Veri a dízelt a benzines Suzuki

Záróteszt: Suzuki SX4 S-Cross 1,6

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.30. 08.00

Fél éven át használtunk egy benzines S-Crosst. A Suzuki családi autója meglepően jól bevált a mindennapokban.

Mi az a crossover?

Tavaly több SX4 S-Cross is járt nálunk teszten, de nehezen tudtunk mit kezdeni az autóval. Itt kezdődne az SUV vagy itt ér véget a személyautó? Mit akar jelenteni a “crossover”, jó nekünk ez a kategóriák közötti járműféleség vagy csak a divat viszi előre őket?

Többféle üléssel is kipróbáltuk, simán elfér hátul három gyermekülés

Fél évünk volt választ találni erre az alapkérdésre a magyar piacon legfontosabb változat, az elsőkerék-hajtású benzines S-Cross tesztelésével. Az autót 7671 kilométerrel vettük át május legvégén és 22 858 kilométerrel adtuk le decemberben, tehát fél év alatt 15 187 kilométert tettünk meg vele.

Ez egy évre vetítve nagyjából 30 000 kilométer volna, ami elég sűrű üzem az összes többi új autó kipróbálása mellett, hiszen a tesztrovat nem állt le. Azért mentünk vele ilyen sokat, mert hosszabb utakra is befogható, vállalható komfortú autó, amely több határon túlra is megfelelő kényelemben elviszi a családot.

Jól megy, keveset fogyaszt

Az S-Cross leghosszabb útja Olaszországba vezetett, Kovács Miklós és jövendőbelije járt vele Toszkánában. Őket is meglepte az autó takarékossága, mert a benzines motor és a crossover karosszéria okoz némi kételyt, amíg valaki nem a saját szemével látja, hogy autópályán 6-6,5 litert fogyaszt a kocsi 135-re állított tempomattal. A minimumfogyasztás a teszt során 4,4 liter volt, amit önálló anyagban énekeltünk meg.

Toszkánába menet is meglepett a motor takarékossága. 6-6,5 liter elég autópályán 100 kilométerre

Szavazás

Jó irány a Suzuki számára az SX4 S-Cross?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Budapesten az első mérésnél feljegyzett 8,4 liter után 7-7,5 liter közé állt be a fogyasztás, ami ragyogó érték egy benzines kompakt autótól. Lehet, hogy az S-Cross megismerésének szakaszában még többször kihúzattuk a motort kettesben-hármasban, mert a 120 lóerő nagyon is élvezhető menetteljesítményeket ad, ha rendesen pörgetjük a motort.

Sportos vezetéshez szükség van a fordulatszámra, mert a váltóáttételek viszonylag hosszúak, hogy autópályán se pörögjön értelmetlenül sokat a motor. Erre azonban jobb megoldás lenne a hatfokozatú kézi váltó, ami a dízelváltozathoz jár.

Optimálisnak bizonyult a GL+ vagy Premium nevű kivitel, amelynek felszereltsége egészen gazdag. A mindennapokban a legfontosabb és leghasznosabb tétel a kulcsnélküli indítás és ajtónyitás volt. Nemcsak külföldre, de akár csak a Balatonra utazva is jó szolgálatot tett a sebességtartó automatika, ami alapfelszerelésként jár a tesztelt verzióhoz.

Használt Audi vagy új Suzuki?

Nemrég Rácz Tamás a dízel és a benzines modellváltozatokat hasonlította össze. A 700 000 + 100 000 kilométeres  megtérülésről szóló cikkben szerepelt egy szavazás is. Az eredmények szerint olvasóink 28 százaléka vásárolna inkább használt Audit vagy BMW-t az S-Cross helyet, 14 százalékuk a benzines, 58 százalékuk a benzines motorú új autó mellett döntene. Mi a behozatali statisztikát ismerve arra számítottunk, hogy a levetett prémiummárkák vezetnek majd az új Suzukival szemben, mégsem így lett.

 Apróság, de jól mutat a lábtérvilágítás az első sorban, hasznos továbbá az állítható hátsó üléstámla, amivel 400-ról 430 literre bővül a csomagtér.

Meredekebbre állítható háttámlával 400-ról 430 literesre bővül a csomagtér


Javítható részletek

Vannak azonban dolgok, amiket jobban is meg lehetne oldani. Az egyik a légkondicionálás. Az automatikus, oldalanként beállítható klímaberendezés kényelmes felszerelés, de nagyon hiányzik a levegőrostély a hátsó utasoknak. Rekkenő hőségben emiatt elöl kergetni kell a légkondit.

