogy valami gyors dolog jön mögöttünk. Az új modellváltozathoz egy Blue Magnetic fantázianevű kék szín az újdonság – az ötajtósnak jól is áll ez a klasszikus francia versenyszín. A kombi fehérben és bordóban talán jobban mutat, bár ez igazán ízlés kérdése.

A kombi dízellel és automatával az igazi

1200 kiló a benzines ötajtós GT, kellően fürge is a 205 lovas turbómotorral

Az ötajtós benzinmotorral, a kombi a dízellel-automatával nagyon harmonikus, kellemes autó

Az utastérben is sikerült elkerülni a túlzásokba esést. A fémrátétes pedálok, a kormány és a kárpitok piros cérnája, az alapáras Alcantara-kárpitos és a feláras nappabőr komfort-sport ülések nem hivalkodók, nem playstationösek, nem kellemetlenek, sokkal inkább elegáns, mint sportos a belső. A GT-ben került egy SPORT gomb a két első ülés közé, ezt megnyomva sem szabadul el a vizuális pokol. Pirosra vált a műszerek háttérvilágítása, a két nagy óra közti képernyőre pedig ilyenkor a “kismenüben” lehívható egy grafikus gyorsulásmérő, valamint a pillanatnyi teljesítményt, nyomatékot és töltőnyomást mutató diagram.

Az ülések kényelmesek, az ötajtósban szűk hátsó lábtér a kombiban már bőven elég nagydarab felnőtteknek is. A Peugeot újítása, a 208-assal kezdett, 308-assal folytatott kormánykicsinyítés ebben a sportos modellben éppen úgy megosztó, mint a civil verziókban: én továbbra is imádom, hogy az ölemben lévő kormány felett látom a műszeregységet, de van, aki váltig állítja, hogy sosem bírna hozzászokni.

A 308 GT kiváló példa arra, hogyan lehet karbon-utánzat, rikító féknyereg, vasalódeszka-szárny és rajtzászló-motívum nélkül, elegánsan sportos hangulatot teremteni egy autóban, a dizájn eredeti harmóniájának megtörése nélkül.

Eleve igényes és különleges a 308, a GT pedig még igényesebb és különlegesebb

A benzinmotor-kézi váltó és a dízel-automata páros egyaránt remekül harmonizál. Előbbi a könnyebb, rövidebb, agilisebb ötajtóshoz, utóbbi a nyugisabb, nagyobb kombihoz passzol jobban

Gyorsulásmérő grafikával SPORT módban a kis kijelzőn


Pont elég az erő

180 lóerős a dízel, 205 a benzines GT. Előbbiben a BlueHDI nevű kétliteres, SCR-katalizátoros motor szolgál, ami sokkal nagyobb Peugeot-kban is elég szokott lenni – a 308-ban sem tűnik gyengének. A dízelmotor kötelezően az AISIN-tól érkező hatfokozatú automata sebességváltóval együtt kerül a GT-be vagy GT SW-be.

A dízelmotor nem hajlamos a lefulladásra alacsony fordulaton sem, 2000 körül pedig, amikor megjön a 400 Nm, nagy tempónál, magas fokozatból is határozottan tolja meg az autót. A váltó ugyan nem veheti fel a versenyt hülyegyerek-üzemmódban a dupla kuplungos automatákkal, de a maga műfajában kellemes szerkezet, jól leköveti a motor nyomatékigényét és nem észleltem vele azokat a rángatódzós furcsaságokat sem megállás előtt, amit az 508-ban tapasztaltam pár hónapja. A kormány mögötti fülekkel vagy a kar lökdösésével manuálisan is kapcsolgatható a váltó, de közúton soha nem kell belenyúlni a programba, sem akkor, ha a dinamikusabb SPORT-módban használjuk a 308-ast, sem akkor, ha a polgáribb alapbeállítással.

A dízel karakterisztikája

A benzinesben az 1.6THP nevű, kettős megfúvású (Twin Scroll) turbófeltöltővel lélegeztetett motor duruzsol, kizárólag hatfokozatú kézi váltóval. Bár a benzinmotorral több mint egymillióval olcsóbb a GT, erősebb is, gyorsabb is, élvezetesebb is vele az élet, mint a dízellel. Ha nagyon kihasználjuk az alulról is elképesztően jól húzó kis négyhengeres lehetőségeit, a benzinkútnál nyilván jobban megfizetünk majd érte. Azért nagyon horrorisztikus fogyasztástól nem kell tartani, az 1.6THP tapasztalataink szerint – ugyan visszafogottabb teljesítménnyel – sportos kocsikban is képes teljesen józan fogyasztást produkálni.

A motort élvezet pörgetni, lendületesen tol egészen a durván érkező leszabályzásig, valahol messze hatezer felett. A hatfokozatú kézi váltó akadásmentesen jár, francia autótól szokatlanul precíz a kar megvezetése.

