Ez lett az új családi Opel

Teszt: Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 15.20

Kukazsáktól a Gepida bringákig minden téren örülök a magyar termékeknek. Az átdolgozott Merivában tesztelt dízelmotor is itthon készül.

Röviden – Opel Meriva 2014

Mi ez?

Az idei évre átdolgozott, 4,3 méteres egyterű friss dízelmotorral. 

Mit tud? Kényelmével és 136 lóerős motorjával autópályán is elemében van.
Mibe kerül? Listaáron 3 880 000 és 5 970 000 Ft közötti az ára, a tesztelt modellé 5,74 millió forint.
Kinek jó?  Egy- vagy kétgyermekes családoknak és nyugdíjas pároknak.

Itthon a H Astra kifutásával a Meriva lett az Opel jutányos családi autója. Az újrapozícionált egyterűből is van azonban csúcsmodell, amelyet a Szentgotthárdon gyártott erősebbik dízelmotorral teszteltünk.

Design

Talán csak a haszonjárműveket konstruálják praktikusabbra a kis egyterűeknél, így a célszerűség szorításából az Opel tervezői sem bújhattak ki. A magas és keskenynek ható “Merivát felfrissítve sem a szépsége adja el” – írta Rácz Tamás a januári menetpróbában, ahol megtaláljátok az idei modellévre időzített, szerény átdolgozás részleteit.

Látványra és az anyagokat végigtapogatva is igényes az utastér


Belső tér

Adatlap

Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo

Ez lett az új családi Opel 1
Motor 1598 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 135 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 197 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,4 l / 100 km

Minőségérzetben jók az Opelek, a Meriva sem lóg ki a sorból. Az anyagok színvonalasak, a bunkerszerűen masszív benyomást erősíti a korrekt összeszerelés. Az üvegtető elegáns és hangulatos, de hátul a magasabbak fejtérigényével csak az acéltetős változat kompatibilis. Hátul az ülés középső részét elhajtogatva a szélső ülések beljebb és hátrább csúsztathatók, így két ember nagyon kényelmesen ül hátul.

Alacsony utasok számára az első ajtóbehúzó túl messze van, a kocsiból kidőlve kell nyújtózniuk érte, ha kitárták az ajtót. A hátsó ajtómegoldás négy évvel a premier után is érdekes, bár a pillangószárnyakban, helyesebben szekrényajtókban tulajdonképpen az a jó, hogy nagyon tágra nyílnak.

Kiszállni és a gyermekeket beültetni is könnyű a FlexDoor révén. Lejtőn megállva oda kell figyelni a hátsó ajtók veszélyesen gyenge határolására. Becsapódásukhoz elég volt, ha valaki beült a kocsiba egy másik ajtón át.

Biztonsági szempontból előny, hogy kinyitva a két ajtó a mellettünk lévő kocsival egyfajta öblöt képez, ahonnan a kiszálló gyermekek nem tűnhetnek el úgy, mint a magasra húzott ajtólemez takarásában tennék. Viszont pont a karám miatt a család átcsoportosításával lehet csak bezárni az ajtókat, ami lelassítja a kocsi elhagyását.

Minden rugalmas: FlexDoor, Flex-Space, FlexRail, FlexFix. Sorrendben a szekrényajtó, a középre tolható hátsó ülések, a tologatható tárolóhely és a biciklitartó fedőneve


Telefonintegrálás, multimédia

Gyorsan és könnyen követhető lépésekben párosítható a teszthez használt Samsung okostelefon az autóval. A Bluetooth-csatlakoztatás és a kihangosítás flottul működött, az autó képes felolvasni a bejövő sms-eket. Az Intellilink Navi 950-ben a színes-szagos érintőképernyő jól használható, a korábbi, rémesen avítt navigációs grafika is megszépült. A hangrendszer szépen zengi a nótákat, a lemezborítók megjelennek a kijelzőn, ahogy kell.

SMS-felolvasó funkciója is van a multimédiás rendszer


Vezetés városban

Kellemes üléshelyzetben vezethetünk. A vaskos karosszériaoszlopok rontják a kilátást, ami a Mokkától az Insigniáig igaz a mai Opelekre. Fölösleges megnézni az adatlapon az átmérőt (11,1-1,6 méter), parkolás közben azonnal feltűnik a túlzottan nagy fordulókör, ami a tesztautó esetében a 18-as kerekeken is múlt.

