Friss, ropogós Nissanokat tessék!

Vezettük a Nissan újdonságait

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.10.04. 07.00

A Nissan összepakolta az összes nemrég felfrissített modelljét, és odaadta nekünk a kulcsokat.

Bár szinte az összes nemrégiben megújult Nissan modellt már így vagy úgy, de kipróbáltuk, mégis megérte két napra felköltözni a Mátrába. A Nissan ugyanis összepakolta az összes újdonságát, és odavetette őket a sajtónak. A Pulsartól a felfrissült Juke-on keresztül az új X-Trailig volt itt minden, még elektromos hajtású e-NV-200-as kisáruszállító is.

Már nagyon kellett egy ütős kompakt ötajtós a Nissannak

Nissan Pulsar

A kétnapos rendezvény talán legérdekesebb modellje, hiszen személyében nemcsak egy ráncfelvarrott, vagy újgenerációs  modellről van szó, hanem a Pulsar igazi újdonság. A Nissannak már jó ideje nem volt ötajtós, kompakt autója, amit pedig egyre jobban keresnek a vevők világszerte. Érthetően a Nissan sem akart kimaradni a bizniszből, így elkészítette a vagány formatervű Pulsart. 
A Nissan Pulsar a Juke és a Qashqai között tátongó űrt hivatott kitölteni és megfizethető, tágas, modern autóként definiálja új gyermekét a gyár. A formailag leginkább egy ültetett Qashqaira hasonlító ötajtós kintről valóban vonzó, de a legnagyobb trükköket a belseje rejti. Leginkább térdben izmos az új Nissan kompakt, a 692 milliméteres lábtér nemcsak a saját kategóriájában rekord, de egy kategóriával feljebb is jóval nagyobb az átlagnál. Csomagtartója már nem ennyire extrém, az 385 literes, amely 1400 literre bővíthető. A belső dizájn, az anyaghasználat is sokkal jobb, mint amit eddig a márka ebben a kategóriában mutatott.

Letisztult, korrekt, európai műszerfal

A Pulsar motorterében a 115 lóerős, 1,2 literes DIG-T benzinestől az 1,5-ös dCi dízelig (110 LE)  terjed a kínálat. A motorokhoz a hatfokozatú kézi váltó mellett a Nissan nagy kedvence, a fokozatmentes XTronic fantázianevű váltó is társítható. Élőben az új Nissan belseje barátságos, inkább kényelmes, mint sportos és odabent a hátsó sorban tényleg valószínűtlenül tágasnak tűnik. A mély csomagtartó nem telitalálat, de méretben erre sem lehet rossz szava senkinek. 

Elképesztő helykínálat a második sorban

Vezetés közben tovább dörgölődzik az emberhez a Pulsar, hiszen roppant jóindulatú, könnyen vezethető, vezetőtámogató rendszerével – például a 360 fokban mindent mutató, felülnézeti képet adó kameráival – pedig hülyebiztos modell, mind a benzines, mind a dízelmotoros változatban.
Nissan Pulsar árak:
Benzin Visia Acenta Tekna
DIG-T 115 (190 Nm) 4 390 000 4 990 000 5 890 000
DIG-T 115 Xtronic (165 Nm) 4 940 000 5 540 000 6 440 000
Dízel
dCi 110 (260 Nm) 5 040 000 5 640 000 6 540 000

Nissan e-NV-200

Kicsike, de menő, minimál kivitelű, illetve luxus-villanyautó már van a piacon, így a Nissan most a kisteher kategóriában próbál szerencsét. A LEAF alapjaira épülő elektromos NV 200-as kicsit szélesebb a hagyományos benzines kivitelnél, hiszen a LEAF teljes elejét bele kellett valahogy tuszkolni. 

