22 millióért ezt tudja ma egy kombi Mercedes

Teszt: Mercedes C 250 BluTec T-modell

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.19. 06.00

Ez a 22 millióért összeállított Mercedes C-osztály kombi szinte mindent tud, amit ma autó tudhat. De lehet, hogy jobb beérni kevesebbel.

Röviden – Mercedes-Benz C-osztály (S205, 2014)

Mi ez?

A nagy sikerű C-osztály teljesen új generációjának kombi verziója
Mit tud? Átlagos kombi-csomagteret, átlagon felüli stílusú, felszereltségű csomagban
Mibe kerül? 12,8 millióról indul, de erre könnyen ráugrik még 5-6 millió
Kinek jó?  Akinek szűk a C-osztály szedánkivitele

A prémiumkategóriában ciki a puttony? – merült fel bennem a kérdés, amikor a Mercedes C-osztály kombi, azaz a T-modell kulcsát átvettem. Már javában kutattam a választ, amikor egy tankolás alkalmával a pénztáros hölgy csak tovább mélyítette a dilemmát: “Rohadt jó a Mercedes, imádom! Meg ez a kék szín, ugye rendelésre készült? Kár, hogy kombi, az mind nyomin néz ki.”

Megjelenés, külső

Hát így vegyen az ember egyszerre menő, és praktikus autót 13 milliós alapáron. Pedig a T-modell tervezői kitettek magukért, és szerintem jó munkát végeztek. Az A-osztállyal szárba fakadó, majd az S-osztállyal beinduló formai forradalom óta a Mercedes új ösvényt taposott magának. Egyfajta high-tech barokk stílust hoztak létre, aminek jók kidolgozott részletei között könnyű volt elmaszatolni a farra toldott púpot.

Innen nézve működik igazán a tervezők trükkje, mintha eltűnne a far, a forma kecses, dinamikus benyomást kelt.

Addig trükköztek a csomagtartó felé szűkülő ívekkel, domborításokkal, hogy a legtöbb nézőpontból kecses hátsó traktus képét rakja össze az agyunk, teljesen hátulról nézve viszont látszik, hogy nem csapódik azért annyira meredeken az a tetőív. A szürke tömegből a 312 ezer forintért mért, Brilliant-kék fényezés, valamint az AMG optikai csomag is segít kitűnni.

Utóbbi még egy szinttel feljebb srófolja a feltűnési faktort, elöl hatalmas légbeömlőkkel, nagy adag krómmal, hátul kamu kipufogónyílásokkal, és még egy csipetnyi krómmal az egyensúly jegyében.

Hiába kombi, így is feltűnő látvány a C-osztály, sokan megbámulják. A két kamu-kipufogó nyílásért viszont kár volt.

Nem egy észrevétlen lopakodó, be kell látnunk, hogy végleg vége a konzervatív, kimért Mercedes stílusnak. Ma már egy csillagot orrán viselő dízel kombi is fiatalosan harsány.

Belső tér

Belül még komolyabb mértékben tapasztalható az S-osztálytól örökölt hangulat, mint a külső formaterv esetén. Ez pedig nem csak a műszerfal vonalvezetésére, hanem a felhasznált anyagok minőségére és a részletek kidolgozására is igaz. Ha kint felütötte fejét a barokk, akkor a beltérben valósággal tobzódik.

A legapróbb részletekig kitűnő szintet hoz a kidolgozottság, már csak az időállás a kérdés, mennyit őriz meg méltóságából, ha eltelik 5-10 év.

A Burmester-hifi hangszórói önmagukban új, eddig nem tapasztalt kidolgozottságot hoznak, az ajtókon található kapcsolók sem egyszerű műanyagformából fröccsöntött darabok. Apró krómszegély, ujjbeggyel érezhető, mélyített ábrák az elektromos ablakok kapcsolóin, finoman varrt bőrborítás, kék LED derengés sötétedés után.

Szerencsére a középkonzolon sikerült az aprólékos, minőségi hatást szellős elrendezéssel ötvözni, gombtenger helyett a legtöbb funkciót a 8,4 colos méretben terpeszkedő, táblagépeket idéző kijelzőn érhetjük el. Ezzel kapcsolatban most is meg kell említeni kritikaként, hogy kissé kirí a műszerfal egységes stílusából, de nem ez az egyetlen olyan egyedi vonás, amit meg kell szoknia a márkával ismerkedő autósnak.

A Mercedes külön utakon jár a menüvezérlést tekintve, az általuk fejlesztett tárcsás-érintésre érzékeny felülettel kombinált rendszer eltér a BMW féle iDrive rendszertől.

Mert a Mercedes ragaszkodik a különutas megoldásokhoz. A jobb oldali bajuszkapcsoló helyén találjuk a váltókart, az elektromos kézifék gombja pedig bal oldalon a műszerfal alsó részén található, akárcsak a klasszikus, lábbal oldható rögzítő fék.

