Első teszt magyar utakon – Mit tud az új Corsa?

Teszt: Opel Corsa E 1,4 Turbo

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 07.30

Van az úgy, hogy bevált megoldások továbbfejlesztéséből a végén jobb autó születik, mintha mindent újrakezdtek volna a konstruktőrök.

Röviden – Opel Corsa E

Mi ez?

A kisautó ötödik generációja az előd továbbfejlesztett technikájával, 3 és 5 ajtóval.

Mit tud? Sokat: nagyon tágas, még pont jó városba, de hosszú utakon is kitesz magáért.
Mibe kerül? Motortól és kiviteltől függően 3,4-5,65 millió forintba. A tesztelt motorral 3,8-4,5 millió Ft közötti a listaára.
Kinek jó?  Városban mozgó vagy közepes távolságokra utazó pároknak, kétgyermekes családoknak. Vagy a mind több egyszemélyes háztartásban élőknek.

Amikor egy autógyár levált egy modellt, amelyből 12,4 millió darabot adott el 1982 óta, az mindig nagy esemény. Pláne most, hogy a General Motors alaposan újragondolta európai stratégiáját.

Egyrészt megszabadította az Opelt a Chevytől, a házon belüli ellenféltől, de megakadályozza azt, hogy az Aveo és a Spark kivonásával a Corsának kelljen eljátszania az olcsó csalimodell szerepét, az arculatot agyonverő kedvezményekkel. A Corsát a Karl menti meg ettől, amely nyáron jelenik meg itthon – mondta egy múlt heti rendezvényen Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.

Külső, design

Ennyit a háttérről. A 175 000 forintos OPC Line-csomaggal és a remek piros színnel feldobva a Corsa E hatni tud a népre. Érdekes fényszóróival szigorúan néz, de van mire keménykednie. Nem az a nebáncsvirág, amit csak úgy félre lehet tolni. Az Adaméra hasonlító, alacsonyra húzott orrából árad az öntudat. Csipetnyi agresszivitás a kisautóknak sem árt, ha már annyira buknak a vásárlók az aszfaltterepjárókra.

A 175 000 forintos OPC Line-csomag és a remek szín feldobja a Corsát


Belső tér, csomagtartó

Mint az összes háromajtós modell, a Corsa is megnehezíti a tulaj életét. Finomkodva nehéz becsukni sok levegőt kiszorító, méretes oldalajtóit. Szűk helyen alig lehet kikászálódni a hosszú ajtók kis nyílásszöge miatt és ki kell tekeredni a messze hátul lévő biztonsági övért. A tesztautóban az üléstámlák előrehajtásához nagy erő kellett. Biztos vannak rajongói a háromajtósnak, de 100 000 forint nem pénz az ötajtósért, amelyben ezek a gondok fel sem merülnek.

Érdemes megnézni: sziporkázó videoklip az autóval

Két meglepetést is okozott a Corsa E. Az egyiket a műszerfal és az anyagok igényességével, a másikat az eddig sem szűk karosszéria tágasságával. Kiugróan bő a hátsó lábtér és magasabbak feje a motoros tolótető tokozása ellenére is elfér. Bőven elegendő tárolóhely van az ajtókban, a kézifék környékén és az ülések tövében hátul is.

Igényes és kulturált autóban éreztük magunkat. Menet közben a Corsa E még rá is erősít a felnőttes összbenyomásra

Kár, hogy ennyire sok gomb és kapcsoló került át az elődből az ötödik generációba. Az ablakemelőket meghúzva, a slusszkulcsot kézbe véve az egyszeri vevő nem tapasztal előrelépést, ha D Corsából ül át.

Még egy hiba, hogy a légbefúvás irányát megszabó forgókapcsoló eltakarhatja az alsó ábrákat, így nem látni, hogyan lehet lábra fújatnia meleget. Kétféle állásban rögzíthető a háttámla, amivel kicsit megnövelhető a csomagtartó. A 285 literes üreg alját az elválasztópolc egy szintbe hozza a küszöbbel.
 

