Félfapados csillagos: E Merci-teszt

Teszt: Mercedes-Benz E220 CDI

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.09.16. 06.00

Több mint 1300 kilométert tettem meg ezzel a kocsival tíz nap alatt, de most sem tudom megmondani, kéne-e örökbe.

Hirdetés
Röviden – Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance

Mi ez?

Alapkivitel-közeli E-osztályos Mercedes, négyhengeres dízellel

Mit tud? Nagy tempónál is csendesen, takarékosan halad és adja a Merci-fílinget
Mibe kerül? Alapáron 12,8 millió, az automatás Elegance tesztautó listaára 16,7
Kinek jó?  Szállodáknak, nívós taxicégeknek, lízingflottáknak

Nagy baj volt ezzel a Mercedesszel: nem volt elég drága! Ha az importőr belerendeli a tesztautóba az új, tavaly felfrissített E-osztályhoz kapható összes komoly extrát, akkor most csak a magas ár miatt sápítozhatnék. De mivel épp csak pár alapvető apróságot ikszeltek be az opciós listán, most az a baj, hogy egy családi nyaralás, több mint 1300 levezetett kilométer után úgy kellett kiszállnom a kocsiból, hogy hiába a még így is 16,7 milliós árcédula rajta, nem nyújt sokkal többet, mint egy kétharmadennyibe kerülő kommersz középkategóriás, és sokkal kevesebb benne az extra, mint egy hasonló árú japán prémiumtermékben.

Kívülről is látszik, hogy nem kicsi a csomagtere, és valóban: 540 liter


Kívül: tekintélyes diplomata

A közelmúltbeli ráncfelvarráson ugyan majdnem túllőtt a célon a Mercedes: a furcsa buboréklámpákkal és a kerekded hűtőpajzzsal, az ellágyított élekkel már-már oroszosan lágyra sikerült – lásd még: modern Volgák. De azért szerencsére az összhatás a szokásos E-Klassés. Pláne feketében.

Nagy Mercedes-limuzin, büszkén viseli a csillagot (az Elegance felszereltség sajátja, az Avantgarde-nak nagy emblémája van a pajzs közepén, az alap Classicnak meg csak plakettje). Az alapméretű, mindössze 205/60 R 16-os kerekekkel csorbulna az összkép, de a tesztautó 18-as kerekei nagyon szépek, valamikor majd talán ez lesz az a nosztalgiázó márkafanatikusok számára, ami a “barokk” volt a 123-asnak.

Jók az arányok, nagy lemezfelületei, magasan húzott övvonala dacára nyúlánknak hat a 4,9 méternél épp csak kicsit rövidebb test. Nem szép autó, de tekintélyes, elegáns, méltóságteljes. Ugorgyunk.

A LED-es menetjelző már alapfelszereltség, de felárért a tompított is LED-es lehet


Belül: látványos fapados

Tágas autó, nagy, de nehezen hozzáférhető és pakolható csomagtérrel, a szedánforma egyetlen igazán nagy hátrányával. Sok a rakodóhely, elöl jótékonyan növeli a térérzetet a kormányoszlopra helyezett fokozatválasztókar, biztonságot adnak a masszívan puffanó ajtók, a meredek műszerfal, a manapság szokatlanul meredeken álló üvegek. De a részletek…

Vigyázni kell az agyonextrázott csodatesztautókból ki-beugráló autós újságírónak a szájára, amikor egy alapmodell-közeli felszereltségű autóról nyilatkozik. Itt van ez a nagy, fekete Mercedes, a legtöbb ember számára álomautó (számomra is, jóval többet ér, mint amennyiért a házunkat el lehetne adni); érthető, ha sokan legszívesebben kaszára-kapára kapnának, amikor olvassák, hogy a majom firkász képes leírni egy ilyen kocsiról, hogy fapados. Hiszen, ahogy a nóta is mondja (a Két szegénylegény dallamára):

Bőr a zülése, fa a betétje, ledes a / lámpája,
autó’ a klíma, autó’ a lámpa, hétgangos / váltója.

