Bréking! Szépséges ötajtós Astra!

Teszt: Opel Astra 1,6 Turbo

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.08.17. 06.00

Amely erős ugyan, de nem ugrik, kis köbcentis bár, de nagyivó, és népautó létére drága. Teljesen megzavarja szegény Opel-fanok elméjét.

Röviden – Opel Astra 1.6 Turbo

Mi ez?

Az eddigi legvonzóbb külsejű tesztautó az ötajtós J Astrából. Meg is lepődtem, amikor megláttam
Mit tud? Inni, kétpofára
Mibe kerül? Így, ahogy van, 9,1 millióba. Az ugye elég sok
Kinek jó?  Erre azért nem olyan könnyű válaszolni. Mert hát akinek nem számítanak a költségek, az nem Astrát vesz

Normális hétköznapi kiszolgáló szerkezet. Teljesen átlagos tulajdonságok. Semmi csicsa, szürkeség. És… erre beárazott árcédula. Ismerős? Opel Astra.

Észreveszi a forgalomban?
Nem!
Használja?
Igen!

No de hogy egy ötajtós J Astra elvarázsolja az utcát a szépségével, virágok bújjanak ki a nyirkos hajnali földből miatta az őszelőn!? Eközben meg a tudása nem tudás, erejéhez mérten hiányzik belőle a fickósság, a hengerűrtartalmához képest pedig rettentően iszákos, ráadásul népautóhoz mérten piszok drága. Konklúzió: a klasszikus Astra-gyűrők számára használhatatlan és elérhetetlen.

Ejj, megfordult a világ.

Külső – belső

Pedig nincs is itt akkora hókusz-pókusz a kaszninál, csupán a német dizájnközpontban kisebb utómunkákon dolgozó ifjú formatervezők fantasztikus munkát végeztek. A J Astra bamba külsejét olyannyira feldobták néhány műanyaggal, hogy vonzza a tekintetet a tesztautó. Higgyenek nekem, élőben sokkal jobban, mint a cikkben szereplő fotókon. Nézte bajuszos, meg szőke, kalapos, meg melltartós amíg jártam vele. A pözsós szomszéd hölgy is megállt csodálni, és bár autókról a büdös életben nem beszéltünk, büszkén fűzte a sztorit, hogy hát korábban nekik is Astrájuk volt. Bizony. Igaz, az nem vót ilyen szép. Hogy ez milyen szép…!

6,37 millióról indul kézi váltóval, ez a kocsi már 9,14

Vegyük sorra, hogy mitől született újjá egy fáradt, 2015-re kukaérett forma, hiszen jövőre jön a K.
  –  OPC Line csomag csinosított lökhárítókkal, klasszabb küszöbbel, vonzóbb hátsó szpojlerrel, minicápáról vágott uszonyantennával, diszkrét felirattal
  –  brutális méretű 19-es, sokküllős, Titan Gloss nevű (bár inkább matt) kerekek
  –  cseppnyi áldiffúzor, ugyanott kivagyi kipufogó
  –  feltűnő LED-es fény
  –  sötétített üvegek
  –  az elmaradhatatlan napfénytető
  –  és a nomen est omen: a Power Red nevezetű fényezés

Belül is jobb a minőségérzet, ami részben szubjektív, lehet a csinos külső okozta kellemes meglepetés mellékhatása. A középkonzol ismert gomberdeje a régi, a piros hangulatvilágítás az ajtón, a váltókarnál meg máshol sem új. A navi viszont az, és bár a Insigniával ellentétben itt nem taperolós, gyorsan használható. Az “ergonómikus sport ülés csomag a vezető és utas oldalon” 152 ezer plusz forintba kerül, de klassz, 170 ezer forintért a sofőrnél elektromosan állítható, és elöl hátul újabb 305 ezerért perforált bőrt varrtak rá – hangsúlyozom, mindezen forintok csak az ülésekért gurultak az ön zsebéből a kereskedőhöz.

Nem miatta piacvezető az Opel. Jó mutat a portfólióban, de ön nem ezt fogja megvenni ha Astrát vásárol

Arról már sokat írtunk, csak a kötelező kör kedvéért rögzítem, hogy elöl átlagos a sofőr körüli tér, hátul viszont a 180 centis utazók haja már a plafont súrolja. A 370 literes csomagtartó – emelhető padló ide vagy oda – már kevéske a kompaktok világában.

Milyen vezetni?

