Bárkit lenyomsz vele

Teszt: Renault Mégane RS 265 Cup

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.08.18. 07.00

A Cup futóműves Mégane sokkal gyorsabb annál, amit el tudunk képzelni. Kanyarban egyszerűen verhetetlen.

Röviden – Renault Mégane RS

Mi ez?

A leggyorsabb elöl hajtós kompaktok egyike

Mit tud? Elvinni A-ból B-be a hétköznapokon, és lemosni a többieket a pályanapokon
Mibe kerül? Alapáron 8 millió forint, a Cup futómű 480 ezer forint
Kinek jó?  Annak, aki szeret piszok gyorsan kanyarodni és nem sajnálja a tíz liter feletti városi fogyasztást

Nem csak az egyik leggyorsabb kompakt, de 8 milliós alapárral a legkedvezőbb árú is

Régóta szimpatikus darab Mégane sportváltozata, de eddig csak a feszültséget éreztem a közelében, a szerelem mostanáig váratott magára. Talán csak egy jó garnitúra gumi kellett hozzá, de most végre megtört a jég. Már értem, miért dicsőítik, miért esnek szerelembe első látásra annyian.

Külső

Dögös. Ahogy figyelem az emberek arcát a mellettem álló autókban és a járdán sétálva, egyértelmű, hogy a Mégane RS látványos darab, eltalálta a közízlést. A piros betétek – főleg a küszöb – nekem kicsit túlzásnak tűnnek, de erőt és magabiztosságot árasztanak, ha kicsit bazári is. A feláras, 19″-os, feketére fényezett felnik, az attól csak milliméterekkel elválasztott – szintén – pirosra fényezett nyereg, vagy a méretes féktárcsák pedig azt sejtetik, hogy többről van itt szó holmi optikai tuningnál.

Az enyhén átvariált lökhárítók mellett a hatalmasra duzzadt Renault-embléma és az új fényszórók együttese az, amitől jobban és agresszívebben mutat most az RS a facelift után. Nagyon jól áll neki!

Olyan merev, hogy egy fekvőrendőrön is képes levegőbe emelni a farát


Belső, csomagtér

Adatlap

Renault Mégane RS 265 Cup

Bárkit lenyomsz vele 1
Motor 1998 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 265 LE
Nyomaték 360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6 sec
Végsebesség 254 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,5 l / 100 km

Fémből készült pedálok, küszöbbetét, fényes fekete elemek, piros cérnával varrt bőrkormány, karbon mintázatú műszerfalbetét. A többi puha műanyag között már ezzel is boldogak lehetnénk az RS-ben, de ami minden reggel feldobja a napot, az a két Recaro sportülés. Kicsit fájna a 315 ezer forintos felár, de még akkor is megérnek ennyit, ha ezzel megfosztjuk magunkat az ülésfűtés opciótól. Ennél dögösebb, kényelemesebb és jobban tartó üléseket aligha találni gyári autóban, ráadásul a kicsit testesebbeknek is kényelmes, úgy, hogy közben a vékonyabbak sem lötyögnek benne.  Ez az opció csak a 480 ezer forintos Cup futóművel választható, amit szintén vétek lenne kihagyni – erről később.

A kagylóülésekkel egyébként a hátul ülő sem járnak rosszul, mivel a támla elég vékony, így valamivel nagyobb lábtér jutott mögéjük. A kemény műanyag borítás már kevésbé előny, de két 180 centiméter magas emberszabású még kényelmesen elvan egymás mögött.

Ne menjünk el szó nélkül az R-link médiarendszer mellett sem, ami tulajdonképpen a legerősebb újítása a ráncfelvarrásnak. Alapvetően felhasználóbarát, némi tanulás után könnyen használható, a kijelző grafikája szép, összességében igényes darab. További előnye, hogy megfizethető az ára, a 7″-os érintőképernyővel szerelt, Európa-térképes navigációért az autóiparban jóval többet is el szoktak kérni, mint 210 ezer forint.