Hat-féllel elvan, dzsí-píesz is van, a hifi / de kafa,
Száz-hetven lóval, kettőhuszonnyóccal, majd tizen / hétmilla.

Modern, ugyanakkor időtlen is a műszerfal. A Mercedesnél tudják, mekkora, pénzben is jól mérhető érték a hagyomány

Hogy lehetne egy ilyen autó fapados? Nos, nyilván nem a Zsigulihoz képest az, csak egy még drágább Mercedes E-osztályhoz képest.
A vezetőülés támladöntése és magasságállítása motoros, előre-hátra kézzel kell húzgálni, de így gyorsabb is. Ennél is nagyobb baj, hogy kihagyták a gerinctámaszt, vagyis egy jobban felszerelt Škodában kevésbé fárad el a sofőr háta hosszabb úton, mint ebben az elvileg luxusautóban. A légkondi kétzónás ugyan, de automata üzemmódban durván, erőszakosan kezd hűteni, ha pedig kézzel akarnánk beállítani a sokak által leggyakrabban használt mellkasra-lábra üzemmódot, rá kell jönnünk, hogy ilyen állása nincs a szellőzésnek. (Bár ennél sokkal egészségesebb a szélvédőre és az ablakra fújatni a hideget.) Szinte muszáj megrendelni a tényleg csodás, csendes, hatékony Thermotronic klímát, alig 290 ezres felárért (amit nyomatékosan javaslok minden vásárlónak, a memóriás, gerinctámaszos ülés mellett).

Az alapáras automata klíma vacak. Bő 300 ezer forintért adják a

Ha az importőr még a 316 ezer forintos kulcsnélküli nyitás-indítást is berendeli az autóba, akkor ugyan elmaradt volna legemlékezetesebb nyári kalandom, de sokkal korszerűbbnek is éreztem volna a kocsit, mint mindig a kulccsal matatva. A kulcsnélküli kulcs egyébként alapáras szolgáltatás a 12,5 milliós Lexus GS 300h-ban és a 238 lóerős V6-os dízellel 15 milliós belépő árú Infiniti Q70-ben is, csak úgy mondom.

A 356 ezer forintos Becker-navigáció a kisebbik navi az étlapon, a fullos változat 1,17 millióba kerül. De ez a Becker egy kicsit röhejes, ezzel a képernyőmérettel:

Az olcsóbb, Becker navigáció képminősége, kijelzőjének mérete kissé méltatlan a csillaghoz

Szóval nincs azzal bajom, hogy a Mercedes-Benz drága autó. Azzal van bajom, hogy ha spórolni akar vele az ember, akkor nem lesz igazán jó autó. A tálalás kiváló, gyönyörűek a részletek, lenyűgöző az összhatás, de bő 1300 kilométer és tíz nap együttélés után úgy adtam vissza a kocsit, hogy nem igazán esett nehezemre megválni tőle. Újra csak megerősödött a véleményem: az igazi Mercedes-Benz, amiért érdemes sokat dolgozni, akár még lopni, csalni, hazudni, Isten bocsássa meg, talán még politikusnak állni is, jóval efelett a 16,7 milliós fekete autó felett kezdődik. Valahol itt, ni.

Technika: a kötelező minimum

Hengerűrtartalmához mérten mai mércével mérten nem éppen kihegyezett, 170 lovas, 2,2 literes dízelmotor morog a csillag alatt. Csak négyhengeres, de legalább hosszában áll, ahogy kell. A hátsó kerekeket hajtja, ahogy kell, automata váltón keresztül, ahogy egy prémium limuzinban kell. (A váltó hétfokozatú automata, a csodás új kilencgangos váltó nemsokára jön a 220-asban is, a négyhengeresek közül egyelőre a 250 CDI jelzésű erősebbikhez jár csupán.) A kormány túlszervózott, jellegzetesen mercis futómű-geometriában dőlnek kifelé a kerekek végállásban, megint csak: ahogy kell.

