Bologató Cactus: szerethető, pedig nem érdemli meg

Teszt: Citroën C4 Cactus HDI 90 ETG6

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.01.05. 15.00

A Citroën látványos, ám viszonylag olcsó családi hogyishívjákját takarékos, ugyanakkor kellemetlen hajtáslánccal teszteltük. Korántsem tökéletes, de nagyon szerethető.

Röviden – Citroën C4 Cactus 1.6HDI ETG6

Mi ez?

Izgalmas megjelenésű, de egyszerű kivitelezésű kompakt crossover

Mit tud? Ötliteres fogyasztás, elfogadható helykínálat, menő megjelenés
Mibe kerül? Négymillió alatt indul háromhengeres benzinessel, a tesztautó 6,4 milla
Kinek jó?  Aki beleszeret, és nem zavarja pár apró butaság, igénytelenség

Ugye, milyen jól néz ki? És 1700 kilométerrel a hátam mögött a kocsival elhiszik nekem a nyájas olvasók, hogy valójában szörnyű egy autó? És megértik-e vajon, hogy mégis simán belemennék, hogy ezzel járjak innentől életem végéig? Ilyet csak a franciák tudnak!

Forma

A Citroën C4 Cactus csak nagyon-nagyon halványan emlékeztet az egykori C-Cactus tanulmányra, amitől a nevét örökölte:

Bologató Cactus: szerethető, pedig nem érdemli meg 1

Ezzel együtt azért eléggé tanulmány-szerű maradt a végtermék. Bár a Peugeot-Citroën olcsóautójának, az elsősorban kelet-európai, orosz, kínai és dél-amerikai piacokra szánt C-Elysée illetve 301-es műszaki alapjaira épül, a dizájnereknek sikerült egy kis fantáziával olyan kocsit alkotni, amire mindenki odanéz az utcán, még egy ML Merciből is.

Az arca az Alien pofájára emlékeztet azzal, hogy meghatározhatatlan, hol is van tulajdonképpen a szeme. A felső csík a menetjelző LED, a szögletes középső elem a fényszóróknak és az indexnek ad helyet, lent pedig a kerek ködlámpa található. A Cactusnak nem lehet a szemébe nézni, ettől rejtelmes és borzongatóan félelmetes a  megjelenése.

A Citroën nagyon menő fényszórókat kreál manapság, a Picassóé is állatul néz ki és ez is

Profilból az Airbump adja meg az amúgy is jó arányokkal rendelkező, crossoveres sziluetthez azt a pluszt, amivel a Cactus kirí a Peugeot 2008-ak, Dacia Dusterek, Renault Captur-ök közül. Ez a műanyagbetét elvileg a városi koccanások ellen nyújt védelmet a kocsinak, de ennél sokkal fontosabb, hogy állati jól néz ki! A Cactusnak páncélja van, pajzsa; az Airbump sima utcai autóból egycsapásra vágyott fiújátékká változtatja az autót. Persze a (feláras) sötétített hátsó ablakok és a 17-es felnik is segítenek megteremteni az utcai harcos-hangulatot:

Az 1,6-os dízellel dinamikus, fürge autó lenne, ha nem ölne meg minden élményt a robotváltó

A legtöbb mai kommersz autónál általában kifut a tervezői fantázia a farhoz érve, és a Cactus feneke is eléggé semmilyen lett, de az Airbump színével harmonizáló műanyagbetétbe azért a márka- és típusjelzés krómbetűi elég jópofán olvadnak be ahhoz, hogy itt is maradjon egy kis megcsodálni való érdekesség.

A barna plasztikok harcias külsőt adnak a Cactusnak


Enteriőr

Ha kívülről érdekes egy jól felextrázott Cactus, akkor belülről legalábbis egy pszichedelikus sokk. Elképesztő, hogy kellemetlen tapintású, nehezen tisztítható érdes plasztikokból, rémséges műbőrökből és hitvány textilekből milyen vonzó és különleges autóbelsőt lehet építeni, ha az embernek francia a lakberendezője!

