Kis fogyasztás, nagy élvezet

Teszt: Citroën DS3 1.6 BlueHDi 120

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.11.11. 15.00

Olcsónak drága, dízelnek gyors, családinak kicsi. Nagyot üt a 120 lóerős DS3.

Csak a fényszóró változott a DS3-ason

Nincs könnyű dolga a prémium kisautóknak egy olyan piacon, ahol ha kell, ha nem, mindig inkább eggyel nagyobb kategóriát választanak a vásárlók. Jelen esetben azért megértőnek mutatkoznánk magunk is, ha az eszünkre hallgatnánk: ár/érték arányban nem esne nehezünkre jobb autót találni egy 5 milliónál jóval drágább, családi autónak egyáltalán nem alkalmas kisautónál. A Citroën DS3 is pont ilyen, ezért nem is szabad logikus magyarázatot keresni a vásárlásra – ez egyszerűen egy luxustárgy. Annak viszont kiváló!

Külső

A DS3-ban valahogy kevesebb a cukiságfaktor, mint a hasonló célból megalkotott Fiat 500-asban vagy MINI Cooperben, velük szemben inkább elegánsnak és sportosnak hat. Ezt mi nem nagyon bánjuk, mert ha nem is kifejezetten férfias, de mindenképpen uniszex a megjelenése. Az idén májusban megejtett ráncfelvarrás egyébként alaposan feladja a leckét a katalógusszökevényeknek is, gyakorlatilag csak az első LED-es fényszóróról ismerhető fel az újdonság – de ez legalább kifejezetten jól néz ki rajta. Az összhatás így is friss, fiatalos, és nyilván szubjektív a külső megítélése, de szerintünk nehéz még egy ilyen csinos darabot találni a konkurensek között.

Szépek, elég jól tartanak, és a rövid ülőlap ellenére is kényelmesek


Belső

Abszolút érezni a törődést a DS3 utastéren, a minőségérzet kiváló, a műszerfal szép, a fényes fekete műanyag a középkonzolon, az alumínium hatású betét a kormányon nagyon feldobja az összhatást – legalább ilyennek kell lennie egy prémium kisautónak. Ránézésre szépek és igényesek a bőrülések is, bár az gyorsan feltűnik, hogy az ülőlap rövid, és nem is engedhető elég mélyre, ami sokat ront a vezetési élményen.

Háromajtósról lévén szó, a hátsó sorba csak az első ülések elhúzásával lehet bejutni, de nem veszítünk sokat, ha ezt kihagyjuk, mert 180 centis magassággal is szűkös lehet a fejtér és a lábtér sem kifejezetten tágas. Szerencsétlen az első üléseken az ülésfűtés kapcsolójának elhelyezése. Az ülés ajtó felé néző oldalán elhelyezett kapcsolót mi nagyon nem szerettük, mert nehéz tapintással megtalálni, ráadásul soha nem tudjuk, hogy melyik fokozatban van éppen. A 285 literes csomagtér nem számít rossznak, két utas cuccának elegendő helyet kínál.

Mit tud a városban?

Egy átdolgozott, 120 lóerős, Euro 6-os dízelmotort találunk a DS3 orrában, amit röviddel indulás után gyorsan megszerettünk. Remekül fogyaszt, és bőven elég erős ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a valamivel 1200 kilogramm alatti Citroënt. Egy parányival azért lehetne erősebb kis fordulaton az 1,6-os, de így sem nehéz vele az indulás, a meredek mélygarázsfeljárón is volt már dolgunk sokkal gyengébb motorral. 

Minden szögből jól mutat

A DS3-as sportos beállítása városban is érződik, a csillapítás elég feszes, a kormány pedig kellően közvetlen ahhoz, hogy örömet okozzon erős autókhoz szokott férfiembernek is. Jó, hír, hogy a fordulókör sem romlott emiatt, igazán könnyű vele szűk helyen manőverezni. Tolatva parkoláshoz jó szolgálatot tesz a tolatókamera, bár amint sötétedni kezd, szinte semmire nem használható – ennél azért többet szoktak látni a hasonló céllal beszerelt objektívek. Dinamikus beállítottságú modellhez képest nem kényelmetlen a rugózás sem, csak a nagyon makacs felgyűrődések miatt lassítottunk nagyobbat, mint egy átlagos autóval.

A Citroën DS3 BlueHDI 120 és konkurensei:

Listaár
MINI Cooper D (112 LE) 6 114 000 Ft
BMW 116d (116 LE) 6 857 000 Ft
Citroën DS3 BlueHDI 120 6 805 000 Ft

Városon kívül

Az 1,6-os HDI városon kívül mutatja meg igazán, mire képes. Szépen leforog a dízelmotor, és kifejezetten jól húz még az autópályán megengedett sebességnél is, országúti előzéseknél pláne. Az ülések magasabb testalkat esetén néhány óra múlva már kényelmetlenek, de így is jobban bírtuk bennük, mint amit rövid városi használat során feltételeztünk róluk. A szélzaj is elfogadható, 120 körül kicsit megemelkedik, de a normál hangon való beszélgetést nem gátolja. A futómű nagy sebességnél is csodásan tart, kevés olyan kisautó van dízelmotorral, amivel ennyire jó volna tekeregni egyik kanyartól a másikig.

120 lóerős az erősebbik 1,6-os dízel


Fogyasztás, költségek

A költségekről is muszáj szót ejtenünk: a 6 805 000 forintos induló ár magas, nem csoda, ha a 120 lóerős dízel ezzel sokaknál kiveri a biztosítékot. Ahelyett, hogy kompakt autókhoz kezdenénk hasonlítgatni az árát, a konkurensekhez érdemes viszonyítani. A DS3 persze ennyiért sem tökéletes autó, de minden apró hibája ellenére nagyon szerethető, sőt, izgalmas vezetési élményt nyújt, amire nagyon kevesen képesek mindössze 120 lóerős teljesítménnyel. Főleg, hogy közben 6 l/100 km alatti fogyasztással is beéri.

Mellette – Ellene
  • Erős, takarékos motor
  • Feszes, de használható futómű
  • Használható méretű csomagtartó
  • Jó anyagok, kiváló minőségérzet
  • Magas ár
  • Kis fordulaton nyomatékszegény motor
  • Rövid ülőlap
  • Szűkös hátsó helykínálat

Szavazás

Citroën DS3 BlueHDI 120

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    biztos jó kocsi, de így hogy ugyanannyi mint a BMW 116d, még ha beleszámítom a citroen féle 1 milliós azonnali árengedményt amit vki bemegy a szalonba, erős túlzás.

    csodálkoznék ha akár 1 db elfogyna itthon

  • Drake

    Ennyiért máshol autót adnak,nem egy gagyi rönó-citroen féle francia szarkupacot…

  • hova

    Nem vonom kétségbe a vitalításait, de ennyit én nem adnék érte.

  • oszkopeter

    Ismerve a BMW és a Mini árpolitikáját, a fenti vételárakhoz még 1-1,5 millió hozzászámolandó opciókra mert alapból mindent kispórolnak belőlük (digit klíma, multikormány, alufelni, pótkerék, tolatóradar, stb.)
    Másrészt imerve a Citroen árpolitikáját is, a fenti árból még lejön vagy 1 milka kedvezmény.

    Tehát összességében 2-2,5 gurigával lesz olcsóbb a Citroen. Kár hogy ide majd csak a 10 éves telefingott német példányok jönnek mindháromból, amikkel plázacicák szerencsétlenkednek majd a műkörmös előtti parkolóban.

  • hova

    Aki igényes kisautót szeretne, az nem ezt választja, abban biztos vagyok.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.