Terepjárónak látszó tárgy: Mercedes ML

Teszt: Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 16.30

Bivalyerős dízelmotorja, emelhető futóműve, felezője is van, mégsem való terepre

Röviden – Mercedes-Benz ML350

Mi ez?

Prémium kivitelű, termetes szabadidő-autó

Mit tud? Elegánsan parádézni, vagy éppen sárban fetrengeni
Mibe kerül? 16,1 millió forinttól 31,6 millióig tart az árlista.
Kinek jó?  Bárkinek, aki szeret egy bálnában, békességben, kényelemben utazni
Terepjárónak látszó tárgy: Mercedes ML 1
A legutóbbi, harmadik generációs Mercedes ML 2011 nyarán, Frankfurtban mutatkozott be. A korábbinál valamivel könnyedebb megjelenésű, kicsivel barátságosabb lett a Mercedes óriása. Bővült az alapfelszereltségként járó extrák száma is, de ez az új motoroknak, illetve az alumínium és magnézium használatának köszönhetően nem járt együtt az ilyenkor megszokott tömegnövekedéssel. A korábban már kipróbált, fogyasztásoptimalizált négyhengeres és a V6-os dízelmotorral felszerelt változat már járt nálunk, utóbbihoz a mostani is nagyon hasonlít, a különbség mindössze annyi, hogy papíron ez terepen is megállja a helyét. Mondom papíron.

Ha szerencsénk van, hamar összekoszoljuk, és nem látszik a csillogó króm az orrán

Külső

Az ML tekintélyes méretű jószág, mégsem aránytalan behemót. Amennyire csak lehetett, próbáltak belőle nyúlánk, áramvonalas tankhajót faragni, amely végül sikerült is, hiszen az ML légellenállása kategóriájában igen jónak számít, 0,32-es alaktényezője van. Elöl hatalmas csillagos embléma, és az ízlésesnél egy jó csipettel több csillogó króm néz szembe a gyalogosokkal, oldalról a nyugdíjas korosztály autóba jutását könnyítő, amúgy teljesen haszontalan fellépő és a matt ezüst tetősín dominál, míg hátulról a LED-es lámpatest és újabb fürdőszobatükörre elegendő csillogó krómfelület zárja a sort.

Fellépő, tetősín, sötétített hátsó ablakok

Utastér

Belül a szokásos Mercedes-es kiegészítők, kapcsolók, mifenék veszik körbe az utasokat. A kidolgozás, illat, hangulat pazar, és talán még visszhang is lenne ekkora térben, ha nem tömték volna tele minden zugát puha, kellemes tapintású kárpitokkal. Első kontúrülései fűthetőek, szellőztethetőek, és még masszázsfunkciójuk is van. Hátul szerényebb a luxus, ott csak a döbbenetesen széles, jó szagú, dönthető háttámlájú bőrpamlag és az üvegtető dobja fel a hangulatot. 

Bal kézzel minden megoldható. Jobbal lehet orrot túrni

Elöl még egy furcsa extra is került a kocsiba, a pohártartó fűtés/hűtés. Hatékonynak ugyan nem nevezném de kézzel azért érezhető a hőmérséklet különbség, de sokkal inkább lélektani hatása van a pohártartó piros, illetve kék LED-es derengésének. Csomagtartója 690 literes, de ennek többszörösére is növelhető, a raktér ajtaja természetesen távirányítóról is nyitható és kulturált módon kézzel bármikor felülbírálható az aktuális folyamat. És akár kétméteres fazonok is beférnek a felnyitott ajtó alá.

Tágas, kellemes, jó szagú belső

Milyen vezetni?

Pont olyan, mint amilyennek egy háromliteres, duruzsoló V6-ossal hajtott 258 lóerős, bitang méretű autót elképzel az ember. Roppant kellemes. A Mercedeses bolondságokhoz – agyonkombinált, baloldali bajuszkapcsoló, balra, térdmagasságba száműzött rögzítőfék – hamar hozzászokik az ember, de addig biztos megpróbál párszor a jobboldali bajuszkapcsolónak látszó váltókarral ablakot törölni. Autópályán, városban tengernyi vezetőtámogató rendszer teszi élvezetessé az autózást, kezdve a távolságtartó tempomattól, a parkoló-, holttérfigyelő- és sávtartó asszisztensen át az adaptív futóműig.  

Finoman jár és nagyot lendít az autón a V6-os dízelmotor

A 258 lóerő mellé 620 Nm-nyi csúcsnyomaték társul, amely 7,4 másodperces elmebeteg gyorsuláshoz elegendő. Hétfokozatú váltója nem egy ideges típus, még a néha bosszantó start-stop rendszerrel – szerencsére kikapcsolható – együtt is képes  finoman, rángatás nélkül indulni, és villámgyorsan megtalálja az éppen szükséges fokozatot is.
Városban a böszme test ellenére sem kell attól tartani, hogy valahol odaverjük a drága kasztnit, az első-hátsó parkolóradarok mellett szépen körbe is kamerázták az autót, a középkonzol kijelzőjén ilyenkor madártávlati képen nézhetjük, hogy hol sunnyognak a virágládák, aljas farönkök, vagy csak meddig tolathatunk még büntetlenül a parkolóban. Egész mókás szórakozás. Ja, és a hátsó, használaton kívül elbújik, nem lesz koszos az első centi leesett csapadék után sem.