Ha eddig nem mondtam volna, tesztautónk szépséges külseje gyors autót sejtet, amit tovább erősítenek egyes gyári adatok, például a 170 lóerő, és a 260 Nm nyomaték. A szentgotthárdi gyárban készülő modern, 1,6-os turbós benzines motorhoz sajnos nem túl korszerű, bolygóműves  6 fokozatú automata váltó csatlakozik a tesztelt járműben, ami még nagyobb probléma, ezt is ezermilliószor leírtuk, a SÚLY. 1430 kiló, brrrrr…! Nem is hagyja, hogy kibontakozzon ez a többre érdemes, szegény magyar motor.

Adatlap

Méretek (mm) 4419/1814/1510
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 125 (170)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 260 Nm/1650-3250
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,2
Végsebesség (km/h) 212
 
Fogyasztás (gyári adatok :-))
Városban (l/100 km) 9,2
Országúton (l/100 km) 5,4
Vegyes(l/100 km) 6,8
Önsúly (kg) 1430

Részben az első tengely elé szerelés is benne van persze, hogy szűk kanyarokban tolja kifelé az orrát a kocsi, meg a váltó is felelős vastagon azért, hogy a forgalom megkívánta hirtelen elindulások gondolkodósak, de én mégiscsak a borzasztó önsúlyt kárhoztatom például a szerintem elfogadhatatlan mértékű fogyasztásért, amit nálam 2 hét alatt produkált.

Budapest belvárosában munkába járás közben – ami 5,5 km napi kétszer – 11-12 liter közé állt be a kompjúter adata. Nem akarok más kifejezést használni, ez egy 1,6-os Opel Astránál (amely nem az OPC) tényleg elfogadhatatlan. Vagy önök szerint az lenne? Most hozzam ide, hogy e sorok írása előtt pár órával szálltam ki a Mégane RS-ből, ami ugyanott 13 litert fogyasztott? A Nürburgring elsőkerekes királyáéhoz hasonló az étvágya a családi Astrának normális közlekedés mellett?

Autópályás 135-ös tempomatnál (ezt vettem 130-as sebességnek) 9,2-t mutatott a kijelző, míg “a mások itt levegővel járnak” kategóriában, a Balaton körüli településeken átgurulva 40-70 km/óra közötti tempóval 6,3-at. A tankolás után 9,6-os átlag jött – inkább nem is írok többet az étvágyáról, mert még valaki azt hiszi, bántani akarom, pedig dehogy. Annyira szép, hogy hiába húzza ki a forintokat a zsebből, szeretem. És itt most nem az ön feleségéről beszélek.

Könnyen kezelhető az IntelliLink benne a navival, az Infinity hifiért felesleges 173 ezer forintot adni, a sima rádió sem sokkal rosszabb

Városban, és azok között araszolgatva nem ajánlanám egy szívó kétezres benzines helyett – azok leváltását céloznák ugye az 1,4-1,6 turbósok -, pláne ezzel a bizonytalan váltóval, de a sztrádán azért kijött, hogy ez a motor sokkal nyomatékosabb egy szívónál. 130 körül is képes olyan megindulásra, mint azok sosem, de ezen kívül ebben a hájas testben, ezzel a lassú váltóval normális közlekedés mellett nem igazán kérkedik azzal, hogy ő mutatná a jövőt.

Lehetséges konkurensek listaárral, felextrázás előtt
VW Golf 1,4 TSi 7 fokozatú DSG-vel, Comfortline (150 lóerő)  
7 340 000 Ft
Ford Focus 1,6 EcoBoost kézi váltóval, Trend (150 lóerő) 5 780 000 Ft
Peugeot 1,6 THP kézi váltóval, Active (156 lóerő)
5 640 000 Ft
Skoda Octavia 1,8 TSi 7 fokozatú DSG-vel, Ambition (180 lóerő) 
6 172 000 Ft

