508 SW – Teszten a tisztább dízel

Teszt: Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180 aut. Allure

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.11.29. 09.20

Kívül szebb, belül elegánsabb lett az 508. Új dízelmotorral és automata váltóval teszteltük az elegáns kombit.

Röviden – Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180

Mi ez?

Félidős átdolgozás utáni kombi a középkategóriából, erős és tisztább dízelmotorral.
Mit tud? Elkényeztetni az utasokat messzire utazva.
Mibe kerül? Csak az új automata váltóval kapható, akciósan 9,3, listaáron 10,7 millió forintért.
Kinek jó?  Azoknak a vezetőknek, akik ellátnak a német autókon túlra és idegenkednek a modern elektronikus segédrendszerektől.

Külső

Jobb lett volna négy éve rögtön így kezdeni, de az 508 legalább most, az idei modellfrissítéssel megszépült. A mi gusztusunknak kellemes autó lett, tetszetős arányokkal és főleg a kombiváltozatban sikkes karosszériával. A krómdíszek nem keltenek foncsorozott hatást, jó érzékkel adagolva elegánsabbá teszik a szép vonalú autót. Rá is írták, de magától is látványos volna a LED-es tompított és távfényszóró, ami az Allure kivitelű 308-ban széria, az 508-hoz azonban 310 000 forintba kerül.

Belső tér

Polgári ízlés és jólét határozza meg a belső teret, ahová mindig jó visszavonulni a munkahelyi darálásból. A szép anyagokat, a kulturáltan működő kezelőszerveket látva itt mindent nagyvonalúan oldottak meg, nem pedig a középkategóriában elvárható minimumon.

Átlagos a térkínálat, elöl-hátul kényelmesen elférnek nagyra nőtt emberek is. A hét hüvelyk átmérőjű érintőképernyővel sok gombot meg lehetett spórolni, a menükkel könnyen boldogultunk az okostelefon csatlakoztatásakor.

165 000 forintba kerül az elektromos csomagtérajtó-nyitás luxusa. Mivel a kulcsról távirányítható, alacsony termetűeknek sem kell kepeszkedniük a nyomógombért az ajtón. Kár, hogy a kalaptartónak nincs külön helye a csomagtérpadló alatt, más téren a csomagtartó átgondolt és kellően nagy.
 

560-ról 1598 literre bővíthető, amihez elég egy-egy kart meghúzni a csomagtér két oldalfalában, a támlákat a rugók lehajtják. Aki defektjavító helyett rendes pótkereket kér, 518 literes térrel gazdálkodhat.

Milyen városban?

Városban többet használ, mint autópályán a nitrogén-oxid-kibocsátást és a koromemissziót csökkentő Blue HDi-rendszer, amely a 150 lóerős dízelmotorhoz is jár. Adalékszükséglete karbantartási többletfeladat, de talán fontosabb, hogy a dízel kevésbé mérgezze a helyi lakosokat.

A 180 lóerős motor csak az új, hatfokozatú automatikus váltóval együtt kapható. A váltó egyesben finom gázadásnál is hajlamos 1900-2000-ig húzatni a dízelt, mielőtt megkönyörül rajta. Kézzel beavatkozva megmenthetjük a helyzetet. A váltó jókor kapcsolja a többi fokozatot és kellően finoman dolgozik. Van sportos üzemmódja is, ahogy kell.

Az 508 SW és automata váltós konkurensei Listaár, forint 
Mazda6 Sportkombi 2,2 CD 175 aut. Revolution (175 LE) 10 298 900 Ft
Opel Insignia ST 2,0 CDTI Cosmo aut. (195 LE) 10 280 000 Ft
Peugeot 508 SW 2,0 Blue HDi 180 aut. (180 LE) 10 700 000 Ft
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DSG Highline (190 LE) 10 909 680 Ft

A stop-start rendszer szorgalmasan működött, viszont hiányzott belőle némi finomhangolás. Más autókban a fékpedál nyomásának erejével jelezhetjük az alapjárati motorleállításnak, hogy csak egy pillanatra álltunk meg a forgalommal, vagy érdemes leállítani a motort. Itt többször is abban a pillanatban állt le a négyhengeres, amikor az enyhén tartott féket felengedtük induláshoz.
 

Városban járva egy igazán zavaró tulajdonsága van az autónak, a fordulókör nagy átmérője. Tolatáskor a kamera szép képébe beletakar a rendszámkeret, ami nem kelt precíz benyomást, ahogy a váltófülek szürke műanyaga helyett is el tudnánk képzelni valami szebbet.

Mit tud hosszú úton?

Az első pár napban az járt a fejemben, hogy a későbbi fejlesztésű 308 SW színvonalban olyan közel van az 508-hoz, hogy házon belül felborult az erősorrend. Az utóbbi 1-2 évben bemutatott kompakt modellek már tényleg annyira sok mindent tudnak, hogy modernebb, fejlettebb autók lehetnek a hierarchiában fölöttük álló, de korábbi típusoknál.

Ám az 508 mellett is szólnak érvek. Az egyik a neve: ez mégiscsak az Insignia és nem az Astra, az Avensis és nem az Auris ellenfele. A másik a nevéből, méretéből és erős dízelmotorjaiból fakadó tekintély, ami menedzserautóként fontos szempont. A harmadik a kényelem: egy francia autógyár csúcsmodelljeként ebben átlagon felülit kell nyújtania, amit meg is tesz hosszabb utakon.