Négy kamera képéből felülnézeti képet alkot a számítógép

Terepen?

Csak azt ne, nem oda való. Ugyan ON&OFFROAD csomag néven kartervédős, felezős, középső differenciálzáras, 60 centi gázlómélységet is lehetővé tévő pakkot vehet hozzá a tulaj, amitől valóban terepjáróban érezheti magát. Az autógyárak bármennyire is próbálják a vásárlóval elhitetni, egy terepjáró önmagában – akármilyen fejlett rendszerek is dolgoznak benne – még egyáltalán nem elég ahhoz, hogy bátran nekivághassunk vele mondjuk Borneó őserdeinek. 

A gombok nagy része elsüllyeszthető

Adatlap

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

Terepjárónak látszó tárgy: Mercedes ML 2
Motor 2987 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény 258 LE
Nyomaték 620 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,4 sec
Végsebesség 224 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

A terepen megszerzett rutin, némi fizikatudás mellett a megfelelő terepgumi is legalább olyan fontos, mint az autó. A tesztautóban is hiába volt felező, több fokozatban állítható légrugó, a közútra szánt abroncsokkal már az alig emelkedő, de felázott saras földúton is kész csoda volt, hogy nem kellett lógó orral elballagva traktort keresni. Ja és a küszöb mellett futó fellépő is legfeljebb arra jó, hogy összedzsuvázza a beszálló utasok gatyáját. Úgyhogy maradjunk inkább aszfalton vele, a felezőt meg akkor kapcsoljuk, ha a tengerből kell kicibálni vele a vitorlást.

Biztonság
Legutóbb 2012-ben törték össze az EuroNCAP-nél ML-t, talán nem meglepő, hogy ötcsillagos eredménnyel végzett a Merci óriása. Az elöl ülők minimális sérülésekkel úsznának meg egy hasonló balesetet, és az autó különösen jól teljesített az oldalütközéses teszteken, valamint a ráfutásos baleseteknél is kellő védelmet nyújtanak az első ülések fejtámlái. Aktív, gázolásnál megemelkedő motorházteteje a gyalogosok nagy részét óvja azzal, hogy megnöveli a fejük és a motortér keményebb alkatrészei közti távolságot. 
Bár az ML-ben is megtalálható a vezető által programozható sebességhatároló berendezés, ez mégsem ért pontot, mivel nem teljesítette minden tekintetben az Euro NCAP követelményeit.
Az EuroNCAP töréstesztjén így szerepelt a Mercedes ML:

Fogyasztás, ár

Az ML 350 4Matic alapára 17 402 380 forint, de ha sikerül a belezsúfolt temérdek feláras extrát kibogarászni a katalógusból, akkor végül  28 718 780 forintos összeg virít majd a számológép kijelzőjén. Ennyiért egész normális családi házat lehet venni a környékünkön. Ha  ezek után még bárkit is érdekel, hogy mennyi gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, akkor elárulom, hogy városban 12,3 litert.  De kit érdekel? 
Mellette – Ellene
  • Erős motor
  • Jó menetdinamika
  • Tágas, kényelmes utastér
  • Temérdek vezetőtámogató berendezés
  • Remek váltó, kényelmes futómű
  • Drága extrák
  • Nagy fogyasztás
  • Sok króm
  • Szoknivaló Mercis hóbortok

Szavazás

Kéne? Nem kéne? Mennyire?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “jobboldali bajuszkapcsolónak látszó váltókarral ablakot törölni.” Vagy még rosszabb, levillogni ablaktörlés helyett. Egy idióta aki ezt a rendszert nem dobatta ki az első adandó alkalommal.

    A panroamás kamera zseniális de nem a merci volt az első, szerintem ők is az infinititől vették át a dízelmotorokért cserébe.

    Sőt, a távirányítós csomagtartó nem nagy szám, aki emelni akarja a tétet az úgy oldja meg a keyless entry-t hogy a láblendítéssel nyitható…
    http://autossagok.blog.hu/2014/12/10/amikor_a_konkurens_autogyartok_mernokei_ritmikusan_verik_a_fejuket_a_falba
    Újabb förszt völrd problem kilőve :)

  • zoldfulu2000

    Amúgy bár nem vagyok rajonja a mostani ML-nek, ez a masztodon, ezzel a tudással összhangban van az árral, bár én biztos nem ezt választanám…

  • Motorov

    Akkor már hamarabb fordul elé indexelés helyett/közben a fényszóró felkapcsolása. A törléshez csavarni kell, az annyira nem szól bele.