A benzinmotor karakterisztikája

A Peugeot egy kis akusztikus élménnyel is kedveskedik a vásárlóknak a GT-felszereltség mellé. A SPORT gomb lenyomása után az alapértelmezésben nagyon is csendes, komfortos kabinban felerősítve halljuk a motorhangot. A benzinesnél ez jól is sikerült, kellemes orgánumú, de nem zavaróan hangos a mesterségesen felerősített oroszlánbőgés. A dízelnél van viszont egy kis idegesítő, bugyborékoló felhang, ami némi komikus színezettel rontja el a menőzés örömét. Persze a dízellel nem is kell menőzni, az nem arra való.

(Műszaki adattábla a cikk végén!)

Páros harmónia

A tesztút első szakaszára egy benzines ötajtós, a másodikra egy dízel kombit kértünk, és nagyon ügyesen választottunk. A 11 centivel rövidebb és bő mázsányival könnyebb ötajtós (ahogy a franciák mondják: Berline) remekül mozog a könnyű 1,6-ossal. Az egy gombnyomásra teljesen kikapcsolható menetstabilizálónak is van ebben a kocsiban értelme, és ha igazán játékos az ember kedve, meg persze megfelelőek a körülmények, a rövid, zömök 308 GT-ben hamar el lehet kezdeni sajnálkozni azon is, hogy elektromos kézifék került a kocsiba a jó öreg mechanikus helyett. Az egyszerű, bár a gyengébb 308-asokhoz képest alaposan áthangolt futómű (elöl pszeudo-MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkarok) remekül egyensúlyoz a sportosság és a komfort kompromisszumán.

A SPORT gomb lenyomására megváltozik a műszeregység színe (vörösre, persze), élénkebb lesz a gázreakció, csökken a kormány rásegítése

Az érezhetően hosszabb és nehezebb SW-ben viszont a dízelmotor és az automata hozza össze a harmóniát. Ez a kocsi már nem egy agilis, ficánkoló kompakt: az orrnehézség miatt a kanyarban sem akkora móka forgolódni vele. Van viszont erő és komfort, meg egy jókora puttony; míg az ötajtós a GT-hangulatot inkább a szűk kanyarokban hozza, a kombi a sztrádákon, amikor visszaváltás nélkül gyorsíthatunk a családdal meg a csomagokkal egy-egy megdöbbentőt a praktikus és csinos SW-vel.

Körülbelül 160 kilométert autóztunk le a GT-kkel, és igazából nagyon elégedetten szálltam ki a kocsiból a menetpróba végén. Van persze, amit továbbra is fel lehet róni a 308-nak, bőrüléssel, 205 lóval együtt is (a menürendszer túlságosan komplex, idegesítő, hogy a fűtésállításhoz ki kell lépni a navi vagy a rádió képernyőjéből, a középkonzolon valamiért kellemetlenül kemény maradt a műanyag, fura, hogy egy ilyen fullos kocsiban 2015-ben nincs és nem is lehet sávtartó automatika, motoros csomagtér-nyitás). A franciás kis fineszek is hiányoznak a kocsiból, ez “csak” egy jól megcsinált autó és kész. Ezzel együtt boldogan elfogadnám mindennapi útitársnak.

Jól sikerültek, nem röhejesek a fémbetétes sportpedálok

A 308 továbbra is, GT-ként is, kombiként is, ötajtósként is kellemes-kényelmes, kiváló minőségérzetet árasztó autó. A Peugeot-ban van némi szándék arra, hogy a prémiummárkák felé pozicionálja kicsit autóit – de mivel az anyagminőség, az összeszerelés, a dizájn precizitása, a technika a konkurenseknél és persze a prémiumautóknál is töretlenül fejlődik, az imidzs meg ugye eléghosszú távon változik csak, a GT-ből sem lesz Mercedes vagy BMW. Persze nem is kerül annyiba.

Jó az ára!

A 308 GT-vel gazdag alapfelszereltséget kapunk eleve egész jó áron, a kocsit aztán szintén épeszűen árazott extrákkal tupírozhatjuk tovább. És persze ott az alku-faktor: a Peugeot és a Citroën sajátságos politikája, hogy nagyon könnyen enged az árból, illetve “akciós” árnak tünteti fel azokat az árakat, amiket valójában kapni szeretne autóiért. Egy ennyire új modellnél az első hónapokban persze biztosan merevebbek lesznek majd a dílerek, de alkudni muszáj!

