Gyönyörű és megbízható! Elveszed?

Teszt: Mazda 6 2.0i 165 Revolution

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.11.02. 06.00

Ráadásul még csak nem is kell különösebben etetni. Hol egy anyakönyvvezető? Bocsánat, Drágám! Megyek mosogatni.

Röviden – Mazda 6 2.0 165 Revolution

Mi ez?

Szívómotoros japán szépség.

Mit tud? Kényelmes, csendes, benzines létére takarékos.
Mibe kerül? 8,6 millióba – nagyjából mint a riválisai.
Kinek jó?  Turbógyűlölőknek, németfóbiásoknak.

Nyájas olvasóink egy része értetlenül áll a Honda bejelentése előtt: többé nem forgalmazza kontinensünkön a mifelénk egyébként kimondottan jó nevű Accordját. E remek jármű sajnos belefulladt a széles középkategóriába.

Eközben ugyanott a szintén japán Mazda 6 hasít. És nem csak a piacokon feszegeti saját határait, figyelemre méltó rekordok sorát döntögeti. Mitől jó és sikeres ez a kocsi? Merthogy kívánatos, mint egy illatos fehérnép, az biztos.

487 centijével ma ő a középkategória óriáskígyója. 146, 165 és 192 lóerős benzinesekkel kapható, utóbbi már 2,5-ös, turbó sehol


Friss külső, fáradt belső

Nem fonogatom tovább a női analógiát, pedig tényleg adná magát, oly kecses e jármű. Könnyed, elegánsnak is mondható, de akár agresszívnek is – ki mit kíván belelátni. Nyilván jelentős tényező a szépen ívelő értékesítésnél a harmonikus dizájn. Érdekes, de számomra pontosan a kategória mércéjének számító, feszes és kocka Passat ellenkezője. Akinek herótja van a végletekig csiszolgatott egyenesekből milliméter pontosan épített VW-ből, annak a Mazda megalkotta a tökéletes alternatívát.

Ha csak két autó maradhatna holnaptól a középkategóriában, azt mondanám: Passat és Mazda 6. A sokszínű igényeket e páros lenne képes a legszélesebb körben kielégíteni.

Amilyen friss és üde a külső, olyan fáradt és öreges a beltér. Már az előző 6-osnál is az volt a gyenge pont, és bár egyértelmű az előrelépés, erős a kontraszt a trendi külsőhöz mérve. Kedves Mazda! Bónuszt az enteriőrt megalkotó csapatnak, de innen küldöm a selyemzsinórt az interiőrért felelős fakezűeknek. Másfél év múlva kötelező feladat a faceliftnél az ingermentes műszerfal kihajítása a fenébe, és a csodás külsőhöz méltó új összerakása. Lehet kezdeni rajzolni.

Ásítok, és szomorú vagyok. Ez itt nem 2014

Még jó, hogy kényelmes és baromira tágas belül. Még jó, folytathatnám, hiszen a hosszúság és a tengelytáv…- nos nem lövöm le a poént, bár a szeme, kedves olvasó máris lejjebb kalandozott, de tegye a szívére a kezét. E cikk olvasása előtt hányadik helyre tette volna kasztnihossz és tengelytáv szerint a Mazda 6-ost ebben a kihegyezett mezőnyben? Biztos, hogy 3-4 hellyel a Superb elé?

Külső méretben egyszerűen nincs hosszabb nála, a sorrenden két nagyágyú vadonatúj változata sem változtat. Sőt, a szalonokban mostanában megjelenő Mondeo és Passat is – bizony, nem tévedés – rövidült valamelyest az elődhöz képest.

1, Mazda 6            4870 mm
2, Ford Mondeo     4844 mm (-27 mm a vadiúj, négyajtós Mondeo)
3, Opel Insignia     4842 mm
4, Škoda Superb   4838 mm
5, Peugeot 508      4792 mm
6, Citroen C5         4779 mm
7, VW Passat        4769 mm  (-2 mm a vadiúj Passat)

A hátsó lábteret nagyban befolyásoló tengelytávok sorrendje részben más, csak a Mazda 6 és a Mondeo vezető pozíciója stabil. Az új Passat itt már előrelép a középmezőnybe.

