Tíz lottóötöst öltek bele

Hazai bemutató: Toyota Yaris 2014

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.12. 15.00

Huszonötmilliárdnyit költöttek a Toyota Yaris idei felfrissítésére, de legalább megérte – állíthatjuk a típus hazai bemutatása után.

Röviden – Toyota Yaris 2014

Mi ez?

Egy végre magára talált, csinos kisautó.
Mit tud? Kellemes utastérben, kis fogyasztás mellett, kényelmesen szállítani akár egy egész családot.
Mibe kerül? 2 790 000 forinttól 5 995 000 forintig
Kinek jó?  Annak mindenképpen, aki hibrid kisautót szeretne, mert nincs másik. De annak is, aki egy fürge, takarékos és vidám kisautót szeretne.

Így kell ezt csinálni! És még véletlenül sem úgy, ahogy ugyanez a márka, ugyanezzel a típussal tette három évvel ezelőtt! Kihozta a Toyota Yaris vadonatúj generációját, és ováció helyett fanyalgást aratott. És nem is indokolatlanul: a japán óriás kisautója több sebből vérzett.

Helyre tették

Most végre helyre tették a hibákat, igaz, ez nem kevésbe került. Összegszerűen mintegy huszonötmilliárd forintnyi euróba, amit többek között arra költöttek, hogy nem kevesebb mint ezer alkatrészt újjal váltsanak fel.

Hátul csak a változatlan körvonalú lámpákat cserélték LED-esekre, egyébként a fazonigazított Yaris ugyanúgy néz ki, mint az előző kivitel

A leginkább cserére szoruló egység nem kisebb darab volt, mint a Toyota Yaris komplett orra. A korábbi Yarisokat túl nőiesnek találták, ezért uniszexebb arcot próbáltak faragni neki – ehelyett olyan jellegtelent sikerült alkotni, hogy az elvakult márkahíveket kivéve senki észre nem vette az autót.

Van képe hozzá

A fazonigazított modellről ennek homlokegyenest az ellenkezője mondható el. Csinos és feltűnő arculatot kapott, és még nőies sem lett – ezt az autót nyugodtan vállalhatja egy férfi is. Igaz, az erősebb nem tagjai valószínűleg tartózkodnak majd, hogy a sokkal jobb minőségi benyomást tevő utastérbe piros betéteket rendeljenek (most már ugyanis ezt is meg lehet tenni), de ehelyett vásárolhatnak világosszürkét, vagy például kéket is.

Maradt a műszerblokk, de a műszarfalat kicserélték. Most nagyobb felületet fed a jelen esetben világosszürke színben pompázó, puha műanyagból készült betét. Szürke helyett más színek (piros, kék, stb.) is választhatók mostantól

A műszerfal színes, puha műanyagból készült betétje nagyobbra nőtt (a műszerblokk nem változott), és fontos, hogy a hátsó ajtók korábban egy merő fekete műanyagból sajtolt, sírkomorságú, fekete belső borítása is betétet kapott, és így már sokkal vidámabb hátul is a hangulat.

Van benne valami

Az elöl ülők, és nem utolsó sorban a vezető hangulatát pedig az javíthatja, hogy a korábbi 6,1 colos átlójú helyett immár 7 colos érintőképernyőn keresztül irányíthatja-nézheti a médiarendszert a harmadik, Active névre hallgató felszereltségi szinttől felfelé, amelybe ezen kívül a távirányítós központi zár, a bőrkormány, a tolatókamera és a hátsó tárcsafékek is beletartoznak. (A klíma már eggyel lejjebb, a Live Plus szinthez is jár.)

Nőtt a harmadik, Active felszereltségi szinttől járó érintőképernyő: 6,1 helyett 7 col az átlója, és mintha a képe is élesebb lenne. A kezelés pofonegyszerű, Bluetooth-os kapcsolaton keresztül a mobilról a saját zenék is lejátszhatók vele

Active felszereltségű Toyota Yarisba legkevesebb 3 625 000 forintért ülhetünk be. Ennyiért a teljesen átdolgozott, de lényegében változatlan teljesítményű 69 lóerős, egyliteres, háromhengeres benzinmotort kapjuk az autóhoz. Ezzel ugyan nem rakéta a kis Toyota Yaris, mégis ajánlható motor, mert keveset, papíron 4,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

Nem kevés, de!