A Focus ST dízel 8,225 millió forintról indul, 185 lóerővel, kézi váltóval. A Golf GTI 220 lóerővel nyolc és félről indul, a kétliteres TSI-vel. A Volvo V40 a 190 lovas dízellel 8,11 millió. A 308 GT listaárai pedig így néznek ki:

Peugeot 308 GT 5 ajtós SW
1.6 THP 7 500 000 Ft 7 780 000 Ft
2.0 BlueHDI 8 575 000 Ft 8 855 000 Ft

Elsőre nem látszik valami nagy üzletnek, de az alapfelszereltség is igen gazdag. A már említett óriáskerekek, full LED-es világítás, valamennyi külső-belső optikaituning-elem mellett benne van az árban az érintőképernyős navigáció, a belső memóriás hifi, a tempomat, kétzónás automata klíma, és persze az összes elektromos alapszolgáltatás, a motoros tükörbehajtást is ideértve – innen indul tehát az alku. Az extrákat sem mérik drágán Peugeot-ék. 140 ezer a fűthető masszírozós első üléspár, 490 ezer a nappabőr kárpit, 150 ezer a panoráma üvegtető a sötétített hátsó üvegezéssel, 120 ezer a távolságtartó tempomat, 160 ezer a tolatókamerás, első-hátsó parkaradaros, automata parkolásra is képes asszisztens, 145 ezer a Denon hifi. Szintén 145 ezer forintba kerül az öt évre vagy százezer kilométerre szóló kiterjesztett garancia.

Alcantara sportülés az alap, a nappabőr feláras


Kinek ajánljuk?

A 308 GT-t jó szívvel ajánljuk egy próbaútra vásárlási döntés előtt mindenkinek, aki egy visszafogottan látványos, praktikus, csendes és masszív, erős kompakt ötajtósban vagy kombiban gondolkozik. A gazdag alapfelszereltség és a nagyszerű minőségérzet miatt a prémium-kompaktok iránt érdeklődőknek is érdemes kipróbálnia ezt az autót. Egy A vagy B Merci ára a 308 GT teljesítményével és felszereltségével messze magasabban kezdődik, mint ahol a Peugeot végződik, és nagyon nem az a különbség a két típus között minőségben, mint ha azon morfondíroznánk: GLA vagy Dacia Duster.


Mellette – Ellene
  • Szép
  • Erős
  • Igényes
  • Harmonikus a benzines is, a dízel is
  • Nem drága
  • Olcsón extrázható
  • Az ötajtós szűk hátul
  • Megosztó a kis kormánykerék: vagy nagyon szereti, vagy nagyon utálja az ember
  • Ergonómiai tökéletlenségek a kezelőszerveknél

Új 308 GT, ötajtós és SW 1.6 THP 205 2.0 Blue HDi 180 EAT6
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1598 1997
Hengerek száma 4 4
Maximális teljesítmény (kW/LE) 151 / 205 (6000) 133 / 180 (3750)
Maximális nyomaték (Nm) 285 (1750-4500) 400 (2000-2500)
Szelepek száma 16 16
Stop&Start rendszer X
Környezetvédelmi besorolás EURO 6 EURO 6
sebességváltó 6 fokozatú manuális 6 fokozatú automata
FUTÓM?
Gumiabroncsok 225/40 R18 W
Elöl Pseudo-McPherson felfüggesztés,
tekercsrugók, hidraulikus lengéscsillapítók,
stabilizátorrúd
Hátul Független kerékfelfüggesztés,
tekercsrugók, hidraulikus lengéscsillapítók,
hosszlengőkarok
FÉK
Elöl Hűtött tárcsa
Hátul Tárcsa
MÉRETEK 5a. / SW
Hosszúság 4253 / 4585
Szélesség kilincsek között (behajtott tükrökkel / kihajtott tükrökkel) 1804 (1863 / 2043)
Magasság 1457 / 1471
Tengelytáv 2620 / 2730
Első túlnyúlás 863
Hátsó túlnyúlás 770 / 992
Nyomtáv elöl 1559
Nyomtáv hátul 1553
TÖMEG BL / SW (kg)
Saját tömeg (üzemanyaggal feltöltve) 1200 / 1315 1320 / 1425
Menetkész tömeg 1275 / 1390 1395 / 1500
Megengedett össztömeg 1790 / 1880 1920 / 2020
Vontatható össztömeg fékezett utánfutóval (tehermegosztással) 1400 / 1300 1500 / 1400
Össz. engedélyezett gurulótömeg 3190 / 3190 3420 / 3420
KAPACITÁS BL
Üzemanyagtartály 53 liter
Csomagtartó térfogat kalaptartó alatt / ülések lehajtásával tetőig (VDA / víztérfogat dm3) 420 / 470**
Csomagtartó térfogat tetőig pakolva (VDA / víztérfogat dm3) 454 / 501**
Csomagtartó térfogat lehajtott ülésekkel, tetőig pakolva (VDA / víztérfogat dm3) 1228 / 1309**
Üzemanyagtartály 53 liter
Csomagtartó térfogat kalaptartó alatt (VDA / víztérfogat dm3) 610 / 660***
Csomagtartó térfogat lehajtott ülésekkel, tetőig pakolva (VDA / víztérfogat dm3) 1660 / 1775***
MENETTELJESÍTMÉNY BL/ SW
Maximális sebesség (km/h) 235 / 235 220 / 218
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra (s, csak vezetővel) 7,5 / 7,6 8,4 / 8,6
FOGYASZTÁS**** (l/100 km)
város 7,4 / 7,6 4,7 / 4,8
városon kívül 4,6 / 4,8 3,5 / 3,7
vegyes 5,6 / 5,8 4 / 4,1
CO2 (g/km, vegyes) 130 / 134 103 / 107
** Teljes értékű pótkerék rendelése esetén a csomagtér
szabvány szerinti térfogata 85 literrel kisebb lesz.
*** Defektjavító készlettel. Szükségpótkerék esetén a
csomagtartó térfogata 47 literrel kisebb, mivel a padló alatti rekesz
mérete csökken.

