Nem csak erős, nagyon ritka is

Teszt - Renault Clio RS Monaco GP

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.30. 16.30

Lehet, hogy a Renault szakemberei jobban rálátnak a piacra, és a vásárlók igényeire, én pedig csak a saját vágyaim irányából látom ferdén a képet. Lehet, hogy ez kell.

Röviden – Renault Clio RS 1.6 Turbo Monaco GP

Mi ez?

A leggyorsabb Clio, ami inkább kulturált, mint vad

Mit tud? Mindent, amit egy normál kisautó, csak sokkal gyorsabban, esetünkben limitált kiegészítőkkel 
Mibe kerül? 6,39 millióba
Kinek jó? Aki szeret néha gyorsan menni, de kinőtt az állandó száguldozásból

Kezdjük a nyers számokkal. A Renault Clio RS orrában 1,6 literes turbófeltöltéses motor termel 200 lóerőt, és 240 Nm nyomatékot. Százra 6,7 másodperc alatt ugrik az autó, a végsebesség 230 km/óra, az üres tömeg körülbelül 1,2 tonna.

Ma már a utcakép megszokott része a Renault Clio legújabb generációja, de ebben a színkombinációban az agresszív lökhárító kialakítású RS azért tud feltűnést kelteni.

Ezeket az adatokat olvasva joggal csöppen el az autórajongó nyála. Vérpezsdítő, mokány gép sejlik fel a fejünk fölé növő gondolatbuborékban, már látjuk magunkat féktávon jobb lábbal gázt pöckölve visszaváltani, halljuk az érces hangon durrogó kipufogót.

200 visszafogott lóerő

Adatlap

Renault Clio RS Monaco GP

Nem csak erős, nagyon ritka is 1
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 200 LE
Nyomaték 260 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,7 sec
Végsebesség 235 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l / 100 km

Ehhez hasonló élményt írt le minden kolléga, aki vezette a Renault Clio RS előző generációját, még kétliteres szívómotorral, kézi váltóval. A helyzet azonban gyökeresen megváltozott, harmadik pedált hiába kerestem a legújabb, legerősebb Clióban, helyette csak a duplakuplungos automata olcsó műanyagból faragott fokozatválasztó karja nézett vissza a két első ülés között.

Ugyan a 150 milliszekundomos váltási idő nem tűnik rossznak, de azért messze van még egy DSG-váltótól. Automata módban magától váltja felfelé is a fokozatokat, amivel utcai körülmények között nincs is semmi baj.

Ahogy az egész autóval sem, ha kulturált, mindennapi használatról van szó. Nincs izzasztó meló a volán mögött, minden olajozottan, könnyedén történik. Ha nem babráljuk a kézifék mellett található R.S. Sport feliratú gombot, akkor gyorsan, puhán felkapcsolva marad alacsony fordulaton a motor, a futómű keménysége is elviselhető, a gázreakció megfelelően tompa a lassan hömpölygő városi forgalomhoz.

Sőt, a szokásos három ajtó helyett ötajtós a kialakítás, és a csomagtartó is használható méretű. A messziről morgó kipufogó egyáltalán nem zavaró, tehát ennek a kétszáz lóerős autónak a kulcsát bátran rábízhatjuk a piacra induló nagymamára is. Nem fog őrülten, vérben forgó szemekkel visszatérni a sokkoló élménytől.

Ez a fehér árnyalat, fekete tetővel csak a Monaco limitált széria sajátja

Nagy előny mindez, ha nem csak hétvégi játékszerként tartjuk az autót, de nincs tökéletes kétarcú konstrukció. Ezzel a tulajdonsággal sajnos együtt jár, hogy némileg csorbul a nyers vezetési élmény.

Vezetési élmény

Többször írtunk már a Renault Clio RS nyújtotta élményről. Megmérkőzött legközelebbi riválisaival is, és akkor volt szerencsém a Ford Fiesta ST, valamint a Peugeot 208 GTi ellenfeleként vezetni.

A szürke cérna is a különleges kiadás része

“A Clio RS két ellenfelétől nem marad le tempóban, de a Playstation-generációnak szánt körítés ilyen speciális körülmények között feleslegesnek tűnik. Nyilván a szimulátorkormányon edzettek értékelik a kormány mögötti váltófüleket, a rajtprogramot, valamint az autó érzékszerveit hegyező, gombnyomással aktiválható RS módot, de a szűk pályán mindez inkább zavaró tényezőként csapódott le, főleg az előző generáció puritán, sofőrközpontú stílusa tükrében.

Találunk váltófüleket a kormány mögött, bár azok a kormányoszlopra vannak rögzítve, így már egy enyhébb törésben is előfordul, hogy az elforduló kormányról már nem éri el az ujjunk azokat. Ilyen helyzetben biztosabb maga a váltókar, amelyen legalább a fokozat választást jól csinálták meg, előre felé kapcsolhatjuk vissza, hátra felé pedig magasabb fokozatba.

Kanyargós úton sem brillírozik a DSG váltók közvetlenségétől kissé elmaradó EDC váltótól. A kigyorsítások sokszor visszaváltással, és megtorpanással kezdődnek, ha nem magunk csináljuk időben a visszagangolást.

Ezek a kütyük nagyszerűen beválnak, ha a szomszéd csajt vagy a haverokat kell elkápráztatni, mer’ így váltanak az F1-ben, bitek számolnak gázfröccsöt visszaváltáshoz, és a legnagyobb aduász, a rajtprogram garantáltan kiemel a telepi fenegyerek státuszból.”

