Összkerekes kupé, négy ajtóval? Ilyen is van!

Teszt: BMW 428i Gran Coupé xDrive

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.10.27. 17.30

A kétajtós BMW kupéval azonos méretben, de kétszer annyi ajtóval tölt ki piaci rést a 4-es Gran Coupé.

Röviden – BMW 428i Gran Coupé xDrive

Mi ez?

Kupé BMW a megszokottnál kettővel több ajtóval  
Mit tud? Tágasabb, kényelmesebb, mint a kétajtós, mégis ugyanolyan menő a formája
Mibe kerül? A meztelen 428i Gran Coupé xDrive 13,2 millió, de mire teleextrázzuk, simán belefuthatunk vele a 20 millióba is.
Kinek jó?  Aki kupé formájú autóra gerjed, de kell neki a hely hátul is

Kupé forma, plusz két ajtóval

A BMW 1-től 7-ig terjedő modellpalettájával alaposan megsorozta az autópiacot. Emellett vannak X-szel, Z-vel és i-vel megbolondított változatok, kombik, kabriók és összkerekes verziók is, és hogy satuba fogott térddel se tudjunk olyan modellt kitalálni, amije nincs a BMW-nek, még a klasszikus kupékból is tudnak nagyobbat, praktikusabbat adni. Ilyen a 428i Gran Coupé is, xDrive összkerék-hajtással megbolondítva.

Innen nézve akár 4-es is lehetne, senki nem szúrná ki, hogy a teteje magasabban van

Külső

A 4-es BMW-vel azonos méret mellett több helyet, nagyobb kényelmet kínál a 4-es Gran Coupé változata. A forma kecses, sportos, de a bő 10 centivel hosszabban hátranyúló, hajszálnyival magasabban is lévő tető miatt már élhető méretű hátsó sort kínál az itt ülő utasoknak – kényelmesen két férőhelyes a második üléssor, de középre is lehet ülni -, illetve ami még fontosabb, két ajtót is ad a kényelmesebb ki- és beszálláshoz. A 4,64 méteres hossz és 1,83 méteres szélesség ugyanaz, mint a mezei 4-es esetében. 

Videón ilyen a BMW 4 Gran Coupé:
Bár alapállásban is látványos jelenség, mégis nyitott ajtókkal néz ki igazán jól a 4-es Gran Coupé, ami főleg a keret nélküli ablakoknak köszönhető. Kár, hogy a hátsó ajtó üvegei leeresztve már nem férnek be teljesen az ajtóba. Elöl a műalkotásnak is beillő fényszóró, oldalt a krómkerettel hangsúlyosabbá tett kopoltyú, valamint a sok csillogó krómdíszítés teszi határozottá a nagyra nőtt kupé megjelenését. 
 

A hátsó üveg nem fér bele az ajtóba

Belső, csomagtér

A világos bőrrel beborított utastér igazi BMW-s építőelemekből készült, a legtöbb darab más BMW-kből ismerős lehet. Középen a szobornak is beillő váltókar mellett a gombokkal alaposan körbenövesztett központi vezérlőtárcsa, mellette pedig az autó gázreakciójától a rugózásán át a kormányzás feszességéig mindent állító gomb található, amelynek kifejezetten takarékos állása is van.

Minden jó helyen van és minden példásan működik. BMW.

A durva áron – 632 ezer forintért – mért memóriás bőrfotelekben egy Föld-Mars távot is hibernálás nélkül lehúzhatunk, példásan működik benne minden gomb, kapcsoló, tekerentyű, fedél. Egyedül az utas előtti fabetét és annak díszes intarziája idegen ebben az inkább sportos, mint elegáns hangulatú autóban. Az ergonómiára nem lehet panasz, a vezetőt körbefolyó berendezés eszközei ösztönösen kezelhetők, legfeljebb a navigáció beállítása bonyolultabb kissé az átlagnál.
Összkerekes kupé, négy ajtóval? Ilyen is van! 1
Csomagtartója 480 literes, de a több darabban, osztottan is dönthető hátsó üléstámlák ledöntése után máris 1300 liternyi pakkot lehet belezsúfolni, ha valakinek ez lenne a fontos. A raktér egész okos, több emeletre lehet rámolni, van benne 12 voltos csatlakozó, világítás, csomagrögzítő háló és szatyorkampó is, ahogy azt kell. Alapáron gombnyomásra, akár a kulcson lévővel is nyitható a raktér ajtaja, de mókás extraként rendelhető bele olyan megoldás is, amely segítségével akár lábmozdulattal is megoldható a csomagtér nyitása, ha nem marad szabad kezünk.

