Röviden – BMW X4 30d xDrive

Mi ez?

Kupés tetővel feltűnősködő szabadidő-autó.

Mit tud?

Ügyes, szinte mindent.
Mibe kerül?Emiatt a tesztautó közel 23 millióba. Az alapmodellek listaára 13-16,6 millió Ft.
Kinek jó? A BMW-fóbiásokat kivéve bárkinek.

Mitől gondolom, hogy az BMW friss és ropogós X4-ese meg sem közelíti majd a klónozott bátyó nagy ívű piaci sikereit? Az X6 kategóriát teremtett, irigyelt luxusikonná vált, mindenki tudja, mi az, ha ránéz. Ellenben az X4 nem lesz az utcakép része, értékesítése a most következő években a közelébe sem kerül az X6 eddigi számainak.

Először is: nézd meg a BMW kínálatának kupés ötajtósait a fenti montázson. Öt másodperc alatt fel tudod sorolni a típusokat?  A bőség zavara. Mindegyik más valamennyire, de tesók, az nem vitás. Az X4 első küzdelmét a vevőkért a márkafanok között kell megvívnia, hiszen házon belül is imponáló a kínálat. Plusz közeleg az új X3-as, ami a legtöbb alkotóelemében azonos vele.

Képtelenség szépnek mondani, inkább feltűnő. Egyelőre 3-3 dízel és benzines motorral kapható, ha esetleg valaki azt hinné, hátsókerekes nincs

Aki nem bolondja a bajor emblémának, na az tényleg válogathat az elkövetkező években, számos trendi márka kínál kivagyi SUV-ot 4,4-4,7 méteres hosszal és tízenmilliós áron. Elsőként a Porsche Macan. Aztán több Mercedes (GLK/GLC) és Audi (Q5, de jön a csapott Q4) mellett olyan új, és érdekes versenyzők kerülhetnek képbe, mint a brand new Land Rover Discovery, amely elképesztően trendi lett,

Melyik kellene?

  • A vörös33%
  • A fehér29%
  • A fekete21%
  • A szürke17%

Melyik kellene?


majd meglátja mindenki. Igen, nem elírás, de esetleg ott van a huszoncentivel rövidebb Range Rover Evoque, vagy a 18 centivel hosszabb Range Rover Sport is), és versenytárs lehet az Infiniti QX70 is. Aki itt nem talál magának megfelelőt, az kimeríti a válogatós fogalmát.
 
(Vita volt a szerkesztőségben az X4 lehetséges riválisairól – én azok közé tartozom, akik szélesre húzzák a kört. Nem mind kupés hátú a fentiek közül, és 10-25 centi diffi is van a hosszúságokban, de meggyőződésem, hogy ezen a szinten nem feltétlenül a racionalitás, pláne a centiméterek a vevők vezérlőelvei. Legkevésbé sem körzővel és vonalzóval vásárolnak Porschét, BMW-t, Mercit, vagy Range Rovert, ebben a térben sokkal erősebb a szubjektivitás, mint az olcsóbb autók világában.)

Szóval: rengeteg különféle rivális tolong itten. A másolt X6-nak mennyi konkurense volt öt éve? Ugye!

Mindezzel két dolgot akarok mondani:
  1, a világ autóiparában ma nem a tömegjárműveket gyártók, hanem az utóbbi évtizedben elképesztő mértékben terebélyesedő, prémium- és luxusautókat gyártó német triónak van messze a legszélesebb kínálata
  2, ebből következően egymást kannibalizálják a típusaik, a tehetős vásárlóréteg szétaprózódik az óriási kínálatban, egészen kiváló járművek is eltűnhetnek a mezőnyben

Mint tesztünk alanya. Pedig remek szerkezet.

A dízelek 190 lóerőtől 313-ig, a benzinesek 184 és 306 között. 18-as típusjel és X4 M nincs

Külső-belső

Lassan elérik a BMW-belsők az Audi külsők szintjét a megkülönböztethetetlenség szintjén. Gondoltam, itt is csinálok egy montázst, de immár 8 BMW-műszerfalról, a kérés pedig az lesz, hogy találd meg az X4-est, de végül úgy döntöttem, nem szúrok ki senkivel. Minden majdnem tök ugyanolyan ezekben, talán a központi képernyő integrálása, avagy különállása segíthet a navigálásban (X4-nél integrálva, az X5/X6 párosnál kiemelkedve), de ez sem úgy van, hogy az olcsóbbaknál így, a magasabb árszinten meg úgy, mert az 5-ös GT-ben szépen belesüllyesztették az ívbe, míg a 3-as Gran Turismonál kiemelkedik. Nabumm.