Szavazás

Peugeot 308 GT - mennyire jön be neked?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menõmanó

    Biztos nem rossz, de a műszerfala elég primitív az ára pedig vicces.
    Szememben egy Kia GT sokkal jobb, szebb és sportosabb autó és jóval olcsóbb is.
    Ez pedig csak egy Peugeot ami szintén nem előny, főleg ezzel a motorral (1,6 THP). :)

  • hova

    A cikk turbózza az autót, de attól még francia marad. Otromba, nehézkes, azt sem tudja, milyen formát “szeretne” csak valami lett belőle-nem kevés pénzért. Ennyiért sokkal jobb vásárt lehet csinálni-mint pl. a Kia GT- és nem kell annyit a műhelybe szaladgálni. Óvatosságra intek mindenkit a kormánykerékkel kapcsolatban, mert megutálja az autót, aki nem szokja meg igen rövid idő alatt. Nyomják Krahácsot, de ez az autó nekem semmilyen értéket nem képvisel.

  • v_Petya25

    Eladásban hogy áll a 308?
    Van aki ezt veszi a konkurencia helyett?
    Belül egy pusztulat és év autója lett….

  • Jocka

    Én kifejezetten imádója vagyok a francia autóknak. A 307-m volt és szerettem nagyon, a 308 első szériája nagyon tetszett, de ez az új 308-s elfuserált egy darab lett. Nincs egy szerethető részlet se benne, pedig aki francia autót vesz, annak kell a szépség és a különlegesség. Érthetetlen, hogy lett az év autója, és hogy ki veszi meg ennyiért, (max. csak cégek).

  • Vortep 13

    manőmanó!
    Igaz,hogy az előző generációhoz volt “szerencsém” a Cee’d-et illetően,de életem legrosszabb autója volt.Nem túlzok.Szerintem a Peugeot más ligában játszik,főleg az újak.Összehasonlító teszteket nem véletlenül nyeri.Legutóbb az Auto Bildben.
    Jocka!
    Ne haragudj,de marha nagy imádója lehetsz a francia autóknak,ha számodra az év autója egy elfuserált darab.Nem lehet,hogy szélsőségesek a nézeteid és emiatt váltasz gyorsan véleményt?
    Magam részéről teljesen mindegy,hogy egy autó német,francia,vagy koreai,vagy japán.Nem vagyok szemellenzős.Egy autó vagy jó,vagy kevésbé jó.2015-ben már régen nem lehet rossz autót venni.

  • Vortep 13

    Egyébként,ha figyeltétek anno a híreket,akkor lehetett olvasni,hogy a PSA konszern a Peugeot márkát fentebb pozicionálta.Jóval minőségibbek lettek,mint eddig voltak.Ezzel egyetemben a Citroen-ből akarnak egy megfizethetőbb márkát csinálni.A Pug 308-as és a Citroen Cactus is ebben a filozófiában készült.Érdekes momentum,hogy ezzel szemben a DS modelleket teszik a csúcsra,amik még a Peugeot modelleken is túltesznek dizájnban és minőségben.

  • ACC.600

    Kultúrált, civilizált, bőrcipőben járó európai nem áll le vietnámi strandpapucsos
    ázsiaival vitatkozni.
    Aztán, hogy mit böfögnek a vájunál….az már senkit nem érdekel.

  • menõmanó

    Vortep 13

    Nem hiszek a nagy átváltozásokban, főleg nem a franciáknál.
    A Peugeotról hosszú távon ritkán hallani jókat. Ez a HTP motor meg különösen hírhedt. A dízelek állítólag jók, de azok nem érdekelnek.
    A Ceed GT-t eddig csak dicsérték. Nagyon utána néztem, mert egyelőre ilyet akarok venni pár év múlva. Komoly autóversenyzők nagyon elismerően nyilatkoztak róla a tesztek során is.
    A külső és belső megjelenés, a minőség, az ár és a garancia meg egyértelműen mellette szól.
    A régebbi Kia-ról pedig szintén csak jókat hallottam. :)