Gázreakciója lehetne élénkebb, de rendkívül erős, és már 1750-es fordulattól 240 Nm nyomatékot termel a turbómotor

Írtuk mindezt akkor, és a véleményem azóta sem változott. Pár száz nyugodt, csak közúton levezetett kilométer után még mindig túl vastag a lényeget beborító máz. Párját ritkító telemetria-rendszerrel szerelték fel az autót, a központi kijelzőn mindent követhetünk, az aktuális kormányszögtől kezdve a fékpedálra ható nyomás mértékéig. Mindezt pedig rögzíthetjük, visszajátszhatjuk, és megoszthatjuk a közösségi hálókon ismerőseinkkel. Mert milyen jól mutat egy Facebook bejegyzés, ami bizonyítja, hogy két másodpercet faragtunk saját legjobb időnkön a Hungaroringen.


Mégis, a volán mögött ülve picit felesleges játékszernek tűnik mindez. Nem esik egybe a városban 9-10 literes átlagfogyasztást produkáló kényelmesen erős kisautó képével. Ami ráadásul lassabban ér körbe a Nürburgringen, mint elődje. 

Hogy valami jót is szóljunk a váltóról: rajtprogramjával tudunk villogni utasaink előtt, és úgy mutathatjuk meg az autó képességeit, hogy közben nem tudunk elrontani semmit. Ehhez Sport vagy Race üzemmódban kell benyomnunk a féket bal lábbal, majd a két váltófület egyszerre magunk felé húznunk. Rövid időn belül jön a Launch Controll ON felirat a műszerfalon, és máris nyomhatjuk a gázt a jobb lábbal, miközben a féket és a váltófüleket is tartjuk.

A Clio RS tempója meggyőző, legnagyobb riválisa saját elődje, a nyers vezetési élménnyel hódító előző generáció

A motor felpörög, a fordulatszámmérő 2500-nál megáll, és ekkor a fékpedál felengedésével indíthatjuk a startot. Ezzel 6,7 másodperc alatt lehetünk százon, amely az elődhöz képes kéttizedes előnyt jelent. És kifejezetten jó móka.

Renault Clio RS

Az RS – azaz Renault Sport – névvel ellátott autókért a kezdetektől fogva egy külön részleg felel a franciáknál, ahol az elsődleges szempont mindig is a vezetési élmény fokozása volt.

Az első hivatalos Clio RS 1999 óta létezik, az akkori második generációval kezdődik a sikertörténet. Illetve nem egészen, mivel az első generációból is készült már egy kétliteres benzines kivitel, majd jött a Clio Williams, amiért a mai napig jó pénzt fizetnek a gyűjtők – RS jelzés nélkül is.

Mitől Monaco?

Pár éve döntött úgy a Renault, hogy limitált szériával tiszteleg a Forma-1 egyik legismertebb futama, a Monacói Nagydíj előtt. Akkor a Laguna, Megane, valamint a Megane RS kupék készültek egyedi kivitelben.

Ehhez a családhoz csatlakozott most a Renault Clio RS, amit a 2014-es Genfi Autószalonon mutattak be. Számozott, limitált kiadásról van szó, ennek ellenére a változtatások kimerülnek pár szépségtapaszban. Azért egy picit erősebb motort, átvariált futóművet, vagy valamilyen szintű súlycsökkentést elviseltünk volna.

Renault Clio RS  és konkurensei
Renault Clio RS (200 LE).
6 390 000 Ft
Peugeot 208 GTI (200 LE). 5 880 000 Ft
Citroen DS3 Racing (207LE) 8 809 000 Ft
Ford Fiesta ST (182 LE) 6 170 000 Ft
Opel Corsa OPC (192 LE) 6 020 00 Ft

Ehelyett a változtatások kimerülnek a megjelenés minőségét emelő apróságokban. Ezek közé tartozik az egyedi gyöngyházmetál árnyalatú fehér festés, a 17 vagy 18 colos könnyűfém felnik, valamint a szürke cérnával varrt bőr belül, illetve a több helyen feltűnő Monaco GP felirat.

A küszöbre pillantva is kiderül, milyen kivitellel van dolgunk

Lehet, hogy a Renault szakemberei jobban rálátnak a piacra, és az autóvásárlók igényeire, én pedig csak a saját vágyaim szemszögéből látom ferdén a képet. Lehet, hogy ez kell. Erős motor, ha akarjuk kihívástól, feladatoktól mentes száguldás és élmény, rengeteg digitális kütyüvel körítve, a kormány mögötti fülekkel váltva.

Mellette – Ellene
  • Mindennapi használhatóság
  • Nyomatékos, erős turbómotor
  • Stabil, de nem kemény futómű
  • Jó fékek
  • Rajtprogram
  • Nincs kézi váltós opció
  • Lassú váltás sportos vezetésnél
  • A konkurencia közvetlenebb élményt kínál

Szavazás

Renault Clio RS 1.6 Turbo - mennyire jön be? Értékeld 1-től 10-ig

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Nem igazán szeretem a francia autókat, de az előző RS az kimondottan tetszett.
    Sikerült teljesen elrontani.
    Ez egyáltalán nem kéne.

  • Kempelen

    Valahogy majd kiheveri a Renault ezt a traumát.

    Szerintem nagyon vagány.

  • hova

    Nem tetszik.Ennyi.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.