Közelebb jutott a Focus a Golfhoz?

Vezettük: Ford Focus 2015

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.09.26. 06.00

Termékciklusa felénél a Ford leporolta a Focust. Nemrég vezettük a modellfrissítés utáni autót, amely meglepően sokat javult.

Röviden – Ford Focus 2015

Mi ez?

Átlagon felüli mélységben átdolgozott kompakt autó új motorokkal, jobb futóművel és aktív-passzív biztonsággal.
Mit tud? Költségeivel meggyőzni a flottamenedzsert, vezethetőségével megnyerni az erre fogékonyakat.
Mibe kerül? Listaáron 5 020 000-8 375 000 forintba, amiből lejönnek az akciók.
Kinek jó?  Megfontolt családoknak az 1,6-os szívómotorokkal, progresszíveknek a háromhengeres turbóval, sportosan vezetőknek az 1,5 EcoBoosttal, flottavásárlóknak meg a dízelekkel.

Évente egyszer újraindul a számháború a Ford és a Toyota között, hogy a Focus vagy a Corolla volt-e a világ legnagyobb mennyiségben eladott modellje. A zászló inkább a Toyotának áll, ha összeadjuk a különböző generációkhoz tartozó, de egyszerre készülő Corollák mennyiségét. Bár a tavalyi 1,1 milliós darabszámmal Focus maradt második, a 140-nél több országban eladott 12 millió darabbal az Escort utóda a világ legtöbb pontján az utcakép része.

Létfontosságú autó

Egy ennyire létfontosságú autót nemcsak leváltani, átdolgozni is nehéz. A külső módosításokon aligha hasal el a Ford, mert az új Mondeóhoz igazított orral a három és feledik generáció tetszetősebb autó elődjénél. Hátul szerényebb lámpa- és lökhárító-módosításokból kell kiszúrni, hogy ez az új.

Félpercenként elkészül egy Focus. 1998 óta 12 millió talált gazdára, ebből 6,9 millió Európában. Itthon jövőre 3000 db találhat gazdára

Belül könnyen azonosítható a friss változat. A sokat és joggal kritizált menürendszer illetve a gombokkal agyonterhelt kormány és középkonzol a múlté. A legtöbb funkciót a 20,3 centiméter átmérőjű érintőképernyővel használhatjuk.

Sync2 és nagy kijelző

Az új menürendszer dicséretesen logikusan épül fel, nem kell diplomázni informatikából, hogy gyorsan integráljuk a mobiltelefont az autóba és elboldoguljunk vele. Kár, hogy némi késéssel reagált az autó a nyomkodásra. Új az eddiginél több funkcióra használható Sync2 hangvezérlés, amennyiben az ügyfél nemcsak magyarul tud.

A letisztultabb formatervvel a minőségérzet is javult és a tervezőknek eszébe ötlött, hogy kicsivel több tárolóhelyre kellett volna gondolniuk. Ezt részben pótolták a kézifékkar melletti nagyobb üreggel.

8 hüvelyk, azaz 20,32 cm az érintőképernyő átmérője. Rengeteg gombtól sikerült megszabadulni általa

Fejlődtek a Focus vezetőtámogató és egyéb biztonsági rendszerei is. A legfontosabb, hogy az automatikus vészfékezés mostantól 30 helyett 50 km/órás sebességről képes megállítani az autót, ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre és hátulról telibe verné a sort. A Focusban is elérhető a keresztirányú forgalomfigyelés, amely kitolatáskor megakadályozza, hogy nekiütközzünk a mögöttünk keresztbe közlekedő autóknak.

1,6 helyett 1,5 literes motorok

Érdekes, hogy az 1,6 litereseket váltó dízel- és benzinmotorok mind 1,5 literesek. A minimális lökettérfogat-szűkítés nem járt együtt a hengerek számának csökkentésével. Egyik sem a négyhengeres verzióból született egy henger levágásával, amire szokott lenni példa a BMW-nél, a Volkswagennél, a Mercedes-Benznél is.

95 lóerő, 250 Nm, 3,8 l/100 km illetve 120 LE, 270 Nm és 3,8 l/100 km a kétféle 1,5 TDCi legfontosabb adata. Sajnos ezt a motort nem tudtuk kipróbálni, talán majd itthon, ha decemberben megkezdődik az értékesítés.

125 lóerővel az 1,0 turbó és az 1,6-os szívómotorhoz valamint a 2,0 TDCi-hez is rendelhető hatfokozatú automatikus váltó. Az utóbbi kettő duplakuplungos. Eddig nem lehetett a kormányt fogva váltani

A benzinesek teljesítményadatai megegyeznek az előző generációéval, tehát 150 illetve 182 lóerőt hoznak ki a motorból, egyformán 240 Nm nyomaték mellett. Fogyasztásuk is azonos, 5,5 l/100 kilométer, ami 9 százalékos javulás. A 127 g/km-re csökkent széndioxid-emissziót a legtöbb nyugati országban a gépjárműadókon át a zsebén érzi a tulajdonos.