Nem egy objektív szépség, de megvan benne a klasszikus fekete Merci limuzinok eleganciája

A dízelmotor főleg autópályás tesztüzemben, 130-140 között gurulva 6,4 literrel beérte százon. Ez szép érték, automata váltóval, de tapasztalataim szerint egy Audi vagy egy BMW azonos teljesítménnyel fél literrel kevesebbel is beéri.

Vezetési élmény: karcos harmónia

Adatlap

Mercedes-Benz E220 CDI

Félfapados csillagos: E Merci-teszt 1
Motor 2143 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 400 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,7 sec
Végsebesség 228 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

Városban, sztrádán egyaránt elegendő, sőt, még élvezetes is ezzel az autóval közlekedni. Van benne elég erő, hogy alkalomadtán igazolja a büszke orr keltette lekotródási kényszert a kisebb autók felé, még messze a legális sebességtartományon túl is maradnak tartalékok. Zaj semmi – csak a magasabb fordulaton feltörő karcos, cseppet sem luxusautós dízelkrahács kellemetlen egy kicsit néha, ha odalépünk neki. Öt vagy hat hengerrel azért jobb lenne az élet.

Bár a dízel Mercedes-limuzinokat jellemzően nem azok veszik, akik szeretik kikapcsolt menetstabilizálóval, félkeresztben venni a körforgalmakat esőben, ezzel az autóval ez is megoldható. Még viccesebb is az érzés, mint egy BMW-vel, sodródni a komfortos futóművön, a könnyű kormányt pödörve – úgy érzi magát az ember így rosszalkodva, mint egy csínytevő gyerek valami fekete-fehér burleszkben, aki piszkálgatja elszundikált, szmokingos nagyapja bajszát a karosszékben, és élvezi, hogy fel-felhorkant álmában a méltóságteljes öregúr.

Amit csak a Mercedes tud, azt ez a szerényen extrázott fekete kocsi is tudta: vezetni utánozhatatlanul mercis élmény, egyharmad részben a motorháztetőn álló csillag (az Elegance kivitel sajátja), egyharmad részben a hajókéhoz hasonló kormányzás, egyharmad részben a nyugisan erőteljes motor és a kissé megfontoltan, de mindig finoman működő váltó miatt.

Frissiben tankolás után: 1000 kilométer feletti hatótávot ígér a 67 literes tankkal

De azért itt is elő-előjön, hogy ez a kocsi túl olcsó volt. Már a Focusba és a Golfba is rendelhető követőradaros tempomat, furcsa, hogy a 16,7 milliós autó nem lassít magától, ha utolér valakit. Az automata éjszakai reflektorkapcsolót is kívánná az ember, és minden parkolásnál egy sóhajjal kellett tudomásul vennem, hogy a tolatókamera sem fért bele a keretbe, miközben a Nissan Note-ban körpanorámás rendszer fogadott nemrég. Egy kicsit taxisan egyszerű ez a szép, nagy, drága autó.

Ár: a szokásos

A Mercedes hagyományosan felülárazza magát a Nagy Német Prémiumtrió másik két tagjával szemben, szinte minden kategóriában. Nincs ez másképp a felső-középben sem:

Az E220 CDI alapmodell és versenytársai (automatával) Listaár, forint 
Mercedes-Benz E220 CDI aut. (170 LE)  13 644 460
BMW 520d aut. (184 LE) 12 347 700
Audi A6 2.0 TDI DPF MultiTronic (177 LE) 12 290 170
Jaguar XF 2.0d aut.  (200 LE) 14 284 000

A Mercedes árának fő tétele a csillag. Ha a korábban említett két japán felső-középkategóriás felszereltségét nézem azonos ár mellett, röhejesen hat a fekete E-osztályos tudása. Ha pedig a bunkerszerű biztonságot és arisztokratikus távolságtartást árasztó kabinból szemlélem a csillagon át bármelyik japán presztízsmodellt, az hat röhejesen, hogy azokkal az autókkal kapcsolatban egyáltalán felmerülhet a presztízs szó. Kicsit skizofrén helyzet, de nem mondanám, hogy elviselhetetlenül kellemetlen a Mercedes volánja mögött.