Itthon állítólag mégsem ez a legnépszerűbb, hanem a 250 000 forinttal többe kerülő (3 875 000 Ft) 1,33 literes, négyhengeres benzinmotorral szerelt változat – Active felszereltséggel. De tulajdonképpen érthető is a népszerűsége, mert ugyan közel egy literrel (8 decivel) még papíron is többet fogyaszt, mint az egyliteres, de sokkal dinamikusabb vele a Yaris, amit a csaknem négy másodperccel rövidebb gyorsulási adat is jelez (1.0: 15,3 s, 1.33: 11,7 s).

Szokásos trükk a csomagtartóban: ha kivesszük a polcot, nagyobb tárgyak is betehetők a csomagtartóba. Ha benne hagyjuk, az üléstámlák előrehajtása után csaknem sík a raktér padlózata

Akinek azonban nem szimpatikus ez az árszínvonal, természetesen lefelé és felfelé is eltérhet tőle. A legkevesebb, amiből egy Yarisba be lehet ülni, 2 790 000 forint (három ajtó, egyliteres motor, eléggé fapados Live felszereltség), felfelé pedig választhatjuk a flottavásárlók kedvencét, a 90 lóerős, 1,4 literes dízelt 4 360 000 forinttól, vagy az űrtechnikás, hipertiszta és szupertakarékos hibridet 4 695 000 forintos vételártól.

Esélyes

A Toyota Yaris hibridet korábban, külföldön már vezettük, tapasztalatairól Földes Attila kollégánk itt számolt be. A rövid hazai próba alapján talán annyi fűzhető hozzá véleményéhez, hogy valóban sokat javult a minőségérzet, és a futómű is meghálálta a ráfordításokat, mert a hazai – ismert minőségű – útjainkon is komfortosnak bizonyult a rugózás (/65-ös gumikkal).


Az 1,33-as benzinmotor szépen húz, vidáman és lelkesen pörög fel, de aki inkább takarékoskodni szeretne, az tartsa be a sebességváltás-jelző parancsait. Finom, pontos a váltó is, jó a kormány, kár viszont, hogy az oszlop csak fel-le állítható – ezzel együtt nem okozott gondot az üléshelyzet beállítása.

Oldalnézetből nincs változás, a méretek is maradtak a régiek. A futóművet kényelmesebbre hangolták - sikerrel

Zárszóul annyit: ezzel kellett volna kezdeni! Egy fiaskót megúszott volna a Toyota. Ez a Yaris viszont esélyesként indulhat harcba új (például Opel Corsa) és nemrég megújult (Peugeot 208, Renault Clio, VW Polo) konkurensei ellen.

Mellette – Ellene
  • Vonzó megjelenés
  • Kényelmes rugózás
  • Takarékos hajtásláncok
  • Jó ár/érték arány
  • Csendes utastér
  • Nincs komfortindex
  • Hátul korlátozott belmagasság
  • Vezetést segítő rendszerek hiánya

Szavazás

Mennyire sikerült jól az új Yaris? Értékeld egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Hűűűű de ronda. Kövezzetek meg de ennél a lekonyuló harcsabajuszba oltott hókotrónál még a régi is sokkal szebb volt. És az a feketére festett C oszlop…, jesszusom! Jobb lett volna azt a 25 milliárdot odaadni kedvezménybe a vásárlóknak, úgy legalább nem lenne ilyen drága. Én nem tudom mi van mostanában a Toyotával, de a megbízhatósága sem a régi, a dizájn meg a belső kidolgozás pedig egyre ótvarabb… Kár érte.

  • aYvEl

    Külsőre nekem kifejezetten tetszik, a belseje viszont… a külsőhöz sehogysem stimmel, túl kerek.
    A videó az meg elkéne minden teszthez, sokat dob egy cikken :)

  • hova

    Nekem kifejezetten szimpatikus, érdekes az orrkiképzés és kellemes az összkép!
    Gajdán úr elegánsan tálal!

  • nekipapa

    Vettem egy ugyanilyet, hetedik toyotám. Nekem tetszik és jól megy ,szemben a Totálcaros Winklerrel aki csak a nagy német autokat tudja dicsérni. Ez a 14. új autom /fiat, suzuki, mitsubishi, toyota/ német és francia van a családban, de nem nyilatkozok róluk. A fenti cikk és a videó példaszerű , ilyen kell sok.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.