Felnőtt az új Corsa

Vezettük: Opel Corsa - 2015

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.10.24. 08.00

Új motorokkal, komoly vezetői asszisztensekkel, jobb minőségben érkezik az ötödik generációs Corsa. Kipróbáltuk.

Röviden – Opel Corsa E

Mi ez?

Az Opel Corsa ötödik generációja 
Mit tud? Modern vezetői asszisztensek és médiarendszer, új motorok, igényesebb utastér az előddel azonos méretben
Mibe kerül? A belépő modell, 75 lóerős 1,2 literes benzinessel most akciósan 2 990 000 forint. A 100 lóerős 1,4-es turbó 3,7 millió
Kinek jó?  Aki szereti a Corsát, illetve aki egy modern, igényes kisautót vásárolna

Négy generáció, 32 év, 12,4 millió eladott példány: igazán szép múlttal rendelkezik a kiskategóriás Corsa, amely az Astra mellett az Opel márka sikermodellje, emellett saját kategóriájának egyik legkeresettebb autója egész Nyugat-Európában. Most eljött az idő az ötödik generáció számára, amit végre álcázás nélküli állapotban is kipróbálhattunk.

A legelsőtől a legutolsóig


Óvatosan a vonalzóval

Az új Corsára pillantva nem nehéz felismerni a különbséget a leváltott generációhoz képest, de aki elsőre csak egy erősebb ráncfelvarrásra gondol, az sem téved nagyot igazán.  A külsőt tekintve nem volt cél a radikális változtatás, a jól futó Corsa D ugyanis 3 millió példányban kelt el, ami egyértelműen mutatja, nem volt érdemes új irányba indulni az autó formavilágát illetően.  Nem ördögtől való az ilyen hozzáállás, gondoljunk csak a VW-modellekre, amelyek a létező legkisebb változtatás mellett is évtizedek óta sikeresek.  Ugyanezt teszi most az Opel is, mégis tetszetős a Corsa E.

Távolról a Corsa D-re emlékeztető újdonság a korábbinál határozottabb, kifejezetten elegáns orrot kapott, amelyen a szép, új lámpatestek, és az Adam modelléhez hasonló hűtőrács dominál. Oldalról az ajtó alján lévő töréssel lett parányival határozottabb a külső, míg hátul a lágy, gömbölyű vonalak helyett egy szögletesebb, markánsabb, jobban kiálló lámpatesttől mutat férfiasabban a Corsa. 

Eltűnt a csomagtartóról a nyitásra szolgáló bemélyedés is, most az Opel jelvény alá benyúlva nyitható a hátsó ajtó egy vele egybeépített mikrokapcsoló segítségével.  Nem változott viszont alapvetően az autó mérete és a súlya sem, aminek egyik legfőbb oka, hogy az előzővel azonos padlólemezre készül, illetve több elemet is felhasználtak az előző modell vázából.

Az arányok és méretek hasonlóak, mégis dögösebb az ötödik generáció


Igényesebb az utastér

Egy dolog a dizájn, de az új műszerfal nemcsak ránézésre mutat szebben, anyagminőségben is veri a leköszönő Corsát, a műszerfal tetejét kellemesen puha, szivacsos anyag borítja végig az új modellben. A vízszintes vonalakkal rajzolt elemek szélesebb, tágasabb hatást is keltenek, mint a korábbi hosszúkás középkonzol, itt újak a kapcsolók, tekerők is, illetve egy vadiúj, szép felbontású 7″-os érintőképernyő is helyet kapott.  Ez a médiarendszer lelke, amely iOS-t és Androidot futtató mobiltelefonokat kezel. Tesztautónkban egy iPhone 5-ösre telepített, BringGo nevű navigációs szoftverrel tájékozódtunk Stuttgartban, de két további app, a rádió és podcast világvevő Sticher és Tune-In program is futtatható a menüből, amennyiben azokat telepítették a mobilra.

További műszaki csemegéket is találni a Corsában, amelyek megkönnyítik és biztonságosabbá tehetik a közlekedést. Parkoláshoz remek segítség a City-mód, amely könnyebbé teszi a kormányzást, de a nagyobb modellekből ismerős parkolóasszisztens is megjelent már a kisautóban: ha nem akarjuk, nem kell vesződnünk a kormány tekerésével sem, magától beáll helyettünk az autó, merőleges és párhuzamos parkolóhelyre is. Van holttérfigyelő rendszer, az előre pásztázó kamera pedig felismeri a közlekedési táblák egy részét, segédkezik a sávtartásban és a távolságtartó tempomatnak, valamint az ütközésveszélyre is figyelmeztet. A Corsa extralistáját a bixenon fényszóró is gazdagítja kanyarfénnyel.

