Megnyerő külsejű melós

Teszt: Ford Transit Custom Sport Van 2,2 TDCi 155 LE

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 17.00

A legsportosabb áruszállító. Igaz, csak külsőre

Röviden – Ford Transit Custom Sport Van

Mi ez?

Ford Transit, sportos gúnyában
Mit tud? Munkás létére sportosan néz ki, del nem erősebb, mint a mezei Transit
Mibe kerül? 9,3 millió forint. Egy millióval több, mint az eggyel alatta lévő felszereltségi szintű modell
Kinek jó?  Akik nemcsak sportosan hajtják a fehér furgonjaikat, hanem sportosnak is akarnak látszani

Külső

Egy kisteherautó nem az a modell, aminek rajzolásakor a dizájner keze el szokott sülni. A lényeget adó résszel, a raktérrel nem nagyon lehet mit csinálni, annak bizony szögletesnek kell lennie, hogy a jellemzően dobozokba csomagolt áruból ó sok beleférjen. Így mindössze az autó eleje az, ahol lehet szép vonalakat, ízléses íveket rajzolni. A Ford Transit elejéből kihozták amit lehetett, munkagép létére egész pofás, komoly orrot kapott, nagy lámpatestekkel, és széles fekete díszcsíkkal próbál meg még sportosabbnak látszani. 

A ködlámpafészkek is mások, mint a mezei modellnél

Mitől Sport?

A Sport Van különleges megjelenést az első hátsó lökhárítószoknya, az oldalsó küszöbszoknya, a spéci ködlámpafészek és nem utolsó sorban az orron végigfutó két, széles fekete csík, sárvédő-szélesítés adja.
A Transit egyik jó húzása a tetőn található csomagtartó, amelynek keresztrúdjai használaton kívül egyetlen mozdulattal eltüntethetőek. Így nincs felesleges zaj és a fogyasztás se nő meg a vasszerkezet légellenállásától, de ha kell, egy pillanat alatt felállítható. 

Óriásiak és jól használhatóak a külső visszapillantó tükrök

Belső

A Transit Custom utasterének megtervezésére láthatóan sok figyelmet fordítottak. Emellett a kivtelezés is jól sikerült, a felhasznált anyagok minőségétől a berendezés praktikumán keresztül a vezetőfülke hangulatáig minden rendben van. Csupán a sofőr bal lábának nincs elegendő hely továbbra sem, de ezt minden Transit teszt alkalmával megjegyezzük. Élhetőség szempontjából példás a Transit belseje, a sofőr nemcsak a tényleg személyautós környezetnek örülhet, hanem a munkához szükséges papírmunkát is van hol elvégezni, de a kávénak, üdítőnek is van helye, a nagyobb pakkokat meg a felnyitható ülőlapok alá lehet besuvasztani. A fűthető szélvédő télen aranyat ér, ha nem akar valaki ablakot kapargatni, és a sapka nélküli üzemanyag betöltő nyílás is kényelmes, biztonságos dolog.

Kényelmes, elegáns belső

Raktér

A raktérbe mászva rögtön megtapasztalhatjuk, milyen nyáron jégen járni. Az amúgy is csúszósnak tűnő plasztikfelületet gazdagon lekenték műanyagápolóval, így szörnyű felelőtlenség a raktérbe bármit is csak úgy betenni. Szigorúan ki kell kötni mindent a rögzítőfülekhez, különben a rakomány egész úton faltól falig csapódik majd. Sajnos ugyanígy csúszik az utastér padlója is. A raktér LED-es világítása viszont példásra sikerült, olyan fényt lehet benne hátul csiholni, hogy akár műteni is lehetne a dobozban. A kétfelé nyíló hátsó ajtó mellett még két darab oldalajtaja is van, hogy bárhonnan, könnyen, kényelmesen tele lehessen pakolni.

Pozdorjaburkolat, és csúszós padlóborítás hátul

Városban

Haszonjárműhöz mérten kifejezetten sokféle vezetéstámogató rendszer rendelhető a Transit Customhoz. A tesztautóban sebességtartó/korlátozó rendszer, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és visszagurulás-gátló is dolgozott, a parkolást pedig a szenzorok mellett tolatókamera is könnyíti. Ha a gigantikus külső tükrök nem lennének elegek. Maga az autó nem túl hosszú, öt méternél kicsit rövidebb, így nem akkora gond vele a városban közlekedés, nem igényel extra nagy parkolóhelyet, és a 12,2 méteres fordulókörével még egész könnyen manőverezhető is.

Személyautós belső

Hosszabb úton

Bár kinézetre nagyon dögös a járgány, a motortérben nincs semmi extra, amitől jobban menne ez a Transit, mint a nem Sport válozat. Elöl 155 lóerős 2,2 literes 330 newtonméteres nyomatékú dízelmotor kerreg, amely vegyes használat mellett 8,7 liter gázolajat égetett el. A főleg üres kasztniban ez több, mint elég, de megrakott puttonnyal is vidáman el lehet éldegélni ekkora teljesítménnyel. 
Mellette – Ellene
  • Dögös forma
  • Okos kabin
  • Sok raktérajtó
  • Remek csomagtér-világítás
  • Egymilliós felár
  • Nincs lábtér
  • Csúszós padlóborítás

Szavazás

Neked mennyire tetszik a sportos kisteherautó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.