Álomautó 40 milláért: BMW i8

Teszt: BMW i8

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 06.00

A BMW i8-as őse 2009-ben fogant, akkor még Vision EfficientDynamics néven, átlátszó ajtókkal és benzinmotor helyett dízellel. Ez pedig már a szériamodell.

Röviden – BMW i8

Mi ez?

Konnektorról is tölthető német hibrid sportkocsi
Mit tud? Elméletileg 2 liter körüli fogyasztással, nagyon zölden járni. Igazából pedig baromira menni és bárkinek kirántani a zsebéből a fényképezőgépét
Mibe kerül? Nagyjából 40 millió forintba
Kinek jó?  Gazdag BMW- és technikabolondoknak

Álomautó 40 milláért: BMW i8 1
Rácz kolléga Milánóban már tavaly nyáron kipróbálhatta a BMW 2+2 üléses, szárnyas ajtós, kétmotoros álomautóját, és szerencsére nekünk sem kellett túl sokat várni rá, hogy idehaza elsőként kaphassuk kezeink közé ezt a furcsa szerzetet. Hogy a BMW i8-as szupersportkocsi, vagy csak egy Prius szilikonmellekkel, és hogy miben veri a Teslát is, az mindjárt kiderül.

Hiába nyílnak felfelé az ajtók, parkolóhelyből akkora kell neki, mint egy normális autónak

Forma

Még ebben a jellegtelen, fekete színben sem lehet csak úgy elmenni az i8-as mellett. Ha csak a szeme sarkából is látja valaki, muszáj utánafordulnia, hiszen ehhez elég gyanúsan lapos és széles az autó. Utánanézve és pár másodpercet még elcsípve a látványból aztán már biztosan megállapítható, hogy ez egy BMW. A vesék az orron, az emblémák és pár egyéb jelleget adó dizájn apróság hamar elárulják. A forma nemcsak dögös, hanem aerodinamikai mestermű is. A nagy szám az benne, hogy a 0,26-os alaktényező mellett nem úgy néz ki mint egy szerencsétlen Prius, pedig valójában az i8 is csepp alakú, csak a rafináltan rátoldott légterelőelemek tucatjaitól ez egyáltalán nem látszik. Csak ha itt-ott bekukkantunk a ruha alá is.
Videón a BMW i8-as:
Ha a szemlélő megemésztette az orrba vágott gigászi komposztálógödröt, és felfedezte az autó fenekének minden hivalkodó és rejtett szépségét, akkor jöhetnek a felfelé nyíló ajtók, hogy újból legyen minek örülni. Itt már előtűnnek az amerikai üzemben, tisztán vízerőműből nyert energia segítségével gyártott szénszálas  elemek is, illetve az autó sajnos kevésbé izgalmas belseje is. 

Innen is bitang jól néz ki, a fura szárnyak a remek légellenállásét felelnek

Az első csalódást a mostanában autókártyás lázban élő fiaimnak okozta az i8-as. A felnyíló ajtajú autóra ráizgult ivadékok az utcán gyorsan nekem szegezték a kérdést: “apu, apu és és hány köbcentis?” Mondom, hogy ezerötös. Értetlenkedve néznek, de nem kételkednek a szavamban, inkább megkérdezik, hogy “jó, de hány hengeres?” Három, jön a válasz. Ekkor már mindketten igen furán néztek rám, próbáltam menteni a helyzetet egy “de képzeljétek, 4,4 alatt van százon”-nal. Ez visszaadta az életbe vetett hitüket, és máris egymást taposva próbáltak átfurakodni a deréknyi széles küszöbön, hogy végre beülhessenek hátra és beköthessék magukat a KÉK biztonsági övvel.

Ő a csomagtartó. Nem túl nagy és bénán pakolható, de kit érdekel?

