Röviden – Új VW Touareg

Mi ez?

A Volkswagen nagydarab szabadidő-autójának legújabb változata
Mit tud?Vezetője fényűző környezetben gázolhat át vele árkon-bokron
Mibe kerül?A 204 lóerős dízel V6-os 13,9 millió forint
Kinek jó? Aki terepen is boldoguló, cifra belsejű, nagy motoros szabadidő-autóra vágyik

2002-es bemutatása óta világszerte 800 ezer darabot adtak el a Volkswagen nagyméretű szabadidő-autójából, a Touaregből, amelynek legfontosabb piacai a hagyományosan SUV-rajongó Kína, Oroszország és Amerika. A mostani ráncfelvarrással nem nyúltak nagyon a modellhez, csupán a további sikerekhez elengedhetetlenül szükséges plasztikai simításokat végezték el rajta.
A szögletes külsővel jobban illeszkedik a Touareg a VW márkaarculatba

Mi új?

A megújult Touareg kívülről a jelenlegi VW arculathoz jobban idomul, így az első és hátsó lökhárító lett új, szögletesebb, látványos krómsávval gazdagodott az oldala, és természetesen eddig nem létező új színekkel és felnikkel is rendelhető az autó. Széria lett a bi-xenon fényszóró, illetve a további baleseteket megelőző, baleset utáni automatikus fékrendszer is. Az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automatikus váltó, a start-stop rendszer és az automata klíma szintén széria. Belsejében új árnyalatú bőrkárpitok, dekoratív kiegészítők, áttervezett gombok, kapcsolók kerültek, és aminek lehetett, a korábbi piros helyett fehér háttérvilágítást adtak. 

Technika

Átdolgozták az acélrugós felfüggesztést, így közvetlenebbé vált a kormányzás és javult a menetkomfort is, illetve már vitorlázás funkciót is kaptak az automatikus váltók, azaz nagy sebességű haladásnál gázelvételkor üzemanyag-takarékosan, szabadon fut az autó.
Orrában tisztábbak – az Euro 6-os normát teljesítik – és erősebbek lettek a motorok. Igaz, nem sokkal, nagyjából 18 lóerővel, és 30 Nm-rel tud többet a 3 literes V6-os, de a katalógus szerinti 0,6 literes átlagfogyasztás-csökkenés már jobban érezhető változás. Már ha valakit meghat, hogy 100 kilométerenként 220 forintot megspórol a tizensokmilliós autójával.

Széria az összkerék-hajtás

Országúton

A várhatóan legnépszerűbb háromliteres V6-os dízelmodellel töltöttük a legtöbb időt. Már az indításnál majdnem elvéreztünk, mert a kulcsnélküli ajtónyitást és indítást is támogató autóban elkövettük azt a hibát, hogy a kulcsként funkcionáló műanyagdarabot betettük a műszerfalon neki kiképzett nyílásba. Na, innentől lehet nyomogatni a váltókar mellé telepített motorindító gombot, az autó meg sem rezdül. Ha kihúzzuk és zsebre vágjuk a kulcsot, akkor meg igen. 
Tanult kollégámmal végül rájöttünk a megoldásra, ha a kulcsnak látszó tárgy a helyén van, akkor azt kell tekergetni az indításhoz, ha nincs, akkor marad a gombnyomkodás. Nem túl logikus, de elegáns dolog, hogy a vezetőre bízzák a választást, hogyan indítja az autót.
Aszfalton néma csendben szalad a termetes járgány, a hathengeres motor hangja alig hallatszik be az utastérbe, menet közben legfeljebb kintről, a tükör felől jön némi menetzaj. Egésze jó fül kell hozzá, hogy valahogy mégis rátaláljunk a kulturált és bivalyerős V6-os hangjára. A kasztni 2,2 tonnája nem tűnik nagy feladatnak a 262 lóerőnek, a batár 7,3 másodperc alatt futja a 100-as sprintet és 225 km/órás tempóig bírja, persze ilyenkor a gyári 6,6 literes átlagfogyasztási adat elérhetetlen távolságba kerül. A rettentő tömeg legfeljebb kanyarban bosszulja meg magát. 

Új színű kárpitokat, átdolgozott gombokat, kapcsolókat kapott a belső

Terepen

Az új Touareg hasmagassága 220 mm, a Terrain Tech csomagos kiviteleké elől 10, hátul 15 mm-rel magasabb ennél. Ha valamiért még ez sem lenne elég, akkor az opcionális légrugóval legfeljebb 30 centiig emelhető az autó alja. Terepszöge elöl 24, hátul 25 fokos, így jó eséllyel nem hagyunk karosszériaelemeket a sárban, ha rafináltabb terepre tévedünk vele. 

Tekintélyes rugóutakkal dolgozza ki az egyenetlenséget

Hogy mennyien használják majd a drága, jó szagú, díszes Touareget híg sárban, sziklák között, azt nem tudjuk, de a VW egészen komolyan vette ezt a műsorszámot. Ugyan nincs kétségünk, hogy a tesztpályát az utolsó buckáig úgy alakították ki, hogy a remek terepgumival felszerelt tesztautók minél látványosabban, de baj nélkül gázoljanak át mindenen, a teljesítmény mégis meggyőző volt. 
A talaj felett méternyi magasan pörgő gumik, vagy a két keréken jobbra-balra billegő autó egész látványosan mutatta meg, hogy a kasztni elég merev és a differenciálzárak is megbízhatóan teszik a dolgukat. A Touareg emellett jól bírja a 70 százalékos oldaldőlést, valamint a félelmetes meredélyeken is learaszol magától, ha a vezető bízik benne annyira, hogy ne nyomkodja ész nélkül a féket, és összeszorított fogakkal ugyan, de ráhagy mindent az elektronikára.

Félelmetes meredélyen is learaszol, ha kell, csak bízni kell benne és elengedni a féket

A terepes csomaggal felszerelt autók felező, középső és hátsó differenciálzár, állítható magasságú légrugók mellett még különféle vezetéstámogató rendszereket is kínál a tulajnak – a környezetet 360 fokban mutató kamerarendszerrel, dombsegéddel, lejtmenetvezérlővel – amelyek segítenek a sofőrnek, hogy az minden különösebb off-road tudás nélkül is sikerrel vághasson át rettentő kinézetű terepen is. Ha mer.

Mikortól, mennyiért?

Az új VW Touareg október elejétől rendelhető, az árlista a 3,0 literes V6-os dízellel indul, amelyből a 204 LE-s változat 13,9, míg a 262 lóerős kivitel 17,5 millió forintba kerül. A legerősebb, 340 lóerős 4,2 literes V8-as pedig a lélektani 20 millió forinton túl kezdődik. Lesz belőle 380 lovas V6-os TSI motoros hibrid változat, de ebből mi jó eséllyel kimaradunk. 

Szerinted klassz lett? Nagyon kéne? Vagy nagyon nem? Szavazz!

498 szavazat - átlag: 7.5 (10-ből)

Szerinted klassz lett? Nagyon kéne? Vagy nagyon nem? Szavazz!