Mindent jobban tud: Audi A6

Teszt: Audi A6 3,0 V6 TDI quattro S-tronic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.01.27. 16.20

Az Audi a bosszantóan átgondolt és tisztességesen összerakott autóihoz is hozzápiszkál. Igaz, csak finoman.

Röviden – Audi A6 3,0 V6 TDI

Mi ez?

Az Audi prémium négyajtósának legfrissebb változata. 

Mit tud? Sok hellyel, kulturált működéssel, kis fogyasztással szolgálni egy vagyonos családot.
Mibe kerül? Audi A6 már 11,3 milliótól is kapható, de a tesztautó bő 30 millába kerül.
Kinek jó?  Aki végletekig kiforrott, német prémium autóra vágyik.

Külső

Túl sokat nem módosítottak a jól bevált Audi A6-os külsején, nehéz is kiszúrni a finoman kiszélesített hűtőmaszkot, a Single Frame határozottabb sarkait, vagy a fényes műanyag rátéteket a modellfrissítésen átesett járgányon. Valamivel látványosabbak lettek a fénytechnikai újítások, az irányjelző LED-jei nem csupán villognak, hanem bentről kifelé tartó futófénnyel tájékoztatják a többi közlekedőt az irányváltásról. Stílusában, hangulatában az autó továbbra is maradt, ami volt: óriási, – kis híján ötméteres – klasszikus megjelenésű, prémium limuzin.

LED-es, futófényes index a far leglátványosabb része

Belső

Egy Audi belseje rettentő hely, ha az ember kötekedni akar. Mindössze két bosszantó dolgot sikerült összeszedni az utastérben, az egyik, a sofőrtől messzire, az automatikus váltó karjától jobbra került indítógomb, a másik pedig, hogy hátra három gyerekülést csak keserves kínok közepette lehet beszerelni. A probléma forrása a párnák közé baromi mélyre rejtett övcsat. Érdekes, hogy széltében is éppen befértek a gyereküléseink, pedig az A6-os nem kis autó. Illetve még a LED-es kabinvilágítás tűnik túl ridegnek a maga kékesfehér fényével, de ez már a kákán csomót keresés minősített esete. Ezen kívül minden kapcsoló, gomb tökéletes közeli, még az ajtaját is öröm becsapni, az is annyira eltalált hangon, erővel nyílik, csukódik. 

Az Audi embléma egyik karikájában is van szeme

A modellfrissítéskor a hagyományos, két igazi, mutatós óra közé színes TFT kijelző költözött, amin a navigációs képernyőtől kezdve akár sötétben bóklászó gyalogosokra is figyelmeztető éjjellátó képe mellett egyéb információk is kitehetők. A navi utasításait amúgy a szélvédőre is ki lehet vetíteni, színesben. Roppant szórakoztató és kényelmes, hasznos dolog, aki rákap az ízére, többet szinte le se néz az igazi műszerfalra, csak ha nagyon muszáj.
Videón a menet közben darabjaira hulló A6-os:
190 centivel a sportülések integrált, magasságban állíthatatlan fejtámlája nem túl szerencsés dolog, és ez az Audiban sincs másként. Határeset, hogy el tudná-e látni a funkcióját, ha arra volna szükség. Pedig az ülések klasszak, fűthetőek, szellőztethetőek, és meg is jegyzik a beállításokat. És nem utolsó sorban kényelmesek is.  

Akár egy betonbunkerben, olyan masszív érzés az A6-osban ülni

A fehér hajszálcsíkokkal átszőtt belső díszborítás valamiért egy csíkos zakóban, drága táskával parádézó pojácára emlékeztet. Lehet, hogy elegánsnak szánták, de inkább béna. Ebből a csíkos borításból van az Audinak előnyösebb, világos színösszeállítású is. Valami ilyesmi. Persze, értem, egy sötét autóban ez idétlenül nézne ki, és valamivel mégis fel kell dobni az utasteret, különben még azt a kritikát kapná, hogy nyomasztó, sötét, fantáziátlan.

Milyen vezetni?

