Megnyerő külsejű melós

Teszt: Ford Transit Custom Sport Van 2,2 TDCi 155 LE

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 17.00

A legsportosabb áruszállító. Igaz, csak külsőre

Röviden – Ford Transit Custom Sport Van

Mi ez?

Ford Transit, sportos gúnyában
Mit tud? Munkás létére sportosan néz ki, del nem erősebb, mint a mezei Transit
Mibe kerül? 9,3 millió forint. Egy millióval több, mint az eggyel alatta lévő felszereltségi szintű modell
Kinek jó?  Akik nemcsak sportosan hajtják a fehér furgonjaikat, hanem sportosnak is akarnak látszani

Külső

Egy kisteherautó nem az a modell, aminek rajzolásakor a dizájner keze el szokott sülni. A lényeget adó résszel, a raktérrel nem nagyon lehet mit csinálni, annak bizony szögletesnek kell lennie, hogy a jellemzően dobozokba csomagolt áruból ó sok beleférjen. Így mindössze az autó eleje az, ahol lehet szép vonalakat, ízléses íveket rajzolni. A Ford Transit elejéből kihozták amit lehetett, munkagép létére egész pofás, komoly orrot kapott, nagy lámpatestekkel, és széles fekete díszcsíkkal próbál meg még sportosabbnak látszani. 

A ködlámpafészkek is mások, mint a mezei modellnél

Mitől Sport?

A Sport Van különleges megjelenést az első hátsó lökhárítószoknya, az oldalsó küszöbszoknya, a spéci ködlámpafészek és nem utolsó sorban az orron végigfutó két, széles fekete csík, sárvédő-szélesítés adja.
A Transit egyik jó húzása a tetőn található csomagtartó, amelynek keresztrúdjai használaton kívül egyetlen mozdulattal eltüntethetőek. Így nincs felesleges zaj és a fogyasztás se nő meg a vasszerkezet légellenállásától, de ha kell, egy pillanat alatt felállítható. 

Óriásiak és jól használhatóak a külső visszapillantó tükrök

Belső

A Transit Custom utasterének megtervezésére láthatóan sok figyelmet fordítottak. Emellett a kivtelezés is jól sikerült, a felhasznált anyagok minőségétől a berendezés praktikumán keresztül a vezetőfülke hangulatáig minden rendben van. Csupán a sofőr bal lábának nincs elegendő hely továbbra sem, de ezt minden Transit teszt alkalmával megjegyezzük. Élhetőség szempontjából példás a Transit belseje, a sofőr nemcsak a tényleg személyautós környezetnek örülhet, hanem a munkához szükséges papírmunkát is van hol elvégezni, de a kávénak, üdítőnek is van helye, a nagyobb pakkokat meg a felnyitható ülőlapok alá lehet besuvasztani. A fűthető szélvédő télen aranyat ér, ha nem akar valaki ablakot kapargatni, és a sapka nélküli üzemanyag betöltő nyílás is kényelmes, biztonságos dolog.

Kényelmes, elegáns belső

Raktér

A raktérbe mászva rögtön megtapasztalhatjuk, milyen nyáron jégen járni. Az amúgy is csúszósnak tűnő plasztikfelületet gazdagon lekenték műanyagápolóval, így szörnyű felelőtlenség a raktérbe bármit is csak úgy betenni. Szigorúan ki kell kötni mindent a rögzítőfülekhez, különben a rakomány egész úton faltól falig csapódik majd. Sajnos ugyanígy csúszik az utastér padlója is. A raktér LED-es világítása viszont példásra sikerült, olyan fényt lehet benne hátul csiholni, hogy akár műteni is lehetne a dobozban. A kétfelé nyíló hátsó ajtó mellett még két darab oldalajtaja is van, hogy bárhonnan, könnyen, kényelmesen tele lehessen pakolni.

Pozdorjaburkolat, és csúszós padlóborítás hátul

Városban

Haszonjárműhöz mérten kifejezetten sokféle vezetéstámogató rendszer rendelhető a Transit Customhoz. A tesztautóban sebességtartó/korlátozó rendszer, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és visszagurulás-gátló is dolgozott, a parkolást pedig a szenzorok mellett tolatókamera is könnyíti. Ha a gigantikus külső tükrök nem lennének elegek. Maga az autó nem túl hosszú, öt méternél kicsit rövidebb, így nem akkora gond vele a városban közlekedés, nem igényel extra nagy parkolóhelyet, és a 12,2 méteres fordulókörével még egész könnyen manőverezhető is.

Személyautós belső

Hosszabb úton

Bár kinézetre nagyon dögös a járgány, a motortérben nincs semmi extra, amitől jobban menne ez a Transit, mint a nem Sport válozat. Elöl 155 lóerős 2,2 literes 330 newtonméteres nyomatékú dízelmotor kerreg, amely vegyes használat mellett 8,7 liter gázolajat égetett el. A főleg üres kasztniban ez több, mint elég, de megrakott puttonnyal is vidáman el lehet éldegélni ekkora teljesítménnyel. 
Mellette – Ellene
  • Dögös forma
  • Okos kabin
  • Sok raktérajtó
  • Remek csomagtér-világítás
  • Egymilliós felár
  • Nincs lábtér
  • Csúszós padlóborítás

Szavazás

Neked mennyire tetszik a sportos kisteherautó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.