Peugeot, amiből a drága kell

Itthon a megújult Peugeot 508

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 15.00

Új külsővel, bitang dízelmotorral, és 4×4-hajtás nélküli terepessel megérkezett a Peugeot 508 megújult változata. Kínálják 5,7 millióért is, de 7,1 millióért veszik majd.

Röviden – Peugeot 508 – 2014

Mi ez?

A francia középkategóriás modell felfrissítve. Új kényelmi-biztonsági extrával, új Euro 6-os motorokkal, új hatfokozatú automatával
Mit tud? Németesen elegáns, franciásan kényelmes. Erős, takarékos motorokkal
Mennyibe kerül? Az árlista 6,9 milliótól indul, és 12,1 millióig fut, de a bevezetéskor több mint 1 milliós kedvezmény kérhető
Kinek jó?  Bárkinek, aki egy méretes, kényelmes autóra vágyik, de cégvezetők veszik majd

Cégautók birodalma

Magyarországon leginkább a kis és kompakt méretű új autók fogynak, hiszen 2014 első félévében előbbiek adták a piac 25,7, utóbbiak pedig 44,4 százalékát – ám ezek mellett a nagyobbakból is vásárolnak honfitársaink. A középkategóriás modellekre jutott a teljes eladás 19,3 százaléka.

A középkategóriában abszolút a céges eladások dominálnak, van olyan típus, amelynél ez 100 százalék, de általánosan 90 százalék a vállalati vásárlások aránya. Ha levesszük az egyszemélyes vállalkozásokat, és csak a flottaértékesítést vizsgáljuk, akkor is nyolcvan százalék feletti marad az arány.

Ebbe, a Ford Mondeo, a Volkswagen Passat, és az Opel Insignia által meghatározott szegmensbe érkezett meg a felfrissített Peugeot 508. Néhány hete Rácz Tamás kollégám már vezette az autót külföldön, most, a hazai bemutatón az árakról is többet megtudtunk. Erről majd később.

A kombin nem a szedánon új a hátsó lámpa


Új külső, nagyobb felszereltség

A ráncfelvarrás során laposabbra formázták a motorháztetőt, átrajzolták a fényszórókat, a hűtőmaszkot és a lökhárítót. A szedánon hátul is megváltoztak a lámpák. Újdonság, hogy a jobban felszerelt változatokon halogén helyet LED-es fényszórót találunk.

Mostantól a második felszereltségi szinttől (Active) szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyen a navigáció, a klímaberendezés, a rádió, és az online szolgáltatások vezérelhetők. Az érintőképernyő és az érzékelőgombok beépítésével kevesebb gomb van a műszerfalon, így új zárható rakodóhelyet alakíthattak ki.

Amellett, hogy olyan felszerelések vannak a Peugeot 508-ban, mint a vetített kijelző, a kulcsnélküli nyitás és indítás, a 4 zónás klíma, a programozható fűtés, két újdonság is került az autóba: a holttér-figyelő rendszer és a tolatókamera.

Inkább németes, mint franciás a belső

Továbbra is szedán, kombi, illetve terepjárós külsejű kombi (RXH) kivitelben kapható a Peugeot 508.
Érdekesség, hogy míg korábban a magyar piacon a középkategóriában, konzervatív módon a szedán volt az uralkodó, mostanra nagyon megnőtt a kombik iránti érdeklődés. 2014-ben az 508-ból több kombi fogyott, mint lépcsőshátú.

A kombik további térhódításban segíthet, hogy a Peugeot 508 RXH immár nemcsak hibrid hajtással kérhető. Ugyan a hátsó kerekek elektromos hajtásának elhagyásával a terepjárós képességekből sokat veszít, de tekintve, hogy a legtöbben csak a látvány miatt választanak szabadidő-autót, sikeres lehet elsőkerék-hajtással és dízelmotorral az RXH.

Újdonság a 7 colos érintőképernyő


Motorok

Nem is akármilyen motor kerül bele, hanem a modellben most megjelenő 2,0 literes BlueHDi erősebb változata. A jövő év végén életbelépő Euro 6-os emissziós normáknak is megfelelő motor gyengébb változata 150 lóerőt, illetve 370 Nm nyomatékot kínál, az erősebb 180 lóerős, nyomatéka 400 Nm. Előbbihez manuális, utóbbihoz automata sebességváltó jár, mindkettőben van viszont stop&start rendszer. A gyengébb motorral – szabvány szerint mérve – 4,1 literrel beéri a Peugeot 508.

Választható még a modell 1,6-os és 2,2 literes dízelmotorokkal, illetve 1,6 literes benzinmotorral is. A benzines szívó változata 120, a turbóval lélegeztetett 165 lóerős. Utóbbi a korábbi, 156 lóerős kivitel továbbfejlesztett verziója, amely nemcsak erősebb, de 25 százalékkal takarékosabb is. Az Euro 6-os normának megfelelő motor hivatalosan 5,6 litert fogyaszt vegyes üzemben.

