Nem azért szeretjük, mert BMW

Teszt: BMW i3

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 07.00

Egy BMW, amit másért fogsz szeretni, mint amit megszoktál.

Röviden – BMW i3

Mi ez?

Négyszemélyes városi villanyautó 
Mit tud? Rettentő erős, fürge és jól is néz ki. A belseje különösen ütősre sikerült.
Mibe kerül? Hazai ára még nincs, de máshol durván 35 ezer euróért kapható
Kinek jó?  Aki olyan BMW-re vágyik, amiben senki nem fogja utálni

Vagány külső, ultramodern, ízléses belső. Pont ilyennek kell lennie egy vonzó villanyautónak

Az i3-as BMW valami teljesen mást ad, mint amit egy BMW-től normális esetben elvárna az ember. Hátsókerekes létére kínszenvedés, csak egy kicsit is megnyikkantani a gumikat, nincs ordító motorhangja, és utálni sem fogják benne a sofőrt. Legalábbis alanyi jogon nem. Jó hír, hogy a bitang gyorsulás és a hátsókerékhajtás megmaradt. 

Külső

A BMW i3-as formáját lehet szeretni és utálni, köztes állapot nem igazán van. Akik hánynak tőle, azok a követhetetlen övvonalat, a vékonyka, 19 colos, de csupán arasznyi szélességű kereket, vagy éppen a magas építést hozzák fel előszeretettel. Pedig nincs baj a hajszál híján négyméteres autó formájával, egyszerűen csak nagyon más, mint amit hagyományosan szépnek, harmonikusnak gondolunk. A kerekek a sarkokban ülnek, a megszokottnál magasabb építés a hátsó kerekek közé helyezett motornak, akkumulátornak köszönhető, míg az óriási, Citroën Kacsát idéző virsli kerekek pedig a kis gördülési ellenállásnak szólnak. Utóbbit sikerült egészen valószínűtlen mértékűre csökkenteni. Meg is mutatom mennyire:
Hétéves, pálcikaalkatú gyerek és az i3-as BMW:
(A mutatványt egy négyéves is meg tudta csinálni, de neki meg kellett kicsit lökni az autót. Utána a környék összes gyereke fel-alá tologatta a járgányt.)
Az elektromos hajtás egyik járulékos előnye, hogy elöl és hátul is van csomagtartó. Igaz, előre csupán apróságok férnek el, ide tették a defektjavító készletet, a kompresszort, de a többféle töltőkábelnek is itt van a legjobb helye. Bentről gombnyomásra, illetve a távirányítóval is nyitható az első rekesz. A hátsó rész már jóval nagyobb, de közel sem zavarba ejtő méretű. Itt legfeljebb 260 liternyi csomag fér el, a két darabba osztva is lehajtható hátsó ülések eltüntetése után pedig 1100 liternyi térrel lehet gazdálkodni. 
Nem azért szeretjük, mert BMW 1

Belső

Akár egy duplaajtós szekrény. Csak nem a régen kihízott érettségi öltöny néz vissza, hanem egy barátságos, apró nappali

Szavazás

Szeretnél ilyen BMW-t? Igen? Mennyire?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kempelen

    Amíg ilyen autókat dicsérhettek, fikázhattok, addig semmi gond. :-DDD
    Virsli gumi nekem sem tetszik, minden más meg igen, sőt, nem kicsit, nagyon(öszödi böszmeség után szabadon).
    A műszerfal különösen szép. Méregdrága autó, de ha lenne rá pénzem egy percig sem gondolkodnék, hogy megvegyem-e? Szerencsére nem fáj a szívem, mert a közelében sem vagyok, hogy valaha is legyen rávalóm.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.