Csókos szájú fizikai munkás

Teszt: Új Peugeot Boxer 2,2 HDi

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.09.12. 07.00

Alapos frissítésen esett át a Peugeot Boxer. Szebb, masszívabb, biztonságosabb, de a bevált alaphoz nem nyúltak.

Röviden – Peugeot Boxer 2,2 HDi 
Mi ez? Praktikus, csinos kisteherautó
Mit tud? Többféle hosszban, tengelytávval és magassággal kapható, így bármilyen szállítási melóra össze lehet legózni egy megfelelőt 
Mibe kerül? 6,6 és 9,9 millió forint között lehet nyújtózkodni
Kinek jó?  Bárkinek, akinek sok, vagy nagy dolgokat kell innen oda vinni

Túl sokat nem lehet kezdeni egy kisteherautó szögleteivel, legfeljebb az orrát lehet egyedivé varázsolni

Az új Peugeot Boxert nemrég, 2014 második felében mutatták be, de az új stílus ne tévesszen meg senkit, ez nem új modell, hanem a 2006-os harmadik Boxer generáció kívül-belül alaposan felfrissített változata. 

Külső

A haszonjárművek kockaformájával nehéz mit kezdeni, ez a praktikus, így a Boxer is egy nagy, guruló téglatest. Csupán az autó elejét és hátulját tudták szebbre faragni, és láthatóan ezzel dolgoztak is eleget, hogy a jellegzetes peugeot-s arcvonások – főként a 308-as inspirálta a formát – erre is rákerüljenek. Macskás szem, nappali menetfény – kiviteltől függően akár LED sorból is – és roppant hangsúlyos első lökhárító teszi, amennyire lehet egyedivé a kisteherautót. Hátra csupán hatalmas embléma és okosan áttervezett – oldalról jobban látható, mint az előző – lámpatestek jutottak. Meg egy kamera, a hátsó ajtó tetejéhez.
Videón így néz ki az új Peugeot Boxer:

Belső

Elegánsabb és jobb minőségű lett a beltér is, amelyben már a nélkülözhetetlen USB csatlakozó, vagy a papírmunkát megkönnyítő ilyen-olyan alátét, papírtartó. Nagy kár, hogy az ülések nem felhajthatók és alattuk nincs rekesz, és a pohár-, illetve minden egyéb más tartóból is elfért volna benne többféle.

A tempomat mellett ezernyi vezetőtámogató berendezés került bele

Kényelem szempontjából a vezető van a legjobb helyzetben – saját ülése van – míg a többiek ketten osztoznak egy dupla padon. A berendezés nagy részén is látszik, hogy csak faceliftről van szó, hiszen a legtöbb műszernél, vagy a fura megoldású fűtéskapcsolónál ma már találkozni ötletesebb, szebb megoldásokkal is. Az egész autón itt érezhető a legjobban, hogy a Fiat Ducato és a Peugeot Boxer közeli rokonok. 

Mi új?

A modernebbre és a karakteresebbre faragott külső mellett máshol is finomítottak a Boxeren. Megerősítették a kocsiszekrényt, új szerkezet gondoskodik a tolóajtók működéséről, erősebb féket és új befecskendező-rendszert kapott a 2,2-es Hdi motorcsalád.

Kétoldalt masszív tolóajtón lehet telerámolni a Boxert

Hogy megy?

A 2,2 literes, 150 lóerős dízelmotor a legerősebb – még 110 és 130 lóerős kivitelben is rendelhető a Boxerbe – aki ennél erősebbre vágyik, annak a 3 literes 180 lovas változat való. Nekünk a 150 lovas, 350 Nm-es nyomatékkal bőven elég volt, autópályán ezzel is simán át lehet lépni a sebességhatárt annyira, hogy fizetni kelljen a rohanásért. A motor hidegen kelletlenül morog, de a kezdeti zaj hamar elül és még sztrádán sem dagad zavaró mértékűre.