A teherváltozatba két EU-raklap is befér, de ez éppen egy személyszállító

A Pulsarhoz hasonlóan itt is a belsőben van az okosság. Például a piacon lévő elektromos kis-áruszállítók közül csak az e-NV-200-as 4,2 köbméteres, 770 kg-ig terhelhető rakterébe fér be két darab EU-raklap. De nemcsak dobozos, hanem ötüléses, kombi kivitelben – 300 ezer forintos felárért – személyszállításra befogható változat is készül belőle. A rossz hír, hogy a helyigényes elektromos hajtás miatt hétüléses változat nem várható az elektromos NV-200-asból.

papíron 100 ezer kilométer után megtérülhet a villanyteherautó

A nettó 8 millió forinttól induló járgány nem olcsó, de az 5 ft/km-re kalkulált “üzemanyagköltség” mellett már 100 ezer elektromos hajtással megtett kilométer környékén megtérülhet a befektetés. Emellett a villanymotoros jármű szervizelési költségei is durván 40 százalékkal alacsonyabbak a hagyományos változaténál. A kisteherautó hatótávja a katalógus szerint 170 kilométer, háztartási elektromos csatlakozóról 8, 32 amperes hálózatról 4, míg gyorstöltőről fél óra alatt tölthetők fel 80 százalékig az akksijai. 

Nissan X-Trail

A Nissan X-Trail harmadik generációjától sokat várnak, sokkal jobban kell fogynia, mint az előző változatnak, és erre komoly esélye is lehet a modellnek. A 76 milliméterrel megnyúlt tengelytávú, jóval városiasabb külsejű modell a hagyományosan négykerék-hajtású kivitelen túl most már szimplán elsőkerék-hajtással is elérhető. 

Nagyobb tengelytávval, feszesebb futóművel szokik be a városba az X-Trail

De nemcsak kinézetében lett városlakó az X-Trail, hanem menettulajdonságaival is erre utal. A korábbi lágyabb, terepjárósabb X-Trailnak csak emléke maradt, a legújabb változat feszes, keményebb futóművet kapott, és a fejlett menetstabilizáló rendszer – amely a kanyarok belső ívén lévő kerekek fékezésére is képes – is inkább aszfaltra való segédeszköz. Pedig az X-Trail hajtáslánca terepen is megállta a helyét. Egészen eddig, mert az új modell ugyan még most is elboldogul terepen, de már jóval kellemetlenebb vele a sárban fetrengés, mint a korábbi változattal. Ez van, ha kiderül, hogy egy típust magas építése és tereptudása mellett főleg városi használatra vesznek.

Öt- és hétüléses változatban is kapható

Új Nissan X-Trail árlista:


Dízel Visia Acenta Tekna
dCi 130 (320 Nm) 7 490 000 8 290 000 9 990 000
dCi 130 Xtronic (320 Nm) 8 890 000 10 590 000
dCi 130 All Mode 4×4 (320 Nm) 9 040 000 10 740 000

Nissan Juke

Nem maradhatott ki a frissített modellek bemutatásából a megosztó formájú, de tagadhatatlanul nagy sikert elkönyvelő – bő félmillió darab kelt el belőle – Nissan Juke sem. Itt érthetően leginkább a dizájn reszelgetésével foglalkoztak, így új színek, kintre illetve belülre egyaránt rendelhető színes dekorelemek teszik frissebbé az autót, de az első lökhárító és a hátsó lámpatest is megváltozott. 

A fura forma ellenére világsiker lett a Juke, több mint 500 ezer talált gazdára

Ami viszont ennél is fontosabb, hogy új motor került a listára – az 1,2 literes 115 lóerős kis turbós motor, és az elképesztő mértékben megnőtt, már 354 literes csomagtartó. Sajnos a 40 százalékos puffadás, csak a kétkerék-hajtású modelleket érinti, a 4×4-esek raktere továbbra is csak jelzésértékű. 

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Emlékszem, amikor arra volt büszke a Nissan, hogy az ósdi kompakt autók helyett ők inkább megcsinálták a Qashqait. Mondjuk az tényleg nagyon nagy dobás lett a nőknek. Örülök, hogy visszatértek ide és a szerencsétlen Tiida hátsó térkínálatát megismételték, csak abban még tologatós üléspad volt. 4,4-es indulóval nagyon erős ajánlat a benzines. Ez vajon akciós vagy listaár?

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.