1, Ford Mondeo    2850 mm (ugyanekkora a vadiúj Mondeo)
2, Mazda 6           2830 mm
3, Peugeot 508    2817 mm
4, Citroen C5       2815 mm
5, Škoda Superb  2758 mm   
6, Opel Insignia    2737 mm
7, VW Passat       2712 mm  (+79 mm a vadiúj Passat)

A számok igazolják tehát a Mazda tágas belső terét, a 490 literes csomagtartója viszont elmarad a konkurensekétől. Még mindig bajnok az öregecske Škoda Superb  (595 liter), második a gyarapodó Passat (565-ről 586 literre bővült a szedán csomagtere), és az új Mondeo fara is hatalmas (541 liter).

216 km/óra a gyár szerint a vége, a százas sprinthez 9,1 másodperc kell


Meglepő technika

Először is nem árt rögzíteni, hogy ebben a kategóriában legnagyobbrészt céges vásárlók vannak, akik nem vesznek benzines autókat. De a kevés magánszemély se. Csak egy adat, amire most bukkantam: a Magyarországon eladott 508-as Peugeot-k 7, azaz hét százaléka benzines. Hasonló az arány a többieknél is.

Tehát egy olyan kategóriában, ahol nem kell senkinek a benzines motor, egészen egyedi megoldással állt elő a Mazda: a 160 lóerő köré beállított sok 1,4-es és 1,6-os turbós motor mellé egy szívó 2,0-ás benzinest rak. Míg más gyártók ezt ódivatúnak, lejárt útnak tekintik,

Adatlap

Mazda 6 2.0i 165 Revolution

Gyönyörű és megbízható! Elveszed? 1
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 165 LE
Nyomaték 210 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,1 sec
Végsebesség 216 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l / 100 km

és már nem is foglalkoznak vele, ez a pici távol-keleti gyártó tovább csiszolgatja, persze ezt is Skyactiv név alatt. És milyen jól teszi.

Természetesen kis fordulaton nyomatékszegényebb a feltöltősöknél, és autópályás tempónál sem tud úgy előzni, mint azok, de az átlagautós számára (aki nem ül át hetente új és új autókba éveken át) ezek jelentéktelen különbségek. A kellemesen pontos hatfokozatú kézi váltó mellé szerelt 165 lóerős (210 Nm, 4000 ford/perc) motor gyönyörűen és kellemes csendben viszi az óriási testet, négyezer fölé pörgetve pedig gyors is, ha kell, de az ugrándozás nem igazán illik karakteréhez. Például hirtelen vett húzós kanyarokban a hosszú motorháztető alatt az első tengely elé szerelt blokk kissé orrnehézzé teszi, de normálisan közlekedve harmonikus útitárs.

A downsizing értelme ugye valahol a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás minimalizálása (lenne), nos, a kétezres szívó 6-osból kiszállva jelentem, ez takarékosabb sok kisebb hengerűrtartalmú turbósnál. Az én átlagon 7,5-8,2 között mocorgott, még a fővárosban sem ment 8,6 fölé, míg vidéken vígan elgurult 7 liter alatt. (Nem írom le a márka nevét, de ebbe a Mazdába egy 1,6-os turbós-benzines autóból ültem át, amely útviszonyoktól függően 1,5-2,5 literrel TÖBBET fogyasztott. Pedig az még könnyebb is volt.) Már látom a kommenteket, amelyek hozzáteszik: és feltöltő hiányában megbízhatóbb. Ha 6-8 évre vennék benzines középkategóriást, magam is vélném, hogy ezzel kevesebb gond lesz – hogy diplomatikusan fogalmazzak.

Felhasználja a fékenergiát

Másik érdekesség, hogy az erősebb benzines, és az összes dízel 6-osba szerelt i-ELOOP nevű fékenergia-visszanyerő rendszer működik. Lényege, hogy a lábunkat a gázról levéve a generátor 12-ről 25 voltra váltva fékezni kezdi az autót, miközben egy testes kondenzátort tölt. Önállóan ez akár egy percig is képes ellátni árammal a klímát, audiót és egyebeket, mondjuk, amíg állunk a pirosnál. Kondenzátorra azért van szükség, mert az akksi egyszerűen nem bírja az ilyen tempójú feltöltést és lemerítést.