Árak, költségek

Sajnos a konkurensekkel összevetve sem igazán. Legalább jóval olcsóbb lenne, de nem, a képeken látható jármű 9,14 millió forint. Bizony. Cosmo felszereltséggel és kézi váltóval 6,37-ről indul ezzel a motorral, és amint a példa mutatja, 50 százalékkal is feljebb lehet vinni az árát. Csak néhány példa, hogy ebben az esetben mivel sikerült:
  –    FlexRide futómű – 508 ezer forint
  –    navi – 250 ezer
  –    OPC Line csomag – 200 ezer
  –    19-es felnik – 173 ezer
  –    mindenféle asszisztensekből álló csomag – 185 ezer
  –    bőr – 305 ezer
  –    Power Red fényezés – 51 ezer (?)
  –    kormányfűtés – 82 ezer
  –    ergonómikus első ülések – 152 ezer
  –    16-os acél pótkerék – 11 ezer
  –    a sofőr ülésének elektromos állíthatósága – 170 ezer
  –    elektromos napfénytető – 204 ezer
  –    Infinity audió – 173 ezer
  –    automata váltó – 270 ezer
 
Satöbbi, satöbbi. remek, hogy van sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztető, meg télen kormányfűtés, bizonytalanoknak parkradarok, nincs viszont start/stop, és nem a sok kütyü miatt veszik ezt a kocsit, akik veszik esetleg, hanem azt merem feltételezni, hogy a tempóért, ne adj Isten, a feltételezett élményért.

Nos, azt szerintem többet ad kisebb teljesítmény mellett is az 1,4-es, 150 lóerős TSI egy 1290 kilós, VII-es Golfban. Ha kell, DSG-vel.

Szóval, szép, nagyon is, melegséggel tölt el a kaszni látványa, de nem igazán ugrik, ha kéne, és borzasztóan sokat eszik, főként a súlya és kisebbrészt a váltója miatt. Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, hogy a várhatóan jövőre érkező K Astra lesz-e könnyebb minimum 200-250 kilóval, és kap-e nívós automatát?

Csak hogy egy minőségi szintre kerüljenek a szentgotthárdi motorral.

Mellette – Ellene
  • Külső
  • OPC Line (vagyis külső)
  • Power Red fényezés (vagyis külső)
  • Titan Gloss felnik (vagyis külső)
  • Na, jó, a “magyar” motor is klassz, persze
  • Drága
  • Nehéz
  • Nem elég dinamikus
  • Viszont éhes

Szavazás

Mennyit ér? De objektíven!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • ACC.600

    ez nagyon gyenge 9 millióért.
    power red fényezés meg a többi parasztvakítás….
    a cikk jó, végre leírják az óriási hiányosságait és gyengeségeit.
    nagyon nehéz, az automata pocsék, nem is megy tőle az autó, a forma már rég leáldozott. az összeszerelési minőségéről meg ne is beszéljünk. 7,5-8 millióért már 118i-t kapni 170!!!!!!!! lóval. prémium anyagok, prémium összeszerelés.

  • v_johny

    Ez a váltó ebbe az autóba nem való, nem is látni sok automata váltós Opel-t. Azonban akárhonnan futok neki, ez a cikk nem más mint egy elfogult VW “fan” véleménye egy -hazánkban- erős konkurensről. Ha már a fogyasztás, a nálunk szolgáló sima szívó 1.6 Focus-ok városban normál használattal 9-10 litert simán esznek, nem automata, nem 170Le, a csomagtartó sem nagyobb (ha jól rémlik, 360 liter környéke)… Sőt, bár erősen szubjektív dolgod a külső megítélése, azok sem éppen formásabbak mint a cikkben lévő J. De hát kinek a papné, kinek a paplan… (Továbbá azért érdekes, hogy az egyel frissebb generációs modellhez hasonlítja a tesztautót.)

  • v_Petya25

    Kedves Csaba! A tárgyi tévedésiedet félretéve is süt a cikkedből, hogy ez az autó semmilyen variációban nem felelne meg neked. Kanyarvadász sportautó kell neked dugóban araszoláshoz városba a 11 km-edhez? User error!!! Kicsit el vagy tájolva, mert egy Veyron így 30 litert eszik, tehát az mégszarabb autó. Az Astra a 170-es motorral közepes felszereltséggel (ahogy a többiek árát is megadtad) start/stoppal listán 5,77 misi, ami bármikor elhozható a szalonból 5 alatt, abszolút nincs túlárazva. Az hogy valami idióta, telerakta totál felesleges extrákkal és a tényleg nem szerencsés automatával, az legkevésbé az autó vagy a típus hibája, csak hosszú a pipálható extralistája. Az autó súlya az emberek 99%-át nem érdekli mert minek, max 1-2 deci üzemanyagköltség. A csomagteret meg ne hasonlítsuk már ahhoz hogy mások a raktér alatti rekeszt is beszámolják (pl a 308-as 70 literrel) persze pótkerék az ott nincs… Huhaha

