Neked is hiányzik egy kerék?

Teszt: Airwheel Q3

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.01.04. 07.00

És akkor jöjjön a szerkesztőségben eddig megfordult eszközök legidétlenebbje!

Röviden – Airwheel Q3

Mi ez?

Egykerekűnek látszó, de igazából kétkerekű, elektromos hajtású izé
Mit tud? Rövid városi utakra való, felfér a BKV járműveire és cipelni sem nehéz
Mibe kerül? A tesztpéldány gazdagon akksizott változata 260 ezer, plusz a hátizsák 13 ezer forint
Kinek jó?  Aki képes megtanulni valami teljesen új, teljesen felesleges dolgon gurulni 
2015-öt a fizetős M0-shoz mérhető hülyeségfaktorú járgánnyal kezdjük, egy egykerekűnek látszó kétkerekűvel. Dobpergés, reflektorok, és máris jön Attila bohóc a monociklinek látszó, motoros valamivel. A tétován vánszorgó, Megvagy Hadnagy-szerű ember-gép komplexum egész komikus látvány, még arcba dobott habos torta nélkül is. 
undefined
Nem, a nőt nem adják mellé

Mi ez?

Rendszertanilag nehéz meghatározni a két kerékből, némi elektronikából, akksiból és egy villanymotorból álló, furcsa, leginkább monociklinek látszó szerkezetet, amely két bringakereke ellenére mégsem igazi kerékpár. Az ikrekként összenőtt kerekei között pedig van még egy 800 wattos villanymotor is, ez hajtja. Gondolom egy szélesebb kerék is elég lett volna, csupán azért lett kettő, mert így könnyebb volt helyet találni a motornak. Kezelni nem bonyolult, mindössze egyetlen kapcsoló és négy darab töltöttségjelző LED található a járgányon, illetve a felhajtható, alumínium lábtartók, amikre menet közben állni kell.

Kikapcsolva ilyen szárnyaszegetten néz ki

Mi van, ha lemerül?

Ha menet közben lemerülne az akksi, megállna a vezérlés, akkor egyszerűen elesnénk vele, ha nem lenne benne figyelmeztető elektronika. Amikor a töltöttség 15 százalék alá esik, az Airwheel elkezd sípolni és villognak rajta a LED-ek, majd magától lelassít, megáll. Ezután nem érdemes vele újra próbálkozni, mert innentől már sanszos a taknyolás. De nemcsak a váratlan megállástól, hanem a túlgyorsulástól is megvédi gazdáját. 16 km/órás sebesség körül már nem nagyon gyorsul tovább, hiába próbálkoznak vele, nem lehet jobban előredönteni, a szerkezet ellenáll.
Neked is hiányzik egy kerék? 2

Mire jó?

Leginkább másokat meghökkenteni. Hatótávja és csúcssebessége alapján akár közlekedni is lehetne vele, hiszen könnyű, simán fel lehet vinni akármelyik tömegközlekedési eszközre – csinos, kényelmes hátizsák is kapható hozzá – és az irodában is jól elfér. Csak a hülye testtartás miatt – bár ez lehet, hogy az én bajom – nem mennénk vele szívesen hosszabb távot. Meg persze jó minőségű út kell neki, göröngyös, toldozott-foltozott aszfalton sajnos igen macerás vele haladni, a buckák meg-megdobják valamelyik kereket és a szerkezet ilyenkor elbillen valamerre. 
Műszaki adatok, Airwheel Q3:
Legnagyobb sebesség: 18 km/h
Hatótáv: 18-65 km (terheléstől, hőmérséklettől is függ)
Töltési idő: 250 min
Saját tömeg: 13,7 kg
Terhelhetőség: 120 kg
Külső méretek: 518 mm x 408 mm x 200 mm
Lábtartómagasság: 115 mm
Akkumulátor: 340 Wh
Biztonsággal leküzdhető emelkedő: 15° (60 kg alatt 18°)
Motorteljesítmény: 800 W

Milyen nehéz vele menni?