Kár, hogy csak az első ajtókban van kulcsérzékelő és a rendszer logikáját is szokni kellett, ha például a csomagtérbe berámolva közelítünk a kocsihoz és először a csomagtartót nyitjuk. Ilyenkor az ajtók nyitógombját megnyomva a kocsi lezár, nem pedig kinyitja az ajtókat. Be kell állítani, hogy egy gombnyomásra nyíljon minden ajtó vagy eleve kétszer megnyomni a nyitógombot és akkor elkerülhető a macera.

Van ugyan USB-nyílás, de a mobiltelefont kábellel csatlakoztatva az autó nem ismeri fel meghajtóként. A telefonon lévő zene Bluetooth-kapcsolat híján nem szólhat az autóban. Ebben nagyon elmaradott az S-Cross, megérdemelné a Vitara érintőképernyős egységét


Sokba került, de megoldották

Szerkesztőségünkön belül is megoszlanak a vélemények a zajszigetelést illetően. Földes Attila csendesnek találta az autót az 1500 kilométeres alpesi túrán, én viszont rendszeresen 120-ra mérsékeltem a sebességet az M7-esen a Balaton felé tartva, hogy ne zúgjon úgy a motor. Vannak ennél halkabb autók a kategóriában, és nemcsak a Golf VII vagy az átdolgozott Focus.

Elődje kisautó volt, csupán 270 literes csomagtérrel. Az S Cross 400-430 literes csomagtartóját sokszor kihasználtuk az utolsó centiig

Bevezetésekor nem volt reális az autó ára, amit időközben korrigált az importőr. Az akciók beindítása meghozta a vásárlási kedvet: a kezdetben szerény értékesítések erősen meglódultak és az S-Cross megtalálta a maga közönségét. Az eladások felpörgése óta látványosan több jön szembe velünk az utcán, és ez nem a szelektív látásmód következménye, amivel a Chrysler- vagy Aleko-tulajok számára az egész világ tele van márkatársakkal, mert arra áll rá a szemük.

Nem volt drága a márkaszerviz

Tesztünk során semmilyen baja nem volt az autónak, ami természetes is. Egy Suzukitól a 15 187 kilométeres teszttáv tízszeresét megtéve ugyanez lenne az elvárás. Márkaszervizben is összesen egyszer jártunk az autóval.

20 000 kilométerenként kell kötelező karbantartásra vinni az S-Crosst

19 890 kilométernél ejtettük meg a kötelező szervizt olajcserével. Azért ekkor, mert bizonyos típusainál a Suzuki a korábbi 15 ezres periódust megnyújtotta 20 000 kilométerre. 0W20-as olaj kell az autóba, amelynek literje 3180 forintba került az egyik budaörsi márkaszervizben. Kellemes meglepetés volt a bruttó 7620 forintos rezsióradíj is, máshol a nettó is magasabb a főváros vonzáskörzetében.

Fél év használat alapján meglepően sokoldalú autónak bizonyult az S-Cross. Ha valakinek tetszik a külseje és le tud mondani a Vitarához elérhető vezetőtámogató rendszerekről, a benzines változattal egy hosszú távon megbízhatónak ígérkező, takarékos és praktikus családi autót kap, nagyon is reális áron

Az elektromos autók hatótávjának mérésekor is be kellett fogni az S-Crosst, hogy az i3 eljusson a konnektorig a BVSC-pályától



Mellette – Ellene
  • Tágas utastér
  • Variálható, méretes csomagtartó
  • Korrekt ülések, jó üléshelyzet
  • Fürge, egyenletes járású motor
  • Finoman járó sebességváltó
  • Csekély fogyasztás és önsúly
  • Telektűrő hasmagasság
  • Igen alacsony szervizköltségek (benzines)
  • Vonzó akciós ár
  • Jó felszereltség (GL+)
  • Kitűnő passzív biztonság
  • Bumfordi orr-rész
  • Kifogásolható minőségérzet
  • Egyelőre nem rendelhetők az új Vitara extrái (pl. adaptív tempomat, érintőképernyő)
  • Nincs gyári navigáció
  • Hiányzik a mobiltelefon-integrálás
  • Közepes zajszigetelés
  • Javítható rugózási kényelem

Szavazás

Hogy tetszene családi autóként az S-Cross?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Kicsit csalódott vk hogy ilyen hossszú teszt során nincs valós, nem fedcomp számította átlagfogyasztás a cikkben(de még fedcompos se).

    Mindenesetre jó példa, hogy egy nem túlbonyolított, viszonylag erős és viszonylag olcsó, várhatóan soha el nem romló motor is lehet takarékos(nem hiszem hogy a sztárolt 1.2-1.4 tsi-k ennél takarékosabbak).

    Azért fanyalgok egy kissé, mert a 6-6,5 L-es fogyasztás 130-140nél még így sem hihető nekem. Mennyit eszik 90nél, 4,5-et? Egy jó alaktényezőjü átlag 1,6os (pl. a 100 lovas 1.6os Octavia1) 100nál eszik legalább 6,5öt.
    Mennyit forog ez 130nál?