A négyhengeres motor a hétfokozatú automatával egy brosúrával elmarad az élmezőnytől, de a kilencfokozatú új automatával a 250CDI már teljesen ott van a spiccen a BMW-Audi mellett - sőt...


Kinek ajánljuk?

Ez a kocsi új autóként nem a magánvásárlóknak szól. Szállodai limuzin, luxustaxi, céges flottás vezérgép, vagy, mint a konkrét autó mellesleg, VIP-kocsi a márka partnereinek. (A Magyar Nagydíj idején Nico Rosberg használta Budapesten, nem is mostam kezet egy hétig, miután visszaadtam a kocsit!) Használtan, komoly kedvezménnyel egyszer majd jó vétel lesz belőle valaki számára, de nem valódi álomautó.

Álomautó akkor lehetne, ha el tudjuk fogadni a négyhengeres közönségességét a jó fogyasztásért cserébe (én el tudnám), és legalább a memóriás ülés, a Thermotronic klíma és a nagy navi benne lenne. Meg mondjuk egy követőradar. Meg persze a Keyless Go. És a légrugó. Meg a motoros napvédő rólók. Meg a kilencgangos csodaváltó. És legyen inkább mégis hat hengerrel.

Szóval annak ajánljuk az E osztályt, akinek nem 17, de inkább 27 milliója van rá. Úgy adja ki igazán a bukéját ez a típus.

Mellette – Ellene
  • Az állócsillag az orron
  • Nyomatékos, takarékos, kis fordulaton finom járású dízelmotor
  • Komfortos, nyugis, klasszikus automata váltó
  • Tágas kabin, nagy csomagtér
  • Jelenlévő Merci-fíling
  • Magas extraárak
  • Magas alapár
  • A japán konkurenciához képest komikusan szerény alapfelszereltség
  • Kényelmetlen alapkivitelű ülések
  • Nem ad igazi prémiumérzést, csak agyonextrázva


Szavazás

Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A teszt alapjában véve korrekt, és alapos. Szeritnem azért a szerző egy kicsit el van tévedve a koncepció tekinteében. A Taxi/szálloda merci a 200 CDI. Ez a idpsebb középosztálybeli német családok motorizáltsága, a kombitól eltekintve. Így a 220 CDIvel lépcsősen céges flotta maradna szerintem.

    A másik dolog hogy a német paic egyik legnagyobb példányszámban eladott modelljére nem a fullos felszereltség lesz jellemző hanem pont az amit a tesztelő is kapott. És ez a legtöbb német prémiumautóra igaz: ha megfiozeted megkapod legjobb legmodernebb dolgokat, de ja nem férnek bele a keretbe a felárak, olyan megoldásokkal kell bréned ami a kommersz modellekben is ciki (pl sprőd huzalos kéziváltó, vagy röhejes láázi ülésállítás, kényelmetlen ülésekkel).

    Ha ilyen modellnek keresünk konkurenset akkor a japán dízelaverzió miatt általában csak a volvo és a Jag jöhet számba, ráaádsul míg az A6 5er és az XF egy fél számmal nagyobb mint a svéd (pláne kombiban), a E klasse méretben kb ott van ahol az S80. És akkor azért eléggé meredek lesz a felár, mert a csillag ellenében egy sor Mercis kezelési hülyeséget el kell fogadnunk amit az Eben még nem korrigáltak…

  • Holiday

    A Volvo sem Zöldfülű. A kétségtelenül ügyes City Safety rendszert leszámítva pont olyan spród a felszereltség, mint a valódi prémiumokban. Ameddig az 5 hengeres diesel megvolt, addig annak az unikális volta lehetett érv, de más nem, ma pedig már az sem.
    Az S80 pedig méretén kívül már semmiben nem konkurense ennek az autónak. Egy kivénhedt csataló, amit nyilván diiszkont áron kell adni, hogy egyáltalán eszébe jusson valakinek. Kicsit Leila, az arab démon jut róla eszembe a rejtői garnizonból…
    :-)

    Egyébként egyetértek én is azzal, amit írsz.