A motor nagy, 14:1-es kompresszióviszonya, és a 30 százalékkal kisebb súrlódás kedvezőbb fogyasztással jár. 5,9 liter a hivatalos átlagfogyasztás, ami a valóságban inkább 7,5. De az is szuper


Korrekt ár

Ami szép és valamiben egyedi, annak általában húzósabb az árcédulája – ami nem igaz a 6-osra. Itt és most nem nézve a naponta induló és leálló, olykor ellentétes irányú akciókat (például Mondeóból a kifutó darabokat lehet elhozni jelentős kedvezménnyel, míg a Peugeot a feceliftes, azaz új 508-asra ad egymilliós bevezető kedvezményt) azt lehet mondani, hogy a piacon jelentéktelen szereplőnek tekinthető benzines középkategóriások ára nagyon közel van egymáshoz. Csak a Passat lóg ki, szokás szerint.

A 6-os és néhány komoly riválisa                                          alapárak

Mazda 6 2.0 Revolution (165 lóerő)                                     8 608 900 Ft
VW Passat 1,4 TSI Highline (160 lóerő)                              8 948 650 Ft
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium (160 LE) M6              8 585 000 Ft
Opel Insignia 1.6 Turbo ECOTEc Cosmo (170 lóerő)         8 610 000 Ft

Ha esetleg ön fehér holló, és benzines középkategóriást vásárolna, ne legyintsen egyből a jó öreg szívómotorra. Könnyű mély érzelmi kapcsolatot kialakítani irányába, amit megkönnyít, hogy már az autó külseje megpróbálja elcsavarni az ember fejét. Szerelem első látásra? Igen. Ezt a nőt el is lehet venni? Naná!

Olyannyira jó lépésnek tartom a Mazda önálló útját, hogy ha holnap azt kérdezi tőlem varázspálcával a kezében a nagyszakállú, hogy csak két autó maradhat a középkategóriában: melyik legyen az? Azt mondom: VW Passat és Mazda 6.

A turbódízel Passat, és a szívó benzines 6-os.

Mellette – Ellene
  • Egyedi, vonzó külső
  • Tágas belső
  • Nyugodt és csendes menet közben
  • Unikális benzinmotor
  • Benzines létére takarékos
  • Unalmas, öreges belső
  • Bizonyos helyzetekben nyomatékszegény
  • Itt-ott kifogásolható kidolgozás


Szavazás

Mennyit ér ma egy szívó a turbósok világában?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Na igen, én pont ezzel a két “döntőssel” (Passat, bár korábbi és a korábbi Mazdák) jártam úgy hogy nagy a hype után kipróbálva a legnagyobb csalódás volt.

    Sajnos a Mazda nem tud kibújni a bőréből, 10 éve minden mazdás próbálkozásom ugyanúgy alakult, a csúcspont mindig a beülés előtti pillanat volt, onnantól fogva hegynek le az élmény.

  • zoldfulu2000

    Igazából ezt bármelyik mazdához odaírhatnám: http://autossagok.blog.hu/2014/09/05/mazda_cx5_teszt

    Az egyetlen Mazda ami rendesebb belsőt kapott az az RX8, csak hát ott vannak egyebek is…

  • zoldfulu2000

    És bár a 6os tényleg dögösebb kívülről mint az Accord, a tartalomban én sokkal kiegyensúlyozottabbnak éreztem, kár érte…

  • menőmanó

    Szerintem is nagyon szép autó és nekem a belseje is teljesen rendben van.
    A motor egy kicsit gyenge, jobban illik bele a közel 200 lovas 2,5 l-es, de az igazi egy kb. 3 l-es min. 260 lovas lenne természetesen turbó nélkül. :)