  • Vortep 13

    menőmanó!
    Akkor most már hallasz rossz véleményt is a régebbi KIA-król.Mint említettem,az előző generációs Cee’d-et használtam cégesként.Benzines volt.110Km/h-nál már több,mint 3000-et forgott a motorja és ezt nagyon zavaró “varrógép”hangon csinálta.Autópályán 130-as tempónál gondolhatod…
    A futóműve kritikán aluli volt.Állandóan pattogott,de nem azért,mert feszes,vagy sportos lett volna.Narancssárga műszerfal világítás volt a kocsiban,ami olyan erős volt,hogy esténként csípte a szememet.Nos miért nem tekertem lejjebb?Egyszerű a válasz.Mert nem lehetett!Egy 3Ft50filléres alkatrészt kispóroltak a kocsiból!Pedig ez még az 1994-es A Vectrámban is benne volt.És a slussz poén a KIA-val kapcsolatban,hogy mivel,mint írtam,magas fordulatszámon pörgött szinte állandóan a motorja,ezért átlagban be is nyelte a 10 liter benzint.Holott nem tapostam neki ész nélkül.Megbízható autó volt,ennyit tudok pozitívumként mondani.De kényelmetlen,hangos és sokat evett+bosszantó apró hibákkal.

  • tgu.ts

    őőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő

  • tgu.ts

    Küldeni akartam egypár ő betűt a vezess.hu nak mert látom, hogy hónapok óta hiányt szenvednek belőle.
    Nem sikerült. :)

  • Kempelen

    Erre mondják, hogy decens.

    Makogóknak üzenem, azoknak itt alattam, akik nem vezettek még soha ilyen autót, de böfögni tudnak, hogy autóként a mezei 308 is nagyon jó.
    Amikor a hülyeség szorgalommal párosul, akkor születnek ilyen ostoba vélemények, mint a
    – nem hiszek a változásban
    – ami francia az szar

    Hova b+ a cikkíró veled ellentétben vezette ezt az autót, te meg ismét csak dumálsz.

  • hova

    Tavaly beszélgettem Róth német kül. államtitkárral, aki röviden pl. a peugeot évautójáról annyit mondott:” …más oldalról meg ilyen címeket adni kell a Franciáknak, hogy legyen mit a trikolor mellé tűzni”. Magyarul: adjuk nekik ezt a címet, mi ez nekünk?!! Többször említettem itt egy bizonyos embernek, hogy próbáljon meg emberi módon beszélni, azt biztosan megértjük-talán….

  • apaarpi

    Kedves hova (elsősorban) és egyéb élből fikázók!

    Nem tisztem a Pug 308-ast védeni, annyira nem is vagyok elájulva tőle (szerintem is egyértelmű, hogy pl. a Golf VII jobb autó), de ez a gondolkodás nélküli valamire hányás, kizárólag emocionális alapokon mindig bosszant.

    Számodra, számotokra már ott eldőlt a kérdés, hogy az autó francia, lehetne ebbe bármilyen űrtechnika építve, a világ legjobb motorja, legszebb formaterve (ami amúgy szerintem nem rossz), az autónak csak hibája lenne, hiszen már a cikk címét meglátva azért kattintottatok, hogy “most lehet egy jót fikázni”, mi másért?
    Más racionális magyarázatot nem látok, nincs is.

    Másrészt én is biztosan egy német ember véleményét tartanám a témában mérvadónak, majd légyszi kérdezz meg egy Real drukkert is, hogy mi a véleménye a Barcáról, és a választ terjeszd, mint igét.

    Kíváncsi lennék olyan véleményére is, aki vezette már az autót, bármely motorral. Nem, mintha ilyet terveznék venni, saját pénz én is csak német és japán autókra adtam, immáron 11 esetben, franciát, R19-est csak cégesként használtam erős 200 ezer km-en át, az is pont 20 éve volt.
    Tehát csak azért, mert kb. 40 éve autóbuzi vagyok, és érdekel.
    A visszakézből hányás egy modellre viszont nem, gondolom vagyunk így ezzel sokan itt is, a csendes többség.

    Kempelen hozzászólásával nagyjából egyetértek.

    Üdvözlettel: Árpi

  • Vorserie

    Apaárpi!

    Teljesen egyetértek!

    A gyártó nemzettől függetlenül vannak jó és nem túl jó autók.

    A francia autókra nagyon jellemző hogy általában azok fújnak rájuk a legjobban akik sosem használtak egyet sem.

    Menőmanó!

    Most akkor HTP vagy THP szar?
    Nehogy belekeveredj!:)

  • menõmanó

    apaarpi

    Ne keverjük a szezont a fazonnal.
    Itt nem egy bármilyen motorral ellátott autóról, hanem egy elég kétes hírű benzines turbó motorról és egy nagyon drága GT verzióról van szó.
    Ennyi pénzért ez nem jó választás. Tetszik nem tetszik ez tény.
    6 millióért már elmenne, de nem ezt írták a papírra. Ha ennyiért odaadnák, akkor egész más lenne a helyzet.
    Minden gyártónak tudnia kéne hol a helye. A Peugeot-nak az alagsorban. :)

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Megint hülyeséget írsz!
    Annyira van kétes híre ennek a benzin motornak mint a Toyota D-Catnek ami benne van a top 10 megbízhatatlan motorok listájában.
    A Pug 2.0 Hdi-nek viszont elég jó híre van, akkor most a Toyota is egyből alagsorba való szart mert gyárt olyatn motort ami nem a legmegbízhatóbb?
    Ugye hogy nem?!