Lesz 1,6 Ti-VCT szívó még jó pár évig marad az ezres turbómotor mellett annak, aki hosszabb távon jobban bízik a korábbi technikában, mint a percenként 248 ezret forgó feltöltővel a hightech háromhengeresben.

Az ST megújításnak részeként a kétliteres benzinesen kívül a gyár bedobja a dízel ST-t is, mint anno az előző Mondeóban. A 184 lóerős ST TDCi a kétliteres motorral 8,1 mp alatt gyorsul százra, 400 Nm nyomatékot nyújt és 217-et megy, míg a benzines végsebessége továbbra is 248 km/óra.
 

Sokat javult a kormányzás, pedig eddig sem volt rossz. Andalúzia hegyes tájain vezetve a futómű mestermunkának tűnik

Újdonság az automatikus verziókon a kormányra szerelt váltóbillentyűk megjelenése, de mi kézi váltós autókat vezettünk a nyári melegben, így a másik új fícsört, a fűthető kormánykereket sem próbáltuk ki.

Rugalmas az 1,5 EcoBoost

Ha utolértünk egy autót, néha bevillant a túl csekély követési távolságot jelző figyelmeztetés. Az 1,5 literes EcoBoost motor 182 lóerővel többre is elég, amit egy családi autóval ésszerű vállalni. Vérbő gyorsulása mellett finoman jár, nagyon rugalmas és halk.

Kevesebb apróságot róhatunk fel a nyomasztóan hibátlanra reszelt VII-es Golfnak, de az átdolgozással igényesebbé tett Focus komoly ellenfél, mert jobb vezetni

Andalúzia hegyes-völgyes országútjain igencsak tépve 8-8,5 literes fogyasztást írt a fedélzeti számítógép, ami jót ígér. A hatfokozatú kézi váltó precíz és kis erővel kapcsolható, a kuplung működése is harmonikus, de bármi más ordító hiba volna egy ennyire jól megcsinált autóban.

Jóval csendesebb

Tetszett a 150 lóerős teljesítményű dízelmotor is, amit egy bordó kombiban próbáltunk ki. Egészen alacsony fordulaton megküzd a töltőnyomás felépítéséért, de 1400-tól összeszedi magát és bikásan húz.
 

Jobban szigetelt üvegekkel és kerékjáratokkal valamint a módosított ajtótömítésekkel a Focus feltűnően halk lett

Nagy sebességnél a dízelben is élvezhetjük a Focust az eddiginél jóval kifinomultabb autónak mutató csendet és az autó nyugodt futását. Elöl MacPherson, hátul három kereszt- és egy hosszlengőkaros futóművével rossz utakon is úgy suhan, mintha semmi baj nem volna az aszfalttal.

Utoljára hat éve vadultam meg egy dízel kombiban, ebben az ésszerűség csúcsának számító autófajtában. Talán nem meglepő, hogy az is egy Focusban történt a francia Alpokban, még az előd átdolgozásakor. Mert a Focus olyan vezetési élményt nyújt, amire a népi alsó középkategóriában egyedül a Mazda3 képes. A Mazda még egy kicsit játékosabb, a Ford valamivel komolyabb és harmonikusabb.

Néhány 1-2 milliméteres lemezből készülő merevítést 1-1,1 milliméterrel vastagabb fémből sajtolnak. Az orr deformációjának csökkenésével az autó agilisabb, mint valaha

A boldog órákért Edwin Vliem járműdinamikai menedzsernek és csapatának lehetünk hálásak. Úgy tették kényelmesebbé a futóművet, hogy a Focus agilitását nem rontották el, a kormányzás precizitása, bő visszajelzése és hibátlanul megválasztott erői pedig érezhetően jobbak, mint eddig.

A holland szakembertől megtudtam, hogy a számokkal dolgozó főnökségnek mindenféle kimutatást készítenek newtonokra lebontva a kormányerőket, százalékra megadva a hátsó lengőkarszilent merevségét (mostantól +25%) és mérhető paraméterekké cincálva a vezetés örömét. De a lényeg nem ez.

