Mitől lesz a piac szürke egere egy remek autó?

Teszt: BMW X4 30d xDrive

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 06.00

Pedig szexi, gyors, kényelmes és okos. A huszonmilliós ár sem kirívó ezen a szinten. Szavazz!

Röviden – BMW X4 30d xDrive

Mi ez?

Kupés tetővel feltűnősködő szabadidő-autó.

Mit tud?

Ügyes, szinte mindent.
Mibe kerül? Emiatt a tesztautó közel 23 millióba. Az alapmodellek listaára 13-16,6 millió Ft.
Kinek jó?  A BMW-fóbiásokat kivéve bárkinek.

Mitől gondolom, hogy az BMW friss és ropogós X4-ese meg sem közelíti majd a klónozott bátyó nagy ívű piaci sikereit? Az X6 kategóriát teremtett, irigyelt luxusikonná vált, mindenki tudja, mi az, ha ránéz. Ellenben az X4 nem lesz az utcakép része, értékesítése a most következő években a közelébe sem kerül az X6 eddigi számainak.

Először is: nézd meg a BMW kínálatának kupés ötajtósait a fenti montázson. Öt másodperc alatt fel tudod sorolni a típusokat?  A bőség zavara. Mindegyik más valamennyire, de tesók, az nem vitás. Az X4 első küzdelmét a vevőkért a márkafanok között kell megvívnia, hiszen házon belül is imponáló a kínálat. Plusz közeleg az új X3-as, ami a legtöbb alkotóelemében azonos vele.

Képtelenség szépnek mondani, inkább feltűnő. Egyelőre 3-3 dízel és benzines motorral kapható, ha esetleg valaki azt hinné, hátsókerekes nincs

Aki nem bolondja a bajor emblémának, na az tényleg válogathat az elkövetkező években, számos trendi márka kínál kivagyi SUV-ot 4,4-4,7 méteres hosszal és tízenmilliós áron. Elsőként a Porsche Macan. Aztán több Mercedes (GLK/GLC) és Audi (Q5, de jön a csapott Q4) mellett olyan új, és érdekes versenyzők kerülhetnek képbe, mint a brand new Land Rover Discovery, amely elképesztően trendi lett,

Szavazás

Melyik kellene?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
majd meglátja mindenki. Igen, nem elírás, de esetleg ott van a huszoncentivel rövidebb Range Rover Evoque, vagy a 18 centivel hosszabb Range Rover Sport is), és versenytárs lehet az Infiniti QX70 is. Aki itt nem talál magának megfelelőt, az kimeríti a válogatós fogalmát.
 
(Vita volt a szerkesztőségben az X4 lehetséges riválisairól – én azok közé tartozom, akik szélesre húzzák a kört. Nem mind kupés hátú a fentiek közül, és 10-25 centi diffi is van a hosszúságokban, de meggyőződésem, hogy ezen a szinten nem feltétlenül a racionalitás, pláne a centiméterek a vevők vezérlőelvei. Legkevésbé sem körzővel és vonalzóval vásárolnak Porschét, BMW-t, Mercit, vagy Range Rovert, ebben a térben sokkal erősebb a szubjektivitás, mint az olcsóbb autók világában.)

Szóval: rengeteg különféle rivális tolong itten. A másolt X6-nak mennyi konkurense volt öt éve? Ugye!

Mindezzel két dolgot akarok mondani:
  1, a világ autóiparában ma nem a tömegjárműveket gyártók, hanem az utóbbi évtizedben elképesztő mértékben terebélyesedő, prémium- és luxusautókat gyártó német triónak van messze a legszélesebb kínálata
  2, ebből következően egymást kannibalizálják a típusaik, a tehetős vásárlóréteg szétaprózódik az óriási kínálatban, egészen kiváló járművek is eltűnhetnek a mezőnyben

Mint tesztünk alanya. Pedig remek szerkezet.

A dízelek 190 lóerőtől 313-ig, a benzinesek 184 és 306 között. 18-as típusjel és X4 M nincs


Külső-belső

Lassan elérik a BMW-belsők az Audi külsők szintjét a megkülönböztethetetlenség szintjén. Gondoltam, itt is csinálok egy montázst, de immár 8 BMW-műszerfalról, a kérés pedig az lesz, hogy találd meg az X4-est, de végül úgy döntöttem, nem szúrok ki senkivel. Minden majdnem tök ugyanolyan ezekben, talán a központi képernyő integrálása, avagy különállása segíthet a navigálásban (X4-nél integrálva, az X5/X6 párosnál kiemelkedve), de ez sem úgy van, hogy az olcsóbbaknál így, a magasabb árszinten meg úgy, mert az 5-ös GT-ben szépen belesüllyesztették az ívbe, míg a 3-as Gran Turismonál kiemelkedik. Nabumm.