A menürendszer is más logikát követ, mint az Audi-BMW párosban, de a megszokás csak nekünk, firkászoknak nyűg, akik egy-egy hétig szokjuk az autókat. Az évekre tervező új tulaj valószínűleg boldog lesz az immár nagy felbontással, gyors működéssel, és írásfelismerő felülettel is rendelkező információs rendszerrel.

Otthonos kabin, elegáns részletekkel, de nincs terhesen túlzsúfolva. Akinek ez is sok, az inkább az Audi végletekig leegyszerűsített belsejét ajánljuk.

Kényelmi szempontból nehéz fogást találni egy közel 22 millió forintig felextrázott autón.  Szinte mindent elektromos motor mozdít, amit mozdítani lehet, még a combtámasz hosszát is az ajtóra szerelt gombbal szabályozhatjuk. De tényleg sorolhatnám napestig, antiallergén anyagok, finom orrokra kalibrált illatosító-rendszer, igazi Mekka a “highlife” életmód megszállottjainak.

Hátul ülve sem mostoha a helyzet, minden irányban megfelelő a helykínálat, a komfortérzetet pedig külön zónán üzemelő klíma (hőfok- és befúváserősség-állítással) fokozza. Persze ahogy az lenni szokott a hátsókerekes típusoknál, az ötödik utas lábtere szinte nullára csökken a vaskos kardánalagút miatt, de ennyi kompromisszumot el lehet viselni a kihalófélben lévő hajtásmódért cserébe.

Ha pedig lehajtjuk a könyöklőt, világosan látszik, hogy négy személyre optimalizáltak a tervezők, itt méretes tároló, valamint két pohártartó szolgálja a praktikus utazást.

Csomagtér

Kecsegtetőek a száraz számok: az előző generációs modellnél 8 centivel nagyobb tengelytávval, 9,6 centiméterrel megnövelt teljes hosszal, 4-gyel szélesebb karosszériával gyártják a C-osztály kombiverzióját. Ez a méretnövekedés viszont inkább a második sor helykínálatára hatott pozitívan, a csomagoknak nincs okuk az ujjongásra, alaphelyzetben 485 helyett 490 literes a raktér. Mindent bevetve az eddigi másfél köbméterhez még tíz litert adtak hozzá.

 22 millióért ezt tudja ma egy kombi Mercedes 1
A nyitás már alapáron elektromosan történik, akár a kulcsról, akár belülről, gombbal előidézve. Sőt, felár ellenében láblendítéses nyitás is rendelhető, ami gyerekjátékká teszi a kétszatyros pakolás eddig lehetetlennek tűnő feladatát. A hátsó üléstámla immár hármas osztású (4:2:4), lehajtásukhoz elég megnyomni egy gombot, és az elektromos retesz oldása után magától előrebillen a támla.

Csomagjaink rendszabályozását a padlókárpit alá rejtett, összehajtható láda, illetve térelválasztó segíti, a kisebb apróságok pedig a kerékdob melletti hálóba kerülhetnek.

Hátrányként a nem teljesen síkba bukó üléstámlák, és a csomagtér apró pereme említhetőek meg, tehát az üveglapok, és a bitang nehéz tárgyak szállítása odafigyelést igényel. Már, ha akad valaki, aki ilyesmire használja majd a kombi C-osztályt.


Hiába a friss, utca emberére üvöltő külső, azért a vér nem válik vízzé. Szerencsére menet közben szép lassan keblére ölel a Mercedes-hangulat, ami miatt sokan egy életre megragadtnak a német márkánál. Nincs sietség, nincs stressz, csak nyugodt, mégis magabiztos vonulás. Hogy ötven, vagy ötszáz kilométerre, az teljesen mindegy.

Menet közben

Az erő itt biztonsági tartalék, nem a felelőtlen móka gyújtólángja. A 2,1 literes 204 lóerőt és 500 Nm nyomatékot termelő, duplaturbós dízel dinamikája tökéletesen illik az autó karakteréhez. Hangja már kevésbé, kívül-belül érezhető a négyhengeres dízel orgánum, ilyenkor sírjuk vissza a jó öreg V6-os, öt- illetve hathengeres blokkokat.

Sportautókat megszégyenítő fékhatást produkálnak a méretes, AMG csomaggal járó féktárcsák

Szélsőséges terhelés nélkül szerencsére kisimul és elhalkul, de padlógázra egyre inkább agyamba tolulnak a nemzetközi teszten próbált benzinmotor előnyei.

Fogyasztás? Nem tudom mennyire perdöntő adat egy olyan típusnál, ami 12,8 milliós alapárról indul, és jelen tesztautó esetén 21,9 millióba kerül. 6,8 literes átlagot produkált a nálam töltött napok alatt, de javarészt városi használattal.

De heves reakciókra ritkán lesz szükség, mert az autó szinte minden feladatot megold félgázon, alacsony fordulaton. A hétfokozatú, bolygóműves automataváltó sem partner a meggondolatlan, hirtelen manőverekben, inkább a lassú, finoman kapcsolt fokozatok illenek hozzá. (aki viszont a legfejlettebb technikára vágyik, annak szól az egyre több Mercedes-modellben elérhető kilencsebességes, új fejlesztésű váltó.)