Belső

Ha átverekedtük magunkat a felnyíló ajtón – némi hajlékonysággal elsőre sem kell szánalmas vergődésnek látszania a mutatványnak, de pár beülés után már kifejezetten elegánsan is elvégezhető, igaz aki miniszoknyában próbálja, szerez majd magának pár rajongót, az tuti – akkor odabent már nem annyira futurisztikus a környezet. Egyedül a kilincs az, amit hiába keresünk, az összes többi berendezési tárgy ismerős lehet más BMW-kből. Kár, hogy elmarad a varázslat, ebből a szempontból még az i3-as is ütősebbre sikerült a maga fura váltójával, nappaliszerű belterével. 
Az ajtók nyitása-csukása példás, erő alig kell hozzá, és pontosan, határozottan történik minden. Sajnos a felfelé nyíló ajtók legnagyobb előnyét, hogy alig kell oldaltávolságot hagyni, elfelejthetjük, hiszen nagyjából ugyanolyan széles parkolóhelyet igényel a BMW i8 is, mint bármely más autó. Azzal a nehezítéssel, hogy itt a résre nyitott ajtón jóval macerásabb kigurulni.

131 800 forint a kék biztonsági öv. Jó, hogy lehet kapni.

Míg elöl bőven van hely, addig a hátsó részt legfeljebb gyerekeknek ajánlanánk. 190 centivel reménytelen vállalkozás hátra kucorodni, és mögöttem sem férne el senki, még a négyéves fiam is vernyákolni kezdett, hogy csináljak valamit, mert nem fér el a lába. Persze átlagközeli emberekkel megtömve már valamivel jobbak a kilátások, ilyenkor akár már 160 centis embereket is be lehet hátra passzírozni. Nem lesz nekik jó, de biztos van olyan rossz idő, amikor sokan inkább az i8-as hátsó ülését választják, mint a gyaloglást.
Álomautó 40 milláért: BMW i8 2
Műszerfala, amely egyetlen nagy TFT kijelző, és a váltókar sport illetve normál módba kapcsolásakor színt és stílust is vált, egész átláthatatlan. Nagy szerencse, hogy baromira nem kell vele foglalkozni, mert a Head up Display zseniális darab. A pillanatnyi sebesség mellett a navigációs információkat és a felismert táblák képét is megjeleníti, amelyek nappal is jól láthatóak a szélvédőn. Kezelőszervei, gombjai pont úgy működnek, mint a legtöbb BMW-ben, nem kell hozzá semmi extra tudás. Belső dizájnban talán a kormány a legerősebb, de a feláras kék biztonsági övek és a világos belső is jól néz ki, amelyet sötétben hangulatvilágítás-csíkok tesznek még látványosabbá. 

160 centiig még túlélhető a hátsó sor

Csomagtartója szimbolikus, 154 literes, és ennek is csak töredéke használható rendeltetésszerűen. Ami nem fér be lefedhető verembe, azt a motortér burkolatára, közvetlenül az üvegtető alá is lehet pakolni. Tavasszal, magokat csíráztatni remek helyszín ez az üvegház, de értéket nem tennék ennyire szem elé. Pakolni az utastérben sem lehet sokfelé, az ajtózsebek elvesztéséért semmi nem kárpótol, csupán két kisebb felhajtható rekeszt lehet kacatokkal feltölteni a szintén szűkös kesztyűtartó mellett.

Excel 

Bár az i8-as így is tele van mindenféle mágiával, mégis jópár olyan dolog hiányzik belőle, amit szerintem nem lett volna szabad lespórolni. Értem én, hogy egy görbelábú, zöldes bőrű, rosszkedvű figurának addig kellett varázsolni az Excel-táblával, míg az utolsó rubrikában olyan összeg nem jelent meg ami nagyjából a vásárlóknak is emészthető. Pedig a mérnökök biztos bele tudták volna suvasztani az éjjellátót, adaptív tempomatot, vagy a kényelmes, minden irányban állítható, emberre tapadó csodaülést. Ha már az i8-as a BMW technológiai kiállítóterme. 
Műszaki adatok – BMW i8
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 1499
Hengerek / szelepek száma 3/12
Max. összteljesítmény, LE 362
Max. nyomaték (Nm/ford., e/h) 310/250
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 4,4
Végsebesség (km/h) 250
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km) 2,1
CO2 kibocsátás (g/km) 49
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4689/1942/1293
Tengelytáv (mm) 2800
Csomagtér (liter) 154
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1485/370
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 30 (felárért 42)
Gumiméret (e/h) 195/50 R20 / 215/45 R20
Alapár 40,7 millió forint