A lényeg: aki ült az elmúlt fél évtizedben új bömösben, otthon érzi magát, nekem sem kellett egyetlen másodpercig sem keresni semmit. Bevallom, szeretem a márka termékeinek egyszerű kezelhetőségét, a három német közül tán a BMW-ét a legjobban, annak ellenére, hogy anyagminőségben az X4 nem emelkedik el a Q5 nyújtotta szinttől. Ha majd a C-osztállyal megkezdett lehengerlő minőség megjelenik a Merci szabadidő-autóiban is, na, akkor bajban lesz a BMW és az Audi, de itt még nem tartunk.

Isten hozta bármelyik BMW-ben. A szellőztetés nem perfekt, a vezetési módok közül a sport fölösleges, eco-ban meghal benn a béemvéség, sport+-ban viszont kikapcsol az ESP, és felpörög a motor

Panorámatető nélkül is tágas a tér, több száz kilométeres utat megtettünk négyen a kocsival, és senkinek nem jutott eszébe egy fél szóval is kényelmetlenségre utalni.  Amikor megálltunk ropiért egy kútnál figyeltem, a kocsiból kiszállva senki nem nyújtózkodott különösebben. Ha persze LeBron James nőül vesz egy nyurga szupermodellt, és a szőrös lábú gyermekeik is 190 környékére nőnek, akkor azt mondom, kedves családodnak szűkös lesz hátul, de mindenki más elfér. Igen, a fejtér is rendben van a kupés tetőív ellenére.

Érdekes viszont a csomagtartó. Ami 500 liter (gyári adat). Ez szép szám, a többség igényeinek kielégítésére elégséges. Csakhogy a saját autómé 450 literes (szintén gyári adat), és nagyobb az X4-esénél. Esküszöm, hogy nagyobb, bármikor jöhetnek a BMW mérnökei, hogy összemérjék a kettőt, máris behűtök pár Bambit.

Mit tud?

30d – kell mást mondanom? Ja, közeledik a tél: xDrive – elég lesz ennyi? Plusz M-csomag, ki ne felejtsem. Más kérdés?

-Feri bácsi, most már 258 lóerőnél és 560 Nm-nél jár a 30d! – mondtam a 71 éves vidéki rokonomnak, akiről tudni kell, hogy 1989 óta kizárólag BMW-je van. Úgy hat éve egy E60-assal jár, 30d az is.
-Ez a BMW alapmotorja, hat henger, háromezer köbcenti – mosolyodott el, majd beült, hogy megmutathassam neki, mit tud ez a fura bogár.

Nálam a 20d a BMW alapmotorja, de ez most mindegy, az X4 teljesítményéről olyan nagyon sokat nem is beszéltünk, ősrégi márkafanként evidencia nála a szükségesnél több erő.  A nyolcfokozatú automata már 1500-as fordulatszám körül selymesen csak pakolgatja feljebb és feljebb, városban nem is kell ennél jobban nyomni neki, hogy én legyek, aki a lámpa zöldje után húzza a mezőnyt.

Az X3 az alapja, de attól 14 centivel hosszabb, és 4-gyel alacsonyabb

Bő 1800 kilójával sem kanyarodik sokkal bambábban egy 3-asnál, hiszen csak 164 centi magas, az M-csomaghoz tartozó vaskos kormányt élményt forgatni, mint szinte minden BMW-ben. 5,8 másodperc a százas sprint gyári adata, amit 6000 fölé forgatva talán tud is, ez a tempó már közel van a két generációval ezelőtti M3-as gyorsulásához. Városban a közlekedésbiztonság mellett a fogyasztás is azt mondja, hogy érdemes normalizálni a tempót, átlagos gázhasználat mellett nekem munkába járás közben (Budapest araszolós

Adatlap

BMW X4 30d xDrive

Mitől lesz a piac szürke egere egy remek autó? 1
Motor 2993 cm3, Dízel, S6
Teljesítmény 258 LE
Nyomaték 560 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,8 sec
Végsebesség 234 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l / 100 km

közepén) 11 és 12 liter között fogyasztott. Vidéken andalogva 6-7 liter között, 130-as tempomatnál (meglepően nagy szélzaj kíséretében) pedig 8 litert írt ki a kompjúter, mindent összegezve 500 kilométernyi vegyes használat után 9,2 liter lett az átlag. Összkerekes, és nehéz, nem mondom, hogy irritálóan sok. A poén kedvéért azért leírom a gyári adatot is: 5,9 liter.

Feri bácsinak szempillája sem rezdült a fogyasztási adattól, az ő álla éppen attól esett le, amit a saját autómban anno szinte egyből kikapcsoltam: a Head-Up Displaytől (366 ezer Ft). Még ilyet, hogy az autó orra előtt egy méterrel a levegőben ott van, hogy mennyivel szabad menni az adott úton a táblák szerint.
 
Az extralistában akadnak még húzós tételek, a legcombosabbal kezdem, aztán lefelé haladok, de mindet nem írom ide, csak párat.
 – M-csomag: 1,464 millió Ft
 – LED-es adaptív fényszórók: 831 ezer Ft
 – navi: 828 ezer Ft
 – elefántcsont-színű bőrkárpit: 402 ezer Ft
 – elektromosan kihajtható vonóhorog: 399 ezer Ft
 – M-es felnik: 316 ezer Ft
 – dinamikus lengéscsillapító ellenőrzés: 252 ezer Ft
 – automatikusan elsötétedő tükrök: 196 ezer Ft
 – tolatókamera: 139 ezer Ft
 – ülésfűtés elöl: 123 ezer Ft
 – gerinctámasz elöl: 103 ezer Ft

Mindez így együtt = csodálatos jószág. Csodálatos jószág = széles árcédula.