Hálóval rögzíthetők a rakoncátlan csomagok

Motor

Indítás után ez volt benne az egyik legnagyobb csalódás. Ha a műszerfal hétezer körül pirosba forduló fordulatszámmérője alapján nem lettem volna benne biztos, hogy benzines modellben ülök, elsőre dízelre tippeltem volna. Alapjáraton nem is csendes és a járása sem olyan civilizált, mint amit várnánk, szerencsére gázadásra sokat javul a helyzet. A 245 lóerő több mint ami a kulturált közlekedéshez feltétlenül szükséges, a kétliteres motor nagyot lódít az 1700 kilogrammos kasztnin, 5,8 másodperc elég neki a 100-as tempó eléréséhez. 
Városban a 3-as, 4-es szériákból ismert vezetőtámogató rendszerek teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá az autózást, a Head up Display a sebességhatárokra is figyelmeztet, az autó állóra fékezésére és újraindítására is képes adaptív tempomat finoman teszi a dolgát, ha pedig garázsból állunk ki, az orrba épített kamerákkal még oda is be tud kukkantani a vezető. 

Az autó orrán lévő kamera ezt mutatja

Költségek, fogyasztás

A meztelen 428i Gran Coupé összkerék-hajtással 13,2 milliótól indul. A tesztautóba azonban még került extra gazdagon – például a Luxury Line csomag, amely extra fényes króm díszítéseket, spéci bőrkárpitot takar, 1,2 millióba kerül, a Professional fantázianevű navigációs rendszer 830 ezer, a Steptronic sportos sebességváltó 782 ezer, LED-es adaptív fényszóró 632 ezer forint, a memóriás elektromos ülések, illetve az adaptív M-futómű 366-366 ezerért, hogy csak a legdrágábbakat említsük. Ha mindent összeszámolunk, végül 20 807 700 forint áll a tesztautó árcéduláján. 

Inkább kétszemélyes a hátsó pamlag, de három ember is elfér itt

A gyári katalógus 6,9 literes átlagán még a legelvetemültebb BMW-fanatikus is csak nyeríteni tud. A tesztautó az átlagosnál valamivel finomabb vezetés mellett – nem jó érzés zsebből etetni 245 lovat – bő 12 liter benzint nyelt be 100-on. 
A 4-es Gran Coupé nem egy tipikus BMW. Az 1:18-as rovatot jegyző Csepreghy kolléga szerint – aki pedig babérkoszorús BMW-bolond – ilyet akkor vesz az ember, amikor már régen elfelejtette, miért is akar BMW-t. Ebben nem fog gumit füstölni, az összkerék-hajtás miatt a fenekével sem kell küzdeni, ebben az autóban csupán azt lehet élvezni, hogy minden tökéletesen működik és nekünk jó, hogy benne ülünk. Nagyon.
Mellette – Ellene
  • Vonzó forma
  • Fejlett vezetőtámogató rendszerek
  • Temérdek extra
  • Erős motor
  • Príma kivitelezés
  • Tágas, könnyen megközelíthető hátsó ülés
  • Alapjáraton zajos motor
  • Katalógusadathoz mérten nagy fogyasztás
  • Drága extrák
  • Tájidegen fabetét

Szavazás

Szerinted menő a Gran Coupé? Vagy egy kupé legyen kétajtós? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hulyemernok

    Lehet csak képeken nem jön át a kupé forma, de így ebben a formában egyáltalán nem érzem létjogosultságát a 3as és 5ös BMW mellett. Persze ha profitot termel a vállalatnak akkor egy szót sem szóltam, csak ha már kupé én jobban megadtam volna a módját.

  • Kempelen

    Akkor egy szót sem szóltál.
    Jól ki van ez találva.

  • ötvencent

    Gratulálok a cikk írójának ! Végre valaki le merte írni mennyire okádék szar traktor hangja van a BMW 4 hengeres turbó benzinmotorjának ! Eddig csak ömlengéseket lehetett róla olvasni bármilyen tesztről is legyen szó! Szégyennek tartom hogy ez a motor olyan hangokat produkál benzines létére mint egy Franci a diesel motor üzem meleg állapotban !!!!! Itt tart ma BMW motor fejlesztése csak gratulálni tudok a mérnököknek … nagyon nagy mérnöki bravúr kell ahhoz hogy beépítsenek 4 darab már meglévő + injektort a szívócsőbe amit alapjáraton üzemeltetnek ezzel elkerülhető a direkt befecskendezéses traktor hang lásd:Lexus Is 250 , új generációs TFSI.