Szemből a Mondeóra emlékeztet az új orr és a szétdarabolt hűtőmaszk is a múlté. Bonyolult a motorpaletta, mert egyszerre kapható a 95 és 115 lóerős 1,6 TDCi illetve az új 1,5 TDCi 95 és 120 lóerővel

Van egy “ötvenméteres teszt” nevű rituáléjuk, ami az irodai parkolótól a tesztpálya sorompójáig tartó szakaszra vonatkozik. Ha itt érezhető a változás, akkor tényleg történt valami. Az új Focusnak ez az 50 méter tényleg elég megcsillantani, mennyire mestermű lett a futóműve. Pedig itt nincs felárért adaptív lengéscsillapítás, mint az Astrában vagy a Golfban, egy hangolást kellett eltalálni, de azt tökéletesre csiszolták.

Tipikus benzines 4,5, dízel 5,1 millióért

Szamosi Viktor 3000 autó eladásával számol jövőre, abból a Focusból, amely az elmúlt években az Astrával és az Octaviával alkotta a dobogót az értékesítési toplistán. A Ford-importőr kereskedelmi igazgatója elárulta, hogy a benzines modellek átlagos átadási ára 4,5 millió Ft, a tipikus dízel Focust 5-5,2 millió forintért veszi a tulaj.
 

Verziótól függően 300-600 ezer Ft az árkülönbség a készletről kapható előd és a decemberben érkező, jobban felszerelt friss Focus között

Itthon a Focus-értékesítések 70 százaléka flottaeladás, ami a dízelek arányát felnyomja 60 százalékra. Többnyire 95 lóerős, Trend felszereltségű TDCi-kről van szó. Várhatóan lesz azonban a magánvásárlóknak fontos lélektani összegre, 3 999 000 forintra árazott klímás, 1,6 benzines modell is az idei év végén, a jövő év elején megjelenő újdonságból.

Mellette – Ellene
  • Mesterien hangolt futómű
  • Kiváló kormányzás
  • Alacsony zajszint
  • Nívós motorok
  • Rengeteg vezetőtámogató rendszer
  • Okos hangvezérlés és érintőképernyő
  • Sokat takaró első tetőoszlop
  • Rossz kilátás
  • Habozva reagáló érintőképernyő
  • Közepes hátsó lábtér

Közelebb jutott a Focus a Golfhoz? 1

Szavazás

Milyen a megújult Focus? Nálad ér annyit, mint a Golf?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Nagy dolog, hogy megszűnt csúnyának lenni. Ha azt is hozzávesszük, mennyivel olcsóbb a Golfnál, akkor a Focus a facelifttel sokat jött előre.

  • KoboldInside

    Nekem kívül-belül nagyon tetszik! Semmi bajom a Golffal, azzal is boldog lennék, de ez jobban tetszik!

  • hulyemernok

    Szép lett, harmonikusabb az eleje mint a Fiestáé. Belülről is előnyére vált a változás, tulajdonképpen most érett be a 3. generációs Focus. A hátsó lábtér egy picit szűkösebb a kelleténél, ezzel maximum az első ülések módosításával tudtak volna valamit javítani, de nem valószínű. A motorok eddig is jók voltak, az új 1,5-ösök valószínűleg még jobbak lettek. Így képernyőn megítélve egyértelműen felnőtt a Focus a Golf mellé, izgalmasságával talán túl is lépte, de ez már szubjektív…

  • Norbi50

    Szerintem már maga a cím is provokatív ! Évtizedek óta azt hallom, hogy a Golf a kategória csúcsa és hogy minden autógyártó az ő szent keréknyomában próbálja utólérni.
    Nos, szerintem meg az a nagy helyzet, hogy a Focus-Golf-Astra trió már anyagminőségben egy szinten van. Csak néhány újságírónak szebben csillog a VW jel. A média hatalma. A belső és külső dizájn mindig is szubjektív volt, de nekem ne prédáljon egy újságíró sem arról, hogy ÉREZHETŐ különbség van egy Golf és egy Focus anyagminősége között.

  • a.szorenyi

    Kedves Norbi50!

    Én nem mernék ennyire kategorikus kijelentéseket tenni, se préd(ik)álni nem szeretnék. Autós újságíróként a magam nevében annyit mondhatok, hogy a Golf VII minőségérzete eddig lényegesen jobb volt a Focusénál, most már csak kicsivel jobb az első benyomás. Ha a részletmegoldásokat pl. a lehajtott hátsó ülés alsó burkolatát és más apróságokat végignézel, akkor nagyobb az eltérés, de ez nem érdekli a legtöbb ügyfelet.

    Sokan nem képesek megemészteni a Golf VII szerepét, de ha egy autónak jó a helykihasználása, alacsony a súlya, jók a benzines motorjai, jók a dízelmotorjai, igen széles a karosszéria- és motorválasztéka, van hozzá jó kézi és automatikus váltó, kiugróan szép belül, biztonságos és kényelmes a futóműve, jó az értéktartása, a Focushoz méltó az ellátottsága vezetőtámogató rendszerekkel, akkor ez az autó meg fogja nyerni az összehasonlító teszteket, mondjuk 86:82-re. Mert az ára, az üléslehajtás után maradó lépcső és a márkaszervizek magas árszintje az összes negatívum, amit objektíven kifogásolni lehet benne.