A műszerfal a két, szögletes, rideg folyadékkristályos kijelző és a boldog békeidők hangulatát idéző utazóbőrönd-imitációval eleve fantasztikus kontrasztot alkot. Ehhez jön még a ducin szögletes (egyébként nagyon jó fogású, jól eltalált gombokkal, tekerentyűkkel megszórt) kormánykerék, és kész a csoda:

Utazóbőröndöt imitál a kesztyűtartó, bőröndfogantyúkat az ajtóbehúzók

Tesztautónkban elöl a kanapéülésnek nevezett kialakítású székeket láthatjuk. Mielőtt elmentem volna a kocsiért, úgy képzeltem, hogy valami régi amerikás egybepad lesz az a bizonyos kanapé, de sajnos nem. A kanapéság csak annyi, hogy a két szék között van egy betét, ami eleve összeolvasztja vizuálisan az ülőfelületeket, erre hajtható rá egy fura formájú, üreges könyöklő. A megoldásnak annyi gyakorlati haszna van, hogy egy 130 centi hosszú ember képes keresztben lefeküdni előre is – van viszont annyi gyakorlati kára, hogy az ülések között semmilyen hasznos tárolóhelyet nem lehetett kialakítani:

Békebeli hangulat, olcsó, kellemetlen tapintású modern anyagokból

No, sebaj, a hatalmas kesztyűtartóval és az ajtózsebekkel azért van így tárolókapacitás épp elég. Az ülések hátul már valódi kanapét formáznak, amivel meg az a baj, hogy nincs lehajtható könyöklő, se 1:3-2:3 támladöntés. A helykínálat nem lenne rossz, ha az érthetetlenül vastag első üléstámlák nem csökkentenék le brutálisan a térdhelyet, az üvegtető tokozása pedig nem szűkítené le annyira a fejteret, hogy 181 centivel már így kelljen ülni az amúgy szemre kifejezetten nagynak tűnő Cactusban:

Az üvegtető 200 ezerért jelentősen szűkíti a fejteret hátul, 181 centivel már borzolja az ember haját a tető


A vastag első üléstámla brutálisan lerontja a hátsó lábteret: 181 centivel magam mögött már nincs izgés-mozgás, csak befeszített üldögélés


Nincs könyöklő, a vastag első támlák sokat elvesznek a lábtérből


Csomagtér

A Cactus csomagtere papíron amolyan Golf-kategóriásan átlagos: 358 liter. A kerékdobok alig nyúlnak be a térbe, a pakolást viszont magas perem nehezíti. Egészen érthetetlenül rossz megoldás, hogy a hátsó üléstámlákat csak artistamutatvánnyal, a két reteszt a támla két szélén egyszerre lenyomva tudja lebillenteni egy ember – régen a Zastavánkban is ilyen volt, és azt is utáltam.

A Zastavában viszont a hátsó ülőfelületet előre lehetett billenteni, miáltal a támlák szinte síkba feküdtek a csomagtartó padlójával. Nos, a Cactusban nem így van, hanem így:

358 liter. Csak egyben, kényelmetlenül és nagyon nem síkba dönthető támla lefektetésével bővíthető

Az pedig már csak a kegyelemdöfés – szó szerint – a ritka átgondolatlanul megtervezett hátsó traktus részéről, hogy az ötödik ajtót felemelve a kalaptartó pereme pont olyan magasságra emelkedik, hogy gonoszul hókonbökje a figyelmetlenül lehajoló autóst:
 

A kalaptartó pont fejbevágós magasságba emelkedik, ha behajolunk a csomagtérbe


További vicces franciaságok

A Cactus használata közben jó pár olyan kis apróságra bukkantam, ami külön-külön talán megtalálható más nemzetek egyes autóiban is, de így együtt csak a franciák képesek összehozni egy modellbe. Íme, ömlesztve, jópofa és bosszantó kis hülyeségek vegyesen:

A hátsó oldalablakok nem engedhetők le, csak billenthetők. Az első ablakemelők nem automaták, lefelé sem, egyik sem. A kézifékkar érdekes formája a repülők gázkarját juttatja eszünkbe. A robotváltó nem karral, hanem három nagy gombbal működik: D, N, R. Az ablakmosó nem spricceli, hanem a lapátokra folyatja a vizet. Az ablaktörlő szervizállásba emelhető, a motor leállítása után egyet billentve a kapcsolón. 