A vezető pont a hátsó szárnyakat látja a tükörből

Technika

Az i8-asban csöppnyi, háromhengeres turbós benzinmotor és egy villanymotor kettőse dolgozik. Első kerekeit villany- a hátsókat benzinmotor hajtja, kettejük összteljesítménye 362 lóerő, amely elég arra, hogy az 1500 kilót sem nyomó szénszálas műanyagból és alumíniumból készülő autót 4,4 másodperc alatt 100 km/órás tempóra gyorsítsa. A villanymotor elöl, míg a benzinmotor hátul helyezkedik el, utóbbit a csomagtartóból lehet megközelíteni, de különösebben nem érdemes, mert nem túl dekoratív szerencsétlen. 
A konnektorból 2,5 óra alatt feltölthető 7,1 kWh-s lítiumion-akksik pedig a kettő között, középen trónolnak. Képes hangtalanul, tisztán elektromos üzemben is haladni, egészen 120-as tempóig, ilyenkor értelemszerűen a gyorsulás is szerényebb. Ha menet közben kevésnek érezzük az akksik töltöttségét, a váltókart sport módba húzva rövid idő alatt újra feltölthetőek. 

Ő a háromhengeres, turbós, 231 lóerős benzinmotor

Milyen vezetni?

Leginkább kényelmes, ami egy sportkocsinál nem hangzik túl izgalmasan. Hétköznapi használatra is tökéletesen alkalmas, semmiféle kényelmi kompromisszumot nem kell hozzá meghozni. Sport módban pedig határozottan szórakoztató. Hiába tudjuk gáztaposás közben, hogy csupán egy nyamvadt – halló, 231 lóerős ez a nyamvadt motor! – háromhengeres motornak próbáljuk meg kitolni a szemét és hogy az üvöltés, ami a motortérből jön, a kormány mögötti fülekkel váltva előcsalható durrogáshoz hasonlóan csupán színház, mégis boldogan hagyjuk magunkat átverni. Mert jó az előadás. A kormány sportosan precíz és közvetlen, a villannyal megbolondított benzinmotor pedig rettenetesen húz, amikor csak akarjuk. 

Sötétben hangulatvilágítás dobja fel az i8 belsejét

Mégis hiányzik valami. Az i8-asban semmi olyan nincs, amitől félni lehetne. Nincsenek rossz szokásai, gonosz kis húzásai, és az autó egyáltalán nem bunkó, pedig ilyen testhez gyárilag jár a hiszti, ezt minden férfi tudja. Az összkerék-hajtás, az 50-50 százalékos tömegelosztás az első és hátsó tengely között, és a kiegyensúlyozott, kiszámítható viselkedése teljesen hülyebiztossá teszi. Száraz úton még a butácska látványt nyújtó, keskeny kerekeivel is elkeserítően stabil, de még centis szűz hóban is képes úgy kanyarodni, hogy amíg egyenesben nem kell nagyot fékezni, és az ABS kerepelése és a végtelen fékút vissza nem rángat a valóságba, el sem hisszük, hogy havon autóztunk. Aki i8-cal kezdi a sportkocsis pályafutását és utána ül át valami hasonló teljesítményű, de gonoszabb járgányba, az könnyen otthagyhatja a fogát.  
Álomautó 40 milláért: BMW i8 3

Takarékos?

Fenéket. Ugyan nincsenek kétségeink, hogy el lehet vele járni a gyár által ígért 2,1 literes fogyasztással, vagy ha gyakran töltik – papíron 37 kilométer körüli távolságot lehet csak vele egy töltéssel megtenni – akkor tisztán elektromos üzemmódban is, de minek? Kissé idétlen dolog egy ilyen autóban a fogyasztásra koncentrálva, óvatos gyorsulásokkal, leszegett fejjel, szüttyögve autózni. Így nálunk az átlagfogyasztás vezetőtől és helyzettől függően 8,5 és 11 liter között váltakozott. Ha figyelembe vesszük a fogyasztásért cserébe kapott menetteljesítményt, hangulatot, élményt, akkor ez még így is kiemelkedően jó üzlet. Emellett az is megfizethetetlen, hogy ha kezdünk kifogyni a hatótávból, nem kell pánikszerűen a ritka elektromos töltőhálózatot fürkészni, és felkészülni a több órás töltésre, hanem percek alatt újra 600 kilométert láthatunk a műszerfalon. Feltéve persze, ha a feláras, nagyobb tankot rendeltük az i8-ba. 

