Tíz lottóötöst öltek bele

Hazai bemutató: Toyota Yaris 2014

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.12. 15.00

Huszonötmilliárdnyit költöttek a Toyota Yaris idei felfrissítésére, de legalább megérte – állíthatjuk a típus hazai bemutatása után.

Röviden – Toyota Yaris 2014

Mi ez?

Egy végre magára talált, csinos kisautó.
Mit tud? Kellemes utastérben, kis fogyasztás mellett, kényelmesen szállítani akár egy egész családot.
Mibe kerül? 2 790 000 forinttól 5 995 000 forintig
Kinek jó?  Annak mindenképpen, aki hibrid kisautót szeretne, mert nincs másik. De annak is, aki egy fürge, takarékos és vidám kisautót szeretne.

Így kell ezt csinálni! És még véletlenül sem úgy, ahogy ugyanez a márka, ugyanezzel a típussal tette három évvel ezelőtt! Kihozta a Toyota Yaris vadonatúj generációját, és ováció helyett fanyalgást aratott. És nem is indokolatlanul: a japán óriás kisautója több sebből vérzett.

Helyre tették

Most végre helyre tették a hibákat, igaz, ez nem kevésbe került. Összegszerűen mintegy huszonötmilliárd forintnyi euróba, amit többek között arra költöttek, hogy nem kevesebb mint ezer alkatrészt újjal váltsanak fel.

Hátul csak a változatlan körvonalú lámpákat cserélték LED-esekre, egyébként a fazonigazított Yaris ugyanúgy néz ki, mint az előző kivitel

A leginkább cserére szoruló egység nem kisebb darab volt, mint a Toyota Yaris komplett orra. A korábbi Yarisokat túl nőiesnek találták, ezért uniszexebb arcot próbáltak faragni neki – ehelyett olyan jellegtelent sikerült alkotni, hogy az elvakult márkahíveket kivéve senki észre nem vette az autót.

Van képe hozzá

A fazonigazított modellről ennek homlokegyenest az ellenkezője mondható el. Csinos és feltűnő arculatot kapott, és még nőies sem lett – ezt az autót nyugodtan vállalhatja egy férfi is. Igaz, az erősebb nem tagjai valószínűleg tartózkodnak majd, hogy a sokkal jobb minőségi benyomást tevő utastérbe piros betéteket rendeljenek (most már ugyanis ezt is meg lehet tenni), de ehelyett vásárolhatnak világosszürkét, vagy például kéket is.

Maradt a műszerblokk, de a műszarfalat kicserélték. Most nagyobb felületet fed a jelen esetben világosszürke színben pompázó, puha műanyagból készült betét. Szürke helyett más színek (piros, kék, stb.) is választhatók mostantól

A műszerfal színes, puha műanyagból készült betétje nagyobbra nőtt (a műszerblokk nem változott), és fontos, hogy a hátsó ajtók korábban egy merő fekete műanyagból sajtolt, sírkomorságú, fekete belső borítása is betétet kapott, és így már sokkal vidámabb hátul is a hangulat.

Van benne valami

Az elöl ülők, és nem utolsó sorban a vezető hangulatát pedig az javíthatja, hogy a korábbi 6,1 colos átlójú helyett immár 7 colos érintőképernyőn keresztül irányíthatja-nézheti a médiarendszert a harmadik, Active névre hallgató felszereltségi szinttől felfelé, amelybe ezen kívül a távirányítós központi zár, a bőrkormány, a tolatókamera és a hátsó tárcsafékek is beletartoznak. (A klíma már eggyel lejjebb, a Live Plus szinthez is jár.)

Nőtt a harmadik, Active felszereltségi szinttől járó érintőképernyő: 6,1 helyett 7 col az átlója, és mintha a képe is élesebb lenne. A kezelés pofonegyszerű, Bluetooth-os kapcsolaton keresztül a mobilról a saját zenék is lejátszhatók vele

Active felszereltségű Toyota Yarisba legkevesebb 3 625 000 forintért ülhetünk be. Ennyiért a teljesen átdolgozott, de lényegében változatlan teljesítményű 69 lóerős, egyliteres, háromhengeres benzinmotort kapjuk az autóhoz. Ezzel ugyan nem rakéta a kis Toyota Yaris, mégis ajánlható motor, mert keveset, papíron 4,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

Nem kevés, de!

