Mindent jobban tud: Audi A6

Teszt: Audi A6 3,0 V6 TDI quattro S-tronic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.01.27. 16.20

Az Audi a bosszantóan átgondolt és tisztességesen összerakott autóihoz is hozzápiszkál. Igaz, csak finoman.

Röviden – Audi A6 3,0 V6 TDI

Mi ez?

Az Audi prémium négyajtósának legfrissebb változata. 

Mit tud? Sok hellyel, kulturált működéssel, kis fogyasztással szolgálni egy vagyonos családot.
Mibe kerül? Audi A6 már 11,3 milliótól is kapható, de a tesztautó bő 30 millába kerül.
Kinek jó?  Aki végletekig kiforrott, német prémium autóra vágyik.

Külső

Túl sokat nem módosítottak a jól bevált Audi A6-os külsején, nehéz is kiszúrni a finoman kiszélesített hűtőmaszkot, a Single Frame határozottabb sarkait, vagy a fényes műanyag rátéteket a modellfrissítésen átesett járgányon. Valamivel látványosabbak lettek a fénytechnikai újítások, az irányjelző LED-jei nem csupán villognak, hanem bentről kifelé tartó futófénnyel tájékoztatják a többi közlekedőt az irányváltásról. Stílusában, hangulatában az autó továbbra is maradt, ami volt: óriási, – kis híján ötméteres – klasszikus megjelenésű, prémium limuzin.

LED-es, futófényes index a far leglátványosabb része

Belső

Egy Audi belseje rettentő hely, ha az ember kötekedni akar. Mindössze két bosszantó dolgot sikerült összeszedni az utastérben, az egyik, a sofőrtől messzire, az automatikus váltó karjától jobbra került indítógomb, a másik pedig, hogy hátra három gyerekülést csak keserves kínok közepette lehet beszerelni. A probléma forrása a párnák közé baromi mélyre rejtett övcsat. Érdekes, hogy széltében is éppen befértek a gyereküléseink, pedig az A6-os nem kis autó. Illetve még a LED-es kabinvilágítás tűnik túl ridegnek a maga kékesfehér fényével, de ez már a kákán csomót keresés minősített esete. Ezen kívül minden kapcsoló, gomb tökéletes közeli, még az ajtaját is öröm becsapni, az is annyira eltalált hangon, erővel nyílik, csukódik. 

Az Audi embléma egyik karikájában is van szeme

A modellfrissítéskor a hagyományos, két igazi, mutatós óra közé színes TFT kijelző költözött, amin a navigációs képernyőtől kezdve akár sötétben bóklászó gyalogosokra is figyelmeztető éjjellátó képe mellett egyéb információk is kitehetők. A navi utasításait amúgy a szélvédőre is ki lehet vetíteni, színesben. Roppant szórakoztató és kényelmes, hasznos dolog, aki rákap az ízére, többet szinte le se néz az igazi műszerfalra, csak ha nagyon muszáj.
Videón a menet közben darabjaira hulló A6-os:
190 centivel a sportülések integrált, magasságban állíthatatlan fejtámlája nem túl szerencsés dolog, és ez az Audiban sincs másként. Határeset, hogy el tudná-e látni a funkcióját, ha arra volna szükség. Pedig az ülések klasszak, fűthetőek, szellőztethetőek, és meg is jegyzik a beállításokat. És nem utolsó sorban kényelmesek is.  

Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni

A fehér hajszálcsíkokkal átszőtt belső díszborítás valamiért egy csíkos zakóban, drága táskával parádézó pojácára emlékeztet. Lehet, hogy elegánsnak szánták, de inkább béna. Ebből a csíkos borításból van az Audinak előnyösebb, világos színösszeállítású is. Valami ilyesmi. Persze, értem, egy sötét autóban ez idétlenül nézne ki, és valamivel mégis fel kell dobni az utasteret, különben még azt a kritikát kapná, hogy nyomasztó, sötét, fantáziátlan.

Milyen vezetni?