Ez pedig az elektromos töltő csatlakozója. Durván 2,5 óra alatt feltölthető.

Pár ellenérv:

Engem is megszédít az i8 látványa, de nem vakított el teljesen. Kicsit visszább tuszkolva a tesztautó okozta euforikus örömöt, mi is az új benne? Konnektorról tölthető hibridek évek óta kaphatók, pl. a Chevrolet Volt és az Opel Ampera, ott a Prius Plug-In, a Mitsubishi Outlander vagy a Porsche Panamera S E-Hybrid. A hajtáslánc koncepciójában nincs új, csak élvezetesebbre választották az arányokat.

Mondok mást. A vásárlók még a kompakt tömegautók között is ferde szemmel nézik a háromhengeres motorokat. Erre a BMW megcsinálja a jövő sportautóját 41 millióért, amelynek annyi hengere van, mint az ezres Swiftnek és feleannyi, mint egy E36 320i-nek 850 euróért. Ezt nem minden vevő emészti meg.

Csodás dolog, ha egy focista ügyesen horgol vagy egy pék remek zsoltárénekes. De az i8-nak abban kellene kiemelkednie, ami egy sportautó elsődleges feladata. Az angol sajtóanyagban 34-szer szerepel a sportautó kifejezés, mégsem a sportosság volt a fejlesztés fő szempontja. Nem arra hegyezték ki, hogy igazán penge sportautó szülessen, hanem a fogyasztásra: a kocsi ne bocsásson ki többet 50 gramm szén-dioxidnál 100 kilométeren.

Álomautó 40 milláért: BMW i8 4

Meglett a 2,1 liter százon, kilométerenként 49 gramm CO2-vel, ami parádés. De a fogyasztáscsökkentési kompromisszumok miatt az autó nem megy el 50 kilométert tisztán elektromos üzemben. Ez azért rossz, mert Kína bizonyos metropoliszaiban csak a legalább 50 füstmentes kilométer megtételére képes autók mentesülnek a rendszámsorsolás alól. Nehezebb akkukkal vélhetően nem jött volna ki az előírt fogyasztás.

Tudják, mekkora a téli kerék egy használt Ford Focuson? 195 milliméter széles, amekkora alapáron az i8-é (195/50 R20). A virsligumi jót tesz a fogyasztásnak, de orrtúrós vele az autó és egy orrtolós sportautó pont olyan, mint egy bombanő erogén zónák nélkül.

Mit is mondtunk, mennyibe kerül? Szóval 40 775 000 Ft. Egy Porsche 911 Carrera S ára 400 lóerővel nagyjából 36,2 millió forint. Az i8 ma a legprogresszívebb sportautó és karbonkarosszériája innovatív, akárcsak a harmadennyibe kerülő, hatótávnövelős i3-é. De ne adják már drágábban, mint egy 911-est. Az mégiscsak egy valódi Porsche és a márkatársak között nincsenek véres torkú 320d-k, M-es rendszámmal a fekete füst mögött.

De ami igazán furcsa, az a felfelé nyíló ajtó. Ez öröktől fogva a szupersportautók megkülönböztető jegye, amilyen a Countach, a Vector W8 és újabb társaik. A BMW i8 viszont nem szupersportautónak készült, egész más a koncepciója, így az ajtói lenyűgözőek ugyan, de póznak tűnnek. Hálás vagyok az i8 gyengeségeiért, különben egész életemben sóvárognék utána. Az én álom BMW-m marad az E24-es 6-os, az újak közül pedig az F82-es M3.

Szörényi András

Kéne?

Naná! Lehet, hogy háromhengeres motorjával, hangszórókból érkező csatazajával nem igazi szupersportkocsi, és hogy egy Porsche 911-eshez ennél kedvezőbb áron is hozzá lehet jutni, – bár ennyi erővel kikereshetjük a 918 Spyder árát is a katalógusból – de ha volna felesleges (!) 40 millióm – egy saját autóra, amibe nem kell beférnie gyerekülésnek, kerékpárnak, és ha közben valamelyest csökkenne az emberundorom is, biztos elgondolkoznék az i8-ason. 