Gumimérettől függően teljes méretű pótkerék illetve mankókerék rendelhető 18-20 000 forintért

Lehajtott üléstámlával 1090 liternyi hely marad. Felárért, gumimérettől függően, teljes értékű vagy mankókerékkel látható el a kocsi. A tesztautó a csomagtér oldalfalában hordta a gumijavító szettet a kompresszorral. Nem általános az ilyen helytakarékos és kulturált megoldás.

Milyen városban?

Adatlap

Opel Corsa E 1,4 Turbo

Első teszt magyar utakon – Mit tud az új Corsa? 1
Motor 1364 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 100 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,2 l / 100 km

Nem lehet jól kilátni a vaskos tetőoszlopoktól, a lendületes autózást megnehezítik a túl kicsi tükrök is. A sok autóban fölöslegesen óvatos holttérfigyelés itt jól jön. A nagy csinnadratta a Szentgotthárdon gyártott, vadonatúj háromhengeres benzineseket illette, de a motorpalettán ott van az 1,4 literes négyhengeres is.

120 lóerős 1,4 Turbo volt az elődben is, ez azonban új verzió, kereken 100 lóerővel. Maximális nyomatéka változatlanul 200 Nm, percenként 1850-3500 fordulatszámon. Nagyon hanyagul kell bánni az egyébként finoman adagolható kuplunggal, hogy lefulladjon. Az új motorváltozat szinte szívódízeles nyomatékkal könnyíti meg az elindulást.

Könnyedén kaptat fel a dombokon, pont abban a tartományban erős, ahol az egységsugarú autós 99 százalékban használná. A pesti rázópályán elégedettek voltunk a rugózási kényelemmel, de a komfortnak a nyáriaknál lágyabb téli gumik is kedvezhettek.

Városban gyorsan feltűnik az indokolatlanul nagy fordulókör. A Corsának padkák között is 10,6 méter kell a megforduláshoz, falak között 11,0. A Yarisnak elég 9,4, a Micrának 9,3 méter.
 

Rossz a kilátás a széles első és hátsó oszlopok miatt. Ezt elődjétől örökölte a háromajtós Corsa

A parkolásban az igazán jól működő tolatókamera és a mindig éber, ultrahangos távolságérzékelők sokat segítenek, elöl-hátul 90 000 forintért. Akinek ez sem elég, rendelhet automatikus parkolórendszert 100 000 forintért. Az Adam után itt is van City-állása a kormányrásegítésnek. A FIAT-okból ismert funkció tollpihével tekerhetővé teszi a volánt egy bizonyos sebességig.

Milyen hosszabb úton?

Papíron az 1,4-es szívómotornál csak 10 lóerővel erősebb a tesztautó turbómotorja, de a kettő viselkedése között ég és föld a különbség. A küszködő, gúzsba kötött szívóval ellentétben az 1,4 Turbo flottul gyorsítja az autót. A feltöltött verziónak kisebb a furata, tehát valamivel vastagabb a hengerfala. Talán a turbós motor nagyobb hőterheléséhez igazították.

Két embernek sztrádára is teljes értékű autó a halk és nyomatékos, négyhengeres turbómotorral

A jelentős nyomaték hajlamos elfedni, hogy a Corsa erőscsontú maradt. Kollégáim az Autó Magazinnál épp a következő számban megjelenő összehasonlító teszten dolgoznak. A lemért tesztautók alapján a háromhengeres, turbós benzinessel a Clio 1019, a Fiesta 1113, a Corsa 1177 kilót nyom. A négyhengeres Fabia 1,2 TSI kereken 1100 kilós volt. A Corsa 1,0 Turbo és a Clio 0,9 TCe között 158 kiló van.