  • Levrone

    Előre is elénézést azoktól, akiknek tetszenek az új Mazdák, de nekem borzalom kívül-belül szinte mindegyik. Pedig Isten a tanúm, az előző 3-as nagyon tetszett, de ez az új formanyelv… :-( A 6-os előlről még so-so, de a hátulja kész katasztrófa. Belül pedig az összes nagyon lehangoló… Ez a magánvéleményem, nem pedig kinyilatkoztatás, szóval nem várok rá reflektálást, mert nincs értelme. Nyilván ez is csak azt bizonyítja, hogy mindenkinek más és más az ízlése… :-)

  • hova

    Úgy gondolom, hogy a Mazda 6-s de a 3-s is gyönyörű, különleges és a belső térrel sincs semmi gondom, azt meg tudjuk, hogy hosszú évekre megoldja az autó gondjainkat. Nekem teljesen megfelel az 1.6-os 3-s Mazda is. Emberi léptékű, különlegesen megragadó autók.

  • 1000rörö

    Biztos nagyon jó és biztos nagyon szép is sok-sok embernek, de az az első sárvédő egyenlő a katasztrófával. Valami ökör japó divat lehet ez, mert az összes japán autón így van. Béna, balek, eltúlzott. Mellette szóljon azért, hogy a mazdán még a legelviselhetőbb, bár sokat segít rajta a fényképezési szög.

  • ötvencent

    Azért ezt nem ártott volna leírni , hogy itt a Revolution felszereltség gyakorlatilag teljes kivéve a napfénytetőt míg egy Highline passatba jó 2-2.5 milliót még rá kell tenni mire eléri a Mazda 6 ezen szintjét ,de ugyan ez vonatkozik a többi konkurensre is csak ott nem ilyen drasztikus számokról beszélgetünk hanem 1-1.5 millióról .

    Három nagy problémát tudok felsorolni a Mazda 6 jelenlegi szériából ami szerintem zavaró … legalább is számomra .

    1. 19 es kerék egyszerűen túlzás és mondjon bárki bármit ostobaság ilyen peres gumival autót ma kiadni kelet Európában sokkal jobb lenne egy 18 as ballonosabb gumikkal ” de azt nem lehet rendelni sem vagy 17 es ballon gumi ehhez a felszereltséghez nem rendelhető vagy kötelező a vesekőrázó 19-es felni ” . Az importőr ezt könnyedén megoldhatná , ha picit foglalkoznának a problémával …

    2. A navigációs berendezés igaz hogy 150 de erősen vicc kategória ma egy 4.5 czolos kijelzővel árulni egy 2000 évek elejei grafikájú szoftvert. Ez egyenesen gagyi minőség !!! Kínában létezik hozzá utángyártott navi ” gyári helyre lehet betenni ” 8 czolos hd kijelzővel tolató kamerával és legmodernebb navi szoftverekkel 100 ért … ha ők meg tudják oldani a Mazda miért nem ?

    3. Ha minden vezetés támogatót meg szeretnél rendelni akkor kötelező a bőr ülés … de nincs hozzá ülés szellőztetés hiába perforált az ülés … üljön már bele egy Japán itt nyáron és kíváncsi vagyok milyen izzadságtól csatakos háttal száll ki 10 perc múlva …ostobaság kihagyni belőle egy kb 4X500 forintos ventilátort mert ezzel több vevőt esetlegesen elveszítenek mint amennyit keresnek a spóroláson … ráadásul van fehér meg fekete kárpit … aztán ennyi , szahara bézs , világos barna ? ezeket nem a színeket ismerik arrafelé ??? De ha már itt tartunk azt a gagyi piros műanyag csíkot sem ártana lecserélni a műszerfalon …

  • ötvencent

    5.5 ” … és nem piris hanem barna

  • Kempelen

    Ti milyen árlistát néztek, amikor 15 milliós árelőnyről mazdáztok? Tisztítsátok már ki a felszeltséget, magyarul pont ugyanazt nézzétek ne csak felszereltségi szinteket nézegessetek.
    És azt se nézzétek el, ha valami nem rendelhető, vagy valamit egyszerűen meg KELL venni!

