Még BMW-szűz vagy? Akkor ez tetszeni fog

Teszt: BMW 218d Active Tourer

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 06.00

Unortodox bajor egyterű, ami leginkább a családanyákra lő, és elöl hajt. Furcsa, tudom, de mindjárt elmagyarázzuk.

Röviden – BMW 218d  Active Tourer
Mi ez? Egyterű BMW, ami prémium szolgáltatásokkal próbálja magához édesgetni a családosokat. A hátsókerék-hajtás nincs benne.
Mit tud? Bő helykínálattal, kulturált működéssel, kis fogyasztással szolgálni egy józan famíliát. 
Mibe kerül? A 218d alapára 8 724 000 forint, de ahhoz, hogy a képeken látható autó köszönjön vissza, még durván két millát rá kell dobni. A legolcsóbb verzió a benzines 218-as, amit 7,36 millió.
Kinek jó?  Bárkinek, akinek ez lenne az első BMW-je és hajlandó megfizeti a kék-fehér logóval járó pluszköltséget.

Az ünnepeket sikerült a kettes BMW egyterűjének volánja mögött töltenem, amibe izgatottan vágtam bele, hiszen tudtam, hogy nem hétköznapi bajorról van szó, és tartogathat meglepetéseket. Ez így is lett, bár a bő két hét kevésnek bizonyult, hogy teljesen összecsiszolódjunk, ami azért adhat okot az aggodalomra, mert általában egy BMW-ben azonnal elkap a “hazaérkeztem” érzés, a 218-ban pedig sokszor azt vártam, mikor érünk már haza?
A karácsonyt szüleimnél töltöttük, édesanyám nem egy tipikus autóbuzi, gyakorlatilag neki bármi megteszi, amiben automata váltó van, és nem szokta elragadni a hév, mikor egy-egy drágább tesztautóval látogatunk el hozzájuk, de az unortodox BMW-re rákattant: 

– Na kisfiam, ezt elfogadnám. Mennyibe kerül? 
– Az alap benzines, automatával durván 7,8 millió
– Egy BMW-ért? Az nem is sok 
– Valóban nem, de ez nem egy BMW, vagyis az, csak nem úgy. 
– Aham, kipróbálhatom?

Tovább nem láttam értelmét magyarázni, hogy ezzel eddig ismeretlen terepre merészkedtek a bajorok és dobták a hátsókerék-hajtást is, azonban itt éreztem először, hogy megvan a célközönség.

Ez a modell az előfutára a jövő fronthajtású BMW-inek, így igencsak fontos szerepet tölt be a BMW-palettájában.


Külső

Pusztán az autó sziluettjéből meg nem mondanánk, hogy ez egy BMW, de pontosan ez a lényege: a 4,34 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,5 méter magas BMW 2 Active Tourer vadonatúj szerepkörben próbálja megmutatni a márka értékeit, ami szép és jó, de közben ezzel a modellel kicsit bele lehet szürkülni a forgalomba.

Adatlap

BMW 218d Active Tourer

Még BMW-szűz vagy? Akkor ez tetszeni fog 1
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 330 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 sec
Végsebesség 2,5 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,1 l / 100 km

Ha farkasszemet nézünk a kettessel, akkor viszont minden kétséget kizáróan jelzi agyunk, hogy ez bizony BMW. Az egységes márkaarculat szépen visszaköszön, bár a lámpák nem érintik a veséket, ami jól mutatja, hogy az autón már generációkkal ezelőtt elkezdtek dolgozni a mérnökök.

A paletta többi modelljét tekintve azt hihetnénk, hogy csupán azért készült el az Active Tourer, hogy ezt a kategóriát is le tudja fedni a német gyártó, azonban a családi kompakt sokkal fontosabb, mint gondolnánk. 
Ez a felhizlalt BMW az első, amit az új, MINI-vel közös platformra építettek, azaz keresztmotoros, elsőkerék-hajtású. De nem ez lesz az egyetlen. A modell az előfutára a jövő fronthajtású BMW-inek, szóval most egészen biztosan morzsolják a rózsafüzért a bajorok, hiszen ha a potenciális vásárlóknak nem jön be az újítás, akkor a jövőben bajban lesz a hasonló technológiára épülő X1, 1 és ki tudja még melyik számozott modell. Münchenben úgy tervezik, hogy a MINI-ket is beleszámolva az elsőkerekesek aránya körülbelül 40%-ra fog nőni, és mindet az úgynevezett UKL1-es platformra ültetik, mint az új MINI-t és a kettes Active Tourert.