Meg kell szokni, hogy előzéskor nem érdemes 3500 fölé húzatni a motort, mert onnantól csökken a nyomaték és nem nő a teljesítmény sem. Autópályán a nyomatékos tartomány igen széles sebességtartományt lefed, mert 130-nál hatodikban 2600 körüli a fordulatszám. Sokat javult az elődhöz képest a váltó kapcsolhatósága, erői is megfelelőek. Sztrádán a szélzajból érezni a sebesség növekedését, a motor azonban halk marad.
 

Új a 100 lóerős motorváltozat, eddig 120 és 140 lóerős 1,4 Turbóról tudtunk. A motorvezérlés ésszerű helyre került, itt nem olyan nagy a hőingadozás, mint a motorhoz közelebb elhelyezve. Az elektronika az akkumulátor előtt, a kép jobb alsó sarkában látszik hűtőbordáival

Nem ma kezdtek teljes értékű autóvá fejlődni a kiskocsik, de az E Corsa komolysága, nagyautós viselkedése mégis meglepő volt. A futóműzajok tompítása, a kormány kitűnően hangolt erőszükséglete, a rezzenéstelen úttartás és egyenesfutás mind olyan hatást keltett, mintha egy kategóriával nagyobb autóban ülnénk. A viszonylag feszes futómű nem kényelmetlen. Tetszetős kárpitú, jól formázott üléseivel a Corsa komfortja túlmutat a kisautók mezőnyén.

Nagyautós extrák

A ráfutásos balesetekre figyelmeztet az elektronika, érzékenysége három fokozatban állítható. Ki is kapcsolható

A ráfutásos balesetekre figyelmeztet az elektronika, érzékenysége három fokozatban állítható. Ki is kapcsolható


A Corsa-vásárlók 60 százaléka nő – mondja egy interjúban Tina Müller, aki az igazgatótanácsban a marketingért felel. A nők nem hatódnak meg a műszaki megoldásoktól, az fontos nekik, hogy melyik tétel miben könnyíti meg az életüket, mi a hasznuk belőle.

Ebben az autóban van bőven hasznos fejlesztés. Az egyik a fűthető első szélvédő. A páramentesítés gombját megnyomva nem kapcsol be a légkondicionáló, hanem a fűtőszálak indulnak be, megkönnyítve a jégkaparást is, akár egy Fiestában 48 000 forintért. Gyorsan hat az ülésfűtés és a kormányfűtés is hatásos. A kormányfűtést az előző Corsa is tudta, azóta például a Hyundai i10 is elérhetővé tette. Az Opel a kormányküllőknél is melegíti a volánt. Amíg valaki sosem próbálta, felesleges flancolásnak tűnhet, de télen simogató érzés, ha a jéghideg karima helyett kellemesen meleg kormánykereket forgathatunk.

Vezetőtámogató biztonsági extráival az új Corsa a kategória élmezőnyébe ugrott. A középső tükör előtti kamera segít felismerni a veszélyesen csökkenő követési távolságot. A figyelmeztetés érzékenysége a kormány bal küllőjéről, pofonegyszerűen állítható három fokozatban vagy ki is kapcsolható. Az autóhoz távfényasszisztens is választható, amely a szembejövőket vakító reflektort magától visszaveszi tompítottra.

Az Opel-szemnek hívott kamera a Corsában is felismeri az előzést szabályozó illetve a sebességet jelző táblákat. A műszerfali figyelmeztetésekre ügyelve a bírságok helyett újabb és újabb cipőkre költhetnek a hölgyek.

Mit kezd a telefonnal?

Saját mobiltelefonunk integrációja az Opelektől megszokott módon ment, könnyen, logikus lépésekben, fölösleges kérdések nélkül. Az USB-csatlakozóról töltött telefont az audiorendszer néha felismerte zeneforrásként, máskor csak Bluetooth-kapcsolatot teremtve szólhatott a muzsika a telefonról. Az IntelliLink menüje jól felépített, könnyen használható rendszer. A telefon-kihangosítás jól működött, a központi képernyőn fotókat vagy videót is nézegethetünk.