Gumicső viszi az ablakmosó folyadékot a lapátra. A gyakorlatban nem tűnt rossz megoldásnak


Levett gyújtással az ablaktörlőt bekapcsolva szervizállásba állnak a lapátok. Autómosáskor is jól jön ez a kis okosság, lapátcsere alkalmával meg pláne

A zárgomb hosszú nyomva nyomva tartásával aktiválható az elindulásra záró centrálzár (ezt a kislányom vette észre, véletlenül), amikor már majdnem feljegyeztem, hogy nincs ilyen opció, hiszen a menüben, ahova a normális autógyártók rakják, nem találtam).

És végül: az Airbump nevű oldalvédelem nagyon mókás és hasznos – hát még milyen hasznos lenne, ha a kocsi leginkább sérülékeny részére is kiterjedne! Pont a hátsó ajtók hátsó éléig nem ér ugyanis el, vagyis az autóra vigyázni legkevésbé tudó gyerekek a saját ajtajukat kiválóan neki tudják vágni a szomszédos kocsinak a parkolóban.

A sötét hátsó üvegezés feláras tétel

Adatlap

Citroën C4 Cactus HDI 90 ETG6

Bologató Cactus: szerethető, pedig nem érdemli meg 2
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 92 LE
Nyomaték 230 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,4 sec
Végsebesség 182 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,5 l / 100 km


Motor, váltó

Az 1,6 literes dízelmotor vagy 110 lóerővel, BlueHDI néven, vagy hatfokozatú robotizált váltóval 92 lóerős változatban kapható a Cactushoz. Mi egy ilyet kaptunk, és nagyon vártuk is már: hónapokkal ezelőtt kezdtek minket kecsegtetni a Citroënnél, hogy ez mennnnnnyivel kifinomultabb és jobb lesz majd, mint az agyonekézett régi, bólogatós váltó volt.

Nos, valóban: finomabbak a váltások, sokkal puhább a kuplungkezelés. Sajnos előzés közben is, de ilyenkor, nagy gázzal gyorsítva már a bólintások is megjönnek, a vezetőtől függetlenül kezelt gáz miatt. Finoman autózva, ráérősen, a fogyasztás alacsonyan tartására gyúrva tényleg együtt lehet élni az ETG6 nevű szerkezettel, de ha sietnénk, pillanatok alatt meggyűlöljük.

Folyamatos belső küzdelem hát a robotváltós Cactusszal az élet. Egyrészt ott van a komfort, amit az elfelejthető bal láb jelent, másrészt viszont ott van a finomabb, de azért még mindig jelenlévő. folyamatos bólogatás és a sietéskor kínosan lassúnak tűnő váltások, amik nem csupán azért lassúak, mert robotváltóról beszélünk, hanem mert ezt a robotváltót komfortosra próbálta hangolni a gyártó.

Mi a csuda az a robotizált váltó?

Alapesetben az ember a bal lábával a kuplungot kinyomva néha megszakítja a kapcsolatot a motor és a sebességváltó között, a sebességváltót egy másik fokozatba kapcsolja, majd a kuplungot újra felengedve a motor főtengelye és a váltó tengelye egy dörzsfelület-pár összenyomódásával újra összekapcsolódik, a motor a váltón keresztül újra hajtja a kerekeket (vagy a kerekek forgatják át a motort, ha nem adunk gázt, csak motorfékezünk). Ez a hétköznapi manuális sebességváltó.