  • BeZol

    Továbbra is túl egyformák nekem ezek. Kifejezetten nem tetszik, hogy élőben csak közelebbről lehet megkülönböztetni, hogy 3as vagy 5ös bmw-t látok hátulról (főleg kombi esetében), ha pedig szemből látok egy 3ast, akkor pedig már tényleg elég közel kell menni, hogy most 3as? 3as gt? 4es? 4es gran coupe? Messziről is csak az ad gondolkodásra okot, hogy mintha alacsonyabb és szélesebb lenne a kocsi 4es esetén…
    Audit sem kedvelem emiatt, de náluk mostanra azért van annyi különbség a típusok között, hogy meg lehet őket különböztetni, de a bmw-nél nagyon-nagyon hasonlóak + a 2literes dieseleik vezérműláncszakadásosak talán a mai napig is. Maradnak a nagymotorok, de akkor felextrázva 22+-nál jár az ember, más meg 10ért berendel egy 316i-t úgy, hogy külsőre tök egyforma lesz a 22millással. Engem ez nagyon zavarna mint új autó tulaj, de az eladási számok bmw-t igazolják, szóval én vagyok a hülye, bocs :D
    ui.: 435xd cabriót bevállalnék :P

  • Kempelen

    Ötvencent! Közben amíg te itt osztod az észt és marhaságokat beszélsz, addig a gyártó sikert sikerre halmoz, mert veled ellentétben akik használják, azok belül ülnek, tudod, az autóban, te meg kintről hallgatod, mert nincs rá pénzed. Se erre, se másra, így hát nyugodtan szídd csak, a 7-es busz tényleg sokkal jobb.
    Vagy hallgathatod alapjáraton, mert gázt adni sosem lesz lehetőséged, ahhoz ugyanis annyi pénzt kéne leszurkolnod, amit életedben nem keresel meg.
    Troll vagy bazeg!

  • Kempelen

    Zárt ajtóval avatatlan szem tényleg ember legyen a talpán, ha meg tudja mondani, hogy ez melyik modell (3-4-5)?
    A cél szerintem ez lehet. Ne különüljön el a BMW vásárló a kiadott pénz alapján. legyen egyszerűen csak BMW-s.
    Ugyanakkor egyetlen piaci rés sem marad lassan, amire a BMW-nek ne lenne válasza.

  • demagóg

    BeZol – 2014.10.28 10:02

    ezt én is írhattam volna :)
    minden szavaddal egyetértek.

    azt viszont nem értem, hogy miért jó az a bmw-nek, hogy a 22 milliós bmw-t nem lehet megkülönböztetni egy 10 millióstól.

  • hulyemernok

    Kempelen, nem értem mi a problémád? Én a saját véleményem írtam le, nyilván a BMW piackutatói jobban képben vannak azzal mikor és milyen modellre van szükség, ettől függetlenül én tartom, hogy ez a modell inkább a 3as és 5ös BMW-től fog elvenni vevőket, mintsem újakat hozzon a kupé forma miatt.

  • somebody

    BeZol –
    Nem szeretnélek megsérteni, de teljes ostobaságokon rugózol. A 3, 3 GT, 4 és 4 GC ugyanaz az autó csak más karosszéria változat. Miért kellene bármiben is különbözniük? Igaz nem prémium márka, de egy Astrától sem várja el senki, hogy teljesen máshogy nézzen ki a kombi és az 5 ajtós. Ma már minden márkánál az egységes arculat az elfogadott, az alapvető stílusjegyek ugyanazok lesznek. A prémium márkákkal az a “probléma”, hogy egymástól nem túl távoli kategóriákat fed le egy-egy modell. Tehát míg egy Fiestát és Mondeot bárki meg tud különböztetni, addig egy 3as és 5ös vagy A4 és A6 nyilván nehezebben megkülönböztethető. Az extrák ára és mennyisége alapján pedig már régen nem meglepetés, hogy akár az autó árát is el lehet költeni plusz extrákra. Egy átlag 4-5 milliós Golf is kerülhet akár 8-9 millióba. Ha te nem igényled az extra szolgáltatásokat vásárolj egy 316-ost és örülj, hogy úgy néz ki, mint a 22 milliós :D

  • Kempelen

    Mérnök! nekem semmi bajom. Egyetértettem veled. Ahogy most is.

  • Kempelen

    Demagóg! Meg lehet különböztetni őket. Akinek nem megy, annak nem is kell ezzel foglalkoznia. A bent ülő pedig pontosan tudja, hogy miért másabb a 22 milliós. Aki olyat vett az azért, aki meg nem, az meg azért.