Flottul csatkakozik a mobiltelefon az autóhoz, a BringGo navigáció ezúttal sem győzött meg

Elvileg jó megoldás az autóba szerelt, drága és gyorsan elavuló hardver helyett a navigációt a tulaj okostelefonján lévő programmal megoldani és azt az appot futtatni a szép nagy érintőképernyőn. Ám a BringGo az Aveo és az Adam Rocks után itt sem vált be.

Amikor futott, használata bonyolultabb volt, mint más szoftvereké, többször el sem indult. Jobb lenne, ha a tulaj nem volna ráutalva, az autó azonban nem támogat más navigációs programokat. A három segédprogram közül webrádiókat hallgathatunk a TuneIn révén, a Stitcher audiotartalmak (podcast) hallgatására való.

Költségek, fogyasztás

Budapesten, sok rövid úttal 9,2 litert fogyasztott az autó. Országúton, ha keveset előzünk és tartjuk a megengedett tempót, akkor sem nagyon megy 6 liter alá a fogyasztás. Autópályán 7,5 literre érdemes számítani 100 kilométerre. A motor bejáratódásával a magas értékek csökkenhetnek valamelyest, legalábbis az Astra 1,4 Turbo átlaga alapján, ami 7,8 l/100 km a Spritmonitoron.

Egyelőre nehezen átlátható a motorkínálat: 90 és 115 lóerő között négyféle benzines van az autóhoz. A 100 lóerős 1,4 Turbo négyhengeres, nagyon nyomatékos és nem valami takarékos

100 lóerős motor esetén 3,8-4,5 milliós listaárával az autó nem olcsó, de a konkurensek zöme is hasonló árszinten mozog. (Az Eurotax-táblázatban az akciós ár is látszik). Cserébe a Corsa E valóban felnőtt, sokoldalú autó, messze nem csak városi távokra alkalmas.

A 4 443 000 forintos Corsa 1,4 T Cosmo konkurensei Listaárak
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium Technology (100 LE) 4 410 000 Ft
Renault Clio 0,9 TCe Intens (90 LE) 3 880 000 Ft
Škoda Fabia 1,2 TSI Style (90 LE) 4 441 420 Ft
Toyota Yaris 1,33 Style (99 LE) 4 495 000 Ft

Idén január elejéig, mindössze néhány hónap alatt 85 000 megrendelés érkezett az autóra. Neve és elterjedtsége okán az Opel akkor sem kockáztatott volna sokat, ha csak reszel kicsit a típuson, átrajzolja csinosabbra, ellátja okostelefon-integrációval. Ám ennél több történt: a továbbfejlesztett Corsa darabszámaival és kvalitásaival is a kategória legerősebb szereplői közé tartozik.

Mellette – Ellene
  • Tágas belső tér
  • Jó minőségérzet
  • Kényelmes ülések
  • Nagyautós futómű
  • Jól használható IntelliLink érintőképernyővel
  • Nyomatékos, csendes turbómotor
  • Igen gazdag motorkínálat (75-210 LE)
  • Sokféle vezetőtámogató rendszer
  • Egyenként rendelhető extrák, kedvező áron
  • Normális árfekvésű márkaszervizek
  • Nehézkes ki- és beszállás illetve övhasználat (három ajtó esetén)
  • Túl nagy fordulókör
  • Kis külső tükrök
  • Változatlan túlsúly
  • Kelletlen navigációs program (BringGo)
  • Viszonylag magas fogyasztás


Szavazás

Hogy tetszik az ötödik generációs Corsa?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • szaboata

    Miért is van erre a motorra szükség?Talán,hogy a fejlesztőgárda elszámoljon az idejével Opeléknél,és megmutassák,hogy megérdemlik a meleg ételt.