Ennyi látszik a 2,2-es, 150 lóerős dízelmotorból

Milyen városban?

Sűrűn lakott területen sosem jó nagy autóval manőverezni. Szerencsére a Boxerben óriási külső visszapillantók segítik a vezetőt, illetve a rettentő hosszú kaszti miatt a tolatókamera is óriási segítséget jelent. 
Ugyan szokni kell, hogy a magasra felszerelt kamera szinte az egész világot megmutatja a műszerfali kijelzőn, és ami ott már veszélyesen közelinek látszik, az a valóságban még többnapi járóföldre van tőlünk. Manőverezni könnyű vele, méretéhez képest fordulóköre is baráti. 
Emellett van benne egy tucatnyi, változatos jelentésű betűszóval jelölt vezetőtámogató rendszer is, LAC, ASR, ABS, ESP, EBA, LDWS, DSG – ez nem a VW automatikus váltója – ITC, HDC is. Emberi nyelvre fordítva ezek  terhelésfüggő adaptív fékerő-szabályozást,  kipörgésgátlót, blokkolásgátlót, menetstabilizálót, vészfék-asszisztenst,  sávelhagyás-figyelőt, abroncsnyomás-ellenőrzőt, intelligens menetstabilizálót, és lejtmenetvezérlőt jelentenek.

Érintőképernyős, kihangosítós fedélzeti rendszer

Raktér

Többféle hosszúságban és magasságban is rendelhető a raktér, a háromféle tengelytávnak (3, 3,45 és 4,04 méter), és a négyféle hosszúságnak (L1, L2, L3 és L4), illetve a három magasságnak (H1, H2 an H3) köszönhetően. Összesen nyolcféle raktérméret alakítható így ki, 8-17 köbméter között. A rakodás is egyszerű, a perem alacsonyan van, két oldalsó tolóajtón és egy duplaszárnyú hátsón keresztül lehet megtömni az autó rakterét. 
Csókos szájú fizikai munkás 1
Az egyszerű, borítás nélküli belsőben jó minőségű, csuszásmentes padló várja a rakományt, és a padlóban lévő rögzítési pontok is süllyeszthetők, így sehol nincsenek útban. A hátsó rész világítása nem lett túl nagyvonalú, mindössze két darab lámpa próbálja meg elkeseredetten bevilágítani a katedrálisnyi belső teret. Megnyugtató, hogy az ajtók belülről is nyithatóak, így nem fenyeget az a veszély, hogy magunkra zárjuk a csomagtartót. Városban közlekedve a sofőr annak is örülhet, hogy külön-külön nyitható és zárható a kabin és a raktér.

Visszahajtható az ajtó, mégis látszik a hátsó lámpa

Költségek, fogyasztás

A Boxer tesztautóban nagyjából ezer kilométer volt, amikor hozzánk került, így a 10 literes átlagfogyasztást csak tájékoztató jellegűnek tartjuk. Pláne, hogy mindezt erőltetett menetben, autópályán, illetve lassan járható városi utakon tettük meg vele. Igaz, a legtöbben valószínűleg ugyanilyen körülmények között használnák a Boxerüket. Csak mondjuk még rendesen meg is pakolnák. 
Szervizciklusa 48 ezer kilométer vagy két év, és a motorvezérlés is láncos, így nincs szükség idő- és pénzigényes vezérműszíj-cserére. Szintén költségcsökkentő apróság, hogy a 15 colos felnikre könnyű olcsó abroncsot találni. A garanciakiterjesztéssel pedig 8 évig is nyugodtan autózhat a Boxer-tulajdonos.
Mellette – Ellene
  • Vagány orr
  • Erős motor
  • Többféle hossz és magasságy
  • Kabin lehetne emberbarátabb
  • Fura tolatókamera
  • Sokat fogyaszt


Szavazás

Te rongyolnál ilyennel a városban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.