  • ötvencent

    Kempelen : hát persze hogy nincs rá pénzem ;) azért írok ilyent mert kívülről hallgatom hozzá teszem szerencsére … akkor se vennék ilyent ha csak BMW ből tudnék választani kezdjük ott hogy aki csak 2 év km korlátozás nélküli garanciát mer vállalni a termékére prémium szegmensbe az elég szégyen … vajon hányan fogják kihasználni a 2 év über garanciát és hányan használnának ki egy 4-5 éves esetleg 200.000 km ben megkötött távot? Ezt a gyárban is nagyon jól tudják ezért adnak rá semmi garanciát az esetek 99% ban 2 év alatt nem tesznek a kocsiba 100.000 km nél többet nekik bevállalják a javítást 2 év után meg aki mondjuk ment vele 20.000 km-et és elromlik azokkal mi van ?… egyébként meg nézd meg a márkát hol szerepel a megbízhatósági listákon és talán rájössz valamire … ezt a motort is váltani fogják nemsokára vajon mi lehet az oka , ha annyira bevált ??? Egy teljesen új 4-6hengeres család jön … 190 le lesz a 420i eltűnik a 428i és lesz belőle 430i 250 lóerő feletti teljesítménnyel … 455i ből pedig 440i lesz 320 lóerő feletti teljesítménnyel . Na de nekem mindegy mit fröcsögsz itt semmit nem kell bizonyítanom te már bebizonyítottál mindent aki meg busszal jár az te vagy ezért osztod itt az észt mert szánalmas kis életed van és azt hiszed ha menőnek állítod be magad attól több leszel … egy nagy 0 vagy ;) ezt tartsd észben mikor kilépsz az utcára legközelebb nagy NULLA menő :D További szép napot seggfej !

  • BeZol

    Somebody-
    Azért örülnék ha különbözne, mert E90-91-et tökéletesen meg lehetett különböztetni E92-93-tól (tehát sedán-kombit a coupe-cabriótól) nem csak hátulról, hanem szemből is. Az új szériánál egy kaptafa szemből is, nincsenek élesebb eltérések, és ez nem tetszik. (sedánosnak úgyis mind1, de nekem mint coupe-cabriósnak nem mind1)
    10 milkóért m-paketos 316d-t kapsz 116 lóerővel, és csak a kipufogó más kívülről, mert 320d-ig ugyanúgy néz ki, aztán 325d-nél lesz sima helyett egy dupla kipufogó (de ez már minimum 13misitől jön össze), ami így is marad még a 335xd-n is (313 lóerő…), aminél csak m-pakettal számolva már legalább 16misi kell. A lényeg, hogy az egyetlen eltérés a kipufogóban található, de még sportcsomag sem feltétlenül fontos :D Egy 435xd coupe m-pakettal 17 misi, és simán összekeverik a 10misis szimplán m-paketos 316d-vel, na engem ez zavarna mint coupe tulaj (főleg h nem csak m-paketot tennék extrának, hanem majdnem mindent, és 22misi lenne a kocsi), de mint fillérb*szó 316d-s örülnék. (és valszeg ezért is fogynak egyre jobban a bmw-k, pesten is csak az egykipufogósok rohangálnak, vajon melyik motorral?… természetesen típusjel sehol)
    A problémám még az, hogy továbbra is a bmw a legjobb ebben a kategóriában szerintem, és még ezek ellenére is inkább vennék újra bmw-t, mint audit vagy mercedest, de ez ugye egyéni vélemény.
    Egyébként már csak az új Z4-re várunk jövőre, aztán utána jön az új 5GT 2015 év végéig). Ezt a mostani külső és belső designvilágot hozta az 5GT még 2009-ben, azóta erre épül az összes bmw, és akkor megint minden máshogy fog kinézni kívül-belül, és épül fel minden típus újra 5 éven keresztül a teljes megújulásig.

  • somebody

    BeZol –
    Az E90-E92 párosnál nagyobb volt a különbség a két karosszéria között, de se előtte se utána nem különítették el ennyire a két karosszéria formát. Nyilván így olcsóbb és egyszerűbb gyártani. A 4esen szemből szinte csak a lökhárító jelent eltérést. Számomra nem olyan fontos a külsőség, a lényeg úgyis az, hogy az utastérben te élvezed a nagyobb motort vagy a több extrát. Régen is simán lehetett olyan E39-et vagy E46-ot konfigurálni, amiről ember meg nem mondta, hogy mennyire jól felszerelt. Ami külsőre sokat dob egy BMW-n, az úgyis az M-packet és/vagy egy komoly, nagy felni. Egyébként meg teljesen mindegy ebben az országban, a sok irigy proli szemében ugyanolyan bunkó köcsög BMW-s leszel egy másfél milliós jó állapotú E39-ben, mint egy 4 cupéban. Maximum a tájékozottabbja tudja, hogy az utóbbi lényegesen drágább és ezért még jobban utál :D