  • Norbi50

    Húzós áruk lett a kisautóknak. Most raktam össze egyet az opel.hu-n, és napfénytető és egyéb huncutságok nélkül is az 1.0 Turbos, OPC Lineos verzió listaára kijött 5 millióra. Még ha 10%kedvezményt adnak is, 4.5 milla sok egy ekkora autóért.
    Ebből a pénzből 8 éve kijött egy Astra H 1.7 CDTi is.
    Ennyira szar lenne a HUF/EUR ? Mert használhatóságban egy Corsa még mindig nem éri el egy Astra H, vagy G szintjét.

  • v_Petya25

    A többiek sem olcsók, nagyon elszálltak az árak. Mikor az első Astra kijött 1 misi alatt meg lehetett venni…
    3 ajtóst sose vennék, kár volt pont ezt az újságírók alá tenni, csak fikázni fogják, ezt előre tudtam. De öszeségében szerintem ez egy pozitív teszt róla. A bejáratás alatti fogyasztás kár leszólni. A Clio egy anyagtalan vacak a mezőnyben, a többiek meg 60-70 kilóra vannak, nem nevezném annyira túlsúlyosnak.

  • viharlampa

    Az 1177 kg tényleg sok, tudjuk be annak, hogy a padlólemez/kaszni finoman szólva sem friss. Most a motorra/váltóra ment a pénz.

    Ez a fogyasztás nem akar a fejembe menni. Idézek: “Országúton … sem nagyon megy 6 liter alá a fogyasztás”. Hogy sikerül ezt elérni? Tempomat 90-95 sebességnél?
    Normál, szivó 1.4 benzines (kb. 20 éves) tud ennél 1 literrel jobbat, saját tapasztalatból (tempomat nélkül). Másfélszer nagyobb fordulatszámnál. Valami itt nem klappol szerintem.

    További szép napot!

  • v_johny

    Elszálltak az árak ez nem vitás (főleg magyar pénztárcával mérve). Azonban az sem vitás, hogy méretben is majdnem akkora ennek az autónak a beltere mint egy G Astra-é, tehát egy F méretéhez/árához (pláne 20 évvel ezelőtti árhoz) semmi értelme hasonlítgatni. Továbbá azt se feledjük, hogy messze magasan más (komolyabb) tudás és technológia van a mostani autókban, ezeknek ára van (és mi, felhasználok akarjuk ezt nagy részben). Ha ebből készülne valami pofás kombi, akkor nagyjából a 2 felnőtt+2 gyerek családok igényeit tökéletesen kiszolgálná, és akkor nem kellene -házon belül maradva- egy Astra J Sportstourer-t venni 5-6 millióért (ami meg méretben majdnem akkora mint a C Vectra Caravan/Mondeo Turnier MkIII).

  • DTF

    nem érdemes ilyet venni. 7-8 liter, gynege turbo, ócska autó. inkább akkor már yaris hybrid. kicsivel drágább, de 3-4 literrel kevesebbet eszik és megbízhatóbb + környezetkímélőnn, és szervizeksé szempontjából is okosabb megoldás

  • v_Petya25

    A cikkben írt fogyasztást szerintem nem érdemes alapul venni. Faláb+bejáratás kombináció. Nálunk az 1,2-es D Corsa 80 lóval 6 liter alatt fogyaszt szinte kizárólag városban és rövid utakon használva. A sofőr fix 100 kiló. :)
    Amúgy az 1 literes 115 lovas turbó jobb választás, ez nem vitás. Meg nem is értem hova tűnt az 1,4-es turbó korábbi 150 lova?

  • a.szorenyi

    Kedves v_Petya25! Bejáratós autónál szó sincs falábról, ezért is sok ez az érték. A hat liter alatti étvágy, főleg városban és főleg rövid utakkal utópisztikusnak tűnik a D Corsára, de örülök, hogy legalább Te kifogtál egy ennyire takarékos példányt.