Belső tér, csomagtartó

Ha az utastérben csak a szemünkre hagyatkozhatnánk, akkor nehezen tudnánk megmondani, hogy pontosan melyik BMW-ben is ülünk. Ugyanabba az “űrhajószerű”, a sofőr köré fonódó kapszulába ültet minket a gyártó, mint az összes mai autójában, aminek nagyon örülünk, mert szeretjük. Az evolúció azonban megajándékozott minket a tapintással és a hallással is, így az érezhető, mintha anyaghasználatban mindenből az eggyel olcsóbbat rendelték volna. Ez érthető is, ha a benzines alapmodell 7,4 milliós árát vesszük figyelembe, ami kompromisszumokat kívánt a gyártótól.

Abszolut BMW-s belső, de ahhoz, hogy ez köszönjön vissza rá kell dobni néhány milliót az alapárra. Aki pedig a kárpithoz színében passzoló szőnyeget választaná, annak csak annyit üzenek: NE TEDD!

Valószínűleg a közel 2 méteres magasságomnak köszönhető, de sehogy nem találtam a megfelelő ülésbeállítást, valahol mindig kényelmetlennek éreztem, az ülőlap pedig kimondottan szűk volt, de nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy dögös családanyákra tervezték ezt, nem 100 kilós újságírókra.
Hátul azonban le a kalappal, izzadságmentesen befértem magam mögé, és az utasok sem panaszkodtak, még akkor sem, ha öten voltunk az autóban. Látjátok, ennyi helyet lehet spórolni azzal, ha a motor keresztben van elhelyezve. 
A hátsó üléssor hosszirányban tologatható, háttámlájának dőlésszöge variálható, illetve 4:2:4 arányban dönthető, ami a síkba fektethető első utasüléssel együtt akár 2,4 méteres tárgyak szállítására is lehetőséget ad – ennek óriási hasznát vettem, mikor a párom kiválasztott egy 2,60-as karácsonyfát. Csak a csúcsát kellett kicsit visszahajtani.
Még BMW-szűz vagy? Akkor ez tetszeni fog 2
A 468/1510 literes csomagtartó padlója alatt plusz csempészrekeszeket találunk, ahová Han Soloék ugyan nem férnének be, de apróbb vackokat besuvaszthatunk. Maga a csomagtérajtó motorosan nyílik és csukódik, gombnyomásra vagy lökhárító alatti lábfejmozgatásra, ami tényleg minden helyzetben elsőre működött.

Városban, hosszú távon

Aki szereti, ha egy autóból rendesen kilát, akkor a kettes Active Tourert is szeretni fogja. A nagy üvegfelületeknek hála nem kell attól tartani, hogy megbújik a holttérben egy kocsi, és parkolásnál is szépen lehet érezni az autó dimenzióit, nem lőréseken pislogunk kifelé, hogy akkor még szedhetem, vagy már korrigálni kell.

A panorámatetőn át az utasok nem fognak panaszkodni a kilátásra.

A 218d orrában a jól ismert kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, 150 lóerővel és 330 Nm nyomatékkal, ami úgy gondolom, tökéletes választás ehhez a kompakthoz. Városban nem leszünk bajban ha fel kell venni a forgalom ritmusát, vagy elénk ugrik egy emelkedő és országúton is könnyedén, dinamikusan előzhetünk. A gyárilag megadott vegyes fogyasztás 4,1 liter/100 km, ami lehetetlen küldetésnek tűnik, de autópályán 110-es tempóval simán tudja az 5,8-at. Városban inkább 6 liter fölött, de nekem volt, hogy belekarcolt a 7-be is.
Ha pedig anyuka átengedi a volánt a sportosabb lelkületű apukának, a farolást nem csak azért felejtheti el, mert elöl kapar az autó, hanem mert a kézifék is elektromos, amit egy aprócska billenőkapcsolóval tudunk rögzíteni vagy kiengedni. Menet közben természetesen hatástalan, na jó, nem teljesen, finoman lassítja az autót, de ahhoz kevés, hogy például egy elhagyatott parkolóban, havon mókázzunk. 

Költségek

A dízel alapkivitelben kézi váltóval kapcsolhatjuk a sebességfokozatokat, de 691 000 forintos felárért vehetünk nyolcfokozatú automatát is. Az új fejlesztésű, de hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós egység tartalmazza a start-stop és vitorlázó (szabadonfutó) funkciókat is.

A váltógomb sem az a BMW-sen elegáns.

Hiába buszlimuzin, hiába elöl hajt és hiába próbál olcsó BMW lenni, a bajor gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a piac. Ezért mindent kínál hozzá, amit hagyományos konfigurációjú modelljeihez, a változó geometriájú kormányműtől kezdve a feszesebb, ültetett M-futóművön át az adaptív lengéscsillapításig. Ezek bepipálása azonban súlyos milliókkal dobja meg az árat.

