Kisautó sok pénzért

Teszt: Opel Adam Rocks 1.0

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 15.00

Imádnivaló kisautó, veszett sok pénzért. Az Opel Adam Rocks biztosan az egyik legélménydúsabb ebben a kategóriában, és egyben az egyik legdrágább is.

Röviden – Opel Adam Rocks

Mi ez?

Az Opel kisautója terepjárós díszítéssel, nyitható tetővel.  

Mit tud? Földúton, fekvőrendőrön átsuhanni, nagyobb autóként viselkedni.
Mibe kerül? 4 440 000 forint az alapára, tesztautónk 5 190 000 forinttól indul.
Kinek jó?  Egyedi, prémium minőségű, erősebb kisautóra vágyóknak.

A fekete műanyag elemekről ismerszik a Rocks, illetve a vászontetőről


Külső

Pofás. Látványos darab volt eddig is az Opel Adam, még ha nem is feltétlenül maszkulin. Az új Rocks kivitel enyhén férfiasabb lett, de azért így is megfigyelhető a lámpánál közelítő férfiak csalódott arckifejezése, amikor egy a nálukénál is dúsabb arcszőrzet néz vissza egy bájos női mosoly helyett. 

Messziről lerí az Adam Rocksról, hogy drága prémium-kisautónak készült, amelynek eleget is tesz minden szempontból. A Rocks szócska a vagányabb és strapabíróbb hatást keltő fekete sárvédő- és küszöbtoldatokat jelenti, valamint a nagyméretű, harmonikaszerűen nyíló, három színben rendelhető vászontető is az alapfelszereltség részét képezi. Nem feltűnő, de azért ha jobban megnézzük oldalról, akkor a kerékjáratoknál észrevehető az a 15 milliméteres emelés is, ami főként a padkák és fekvőrendőrök ellen hatásos, netán egy földútra is megteszi.

Az alaphelyzetben 17 colos abroncsok viszont inkább az előbbihez passzolnak. A három színben választható tető mellett 18 különböző színűre festik az Adam karosszériáját, és az attól eltérő fix tetőrészhez hat szín közül kell megtalálnunk a hozzánk legközelebb állót.

A nyitható vászontető széria a Rocks esetén


Utastér

Tesztautónk igényesen összeválogatott színvilága szintén olyan hangulatot varázsol az Adam Rocks utasterébe, hogy mindig szívesen tér vissza oda az ember.  A rengeteg színkombináció mellett az anyagminőség nyújtotta minőségérzet nem változik, ez pedig mindig kiváló. A kormány és ülés távolsága jól beállítható, a kesztyűtartó nagy, és pakolórekeszből is van bőven.  Az Opel médiarendszere végre kínál mobiltelefonról használható navigációs rendszert is, viszont az nekünk nem működött valami stabilan, így inkább ne erre építsünk, ha rendszeresen eltévedünk.

A médiarendszerhez egyszerre egy mobiltelefon csatlakoztatható, a navigáció miatt ezt jobb lett volna azért magasabbra emelni.  Az érintőképernyős felület ettől eltekintve jól működik, viszonylag logikus és kellően gyors is. Hátsó lábtér, csomagtér? Ugye, senki nem számít sok jóra egy mindössze 3,74 méter hosszú apróságnál… A második sor olyan, mint a 2+2 üléseseknél, jó hogy van, mert lehet rájuk pakolni, de magasabb felnőtt mögött pont el lehet felejteni.  Kisméretű hölgyekből azért nem kizárt, hogy elfér négy darab, de hosszú távnak azért nem vágnánk így neki. Már csak azért sem, mert a csomagtartó mérete (170 l) nem teszi lehetővé a túléléshez szükséges ruha- és cipőkollekciók tárolását ennyi személyre.

Igényes, és modern megoldás a gomb közepébe integrált kijelző


Milyen vezetni?

Vezetési élményben alapvetően nem rosszak a prémium kisautók, de jellemzően nem ez a legfontosabb kritérium a fejlesztés során. Az Opel háromhengeres turbója és az autó egyéb alkatrészei az Adam Rocksban viszont nagyot alakítanak. Egy középkategóriás modell belépő árát súrolva persze alakíthat is, mondhatjuk rosszindulat nélkül is. A Magyarországon készülő, egyliteres háromhengeres turbósból az erősebbik, a csúcsmodellnek számító 115 lóerős motor hajtotta az Adamot. 