  • Vortep 13

    Kempelen írásával most egyet értek.A múltkor a primitív You Tube linkjével nem értettem egyet.De idővel majd kiderül,kire is lehet és miben számítani itt.
    menőmanő!
    Ha olyanokat írsz,hogy a PUG-nak az alagsorban a helye,az téged minősít,senki mást.Minden esetre nem igaz.

  • menõmanó

    Vorserie

    Szokásodhoz híven te írsz hülyeséget, ha egy lapon említed a Peugeot-t és a Toyotát. Csak magadat röhögteted ki. :D
    A D-CAT hasonló mint ez a turbó igen. És? Az egy f.s dízel. Mindenki gyárthat rosszat. Csak a Peugeot sokkal többet. Többször leírtam. Arányok, ezt kell nézni.
    Az alagsort pedig viccesen írtam. Kb. olyan komoly mint ennek a kocsinak az ára. Ezt nem vagytok képesek felfogni. Vannak gyártók akik ezt egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, ha komolyak akarnak maradni. Szánalmas próbálkozás.
    Egyébként megmosolygom ezt a francia autók védelmét, mert szánalmas, de mindenki azt véd amit akar. :)

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Nem látom,hogy itt röhögnének rajtam inkább rajtad szoktak pont azért amilyen hülye stílusban írogatsz most is.
    Ma két féle motor van személyautókban dízel meg benzines és lassan ugyanannyi dízelt adnak el mint benzinest tehát az hogy fos dízel csak benned él,értelmes racionálisan gondolkodó emberekben nem.
    Tehát a Toyota benzinesből gyárt jót a a Pug meg dízelből.Ezt miért olyan rohadt nehéz elfogadni?

    Azon meg csak ne mosolyogj hogy ki mit véd mert te vagy az aki minden Toyotás cikk alatt a Toyotát védi és az összes többi alatt is azt isteniti.

    A másik,hogy ha annyira bent vagy az építőiparban nézz körül mennyi francia kisteher vagy nyergesvontató futkorászik a világban,nem mellesleg francia autók folyamatosan szerepelnek autosportban is.

    Úgyhogy egyenlőre te csak magadon mosolyogj mi meg majd tovább röhögünk rajtad a többi racionálisan,szubjektíven gondolkodni próbáló emberrel.

  • apaarpi

    Nekem éppen ilyen “fos” D-Cat dízelem van a 2010-es Avensisben, semmi baja, az előző szériában, megjelenése után volt egy ideig problémás a motor, de megoldották. Az előző Avensisem is fos dízel volt, újkorától 8 évig nálam, annak se volt semmi baja, a jelenlegi tulaj 2 éve boldogan használja. Ettől még mindig nem lesz rosszabb bármely más autó.
    Ahogy a D-Catot is, ezt a motort is átdolgozhatták már, nem tudom, gondolom te sem.
    Igaz, nem te írtad, de hogy egy újságíró mit, hova listáz, az nem egy szentírás.
    Egyébként nem csak a modellről, a motorvariánsról alkottál véleményt, hanem a Pug-ról, és úgy an bloc a franciákról.

  • demagóg

    menömanó:
    szerintem egy dacia logan műszerfala a primitív, ez inkább igényes, és modern. Az érintőképernyő könnyen megszokható, én csak egy próbaútra vittem egyet (nem GT-t), igen pozitív lett az összbenyomásom.
    Halk futás, feszes, pontos futómű, közvetlen, picike, jó fogású kormány, jó váltó. Egyedül a tempomat vezérlő lógott ki a sorból, az avíttnak tűnt a modern autóban.
    A fordított fordulatszámmérő pedig mosolyt csalt az arcomra, nagoyn régi autóknál látni csak ilyesmit :)

  • oszkopeter

    Kia Ceed GT:
    – +200 Kg súlytöbblet
    – Csak 3 ajtósban kapható
    – Ugyanúgy 1.6-os turbómotor hajtja, nem értem miért lenne strapabíróbb mint a Peugeot 1.6 turbója
    – Kia-hoz nincs dízel, sem automata váltó
    – A beltér azért mind minőségben, mind kialakításban jóval gyengébb
    – Ár: ha megnézed mennyivel jobban felszerelt a 308 (LED lámpa, navigáció, alcantara ülés, stb-stb.) akkor kb. egy árban van (+ 2 hátsó ajtó a Peugeot javára)