Kitűnően bánik az utasokkal, de ezt diszkréten csinálja. Csak órákat a kocsiban ülve tűnik fel, hogy az igen jó ülésekben, a hátul is oldalanként beállítható hőmérséklettel, az elvárható csendben, szépen szóló hifivel és harmonikus rugózással elrepült az idő az utazással.
 

1,62 négyzetméteres, a tesztelt Allure-ben alapfelszerelésként járó üvegteteje van akkora, hogy a hátul ülők is élvezhessék a látványt.  Az 508-nak fekszik az autópálya, a nagyívű száguldást a tankolások sem sokszor szakítják meg, mert a tank 72 literes (a kategória szégyenfoltja az alapkivitelű C-osztály 41 literrel, mert így kevesebbet fogyaszt a szabványos ciklusban).

400 Nm és 180 lóerő megadja a bőséges erő örömét, bár a különbség az igen jó, 140, 150 vagy 163 lóerős változatokhoz képest nem nagy. Jól harmonizál az új, hidrodinamikus nyomatékváltós automata a motorral, a 226 km/órás végsebesség és a 8,6 másodperces százra gyorsulás mutatja a Blue HDi 180 erejét.
 

Az 508-ban több feladat hárul a vezetőre, mint a német konkurensekben, mert nem elérhetőek hozzá az Accordban és az Avensisben régóta, a Passat-Mondeo duóban a 2010-es modellfrissítéstől elérhető vezetőtámogató rendszerek. A holttérfigyelés adott, de autópályán nagyon hiányzik a követőradar, idegen helyen jól jönne az Opelekben is oly hasznos táblafelismerés.

Más téren viszont a Peugeot haladt a korral. Ezen a szinten nem nagy tétel a 310 000 forintba kerülő, csak LED-ekkel világító fényszóró. Hasznos és látványos hightech felszerelés, amely magától visszaveszi a távfényt, ha zavarná a szembejövőket.

Költségek, fogyasztás

Jól fogyasztott a kétliteres Blue HDi dízelmotor. Városban 8,3 litert mértünk, autópályán elég két literrel kevesebb is az automatikus váltós, 483 centiméteres kombinak. Az autót évente vagy 30 000 kilométerenként kell márkaszervizbe vinni, de aki szereti a kocsit, az ne sajnáljon tőle gyakoribb, 15-20 000 kilométerenkénti olajcserét. Hosszabb távon a dízelmotor hálás lesz a törődésért.

Listaáron 10 700 000 forintba kerül a tesztelt modell. A központi akcióval tényleges ára 9,3 millió Ft, amiben a hatfokozatú automata is benne van. Mivel a 150 lóerős dízel is kellően erős, ha elég a kézi váltó, a 845 000 forintos árkülönbséget érdemes extrákra fordítani. Vagy rögtön utazásra költeni, mert ebben igazán jó az 508 SW.


Mellette – Ellene
  • Igényes belső tér
  • Gazdag felszereltség
  • Franciás komfort hosszú utakon
  • Harmonikus motor-váltó egység
  • Reális akciós ár
  • Kevés rakodóhely
  • Nagy fordulókör
  • Hiányzó vezetőtámogató rendszerek
  • Javítható részletek (pl. stop-start)

Szavazás

Hogy tetszik az átdolgozott 508? Jót tett neki a modellfrissítés?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Szerintem ez egy- félidőben- tisztességes autó, megfelelő kényelemmel, sebességgel és fogyasztással.

  • Guevara

    Annyira szerintem nem kell félni a 30000-es olajcserétől abban az esetben ha az 1 éven belül összejön. Mert az azt jelenti, hogy rendszeresen megy viszonylag hosszú távokat az autó, tehát nem a klasszikus napi melóba járásra van használva. Ebben az esetben pedig az olajból el tud párologni a vízgőz és a részecskeszűrő regenerációja is rendesen végbe tud menni, nem szaporodik fel (jelentősen) a gázolaj a motorolajban. Egy mai modern motorolajnak ki kell tartania ilyen körülmények között ennyi kilométeren át. Más a taxiüzem, ott nem szabad megvárni a 30000km-t még ha fél év alatt jön össze, akkor sem.

  • Guevara

    Nekem ez az autó egyébként diszharmónikus, vagyis francia mivolta ellenére nincs meg benne az a híres franciás könnyedség. Körülbelül olyan benyomást kelt, mintha egy kövér malacot látnék kisminkelve.

  • demagóg

    Szép, harmonikus, ízléses kívül belül.
    A fordulókör tényleg sok, parkoláskor, merőleges bejáráskor lehet majd tolatgatni.
    Kéne.

  • Hawaii-

    Szerintem a hátsó lámpákra is ráfért volna a fazonírozás.

  • Levrone

    Csak nekem lett nagyon Volvós az eleje? A régi jobban bejött…

  • hova

    Szörnyen néz ki az autó.

  • oszkopeter

    Hát igen, egy ilyen autó igazán 1000-1200 Km-es utakon mutatja meg az értékét, amikor az egész napos vezetés után emberként és nem meggyötört gépészként tudsz kiszállni a kocsiból. Főleg ha egy kellően erős és rugalmas motor van alattad, kényelmes de biztos a futómű, jól tart az ülés, kellemes zene szól a zene HIFI-ből és időnként bekapcsolod a derékmasszázst. Ebben jó a Peugeot. Nekem az Opel féle táblafelismerő nem hiányzik, akárhányszor volt nálam össze-vissza figyelmeztetett, rettentően zavart. Amúgy a Peugeot navigációban bent vannak a sebességkorlátozások, elég ha azokra figyelmeztet.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.