  • Levrone

    v_Petya25: szerintem mindent a helyén kell kezelni. A tesztelő ugyanis erről a konkrét autóról alkotott véleményt, tehát nem az alapmodellről, ami elhozható ennyiért és ennyiért. Mindig az adott példányról alkotnak véleményt, mert nyilván abban ülnek. Egyébként szerintem a Veyron nem jó példa, mert az megy is, amellett hogy zabál, nyilván. Szóval az nem vonható párhuzamba ezzel az autóval, ami zabál és nem megy úgy, ahogyan várná az ember. Próbáltam, tényleg nem megy úgy. Valahol nagyon elvész a teljesítmény a hajtásláncban, de nyilván a súlynak is van hozzá köze, hiszen az Autopult-nál az 1.2-es (130 LE) Megane 8.8-at gyorsult és városban 6.5-öt evett, vagyis azért pár decinél több diffi van, inkább pár liter lesz az.

    Az orrtolásnak pedig semmi köze a szerző napi 11 km-éhez, azt a fogyasztási részhez írta. Szóval nem a munkábajáráshoz kell neki a kanyarvadászat, hanem esetleg egy kis mókára, mert ilyen autót esetleg azért vesz az ember, hogy néhanapján megkergesse egy kicsit, amit ezek szerint nem nagyon támogat…

    Ez nem ellened irányult, ne vedd magadra, csak a szerzőt sem lehet azért hibáztatni, hogy egy adott konkrét példány tesztelésekor miért nem a fapad verzióról ír, meg hogy mennyiért lehet elhozni egy kis cigánykodás után. Ez nem erről szól.

  • ACC.600

    Levrone!

    Amen.

  • v_johny

    Levrone:

    Érdekes, hogy azzal kezdesz, hogy helyén kell kezelni a dolgokat. Azonban Te sem teszed ezt. Szerintem teljesen felesleges egy Autopult-os cikk adataira alapozni, hiszen könnyen lehet hogy például ezen cikk írója ha tesztelné az adott Megane-t, egész más adatokat hozna ki és mást tapasztalna mint amit ott megfogalmaznak. Akkor onnantól kezdve már ua Megane sem azt tudja mint ott leírtak… Továbbá Petya nem alapmodellről írt az árakat illetően (sőt, a listaár és a valós ár sehol sem “cigánykodás” kérdése), tehát ezt sem tényszerűen kezeled. Ráadásul akinek van közel 10 milliója mondjuk egy Astra-ra, annak eszébe sem jut ezen kombinációt választania, az vesz egy OPC Astra-t. Ez a tesztautó pusztán egy baklövés, rosszul válogatták össze az extráit, az automata pedig nem való bele.

  • menőmanó

    Ebben az összeállításban valóban szánalmas ez az Astra.
    Nagyon hülyének kell lenni, hogy valaki ezért adjon több mint 9 milliót.
    A nagy tömeg viszont lerontja a dinamikát és a fogyasztást növeli.
    Nálam ez komoly rossz pont.

  • Ant.all

    Az is hülye, aki 10 millót szán egy Kopelra. Az árlista elviseli a szemetet is, meg az irreális árakat is. Se a tesztelt, se az álsportos OPC nem ér ennyit.

  • v_Petya25

    Levrone
    Igen, ezt az autót teszteli és erről alkot véleményt, hibásan. Sajnos konkrétan ezt a példányt adták oda az összes tesztelő lapnak, akik addig jutottak, hogy szép. Ha összekattintok neked egy Golfot 11 misiért akkor az értékarányos lesz? Az említett Megane a teszteken általában az utolsó helyeken végez, kár emlegetned. A néhanapján megkeretésre csak annyit mondok, hogy remélem nem velem szemben jön majd egy ilyen f@sz, aki veszélyezteti a környezetét. Bocsánat, hogy én úgy is le tudok menni szórakozni, hogy nem driftelem körbe az összes kanyart.