A lényeg: aki ült az elmúlt fél évtizedben új bömösben, otthon érzi magát, nekem sem kellett egyetlen másodpercig sem keresni semmit. Bevallom, szeretem a márka termékeinek egyszerű kezelhetőségét, a három német közül tán a BMW-ét a legjobban, annak ellenére, hogy anyagminőségben az X4 nem emelkedik el a Q5 nyújtotta szinttől. Ha majd a C-osztállyal megkezdett lehengerlő minőség megjelenik a Merci szabadidő-autóiban is, na, akkor bajban lesz a BMW és az Audi, de itt még nem tartunk.

Isten hozta bármelyik BMW-ben. A szellőztetés nem perfekt, a vezetési módok közül a sport fölösleges, eco-ban meghal benn a béemvéség, sport+-ban viszont kikapcsol az ESP, és felpörög a motor

Panorámatető nélkül is tágas a tér, több száz kilométeres utat megtettünk négyen a kocsival, és senkinek nem jutott eszébe egy fél szóval is kényelmetlenségre utalni.  Amikor megálltunk ropiért egy kútnál figyeltem, a kocsiból kiszállva senki nem nyújtózkodott különösebben. Ha persze LeBron James nőül vesz egy nyurga szupermodellt, és a szőrös lábú gyermekeik is 190 környékére nőnek, akkor azt mondom, kedves családodnak szűkös lesz hátul, de mindenki más elfér. Igen, a fejtér is rendben van a kupés tetőív ellenére.

Érdekes viszont a csomagtartó. Ami 500 liter (gyári adat). Ez szép szám, a többség igényeinek kielégítésére elégséges. Csakhogy a saját autómé 450 literes (szintén gyári adat), és nagyobb az X4-esénél. Esküszöm, hogy nagyobb, bármikor jöhetnek a BMW mérnökei, hogy összemérjék a kettőt, máris behűtök pár Bambit.

Mit tud?

30d – kell mást mondanom? Ja, közeledik a tél: xDrive – elég lesz ennyi? Plusz M-csomag, ki ne felejtsem. Más kérdés?

-Feri bácsi, most már 258 lóerőnél és 560 Nm-nél jár a 30d! – mondtam a 71 éves vidéki rokonomnak, akiről tudni kell, hogy 1989 óta kizárólag BMW-je van. Úgy hat éve egy E60-assal jár, 30d az is.
-Ez a BMW alapmotorja, hat henger, háromezer köbcenti – mosolyodott el, majd beült, hogy megmutathassam neki, mit tud ez a fura bogár.

Nálam a 20d a BMW alapmotorja, de ez most mindegy, az X4 teljesítményéről olyan nagyon sokat nem is beszéltünk, ősrégi márkafanként evidencia nála a szükségesnél több erő.  A nyolcfokozatú automata már 1500-as fordulatszám körül selymesen csak pakolgatja feljebb és feljebb, városban nem is kell ennél jobban nyomni neki, hogy én legyek, aki a lámpa zöldje után húzza a mezőnyt.

Az X3 az alapja, de attól 14 centivel hosszabb, és 4-gyel alacsonyabb

Bő 1800 kilójával sem kanyarodik sokkal bambábban egy 3-asnál, hiszen csak 164 centi magas, az M-csomaghoz tartozó vaskos kormányt élményt forgatni, mint szinte minden BMW-ben. 5,8 másodperc a százas sprint gyári adata, amit 6000 fölé forgatva talán tud is, ez a tempó már közel van a két generációval ezelőtti M3-as gyorsulásához. Városban a közlekedésbiztonság mellett a fogyasztás is azt mondja, hogy érdemes normalizálni a tempót, átlagos gázhasználat mellett nekem munkába járás közben (Budapest araszolós

Adatlap

BMW X4 30d xDrive

Mitől lesz a piac szürke egere egy remek autó? 1
Motor2993 cm3, Dízel, S6
Teljesítmény258 LE
Nyomaték560 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)5,8 sec
Végsebesség234 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,9 l / 100 km

közepén) 11 és 12 liter között fogyasztott. Vidéken andalogva 6-7 liter között, 130-as tempomatnál (meglepően nagy szélzaj kíséretében) pedig 8 litert írt ki a kompjúter, mindent összegezve 500 kilométernyi vegyes használat után 9,2 liter lett az átlag. Összkerekes, és nehéz, nem mondom, hogy irritálóan sok. A poén kedvéért azért leírom a gyári adatot is: 5,9 liter.