A hagyományos automatában egy úgynevezett hidrodinamikus nyomatékváltó helyettesíti a kuplungot, ezen keresztül hajtja a motor az épp kiválasztott fokozaton át a kerekeket. A váltások finomak, a tengelyek átkapcsolása lágyan, a gyorsítás magszakítása nélkül megy, ráadásul a hidrodinamikus nyomatékváltónak magának is van egy nyomatékszorzó hatása gázadásra, tehát gyorsításkor azonnal meglódul az autó. Az amerikai piacon ezért is szeretik kevésbé a klasszikus automatékat a

duplakuplungos automata váltóknál, amikben két elektronikusan vezérelt kuplung váltogat két mechanikus váltó között. A kapcsolások villámgyorsak, gyakorlatilag megszakítás-mentes a gyorsítás. ÉS van még a

fokozatmentes automata váltó, ami szintén nem szakítja meg a gyorsítást váltásokkal, ellenben sokak számára kellemetlen és idegen módon a motor fordulatszámát fixen tartja és az erőátvitelt alakítja padlógázas gyorsítás közben. 

Előre, hátra, sehova. D-ben vagy R-ben hagyva leállítva sem gurul el a Cactus

A C4 Cactusban robotizált mechanikus sebességváltó van, ami egy sima kézi hatfokozatú váltó, csak nem kézzel tologatjuk a fogaskereket, hanem villanymotorral tologatja őket az elektronika, az egyszem kuplungot pedig nem lábbal kezeli (vicces ez a kifejezés) a sofőr, hanem villanymotor vagy hidraulika oldja-zárja a tengelykapcsolót.

Milyen vezetni?

A nyomatékos és nagyon takarékos dízelmotorral nem megy rosszul a könnyű, alig 11 mázsás Citroën, két felnőtt-két gyerekkel kellemes, jól rugózó, billegésre sem hajlamos, könnyen és pontosan irányítható autó. Négy termetes felnőttel megterhelten viszont a dinamikából is sokat veszít és a futómű is kikerül az optimális tartományból, zötyögősebbé válik a hátsó traktus.

A hatfokozatú robotizált váltó bológatóssá és szaggatottá teszi a gyorsításokat

A sportos vezetést nagyban gátolja az öntörvényű váltó. Hiába a kormány mögötti váltófülek, azokkal csak egy-egy kapcsolás erejéig lehet hamarabb fel- vagy visszaváltani, mint ahogy az elektronika szeretné, a rendszer utána megint a saját esze után működik tovább. (Megálláskor D-ben vagy R-ben hagyva a váltót a kocsi nem gurul el, kvázi sebességben marad, viszont indításkor kéri, hogy nyomjuk meg az N gombot.)

A C4 Cactus a hajtáslánctól eltekintve szellős, mozgékony, jól átlátható autó, könnyű vele parkolni – egzotikus megjelenése dacára semmilyen új készséget nem kíván sofőrjétől.

Mennyibe kerül?

A C4 Cactus alapáron egy ezressel négymillió alatt marad, de ennyiért csak egy háromhengeres, 82 lóerős benzines autónk lehet.  5400 000 forint a robotváltós dízel listaára, a minden jóval felszerelt tesztautó pedig 6 365 000 bruttó forintot kóstál.

Dízel, kézi váltós Citroën C4 Cactus és konkurensei listaáron (automata dízel ebben a kategóriában gyakorlatilag nincs más, ezért a kézi váltóshoz kerestünk versenytársakat)
Nissan Juke 1.5 dCi Visia Plus (110 LE, 354 l)
4 625 000 Ft
Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDI (100LE, 358 l) 5 280 000 Ft
Renault Captur 1.5 dCi Energy (90 LE, 377 l) 4 730 000 Ft
Peugeot 2008 1.6 e-HDI Active (115 LE, 360 l) 5 230 000 Ft
Dacia Duster 1.5 dCi Cool (90 LE, 475 ) 3 550 000 Ft