Orosz turisták pózolnak az autó előtt, illetve dugdosnak bele telefont

Mert közlekedni vele rémálom, de nem, nem az autóval van baj. Menet közben vagy mindenki versenyezni akar, vagy félőrült módjára valahogy a közelébe kerülni, hogy a kormányra támasztott telefonnal lőjön pár képet a csodáról. De a parkoló sem sokkal biztonságosabb hely, ott is úgy bújik elő az igazi hozzáértőktől a döbbenetesen fogalmatlanokon át a pofátlanul az autóba telefont dugdosó orosz turistákig mindenkit magába foglaló tömeg, hogy alig győzzük naponta 38x elmondani a legalapvetőbb adatokat és amikor gratulálnak a kocsihoz, akkor szerényen közölni, hogy sajnos semmi közünk az autóhoz, csak pár napig élvezkedhettünk vele. 
Mellette – Ellene
  • Vagány, sportos forma
  • Felfelé nyíló ajtó
  • Hétköznapokon is kényelmesen használható
  • Remek menetteljesítmények
  • Szintetikus, de mégis vonzó hang
  • Sok, okos extra
  • Háromhengeres motor
  • Csöppnyi csomagtartó
  • Béna, keskeny kerekek
  • Szerény elektromos hatótáv
  • Hátul felnőttnek szerény helykínálat
  • Durva ár

Szavazás

Tízes skálán hány pontot érdemel a BMW i8-as?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Hát nem tudom.
    Múltkor találkoztam vele a forgalomban és max. egy mosolyt váltott ki belőlem az esetlen hátuljával.
    Sem versenyezni sem fényképezni nem jutott eszembe. :)
    Egyébként biztos jó a maga módján, de az ára a BMW-nél megszokottan elég abszurd.

  • Levrone

    Kb. ugyanezt tudom én is elmondani. Szemernyi birtoklási vágyat sem ébresztett bennem, számomra kifejezetten ronda. Nyilván ízlések és pofonok.

  • DTF

    Mint minden újdonság, ez is furcsa, de vhol a jövőt hordozza. Nem nagyon érdemes más hasonló kategóriájú sportautókkal összehasonlítani, mert kb. alma-körte.
    Én, mint már jó pár éve ‘zöldebben’ gondolkodó biztos ilyet vennék, és nem Porsche-t. Bár használhatósága itthon elég korlátozott…

  • Barca

    Jó a 8,5-11 literes fogyasztás :D? Szerkesztőségbe nem járt még sport autó, vagy mi? Ezek az elektromos benzines kutyafüle kombinációk mind-mind kudarcok. Halkan jegyzem meg, volt alkalmam egy 400 lóerős Macan-ba ülni, picit rosszabb légellenállású és nyilván sokkal könnyebb is hozzá… Na mindegy lényeg, hogy simán elment 12-13 literrel. Sztm BMW i8 akkor lesz jó, amikor sima 8 lesz és egy combos V6-ossal jön 400 lóerő körül. Addig bohóckodni ott van az i3, ott 2 óra használat után lehet filozofálni milyen jó, mert 12 óra múlva megint tudom 2 órát használni, ha feltöltött és milyen király az e-autózás, vajon, ha mindenkinek ilyen lenne mégis mi a jó francból nyernénk annyi áramot és mennyibe is kerülne az…

  • zoldfulu2000

    A cikk kialakítása nagyon szép lett. Jól operál a kocsi színeivel. Szerintem élőben is ütős lehet a kocsi én is csak kordon mögött láttam eddig szalonokon…

  • swattos

    Jó lett a cikk, de én még kíváncsi lettem volna a lézerdiódás lámpákra.