Elektromos a kormányszervo, parkoláshoz van City fokozat is


Új magyar motor

Mostani menetpróbánkon két turbós benzinmotorral vezettük az ötödik generációs Corsa modellt. Az egyik a Szentgotthárdon készülő egyliteres háromhengeres, amelyet az erősebbik, 115 lóerős kivitelben próbáltunk (ugyanez a motor létezik 90 lóerővel is). A másik az 1,4 literes, négyhengeres volt, amely 100 lóerőt és tisztességes 200 newtonméteres nyomatékot rejt a géptető alatt.

A kisebbik háromhengeres motor egészen új konstrukció, csak az Adamban szerepelt eddig. Járása egy kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően egyenletes, sőt hangján sem hallani városi környezetben, hogy háromhengeres volna. A javított hangszigetelésnek köszönhetően csendesebb az átlagnál, a konstrukcióra jellemző kávédaráló-hang is csak akkor hallható visszafogottan, ha bőven háromezres fordulat fölé forgatjuk. Erre viszont nincs igazán szükség, 170 newtonméteres maximális nyomatéka már 1800/perc fordulattól elérhető.  A 195 km/óra végsebességre képes izmosabb egyliteres fogyasztása igazán kedvezőnek tűnik, városi használatra 6 litert ad meg a gyártó.

Két centivel lett hosszabb, a padlólemezt örökölte

Többet mehettünk a másik benzinessel, a szintén új, 1,4 liter hengerűrtartalmúval, amely feltehetően népszerűbb lesz itthon a háromhengeresnél. Ezt alacsonyabb ára is indokolja, de a kisebb literteljesítmény és a nagyobb hengerszám is biztató. A kerek 100 lóerős teljesítmény szívómotortól sem lenne eget verő, nemhogy egy turbóstól. Cserébe viszont ez a legnyomatékosabb motor 200 Nm-rel a tarsolyában, amely rendkívül kellemesen használhatóvá teszi a városi forgalomban: keveset fogyaszt, rugalmasságának köszönhetően országúti előzések alkalmával is kellemes útitárs.

Mindkét motorhoz új fejlesztésű, pontosan és akadásmentesen kapcsolható hatfokozatú kézi váltót társítottak – ez alapján is könnyen megkülönböztethetők a szívómotoros kivitelektől.

Az igazán spórolni vágyóknak az alaposan átdolgozott 1.3 CDTI dízelmotorok ajánlottak (75 LE és 95  LE) – ezek  új turbófeltöltővel gazdagodtak többek között. Az erősebbik változat kombinált ciklusban mindössze 3,2 liter/100 km-es fogyasztással  bír, ez még alapos ráhagyás mellett is több mint takarékos.

Jól sikerült darab, karakteres arcot ad az új lámpatest


Új futómű, átdolgozott kormánymű

Jobb vezetni az új Corsát, ez már az első métereken érezhető volt. Az 5 mm-rel alacsonyabbra helyezett súlypontot nehéz lett volna magunktól kitalálni, de annyi biztos, hogy feszesebb a futómű hangolása a korábbinál, így a kocsi szebben és gyorsabban kanyarodik mint eddig.

Konstrukcióját tekintve ugyan nem változott (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) a futómű, ám mégsem örökölt egyetlen alkatrészt sem. A felnőttes viselkedésű felfüggesztés sportos, de kellően kényelmes a hétköznapokra is, bár ezt csak a frankfurti útviszonyok alapján állíthatjuk. A vásárlók egyébként egy sportosabb futóműbeállítást is választhatnak majd, amelyhez alaphelyzetben jár a 17 colos alufelni. Pozitív irányba változott az új elektromos szervomotorral szerelt kormánymű is, kellően közvetlen, visszajelzésből is szolgáltat annyit, amennyire egy kisautóban szükség van.

Benzinmotorok     
Árak (legolcsóbb felszereltséggel, a 410 ezer forintos akció nélkül)
1.2 (70 LE) 3 400 000 Ft
1.4 (75 LE)  3 450 000 Ft
1.4 (90 LE) 3 500 000 Ft
1.0 Turbo (90 LE) 4 200 000 Ft
1.0 Turbo (115 LE) 4 363 000 Ft
1.4 Turbo (100 LE) 4 110 000 Ft
Dízelmotorok     

1.3 (75 LE) 4 400 000 Ft
1.3 (95 LE) 4 730 000 Ft

Év végén jöhet 3 milliós alapárral

Az új Opel Corsa minden szempontból képes volt fejlődni elődjéhez képest, és nemcsak a specifikációk/sajtóanyag alapján tűnik igényes utódnak, de az életben is. A modern, nagyobb kategóriára jellemző vezetői asszisztensek, a csendesebb, nyugodtabb, igényesebb utastér mellett a turbós benzinmotorok vezethetősége is vonzóvá teszi – ezek sokkal kellemesebb élményt nyújtanak a régebbi szívóknál. Akinek ezek alapján szimpatikus lett a Corsa, rendelését máris leadhatja, de a kiszállításig 2015 januárjáig várnia kell. A legolcsóbb 1,2 literes modell bevezetőára most 2,99 millió forint, a próbált 1,4-es turbós 3,7 millió a 410 ezres kedvezménnyel.

