Egy túlöltözött melós a Fordtól

Teszt: Ford Transit Connect 1.6 TDCi (2014)

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.15. 15.00

A Ford Transit Connect meggyőzően teljesít orrában az 1,6 literes 115 lóerős dízelmotorral. Csak a tesztautó kapott pár felesleges extrát.

Röviden – Ford Transit Connect

Mi ez?

A Ford két raklapot elnyelő áruszállítója

Mit tud? Nagy, széles, hosszú tárgyakat, és a személyzetet kényelmesen eljuttatni A-ból B-be
Mibe kerül? 4,5 millió a kecsegtető alapár, de 5-6 millió között szóródnak a használható verziók
Kinek jó?  Olyan vállalkozóknak, akik maguk ülnek a volán mögé, vagy személyautós kényelemmel kényeztetnék a profitot termelő beosztottakat

A Ford közelmúltban újította meg teljes haszongépjármű családját, és a piacot friss erővel támadó újdonságok beazonosítása néha még nekünk is gondot okoz. Ezért első körben tisztázzuk a teszten szereplő Transit mitől Connect, és miért nem Custom, de legfőképp nem Courier.

Két méretváltozatban kapható a Ford Transit Connect, a kurtább 4,4 az L2-es hosszított pedig 4,8 méter hosszú.

Leglényegesebb újítás, hogy immár minden Ford furgon megkapta a Transit családnevet, tehát ha egy Friss Ford volánja mögül integetve kéredzkedik be elénk egy siető melós, akkor az autó méretétől függetlenül tutira Transitot hajt.

Innen jön a bonyolultabb része a történetnek. Méret alapján négy tagot számlál a família, a legkisebb a Courier, majd jön a Connect, Custom, végül pedig a családfő, aki maradt csak egyszerűen Transit. Ha pedig a már említett négyest hátul ablakokkal, ülésekkel ellátva látjuk feltűnni, akkor a keresztnevek maradnak, csak a családnév változik Transitról Tourneora.

Megjelenés: melós öltöny

Adatlap

Ford Transit Connect 1.6 TDCi

Egy túlöltözött melós a Fordtól 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 116 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 15,1 sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

De ettől függetlenül a teherautónak vizsgáztatott Transitokból is akad üvegezett oldalfalú karosszériaváltozat, ahol hátul egy korlátozott kényelmet kínáló üléssoron utazhatnak azok akikre kevésbé mosolygott a szerencse.

Ugye, így már minden tiszta, nagyszerű rendet vágtak a Fordnál, de ha kissé ködös még a pontos családfa, a lényeg, hogy a teszt alanya egy Ford Transit Connect, dobozos áruszállító, 115 lóerős 1,6 literes dízelmotorral.

A forma sokadlagos szempont ebben a szegmensben, de az előd több mint tíz éves stílusával összevetve hatalmas az előrelépés. A márkaarculat kötelező jegyeivel felvértezett Transit Connect felismerhető karakterré vált, pedig nem egyszerű feladat a funkcionális dobozformából csábító jelenséget faragni. Mégis, ha akad olyan elborult cég, ahol fontos egy munkaeszköz esztétikája, akkor a Transit Connect nyerő választás.

Szemből szigorú lámpatestek, markáns vonalakkal rajzolt Aston Martin hűtőrács emlékeztet a gyártó pofás kisautójára a Fiestára. Hátulról pedig a szintén fegyelmezett szögletességbe tagozódó lámpatestek emelik a legkívánatosabb furgonok közé a Ford Transit Connectet.

4,4 méteres hosszával épp fél méterrel rövidebb, mint egy számmal nagyobb testvére, a Custom, még a nagyobb tengelytávval rendelhető L2 verzió is 4,8 méteres, tehát az általunk tesztelt kivitel tökéletesen illik a minden méretigényt lefedő Ford kínálatba. Fotókon jól mutat még a metálfény, a könnyűfém felni, no meg a színre fújt lökhárító, de kizárt, hogy ezeket a szépségtapaszokat itthon bármelyik komolyabb vásárló megrendelje.

Raktér, számtan

Az 1,27 méter magas munkatérben forradalmi újításokat nehéz elérni, természetesen 180 fokig nyílnak az ajtók, és derék- és vállmagasságban állnak rendelkezésre csomagrögzítő pontok, valamint elfér két szabványos méretű (800 x 1200) Euro raklap. A ficánkoló szállítmány megzabolázását még hat masszív rögzítőszem szavatolja a padlón, a szakszerű rögzítés elvégzését pedig LED belső világítás fénye segíti. Utóbbi külön rendelhető extra, de megéri, a fénydiódák fényereje sokkal jobb, mint az alapáron járó, hagyományos izzóé.

A vadonatúj Transit Connect modellt a vállalat ultra-szigorú haszonjármű-próbáknak vetette alá; az autó mintegy 5 millió kilométernek megfelelő tesztutat teljesített

Találunk még egy 12 Voltos ajzatot a raktérben, és szerencsére a hátsó ajtó könnyen nyitható belülről is, nem áll fenn a veszélye, hogy óvatlanságunk büntetése raktérben letöltendő rabság legyen.

Leghasznosabb újításként a Transit Connect rakodónyílás-rendszere említhető meg. Nem űrtechnika ez sem, de kétségkívül hasznos, hogy a jobb oldali ülést előredöntve feltárul egy “macskaajtó” a raktér felé.