430 centis, pont akkora, mint az átlagos kompakt autók, de magasabb és jobban variálható

Az alapjárati motorleállítás olajozottan működik, sokszor lelövi a dízelt. Tetszett a fordulatszámmérőn lévő stop-start mező, nem mutat megtévesztően nullát az óra. Elinduláskor a motor könnyen lefullad az autó megmozdítása után, figyelni kell a kuplungot kezelő lábunkra.


Milyen hosszú úton?

Minél többet ültem benne, annál inkább megerősödött bennem, hogy a Meriva komolyabb, alaposabban megcsinált autó a konkurenseknél. Ülései igen kényelmesek, a légkondicionálás finomabban és hatékonyabban működik benne a szokottnál.

Hátul az ülés középső részét elhajtogatva a szélső ülések beljebb és hátrább csúsztathatók, így két ember nagyon kényelmesen utazik

Zajcsillapítása olyan jó, hogy német autópályán a 160-180-at csak az órán látjuk, érezni alig érezzük. Váratlanul nagyfiús az egyenesfutás és az autó stabilitása is emelt sebességnél. Az oldalszelet megérzi ugyan, de stabilan száguld egyenesen, élvezi a kanyarokat és bőven elbírja azt a tempót, amire a 3500-on 136 lóerős, 2000-nél 320 Nm nyomatékú motor képes.

Érdekes, hogy a lámpáktól nehézkesen elinduló autó négyesben 1100-1200-as fordulatszámtól gyorsan összeszedi magát. Ezzel a motorral a gyorsulás és az előzési képesség is túlmutat a városi és középtávú gyermekhurcolásra szánt kis egyterűk tudományán. Viszont erre a motorra csak annak érdemes áldoznia, aki ki is használja az autó képességeit.

Költségek, fogyasztás

Tesztünkön 6,8 l/100 kilométeres átlagfogyasztást mértünk, az 1900 kilométeres teszttáv legnagyobb részét autópályán megtéve. Aki többet megy országúton vagy szelídebben nyomja a gázt, kijön 5,6 literből. Hiába vadonatúj konstrukció, a négyhengeres fogyasztása magasabb a vártnál.

Százon 6,8 litert fogyasztott a dízelmotor autópályán. Visszafogott tempóval is elmegy 5,6 liter, az új dízelmotor lehetne takarékosabb

A Meriva erősebb és arányosan többe is kerül a vetélytársaknál. (Drágábbnak az 1,6 CDTI 110 lóerős motorváltozata is drágább.) Valahol félúton van a hasonló méretű kis egyterűek és a hasonlóan sokat nyújtó kompakt MPV-k között.

A Meriva és dízel vetélytársai, az elérhető leggazdagabb felszereltséggel
Citroën C3 Picasso 1,6 HDi Exclusive (115 LE) 5 185 000 Ft
Ford B-Max 1,6 TDCi Titanium X 5 695 000 Ft
Nissan Note 1,5 dCi Tekna (90 LE) 4 969 000 Ft
Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo (136 LE) 5 740 000 Ft
Renault Scénic 1,6 dCi Intens (130 LE) 7 305 000 Ft


Mellette – Ellene
  • Vehemens gyorsulás
  • Igényes utastér
  • Hátul is kényelmes ülések
  • Hatásos zajszigetelés
  • Rugalmas utas- és csomagtér
  • Korszerű multimédiarendszer
  • Nagy fordulókör
  • Korlátozott kilátás
  • Nyomatékszegénység az alapjárat közelében
  • Közepes fogyasztás


Szavazás

Tetszik az Opel Meriva az új 1,6-os dízelmotorral? Itt értékelheted 1-től 10-ig?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hááát, nagyon más felfogásunk van a családi autókról :). De tény ez az autó a családi attributumoknak rendel alá mindent.

  • tgu.ts

    Scenic az miért került bele ebbe a listába?

    Az nem inkább a Zafira versenytársa?

  • pqowieurzt

    tejóég. ennyit egy 10 éves összkerekes grandvitara fogyaszt…

  • v_Petya25

    A Meriva egy jól sikerült konstrukció, nekem tetszik is. Ha árban-felszereltségben találok nekem megfelelőt, ezt vettem volna tavaly.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.