Az ESP elektronikus differenciálzárként is funkcionál, az ECO-üzemmód szolgálja a takarékos közlekedést, de utóbbiról a nagyszilárdságú acél, illetve alumínium karosszériaelemek, valamint a kategóriában igen jónak számító, 0,26-os közegellenállási együttható is gondoskodik. 
A vezetőtámogató szolgáltatások sora is hosszú: az araszoló kocsisorral lépést tartó, a sáv határait figyelő dugósegéd (0-40 km/h között aktív), gázolást elkerülő robotfék, parkolóautomata, éjszaka automatikusan kapcsolódó távolsági fényszóró, táblafelismerő-rendszer és ráfutásfigyelmeztető, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
A BMW 218d Active Tourer alapára  és vetélytársai Listaár, forint 
BMW 218d Active Tourer (150 LE) 8 724 000
Mercedes-Benz B 200 CDI Sports Tourer (136 LE) 8 435 340
Volkswagen Touran Highline 2.0 CR TDi DSG (140 LE) 8 739 250
Toyota Verso 2.2 D-CAT Aut. (150 LE) 8 700 000
Összességében az Active Tourer józan és átgondolt választás, ha megtehetjük, hogy a prémium kategóriából szemezgetünk családi verdát. Praktikus, tágas, jól variálható a hátsó üléssor és a csomagtér, de a nagy igyekezetben valahol elveszett a BMW-életérzés, ami miatt annyian rajongnak a kék-fehér emblémás márka iránt. Viszont ha eddig még soha nem volt szerencséd egyetlen bajor modellhez sem, akkor biztosra veszem, hogy tetszeni fog, miután kipróbáltad. 
A szintet éppen megugrotta a BMW újdonsága, meglátjuk, mire lesz ez elég az Év Autója mezőnyében. Igen, benne van.

A keresztben elhelyezett motor, ami az első kerekeket hajtja.

Mellette – Ellene
  • Tágasabb, mint amilyennekkívülrőllátszik
  • Praktikus utastéri megoldások
  • Kedvező fogyasztás
  • Dinamikus motor
  • Családbarát
  • Kiváló zajszigetelés
  • A vártnál gyengébb minőségérzet
  • A BMW-érzés hiánya
  • Drága extrák
  • Magas ember számára kényelmetlen ülések

Szavazás

Tetszik a BMW elsőkerék-hajtású egyterűje? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    Oldalról akár KIA is lehetne. Ez nem dícséret.
    Egy új hármas bmw-ért a fél karomat odaadnám, ezért még egy ujjpercemet sem :)

  • demagóg

    Úgy látom, nem csak nekem jutott eszembe a hasonlóság, valaki már össze is szerkesztett egy képet, ni:
    http://s9.postimg.org/f1ranwr4v/Kia_BMW.png

  • PROVOCATOR

    Nem is hasonlít a KIA-ra, minden vonala más. De a KIA 7 év garanciát ad az autóira, a bömöwö mennyit is? (nem 7-et mert addig 100x lerohadnak)

  • fank1970

    KIA, csak rosszabb az ár/érték aránya…

  • ACC.600

    KIA-hoz hasonlítani, micsoda kicsinyesség!
    miért nem egyből Dacia Lodgy-val kezditek!?!

  • HERCULES

    Ha én 7 millióért akarnék autót venni, nem ilyet vennék..!
    Inkább vennék mondjuk egy 4 éves Chevrolet Camarrot, valami 5,7-es motorral, vagy Ford Mustang GT-t, szintén ilyen motorral, esetleg egy Chrysler 300 C SRT8-at..!
    Ezek “Matchboxok” arra valók, hogy eljárjon velük az ember vásárolni..! Egyébként is…, egy BMW-t hogy lehet legyalázni első kerék hajtással?
    Nőknek való!

  • toce

    “Az ünnepeket sikerült a kettes BMW egyterűjének volánja mögött töltenem, amibe izgatottan vágtam bele, hiszen tudtam, hogy nem hétköznapi bajorról van szó, és tartogathat meglepetéseket. Ez így is lett, bár a bő két hét kevésnek bizonyult, hogy teljesen összecsiszolódjunk, ami azért adhat okot az aggodalomra, mert általában egy BMW-ben azonnal elkap a “hazaérkeztem” érzés, a 218-ban pedig sokszor azt vártam, mikor érünk már haza?”

    Mondjuk ezután a felütés után már csak az nem derült ki, hogy miért is nem tetszik…

  • toce

    Szerintem jól fogyó termék lesz belőle. A koncepciót kell megérteni. Ez az autó 2. családi autónak, vagy idősek autójának lett tervezve. Lássuk be, hogy erre nem volt megfelelő típusa a BMW-nek. Az 1-es idősnek kényelmetlen, anyuka mögé meg nem fér be a gyerekülés. Vagy a csomagtartóba a babakocsi. De Hans most már az 5-ös kombi mellé nyugodtan vehet egy ilyet, kényelemben ér el majd kedvese az ovihoz, meg utána melóba. Csapatni meg nem akar vele…

  • Kempelen

    Ki a szart érdekel a garancia? Ez egy prémium autó, aki csóró, az meg vegyen KIA-t és számolgassa a garananciális éveket.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.