Hasznos, cetliket, fecniket elnyelő rekeszt találunk a műszerfal felett

Hosszú csövek, deszkák szállítása válik így elérhetővé, egészen 3,4 méterig a hosszú, 3 méterig a rövidebb változat esetén. Bár három biztonsági övet találunk, trojkában csak kebelbarátok számára javallott az utazás, hiszen a középső ülőhely keskeny, ráadásul a lábteret teljesen elfoglalja a váltókulissza műanyag tornya. 

Kabin, vezetőhely

A vezetőhely Focus örökség, ismerős a rengeteg gombbal felvértezett volán, valamint a még több gombbal büszkélkedő középkonzol is.  Mivel a plafonig kistafírungozott verzióval állunk szemben, akadt még kényelmi extra, a zenelejátszás élményét USB ajzat, a sofőr kényelmét pedig ülésfűtés fokozza. Hátránya az USB portnak, hogy az amúgy praktikus, asztallá hajtogatható középső szükségülés alatti tárolóban kapott helyet. Így menet közben elérni problémás művelet.

A Fiesta stílusát idéző lámpák a sérülések elkerülése végett kerültek magasra

Ahogy az lenni szokott a kategóriában, minden a praktikumot, tartósságot szolgálja. Elmaradnak a gyorsan kopó, felesleges díszítések, kárpitok, a lábtér egyszerű gumírozott felülete gyorsan, küzdelem nélkül tisztítható, ez a megoldás pár személyautóban is üdvözlendő fejlesztés volna az olcsó, rossz minőségű sárgyűjtők helyett.

Jó ötlet a menetleveleket, apró cetliket váró tároló a műszerfal felé rejtve, a ritkábban használt tárgyakat pedig a jobb oldalon műszerfalba vájt árokba dobhatjuk.

Legmeglepőbb a vezetőülés, és maga az üléspozíció kényelme volt, több, mint kétszáz kilométer alatt sem csökkent a komfortérzet, köszönhetően a megfelelően formázott ülésnek, és a négy irányban állítható kormánynak.

Milyen út közben?

Nem csak a határozott külső kölcsönöz magabiztosságot, hanem a 115 lóerős dízelmotor is. Hangjából nem szűrődik be több mint bármelyik átlagos kompakt autó esetén. Alacsony fordulaton is bírja a terhelést, a dízeleknek kényelmes kétezres fordulat környékén pedig egész dinamikusan rántja magával a csicsás bódét.

Az ülés asztallá alakítható, az ülőlap alatt pedig tárolórekesz és USB csatlakozó lapul

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy kihasználtam a maximális 626 kilogrammos terhelést, de gyanítom, megrakva sem lenne gond a menetteljesítménnyel, 270 Nm nyomaték csak elegendő ahhoz, hogy ne érezzük magunkat elveszettnek.

Hiába gurultam főleg üresen, pattogásnak nyoma sem volt, még magasabb, autópálya tempónál is stabilan futott a Transit Connect, a négy tárcsafék pedig biztonságérzetet adó hatékonysággal lassították, az autót.

A kategóriára jellemző, raktér felől érkező zörgő zajokat szintén sikerült kellő mértékben kiszorítani, legalábbis hátrafelé zárt háromszemélyes, dobozos kivitel esetén. Tehát a kényelem szinte minden tekintetben személyautókat idéz, ahogy a fogyasztás is. A hatfokozatú pontosan kapcsolható kézi váltóval időben felváltva végül 6,8 literes átlagfogyasztást produkált az autó (nyilván hatszáz kilóval más lett volna az eredmény).

Árak, összegzés

A Ford Transit Connect kényelmét, rendelhető extráit tekintve az egyik legjobb ajánlat, csakhogy ezek az egyedi tulajdonságai sokadlagos szempontnak számítanak a kategória vásárlóinak. Egyetlen építési vállalkozó szájában sem fut össze a nyál a beszédfelismerő SYNC rendszert, a fűthető szélvédő, vagy a színre fújt lökhárítót látva megrendeléskor.

Beépített válaszfal nélkül érhető el a legnagyobb rakodótér, így akár 3,7-4,4 köbméternyi tér hozhat hasznot

Nekik takarékos motor kell, olcsó fenntartás, megfelelő méretű, egyszerűen használható, pakolható raktér. Ezen a 115 lovas, Trend felszereltséggel nettó 4 810 000 forinté (6,1 millió) kínált kivitel feleslegesen túlmutat, ugyanez a blokk 95 lóerővel, közepes Ambiente szinten már emészthetőbb 4,1 millió forintos árcédulát kapott.

A 3,2 köbméteres raktérrel büszkélkedő ellenlábas, a Volkswagen Caddy 5,8 millióért kínálja az 1,6 literes 102 lóerős dízel kivitelt, de a németek bővebb motorkínálattal, és összkerékhajtással is kecsegtetnek. A franciákról nem is beszélve, a Citroën Berlingo szintén 115 lóerővel 5 010 000 forint, A Renault Kangoo Express pedig 5 194 300 forinttól elérhető 90 lóerős motorral.

Mellette – Ellene
  • Jól sikerült zajszigetelés
  • Takarékos, nyomatékos dízel
  • Biztonsági, kényelmi extrák
  • Két raklapnyi raktér
  • Háromszemélyesnek mondják, de nem az
  • Túl könnyű kormányzás
  • Felextrázva magas vételár


Szavazás

Melósok álma az új Transit Connect? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.