    Az azonban az olvasók felelőssége is, hogy a teszteredményekben látható minimális, néhány százaléknyi különbséget reálisan kezeljék és érzékeljék, hogy gyakorlatilag a két autó egyformán jó. Hidd el, hogy otthon, privát autóbuziként igen sok márkához jobban kötődöm a Volkswagennél, de ha valami jó, azt újságíróként el kell ismernem. Téged erre nem kötelez semmi, engem viszont igen. Ezért is küzdünk annyit, hogy az összehasonlító tesztek alkalmával minden autó egyszerre álljon rendelkezésünkre, mert egyikből a másikba átülve élesen látszik, hogy melyik a jó és a még jobb. Igyekszünk összehozni egy Golf-Focus meccset, mert a Fordnak most tényleg jó rá az esélye, hogy megfogja. Úgy, mint az első széria a 4-es Golfot.

  • hulyemernok

    Külföldi oldalon olvastam, hogy ennek a frissített Focusnak már-már prémium a belső minősége. Önnek mi a véleménye Szörényi úr?

  • a.szorenyi

    Kedves Hülyemérnök!

    Erre nehéz mit mondanom, mert a BMW prémiummárka és az 1-es minőségérzete nem nagy szám, a Peugeot meg nem az, mégis gyönyörű belül egy jól felszerelt 308. Ha prémiumként az A3 a mérce, akkor a Focus nem egészen az, ha az 1-es vagy a CT200h az összehasonlítási alap, akkor prémiumigényű.

  • Norbi50

    Kedves Szörényi András,

    Elfogadom a véleményed és a válaszod. Egy osszehasonlito tesztnek örülni fogunk, de az Astrat se hagyjátok ki, lehetőleg az új 1.0 Turbóval teszteljetek majd, arra sokan kíváncsiak lennénk.

  • hova

    ” Golf VII minőségérzete eddig lényegesen jobb volt a Focusénál, most már csak kicsivel jobb az első benyomás. ”
    Szörényi úr!
    Az ÉRZET az egy szubjektív emberi tulajdonság, ezért bocsátom meg, hogy oly lelkesen tolja a golf szekerét / is /.

  • a.szorenyi

    Kedves Hova! Téved, nem tolom a Golf szekerét. Abban egyetértek, hogy a minőség szót kerülni érdemes. Ezért írok minőségi benyomást vagy minőségérzetet, mert az anyagok igényessége szerintem sem egyenlő a minőséggel (ld. a Toyoták ritkán szép, de gyakran tartós belső terét). Ez tényleg egy érzet, de aligha véletlen, hogy a Golf VII utasterével kapcsolatban ennyire átütő az elismerés az autós lapokban, legyen az francia, brit, német vagy magyar. (Más élő nyelven nem tudok.)

  • Vorserie

    Egyébként én nem látom/olvasom más autós magazinoknál ezt az átütő elismerést ,már-már szinte rajongást amit itt nálatok tapasztalok.
    Simán be tudnék linkelni kapásból 3-4 külföldi és magyar cikket ahol kerek perec reálísan leírják miben jó az új golf és miben nem.
    Például negatívum a tempomat kapcsoló elhelyezése a hátsó ülés oldaltartás,a kardánalagut mérete,a csomagtartó variálhatósága stb…

    Csak nálatok divat etalonként beállítani a mindenkori Golfot/Passatot.
    De egészségedre,csak ne írd hogy objektíven látod a az autók közti különbségeket.

  • KoboldInside

    Ne gyepáljátok már a szerzőt!
    Ha minden cikk után beleköttök, akkor a francért olvassátok az oldalt?!
    Új cikk megjelenésekor, legkésőbb a 3. hozzászólás után vagy egymást ölitek, vagy a cikkírót…

  • hova

    Szörényi úr! Rendben, jól érvel elfogadom az “érzet” kifejezéssel, én összességében értem a “golf-szekeret”, a cikk-sorozataira hivatkozva. Tegnap volt szerencsém egy VW CC-vel menni. Bőrülés, miegymás, fel sem sorolom, de hátra verbálisan alig lehet látni, jobbra előre alig, szinte életveszélyes volt az autó és nagyon vártam, hogy már Rómába érjünk!! / Visszafelé nem én vezettem/

  • hova

    Szörényi úr,nemhogy közelebb jutott, de messze el is hagyta a Ford a VW-t.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.