315 ezer forint a két Recaro ülés. Kényelmesek, jól tartanak és nagyon jól néznek ki

Működése azért nem tökéletes, nem igazán szerette például az iPhone-t, amihez Bluetooth-on keresztül csatlakozva, többször is lefagyott a rendszer. A rádióadó kiválasztásánál pedig elég zavaró, hogy a csatornaneveken át görgetve mindegyik azonnal megszólal, így a sok különböző, másodpercre felhangzó tartalomból idegesítő hangzavar lesz, mire elérünk a keresett adóhoz. Egyszer beszürkült a navigáció menüpont is, de aztán kiderült, hogy csak véletlenül kiugrasztottam az SD-kártyát a foglalatból az elé pakolt tárcával vagy telefonnal. A csomagtér 340 literes – ez mostanra elég kicsinek számít, ráadásul hatalmas pereme is van, így zavaró lehet, ha nehezet kell beemelni.

Milyen vezetni városban?

Sokat sejtető. A Mégane RS nem a városban érzi magát legjobban, tudása nagy része itt rejtve marad – ha képesek vagyunk betartani a közlekedési szabályokat. A kormány kicsit nehezebben fordul az átlagosnál, a fordulókör is elég nagy, a pedál sem jár nagyon könnyen, de mindenhez csak annyi izom kell, hogy az még ne legyen igazán fárasztó.
 

A Mégane RS és a hasonlóan sportos kompakt modellek árai

Renault Mégane RS (265 LE) 7 990 000 Ft
Opel GTC Astra OPC (280 LE) 8 250 000 Ft
SEAT LEON TSI Cupra 265 Start & Stop (5 ajtós, 265 LE) 8 902 280 Ft
Ford Focus ST (5 ajtós, 250 LE) 8 585 000 Ft

A kétliteres, 265 lóerős turbómotor karakterisztikája kicsit szívómotoros, nem borzasztóan erős alacsony fordulat mellett, viszont nincs benne hatalmas turbólyuk sem, így meglepően kellemesen használható – és ez nem csak a városra értendő. A fogyasztás más kérdés: a gyári 9,8 liter nem ígér sok jót, olyannyira nem, hogy 12 liter körül lehet a reális, ha leszokunk a gyakori gyorsítgatásokról. Mert ha nem, akkor 13,5.

Városi forgalomban a feláras Cup futómű sem lesz igazán barátunk, de szerintünk még élhető ahhoz képest, hogy 19″-os felnik voltak a tesztautón. Rázni ráz a Mégane, de kicsit másképpen, mint az átlag, ami az autó elképesztő merevségének köszönhető. Az egész autó nagyon egyben mozog, inkább egy versenyautóhoz hasonlít, mintsem utcaihoz – és akár egy fekvőrendőrön vagy garázsbeállón is képes magasba emelni az egyik hátsó kerekét.

Gyorsan mozognak a mutatók. 6 mp kell százig, a vége 254 km/óra


Hosszabb távon?

A Mégane RS-sel egyszerűen kötelező bizonyos időközönként elhagyni a várost  – különben semmi értelme az egésznek. És itt lehet igazán beleszeretni. Százra kerek hat másodperc alatt gyorsul az autó, ami elsőkerék-hajtással már szép teljesítmény, de nem ettől igazán jó az RS. A Cup csomaggal járó mechanikus önzáró differenciálmű tesz csodát, amivel úgy tapad a Renault, ahogy gyakorlatilag egyetlen másik elöl kaparós autóban sem éreztünk még. Mindig, mindenhonnan húz, nem akar kipörögni az abroncs, egyszerűen úgy tapad, mintha összenőtt volna az aszfalttal.

A kipörgésgátló is nagyon ritkán villan csak fel, ahogy az ESP-re is alig van szükség. Erős gyorsításkor viszont muszáj két kézzel fogni a kormányt, mert a sperr megpróbálja kitépni azt a kezünkből, de ez könnyen megszokható, és bőven kárpótol minket az élmény. Minden kanyar nagyobb gázzal és jelentősen nagyobb tempóval elfér, mint korábban más autóval, az RS nagyon könnyen rátalál a helyes ívre – felejtsük az elrontott és alulkormányzottságba áteső kanyarokat.