Adatlap

Opel Adam Rocks 1.0

Kisautó sok pénzért 1
Motor 999 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 170 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 196 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

Hihetetlen, de ezen a motoron szinte egyáltalán nem érezni, hogy háromhengeres, így indulás után gyorsan meg is néztem a forgalmit, véletlenül nem-e az 1.4-es turbót kaptuk meg.  Az alacsony és páratlan hengerszám ellenére csendesen és végtelenül finoman dolgozik a motor, nem túloz az Opel, amikor egyes négyhengereseknél is kulturáltabbnak tartja azt.  Nagyobb fordulaton és főleg hidegebb időben azért enyhén hallható a háromhengeresekre jellemző hang, de kit érdekel, ha ennyire jól működik.  

A 170 newtonméteres nyomatéknak köszönhetően messze rugalmasabb, mint egy hasonló teljesítményű szívómotor, ráadásul mindjárt indulásnál erős, szinte alig érezhető turbólyuk. Olyannyira nem, hogy könnyen felsír az abroncs is, ha gyorsabban indulunk – a városban ennél dinamikusabb autóra aligha van szükség. Parkolásnál aktiválható a City mód, amivel könnyebb lesz tekerni a kormányt, de erre szerintünk nem sok szükség van, mert alaphelyzetben is puhán jár.

Vezetési élményt is képes nyújtani az Adam Rocks, ami az emelt futómű mellett elég meglepő. A kormány kellően direkt, a váltó annyira sportos, amennyire kell, oldaldőlés pedig nincs akkora, mint amire számítottunk. A hétköznapok folyamán ennél is fontosabb, hogy az úthibákat is meglepően jól kezeli, amire a nagy és viszonylag széles gumik láttán, azért nem mertünk volna fogadni. Kompakt kategóriára jellemző kényelmet nyújt a kis Opel.

Elöl tágas, látványos, és praktikus

A számok szerint 9,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 115 lóerős kivitel végsebessége pedig 196 km/óra. Ilyen adatokkal már városon kívül is könnyedén elboldogulhatunk, és itt újabb pozitív meglepetés érhet bennünket. Háromrétegű vászontetejével az Adam Rocks utastere autópálya-sebességig csendesebb sok fix tetős kisautónál is, kényelme pedig könnyen gyorshajtásba hajszolhat, mert a sebességérzet is jóval alacsonyabb benne a valóságnál.

Az Opel Adam Rocks és hasonló divatos kisautók Listaár, forint 
Opel Adam Rocks 1.0 (115 LE) 5 140 000 Ft
Fiat 500C 0.9 TwinAir Turbo Lounge (85 LE) 4 867 500 Ft
Fiat Panda 1.3 MJet 4X4 Cross (80 LE) 5 470 000 Ft
Mini Cooper (100 LE) 5 609 000 Ft

Mennyibe kerül?

Marha drága! A Rocks valamivel több mint félmillió forinttal többe kerül, mint ez eddigi legdrágább kivitel, a Slam. A legolcsóbb példány a 70 lóerős, 1.2 literes 4,44 millióért, az általunk próbált példány viszont 5 140 000 forint alapáron. Túlságosan gazdag alapfelszereltségről sem beszülhetünk, a bőrcsomag, a holttérfigyelő, a tolatóradar, az ülés- vagy a kormányfűtés feláras. Az Adam Rocks legnagyobb hibája az ára, ahogyan az a prémium modelleknél lenni szokott. És ez is nagy szó.

Mellette – Ellene
  • Az eddig legjobb 3 hengeres motor
  • Kiváló zajszigetelés
  • Eltalált futóműbeállítás
  • Remek minőségérzet
  • Nagy vászontető
  • Szűkös hátsó lábtér és csomagtartó
  • Telefonos navigáció még nem az igazi
  • Magas alapár


Szavazás

Hogy tetszene több, mint ötmillióért egy remek kisautó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Norbi50

    Belülről nekem nagyon bejön a képek alapján, tényleg igényes. A külsőből az eleje pofás, a hátulja nekem nem tetszik. Ezt az 1.0 Turbot nagyon dícséri mindenki, van aki a kategóriája legjobbjának tartja, tényleg “üthet” ez a motor.
    Jó úton halad az Opel már egy ideje, igényes anyagok, jó dizájnok és lassan, de egyre több méretben a mai kornak elvárható kíváló motorok (1.6 TDI, 1.0 Turbo, 1.6 Turbo)

  • DTF

    5 millió az alap, de 4,2 körül már viheted ;) egyedül a turbós motor a ‘gáz’, a többi rendben… én sosem vennék turbósat még, majd 10 év múlva, amikor látom h milyen az előéletük…

  • tcsab

    meg is néztem a forgalmit, véletlenül nem-e az 1.4-es turbót kaptuk meg.
    NEM-E????????

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.