Extrák nélkül méltatlanul unalmas autó a Cactus – és most nem arról beszélek, hogy a magyar konfigurátor szerint még a színe is feláras, vagyis ha azt szeretnénk, hogy legyen színe, akár csak a legalapabb fehér, az plusz 40 000. De műbőr betétek, a navigáció, a külső kiegészítők kellenek ahhoz, hogy a Cactus önazonos legyen: egy Golf lehet jó autó alapár-közeli felszereltségben, de ez a francia egzotikum úgy kerek, ha minden megvan hozzá, ami meglehet egyáltalán.

A füllel csak egyet-egyet léptethetünk, manuális üzemmódja nincs a a robotváltónak


Kinek ajánljuk?

Amikor az első kilométerek után leesett a hályog a szememről, és ráébredtem, hogy bármilyen vagány és látványos kocsiban ülök, ez tulajdonképpen egy olcsó autó, már tudtam is, ki az első számú vetélytárs. Hát a Dacia Duster! Az is látványos, de technikájában, kivitelezésében egyszerű és – valljuk meg – igénytelen. Ugyanakkor robusztus és tartósnak, strapabírónak ígérkezik. Habár az új robotváltó még nem tudott bizonyítani, csak remélhetjük, hogy sokáig bólogat majd vele az autó.

A C-Elysée alapjaira épített autóból helyenként fagyosan átsugárzik az olcsóság, összességében mégis nagyon extravagáns és szerethető autó

Ennek fényében a dízel, robotváltós C4 Cactust annak ajánljuk, aki beleszeret a látványos dizájnba, hajlandó bevállalni pár praktikum-béli kompromisszumot, megelégszik az olcsóautós anyagokkal és a korlátozott szolgáltatásokkal, méltányolja a robotváltó komfortját, elviseli kényelmetlenségét, bízik benne, hogy a franciák elsőre jól rakták össze az új találmányt – és autózik elég sokat ahhoz, hogy az 5,2 literes tesztfogyasztással (a számítógép ilyenkor 4,9 litert mutat) megtérüljön a dízel-felár a kocsi használata során.


Mellette – Ellene
  • Jól néz ki kívül
  • Jól néz ki belül
  • Van benne valami, amitől nagyon szerethető
  • Takarékos dízelmotor-robotváltó kombó
  • Csendes, finoman működő klíma
  • Kellemetlen tapintású, sprőd anyagok
  • Rossz térkihasználás
  • Rettenetes robotváltó
  • Korszerűtlen extralista
  • Vacakul bővíthető csomagtér

Szavazás

Robotváltós, dízel Cactus

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • aasgeier

    mekkora egy ganédomb

  • Kempelen

    Oszt milyen tapasztalatid vannak vele kiccsávó?

  • DTF

    tipikus oylan autó, amit a külcsnín ad el, és uyge ez a legfontosabb, a legtöbb vásároló – aki nem tudatos, aki hazsnálati ezsközt keres – erre ‘bukik’. Nincs ezzel semmi baj, nem autósújságíró-szemmel kell nétni.

  • OSZI1

    EZT A BÓLOGATÓS VÁLTÓT NEM ÉRTEM. ÉN ILYEN VÁLTÓT HASZNÁLOK NEKEM NEM BÓLOGAT!SIMÁN VÁLT ÉS KÉSZ… VALAMIT ROSSZUL CSINÁLOK?

  • oszkopeter

    Ha valaki megtanulja vezetni (finom gázadagolás, váltáskor gázelvétel) akkor nem bólogat. Tény, hogy a lámpától-lámpáig típusú gyorsuláshoz nem való, de nem is erre találták ki. Amúgy meg létezik manuális váltóval is, kár ezen rugózni.

    Amúgy imádom mikor egy 180 cm feletti ember cövekre kihúzza magát a hátsó ülésen, 3 hajszála hozzáér a plafonhoz, mire kitalálja hogy szűk az autó (üvegtető szintén nem kötelező!!!). Én pont 180 cm vagyok, ültem benne hátul, kényelmesen el lehet férni fej és láb szinten is.