  • menõmanó

    Vorserie

    Ja, te látod ki röhög rajtad? Gratulálok ügyes vagy!
    A Toyota és általában a japánok nem dízelben erősek, ezt minden hozzáértő tudja.
    Nyilván itt is vannak fokozatok, de a D-CAT nem sikerült megfelelően. Biztos javítottak rajta. Ki tudnak fejleszteni jó dízeleket (Honda), de nem ez a húzó ág.
    A Toyotával kapcsolatban nem kell vetíteni, szó sincs ilyesmiről.
    Azért nem kell hanyatt esni a Peugeot kisteherautóktól, hallottam azokról is egyet mást, de nem ez a lényeg.
    Örülj neki, hogy te racionálisan gondolkodsz. :D
    Vegyél egy ilyen GT-t nagyon megéri. Főleg az eladásnál fogsz nagyot szakítani. :)

  • menõmanó

    apaarpi

    Az én ismerősömnek sem volt vele baja. Neked a 177 lovas van, mert nem mindegy?
    A Toyota szerelők viszont nem jókat mondtak róla és én nekik hiszek. :)
    Valószínűleg javítottak már rajta, de ez nem változtat a tényeken.
    A Peugeot számomra nem jó márka. Elfogadható, de nem jó.

  • menõmanó

    oszkopeter

    Szerintem illene jobban tájékozódni, mielőtt véleményt formálsz.
    Van 5 ajtós. Jóval olcsóbb, és a beltér jobban néz ki és legalább olyan minőségű.

  • Vorserie

    Manó!

    Bizony,látom a smilekat meg a röhögő fejeket,folyton megjelennek ahol te fetűnsz! :D

    Te nem látod?? :DDDD
    Gratulálok! :DDD

    “A Toyota és általában a japánok nem dízelben er?sek, ezt minden hozzáért? tudja. ”

    Ahogy minden hozzáértő tudja,hogy a Peugeot és általában a franciák dízelben jók!
    Nem veszed észre,hogy ugynazat nyomom neked vissza felé amit te hőrőgsz itt?!

    Ráadásul már megint hozzáértőnek nevezed magad?! :D:D:DDDDDDDXDXD ezt láotd?!

  • oszkopeter

    Szerintem ez a lényeg, amivel 100%-ban egyet tudok érteni. A sok köpködő pedig üljön be a 20 éves Astrájába és menjen a kocsmába “szakérteni”.

    “A 308 GT-t jó szívvel ajánljuk egy próbaútra vásárlási döntés előtt mindenkinek, aki egy visszafogottan látványos, praktikus, csendes és masszív, erős kompakt ötajtósban vagy kombiban gondolkozik. A gazdag alapfelszereltség és a nagyszerű minőségérzet miatt a prémium-kompaktok iránt érdeklődőknek is érdemes kipróbálnia ezt az autót. Egy A vagy B Merci ára a 308 GT teljesítményével és felszereltségével messze magasabban kezdődik, mint ahol a Peugeot végződik, és nagyon nem az a különbség a két típus között minőségben, mint ha azon morfondíroznánk: GLA vagy Dacia Duster.”

  • menõmanó

    Vorserie

    Örömmel venném, ha a kisebbségi érzésedet nem rajtam élnéd ki. Ez gyakran tetten érhető nálad. Szánalmas, hogy olyat írsz ami egyértelműen nem igaz, de ezen lovagolsz a magad megerősítésére.
    Maradjunk annyiban, hogy ezen autó megítélésében nem értünk egyet. Nem meglepő.
    Viszont felettébb érdekes, hogy neked csak a motor jelenti az autót. Nincs se elektronika, se futómű, se egyéb alkatrész ami meghatározhatná egy autó minőségét, megbízhatóságát. Az, hogy valaki beül és elautózik pár 100km-t egy ilyen autóval, az édes kevés arra, hogy komoly véleményt tudjon róla alkotni a hosszútávú használhatóságával kapcsolatban. Erre pedig a vásárlói véleményekből, nemzetközi felmérésekből, szerviztapasztalatokból stb. lehet következtetni. Enyhén szólva a Peugeot ebben nem erős és soha nem is volt az.

  • Vorserie

    Menő!

    Néha komolyan úgy érzem hogy szelektív a memóriád vagy valami más elme bajod van.

    Hát lapozzunk már vissza 4-5 kommentel ezelőttre:

    “Ez pedig csak egy Peugeot ami szintén nem el?ny, f?leg ezzel a motorral (1,6 THP).”

    “A Peugeotról hosszú távon ritkán hallani jókat. Ez a HTP motor meg különösen hírhedt.”

    “Itt nem egy bármilyen motorral ellátott autóról, hanem egy elég kétes hír? benzines turbó motorról és egy nagyon drága GT verzióról van szó.”

    Ezeket ki írta?!

    Te vagy az aki leszaroz egy egy egész autót,sőt mitöbb egy egész márkát azért mert szerinted (ami egyben lehet hogy igaz) gyártanak egy szar benzines turbóst.