Nem tartom magam különösen ügyesnek. Sosem tudtam bringával egykerekezni, se korcsolyázni, és a síelésben sem jeleskedem. Járt már nálunk egykerekű dolog több is, de azokkal sem tudtam egy métert sem gurulni, így az Airwheelhez is az esélytelenek nyugalmával közelítettem. A szerkesztőség padlószőnyegén pár percig próbálkoztam vele, aztán feladtam. Majd ahol senki sem lát, újra megpróbálom.
Mozgóképen az első próbálkozásoktól a lefagyott, göröngyös úton haladáson át a jeges teraszon esésig, Falus Ferenc stílusában, de ló és üvöltő gyerek nélkül:
Bekapcsolás után a szerkezet önállóan és stabilan képes magát egyensúlyozni. Borzongató látvány, szinte mozdulatlanul áll egy helyben, előre hátra giroszkóp, oldalra pedig a dupla kerék miatt nem tud felborulni. Ha finoman meglökjük, szépen elkezd gurulni, majd megáll. A gyanútlan szemlélő azt hinné, csak felpattan rá, és már kezdődhet is a móka. Egészen addig gondolja így, míg az egyik lábát fel nem teszi a lehajtható lábtartóra, majd jön a kínzó kérdés, hogy akkor most hogy a vérbe tegyem fel a másikat is?

És ilyen lehajtott szárnyakkal, felszállásra készen

Adja magát a válasz, toljuk az egész cuccot a szekrény mellé, oszt’ majd onnan ripsz-ropsz elstartolunk. Hát fenéket! Hiába próbálunk tereptárgynak, vagy bájos segítőnknek támaszkodni, ez így nem az igazi. Nagy levegő, és bízva a gépben, fürgén fel kell lépni a másik lábbal is. Valószínűleg száraz falevélként azonnal le is hullik róla a kísérletező kedvű sofőr, de ez teljesen normális. Aki nem egy vándorcirkusz artistaosztályán cseperedett, annak a másfél másodperc is mámorító elsőre, amit a felszállás és lezuhanás között az Airwheelen tölt. 

... és ugyanez hátulról. A pakk simán BKV-álló

A bosszantó kudarcsorozat nem tart örökké, ha eljutunk a tizedik próbálkozásig, akkor már megadatik a haladás élménye is. És innen nincs megállás. Durván félóra után már komolyabb távokat is lehet vele menni, újabb rövid gyakorlás után már a biztonságos fékezés, tolatás, kanyarodás sem reménytelen. Fél nap alatt pedig már akár száguldozni is lehet vele.
Egy dologra kell nagyon ügyelni, ha lelépünk róla, a tetején lévő kapaszkodónál fogjuk meg a járgányt, mielőtt a tömegbe hajt és ártatlan áldozatokat szed. Vagy csak felborul, és magát sérti meg. Kezdőknek pórázt is ajánlanak, de én nem erőltetném. Oda kell rá figyelni, hogy ha elvesztettük az egyensúlyunkat és lelépünk a pedálokról, akkor ragadjuk meg gyorsan a kapaszkodójánál és akkor nem lesz baj. 

Elméletileg nincs eleje, sem hátulja, de aki így nem tud élni, az tájékozódjon a gumiabroncs forgási irányából

Félnapos próbálkozás után az Airwheel Q3 már igen szórakoztató dolog. Ha már a tolatás és a fordulók is jól mennek, megpróbálkozhatunk olyan trükkökkel is, amelyeket a felhasználói kézikönyv saját érdekünkben tilt. Murvás vacak úton, illetve jégen simán elkapar a szerkezet, így ezzel újra felpörgethetjük az adrenalintermelést, ha már az egyszerű haladás nem okoz elég stresszt. 

Szavazás

Szerinted mókás dolog (10), vagy orbitális hülyeség (1) ikerkeréken billegni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.