    És ami a kedvencem:

    “egy Golf lehet jó autó alapár-közeli felszereltségben”

    Aha, 1.2-es 85 LE-s motor, fekete kilincsek és tükrök, sorjás műanyag kormány és váltógomb, rettenetes szkáj üléskárpit, kispórolt hangszigetelés. Pár éve még a központi zár és az elektromos ablak is opció volt. Volt hozzá szerencsém bérautóként, még az ellenségemnek sem kívánom.

  • Kempelen

    Oszkó!
    A pár év, az úgy 18 lehet.
    A sorjás műanyagkormány nem igaz
    Elektromos ablakért a korabeli franciákban is fizetni kellett
    Szkáj (nem modoroséknál ezt műbőrnek hívják) sosem volt benne, a hátlapra ha gondolsz, akkor az valóban. Rajtad kívül kevesen ültek azon cserébe könnyű volt tisztítani

    Szóval ne vetíts kérlek, neked 1,2-es bérautóhoz sorjás kormánnyal villany ablak nélkül egyszerűen nem lehetett semmi közöd az általad annyira gyűlölt modellből.

    Te vagy az, akinek egy Citroen papírba csomagolt kutyaszar adag is a francia konyha legszebb alkotása!

  • oszkopeter

    @Kempelen
    Szerintem semmilyen autó nem jó alapfelszereltségben, és ez alól egy Golf sem kivétel. Évekig jártam vidéki kiküldetésekre ilyen autókkal (nem csak VW, de volt Skoda, Opel és Renault is). Alapvetően azok az autók, amiket az újságírók tesztelnek a magasabb felszereltségi szintet képviselik, jó motorokkal. Kíváncsi vagyok ugyanez lenne-e a véleménye a szerzőnek egy 85 LE-s Golf Start (csak 3 ajtósban kapható!) tesztje után. Az autógyártók a legváratlanabb helyeken is spórolnak ezeknél a verzióknál (pl. láttam világítás nélküli csomagtartót, hiányzó hátsó fűtéscsatornát, hiányzó ülésmagasság állítást, ledugózott ködlámpákat, stb., stb., hosszan lehetne sorolni). Viszont senki ne akarja nekem bemagyarázni hogy a tradicionálisan spór német autók ebből a szempontból jobbak lennének mint a többiek. A Cactus-ból valószínűleg azért spóroltak ki ezt-azt hogy más szellemes megoldásokra költsék el a pénzt. Én pl. nem tartom szentségtörésnek ha csak bénán dönthető a hátsó támla vagy nem lehúzható a hátsó ablak mert ezt a kocsit nem családi autónak vagy szállításra találták ki. Ha valaki a praktikumot keresi, nyilván vesz egy családi kombit vagy egyterűt. Olyan ez, mint amikor a 2+2-es kabriókon mindig számonkérik a béna hátsó üléseket vagy a városi elsőkerekes terepjárókon a terepjáró képességet. Miért is???

  • Vorserie

    Kempelen!

    Neked milyen tapasztalataid vannak,hogy egy Citroen vagy bármilyen francia egyértelműen kutyaszar?
    A megbízhatósági statisztikák?

  • toce

    A jelenlegi PSA autók egyáltalán nem kutyaszar kategória, még akkor sem, ha egy közvetlen összehasonlításban az jön ki, hogy egy német vagy japán autó valamilyen értékrend szerint jobb. Új C4 Picasso van éppen a családban, nagyon is kifinomult szerkezetek ezek.

    A C3 Cactus viszont a C3 technikájára épül. Ne hasonlítsuk a Golf-hoz, egy Polo vagy egy Opel Corsa technikájára épülő crossovert lehet vele összevetni. Skoda Yeti, Kuga, Mokka, Capture. Sokkal inkább ezek az ellenfelek.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.