    Ennyi.

    Szerinted azért szar márka a Peugeot mert szar az 1.6THP.
    Nem ejtesz te szót semmilyen futóműről,se elektronikáról,se egyéb alkatrészről.Neked csupán azért szar mert szar az 1.6THP.

    Még valami:

    ” Az, hogy valaki beül és elautózik pár 100km-t egy ilyen autóval, az édes kevés arra, hogy komoly véleményt tudjon róla alkotni a hosszútávú használhatóságával kapcsolatban.”

    De biztos komolyabbat mint az aki csak képről látja és teszteket olvas róla!

    A kissebségi érzésről meg annyit,hogy enm én akarom bizonygatni mindig mindenkinek hogy csak az a jó ami nekem van vagy amit én szeretnék a többi meg szar,fos.Bizonygatni az akar aki kevesebbnek érzi magát másoknál.

    Sajnálom ha megbántottalak,nem folytatom ezzel a hangvétellel a vitát.

    Minden jót,jó utat!

  • menõmanó

    Vorserie

    1. Nincs elmebajom, bármennyire szeretnéd is ezt vizionálni.
    2. Egyszer sem írtam a te általad használt ledegradáló szavakat a Peugeot-ra.
    3. Nem igaz, hogy nem érted az álláspontomat. Ez a turbó motor nem kelt bennem bizalmat, de az egész márka (mindenestül) sem különösebben bizalom gerjesztő számomra. Mi a bonyolult ebben?
    4. Mindig te akarod bizonyítani, hogy én írok hülyeséget és megsértődsz, ha “visszavágok”. Ez a rendszeres forgatókönyv. :)
    5. Nem bizonygatok semmit. Leírtam a véleményem. Ha figyelmesen olvasol a fő gondom az árral és az ahhoz kapcsolódó tartalommal van, elejétől fogva.
    Semmi (ismét csak általad írt) ledegradáló megjegyzést nem tettem.

    Neked is minden jót, de azért azt javaslom, hogy ha kritikával élsz, akkor tedd azt korrekten és körültekintően.

  • apaarpi

    Kedves Menőmanó!

    Természetesen az van, azért írtam.

    “A Toyota szerel?k viszont nem jókat mondtak róla és én nekik hiszek. :)”

    Itt több dolgot is megjegyeznék.

    1. A szerelők szoktak “érdekeseket” mondani, nem mindig feltétlenül tévedésből, van, hogy egyszerűen rosszul, pontatlanul fejezik ki magukat.
    2. Azt nem írtad, hogy melyik évjáratokról mondtak rosszat, és itt visszacsatolnék az 1. ponthoz.
    3. Ha valamit komolyan írsz, miért van smiley a mondat végén?

    “Valószín?leg javítottak már rajta, de ez nem változtat a tényeken.”

    Ezzel a mondattal nem igazán tudok mit kezdeni.
    Ha úgy értetted, ahogy gondolom, akkor egyszerűen – már bocsáss meg – butaság.
    Ha egy konstrukciós hibát kijavítottak – az élet bármely területén -, akkor az a termék a jövőben mentesült ezen hibáktól.
    Visszatérve a példára, nem véletlen, hogy az utóbbi időkben nem is hallani újabb problémás D-Cat-okról. Ezért is mertem megvenni ’12-ben ezt az autót, külföldi oldalakon is rendesen utánanéztem.

    “A Peugeot számomra nem jó márka. Elfogadható, de nem jó.”

    Ez már egészen más fogalmazás, mint korábban, örülök a fejlődésnek :)

  • menõmanó

    apaarpi

    A D-CAT valóban eleinte (kb. az első 3-4 év) volt problémás. Mivel nekem 2008 környékén ajánlgatták Aurisban ezt a motort, ezért kérdeztem a szerelőket a véleményükről.
    A tesztút egyébként teljesen meggyőzött, hogy nem az én világom a karakterisztikája miatt sem.
    Az, hogy valamit kijavítanak, nagyon dicséretes, de attól még megtörtént, hogy “elcsesztek” egy motort. Presztízsveszteség a szememben. Ez egyáltalán nem butaság.
    Ha visszaolvasol, akkor látod, hogy korábban sem írtam semmi ledegradálót a Peugeot-ról.

  • hova

    Auto Bild Qualitätsreport 2014

    Toyota
    Mazda
    Volvo
    Honda
    Kia
    Hyundai
    Mercedes
    Audi
    BMW
    Skoda
    Nissan
    Seat
    Renault
    Opel
    Volkswagen
    Dacia
    Ford
    Citroen
    Peugeot
    Fiat

  • toce

    Csak gondoltam szólok, hogy ez az 1.6 THP már nem a BMW-vel közösen fejlesztett “prince” motor.

  • hova

    B+ kempelenke, úgy látom nem töri össze az autópiacot, ezt már mindenki belátta. Kivéve téged.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.