  • demagóg

    OFF(Csak zárójelben: A magyar társadalom 10. decilisébe, vagyis a legtehetősebb 10%-ba tartozó kb. 1 millió személynél az átlagos éves nettó jövedelem kb. 2,5 M Ft/fő, vagyis egy átlagos kétfős (igen, ennél a rétegnél ez az átlag) háztartásnál ez havi nettó kb. 400 Ft/2fő bevételt jelent. És ezzel ők a leggazdagabb 10%-ba tartoznak…
    És még ők sem mehetnek be egy MB szalonba és rendelhetik meg a tesztautót.)

  • Keeep

    Zöld engem is érdekelt a kamera dolog… Az első tolatókamerát az 1956-os Buick Centurion-ba rakták ..nem hittem volna hogy ilyen régi.

    http://aseconddrive.com/wp-content/uploads/2014/06/20140607_112439_RichtoneHDR-1024×576.jpg

  • szaboata

    A parasztot lehet vakítani,és akinek pénze van,ki is fizet mindent,még az m0-án a díjat is.Csak azt nem értem,hogy egy Amerikában élő ismerősöm hogyan vehet 7 milláért a stuttgárti gyárból vadiúj M osztályt,kihajóztatással együtt.

  • Vorserie

    Demagóg!

    Akkor én az átlag éves 4millás nettómmal milyen kategóriába tartozom??
    A szegénység igenis csökken!:DD

  • zoldfulu2000

    Keep: a centurion egy tanulmány volt. Sorozatban a japán prémiummárkák hozták ki a 200-es évek elején. És viszonyításul, a 90es évek végén az S klasse első/hátsó tolatóradarral egy nagyon vagány és ritka dolognak számított…

    És jól mutatja a fejlődést, hogy pár évvel később a Skoda Oktavia II-esben az első hátsó tolatóradarral a rádió kijelzőjén mutatta hogy mit érzékelnek a szenzorok… (Nyilván az összes VW gruppés testvére is, de ez itt egy Skoda, ugyebár).

    De én ettől a 360-as dolgotól voltam padlón, zseniális szerkentyű…

  • zoldfulu2000

    ” A korábbinál valamivel könnyedebb megjelenésű, kicsivel barátságosabb lett” amúgy szerintem pont bumfordibb lett az új, elrontották az arányait. akkor is ha jobb mint az előd, semmiképp sem szebb.
    “talán nem meglepő, hogy ötcsillagos eredménnyel végzett a Merci óriása”

    Egy mercedesből ez a minimum, de a méret vagy a német prémiummárka semmiképpen sem garancia a biztonságra. A Q7 pl a laza régi szabályok szerint is 4*os lett, és nem a matricák hiánya miatt. Szóval aki mégis a bajor kunkurenset választja az csak kisebbel ütközzön (na jó Európában ez azért valószínű), mert különben ő húzza a rövidebbet…

  • zoldfulu2000

    szabóata: nagyon profi alkudozó lehet a haverod, 50.000 dollár az MSRP-je, igaz mások a motorok és a felszereltségek.

    De ez MSRP, erre még adók jönnek. Mindazonáltal kétlem, hogy 7 millából kapna egy újat.

    Viszont nincs szállítás, ezt a modellt Amerikában gyártják…

    De most nézem, hogy bőven 50.000 euro felett a 250CDI is…

  • Vorserie

    Zöld!
    Valószínű,hogy csak kisebbel ütközöl????
    Miért?
    Europában nem járnak kamionok?

  • zoldfulu2000

    Vorseire: sokan azt hiszik hogy a méret önmagában megoldja a dolgokat. Pedig nagy tévedés…
    http://autossagok.blog.hu/2014/11/16/az_egyik_legtanulsagosabb_video_a_toresbiztonsagi_fejlesztesek_fontossagarol

    Az a helyzet hogy egy elavult kasztniban sokkal rosszabbul jár az ember, legyen az öreg SUV vagy alvázas pick-up. Nem kell hozzá még nagyobb sem.

    De amit írtál abban van igazság, mindig lehet nagyobbal ütközni, és bár a lassulásban enyhítésében valamit javít a nagyobb önsúly (persze a másik fél kárára), a behatások attól még jelentkeznek…

  • quint

    Jó olvasni az ilyesmiket, hogy “felázott saras földúton”… Nem SAR, hanem SÁR, vagyis nem SARAS, hanem SÁROS. Szép lassan odáig jutnak az újságíróink, hogy megjelenik majd a “hova megyel” típusú ragozás is…

  • Tede

    Nemreg ultem egy Vitoba. Abban is azt a marhasagot erolteti a Mercedes, hogy ba kezel mindent be lehet kapcsolni, index ablaktorlo. De utalja ezt a gazdaja, meg a bal labas kezifeket is. Miert kell ilyen szart csinalni? Kulonbozni akatnak mint a franciak? Jo legyen de joban kulonbozzenek ne benasagokkal!

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.