Röviden – Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180

Mi ez?

Félidős átdolgozás utáni kombi a középkategóriából, erős és tisztább dízelmotorral.
Mit tud?Elkényeztetni az utasokat messzire utazva.
Mibe kerül?Csak az új automata váltóval kapható, akciósan 9,3, listaáron 10,7 millió forintért.
Kinek jó? Azoknak a vezetőknek, akik ellátnak a német autókon túlra és idegenkednek a modern elektronikus segédrendszerektől.

Külső

Jobb lett volna négy éve rögtön így kezdeni, de az 508 legalább most, az idei modellfrissítéssel megszépült. A mi gusztusunknak kellemes autó lett, tetszetős arányokkal és főleg a kombiváltozatban sikkes karosszériával. A krómdíszek nem keltenek foncsorozott hatást, jó érzékkel adagolva elegánsabbá teszik a szép vonalú autót. Rá is írták, de magától is látványos volna a LED-es tompított és távfényszóró, ami az Allure kivitelű 308-ban széria, az 508-hoz azonban 310 000 forintba kerül.

Belső tér

Polgári ízlés és jólét határozza meg a belső teret, ahová mindig jó visszavonulni a munkahelyi darálásból. A szép anyagokat, a kulturáltan működő kezelőszerveket látva itt mindent nagyvonalúan oldottak meg, nem pedig a középkategóriában elvárható minimumon.

Bőség, jó ízlés, szép anyagok: ide jó visszavonulni a napi stressz elől

Átlagos a térkínálat, elöl-hátul kényelmesen elférnek nagyra nőtt emberek is. A hét hüvelyk átmérőjű érintőképernyővel sok gombot meg lehetett spórolni, a menükkel könnyen boldogultunk az okostelefon csatlakoztatásakor.

165 000 forintba kerül az elektromos csomagtérajtó-nyitás luxusa. Mivel a kulcsról távirányítható, alacsony termetűeknek sem kell kepeszkedniük a nyomógombért az ajtón. Kár, hogy a kalaptartónak nincs külön helye a csomagtérpadló alatt, más téren a csomagtartó átgondolt és kellően nagy.
 

Tágas1,6 köbméterre bővíthető a csomagtér, amely praktikus és jól átgondolt

560-ról 1598 literre bővíthető, amihez elég egy-egy kart meghúzni a csomagtér két oldalfalában, a támlákat a rugók lehajtják. Aki defektjavító helyett rendes pótkereket kér, 518 literes térrel gazdálkodhat.

Milyen városban?

Városban többet használ, mint autópályán a nitrogén-oxid-kibocsátást és a koromemissziót csökkentő Blue HDi-rendszer, amely a 150 lóerős dízelmotorhoz is jár. Adalékszükséglete karbantartási többletfeladat, de talán fontosabb, hogy a dízel kevésbé mérgezze a helyi lakosokat.

Elinduláskor, alacsony fokozatokban kihúzatva a motorhang jobban jelen van, mint kívánnánk, nagyobb sebességnél elhalkul

A 180 lóerős motor csak az új, hatfokozatú automatikus váltóval együtt kapható. A váltó egyesben finom gázadásnál is hajlamos 1900-2000-ig húzatni a dízelt, mielőtt megkönyörül rajta. Kézzel beavatkozva megmenthetjük a helyzetet. A váltó jókor kapcsolja a többi fokozatot és kellően finoman dolgozik. Van sportos üzemmódja is, ahogy kell.

Az 508 SW és automata váltós konkurenseiListaár, forint 
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 175 aut. Revolution (175 LE)10 298 900 Ft
Opel Insignia ST 2,0 CDTI Cosmo aut. (195 LE)10 280 000 Ft
Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180 aut. (180 LE)10 700 000 Ft
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DSG Highline (190 LE)10 909 680 Ft

A stop-start rendszer szorgalmasan működött, viszont hiányzott belőle némi finomhangolás. Más autókban a fékpedál nyomásának erejével jelezhetjük az alapjárati motorleállításnak, hogy csak egy pillanatra álltunk meg a forgalommal, vagy érdemes leállítani a motort. Itt többször is abban a pillanatban állt le a négyhengeres, amikor az enyhén tartott féket felengedtük induláshoz.
 

165 000 forintért urasan, gombnyomásra nyílik-záródik és a távirányítóról is működtethető a csomagtérfedél. A kombi 16, a szedán 38 milliméterrel hosszabb az új lökhárítóval

Városban járva egy igazán zavaró tulajdonsága van az autónak, a fordulókör nagy átmérője. Tolatáskor a kamera szép képébe beletakar a rendszámkeret, ami nem kelt precíz benyomást, ahogy a váltófülek szürke műanyaga helyett is el tudnánk képzelni valami szebbet.

Mit tud hosszú úton?