  • Kanyaró Malvin

    Vezettem egyszer kölcsönzői A4-est, 2012-es autó volt. Sosem láttam ilyen arcpirítóan konfigurált, nyomorék autót. Nem volt benne tempomat, pedig mi másra bérelnék A4-est, ha nem hosszú utakra. Az MMI a nem lent, a váltó mögött működött, hanem a középkonzolon egy szánalmas gnóm. Kiábrándító egy műanyag kormányos, gyéren extrázott prémiumtermék, amikor az ársávba belefér a 3-as, az A4 vagy bármi más, de csak az alap. Mondjuk a működési kultúrája, zaja, rugózása annak is kiváló volt.

  • Kanyaró Malvin

    Én sok 220 CDI taxit láttam Berlinben és más germán városokban. ÉN beérném a 200-assal, kisebb nyomatékkal tovább él az automata váltó.

  • zoldfulu2000

    Holi: hát nem tudom… Azért a Summumhoz már nem sok minden kell, tudom írtad hogy ne általánosítsak más piacokra, de akkor is jobb amikor az extrákkal akcióznak és nem a százalékokkal katalógushuszárkodnak. Márpedig hiába a kedvezmény ha még komoly összegeket kell tenned a félműbőrös avantgard-ra…

    Valahogy úgy vagyok vele, hogy se az S80ast, se az E klassét nem merném odatenni mondjuk az 5ös mellé. A sokkal nagyobb igyényesebb nagyobb tudású (viszont nehezebb) F10 XF, és az igen megnyerő belsővel kapható A6 mellett nehéz azzal érvelni hogy az S80 vagy az E klasse valamivel is több/jobb. Mert azért az S80ast is lehet rendesen fölfelé konfigurálni És persze az E -t még följebb. De hogy az E bármiben is wow-faktoros lenne a konkurencia mellett ez meglepne. Én konkrétan kifejezetten csalódottan szálltam ki az E-ből amikor vezettem, és ezn sajna igaz volt a legtöbb Mercire a közelmúltból.

  • subtotal

    Idősebb (55-60+), nyugat-európai értelemben vett középosztálybelinek összeállított konfiguráció. Ők kevésbé akarnak (és tudnak?) lépést tartani a geek cuccokkal.
    Nem mindenki igényli használja úgy a klímát Tamás (én pölö leggyakrabban csak ablakra, nagymelegben középen is), az ülésben viszont szerintem is igazad van.
    25% kedvezménnyel meg is éri az árát :D

  • kovacspista

    subtotal –
    Így van, én sem igazán értem ezt a kifakadást. Nagyjából minden extra elérhető az autóhoz, “csak” meg kell fizetni. Számomra szimpatikusabb megoldás, mint a japán csomagpolitika. Egy naviért vegyek napfénytetőt meg elektromos ülést, akkor is ha ezekre nincs szükségem. Viszont teljes extrával olcsóbbak az tény.
    zoldfulu2000
    Azért hozzá kell tenni, hogy az E-class a legöregebb a trióból. És hát nem is sikerült a legfényesebben ez a széria szerintem. AZ új C-t istenítik, bár számomra kicsit bazári kívül, belül, hátha az E is hasonlóan jól fog sikerülni.

  • ötvencent

    Egyébként az XF alapára csalóka mivel ott jóval több mindent adnak alapból mint a full fapad Németek … szóval ha elkezdjük úgy extrázni a többit is mint a Jag-ot alapból kiadták már szinte semmivel nem lesz drágább az Angol kocsi … És egyébként egy Jaguar bár mennyire is Indiai Tata meg hasonlókat lehet róla hallani még mindig jobban cseng márka névben mint egy Merci , Audi vagy BMW …

  • Kovijani

    Jo cikk lett! A nepdalra meg Kodaly is rittyentett volna eggyet! :)