  • v_Petya25
  • Norbi50

    A Corsa nekem csak abból a szempontból tűnik kicsinek, hogy aprócska a csomagtere. Egy G Astra éppen a csomagtere miatt használhatóbb családi autónak.
    Számomra egy Corsa D/E első helykínálata elegendő lett volna 6-8 éve, 2 gyerekkel a hátsó ülésen.
    Csak amikor bepakolsz egy balatoni útra, na akkor érzed a csomagtartón, hogy kisautó vettél, itt a baj…
    A kisautós kombi (lásd: Fabia, Ibiza kombi) egy érdekes kategória, ezek helyett inkább egy alsó-közepes csapotthátú…
    Mert mi értelme egy kisautónak, ami nagy csomagtartós, de már hosszabb, mint egy csapotthátú alsóközepes ?! Városban nem jobb, fogyasztásban sem feltétlen, furcsa kategória…

  • v_johny

    Norbi50 – 2015.01.29 14:14

    Érdemes lenne benézned mondjuk egy Skoda szalonba és körbejárnod az új Fabia kombit. Beltérre még csak-csak összevethető méretben (külméretben talán még nagyobb is), de csomagtérre egyértelműen nagyobb(nak hat?) mint az én autóm. (Astra G Caravan)

  • Norbi50

    Fejből nem tudom, melyik csapotthátú kisautónak a legnagyobb a csomagtere a Corsa kategóriájában?

  • oszkopeter

    @Norbi50

    8 éve 250 körül volt az Euro, most pedig kis jóindulattal 310.
    8 éve 20% volt az ÁFA, jelenleg 27%
    Az egyéb tételekről (termékdíjak, forgalomba helyezés, stb., stb.) most nem is beszélve.

    Ha utánaszámolsz, akkor egy 10.000 EUR beszerzési értékű autó 2007-ben 3 millióba került, ami most közel 4 milliót jelent.

    Másrészt 2007-ben döntően a finanszírozási jutalékokból éltek a kereskedők, ezért nagyobb kedvezményt tudtak adni mint jelenleg. Továbbá volt egy alap infláció az EU zónában is, ami évi 1-2%, ennyivel biztosan emelkedtek a gyártási költségek is.

    Ha a gazdasági-adózási hatásokat levonjuk, akkor nem igazán lettek drágábbak a kocsik, főleg hogy a műszaki tartalom is sokat fejlődött 8 év alatt.

  • Ragnotti

    Norbi50: Jazz 337 l, Fabia 330 l, Hyundai i20 326 l, Sandero 320 l, Clio 300 l.

    A városi fogyasztás nagyban függ attól, melyik város és milyen a forgalom. Egy gyér forgalmú vidéki városban gurulva, csak pár piros lámpával simán megvan a hat liter, de sűrű budapesti forgalomban, dugóban már más a helyzet, ahogyan a budai hegyekben is más, a meredek kis utcákon.

  • Megmondoma

    Örülök hogy végre van teszt erről a típusról! Majdnem berendeltem de hála az égnek vártam vele. A Corsa új verziója se lett könnyebb így értelemszerű a teljesítmény nagy részét felemészti a bálna test. A fogyasztás is vicc! Most cserélném D corsám 1.2 es ecotec “szuper biturbó” erőgépemet valami dinamikusabb jobb fogyasztású verdára, de ahogy írtátok városban 9literes fogyasztás hát izé….. Az árak meg érdekesen alakulnak. Egyedül az 1literes “super” motorral lenne elfogadható de mire belerakok mindent fontosabb dolgot 4,5 nél tartok. 4,2ért kaptam egy VW jetta ajánlatot 1.4 125TSI re. És ez már nem ez a kategória. Nem igazán győzött meg. Szeretem az Opelt de azt hiszem ideje tovább állnom!

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.