Peugeot, amiből a drága kell

Itthon a megújult Peugeot 508

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 15.00

Új külsővel, bitang dízelmotorral, és 4×4-hajtás nélküli terepessel megérkezett a Peugeot 508 megújult változata. Kínálják 5,7 millióért is, de 7,1 millióért veszik majd.

Röviden – Peugeot 508 – 2014

Mi ez?

A francia középkategóriás modell felfrissítve. Új kényelmi-biztonsági extrával, új Euro 6-os motorokkal, új hatfokozatú automatával
Mit tud? Németesen elegáns, franciásan kényelmes. Erős, takarékos motorokkal
Mennyibe kerül? Az árlista 6,9 milliótól indul, és 12,1 millióig fut, de a bevezetéskor több mint 1 milliós kedvezmény kérhető
Kinek jó?  Bárkinek, aki egy méretes, kényelmes autóra vágyik, de cégvezetők veszik majd

Cégautók birodalma

Magyarországon leginkább a kis és kompakt méretű új autók fogynak, hiszen 2014 első félévében előbbiek adták a piac 25,7, utóbbiak pedig 44,4 százalékát – ám ezek mellett a nagyobbakból is vásárolnak honfitársaink. A középkategóriás modellekre jutott a teljes eladás 19,3 százaléka.

A középkategóriában abszolút a céges eladások dominálnak, van olyan típus, amelynél ez 100 százalék, de általánosan 90 százalék a vállalati vásárlások aránya. Ha levesszük az egyszemélyes vállalkozásokat, és csak a flottaértékesítést vizsgáljuk, akkor is nyolcvan százalék feletti marad az arány.

Ebbe, a Ford Mondeo, a Volkswagen Passat, és az Opel Insignia által meghatározott szegmensbe érkezett meg a felfrissített Peugeot 508. Néhány hete Rácz Tamás kollégám már vezette az autót külföldön, most, a hazai bemutatón az árakról is többet megtudtunk. Erről majd később.

A kombin nem a szedánon új a hátsó lámpa


Új külső, nagyobb felszereltség

A ráncfelvarrás során laposabbra formázták a motorháztetőt, átrajzolták a fényszórókat, a hűtőmaszkot és a lökhárítót. A szedánon hátul is megváltoztak a lámpák. Újdonság, hogy a jobban felszerelt változatokon halogén helyet LED-es fényszórót találunk.

Mostantól a második felszereltségi szinttől (Active) szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyen a navigáció, a klímaberendezés, a rádió, és az online szolgáltatások vezérelhetők. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb gomb van a műszerfalon, így új zárható rakodóhelyet alakíthattak ki.

Amellett, hogy olyan felszerelések vannak a Peugeot 508-ban, mint a vetített kijelző, a kulcsnélküli nyitás és indítás, a 4 zónás klíma, a programozható fűtés, két újdonság is került az autóba: a holttér-figyelő rendszer és a tolatókamera.

Inkább németes, mint franciás a belső

Továbbra is szedán, kombi, illetve terepjárós külsejű kombi (RXH) kivitelben kapható a Peugeot 508.
Érdekesség, hogy míg korábban a magyar piacon a középkategóriában, konzervatív módon a szedán volt az uralkodó, mostanra nagyon megnőtt a kombik iránti érdeklődés. 2014-ben az 508-ból több kombi fogyott, mint lépcsőshátú.

A kombik további térhódításban segíthet, hogy a Peugeot 508 RXH immár nemcsak hibrid hajtással kérhető. Ugyan a hátsó kerekek elektromos hajtásának elhagyásával a terepjárós képességekből sokat veszít, de tekintve, hogy a legtöbben csak a látvány miatt választanak szabadidő-autót, sikeres lehet elsőkerék-hajtással és dízelmotorral az RXH.

Újdonság a 7 colos érintőképernyő


Motorok

Nem is akármilyen motor kerül bele, hanem a modellben most megjelenő 2,0 literes BlueHDi erősebb változata. A jövő év végén életbelépő Euro 6-os emissziós normáknak is megfelelő motor gyengébb változata 150 lóerőt, illetve 370 Nm nyomatékot kínál, az erősebb 180 lóerős, nyomatéka 400 Nm. Előbbihez manuális, utóbbihoz automata sebességváltó jár, mindkettőben van viszont stop&start rendszer. A gyengébb motorral – szabvány szerint mérve – 4,1 literrel beéri a Peugeot 508.

Választható még a modell 1,6-os és 2,2 literes dízelmotorokkal, illetve 1,6 literes benzinmotorral is. A benzines szívó változata 120, a turbóval lélegeztetett 165 lóerős. Utóbbi a korábbi, 156 lóerős kivitel továbbfejlesztett verziója, amely nemcsak erősebb, de 25 százalékkal takarékosabb is. Az Euro 6-os normának megfelelő motor hivatalosan 5,6 litert fogyaszt vegyes üzemben.