  • orpheus

    Osztom somebody véleményét.
    BeZol en totál nem értem miért akkorra baj ha BMW-sként nem tudsz kitűnni a BMW-SEK közül… Vagyis értem, ez a lehető legnagyobb sznobsag… Az első sznobsagi szint amikor valaki azért vesz BMW-t, hogy kitűnjön az egyéb márkával járok közül (vagy legalábbis ő úgy érezze hogy kitűnik), a második szint mikor mar a BMW-k között is ki akar tűnni, hogy lássák ő a valaki.. Mert az öve 22 millás, vagy éppen coupe…. Hat elárulom hogy ma mar csak bizonyos körökben lehet a BMW-vel kitűnni… Kulturkörökben nem fog hatalmas elismerést kiváltani, ahhoz mar túl gyakori az utakon.
    En ha lámpánál megállok egy másik BMW mellett általában nem azt nézem hogy milyen kipufogója van es mekkora a motorja es az öve a menőbb, drágább vagy az enyém, hanem örülök hogy en is egy ilyet jó kis gépet birtokolhatok, ugyanúgy elismerően nézek egy szép állapotú e30-at, es egy új f10-et is, de sokakon látom a pökhendiseget, es nagy arcot, mert az öve újabb vagy drágább, na az ilyenek miatt vannak a BMW-s sztereotípiák…

  • BeZol

    Oh orpheus,
    nekem azért van bmw-m, mert más piaci alternatíva mai napig nem létezik arra, amit ők kínálnak (keménytetős cabrio, erős diesel motorral csakis bmw-nek van), tehát első sznobsági szint kilőve.
    Én nem akarok kitűnni, az sem kimondottan zavar, hogy mostanra negyedáron vett M-es rendszámúakkal rohangálnak ugyanolyan bmw-k, mint az enyém (igaz részben sajnálom őket, mert 90%ban fapados mindegyik, kismotorú, és istentudja mennyit tekertek rajtuk km-t, így pedig egyáltalán nem az a bmw élmény éri őket, mint Az igazi bmw élmény). Tehát 2es számú sznobság is kilőve.
    Engem konkrétan az zavarna, HA lenne egy új bmw-m, és ennyire összekeverhetőek lennének a típusok, mert azért legyen már markánsabb különbség a típusok között na. Tudom, hogy az előző széria előtt is ennyire egyformák voltak, szimplán nem tetszik, hogy visszatértek ehhez a szokásukhoz, és ennyire megnehezítik még a bmw ismerőnek is a bmw-k azonosítását.
    Igen, nagyon sok nagyarcú van, teljesen kicserélődnek egyes emberek, amint ilyen autójuk lesz, kár h az autóra már nem költenek, és csak leélik őket.
    Én nagyon ritkán bámulok át másik kocsiba (mindig csak beazonosítom a típusokat a fejemben), de az utasok szerint minket mindig bámulnak, de engem hidegen hagy, igaz eleinte rohadt kellemetlen volt, más meg pont ezt élvezte… Mindenki más.
    A lényeg a lényeg, túl hasonlóak ezek a típusok, engem mint potenciális vásárlót pedig elvesztettek ezzel a szériávál, talán majd a következő megkülönböztethetőbb lesz, igaz egy 435xd cabrio még szóbakerülhet, hiszen E93as cabrióból nem létezett 335d, az új pedig nagyon bika lehet, kár h ülésszellőztetés továbbra sincs, pedig A5 cabrioban és E cabrioban is van, de azok alkalmi használatos vászontetősek, és még bárki ki is vághatja őket.

  • Kempelen

    Lányok, autót magunknak veszünk, nem a külvilágnak (legalábbis az álmoskönyv szerint). Ha valkinek attól jobb, hogy elüt az autója a többitől (BeZol), akkor dobjon még rá úgy 15-25%-ot és válassza az Individual sorozatot, vagy valamelyik tuning műhely alkotásait. lehet kapni. Ha meg valaki szerény és az autót élvezni akrja, nem pedig mutogatni, akkor arra ne kényszerítsünk már bazári dolgokat.

    A prémium egyebek mellett ettől is prémium, hogy ha kell nagyon diszkréten k. drága, ha kell, akkor decensen hivalkodó és az ezekközött lévő variációk száma szinte végtelen.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.