Itthon állítólag mégsem ez a legnépszerűbb, hanem a 250 000 forinttal többe kerülő (3 875 000 Ft) 1,33 literes, négyhengeres benzinmotorral szerelt változat – Active felszereltséggel. De tulajdonképpen érthető is a népszerűsége, mert ugyan közel egy literrel (8 decivel) még papíron is többet fogyaszt, mint az egyliteres, de sokkal dinamikusabb vele a Yaris, amit a csaknem négy másodperccel rövidebb gyorsulási adat is jelez (1.0: 15,3 s, 1.33: 11,7 s).

Szokásos trükk a csomagtartóban: ha kivesszük a polcot, nagyobb tárgyak is betehetők a csomagtartóba. Ha benne hagyjuk, az üléstámlák előrehajtása után csaknem sík a raktér padlózata

Akinek azonban nem szimpatikus ez az árszínvonal, természetesen lefelé és felfelé is eltérhet tőle. A legkevesebb, amiből egy Yarisba be lehet ülni, 2 790 000 forint (három ajtó, egyliteres motor, eléggé fapados Live felszereltség), felfelé pedig választhatjuk a flottavásárlók kedvencét, a 90 lóerős, 1,4 literes dízelt 4 360 000 forinttól, vagy az űrtechnikás, hipertiszta és szupertakarékos hibridet 4 695 000 forintos vételártól.

Esélyes

A Toyota Yaris hibridet korábban, külföldön már vezettük, tapasztalatairól Földes Attila kollégánk itt számolt be. A rövid hazai próba alapján talán annyi fűzhető hozzá véleményéhez, hogy valóban sokat javult a minőségérzet, és a futómű is meghálálta a ráfordításokat, mert a hazai – ismert minőségű – útjainkon is komfortosnak bizonyult a rugózás (/65-ös gumikkal).


Az 1,33-as benzinmotor szépen húz, vidáman és lelkesen pörög fel, de aki inkább takarékoskodni szeretne, az tartsa be a sebességváltás-jelző parancsait. Finom, pontos a váltó is, jó a kormány, kár viszont, hogy az oszlop csak fel-le állítható – ezzel együtt nem okozott gondot az üléshelyzet beállítása.

Oldalnézetből nincs változás, a méretek is maradtak a régiek. A futóművet kényelmesebbre hangolták - sikerrel

Zárszóul annyit: ezzel kellett volna kezdeni! Egy fiaskót megúszott volna a Toyota. Ez a Yaris viszont esélyesként indulhat harcba új (például Opel Corsa) és nemrég megújult (Peugeot 208, Renault Clio, VW Polo) konkurensei ellen.

Mellette – Ellene
  • Vonzó megjelenés
  • Kényelmes rugózás
  • Takarékos hajtásláncok
  • Jó ár/érték arány
  • Csendes utastér
  • Nincs komfortindex
  • Hátul korlátozott belmagasság
  • Vezetést segítő rendszerek hiánya

Szavazás

Mennyire sikerült jól az új Yaris? Értékeld egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • oszkopeter

    Hűűűű de ronda. Kövezzetek meg de ennél a lekonyuló harcsabajuszba oltott hókotrónál még a régi is sokkal szebb volt. És az a feketére festett C oszlop…, jesszusom! Jobb lett volna azt a 25 milliárdot odaadni kedvezménybe a vásárlóknak, úgy legalább nem lenne ilyen drága. Én nem tudom mi van mostanában a Toyotával, de a megbízhatósága sem a régi, a dizájn meg a belső kidolgozás pedig egyre ótvarabb… Kár érte.

  • aYvEl

    Külsőre nekem kifejezetten tetszik, a belseje viszont… a külsőhöz sehogysem stimmel, túl kerek.
    A videó az meg elkéne minden teszthez, sokat dob egy cikken :)

  • hova

    Nekem kifejezetten szimpatikus, érdekes az orrkiképzés és kellemes az összkép!
    Gajdán úr elegánsan tálal!

  • nekipapa

    Vettem egy ugyanilyet, hetedik toyotám. Nekem tetszik és jól megy ,szemben a Totálcaros Winklerrel aki csak a nagy német autokat tudja dicsérni. Ez a 14. új autom /fiat, suzuki, mitsubishi, toyota/ német és francia van a családban, de nem nyilatkozok róluk. A fenti cikk és a videó példaszerű , ilyen kell sok.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Két percnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.