Feri bácsinak szempillája sem rezdült a fogyasztási adattól, az ő álla éppen attól esett le, amit a saját autómban anno szinte egyből kikapcsoltam: a Head-Up Displaytől (366 ezer Ft). Még ilyet, hogy az autó orra előtt egy méterrel a levegőben ott van, hogy mennyivel szabad menni az adott úton a táblák szerint.
 
Az extralistában akadnak még húzós tételek, a legcombosabbal kezdem, aztán lefelé haladok, de mindet nem írom ide, csak párat.
 – M-csomag: 1,464 millió Ft
 – LED-es adaptív fényszórók: 831 ezer Ft
 – navi: 828 ezer Ft
 – elefántcsont-színű bőrkárpit: 402 ezer Ft
 – elektromosan kihajtható vonóhorog: 399 ezer Ft
 – M-es felnik: 316 ezer Ft
 – dinamikus lengéscsillapító ellenőrzés: 252 ezer Ft
 – automatikusan elsötétedő tükrök: 196 ezer Ft
 – tolatókamera: 139 ezer Ft
 – ülésfűtés elöl: 123 ezer Ft
 – gerinctámasz elöl: 103 ezer Ft

Mindez így együtt = csodálatos jószág. Csodálatos jószág = széles árcédula.

Egy nyest pihent meg a kellemesen meleg műanyag burkolaton. Nem vicc, nézd meg a következő képet

Árak, konkurensek

Ha azt nézzük, hogy 12,95 millió forintról indul az X4-es, akkor ennek a tesztautónak a 22,7 milliós ára kicsit soknak tűnik, pláne, hogy nem ez a legerősebb dízel. 13-ért persze senki nem vesz ilyet, szerintem az értékesített X4-esek átlagára 16-20 millió között lehet majd. Drága dolog ezeket extrázni, és nem olcsók a riválisok sem. A 15,99 millióról induló X4 30d xDrive házon belüli közvetlen riválisaként itt van mindjárt a valamivel olcsóbb X3 30d xDrive (14,7 milliós alapárral), és az X6 30d xDrive (19,84 milliós alapárral). Plusz a többiek:

Lehetséges konkurensekListaár
Porsche Macan S Diesel (258 lóerő) 19,68 millió Ft
Audi Q5 3.0 TDI cd quattro S tronic(258 lóerő)15,01 millió Ft
Mercedes GLK 350 CDI 4Matic (265 lóerő)15,23 millió Ft
Infiniti QX70 GT 3.0d (238 lóerő)
Range Rover Evoque SD4 Dynamic (190 lóerő)
14,53 millió Ft
14,59 millió Ft

Tolonganak a piacon a komoly, dizájnos, trendi szabadidő-autók ebben a méretben, egyiküknek sem könnyű piacot hódítani. Mondanom sem kell, a szerkesztőségben arról is vita volt, hogy mit tekinthetünk majd sikernek az értékesítésnél. Volt, aki szerint ha tízenezret elvisznek az X4-ből, azt már annak tekinthetjük.

Nálam magasabban van a léc. Ha a fenti mezőnyt leveri, és első lesz közöttük (amiben nem vagyok biztos), na az siker lenne. De igazán akkor lehetne nagyágyú, ha az előző X6-hoz hasonlóan az utcakép részévé tudna válni – hiszen annak hatalmas sikere miatt döntöttek ennek létrehozásáról pár éve.

Az utcakép része azonban sosem lesz, hiába kiváló, ma már sokkal több a cápa.

Mellette – Ellene
  • Feltűnő, egyedi külső
  • Erős, nyomatékos motor
  • Szuper futómű
  • Magas városi fogyasztás
  • 130-nál nagy a szélzaj
  • Nem tökéletes a szellőztetés


Hány pontot adnál a BMW X4-nek? Értékeld 1-től 10-ig!

181 szavazat - átlag: (-ből)

Hány pontot adnál a BMW X4-nek? Értékeld 1-től 10-ig!