Mellette – Ellene
  • Csendes, finom járású háromhengeres
  • Puha műanyag a műszerfal tetején
  • Modern vezetői asszisztensek
  • Mobiltelefonról futtatható mobil applikációk
  • Kedvező fogyasztás
  • Szűkös csomagtér
  • 2015 januárig várni kell rá

Szavazás

Opel Corsa E 2015

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Specialized78

    Szép kisautó.Viszont a nagy tömege miatt nem kellene.Sokkal inkább a Mazda 2.Azt nem tudom,ki fogja a 70Le-s 1.2-es változatot választani,amikor 50.000Ft plusz pénzért már van 5Le-vel erősebb 1.4-es is.

  • apaarpi

    Ha Balázs nem írta el, elég furcsa az árképzése.

    Pl. drágább lenne a gyengébb 3 hengeres turbó, mint az erősebb???

  • v_hami

    De elírtam, sorry. Természetesen olcsóbb a gyengébbik egyliteres. Viszont az 1,4-es, turbós annál is olcsóbb.

  • Norbi50

    Korrekt a cikk (VW párhuzam), hiszen nem feltétlen attól új egy modell, hogy új padlólemezt kap. A totalcarosok elég lehúzósak voltak a változatlan padlólemez miatt, de az 1.0-res háromhegerest agyondícsérték és a legjobb motornak titulálálták a 3 hengeresek között. Valóban veri pl. az 1.0 Ford motort ?

  • Kempelen

    Szép autó és komoly munka az első lámpa. Vállalnám.

  • Ant.all

    Közelében sincs a Kopel új turbó motorja a Ford 3 egymás utáni évben is az év motorjának megválasztott 1.0T-hoz képest. A szupernehéz karosszériát nem sikerült leváltani. A vezetővel együtt a Korza súlya akkora mint több versenytársáé 4 utassal megpakolva! Katalógusfogyasztás? Madárnak néznek? A 10-20% kal olcsóbb versenytárs, az fogyaszt 1-2 literrel kevesebbet…

  • hulyemernok

    Szerintem az eleje szép lett, ahogy a belseje is (bár az érintőképernyő elhelyezése számomra érthetetlen). Viszont pont a formája maradt meg az előző generációból, ami olyan mint egy tojás és számomra egyáltalán nem tetszetős. Lehet az új 3 hengeres nem éri el az Ecoboost szintjét, viszont abban biztos vagyok, hogy amire ebben a kategóriában szükség van tudni fogja. A régi padlólemez-plusz súly stb. olyan hiányosságok amik talán nem fogják olyan nagy mértékben befolyásolni az eladási számokat, majd az új külső-belső eldönti mennyire lesz sikeres.

  • Norbi50

    Azért az odab@sz, hogy a Ford 1.0 Ecoboostjának blokkját maximum 250.000 kilométerre tervezték, ez azért nem egy világminőség.
    Lehetne olyan blokkot is gyártani, ami kibír fél millió km-t is, csak a Ford nem akar: használd 5 évig, aztán dobd el. Fogyassz.
    Ez alól a többi gyártó sem kivétel, de legalább nem tudjuk, hogy miből van a cserebogár, csak sejtjük.
    A most agyonszidott és ócskának elhordott szívómotorokra már mindenki úgy néz, mint egy ebolás haldoklóra, mégis, azok kibírtak 300-350e km-t is.

  • oszkopeter

    Az, hogy egy motort 250.000 vagy 300.000 Km-re terveznek, nem azt jelenti hogy nem mehet annál többet, ez csak annyit jelent, hogy költségesebb fődarab(ok) cseréje nélkül ennyit ki kell bírjon. De nem is ez a baj, hanem hogy számos konstrukciós hibától szenvednek az első generációs kis turbómotorok, márkától függetlenül (TSi, Ecoboost) és ezek a hibák már 50-60 ezer Km futás után jelentkeznek, főleg ha valaki rövid városi utakra használja (kormolódás, hűtési problémák, turbó és befecskendezési gondok). Más kérdés, hogy a klasszikus szívómotorok is csak nagyon kíméletes használat mellett mennek / mentek el 300.000 Km-nél többet, azokat sem örök életre tervezték. Viszont tény, hogy olcsóbban életben tarthatók, mint ezek a CO2 optimalizált high-tech csodák.

  • hulyemernok

    Norbi50 azért legyünk tisztában azzal amit leírunk! Az Ecoboostnál a gyártó a 250e km-t a főjavítás nélküli futásteljesítményre adta meg. Konkrétan még a vezérlést is itt kell először cserélni. Ez kifejezetten jó, gondoljunk csak bele, hogy egyes dieseleknél 150-200e km után már turbót kell cserélni, csúcsokat felújítani, egyes TSI motorokat 50-60e km után szétszedni az olyan nagy mértékű kokszosodás végett stb…

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.