  • ötvencent

    Elég durva lenne 15 milliós árelőny … konfigurálj össze egy konkurenst úgy ahogy a tesztben szereplő kocsi van . Revolution felszereltségben minden olyan benne van amit amúgy is megrendelnék … de lentebb írtam mik a problémáim vele . Az is lehet , hogy ez csak engem zavar , de nem tudom elképzelni ha 19 es kerék helyett 18-assal árulnák valaki rendelné a 19 felnit erre a kocsira … ráadásul 19 es kerékre téli gumit sem célszerű rátenni mivel olyan vékony oldalfala van hogy szinte bármelyik rejtett kátyú kivégezné … így kell venni hozzá 17 vagy 18 as kereket + pénzért… komolyan nem értem az importőrt hogy ők hol élnek és milyen utakon járnak hogy ezt nem veszik észre …hupli, kátyú kátyú hátán , macskakő stb … ide minek ilyen felni …

  • deze75

    Nekem pl 19″ van a CX-7-n és 150000 km alatt megevett egy kerékcsapagyat,szerintem 18″-val tovább bírta volna.Ritka,hogy passat-s 6-t vesz vagy fordítva,de ez így van jól más alapelvek vezérelnek bennünket.Az biztos egy férfi 3 dologról hazudik a legnagyobbat :-a műszer mérete
    – mekkora halat fogott
    – mennyit költ a kocsi szerelésére.

  • Kempelen

    Ötvencent! Autókat nem úgy hasonlítanak össze, hogy te mit rendelnél? :-) Amatőr vagy.
    Szintezd ki az árat, én megtettem. Nincs másfél milla és bizony van eset, amikor a Mazda drágább.

    Ne dumáld meg, hogy mi a célszerű, hanem almát hasonlíts az almához. :-DDD

  • ötvencent

    Értem szóval akkor szerinted , ha elmegyek autót venni akkor ne az aktuális extrákkal növelt árat vegyem alapul hanem az alap listaárat.. :D :D és természetesen az alap ára alapján kell összehasonlítani nem az alapján hogy mik vannak alapból az autóba és más márkánál az extraként rendelhető … ha te így vásárolsz autót és a lentebb írt hülyeség alapján döntesz akkor … hátőőő nincs több kérdésem azt hiszem … :D

  • hova

    Na ez már a blablablablablabla

  • oszkopeter

    “Természetesen kis fordulaton nyomatékszegényebb a feltöltősöknél, és autópályás tempónál sem tud úgy előzni, mint azok, de az átlagautós számára ezek jelentéktelen különbségek.”
    – Szerintem aki egy 8-10 milliós autót vesz, annak ezek nem jelentéktelen különbségek!!!

    “lábunkat a gázról levéve a generátor 12-ről 25 voltra váltva fékezni kezdi az autót”
    – Hogyan fékezné már egy párszáz wattos, ékszíjjal kapcsolódó generátor az autót??? (és mi van ha üresben gurulunk ki) Valszeg maga a motorfék vagy a légellenállás is többet fékez mint egy pöttöm generátor. Jó nagy parasztvakítás ez is, ugyanúgy ahogy a klasszikus szívómotor űrtechnikának történő eladása is. Megjegyzem hogy sok start-stop rendszerrel ellátott autó is fel van szerelve ilyen kondenzátoros megoldással, alapvetően azért hogy a hirtelen megnövekedett fogyasztási igényt a motor álló helyzetében is pótolni tudják.

  • hova

    Úgy gondolom, hogy autópályán mindenki felvesz egy tempót és azzal halad, nem igazán jellemző az “előzgetés” pályán. Sohasem éreztem gyenge pontjának ezt vezetés közben, pedig már több mint 20 ezret levezettem. Az új hármas sem egy ‘izompacsirta” de nem is annak készítették! Mindíg tudni kell, hogy miért veszek meg egy bizonyos márkát és az mire képes.Az igaz, hogy a generátor “egy francot fékezi” z autót, persze, hogy nem érezhetően igaz, de valóság, csak semmire nem megyünk vele. Másért kell szeretni és kedvelni ezt a márkát, azért amiért annyit beszélnek róla.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.