A látvány durvább, mint a hang. Turbóhoz képest szépen szól, de nem hangos

A szűk visszafordítókat leszámítva nagyon semleges a futómű viselkedése, amivel tovább növeli a magabiztosságot. Éppen ezért nem árt az önfegyelem, mert ha az RS-sel hibázunk, akkor az nagy tempóval lesz. Utóbbi tulajdonság birtokában 7-8 liter között országúti fogyasztással érdemes számolni.

Költségek

Mostanra világossá kellett váljon, hogy a legerősebb Mégane nem fogyasztási minimum rekordok megdöntésére való, de teljesítményéhez képest ésszerű keretek között tartható a kétliteres turbó étvágya. Cserébe kellemes alapárral elhozható az RS, a nyolcmillió forint kifejezetten jónak mondható a konkurensekhez viszonyítva. A feláras futóművel, a Recaro ülésekkel, a navigációval és minden egyéb fontos tétellel a fedélzeten is megvan nagyjából 9,5 millió forintból. Nem kevés, viszont ennyiből nem csak az egyik leggyorsabb kompakt autó lesz a miénk, de sportautókból is elismerő pillantásokat kapunk majd. Erősebb, komolyabb hátul hajtós technikákkal sosem lesz ilyen egyszerű száguldani, mint a Mégane RS-sel. Ez pedig elcsavarta a fejünket jó időre.

Mellette – Ellene
  • Erős, pörgős, jól adagolható motor
  • Eszméletlenül stabil futómű
  • Hihetetlen kanyarvételi képesség
  • Tökéletes kagylóülések (feláras)
  • Dögös külső
  • Viszonylag magas fogyasztás
  • Átlag alatti csomagtér
  • Kicsit rázós futómű


Szavazás

Renault Mégane RS 265 Cup 2014

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • hova

    Lemosni a többieket a pályáról!!!
    Így is ezt csinálják nagyon sokan, nem kell erre autót tervezni és még biztatást is adni.Nem olyan klassz autó ez-forma, kivitel stb, és olyan remek “kanyartartó”,mert tényleg kitépi a kormányt a kezedből egy olyan kanyarban, van ennél sokkal jobb is hasonló áron!!

  • v_Petya25

    Na itt is van az Astránál emlegetett Megane RS.
    Az Astra sok volt 9.1-ért (persze hogy sok), erre itt ez, ami 9,5-ért szuper vétel. Nem gurult el a gyógyszeretek? A dögösnem mondott forma már 10 éve is gagyi volt és a sportautóból átnézve inkább szánalmas pillantást fogsz kapni, nem elismerést. Ennyi pénzért senki nem vesz Rönót utcára.

  • v_johny

    Simán kipróbálnám ha lenne rá lehetőségem… A maga műfajában biztosan rendben van. Azonban ez nem egy Fluence műszerfal a némi csicsát leszámítva? Sőt, nem valamelyik Dacia-ban van ilyen elosztású óracsoport?

  • bubibeka1.6

    Ennek az autónak 2 baja van: a konkurenciához képest lányos, kínai jellegű túldizájnolt forma, és hogy elöl kapar.
    Hiába ömlengenek az újságíró, hogy így tapad úgy tamad, igen esetleg elnyújtott kanyarokban a nagy és széles sportgumi és a fejlett feszes futómű miatt. Amint jönnek a szűkebb forduló, kicsit poros az út, eső, hideg aszfalt, és mindjárt jön az idegesítő tipikus elsőkerekes hatás.

    Egy sportmodell, amit egy ilyen autóból készítenek, ami alapból elsőkerekes, az legyen összekerék meghajtású, ahogy pl.: a Golf R. Az át tudja vinni az aszfaltra az erőt, és nem a kormánnyal kell bűvészkedni.

    Mondom mindezt egy elsőkerekes, turbós benzines 182 lovas Ford Focus tulajaként. A saját autómnál a kisebb teljesímény ellenére is vannak hiányosságok, ezek egy részét egy a Megane RS-ben helyesen beszerelt sperr difi megoldaná.