  • Phrascarica

    “ÉN beérném a 200-assal, kisebb nyomatékkal tovább él az automata váltó.”
    Az pont nem azon múlik. A sok falábú hozzá nem értő egy 200-asban is néhány száz kilométer alatt szét tudja taposni ;)

  • Drake

    “És egyébként egy Jaguar bár mennyire is Indiai Tata meg hasonlókat lehet róla hallani még mindig jobban cseng márka névben mint egy Merci , Audi vagy BMW … ” Tedd hozzá,hogy szerinted. Sokan meg örülnek,hogy megszabadulnak tőle:)

  • ötvencent

    ” Tedd hozzá,hogy szerinted. Sokan meg örülnek,hogy megszabadulnak tőle:) ” na igen szerinted sokan .. elvégre a Jaguar egy tucat modell legalább annyira mint egy Suzuki így elég sokan ahogy te írtad örülnek ha megszabadulnak tőle ezért van tele a hasznaltauto.hu sok Jaguar hirdetéssel mert mindenki szabadul tőle … logikus . Nem csak én gondolom így egy Jaguar jobban cseng mint egy Audi , BMW ,Merci… hanem elég sokan érdemes elolvasni az új XJ tesztjét mikor összevetik a német 3 as luxus modelljeivel érdekes mod ott is az hangzik el hogy a Jaguár melléjük állva jóval drágábbnak tűnik mint a BMW7 , AUDI A8 ,MERCI S… egyébként biztos furcsa lehet neked de pl Orosz országban Moszkvában vannak olyan szórakozó helyek hogy ha a fent említett német 3 luxus modelljeivel érkezel be sem mehetsz mert számukra ez kommersz autók … na mind1 lehet róla vitázni , de ha a 3 Német közül kellene választanom én a 4. Angolt választanám … már csak azért is mert 18.7 millióért full felszereltséggel még XF a műszerfal is bőrös 2.2 D automata stb … ennyiért meg pont kapsz egy tesztben szereplő öreguras E mercit közepesen felszerelve ha úgy felszereled mint a Xf-t akkor már jó 3.5-4.5 millió a különbség… van aki nem lát tovább a propeller vagy a 4 karika esetleg a csillagnál … ;) el kell fogadni az ő döntésüket is , hogy középszerűek .

  • Kempelen

    ötvencent! Nem azért van kevesebb Jaguár, mert jobb. Azért van kevesebb, mert Magyarországon szinte egyet sem adnak el, be meg nem hozzák a botrányos minőség és ebből adódóan még fájóbb szerviz árak miatt.

    Sommázva: nem piacképes.
    Ennyi. Függöny.

  • subtotal

    fifty: te sem nagyon látsz tovább a ragadozódnál.
    Egyébként meg azért nincs sok Jag hirdetés, mert eleve alig adnak el belőle, főleg a németekhez képest. Az értékcsökkenés meg szintén ítéletet mond, akár igaznak tartod, akár nem. Ha meg majd sokat adnak el, ugyanolyan “kommersz” lesz, mint a németek :D
    Kempelen: ne légy igazságtalan, van belőle (persze nem sok) és még rossz minőségűnek sem mondanám, de kell még pár évtized, mire a kapcsolódó berögződések elmúlnak.

  • Kempelen

    Subtotal! ötvencent teljes populációról beszélt, te meg esetleg a legújabb kori Jag-ekről.
    A válaszon értelemszerűen ötvencentnek szólt, mert előtted írtam. A teljes fellelhető, értsd szürke importban is behozható Jag-ek szerviz kilátásai botrányosak, ráadásul nagyon drágák. Utángyártott, bontott alkatrész még a fillérbaszók kedvéért sincs, privát szervizek, amik Jag-re szakosodnának úgyszintén alig… Sajnos. Ez az álmoskönyv szerint is elég szar csillagállás.
    Szerintem.

  • subtotal

    Kempelen: röviden a válasz igen. S és X type egy vicc, amik utánuk jönnek, már értékelhetőek.
    Szerviz ügyben meg majd alakul a dolog.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.