A Peugeot 508 és konkurensei árai 2.0 literes dízelmotorral Listaár, forint 
Peugeot 508 (140 LE)  8 330 000
Opel Insignia.  (140 LE) 7 770 000
Ford Mondeo. (140 LE) 7 550 000
Volkswagen Passat. (140 LE) 7 940 000

Árak

A ráncfelvarrás előtti állapothoz képest a listaárak ugyan 60-100 ezer forinttal emelkedtek (persze több extra is jár ezért), de a kifutó modellekre vonatkozó akció tovább fut a frissebb modell bevezetésével, így nemhogy ugyanannyiért vihető el a kocsi, de esetenként akár olcsóbban is. A kedvezmény 1,2-1,4 millió forint lehet.

A legolcsóbb Peugeot 508-as listaára 6 970 000 forint, amely most 5 770 000 forintért elvihető. Ám, mint a sajtótájékoztatón megtudtuk, ilyet senki nem vesz. Ennél modellnél ugyanis az alapváltozat nem örvend nagy keresletnek, helyette inkább az erősebb motorokat és a magasabb felszereltségeket viszik. Az eddig értékesített autóknak 92 százaléka volt dízel, s csupán 7 százaléka benzines. A maradék hibrid változat.

2014-ben már több kombi, mint szedán fogy az 508-asból

Az importőr azt is tudomásunkra hozta, hogy a gyár továbbra is beépíti az Euro 5-ös motorokat, amíg csak ezek rendelkezésre állnak. Várhatóan a legnépszerűbb modell is egy ilyen motorral, a 140 lóerős, 2,0 literes dízelmotorral szerelt változat lesz, mégpedig Active felszereltséggel, amely szedán karosszériával 7 130 000 (listaár: 8 330 000 Ft) forintért kapható máris. A kombiért ennél 320 000 forinttal kell többet fizetni.

Tekintve, hogy a céges autók vásárlásánál kiemelt szerepet kapnak a flottakezelők, az ő elvárásaikat kiemelt módon veszik figyelembe. Ennek köszönhetően találkozhatunk különleges megoldásokkal az autón. Például nem a design kedvéért sűrű a bőrkárpitozású ülés varrása, hanem azért, hogy sokáig ráncmentes, azaz új hatású maradjon az ülés. A motortérnél több a szigetelés, hogy kevesebb por jusson be, ami szintén segít megőrizni az autó új hatását. Ezen túlmenően nem alkalmaznak ritka abroncsokat, hanem a leggyakoribb méretet szerelik fel. Mindezek hatására az autó értéktartása jobb, ami privát vevőknek is fontos, de a flottásoknál előre belekalkulált rész az üzletbe.

A kombi 550 literes csomagtartót rejt, az ülések lehajtásával 1598 literre bővül a hely

Szavazás

Tetszik a megújult Peugeot 508? Mennyire? Szavazz 1-től 10-ig.

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Horváth úr.
    Elhiszem,hogy önnek tetszik az autó- valóban nem rossz- de azt írni, hogy ” németesen elegáns”…? Önök-padtársaival egyetemben- nem ismernek más összehasonlítási “eszközt”, mint a német autókat. Biztos, hogy helyes ez így? De mit tesz isten, nekem ez az autó jobban tetszik, mint bármelyik golf, pedig nem vagyok francia párti- ha lehet ilyen csacskaságot mondani.

  • aasgeier

    hova
    lehet,hogy meglepődsz,de a németek után lohol minden gyártó.
    a német autó az etalon,a ford meg az opel kivétel, mert azt csak ott is gyártják. nem” csak a padtársaikkal” egyetemben gondolják igy val.szinü bár mennyire is fáj ez neked.a tények makacs dolgok.

  • deze75

    Kedves aasgeier!
    Nyilván tetszenek neked a német autók (nekem is),de ha tényeket közölsz akkor kérnék azokat a fránya linkeket,ahol mi is latjuk,hogy minden autógyártó a németek után lohol.
    Mivel ilyeneket nem fogsz találni, ezért kedvesen megjegyezném,hogy az érzelmi kötödésedet összekeverted a tényekkel.:DD

  • Kempelen

    Deze! Ez egy trend. Nincsenek linkek, hacsak nem azon cikkek ezreinek linkjeire gondolsz, amik ezt a jelenséget boncolgatták már. Nem kinyilatkoztatások szintjén működik a dolog. A németek sok olyan megoldást adtak az elmúlt 15 évben az autógyártásnak, amik követendő példaként vonultak be a gyártók filozófiájába. Ezt kár vitatni, mint ahogy ez önmagában nem jelenti a jobb, vagy rosszabb kérdés eldöntését.

    Az általános minőségérzet, az építőkocka elv, a kis lökettérfogatú benzines turbó motorok, de egyáltalán a downsizing-ban is vitathatatlan a német gyártók útmutató szerepe. Ez pont olyan tény, mint hogy a Toyota elsősége és iránymutató volta elvitathatatlan a hibrid technológiában. Vannak ilyen evidenciák.

  • Szuperjeno

    Egyszer ültem a GT változatban, meglepően jó autó, a futóműve remek, prémium a minőség és az automata váltója is nagyon finom szerkezet, jobb mint sok DSG. Nekem benne van a TOP 3-ban ebben a kategóriában.

  • hova

    Kempelen. Azért nem csak a németek adtak “filozófiát” a gépjárműgyártásnak! Nagyra becsülöm és jobban tisztelem a japánok MINŐSÉGI ÉS EGYEDI stílusát, mint az északi majdnem szomszédot.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.