Az első pár napban az járt a fejemben, hogy a későbbi fejlesztésű 308 SW színvonalban olyan közel van az 508-hoz, hogy házon belül felborult az erősorrend. Az utóbbi 1-2 évben bemutatott kompakt modellek már tényleg annyira sok mindent tudnak, hogy modernebb, fejlettebb autók lehetnek a hierarchiában fölöttük álló, de korábbi típusoknál.

8,6 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 226 km/óra. A Blue HDi a csekélyebb környezetszennyezésű Euro 6-os motorra utal

Ám az 508 mellett is szólnak érvek. Az egyik a neve: ez mégiscsak az Insignia és nem az Astra, az Avensis és nem az Auris ellenfele. A másik a nevéből, méretéből és erős dízelmotorjaiból fakadó tekintély, ami menedzserautóként fontos szempont. A harmadik a kényelem: egy francia autógyár csúcsmodelljeként ebben átlagon felülit kell nyújtania, amit meg is tesz hosszabb utakon.

Kitűnően bánik az utasokkal, de ezt diszkréten csinálja. Csak órákat a kocsiban ülve tűnik fel, hogy az igen jó ülésekben, a hátul is oldalanként beállítható hőmérséklettel, az elvárható csendben, szépen szóló hifivel és harmonikus rugózással elrepült az idő az utazással.
 

Be kell érni a holttérfigyeléssel a modern vezetőtámogató berendezések közül

1,62 négyzetméteres, a tesztelt Allure-ben alapfelszerelésként járó üvegteteje van akkora, hogy a hátul ülők is élvezhessék a látványt.  Az 508-nak fekszik az autópálya, a nagyívű száguldást a tankolások sem sokszor szakítják meg, mert a tank 72 literes (a kategória szégyenfoltja az alapkivitelű C-osztály 41 literrel, mert így kevesebbet fogyaszt a szabványos ciklusban).

400 Nm és 180 lóerő megadja a bőséges erő örömét, bár a különbség az igen jó, 140, 150 vagy 163 lóerős változatokhoz képest nem nagy. Jól harmonizál az új, hidrodinamikus nyomatékváltós automata a motorral, a 226 km/órás végsebesség és a 8,6 másodperces százra gyorsulás mutatja a Blue HDi 180 erejét.
 

Kényelemben sokat várunk egy francia autógyár csúcsmodelljétől és az 508 SW nem okozott csalódást

Az 508-ban több feladat hárul a vezetőre, mint a német konkurensekben, mert nem elérhetőek hozzá az Accordban és az Avensisben régóta, a Passat-Mondeo duóban a 2010-es modellfrissítéstől elérhető vezetőtámogató rendszerek. A holttérfigyelés adott, de autópályán nagyon hiányzik a követőradar, idegen helyen jól jönne az Opelekben is oly hasznos táblafelismerés.

Más téren viszont a Peugeot haladt a korral. Ezen a szinten nem nagy tétel a 310 000 forintba kerülő, csak LED-ekkel világító fényszóró. Hasznos és látványos hightech felszerelés, amely magától visszaveszi a távfényt, ha zavarná a szembejövőket.

Költségek, fogyasztás

Jól fogyasztott a kétliteres Blue HDi dízelmotor. Városban 8,3 litert mértünk, autópályán elég két literrel kevesebb is az automatikus váltós, 483 centiméteres kombinak. Az autót évente vagy 30 000 kilométerenként kell márkaszervizbe vinni, de aki szereti a kocsit, az ne sajnáljon tőle gyakoribb, 15-20 000 kilométerenkénti olajcserét. Hosszabb távon a dízelmotor hálás lesz a törődésért.

Ha aktív a navigáció, az irányokat is leolvashatjuk a kijelzőről, amely egy polikarbonát lapra vetít. Ez kevés középkategóriás autóhoz kapható

Listaáron 10 700 000 forintba kerül a tesztelt modell. A központi akcióval tényleges ára 9,3 millió Ft, amiben a hatfokozatú automata is benne van. Mivel a 150 lóerős dízel is kellően erős, ha elég a kézi váltó, a 845 000 forintos árkülönbséget érdemes extrákra fordítani. Vagy rögtön utazásra költeni, mert ebben igazán jó az 508 SW.

Mellette – Ellene
  • Igényes belső tér
  • Gazdag felszereltség
  • Franciás komfort hosszú utakon
  • Harmonikus motor-váltó egység
  • Reális akciós ár
  • Kevés rakodóhely
  • Nagy fordulókör
  • Hiányzó vezetőtámogató rendszerek
  • Javítható részletek (pl. stop-start)

Hogy tetszik az átdolgozott 508? Jót tett neki a modellfrissítés?

505 szavazat - átlag: 7.9 (10-ből)

Hogy tetszik az átdolgozott 508? Jót tett neki a modellfrissítés?