  • ffff

    Valóban, ki kell emelni, hogy az S-crossban lévő M16A jelű nagyon komolyan továbbfejlesztett 1.6-os szívómotor nem ugyanaz a szint, mint pl. a VW konszern ősöreg (pl. ez volt az Octaviákban is) 1.6-os szívó benzinese. Az európai gyártók néhány éve már a kis turbókra gyúrtak benzines fronton, a szívómotorjaik valóban elavultak voltak.
    A japán gyártók viszont elég komoly fejlesztéseket toltak a szívó benzines technológiába az utóbbi időkben is. (Mondjuk a Suzuki nem valami jó marketingben, nem talált ki “skyactive” bullshiteket, de a motorfejlesztésekben ott van.)

  • demagóg

    Csúnya egy jószág….
    A fogyasztáshoz annyit, hogy a bc kb. 1 litert csal.
    (Ami gáz, mert pl. a Corollám bc-je 0-1 dl eltéréssel mutatja a fogyit.)

  • demagóg

    bocs, elnéztem, a fórumon az sx4-re írták az egyliteres eltérést!
    ez persze nem jelenti azt, hogy az s-cross-é pontos lenne, sőt.

  • Kempelen

    A te Corollád a non plus ultra bzg. Nem volt kétséges. Szerintem semennyit nem csal, valamit elnézhettél.
    :-D

  • OKdoki

    Elfogadom, a Suzuki S-Cross 1.6 benzines egy nagyon értelmes választás lett, mióta a GL+ árát akciósan 3 945 000 forintra vitték le. Ha holnap autót kéne vennem ez a kocsi az első helyen szerepelne, csak a Focus kombi, a Ceed kombi és az Octavia zavarna be a képbe. Azaz a legutolsó még mindég a nyerő, turbómotorja ellenére. Végre a cikkben megemlítik minden ilyen autó egyik nagy hibáját, nincs hátsó szellőző csatorna. Hihetetlen, hogy ezt több mint tíz éve tudja a családom, de alig néhány autó oldal tér ki rá külön. Igaz, a GLX-ben van ülés alatti kivezetés, de feltételezem, hogy akár a Lagunámban ott is inkább csak a fűtésnél van némi érezhető előnye a városi etapokon.
    Egyébként egyetértek MGM-vel. Hihetetlennek tűnik a 130-140 km/h közötti 6-6,5 literes pillanatnyi fogyasztás. Talán enyhe hátszélben. És Kempelen is jót mond, a régi vágású 8 szelepes VW 1.6-osnak a gyártás olcsósága mellett volt egy olyan előnye és ezáltal értelme, hogy nagyobb volt a fajlagos nyomatéka, mint egy 16 szelepesnek, persze a saját korabeliekkel összehasonlítva. Ergo nem igazán a motoron múlt ha rosszul fogyasztatott 130-nál. Ez persze egyéb összehasonlításra is igaz. Hát még a fed.comp. pontossága, amit demagóg is említett. Vagy a sebességmérő pontossága, ami a Lagunámon csak 3 km/h-val mutat többet a nyári méreten 130-nál, míg a család Poloján meg majdnem 10-el.
    Mindezek után sem kételkedek abban, hogy az S-Cross alapvetően jól fogyaszt, még úgy is, hogy egyáltalán nem fejlesztett olyan sokat rajta a Suzuki, hogy az összemérhető legyen egy SkyActive technológiával. Csak finomhangolta és összelőtte a váltóval a legnagyobb takarékosság érdekében, de az 1080 kiló önsúly is nagyon számít.

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasók!

    A fogyasztási értékek mindig tankolás után születnek. Ha a számítógépre hagyatkozunk (pl. külföldi bemutatón, ahol csak 100-200 kilométert megyünk és nincs tankolás), azt meg szoktuk említeni. Tehát a 6-6,5 liter helyesen fújt nyári gumival az autó valós fogyasztása volt. Ezért is dicsérjük ennyiszer. A városi 7-7,5 szintén, nem a pillanatnyi fogyasztási értéket vetítjük ki, mert ez nagyon megtévesztő. Többnyire még az átlagot sem tudják jól megsaccolni a számítógépek.

  • oszkopeter

    Na végre véget ér ez a reklámcikk sorozat…
    Ha valódi tesztről lenne szó, kicsit kritikusabbak lennének a szerzők.

    Ez a fogyasztás szerintem is csak nagyon takarékos vezetéssel érhető el, persze ha a sajtómunkás maga tankolja az autót, és ezt volt a kitűzött (reklám)üzenet, akkor minden lehetséges.

    Amúgy nem rossz autó, kicsit csúf, viszont mostmár az ára rendben van. Egyébként semmi extra, kár volt hónapokig ajnározni.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.