  • Levrone

    Emberek, nem kell nekem ugrani, amiért nem megyek neki a szerzőnek egyből, amiért egy Opelről rosszat mert írni. Nem ellenetek irányult és szerintem teljesen korrekt voltam. Autopult-os cikkre pedig igenis nagyon érdemes odafigyelni, ugyanis a legrészletesebb teszteket ők csinálják. Mivel minden egyes autóval mennek normakört is ugyanott, kb. ugyanolyan körülmények közepette, így egy nagyon is reális képet adnak az egyes típusok egymáshoz viszonyított fogyasztásáról. Eddig nem csalódtam bennük. Itt most teljesen lényegtelen, hogy a Megane hol végez a teszteken – igazából nem is értem, miért kell ezt kiemelni – de az tény, hogy próbáltam mindkettőt és az 1.2-es Megane fürgébb, mint az 1.6-os Astra, mindamellett, hogy alattam – odafigyelve, de nem lassan – 6.2-t evett kizárólag városban. És nálam a puding próbája az evés, nem érdekel, mit mondanak, egy üléspróba sokkal többet elmond egy autóról, sokkal kellemesebb karakter volt még 1.2-es motorral is. Nyilván ez az én véleményem, nem kell elfogadni, de akkor is fenntartom. Részemről ennyi. Peace.

  • v_johny

    Ant.all:

    Azért alkalomadtán próbálj majd ki egy Opc “kopelt”, legalább életedben egyszer ülnél és jó hot hatch-ben.

  • v_johny

    Levrone:

    Félreértettél, nem az Autopult munkáját minősítettem/kérdőjeleztem meg, hanem azt, hogy biztos lehetsz abban, egy olyan tesztelő mint pl ezen cikk írója (akiből számomra egyértelműen süt az elfogultság egy bizonyos márka/modell iránt), igen jó eséllyel nem azon eredményeket és tapasztalatokat publikálná mint amit ott olvasol. Ergo ő más színben tüntetné fel ua a modellt. Mindazonáltal ez az Astra egy rosszul konfigurált darab, ennyi. Volt már ilyen és lesz is…

  • ACC.600

    az astra jó hot hatch.
    amennyiben nem nézzük a megane rs-t, 1-es bömöst, leon cupra-t stb.
    ezek mind megverték a teszteken, de ezt leszámítva jó. és ez poztív.
    komolyan….

  • zoldfulu2000

    Nem vagyok egy opel fan. Talán 5 olyan opel van ami igazán tetszett az elmúlt 25 évből. Ez az Astra sincs köztük,de nem áll messze. A teszt viszont szörnyű, olyan mintha minden negatívumot előre bemantrázott volna magának a tesztelő.

    Értem én, hogy az opel a prolik autója és a tesztelőt zavarja a sok prémium extra, mer’ minek… De ha ebből indulunk ki akkor az Audi sosem tör ki a VW tuningolói státuszból, a BMW sosem nyerhetne egy Mercedes ellen(pedig hajaj!).

    Meg se merem említeni hogy az olyan távol-keleti márkák mint a Toyota már nem csak azonnal széteső csotrogányokat gyártanak :)

    De most komolyan, a tesztautó esetében egy termékbemutató modellről van szó, olyan extrákkal amit sehol sem dobnak az ember után, bár az Opel pláne modellváltás előtt híres a kellemes meglepetésekről :)

  • hulyemernok

    v_johny komolyan te beszélsz az elfogultságról, aki minden cikk alatt bizonygatja, hogy az Opel a legjobb autó és, hogy minden más szar?

  • v_johny

    hulyemernok:

    Azért a felesleges locsogáson felül igazán megtehetnéd azt, hogy belinkeled azon cikkeket ahol én bárhol leírom/kijelentem, hogy “az Opel a legjobb autó és, hogy minden más szar”. Ha nem sikerül, akkor pedig lásd be hogy kényszerképzeteid vannak és kezelésre szorulsz. Továbbmegyek: ha meg is engedném magamnak azt hogy ilyen kijelentéseket tegyek, az csak egy vélemény lenne a sokból, azonban más egy hozzászóló elfogultsága és egészen más egy cikkíróé, elvégre neki ez a munkája amit objektíven kellene tennie. Te ezt nem így gondolod???

  • Kempelen

    Tudjuk menőmanó, a “megbízhatóságára nagyon kíváncsi” vagy.
    Van, aki cipő fetisiszta, te meg megbízhatóság fetisiszta vagy.

    Ez a kocsi meg tök jól néz ki, a többi meg le van …va.

  • Szuperjeno

    Most hétvégén jártam meg Bp-Miskolcot egy PSA eredetű 1.6 dízellel, ment a klíma, 130-ra lőttem be a tempomatot, 4,5 literre jött ki a fogyasztás. Sem a komfortban (klíma) sem a sebességben nem kellett kompromisszumot kötni.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.