Adatlap

Audi A6 3,0 V6 TDI quattro S-tronic

Mindent jobban tud: Audi A6 1
Motor 2967 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 272 LE
Nyomaték 580 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,5 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

A háromliteres V6-os kulturáltan, csendben teszi a dolgát, és sokkal erősebb, mint amennyire szükség lehet a hétköznapokon. A motor brutális, 580 Nm-es nyomatékából az összes keréknek jut, így 5,5 másodperc alatt lépi át a kocsi a 100-km/órás tempót, 250-nél pedig csak az elektronika vet véget a gyorsulásnak. Az autó számos tulajdonsága személyre szabható, de vannak előre beállított sémák is, a sportostól az extrém takarékosig. Ha pedig ócska utakra keveredik vele a sofőr, a gombnyomásra megemelhető kasztni tehet jó szolgálatot. Ha pedig csúszós, havas úton kell helytállni, akkor a quattro összkerék-hajtásra lehet számítani.

Váltója villámgyors, csupán akkor érezni kissé idegesebbnek a kelleténél, amikor a start-stop rendszer leállítja a motort, majd hirtelen indulna vele a sofőr. Na ez lehetne valamivel kifinomultabb, szerencse, hogy a motorleállító rendszer kikapcsolható, így elkerülhető a hisztis rángatás.  
Városban a temérdek szenzor, tolatókamera, és a parkoló automata segíti azt, akinek erre szüksége van, autóúton a sávtartó, holttérfigyelő és a gyalogosokat is kiszúró éjjellátó teszi biztonságosabbá az autózást.

Költségek, fogyasztás

Az A6-ost, V6-os, háromliteres – 204 lóerős – dízellel már 14,3 millióért is el lehet vinni. A tesztautó 272 lóerős motorral, adaptív légrugóval, BOSE hifivel, head up display-jel, adaptív tempomattal, komfortkulccsal éjjellátóval, fűthető, szellőztethető S-sportülésekkel és még ezernyi kisebb nagyobb biszbasszal 30 419 880 forintba kerül. Egy családi ház is kijön ennyiből. 
Összkerekes, négyajtós, automata konkurensek:
 Modell:  Teljesítmény:  Ár:
 BMW 530 xd aut.  258 LE  15 685 000
 Mercedes-Benz E 350 4Matic aut.  258 LE  16 565 450
 Audi A6 quattro S-tronic  272 LE  16 000 300
A 272 lovas dízelmotor a vicces hangvételű katalógus gyári adatai szerint 5,1 liter gázolajat igényel 100 kilométerenként. Nálunk mást mutatott a számológép, a közösen töltött napok után 8,1 literes átlag jött ki. Városban, autópályán vegyesen, illetve összesen egy órányi álló helyzetben történt motorjáratás is rontotta a végeredményt. Habár ennek 600 kilométeres út alatt nem sok jelentősége lehet.

Még a péklapátnyi telefonnak is van benne helye, sőt, ott az USB csatlakozó is egy arasznyira

Kinek?

Aki megengedheti magának, hogy a német prémium szentháromságból válasszon új autó, az mindenképpen nézzen meg magának egy A6-ost. Nem biztos, hogy első látásra beleszeret, de az Audi nem is sminkkel, vagy hatalmas keblekkel veszi le az embert a lábáról, hanem azzal, hogy egyszerűen bosszantóan jó autó, mindent tud és mindent jól is csinál. 
Mellette – Ellene
  • Rengeteg választható extra
  • Bosszantóan hibátlan belső
  • Kulturált V6-os motor
  • Durva extraárak
  • Három gyereküléssel rémálom
  • Ingerszegény külső megjelenés

Szavazás

Szerinted tízből hány pontot érdemel a friss A6-os?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Iceman.

    Olyan érzésem van ezt a cikket elolvasva, mintha egy métert sem mentetek volna vele…

  • cszoli

    Idestova húsz éve olvasgatok teszteket, de nekem is pontosan ez jutott eszembe – ilyen cikket én is tudnék írni, ha beleülnék a szalonban kiállított darabba, aztán átolvasnám a gyári sajtóanyagot.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.