Adatlap

Audi A6 3,0 V6 TDI quattro S-tronic

Mindent jobban tud: Audi A6 1
Motor 2967 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 272 LE
Nyomaték 580 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,5 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

A háromliteres V6-os kulturáltan, csendben teszi a dolgát, és sokkal erősebb, mint amennyire szükség lehet a hétköznapokon. A motor brutális, 580 Nm-es nyomatékából az összes keréknek jut, így 5,5 másodperc alatt lépi át a kocsi a 100-km/órás tempót, 250-nél pedig csak az elektronika vet véget a gyorsulásnak. Az autó számos tulajdonsága személyre szabható, de vannak előre beállított sémák is, a sportostól az extrém takarékosig. Ha pedig ócska utakra keveredik vele a sofőr, a gombnyomásra megemelhető kasztni tehet jó szolgálatot. Ha pedig csúszós, havas úton kell helytállni, akkor a quattro összkerék-hajtásra lehet számítani.

Váltója villámgyors, csupán akkor érezni kissé idegesebbnek a kelleténél, amikor a start-stop rendszer leállítja a motort, majd hirtelen indulna vele a sofőr. Na ez lehetne valamivel kifinomultabb, szerencse, hogy a motorleállító rendszer kikapcsolható, így elkerülhető a hisztis rángatás.  
Városban a temérdek szenzor, tolatókamera, és a parkoló automata segíti azt, akinek erre szüksége van, autóúton a sávtartó, holttérfigyelő és a gyalogosokat is kiszúró éjjellátó teszi biztonságosabbá az autózást.

Költségek, fogyasztás

Az A6-ost, V6-os, háromliteres – 204 lóerős – dízellel már 14,3 millióért is el lehet vinni. A tesztautó 272 lóerős motorral, adaptív légrugóval, BOSE hifivel, head up display-jel, adaptív tempomattal, komfortkulccsal éjjellátóval, fűthető, szellőztethető S-sportülésekkel és még ezernyi kisebb nagyobb biszbasszal 30 419 880 forintba kerül. Egy családi ház is kijön ennyiből. 
Összkerekes, négyajtós, automata konkurensek:
 Modell:  Teljesítmény:  Ár:
 BMW 530 xd aut.  258 LE  15 685 000
 Mercedes-Benz E 350 4Matic aut.  258 LE  16 565 450
 Audi A6 quattro S-tronic  272 LE  16 000 300
A 272 lovas dízelmotor a vicces hangvételű katalógus gyári adatai szerint 5,1 liter gázolajat igényel 100 kilométerenként. Nálunk mást mutatott a számológép, a közösen töltött napok után 8,1 literes átlag jött ki. Városban, autópályán vegyesen, illetve összesen egy órányi álló helyzetben történt motorjáratás is rontotta a végeredményt. Habár ennek 600 kilométeres út alatt nem sok jelentősége lehet.

Még a péklapátnyi telefonnak is van benne helye, sőt, ott az USB csatlakozó is egy arasznyira

Kinek?

Aki megengedheti magának, hogy a német prémium szentháromságból válasszon új autó, az mindenképpen nézzen meg magának egy A6-ost. Nem biztos, hogy első látásra beleszeret, de az Audi nem is sminkkel, vagy hatalmas keblekkel veszi le az embert a lábáról, hanem azzal, hogy egyszerűen bosszantóan jó autó, mindent tud és mindent jól is csinál. 
Mellette – Ellene
  • Rengeteg választható extra
  • Bosszantóan hibátlan belső
  • Kulturált V6-os motor
  • Durva extraárak
  • Három gyereküléssel rémálom
  • Ingerszegény külső megjelenés

Szavazás

Szerinted tízből hány pontot érdemel a friss A6-os?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Iceman.

    Olyan érzésem van ezt a cikket elolvasva, mintha egy métert sem mentetek volna vele…

  • cszoli

    Idestova húsz éve olvasgatok teszteket, de nekem is pontosan ez jutott eszembe – ilyen cikket én is tudnék írni, ha beleülnék a szalonban kiállított darabba, aztán átolvasnám a gyári sajtóanyagot.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.