Zseniálisan működnek az intelligens LED fényszórók, nagyban megkönnyítik az éjszakai autózást.

Tehát tetten érhető a klasszikus Mercedes hangulat, amikor mézbe dobott dióként utazunk, de ha a középkonzol “Agility” feliratú gombját Sport, vagy Sport+ állásba kapcsoljuk, máris változik a képlet. Még feszesebbre vált az acélrugós felfüggesztés, és a 17 colos kerekek több visszajelzést adnak az útról, a kormány nagyobb erővel fordul, szegény dízelmotor pedig pörög, ameddig csak bír.

Furcsa kettősség ez, mert a futómű, és az istenien adagolható, harapós fékek könyörögnek egy laza hegyi csapatásért, de a motor-váltó kettős inkább nyugalomra int. A hét nap alatt csak 3-4 alkalommal próbáltam ki, és nagyon rövid idő elteltével már újra a puhább kényelmet, hamarabb elváltó vezérlést kínáló Comfort módba kapcsoltam vissza.

De elég csak a kormány mellé, bal oldalra pillantani, hogy lássuk: itt a biztonság az első. Az Intelligent Drive csomag komolyabb biztonságot nyújt, mint egy falka CIA-ügynök. A szokásos távolságtartó tempomat, sávtartó asszisztens, éberségfigyelő rendszer, és automata vészfék-rendszer immár még fokozottabban résen van, a PRE-SAFE fék nemcsak álló járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is, és ha nem reagál a vezető, magától fékez. 50 km/óráig elkerüli a balesetet, illetve 72-ig csökkenti a súlyosságát. Folyamatos forgalomban 70-200 km/óra között működik.

A téli sötétben pedig a Mercedes LED Intelligent Light System első fényszórók adnak újabb biztonsági tartalékot, a rendszer leárnyékolja az előttünk haladót, szemben érkezőt, de máshol teret hagy a fénynek. Látványos, és hasznos csúcstechnikai megoldás.

Összegzés

Nagyszerű autó, kétség nem fér hozzá, a C-osztály kombit azonban nem ebben az összeállításban éri meg hazavinni. A típushoz látványos, de kissé felesleges a sportosságot erőltető AMG-csomag, valamint a 250-as kivitel erőtöbblete is túlmutat a kiautózható mértéken. Aa 220-as 170 lóerővel teljesen rendben van, járása kulturáltabb, fogyasztása kedvezőbb, akárcsak az ára.

A Mercedes-Benz C250 T  és versenytársai. Nem akciós listaárak
Mercedes-Benz C250 T-modell (204 LE) 12 805 410 Ft
BMW 325d (218 LE) 12 042 000 Ft
Audi A4 3.0 TDI (204 LE) 12 575 110 Ft

A fő konkurensekkel összemérve az Integrált Szerviz Csomag lehet még döntő ezernyi érv közül, a szolgáltatás négyéves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden itthon átadott új Mercedeshez. 

Mellette – Ellene
  • Figyelemfelkeltő külső
  • Erőteljes dízelmotor
  • Kényeztető menetkomfort
  • Párját ritkító felszereltség
  • Biztonsági extrák tömkelege
  • Kissé hangosan kerregő dízel
  • Túlárazott tételek az extra-listán
  • A 250-es hajtáslánca ebben az esetben nem passzol az AMG-csomaghoz

Szavazás

Neked hogy tetszik a C-osztály kombi verziója? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Levrone

    Instant Get.

  • Atka Utu

    Magasabb ember mögött (190) hasonló mérettel már nem az igazi. Hátul vállban három ember esélytelen.

  • oszkopeter

    Akkor vegyél egy BUSZT!

  • Iceman.

    OFF: Az F1-es cikkeket elolvassa valaki, mielőtt kikerülnek az oldalra? “… Ez képes lesz a szabályokban rögzített, 500 baros maximális turbónyomás…” Ez a Mercedes motoros cikkből van…

  • dieselpower89

    komolyan? 22 millióért c-osztályt? vicc az egész….

  • ACC.600

    erre még hánsz is aszt mondgya taaaajeeeer……

    de a 16 millió okés, ha az autót nézem.

  • zoldfulu2000

    Naná hogy azt fogja mondani hansz. Ezeknek a normális ára 28-35e eur, persze emberi motorral (lassan kijön a Renault 1.6osával is a régi alap 2.2 (200 CDI) motor tudásával) és egy ésszerű de nem fényűző felszereltséggel. Persze ezért hívják odaát prémiumnak, mert ezt luxusnak nevezni elég viccesen hat. De attól még ezek hozzák össze a milliós eladást, és kb olyan természetes tömegcikkek pl a németeknél mint nálunk a VW jetta.

    Ettől függetlenül, jó hogy végre valaki presztízsben felülről szorongatja meg a 3ert, jó látni hogy ők is bekerülnek az árprésbe…

  • Motorov

    Tudásban bőven sok, de méretben nekem az E-osztály az igazi. Bár egymagamnak ez is elég lenne.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.