    De a Focusom is inkább lenne 10-20 lóval gyengébb, csak összkerekes vagy sperr difis hátsó. Persze ilyen sajnos nem létezik belőle.

  • menőmanó

    Nem ebben a színösszeállításban (fekete felni, piros betétek), de nekem tetszik ez az autó. Sugárzik róla az erő és a sportosság, amiben valószínűleg nem is csalódik, aki beleül és odalép neki.

    “Bárkit lenyomsz vele”

    Jó szöveg, kár hogy nem igaz, hiszen ahhoz egy kis tudás sem ártana. :)

    A tartósságára és a megbízhatóságára kíváncsi lennék, mert ezt valószínűleg nem a mindennapi komoly nyúzásokra veszik. Mégis csak egy Renault.

  • bubibeka1.6

    “A tartósságára és a megbízhatóságára kíváncsi lennék, mert ezt valószínűleg nem a mindennapi komoly nyúzásokra veszik. Mégis csak egy Renault. ”

    Hát ez az, ez a Renault nagy baja, hogy a hírhedt előélete mindig ott lebeg. Lehet, hogy ez a legmegbízhatóbb hot hatch, de senki nem gondolja annak. Amúgy fehérben, piros csíkokkal, hagyományos ezüst alu felnivel szerintem tetszetős.

    Tényeg, mi ez az új balga őrület ezekkel az undorító fekete és szürke felnikel ? Múltkor az amúgy gyönyörű új Audi A3-ból is sikerült egy okádék “legjobb esetben is metroszexuális” jelegű autót varázsolni vele. Miért erőltetik ? Miért jó az ha nem látszik, hogy hol kezdődik a gumi és hol ér véget a felni ? Kis felni átmérőnél még érteném, hogy optikai trükk, de 18-19,20 colos felniknél ???

  • SeatAlteaFR

    SEAT Leon Cupra 280 kéne nem ez :) a nürburgringi autó nem utcai bunda volt .

  • SeatAlteaFR
  • v_johny

    ACC:

    Lényegletörő és hasznos a hozzászólásod mint mindig! Pontosan annyira értelmes, mint aki írta… Szép munka!

  • kukasauto

    Ójézus! Szakértő, na az van. Saját autó is? :) (apué nem számít) Ha nincs, feltétlen német gyártásút vásároljatok. Szörnyes közhelyes lenne egy fosfrancia mellett várni az autómentőt. Szerintem az RS6-os sokkal jobb, tuti lenyomja a Megane-t.

  • ACC.600

    rs6-hehe, a benzinkúton sem tudnád megtölteni a gyomrát, nemhogy szervizbe hordja valaki…

    még mindig csak síró kislányok vinnyogását lehet elvétve megneszelni….
    nos?

  • bubibeka1.6

    kukasauto – 2014.08.18 22:38

    Áhh, dehogyi ! :D Talán egy ABT tuningos RS6-os talán lenyomná ezt a Renault Megane RS-t, de versenypályán csak akkor bírná vele a tempót ha az Audin slick gumi, a Renaulton pedig utcai lenne !!! :)))

  • hova

    ACCC- van azért MO-n pontosan 5 db autó, ami minden forgalomba lévő autót térdre kényszerít, -ezt is- csak éppen nem a köznépnek mutogatandó.

  • makkmarci

    Szóval bárkit lenyomsz vele… Nézzük csak… Mondjuk egy EVO X, manuális váltóval, ha jó tudom, 298 LE, 380 NM, összkerékhajtás, Brembo fékrendszer, 5,4 gyári adat a százas sprint.

  • bubibeka1.6

    Ennek az autónak számos előnye van a konkurenciájához képest: alacsony induló ár, jól felextrázható jó ár-érték arányba, sperr difi, jól hangolt futómű, nyomatékos motor.

    Számomra azonban az elsőkerekes hot hatch kategória koronázatlan királya az előző (FocusII) Ford Focus RS, zöld színben, azokkal a faltasztikus felnikkel, erőt sugárzik mindene, és az egyetlen amiben nem kormányrezegtető 4 hengeres, hanem egy egészséges méretű 2500 ccm-es 5 hengeres motor duruzsol, minden vetélytársánál szebb hangon !