A Peugeot 508 és konkurensei árai 2.0 literes dízelmotorral Listaár, forint 
Peugeot 508 (140 LE)  8 330 000
Opel Insignia.  (140 LE) 7 770 000
Ford Mondeo. (140 LE) 7 550 000
Volkswagen Passat. (140 LE) 7 940 000

Árak

A ráncfelvarrás előtti állapothoz képest a listaárak ugyan 60-100 ezer forinttal emelkedtek (persze több extra is jár ezért), de a kifutó modellekre vonatkozó akció tovább fut a frissebb modell bevezetésével, így nemhogy ugyanannyiért vihető el a kocsi, de esetenként akár olcsóbban is. A kedvezmény 1,2-1,4 millió forint lehet.

A legolcsóbb Peugeot 508-as listaára 6 970 000 forint, amely most 5 770 000 forintért elvihető. Ám, mint a sajtótájékoztatón megtudtuk, ilyet senki nem vesz. Ennél modellnél ugyanis az alapváltozat nem örvend nagy keresletnek, helyette inkább az erősebb motorokat és a magasabb felszereltségeket viszik. Az eddig értékesített autóknak 92 százaléka volt dízel, s csupán 7 százaléka benzines. A maradék hibrid változat.

2014-ben már több kombi, mint szedán fogy az 508-asból

Az importőr azt is tudomásunkra hozta, hogy a gyár továbbra is beépíti az Euro 5-ös motorokat, amíg csak ezek rendelkezésre állnak. Várhatóan a legnépszerűbb modell is egy ilyen motorral, a 140 lóerős, 2,0 literes dízelmotorral szerelt változat lesz, mégpedig Active felszereltséggel, amely szedán karosszériával 7 130 000 (listaár: 8 330 000 Ft) forintért kapható máris. A kombiért ennél 320 000 forinttal kell többet fizetni.

Tekintve, hogy a céges autók vásárlásánál kiemelt szerepet kapnak a flottakezelők, az ő elvárásaikat kiemelt módon veszik figyelembe. Ennek köszönhetően találkozhatunk különleges megoldásokkal az autón. Például nem a design kedvéért sűrű a bőrkárpitozású ülés varrása, hanem azért, hogy sokáig ráncmentes, azaz új hatású maradjon az ülés. A motortérnél több a szigetelés, hogy kevesebb por jusson be, ami szintén segít megőrizni az autó új hatását. Ezen túlmenően nem alkalmaznak ritka abroncsokat, hanem a leggyakoribb méretet szerelik fel. Mindezek hatására az autó értéktartása jobb, ami privát vevőknek is fontos, de a flottásoknál előre belekalkulált rész az üzletbe.

A kombi 550 literes csomagtartót rejt, az ülések lehajtásával 1598 literre bővül a hely

Szavazás

Tetszik a megújult Peugeot 508? Mennyire? Szavazz 1-től 10-ig.

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Horváth úr.
    Elhiszem,hogy önnek tetszik az autó- valóban nem rossz- de azt írni, hogy ” németesen elegáns”…? Önök-padtársaival egyetemben- nem ismernek más összehasonlítási “eszközt”, mint a német autókat. Biztos, hogy helyes ez így? De mit tesz isten, nekem ez az autó jobban tetszik, mint bármelyik golf, pedig nem vagyok francia párti- ha lehet ilyen csacskaságot mondani.

  • aasgeier

    hova
    lehet,hogy meglepődsz,de a németek után lohol minden gyártó.
    a német autó az etalon,a ford meg az opel kivétel, mert azt csak ott is gyártják. nem” csak a padtársaikkal” egyetemben gondolják igy val.szinü bár mennyire is fáj ez neked.a tények makacs dolgok.

  • deze75

    Kedves aasgeier!
    Nyilván tetszenek neked a német autók (nekem is),de ha tényeket közölsz akkor kérnék azokat a fránya linkeket,ahol mi is latjuk,hogy minden autógyártó a németek után lohol.
    Mivel ilyeneket nem fogsz találni, ezért kedvesen megjegyezném,hogy az érzelmi kötödésedet összekeverted a tényekkel.:DD

  • Kempelen

    Deze! Ez egy trend. Nincsenek linkek, hacsak nem azon cikkek ezreinek linkjeire gondolsz, amik ezt a jelenséget boncolgatták már. Nem kinyilatkoztatások szintjén működik a dolog. A németek sok olyan megoldást adtak az elmúlt 15 évben az autógyártásnak, amik követendő példaként vonultak be a gyártók filozófiájába. Ezt kár vitatni, mint ahogy ez önmagában nem jelenti a jobb, vagy rosszabb kérdés eldöntését.

    Az általános minőségérzet, az építőkocka elv, a kis lökettérfogatú benzines turbó motorok, de egyáltalán a downsizing-ban is vitathatatlan a német gyártók útmutató szerepe. Ez pont olyan tény, mint hogy a Toyota elsősége és iránymutató volta elvitathatatlan a hibrid technológiában. Vannak ilyen evidenciák.

  • Szuperjeno

    Egyszer ültem a GT változatban, meglepően jó autó, a futóműve remek, prémium a minőség és az automata váltója is nagyon finom szerkezet, jobb mint sok DSG. Nekem benne van a TOP 3-ban ebben a kategóriában.

  • hova

    Kempelen. Azért nem csak a németek adtak “filozófiát” a gépjárműgyártásnak! Nagyra becsülöm és jobban tisztelem a japánok MINŐSÉGI ÉS EGYEDI stílusát, mint az északi majdnem szomszédot.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.