Egy nyest pihent meg a kellemesen meleg műanyag burkolaton. Nem vicc, nézd meg a következő képet


Árak, konkurensek

Ha azt nézzük, hogy 12,95 millió forintról indul az X4-es, akkor ennek a tesztautónak a 22,7 milliós ára kicsit soknak tűnik, pláne, hogy nem ez a legerősebb dízel. 13-ért persze senki nem vesz ilyet, szerintem az értékesített X4-esek átlagára 16-20 millió között lehet majd. Drága dolog ezeket extrázni, és nem olcsók a riválisok sem. A 15,99 millióról induló X4 30d xDrive házon belüli közvetlen riválisaként itt van mindjárt a valamivel olcsóbb X3 30d xDrive (14,7 milliós alapárral), és az X6 30d xDrive (19,84 milliós alapárral). Plusz a többiek:

Lehetséges konkurensek Listaár
Porsche Macan S Diesel (258 lóerő) 19,68 millió Ft
Audi Q5 3.0 TDI cd quattro S tronic(258 lóerő) 15,01 millió Ft
Mercedes GLK 350 CDI 4Matic (265 lóerő) 15,23 millió Ft
Infiniti QX70 GT 3.0d (238 lóerő)
Range Rover Evoque SD4 Dynamic (190 lóerő)
14,53 millió Ft
14,59 millió Ft

Tolonganak a piacon a komoly, dizájnos, trendi szabadidő-autók ebben a méretben, egyiküknek sem könnyű piacot hódítani. Mondanom sem kell, a szerkesztőségben arról is vita volt, hogy mit tekinthetünk majd sikernek az értékesítésnél. Volt, aki szerint ha tízenezret elvisznek az X4-ből, azt már annak tekinthetjük.

Nálam magasabban van a léc. Ha a fenti mezőnyt leveri, és első lesz közöttük (amiben nem vagyok biztos), na az siker lenne. De igazán akkor lehetne nagyágyú, ha az előző X6-hoz hasonlóan az utcakép részévé tudna válni – hiszen annak hatalmas sikere miatt döntöttek ennek létrehozásáról pár éve.

Az utcakép része azonban sosem lesz, hiába kiváló, ma már sokkal több a cápa.

Mellette – Ellene
  • Feltűnő, egyedi külső
  • Erős, nyomatékos motor
  • Szuper futómű
  • Magas városi fogyasztás
  • 130-nál nagy a szélzaj
  • Nem tökéletes a szellőztetés


Szavazás

Hány pontot adnál a BMW X4-nek? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hioz

    Minél több BMW-t látok a jelenlegi sorozatokból futni az utakon (1-től az Xx-ig), annál jobban tetszenek egyes általuk leváltott sorozatok; különösen egy, a leváltás előtt frissített E92 szedán az, melyet szívem szerint hazagurítanék. Vagy ott van az E60. Szerintem sokkal karakteresebbek, egyedibbek a jelenlegieknél.

    A számomra órmótlan X-eket sosem szerettem, szerencsére a BMW a velük (is) kaszírozott pénzekből gyárt “normálisan kinéző” autókat is. Tény, hogy most már X-ből is lehet választani – cinikusan fogalmazva – mindenféle p.csmérethez valót, mely sokakat boldoggá tesz, de szépségdíjas egyik sem lesz, s talán ez az X4 a legkevésbé sikerült közülük.

  • hova

    “”bárkit kiparancsol a belső sávból ez az arc, “”
    Akkor már dudálni sem kell neki……………..

  • DTF

    Haat… 22,7? Ennyibol kijon egy infinity qx vagy rx450h, sot! Utobbi, ha nem is gyorsul ennyire jol es nincs benne annyi felesleges kutyu, azert megis dsak kenyelmesebb es jobban fogyaszt + szervizkoltseg is olcsobb es nincs traktorhangja :) en magambol indulok ki, dizelt sosem vennek, benzines turbot sem, igy marad a szivo ( ha meg van) es a hybrid :)

  • Specialized78

    Lencsés Csaba!Ezt írta:
    “Ellenben az X4 nem lesz az utcakép része, értékesítése a most következő években a közelébe sem kerül az X6 eddigi számainak.”
    Körülbelül honnan ez a nagy önbizalom,hogy ilyet kijelentsen?Talán ön nagyobb tudás birtokában van,mint a BMW?Amennyiben igen,akkor minden elismerésem.Ha mégsem,amit vélek így gondolni,akkor talán a TV2 műsorában “is”próbálkozhatna megélhetést szerezni a Jósda műsorában.A z eladási számokra meg térjünk vissza majd egy év múlva…

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.