    A 4×4 eseket kár ide keverni, mert jóval komolyabb autók, azok szinte minden körülmények között gyorsak, nem csak nyári időben, forró aszfalton, hanem esőben, hideg aszfalton, esetlen saras uton murván, télen pedig használhatóak, nem úgy mint az első vagy hátsó kerekes eőrs autók.

  • a.szorenyi

    Kedves Mindenki!

    Nem tisztem Hamar Balázst a háttérből megtámogatni, de autóbuziként nekem is van véleményem, élményem és tapasztalatom ezekkel az autókkal. Munkámból fakadóan az említett modelleket (EVO X, Focus RS, Astra OPC, előző és mostani RS6) sikerült vezetnem, közút mellett vagy Tökölön a végtelen reptéren vagy versenypályákon is (Hungaroring ill. Le Castellet-Paul Ricard). Többek között ezért is örülök. hogy nem uránt bányászok. Tehát nem szeretnék sem fölényeskedni, sem megbántani senkit, de sportossági, kanyarsebességi szempontból a Mégane RS kiemelkedik a kategóriából, ideértve a néhai Mazda 3 MPS-t, Corolla TS-t, Honda CTR-t. A Golf GTI kényelmesebb, nagyobb és jobb a menürendszere, de ha kisütnéd az agyadat és szeretnél egyszer nagyon gyorsan végigenni a kedvenc országúti szakaszodon, akkor a Mégane RS ár/érték arányban és abszolút értékben is etalon. Atletikus, izzasztó és élményt adó sportmodell, pengébb, mint a hot hatch kategória képviselői általában. És nem fárad el 1-2 versenytempós kör után, mint az egyébként kiemelkedően gyors és nagyon jól megcsinált új Leon Cupra. Röviden: nagyon drága autót kell venni ahhoz, hogy közúton vagy pályán megelőzd ezt a sokak által lenézett Mégane-t.

    Johnny! Igazad van, az óracsoport talán a Dacia Lodgyban ilyen, de nem sok időd marad ezen mélázni:-)

    Üdv, Szörényi András

  • v_johny

    Na ugye, mondtam én hogy láttam már valahol ezen óracsoportot! :-)
    Azt hogy ez melyik modellre nézve pozitív, azt mindenki döntse el maga. Részemről egyébként hasznosabb modell a Lodgy, inkább nézegetném annak az óracsoportját, hozzám az közelebb áll, annak inkább vagyok a célcsoportja. Persze néha-néha szeretnék egy kicsit jobban elrugaszkodni a hétköznapi autózástól és csapatni egy jót, de inkább tudnék együtt élni egy Lodgy-val, Logan MCV-vel, Dokker-el (ha a márkán belül akarunk maradni). Én ezzel a szegmenssel (OPC Astra, Megane RS, Focus RS és többiek) úgy vagyok, mint az egyszeri idős bácsi az állatkertben, mikor életében először lát zsiráfot: szép-szép de otthonra nem kellene… Anno, előző munkahelyemen meglátogatott minket egy csapat Ferrari-s (tiszteletüket tették, eljöttek a 60-as körút keretében hozzánk, mivel sok Ferrariba gyártottunk nekik alkatrészeket/komplett vázat), és akkor is ua érzés fogott el. Nekem nem való, de megcsodáltam és végigtapogattam őket.

    Egyébként jól látom? Mintha sok cikk alatt törlésre kerültek volna bizonyos bejegyzések…

  • hova

    A “végtelen reptéren” a 7 éves unokám is jól vezet, sőt, a hungaroringen is elsétálgatna! Ha arra való-szerintem csak arra- vedd meg és vidd oda, aztán pár kör után told be a garázsodba. És mehetsz bauxitot bányászni. Ne bíztasd a mai ifjainkat erre a kordéra, mert még elhiszik a “végtelen” kanyarsebességet és aztán jönnek a reggeli hírek!!

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.