Megnyerő külsejű melós

Teszt: Ford Transit Custom Sport Van 2,2 TDCi 155 LE

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 17.00

A legsportosabb áruszállító. Igaz, csak külsőre

Röviden – Ford Transit Custom Sport Van

Mi ez?

Ford Transit, sportos gúnyában
Mit tud? Munkás létére sportosan néz ki, del nem erősebb, mint a mezei Transit
Mibe kerül? 9,3 millió forint. Egy millióval több, mint az eggyel alatta lévő felszereltségi szintű modell
Kinek jó?  Akik nemcsak sportosan hajtják a fehér furgonjaikat, hanem sportosnak is akarnak látszani

Külső

Egy kisteherautó nem az a modell, aminek rajzolásakor a dizájner keze el szokott sülni. A lényeget adó résszel, a raktérrel nem nagyon lehet mit csinálni, annak bizony szögletesnek kell lennie, hogy a jellemzően dobozokba csomagolt áruból ó sok beleférjen. Így mindössze az autó eleje az, ahol lehet szép vonalakat, ízléses íveket rajzolni. A Ford Transit elejéből kihozták amit lehetett, munkagép létére egész pofás, komoly orrot kapott, nagy lámpatestekkel, és széles fekete díszcsíkkal próbál meg még sportosabbnak látszani. 

A ködlámpafészkek is mások, mint a mezei modellnél

Mitől Sport?

A Sport Van különleges megjelenést az első hátsó lökhárítószoknya, az oldalsó küszöbszoknya, a spéci ködlámpafészek és nem utolsó sorban az orron végigfutó két, széles fekete csík, sárvédő-szélesítés adja.
A Transit egyik jó húzása a tetőn található csomagtartó, amelynek keresztrúdjai használaton kívül egyetlen mozdulattal eltüntethetőek. Így nincs felesleges zaj és a fogyasztás se nő meg a vasszerkezet légellenállásától, de ha kell, egy pillanat alatt felállítható. 

Óriásiak és jól használhatóak a külső visszapillantó tükrök

Belső

A Transit Custom utasterének megtervezésére láthatóan sok figyelmet fordítottak. Emellett a kivtelezés is jól sikerült, a felhasznált anyagok minőségétől a berendezés praktikumán keresztül a vezetőfülke hangulatáig minden rendben van. Csupán a sofőr bal lábának nincs elegendő hely továbbra sem, de ezt minden Transit teszt alkalmával megjegyezzük. Élhetőség szempontjából példás a Transit belseje, a sofőr nemcsak a tényleg személyautós környezetnek örülhet, hanem a munkához szükséges papírmunkát is van hol elvégezni, de a kávénak, üdítőnek is van helye, a nagyobb pakkokat meg a felnyitható ülőlapok alá lehet besuvasztani. A fűthető szélvédő télen aranyat ér, ha nem akar valaki ablakot kapargatni, és a sapka nélküli üzemanyag betöltő nyílás is kényelmes, biztonságos dolog.

Kényelmes, elegáns belső

Raktér

A raktérbe mászva rögtön megtapasztalhatjuk, milyen nyáron jégen járni. Az amúgy is csúszósnak tűnő plasztikfelületet gazdagon lekenték műanyagápolóval, így szörnyű felelőtlenség a raktérbe bármit is csak úgy betenni. Szigorúan ki kell kötni mindent a rögzítőfülekhez, különben a rakomány egész úton faltól falig csapódik majd. Sajnos ugyanígy csúszik az utastér padlója is. A raktér LED-es világítása viszont példásra sikerült, olyan fényt lehet benne hátul csiholni, hogy akár műteni is lehetne a dobozban. A kétfelé nyíló hátsó ajtó mellett még két darab oldalajtaja is van, hogy bárhonnan, könnyen, kényelmesen tele lehessen pakolni.

Pozdorjaburkolat, és csúszós padlóborítás hátul

Városban

Haszonjárműhöz mérten kifejezetten sokféle vezetéstámogató rendszer rendelhető a Transit Customhoz. A tesztautóban sebességtartó/korlátozó rendszer, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és visszagurulás-gátló is dolgozott, a parkolást pedig a szenzorok mellett tolatókamera is könnyíti. Ha a gigantikus külső tükrök nem lennének elegek. Maga az autó nem túl hosszú, öt méternél kicsit rövidebb, így nem akkora gond vele a városban közlekedés, nem igényel extra nagy parkolóhelyet, és a 12,2 méteres fordulókörével még egész könnyen manőverezhető is.

Személyautós belső

Hosszabb úton

Bár kinézetre nagyon dögös a járgány, a motortérben nincs semmi extra, amitől jobban menne ez a Transit, mint a nem Sport válozat. Elöl 155 lóerős 2,2 literes 330 newtonméteres nyomatékú dízelmotor kerreg, amely vegyes használat mellett 8,7 liter gázolajat égetett el. A főleg üres kasztniban ez több, mint elég, de megrakott puttonnyal is vidáman el lehet éldegélni ekkora teljesítménnyel. 
Mellette – Ellene
  • Dögös forma
  • Okos kabin
  • Sok raktérajtó
  • Remek csomagtér-világítás
  • Egymilliós felár
  • Nincs lábtér
  • Csúszós padlóborítás

Szavazás

Neked mennyire tetszik a sportos kisteherautó?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.