  • Gsxr1000

    Kis alaktényezőjű sportautót tervezni a legnehezebb feladatok közé tartozik, ez pedig áramvonalas is, dögös is formája döbbenetesen hatásos. Valahol szupersportautókat, meg mindenféle egzotikumot állítanának sorba, aztán mérnék, melyik előtt alakul ki a legnagyobb tömeg, igen jól szerepelne. A súlya 1458 kiló, és ez egy extrém alacsony szám. Mennyi a vége, ha nem a BMW végzi a súlycsökkentést, hanem egy másik német gyártó? 2,5 tonna? BMW az innovációban mindig a világ előtt járt és jár. Az autóipar első sorozatgyártott lézeres lámpája, ami 600 méteres viszonylatban képes világítani. A 4,4 másodperces 0-100-on meg aztán végképp nincs mit vitatkozni. Másfél tonna alatt tessék már mutatni 300 lóerő fölötti autót. A karosszéria arányai kalsszikusak, ezért időtálló. Az Audi TT-nél nem lehet tudni, hogy melyik az eleje és melyik a hátulja. Az érték elsősorban a lemezek alatt van. Fordíts ki egy 1-es BMW és az A3, A4 vagy Passat első futóművét. Műszakilag alulképzett is meg tudja állapítani, hogy már a legkisebb BMW futóműve technikailag sokkal komolyabb. BMW felépítése eltér a tömegtermékek felépítésétől. Hosszmotor, hátsókerék hajtás, 50-50% tengelyterhelés, stb. Az A3, A4, Passat tömegtermékekre jellemző konstrukció, akkor miért kerül annyiba. Sokkal nehezebb technikailag megoldani az 50-50%-os tengelyterhelést, mit a finom tapintásu könyöklőt, vagy levegő befúvás rostélyát. A BMW ezért olyan “drága”, az A3, A4 stb nem tudom miért.

  • Gsxr1000

    Mágnesként vonzza a tekintetet. Ma, holnap és húsz év múlva is körülzsongjak majd az emberek. Legnagyobb hátránya az, hogy úgy körbeveszik, hogy nem lehet kiállni a parkolóból.

  • zoldfulu2000

    GSX: te se nagyon láttál közelről még BMW-t. Mennyi is egy mezei 520d touring önsúlya? két tonna? Ja nem, xdrive nélkül le lehet vinni 1900kg alá is…

    Csak megsúgom, hogy a konkurenseknél 50/50 helyett 45/55 az arány. Szóval nem kell ettől hanyatt esni. Egyrészt vezetési szempontból a szabadon tervezett autók (pl a formula autók) sem 50/50esek.

  • kocogok

    Szép, szép, de ingyen sem kéne! Ezekre az utakra? Ilyen körülmények és közlekedési morál közé…?

  • Kovijani

    Nalam a templom feliratos “jerek boruljatok le Isten elott, es imadjatok” kep az ‘ev fotoja’ egyik eselyese!
    Mondjuk ha elolrol lenne a kocsi, a szigoru elso lampaival, akkor utne igazan.

  • tbiudrl

    Ha lenne 40 millám egy sportkocsira, akkor 30-ból vennék egy GT-R-t, a maradékból meg elautózgatnék egy darabig. Pont nem érdekelne a gyári 2L-es szemkiszúrós fogyasztás.
    Persze, megértem, hogy van akinek az efféle bajor talicskákra indul be a nyálelválasztásuk. :)

  • bubibeka1.6

    tbiudrl – 2015.01.14 11:42

    Bármennyire is supersportscar-nak hirdeti a BWM, ez nem az. Ahhoz képen minimum 500 ló, és hozzá illő hang is. Itt a lóerő nem rossz, de a hang…

    Nincs 1500 kg alatt hasonlóan erős autó ?

    Audi TT RS ? 2,5-es 5 hengeres vaddisznóhanggal, csodás összkerékkel, 340 le, 1450 kg kereken. Hoppá! Mégis van ?

  • bubibeka1.6

    Sajnos a BMW is kezd elferdülni. Keresztmotor, elsőkerékhajtás, értelmetlen kirakat hybridek, városi szappantartóformájú elektromos autó, egyterű…

    Számomra a következőt jelenti a BMW: Előző 1-es, 130i, 1M, E 46 M3, és az előző M3 még szívó V8-cal,bármelyik előző 3-as coupé, Bangle féle 5-ös akármelyik sor6 vagy V8 motorral. Z4 3.0.
    Mondom ezt annak ellenére, hogy van a családban egy 3-as bmw sor4 diesellel, de legalább még hosszmotor és hátsókerekes, csak a hang és a hengerszám gáz.

  • Vorserie

    Na jó legyen a lengőkar is…bár a mai autók korában….

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.